Ocieplacz na rurkę od bukłaka

Data: 2009-12-14 19:38:00
Autor: kml
Ocieplacz na rurkę od bukłaka
Czy ktoś wydrutował samodzielnie coś takiego jak to: http://tiny.pl/hxshd czyli Ogrzewacz do rurki od bukłaka (Streamer Tube Insulator) Jakieś pomysły jak to zrobić samemu? Czekam na info ze sklepów czy można to kupić na miejscu w wAw, wysyłka nie wchodzi w grę bo straszliwy niedoczas mam. Zakładając, że nie uda mi się kupić na miejscu od ręki to muszę sam coś sklecić. Póki co to zatrzymałem się na izolacji z czegoś "co trzyma ciepło" i owijce z taśmy czy innej dętki :)

Jakieś inne pomysły?

kml
Last update 6/12/2009 test Tacx Satori po ponad 100h jazdy i nowy napęd.

Data: 2009-12-14 20:09:22
Autor: szaman
Ocieplacz na rurkę od bukłaka
kml wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

[...]

moje pomysły:
- spróbuj z neoprenu coś takiego sklecić (neopren np. z "magic belt'ów" do odchudzania - pewnei gdzieś na bazarku się da kupić,
-  lub chyba jeszcze lepiej z korka, owijki korkowej - nie dość, że tanio, to chyba nawet skuteczniej (mniejszy wsp. przew. ciepła dla korka). Chociaż rozwiązanie to ma również minusy: nie da się w nie wmontować np. zamka błyskawicznego...

Na moje oko najkorzystniejsze energetycznie by były materiały w następującej kolejności:
- korek
- guma
- neopren

daj znać co wykombinujesz, bo ciekawe to zagadneinie:)

szaman

Data: 2009-12-14 20:17:14
Autor: kml

Użytkownik "szaman" <piekar22@op.pl> napisał w wiadomości news:hg62h4$fo0$1news.onet.pl...

[...]

Zacząłem szukać materiałów termoizolacyjnych czyli hasło "PIANKA POLIETYLENOWA" etc jednak przy cenie ok 30 zeta z metra to jest to średnio opłacalne kiedy cały deuter kosztuje 50 PLN :) Już doczytałem jak ludzie bukłaki izolują i często w użyciu jest torba na mrożonki co trzyma temperaturę :) Na szczęscie mam coś w ten deseń w domu więc problem jest rowiązany. Gdybym miał czas to pewnie coś bym z tą pianką powymyślał, ale w obecnej sytuacji gotowy ocieplacz wydaje się być strzałem w dziesiątkę. Mam tylko nadzieje, że da się go kupić.

Data: 2009-12-14 20:40:53
Autor: kml
Ocieplacz na rurkę od bukłaka

Autokorekta: metr2 ok 20 PLN ale wymysliłem jeszcze inne druciarstwo i zaraz zobacze czy się uda :]

Data: 2009-12-21 15:41:51
Autor: Przemek M

Użytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:hg64c5$av8$1inews.gazeta.pl...

Użytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:hg62vq$586$1inews.gazeta.pl...

Autokorekta: metr2 ok 20 PLN ale wymysliłem jeszcze inne druciarstwo i zaraz zobacze czy się uda :]

-- pozdrawiam
kml
Last update 6/12/2009 test Tacx Satori po ponad 100h jazdy i nowy napęd.

Troszke nie temat ale zapytam - chce zmienic rurke wogole na nowa, od czego pasuje ? jakas tania i ogolnie dostepna (male miasto)?

Data: 2009-12-15 08:57:13
Autor: Marcin J.
Ocieplacz na rurkę od bukłaka
Pomyślałem o izolacji termicznej rurek i jako jeden z pierwszych wyników trafiłem
http://www.ekspertbudowlany.pl/pdf/zestawienia/izolacje_rury_eb_2004_04.pdf

Teraz wystarczy poszukać sklepu. ;)

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2009-12-15 14:01:04
Autor: SN .. AP
Ocieplacz na rurkę od bukłaka
Jakieś inne pomysły?

Nic nie kupowac i nic nie robic samemu.
Po prostu rurke schowac do plecaka - w zimie w takich warunkach maratonu sie nie jedzie ze nie ma czasu na nic i oszczedza sie kazda sekunde.
Jak ci sie pic zechce to sie zatrzymasz na te 20 sekund i wielkiej straty czasu nie bedzie.

Data: 2009-12-15 16:30:43
Autor: kml

Użytkownik "SN .. AP" <mgggrg@jadamspam.pl> napisał w wiadomości news:hg81al$r9i$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie będzie ale jest to cholernie uciążliwe ;/ Jeżeli nic innego nie wyyślę to pewnie tak zrobię ;)

Data: 2009-12-21 11:15:26
Autor: Pil
> [...]
> sie nie jedzie ze nie ma czasu na nic i oszczedza sie kazda sekunde.
> Jak ci sie pic zechce to sie zatrzymasz na te 20 sekund i wielkiej straty

Nie b dzie ale jest to cholernie uci liwe ;/ Je eli nic innego nie wyy l
to pewnie tak zrobi ;)

Zamiast chować rurkę do plecaka, co rzeczywiście może być uciążliwe,
wystarczy dmuchnąć w nią przepychając tym samym płyn do bukłaka..

Pzdr,
Pil

Data: 2009-12-21 11:31:13
Autor: Rowerex
On 21 Gru, 20:15, Pil <piotrkis...@gmail.com> wrote:

Zamiast chować rurkę do plecaka, co rzeczywiście może być uciążliwe,
wystarczy dmuchnąć w nią przepychając tym samym płyn do bukłaka.

Największy problem w tym "wystarczy dmuchnąć" - jeśli mając
przemarznięte usta dajesz rady wdmuchnąć powietrze do bukłaka z paroma
litrami płynu, to szczerze podziwiam - mnie się taka sztuka nie udaje,
jest to dla mnie zwyczajnie niewykonalne - hmmm, no chyba żebym użył
pompki rowerowej ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-12-23 02:21:21
Autor: Pil
> [...]

litrami płynu, to szczerze podziwiam - mnie się taka sztuka nie udaje,
jest to dla mnie zwyczajnie niewykonalne - hmmm, no chyba żebym użył

No jakoś do tej pory dawałem radę. Te parę litrów to najczęściej nie
więcej niż 2l. A przemarznięte to mam nie usta, a palce u stóp :P

Pzdr,
Pil

Data: 2009-12-21 20:30:27
Autor: kml

Użytkownik "Pil" <piotrkisiel@gmail.com> napisał w wiadomości news:6184074d-4564-4cac-90f9-6c5430bfd8c8k17g2000yqh.googlegroups.com...

Zamiast chować rurkę do plecaka, co rzeczywiście może być uciążliwe,
wystarczy dmuchnąć w nią przepychając tym samym płyn do bukłaka.
-- --

Nie wystarczy, bo przez ustnik też się wyziębia w sensie rurka robi się zimna. BTW: wydrutowałem i "ochraniacz" na ustnik. Jak potestuje to powiem czy to cokolwiek daje, ale wygląda ultra dziadowsko :D

Żarty żartami ale jak się ogranę z innymi sprawami to pewnie kupię ten ocieplacz gotowy i będzie po problemie.