Ocieplenie ociepleniem ale JTD nie odpalił

Data: 2021-01-18 14:44:41
Autor: _Master_
Ocieplenie ociepleniem ale JTD nie odpalił
Co mam lać do verwy żeby odpalał przy -20?

Data: 2021-01-18 14:51:41
Autor: J.F.
Użytkownik "_Master_"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:600590c9$0$512$65785112@news.neostrada.pl...
Co mam lać do verwy żeby odpalał przy -20?

Suwałki ?
Moze to nie paliwo winne ...

Ogolnie - jak miewasz -20, to powinienes tankowac "arktyczny" ON.
A u nas sprzedaja "zimowy".

Jak sobie Orlen radzi w Suwalkach, to jestem ciekaw ...

J.

Data: 2021-01-18 15:12:39
Autor: Cavallino
W dniu 18-01-2021 o 14:51, J.F. pisze:
Użytkownik "_Master_"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:600590c9$0$512$65785112@news.neostrada.pl...
Co mam lać do verwy żeby odpalał przy -20?

Suwałki ?

No ja wczoraj przy wieczornej przejażdżce po Poznaniu widziałem kilku delikwentów na awaryjnych, jadących 5 km/h...

To pewnie w ramach niezawodności spaliniaków i szybkiego dojazdu nimi było..... ;-)

W każdym razie w elektryku nic nie zamarzło.

Data: 2021-01-18 17:59:07
Autor: Shrek
W dniu 18.01.2021 o 15:12, Cavallino pisze:

To pewnie w ramach niezawodności spaliniaków i szybkiego dojazdu nimi było..... ;-)

No właśnie - dizle odpaliły przy -20 i smogu narobiły:P

--
Shrek

Data: 2021-01-18 22:49:08
Autor: _Master_
Ocieplenie ociepleniem ale JTD nie odpalił
Dieslami jeżdżę od 7 lat na verwie. Były takie mrozy to jest ten pierwszy raz ;-)

Data: 2021-01-18 22:47:50
Autor: _Master_
Ocieplenie ociepleniem ale JTD nie odpalił
Lublin

Data: 2021-01-19 08:17:09
Autor: viktorius
Ocieplenie ociepleniem ale JTD nie odpalił
W dniu 2021-01-18 o 22:47, _Master_ pisze:
Lublin

To, że Lublin nie odpalił, to norma ;)
Cecha Andorii, taki klimat :P

--
viktorius

Data: 2021-01-19 17:42:19
Autor: mk4
On 2021-01-18 14:51, J.F. wrote:
[...]

Jak tylko był na statoil to zawsze tankowalem arktyczny.

Podobał mi sie kolor ;)

--
mk4

Data: 2021-01-18 14:54:55
Autor: ToMasz
W dniu 18.01.2021 o 14:44, _Master_ pisze:
Co mam lać do verwy żeby odpalał przy -20?
zabrać troszkę paliwa do domu, wsadzić do zamrażalki (chyba ze dalej masz -20, ale nie sądzę i sprawdzić jak w tej temperaturze zachowuje się paliwo.
minus20 to temperatura w której wiele aut "nie zapali". Większość tych ludzi którzy mają wątpliwości, nawet nie próbuje zapalać. 2 dni i będzie cieplej

ToMasz

Data: 2021-01-18 19:19:13
Autor: sirapacz
Ocieplenie ociepleniem ale JTD nie odpalił

zamrażalki
:)))))))))))))))))))))))))))))))))) nawias ;)

Data: 2021-01-18 22:50:16
Autor: _Master_
Ocieplenie ociepleniem ale JTD nie odpalił
W dniu 2021-01-18 o 14:54, ToMasz pisze:
chyba ze dalej masz -20

-19. czekam na odwilż ;-)

Data: 2021-01-18 15:47:26
Autor: nadir
Ocieplenie ociepleniem ale JTD nie odpalił
W dniu 18.01.2021 o 14:44, _Master_ pisze:
Co mam lać do verwy żeby odpalał przy -20?

Ja kiedyś lałem to:
https://allegro.pl/listing?string=DIESEL%20SKYDD&bmatch=cl-dict210105-ctx-aut-1-2-0112
działało, parafina się nie wytrącała.
Jak jeszcze był Statoil, to oni też tam mieli jakieś paliwo arktyczne, ale czy dziś na Circle jest dostępne to nie wiem?

Data: 2021-01-18 19:21:02
Autor: J.F.
Użytkownik "nadir"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:60059f7e$0$511$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Stwierdzales po tym, ze odpalal/pracowal, czy testowales ?

Bo ja kiedys wsadzilem do lodowki ... metnial jak bez dodatku.

J.

Data: 2021-01-18 19:40:21
Autor: nadir
W dniu 18.01.2021 o 19:21, J.F. pisze:

Stwierdzales po tym, ze odpalal/pracowal, czy testowales ?

Odpalał i pracował, najniższa temp. przy jakiej używałem to było -22 stopnie.

Bo ja kiedys wsadzilem do lodowki ... metnial jak bez dodatku.

Nie wiem czy mętniał, bo go nie oglądałem, działało to lałem dalej.

Data: 2021-01-18 15:58:31
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .01.2021 o 14:44 _Master_ <Master@z.pl> pisze:

Co mam lać do verwy żeby odpalał przy -20?

U mnie (mazowsze) dzisiaj rano było -23 st. Odpaliły i dojechały do celu 3  diesle, w tym 21 letnie clio 1.5dci bez grzania świec żarowych (odłączony,  spalony moduł tych świec). Paliwo z różnych przypadkowych stacji, bez  żadnych dodatków. O ile 2 x crdi kia mają chyba podgrzewanie filtra ON to  tego clio bym o to nie podejrzewał. Very czy innego "premium" żadne moje  auto od nowości nie widziało...

TG

Data: 2021-01-20 21:43:33
Autor: Maciek
Dnia Mon, 18 Jan 2021 15:58:31 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

U mnie (mazowsze) dzisiaj rano było -23 st.

W największe mrozy mój Grand Voyager 2.8 diesel odpalał dokładnie tak samo,
jak przy zerze. Przez kilka sekund się trząsł, puścił białą chmurę i potem
już pracował normalnie.
Ma czynne 3 z 4 świec żarowych, właśnie pojechał na wymianę.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2021-01-18 16:58:36
Autor: Irokez
W dniu 2021-01-18 o 14:44, _Master_ pisze:
Co mam lać do verwy żeby odpalał przy -20?

Alfa Romeo 156 2.4JTD, -27 stopni, paliwo z Auchan i odpalił.
Fakt, że najpierw na trzech chyba a potem czwarty i potem piąty gar dołączył, ale odpalił.
Nie wiem co za syf lejecie.

--
Irokez

Data: 2021-01-18 17:15:26
Autor: Michal
On 2021-01-18 14:44, _Master_ wrote:
Co mam lać do verwy żeby odpalał przy -20?

nic. Ona ma już na 99% dolane depresatory, więc dodanie kolejnych nic
nie da. Wlej Lotos Dynamic lub Circle K zimowe.

--
Pozdr.
Michał

Data: 2021-01-18 18:20:40
Autor: Cavallino
On 2021-01-18 14:44, _Master_ wrote:
Co mam lać do verwy żeby odpalał przy -20?

nic. Ona ma już na 99% dolane depresatory, więc dodanie kolejnych nic
nie da. Wlej Lotos Dynamic lub Circle K zimowe.

Arktyczne.
Zimowe to powinno być od kilku miesięcy na każdej stacji.

Data: 2021-01-18 20:35:00
Autor: Michal
On 2021-01-18 14:44, _Master_ wrote:
[...]

masz rację, przejęzyczenie

--
Michał

Data: 2021-01-18 18:01:13
Autor: yabba
Ocieplenie ociepleniem ale JTD nie odpalił
W dniu 18.01.2021 o 14:44, _Master_ pisze:
Co mam lać do verwy żeby odpalał przy -20?

Czy to była Verva zimowa czy przejściowa? Kiedy ją tankowałeś? Przy tankowaniu można się zapytać o parametry paliwa. Zawsze z dostawą dostają wyniki badań.
Normalne paliwo zimowe wystarcza do -20 stopni.

Albo masz niesprawny samochód: świece, wtryski, pompa, jakiś czujnik.

yabba

Data: 2021-01-18 18:22:07
Autor: Cavallino
W dniu 18-01-2021 o 18:01, yabba pisze:

Normalne paliwo zimowe wystarcza do -20 stopni.

Ale przy -20, podczas jazdy , albo przy gruncie, jest zimniej, więc już nie wystarcza de facto.

Data: 2021-01-18 18:32:01
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .01.2021 o 18:22 Cavallino <CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

W dniu 18-01-2021 o 18:01, yabba pisze:

Normalne paliwo zimowe wystarcza do -20 stopni.

Ale przy -20, podczas jazdy , albo przy gruncie, jest zimniej, więc już  nie wystarcza de facto.

Ale ON podczas pracy wtryskiwaczy się ogrzewa (u mnie w aucie jest  chłodnica paliwa). Może to ciepło wystarczy aby "zwykły" zimowy ON  zachował swoje parametry podczas jazdy przy niższej temp.?
Nie znam się, tak tylko gdybam.

TG

Data: 2021-01-18 19:03:03
Autor: yabba
[...]

Problemem nie jest zatykanie wtryskiwaczy tylko zatykanie filtra paliwa. Dlatego niektóre samochody mają podgrzewacze paliwa przy filtrze paliwa. W ostateczności można ominąć filtr paliwa i jakoś jechać.

yabba

Data: 2021-01-18 19:08:42
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .01.2021 o 19:03 yabba <a@a.pl> pisze:

W dniu 18.01.2021 o 18:32, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...]

Ale parafinę możesz mieć w przewodach, w zbiorniku itp. Nie tylko filtr  jest problemem.
Nie pisałem o zatykaniu wtryskiwaczy - tylko o tym, że one (wtryskiwacze)  podnoszą temp. paliwa.

TG

Data: 2021-01-19 07:29:13
Autor: Cavallino
[...]

Jak już dopłynie do silnika.
Problem w tym czy zdąży, czy zamarznie wcześniej.

Data: 2021-01-18 19:04:01
Autor: yabba
W dniu 18.01.2021 o 18:22, Cavallino pisze:
W dniu 18-01-2021 o 18:01, yabba pisze:

Normalne paliwo zimowe wystarcza do -20 stopni.

Ale przy -20, podczas jazdy , albo przy gruncie, jest zimniej, więc już nie wystarcza de facto.

Autorowi wątku nie odpalił, więc musiał mieć lokalnie większy mróz przy gruncie.

yabba

Data: 2021-01-18 18:25:37
Autor: ąćęłńóśźż
Ocieplenie ociepleniem ale JTD nie odpalił
15% benzyny.
Główny kłopot to dwa razy chodzić płacić - czy stacje nie potrafią opanować lania dwóch paliw po kolei??

-- -- -
Co mam lać do verwy żeby odpalał przy -20?

Data: 2021-01-18 21:46:14
Autor: m4rkiz
On 2021-01-18 18:25, ąćęłńóśźż wrote:
15% benzyny.
Główny kłopot to dwa razy chodzić płacić - czy stacje nie potrafią opanować lania dwóch paliw po kolei??

nigdy nie miałem z tym problemów, odwieszasz pistolet, czekasz parę sekund i podnosisz inny...

Data: 2021-01-18 23:51:23
Autor: adam
Ocieplenie ociepleniem ale JTD nie odpalił
W dniu 2021-01-18 o 18:25, ąćęłńóśźż pisze:
15% benzyny.

Nie za dużo? Ja bym wlał max 10% + mixol.
Najlepiej jakieś depresatory

Data: 2021-01-18 19:05:33
Autor: yabba
[...]

Albo prozaicznie była woda w filtrze paliwa i zamarzła.

yabba

Data: 2021-01-18 22:57:57
Autor: _Master_
W dniu 2021-01-18 o 19:05, yabba pisze:
Albo prozaicznie była woda w filtrze paliwa i zamarzła.

Od kilku dni były mrozy do -10. Odpalał.

Data: 2021-01-21 10:26:11
Autor: _Master_
Ocieplenie ociepleniem ale JTD nie odpalił
+2 i Odpalił

Verwa MAĆ ;-)

Data: 2021-01-21 12:28:06
Autor: J.F.
Ocieplenie ociepleniem ale JTD nie odpalił
Użytkownik "_Master_"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:600948b2$0$549$65785112@news.neostrada.pl...
+2 i Odpalił
Verwa MAĆ ;-)

Verva mac :-)

Ale jak sie to objawialo - krecil i nie chcial zaskoczyc, zapalil i zgasl, nie krecil ?

Moze to nie CPN wina ...

J.

Data: 2021-01-21 12:43:51
Autor: _Master_
Ocieplenie ociepleniem ale JTD nie odpalił
W dniu 2021-01-21 o 12:28, J.F. pisze:
Moze to nie CPN wina ...

Akumulator nowy kręcił bez objawów dostawania paliwa.

Przy +2 zaczął łapać i za trzecim razem zapalił.

Żadnych innych objawów. Leję tylko Vervę bo tak ;-)

Data: 2021-01-21 18:28:31
Autor: J.F.
Użytkownik "_Master_"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:600968f7$0$515$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

https://www.youtube.com/watch?v=8gxB1etYOR0

https://www.youtube.com/watch?v=jpwBlqvPtZA

A podobno wszystko w kraju to Orlenu lub Lotosu ...

Verva gorsza ?

https://www.youtube.com/watch?v=RacLNJzsie0

Paliwo, czy akumulator ?
Bo chyba nie zablokowanie filtra ?
Czy paliwo pompe zablokowalo, a pompa rozrusznik ?

Circle K chyba zmienil wlascicieli ... i dostawce paliwa ?

P.S. A jaki cichy ten dizel w pierwszej probie ..

A ja zachodze w glowe - jakie paliwo Orlen sprzedaje w Suwalkach ?
Czy moze tam ludzie diesli nie maja ?

J.

Data: 2021-01-22 08:33:22
Autor: _Master_
Ocieplenie ociepleniem ale JTD nie odpalił
Poprzednie moje auto miało D4D i paliło na tej vervie też przy -20

Wszystko dziadzieje albo JTD jest bardziej wrażliwy.

Data: 2021-01-23 12:51:12
Autor: yabba
W dniu 22.01.2021 o 08:33, _Master_ pisze:
Poprzednie moje auto miało D4D i paliło na tej vervie też przy -20

Wszystko dziadzieje albo JTD jest bardziej wrażliwy.

Ludzie! Co wy z tą Vervą jakby to był jakiś nektar bogów?

Verva to jest tylko nazwa handlowa normalnego paliwa z dodatkiem trzeciorzędnych polepszaczy i większą ceną dla chcących polansować się zakupem paliwa "premium". Podlega takim samym prawom fizyki i procedurom sprzedaży jak inne paliwa. Informacja od chemika zajmującego się zawodowo badaniem paliw płynnych.
Latem ON Verva jest sprzedawana w wersji letniej, zimą powinna być w wersji zimowej. Prawdopodobnie w Twoim przypadku ktoś przyoszczędził (zimowe paliwo jest droższe) i ciągle zamawiał Vervę w wersji przejściowej (jesiennej), licząc na lekką zimę. Historia motoryzacji zna takie przypadki celowego lub pomyłkowego zamawiania niewłaściwego paliwa.
Rok wcześniej od zamawiania mógł być inny manager i mógł zamawiać normalnie według przepisów o paliwie zimowym

Napisze po raz setny, przed zakupem paliwa poproś na stacji o metryczkę z ostatniej dostawy lub z ostatniego badania paliwa w zbiorniku - zależy co było ostatnie. Mogą mieć kłopot ze znalezieniem, ale zawsze jest to do odszukania w jakimś segregatorze.

yabba

Data: 2021-01-18 22:55:09
Autor: _Master_
Ocieplenie ociepleniem ale JTD nie odpalił
W dniu 2021-01-18 o 18:01, yabba pisze:
Kiedy ją tankowałeś?

dwa tygodnie temu

Data: 2021-01-23 12:35:40
Autor: yabba
W dniu 18.01.2021 o 22:55, _Master_ pisze:
W dniu 2021-01-18 o 18:01, yabba pisze:
Kiedy ją tankowałeś?

dwa tygodnie temu

Mogłeś załapać się na wersje przejściową paliwa.

yabba

Data: 2021-01-18 19:23:44
Autor: sirapacz
Ocieplenie ociepleniem ale JTD nie odpalił
W dniu 2021-01-18 o 14:44, _Master_ pisze:
Co mam lać do verwy żeby odpalał przy -20?
na 2 jtd ze zdupconymi świecami żarowymi odpaliły 2, przy czym pierwszy musiał być ratowany prądem z drugiego. Odpalały boleśnie ale odpaliły:)

jak masz jtd 1.3 to zobacz czy zimą nie leje ci paliwa na glebę. Jeśli tak to wymień uszczelniacze (zrobiłem to sammodzielnie na podwórku - żaden rocket science) pompy wtryskowej. Przed uszczelnieniem mogłęm mielić w zimie długo i namiętnie zanim zapalił.
Teraz jeśli jest naładowany aku a nie po 2 tygodniach stania, to przy -22 zapala (testowane dziś:))

Data: 2021-01-19 08:54:16
Autor: JDX
On 2021-01-18 14:44, _Master_ wrote:
Co mam lać do verwy żeby odpalał przy -20?
Benzynę. :-D

Data: 2021-01-20 21:40:47
Autor: Maciek
Dnia Mon, 18 Jan 2021 14:44:41 +0100, _Master_ napisał(a):

Co mam lać do verwy żeby odpalał przy -20?

Do nowoczesnego diesla są dodatki z lekkich frakcji ropy. Benzyny bym nie
lał.
Ale jak już go zakleiło, to pewnie musisz zmienić filtr paliwa.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2021-01-21 10:27:07
Autor: _Master_
W dniu 2021-01-20 o 21:40, Maciek pisze:
Ale jak już go zakleiło, to pewnie musisz zmienić filtr paliwa.

+2 i Odpalił.

Data: 2021-01-23 23:14:09
Autor: Janusz
Ocieplenie ociepleniem ale JTD nie odpalił
W dniu 2021-01-18 o 14:44, _Master_ pisze:
Co mam lać do verwy żeby odpalał przy -20?
Benzynę? :) słyszałem że mała dolewka pomaga, tylko nowym silnikom moze zaszkodzić.
A tak a propo odpalania na mrozie, tu Kanadyjczyk odpala Teslę 3 na mrozie -34 st tzn włącza zdalnie ogrzewanie kabiny bo sama tesla do jazdy tego nie potrzebuje.
Kabina sie zagrzewa do 20st po 4 minutach :)
https://www.youtube.com/watch?v=lL9zveDz8H0

--
Janusz

Data: 2021-01-24 21:07:12
Autor: Maciek
Dnia Sat, 23 Jan 2021 23:14:09 +0100, Janusz napisał(a):

A tak a propo odpalania na mrozie, tu Kanadyjczyk odpala Teslę 3 na mrozie -34 st tzn włącza zdalnie ogrzewanie kabiny bo sama tesla do jazdy tego nie potrzebuje.

Potrzebuje, przy niskich temperaturach podgrzewa akumulator. Najlepiej tę
fazę obskoczyć na prądzie z ładowarki.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2021-01-24 22:26:42
Autor: Janusz
W dniu 2021-01-24 o 21:07, Maciek pisze:
[...]

Autor twierdzi że nie, to że się w trakcie jazdy ogrzewają to inna sprawa.

--
Janusz

Data: 2021-01-26 11:04:52
Autor: Maciek
Dnia Sun, 24 Jan 2021 22:26:42 +0100, Janusz napisał(a):

Autor twierdzi że nie, to że się w trakcie jazdy ogrzewają to inna sprawa

W menu wszytskich Tesli jest opcja przygotowania do jazdy
(preconditioning/defrost), która podgrzewa akumulator i kabinę. Tak, w
czasie jazdy też się zagrzeje, ale z oczywistych powodów lepiej to zrobić
na kablu.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Ocieplenie ociepleniem ale JTD nie odpalił