Octavia 1.8 TSI

Data: 2010-01-12 09:33:13
Autor: J_K_K
Octavia 1.8 TSI
Pytanie do empirycznych użyszkodników ;-)

Ile w praktyce zjada w mieście / poza
wersja "normalna" i 4x4, combi ?

7,0 - 7,7 średnio,
wydaje się wartościami mocno naciąganymi
dla benzynowego silnika 118 kW turbo ;-)

Pzdr

JKK

Data: 2010-01-12 10:15:54
Autor: Marx
Octavia 1.8 TSI
W dniu 2010-01-12 09:33, J_K_K pisze:
[...]

sam poszukaj
http://www.motostat.pl/search?year_from=1900&type_id=1&make_id=80&model_id=1331&search=Szukaj
Marx

Ps. mozesz tez przejrzec forum OCP, o spalaniu jest sporo watkow

Data: 2010-01-12 10:40:21
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Octavia 1.8 TSI
J_K_K pisze:
[...]

Naciągnięte i to mocno. Śmiem twierdzić, że nie spaliłaby mi mniej niż obecny wózek, tj. 12 w mieście.
W trasie te 7,0 byłoby realne. Ale dopiero po jakiś czas po kupnie. Na początku człowieka ogarnia euforia, przez co pedał gazu bez zasadniczej potrzeby ląduje zbyt głęboko.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być

Data: 2010-01-12 11:23:55
Autor: kamil
Octavia 1.8 TSI

"Marcin "Kenickie" Mydlak" <mójnick@box43.pl> wrote in message news:hihg8v$sqv$1news.dialog.net.pl...
J_K_K pisze:
[...]

Chyba jednak mozliwe:

http://tinyurl.com/y9rwaup

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-01-12 13:14:33
Autor: bratPit[pr]
Octavia 1.8 TSI

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Chyba jednak mozliwe:
http://tinyurl.com/y9rwaup

i o czym świadczy powyższy link który wrzuciłeś? o _średnim_ spalaniu ludzi (najczęściej w DE),
mój samochód (Astra G 8V, 75KM) spaliła średnio na dystansie 80kkm 7.4L, ale jak wjadę w Kraków to spalanie rośnie do 10-12L/100km, a zdarzyło się że BC pokazywał mi średnią 17l/100km! i średnią prędkość 9 km/h (popołudnie w piątek przedświąteczny), więc trzeba się raczej posługiwać przykładami,
brat

Data: 2010-01-12 14:07:09
Autor: Michas
Octavia 1.8 TSI

[...]

Ja nie wiem o czym powyższe świadczy, mój samochod 1.8 benzyna, 110KM, spala po tym samym Krakowie max 9l/100 trasa Bieżanów<>Błonia (czyli codziennie korek  Forum do Jubilata <> Forum do Matecznego). Nigdy nie spalił więcej a w lecie zdarza się mniej.

M.

Data: 2010-01-12 14:16:14
Autor: cztery
Octavia 1.8 TSI
[...]

A jak jedziesz ze swiadkiem to ile pali ?
Bo tak sie sklada, ze niejede samochod pod pupa mialem i spalanie benzyny 1.8 w miescie na poziomie 9l to mozna miedzy bajki o smokach wlozyc.
Chyba ze....  to miasto to np. poruszanie sie obwodnica trojmiasta albo innym drogami bez swiatel o duzym poziomie swobody ruchu.
Pamietam jak sie kolega z dawnej pracy upieral ze jego Civic 1.4 pali w trasie nie wiecej jak 6 litrow na 100km i nie sposob zmusic go do spalania wiecej.
Jadac z nim jego autem w gory notowalem na 3 stacjach ile tankowal :-) i cholera wyszlo 7.5 na 100km.
Dlatego moim zdaniem glowna przyczyna wzrostu spalania w samochodach jest obecnosc bezstronnego swiadka przy "pomiarze" :-)

Data: 2010-01-12 14:21:11
Autor: Michas
Octavia 1.8 TSI

A jak jedziesz ze swiadkiem to ile pali ?
Dlatego moim zdaniem glowna przyczyna wzrostu spalania w samochodach jest obecnosc bezstronnego swiadka przy "pomiarze" :-)

Ze świadkiem, na trasie Tarnów<>Kraków<>N.Sącz spalił 5.7l/100km. Było dokładnie liczone, tankowane do pełna przed wyjazdem i po przyjeździe bo swiadek płacił za paliwo i nie chciał zapłacic więcej niż rzeczywiście auto zużyło.
Po mieście nie mam świadka - ale zapraszam jeśli chcesz się naocznie przekonać.

M.

Data: 2010-01-12 18:39:04
Autor: Robert_J
Octavia 1.8 TSI
Bo tak sie sklada, ze niejede samochod pod pupa mialem i spalanie benzyny 1.8 w miescie na poziomie 9l to mozna miedzy bajki o smokach wlozyc.

Może trzeba trochę zmienić technikę? Wiesz, tu np. był jeden taki (kilka miesięcy temu, w jakimś wątku o spalaniu) któremu Octavia 1,9 TDI paliła bodajże ok. 11/100. Być może teoretycznie jest to możliwe, ale chyba jadąc cały czas na pierwszym biegu do granicy odcięcia ;-)))

Dlatego moim zdaniem glowna przyczyna wzrostu spalania w samochodach jest obecnosc bezstronnego swiadka przy "pomiarze" :-)

Ale to chyba dotyczy raczej tych, dla których niskie spalanie to jakiś punkt honoru ;-).

Data: 2010-01-12 19:02:55
Autor: KJ Siła Słów
Octavia 1.8 TSI
Robert_J pisze:

[...]

Powiedzialbym ze jest to  mozliwe praktycznie, choc fakt, trzeba by jezdzic do odciecia na kazdym biegu.

2.0 HDI w C5 kombi wg komputera - ostatnie 900 km po miescie - 9,2 l na 100 km.

Lekkiej nogi to ja nie mam ale wbrew pozorom znam tez inne stany pedalu gazu niz 0 i max. Fabryczne klocki hamulcowe po 45 kkm jeszcze zyja.

KJ

Data: 2010-01-14 16:04:43
Autor: Robert_J
Octavia 1.8 TSI
2.0 HDI w C5 kombi wg komputera - ostatnie 900 km po miescie - 9,2 l na 100 km.

Octavia 1,9 TDI jest dość oszczędnym autem, pali sporo mniej niż np. 2,0 TDI. Widzisz, Twój fajczy 9,2, ale po mieście. A tamtemu kolesiowi Octavia paliła te 11/100 średnio, czyli w ruchu mieszanym.;-)). Ja teraz jeżdżę praktycznie tylko po mieście, na dworze mróz, odcinki max. 15 km, średnia prędkość kilkanaście km/h ;-), niskie biegi bo śnieg i ślisko, korki itd, ale jakoś wychodzi mi 7,5/100 (1,9 TDI). Dlatego tamtego tak zapamiętałem, bo zapodał jakiś makabryczny wynik, w praktyce chyba nieosiągalny :-)

Data: 2010-01-12 14:19:13
Autor: bratPit[pr]
Octavia 1.8 TSI

[...]

już śpieszę wyjaśnić, otóż o tym, że jeździsz na innych trasach i w innych godzinach,
pytanie było o spalanie w mieście, kolega podał link gdzie pokazane jest spalanie średnie więc wyjaśniłem, że miejskie może być zupełnie inne,
a z ciekawości przejedź w godzinach szczytu przez Prądnicką, Długą, Filipa, Basztową, Westerplatte, Kopernika na Śniadeckich potem jeszcze na Mogilską i z powrotem, to myślę że się zdziwisz ile może palić Twoje auto,
brat

Data: 2010-01-12 14:24:31
Autor: Michas
Octavia 1.8 TSI

już śpieszę wyjaśnić, otóż o tym, że jeździsz na innych trasach i w innych
godzinach,

... co jednoznacznie daje nam wynik spalania Skody jako możliwy/niemożliwy - w zależności od tego jakie miasto i jaka przez nie trasa. :) Czyli trzeba samemu kupić/pożyczyć i się przekonać.

Pozdrawiam,
M.

Data: 2010-01-12 16:37:44
Autor: kamil
Octavia 1.8 TSI

"bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> wrote in message news:hihssl$aoq$1inews.gazeta.pl...

[...]

Powtorze to co napisalem wyzej - zajrzyj przynajmniej pod ten link i poczytaj opisy ikon. Uzytkownicy deklaruja gdzie jezdza, wiec jesli wiekszosci osob systematycznie przez dwa lata w ruchu miejskim spala w granicy 10 litrow, to pewnie tyle bedzie palic..

Oczywiscie kilku grupowiczow bedzie udowadniac ze posiadacze Octavii 1.8TSI sie myla, bo ich 10-letnia astra pali wiecej. Swietnie!

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-01-12 16:35:57
Autor: kamil
Octavia 1.8 TSI

"bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> wrote in message news:hihp3d$pad$1inews.gazeta.pl...

[...]

Otworz sobie dowolny i zobacz spalanie podane dla miasta. Moj tez mial mimimum 14 palic wedle roznych internetowych doradcow, a spokojnie mieszcze sie w 13/100 w zakorkowanym miescie jezdzac spokojnie.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-01-12 21:01:24
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Octavia 1.8 TSI
kamil pisze:

Otworz sobie dowolny i zobacz spalanie podane dla miasta. Moj tez mial mimimum 14 palic wedle roznych internetowych doradcow, a spokojnie mieszcze sie w 13/100 w zakorkowanym miescie jezdzac spokojnie.

Otworzyłem kilka przykładowych i nie znalazłem spalania dla _samego_ miasta. A stosunku trasa/miasto tam nie ma dla każdego baku.
Poza tym - 13 a 7 to jakby nie patrzeć, subtelna różnica. :)

Data: 2010-01-13 09:43:54
Autor: kamil
Octavia 1.8 TSI

"Marcin "Kenickie" Mydlak" <mójnick@box43.pl> wrote in message news:hiiklg$ips$2news.dialog.net.pl...
kamil pisze:

[...]

Nosz kurcze, bedzie mi udowadnial ze jestem wielbladem:

http://www.spritmonitor.de/en/detail/266182.html

Jak widac mozna miescic sie w granicy 9-10l przez wiekszosc czasu. Pewnie, ze sporo zalezy od tego co to za miasto i czy samochod wiecej jedzie, czy stoi czekajac na zone pod sklepem, ale mysle ze bez problemow da sie te 10l osiagnac.

Pytaniem watku bylo SREDNIE spalanie:

http://www.spritmonitor.de/en/detail/343420.html
http://www.spritmonitor.de/en/detail/339410.html

srednio ponizej 8 litrow w cyklu mieszanym.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-01-13 11:22:19
Autor: bratPit[pr]
Octavia 1.8 TSI

Pytaniem watku bylo SREDNIE spalanie:

pytanie pierwsze było:

"Ile w praktyce zjada w mieście / poza
wersja "normalna" i 4x4, combi ?"

dla mnie oznacza to że kolegę interesuje realne zużycie w mieście i poza,
brat

Data: 2010-01-13 12:25:34
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Octavia 1.8 TSI

kamil pisze:

[...]

Dla pełnej wiarygodności tych notatek, przydałoby się wiedzieć jaka jest średnia uzyskiwana prędkość pomiędzy tankowaniami.
Dla jednych miasto to centrum, dla innych obwodnice. Jak gość ma średnią 50km/h to za cholerę nie powiem, że to miasto w naszym rozumieniu.
Jak ma 20km/h średniej, no to owszem.

P.S. Tak, wiem - obwodnice też się zdarzają zakorkowane. :P

Data: 2010-01-13 12:06:17
Autor: kamil
Octavia 1.8 TSI
"Marcin "Kenickie" Mydlak" <mójnick@box43.pl> wrote in message news:hikaqg$eun$2news.dialog.net.pl...

[...]

Wiadomo, ze miasto miastu nierowne, do tego jeden wyjedzie do pracy o 8 w czasie najwiekszych korkow, drugi o 5 kiedy drogi puste. Ale jakies-tam pojecie daje mimo wszystko, mysle ze te 10l w miescie dla 1.8 da sie osiagnac przy eco-drivingu, szczegolnie ze w takim malym silniku turbo pewnie laduje konkretnie dopiero na wyzszych obrotach.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-01-13 13:45:52
Autor: J_K_K
Octavia 1.8 TSI
Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości news:hikcvs$a48$1inews.gazeta.pl...
w takim malym silniku turbo

"taki mały turbo" to raczej 1200, albo i niedługo 900 ;-)

Pzdr

JKK

Data: 2010-01-13 14:02:47
Autor: bratPit[pr]
Octavia 1.8 TSI
w takim malym silniku turbo

"taki mały turbo" to raczej 1200, albo i niedługo 900 ;-)

jak tak dalej pójdzie to niebawem wszystkie auta będą jednocylindrowe 50ccm z turbiną ;-)
brat

Data: 2010-01-13 14:26:33
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Octavia 1.8 TSI
bratPit[pr] pisze:
w takim malym silniku turbo

"taki mały turbo" to raczej 1200, albo i niedługo 900 ;-)

jak tak dalej pójdzie to niebawem wszystkie auta będą jednocylindrowe 50ccm z turbiną ;-)

51ccm. Żeby się nie mieściły w kategorii "motorower". ;)
Chyba, że myślący ludzie zmodyfikują przepisy i np. OC będzie płacone od mocy a nie pojemności. :P

Data: 2010-01-13 15:42:20
Autor: Krzysiek Kielczewski
Octavia 1.8 TSI
On 2010-01-13, Marcin "Kenickie" Mydlak <mójnick@box43.pl> wrote:

51ccm. Żeby się nie mieściły w kategorii "motorower". ;)
Chyba, że myślący ludzie zmodyfikują przepisy i np. OC będzie płacone od mocy a nie pojemności. :P

Albo od mocy pomnożonej przez masę...

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-01-13 19:37:47
Autor: J.F.
Octavia 1.8 TSI
On Wed, 13 Jan 2010 14:02:47 +0100,  bratPit[pr] wrote:
w takim malym silniku turbo
"taki mały turbo" to raczej 1200, albo i niedługo 900 ;-)

jak tak dalej pójdzie to niebawem wszystkie auta będą jednocylindrowe 50ccm z turbiną ;-)

A potem zlikwidujemy ten cylinder i zostanie sama turbosprezarka.
I wtryskiwacz :-)

J.

Data: 2010-01-13 20:24:13
Autor: bratPit
Octavia 1.8 TSI

[...]

hehe, skądś to już znamy :-)
brat

Data: 2010-01-12 14:41:42
Autor: raddek
Octavia 1.8 TSI
7,0 - 7,7 średnio,
wydaje się wartościami mocno naciąganymi
dla benzynowego silnika 118 kW turbo ;-)

Malo realne mi sie wydaje, A6 1.8T 150 palilo po mi po krakowie 12-14L, obecnie Saab 9-5 2.0t 150KM, rowne 13.5L ( tylko miasto ), trasa 10L. Trasa na emeryta 8L.

Pozdr.

Data: 2010-01-12 16:38:27
Autor: kamil
Octavia 1.8 TSI

"raddek" <raddek@raddek.ua> wrote in message news:hihu6p$g2k$1achot.icm.edu.pl...
[...]

13.5 w miescie pali mi WRX 225KM i naped na 4 kola (jezdzac bez nogi w podlodze), wiec cos nie gra..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-01-12 18:55:40
Autor: raddek
Octavia 1.8 TSI

13.5 w miescie pali mi WRX 225KM i naped na 4 kola (jezdzac bez nogi w
podlodze), wiec cos nie gra..

Po podmianie Trionica na Stage1 230KM/350Nm dalej palil 13,5.. chyba stockowy soft saaba jest kiepsko zoptymalizowany.. ale to juz temat na inny watek :) Zaloze sie, ze w 1.8TSI tez mozna cos poprawic ;-)

Ps. Kolega ma pod maska 4.2 V8 i pali w porywach do 14 wiec mozna analogicznie stwierdzic, ze z tym WRXem tez cos nie tak ;-)

Pozdrawiam :)

Data: 2010-01-12 19:09:56
Autor: Szymon Machel
Octavia 1.8 TSI

Uzytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisal w wiadomosci

13.5 w miescie pali mi WRX 225KM i naped na 4 kola (jezdzac bez nogi w podlodze), wiec cos nie gra..

Ludzie oczywiscie, ze moze spalic mniej albo wiecej. Zaden z Waszych
testów nie moze byc miarodajny. Trzeba byloby je przeprowadzic
w takich samych warunkach.
Moja byla 3 litrowa V6 potrafila w Krakowie spalic 11 litrów,
ale potrafila równiez i 19 litrów. To jaki wynik mam podac
do publicznej wiadomosci? :)
Nie bardzo mozna tez porównac silnika 1.8 T z Octavii (chyba 150KM
z turbina) do 1.8 110KM (nie wiem czy z turbina czy nie).
Z tego co slyszalem wynik dla 1.8T pomiedzy 11-15 litrów w miescie
jest mozliwy jak najbardziej.

Szymon

Data: 2010-01-12 19:20:45
Autor: raddek
Octavia 1.8 TSI
[...]

Pozatym cudow nie ma, fizyki tez sie nie oszuka.. moc z samego powietrza sie nie wezmie. Jakby nie bylo ciezko mi uwierzyc, ze auto o masie powiedzmy 1500-1600kg i takim silniku nie wciagnie minimum 10L po miescie.

Data: 2010-01-12 19:31:48
Autor: Michal Jankowski
Octavia 1.8 TSI
"Szymon Machel" <smachelOUT@OUTinteria.pl> writes:

[...]

Dla tych wynikow olbrzymie znaczenie ma _przejezdzany dystans_.
Spalanie na pierwszym kilometrze w zimie spokojnie moze byc circa 30
l/100.

Jesli ktos jezdzi rano 5 km do pracy, po poludniu 5 km z pracy, to ten
pierwszy kilometr bedzie mial wielki wplyw na calosc. Ktos inny, przejezdzajacy w tym samym miescie 45 km dziennie, bedzie
mial spalanie znacznie mniejsze. Tak po prostu.

  MJ

Data: 2010-01-12 21:07:47
Autor: cztery
Octavia 1.8 TSI
13.5 w miescie pali mi WRX 225KM i naped na 4 kola (jezdzac bez nogi w podlodze), wiec cos nie gra..

Nie gra to, ze pali Ci mniej niz podaje producent... Ale to tylko taki szczegol :-)

Data: 2010-01-13 09:55:37
Autor: kamil
Octavia 1.8 TSI

"cztery" <raz@dwa.trzy> wrote in message news:4b4cd695$1news.home.net.pl...
13.5 w miescie pali mi WRX 225KM i naped na 4 kola (jezdzac bez nogi w podlodze), wiec cos nie gra..

Nie gra to, ze pali Ci mniej niz podaje producent... Ale to tylko taki szczegol :-)

Nie wiem, ktory producent, ale wedlug mojego powinien nawet mniej. Ale pewnie instrukcja klamie, bo Astra 1.8 8V pali 13.

Potrafi 13.5 wziac jezdzac oszczednie. Na codzien nie jezdze kapeluszniczo do 2500rpm meczas silnik, ale da sie i o to pytal autor watku.

http://tinyurl.com/yaahpjk

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-01-13 12:35:18
Autor: cztery
Octavia 1.8 TSI
[...]

Nie odnosze sie do spalania jakichs astr, tylko do Twojego kolorowania rzeczywistosci dotyczacego konsumpcji paliwa przez WRX w miescie.

Potrafi 13.5 wziac jezdzac oszczednie. Na codzien nie jezdze kapeluszniczo do 2500rpm meczas silnik, ale da sie i o to pytal autor watku.

Jeszcze raz napisze. Producent Subaru Impreza WRX podaje spalanie w miescie - 14.3 l/100km.
http://www.subaru.pl/datasheet/09impreza25.pdf
Ty upierasz sie, ze palisz prawie litr mniej niz podaje producent.
Dane producenta sa dla idealnych warunkow ruchowych i praktycznie nigdy nie udaje sie podczas codziennej eksploatacji osiagnac spalania deklarowanego przez producenta.
Oczywiscie sa wyjatki, jak np. takie, ze ktos uznaje za jazde miejska przejazd przez miejscowosc albo jazde obwodnica trojmiasta.

Data: 2010-01-13 05:37:45
Autor: jacek2v
Octavia 1.8 TSI
On 13 Sty, 12:35, "cztery" <r...@dwa.trzy> wrote:
[...]

Mam dziwne uczucie, że spora ilość producentów podaje spalanie
"życzeniowe" w idealnych warunkach.
Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć, że WV i Subaru są uczciwszy i
podają realne średnie spalanie, poniżej którego można spokojnie
zejść.
Ponadto słyszałem (ploty:), że subaru podaje spalanie z 5 osobami na
pokładzie, zaś inni nie :)
WV Golf 1.9TDI 110KM palił mi średnio 6,3l (mierzone dystrybutorem ze
100 razy :)i to była bardzo stabilna średnia, zaś forester diesel 2l
147KM ma bardziej rozstrzelone średnie 7,6-8,6l/100.
W obu przypadka taki sam profil jazdy (miasto i trasa, pi razy oko
250/450).

PS: Wskazania komputera można olać i potraktować jako "sugestię" :)

Jacek

Data: 2010-01-13 16:05:21
Autor: cztery
Octavia 1.8 TSI
Ponadto słyszałem (ploty:), że subaru podaje spalanie z 5 osobami na
pokładzie, zaś inni nie :)

Wszyscy producenci stosuja ta sama norme do okreslenia spalania w cyklu miejskim - przynajmniej tak sugerowali tworcy Galileo emitowanego przez TV4. Z tego co pamietam, norma ta jest tak skonstruowana, ze odpowiada jezdzie w praktycznie niezakorkowanym miescie -na 100km przewidujac 5 postojow na swiatlach.

Data: 2010-01-13 17:26:51
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Octavia 1.8 TSI
cztery pisze:
[...]

Dobre. Optymiści. :)
Czyli moje spalanie po 12-13L na trasach 5km z 10-cioma postojami na światłach to i tak niezły wyczyn, przy starym silniku 1.8 8V 90KM w dość ciężkim aucie. Norma fabryczna podaje bodajże 10,9/100.

Data: 2010-01-13 23:36:02
Autor: jacek2v
Octavia 1.8 TSI
On 13 Sty, 16:05, "cztery" <r...@dwa.trzy> wrote:
> [...]

praktycznie niezakorkowanym miescie -na 100km przewidujac 5 postojow na

Ale czy uwzględnia ilość ludzi i bagażu na pokładzie?

Data: 2010-01-14 11:48:22
Autor: cztery
Octavia 1.8 TSI
[...]

Nie wiem. W programie, ktory widzialem bylo o tym, ze producentow w EU obowiazuje jedna norma. Pokazywali jak wyglada taki test - samochod z rozgrzanym silnikiem na hamowni, w srodku facet ktoremu komputer pokazuje w ktorym momencie biegi zmieniac. Z tego co pamietam test to przejazd na odcinku 100km z 5 postojami.
Testowana w Galileo byla mazda 2. Wyniki z jazdy na trasie 100km w miescie daly spalanie w tej mazdzie wieksze od podawanego przez producenta o 1.5 l/100km.
BTW, bardzo fajny program (Galileo), w telewizjach "ogolnorozrywkowych" jeden z ostatnich ktorych poziom nie obraza absolwenta szkoly sredniej.

Data: 2010-01-14 07:52:57
Autor: jacek2v
Octavia 1.8 TSI
On 14 Sty, 11:48, "cztery" <r...@dwa.trzy> wrote:

> [...]

BTW, bardzo fajny program (Galileo), w telewizjach "ogolnorozrywkowych"
jeden z ostatnich ktorych poziom nie obraza absolwenta szkoly sredniej.

Co do testów to przyszło mi do głowy, że na testach może być i ok.,
ale np. silnik i skrzynia są tak zestrojone, że jak się troszku
depnie  to spalanie ląduje poza wszelkimi normami :) Samochód może być
też przygotowany pod testy - ale to teoria spiskowa :)

Jacek

Data: 2010-01-14 07:59:26
Autor: jacek2v
Octavia 1.8 TSI
On 14 Sty, 16:52, jacek2v <jace...@gmail.com> wrote:

> [...]

depnie  to spalanie ląduje poza wszelkimi normami :) Samochód może być
też przygotowany pod testy - ale to teoria spiskowa :)

No i właśnie pojawił się nowy element "ściemniający" :)
Chciałem sobie przypomnieć jaką normę ma mu Forek D i na stronie
dealera : http://subaru.pl/datasheet/09forester.pdf
jest 7,4/5,9/6,4 - byzydyra :) i aż musiałem sprawdzić w instrukcji w
które stoi tak samo :)

A jednak bzydury wymyśla i subaru :(
Ale gdzieś widziałem 6,5-9,5, tylko gdzie :)

Jacek

Data: 2010-01-14 14:09:11
Autor: Brzezi
Octavia 1.8 TSI
czw, 14 sty 2010 o 11:48 GMT, cztery napisał(a):

BTW, bardzo fajny program (Galileo), w telewizjach "ogolnorozrywkowych" jeden z ostatnich ktorych poziom nie obraza absolwenta szkoly sredniej.

Niestety czsami "testy" jakie pokazuja, sa robione z przymrozeniem oka
delikatnie mowiac, a dostanie dla jaj... bez sensu, po prostu glupia zabawa
prawie identycznie jak robia to w "Brainiac", czasami jest to tak glopie,
ze az szkoda ogladac...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-01-13 11:48:39
Autor: kamil
Octavia 1.8 TSI

"cztery" <raz@dwa.trzy> wrote in message news:4b4daff7$1news.home.net.pl...

Nie odnosze sie do spalania jakichs astr, tylko do Twojego kolorowania rzeczywistosci dotyczacego konsumpcji paliwa przez WRX w miescie.

Jezdze tym samochodem od roku po 400-tysiecznym, starym miescie, glownie do pracy przez samo centrum. Wybacz, ale zdaje sie, ze znam lepiej wlasne auto, niz Ty na podstawie danych ze strony producenta dotyczacych kompletnie innego silnika..

[...]

A czy ja gdzies napisalem, ze mam model 09 z 2.5l silnikiem (zamiast mojego 2.0), 150kg wieksza waga i 40KM wiecej? To daje spora roznice..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-01-13 12:54:47
Autor: cztery
Octavia 1.8 TSI
[...]

Napisales o WRXie 225KM. To 169kW. W linku ktory podalem producent twierdzi, ze spalanie dla takiego silnika to 14.3l/100km.
Ty w starszym samochodzie, silniku o takiej samej mocy jezdzac w 400tys. miescie do pracy w centrum palisz mniej niz podaje producent.
Ciekawe :-)
BTW, jaka masz srednia poruszania sie ? Bo srednie miejskie oscyluja wokol 25-30 km/h.

Data: 2010-01-13 06:42:24
Autor: hamberg
Octavia 1.8 TSI
BTW, jaka masz srednia poruszania sie ? Bo srednie miejskie oscyluja wokol
25-30 km/h.

kurcze o jakich Wy miastach piszecie? nie chce z siebie robic jakiegos
"meczennika" ale dla mnie jazda miejska to 15-20km/h sredniej. 25km/h
pozostaje raczej w sferze marzen (pisze o Wroclawiu) chyba ze
policzymy pozny wieczor.

Co do spalania 1.8T w miescie - mialem okazje pojezdzic w A4 1.8T i
przy normalnej jezdzie auto palilo zdecydowanie powyzej 10l. Stado
koni trzeba wykarmic a jak komus po miescie 1.8 w jakiejs Astrze spali
do 10litrow i nie chce wiecej to czas sie obudzic i przestac sie
oszukiwac.

Data: 2010-01-13 16:01:49
Autor: cztery
Octavia 1.8 TSI
[...]

Gdansk. Srednia ~ taka jak na rowerze gdy jezdze nim do pracy - czyli 25km/h.
Poruszam sie raczej w godzinach szczytu ale mieszkam w okolicy stosunkowo malo zakorkowanej.
Teraz jezdzac 2.0TDI spalam srednio ~8-9l/100km w miescie; jezdzac benzyna 1.4 VVTi spalalem 9-10 litrow.Lanosem 1.6 10-11.
Jestem 100% pewien ze gdybym np. dojezdzal z Gdanska Poludnie do Wrzeszcza to mozna byloby te srednie spokojnie podwyzszych o litr, dwa.
Aha. Jezdzac dieslem od czasu jego rozgrzania nie przejmuje sie zupelnie ekonomika i jezdze moim zdaniem dynamicznie. Benzyna staralem sie o wiele bardziej oszczedzac paliwo stosujac ekodriving - czyli dojazd do swiatel hamujac glownie silnikiem, nieprzekraczanie 2500 obrotow, jazde z odpowiednim odstepem itd.

[...]

Dlatego smiesza mnie srednie w jezdzie miejskiej coponiektorych tu piszacych.

Data: 2010-01-13 11:58:55
Autor: kamil
Octavia 1.8 TSI

"cztery" <raz@dwa.trzy> wrote in message news:4b4db489$1news.home.net.pl...
[...]

Podalem Ci juz link do PDFa nizej. 225KM to modele 03-05. 16km do pracy przejezdzam w ok 45 minut, zatrzymujac sie po drodze na 2-3 zeby dzieciaka do przedszkola odstawic. Srednia mozesz sam wyliczyc.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-01-13 11:56:14
Autor: kamil
Octavia 1.8 TSI
"cztery" <raz@dwa.trzy> wrote in message news:4b4daff7$1news.home.net.pl...

http://www.subaru.pl/datasheet/09impreza25.pdf

http://www.subaru-impreza.org/downloads/Range_BR_UK.pdf

Wg producenta 12.7.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-01-12 21:33:05
Autor: DoQ
Octavia 1.8 TSI
kamil pisze:

13.5 w miescie pali mi WRX 225KM i naped na 4 kola (jezdzac bez nogi w podlodze), wiec cos nie gra..

Jeżdżąc po Seszelewie? ;-)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-01-12 20:03:24
Autor: Opel
Octavia 1.8 TSI

Użytkownik "J_K_K" <j_k_kwytnijto@itotezpoczta.fm> napisał w wiadomości news:hihaje$krm$1news.interia.pl...
[...]

Witam.

Scirocco 1.4 TSI 118kW - po mieście na 50 litrach zrobie max 450-480 km :)
Do 7,5 l/100km udalo mi sie zejsc na dluzszej trasie ( 600 km, Polska, do 130km/h )
Wartosci spalania sa bardzo mocno zanizone, jesli chodzi o dane producenta :)

Pozdrawiam

Data: 2010-01-12 21:03:29
Autor: Kuba \(aka cita\)
Octavia 1.8 TSI
J_K_K wydusił z siebie te słowy:

http://www.autocentrum.pl/?FF=307&makeid=28&modelid=609&genid=252692311&filtr=1&engineid=2021&yearfrom=2005&yearto=2010&trybopinii=0

--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)

Prywatna prosba o rozpowszechnienie tego adresu:
http://wykręćnumer.pl/

Data: 2010-01-12 21:42:39
Autor: AA
Octavia 1.8 TSI
7,0 - 7,7 średnio,
wydaje się wartościami mocno naciąganymi
dla benzynowego silnika 118 kW turbo ;-)

Mam akurat 1.4TSI 90kW. Ale powaznie bralem pod uwage 1.8 TSI, jezdzilem i orientowalem sie....

1.8TSI spali na trasie do 1L wiecej niz 1.4TSI i do 2L wiecej na miescie.

Ile pali 1.4 TSI ?
Srednia z pelnych tankowan, jazda miejska, glownie odcinki 5-10km - prawie 10L/100km. I nie ociagam sie, zwawo jezdze.

Bardzo duze znaczenie ma temperatura silnika. Gdy wskazowka ledwie drgnie, to BC pokazuje 12-15L/100km. Gdy sie zagrzeje, to ladnie spada do 8-10/100km.
Co ciekawe - nie pilnujac sie ze spalaniem, pozwalajac sobie na wiele, wypije 11L, a frajda zdecydowanie wieksza.
Wynik pogarszaja korki, bywalo ze BC pokazywal 17/100. Ale gdyby takie korki mialy byc kazdego dnia, to bym na piechote wolal chodzic... srednia za bak wyszla jak na poczatku.

Poza miastem - normalnie jadac 6.3, deptajac 7.7, ecostyle (nie emerycko!) 5.9, bywalo i 5.3, ale to juz musi sprzyjac pare warunkow.

AA

Octavia 1.8 TSI