Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Octavia I analiza b艂臋d贸w VAG

Octavia I analiza b艂臋d贸w VAG

Data: 2011-10-30 23:44:57
Autor: Lewis
Octavia I analiza b艂臋d贸w VAG
W dniu 2011-10-30 17:23, X-Man pisze:
Witam
jestem posiadaczem Skody Octavi 1.9TDi z 2005r (90km ALH) Od jakiego艣
czasu auto 艂apie tryb awaryjny (nieregularnie) zazwyczaj podczas
przyspieszania. Poni偶ej b艂臋dy z VAG:

A zr贸b jeszcze logi dynamiczne dla bloku nr 003, 010 i 011 w momencie trybu awaryjnego.


--
Cz臋艣ci do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-10-30 23:34:50
Autor: X-Man
Octavia I analiza b艂臋d贸w VAG
"Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message news:j8kk1g$dv7$1news.onet.pl...
W dniu 2011-10-30 17:23, X-Man pisze:
Witam
jestem posiadaczem Skody Octavi 1.9TDi z 2005r (90km ALH) Od jakiego艣
czasu auto 艂apie tryb awaryjny (nieregularnie) zazwyczaj podczas
przyspieszania. Poni偶ej b艂臋dy z VAG:
A zr贸b jeszcze logi dynamiczne dla bloku nr 003, 010 i 011 w momencie trybu awaryjnego.

hmmm nie wyobra偶am se tego za bardzo bo musia艂bym wsz臋dzie laptopa ze sob膮 wozi膰 i czeka膰 a偶 si臋 tryb awaryjny w艂膮czy logi 3,8,11 zrobione jakie艣 2 tygodnie temu:

Grupy: 008 -
http://vaglog.rtnet.pl/kawasaki750_59114.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/kawasaki750_59115.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/kawasaki750_59116.html

Pzdr
Piotrek

Data: 2011-10-31 11:39:52
Autor: Lewis
Octavia I analiza b艂臋d贸w VAG
W dniu 2011-10-31 00:34, X-Man pisze:
"Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message
news:j8kk1g$dv7$1news.onet.pl...
W dniu 2011-10-30 17:23, X-Man pisze:
Witam
jestem posiadaczem Skody Octavi 1.9TDi z 2005r (90km ALH) Od jakiego艣
czasu auto 艂apie tryb awaryjny (nieregularnie) zazwyczaj podczas
przyspieszania. Poni偶ej b艂臋dy z VAG:
A zr贸b jeszcze logi dynamiczne dla bloku nr 003, 010 i 011 w momencie
trybu awaryjnego.

hmmm nie wyobra偶am se tego za bardzo bo musia艂bym wsz臋dzie laptopa ze
sob膮 wozi膰 i czeka膰 a偶 si臋 tryb awaryjny w艂膮czy logi 3,8,11 zrobione
jakie艣 2 tygodnie temu:

Te wygl膮daj膮 na wzorowe.
Dobrze by by艂o jakby艣 jednak z艂apa艂 logi w chwili usterki, obstawiam 偶e b臋dzie problem z wystarczaj膮c膮 ilo艣ci膮 powietrza tylko fajnie by by艂o zobaczy膰 w jakiej pozycji w贸wczas jest EGR i aktuator od turbo.


--
Cz臋艣ci do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-10-31 14:50:05
Autor: Bugatti
Octavia I analiza b艂臋d贸w VAG
U偶ytkownik "Lewis" napisa艂 w wiadomo艣ci:

Te wygl膮daj膮 na wzorowe.

Wzorowe ? Jak nie do ko艅ca wiesz o czym piszesz to nie pisz wcale.

X-Man,
logi pokazuj膮 偶e autko nie jest zdrowe.
Z kana艂u 008 wynika 偶e komp tnie wymagan膮 dawk臋 ON. Maksymalnie masz 38,4 mg/suw a powinno by膰 ponad 41 i ponad 42 przy maksymalnym momencie obr. i dawka nie powinna spada膰 poni偶ej 39 mg w wy偶szej partii obrotowej a u ciebie spada. Wskazuje to na niedomagania przep艂ywomierza (ale czytaj ni偶ej! ), kt贸ry 藕le mierzy powietrze. C贸藕 z tego 偶e grupie 003 jest strumie艅 masy powy偶ej 850 mg (cho膰 od 3400 obr/min spada).

Ponadto jak ju偶 jeste艣my w grupie 003 to wida膰 偶e od 1800 do 2500 przep艂ywka pokazuje za du偶y strumie艅.
W po艂膮czeniu z grup膮 011, kt贸ra pokazuje 偶e w ww. zakresie turbo prze艂adowuje. Wskazuje to na zapieczone kierownicxe VNT. Sprawd藕 czy sztanga od gruszki pracuje p艂ynnie w swoim zakresie, czy "gruszka" od tej sztangi nie jest skorodowana. Proponuje przegoni膰 auto do wysokich pr臋dko艣ci obr. na najlepiej najwy偶szych mozliwie biegu (no ale wiadomo ograniczenia pr臋dko艣ci wi臋c trzeba bacznie uwa偶a膰 - nie zach臋cam ci臋 do 艂amania przepis贸w tylko proponuje rozwi膮偶anie problemu). Je艣li butowanie nie pomo偶e to trzeba wyczy艣ci膰 turbo. Albo wpierw lepiej sprawdzi膰 wszystkie w臋偶yki podci艣nieniowe do sterowania turbem (id膮ce do tej "gruszki") i konieczenie zaw贸r N-75.

Pozdr.
Bugatti

Data: 2011-10-31 15:12:25
Autor: X-Man
Octavia I analiza b艂臋d贸w VAG
"Bugatti" <spamerzy@maklerzy.pl> wrote in message news:j8m94m$7ue$1mx1.internetia.pl...
U偶ytkownik "Lewis" napisa艂 w wiadomo艣ci:
Te wygl膮daj膮 na wzorowe.
Wzorowe ? Jak nie do ko艅ca wiesz o czym piszesz to nie pisz wcale.
X-Man,
logi pokazuj膮 偶e autko nie jest zdrowe.
Z kana艂u 008 wynika 偶e komp tnie wymagan膮 dawk臋 ON. Maksymalnie masz 38,4 mg/suw a powinno by膰 ponad 41 i ponad 42 przy maksymalnym momencie obr. i dawka nie powinna spada膰 poni偶ej 39 mg w wy偶szej partii obrotowej a u
ciebie  spada. Wskazuje to na niedomagania przep艂ywomierza (ale czytaj
ni偶ej! ),  kt贸ry 藕le mierzy powietrze. C贸藕 z tego 偶e grupie 003 jest
strumie艅 masy  powy偶ej 850 mg (cho膰 od 3400 obr/min spada).
Ponadto jak ju偶 jeste艣my w grupie 003 to wida膰 偶e od 1800 do 2500
przep艂ywka  pokazuje za du偶y strumie艅.
W po艂膮czeniu z grup膮 011, kt贸ra pokazuje 偶e w ww. zakresie turbo prze艂adowuje. Wskazuje to na zapieczone kierownicxe VNT. Sprawd藕 czy
sztanga  od gruszki pracuje p艂ynnie w swoim zakresie, czy "gruszka" od
tej sztangi  nie jest skorodowana. Proponuje przegoni膰 auto do wysokich
pr臋dko艣ci obr. na  najlepiej najwy偶szych mozliwie biegu (no ale wiadomo
ograniczenia pr臋dko艣ci  wi臋c trzeba bacznie uwa偶a膰 - nie zach臋cam ci臋 do
艂amania przepis贸w tylko  proponuje rozwi膮偶anie problemu). Je艣li
butowanie nie pomo偶e to trzeba  wyczy艣ci膰 turbo. Albo wpierw lepiej
sprawdzi膰 wszystkie w臋偶yki  podci艣nieniowe do sterowania turbem (id膮ce
do tej "gruszki") i konieczenie  zaw贸r N-75.

OK no wi臋c tak 偶eby wszystko by艂o jasne: sztanga turbiny chodzi lekko - sprawdzane kilkakrotnie, zaw贸r N75 wymieniony na nowy, EGR jest od艂膮czony (w przysz艂osci mam go za艣lepi膰) poprzez za艣lepienie przewodu podci艣nienia, wtryski niedawno wstawione z ko艅c贸wkami 0.216 (nie wiem czy to jako艣 by mog艂o wp艂ywac na dawk臋 paliwa ale raczej powinna byc wi臋ksza i zdecydowanie na nowych wtryskach auto ma wi臋cej mocy), katalizator wyci臋ty, 偶adna z powy偶szych modyfikacji raczej nie ma wp艂ywu na te b艂臋dy bo pokazywa艂y si臋 one ju偶 wcze艣niej z r贸偶n膮 cz臋stotliwo艣ci膮. Tak czy inaczej mam ju偶 zregenerowana turbin臋 kt贸ra le偶y w kartonie i czeka na monta偶 wi臋c chyba wtedy przy okazji wymieni臋 w膮偶 podci艣nienia z turbo do N75, przeczyszcz臋 przep艂ywk臋 i posprawdzam masy i zrobi臋 nowe logi. Dzi臋ki za rzeczow膮 odpowied藕 jak bym wiedzia艂 偶e siedzisz w temacie to na b3d bym da艂 posta :P

Pzdr
Piotrek

Data: 2011-10-31 16:57:10
Autor: Bugatti
Octavia I analiza b艂臋d贸w VAG
U偶ytkownik "X-Man"  napisa艂 w wiadomo艣ci:

OK no wi臋c tak 偶eby wszystko by艂o jasne: sztanga turbiny chodzi lekko - sprawdzane kilkakrotnie, zaw贸r N75 wymieniony na nowy, EGR jest od艂膮czony (w przysz艂osci mam go za艣lepi膰) poprzez za艣lepienie przewodu podci艣nienia, wtryski niedawno wstawione z ko艅c贸wkami 0.216 (nie wiem czy to jako艣 by mog艂o wp艂ywac na dawk臋 paliwa ale raczej powinna byc wi臋ksza i zdecydowanie na nowych wtryskach auto ma wi臋cej mocy),

To zmienia posta膰 rzeczy. Owszem to raczej nie jest przyczyna powstawania b艂臋d贸w ale na wskazania w grupach VCDSa ma wp艂yw - trzeba pojecha膰 do tunnera na korekte softu bo chyba nie wymienia艂e艣 wtryskiwacze na wi臋ksze tylko dla +20 Nm ;].

katalizator wyci臋ty, 偶adna z powy偶szych modyfikacji raczej nie ma wp艂ywu na te b艂臋dy bo pokazywa艂y si臋 one ju偶 wcze艣niej z r贸偶n膮 cz臋stotliwo艣ci膮. Tak czy inaczej mam ju偶 zregenerowana turbin臋 kt贸ra le偶y w kartonie i czeka na monta偶 wi臋c chyba wtedy przy okazji wymieni臋 w膮偶 podci艣nienia z turbo do N75, przeczyszcz臋 przep艂ywk臋 i posprawdzam masy i zrobi臋 nowe logi.

Skoro napisa艂e艣 偶e wymienia艂e艣 zaw贸r odcinaj膮cy paliwo na pompie VP N109 i dalej b艂臋dy si臋 pojawiaj膮 to ja bym posprawdza艂 "po艂膮czenie masy" na pompie VP oraz jeszcze przeczy艣ci艂 kabel, kt贸ry mo偶e by膰 za艣niedzia艂y.
http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=27763

Dzi臋ki za rzeczow膮 odpowied藕 jak bym wiedzia艂 偶e siedzisz w temacie to na b3d bym da艂 posta :P

Nie pisuje ju偶 tam w艣r贸d troli ;-P

Pzdr
Piotrek

Pozdr.
Bugatti

Data: 2011-10-31 17:36:48
Autor: X-Man
Octavia I analiza b艂臋d贸w VAG
"Bugatti" <spamerzy@maklerzy.pl> wrote in message news:j8mgi2$sb5$1mx1.internetia.pl...
U偶ytkownik "X-Man"  napisa艂 w wiadomo艣ci:
OK no wi臋c tak 偶eby wszystko by艂o jasne: sztanga turbiny chodzi lekko - sprawdzane kilkakrotnie, zaw贸r N75 wymieniony na nowy, EGR jest
od艂膮czony  (w przysz艂osci mam go za艣lepi膰) poprzez za艣lepienie
przewodu podci艣nienia,  wtryski niedawno wstawione z ko艅c贸wkami 0.216
(nie wiem czy to jako艣 by  mog艂o wp艂ywac na dawk臋 paliwa ale raczej
powinna byc wi臋ksza i  zdecydowanie na nowych wtryskach auto ma wi臋cej
mocy),
To zmienia posta膰 rzeczy. Owszem to raczej nie jest przyczyna powstawania b艂臋d贸w ale na wskazania w grupach VCDSa ma wp艂yw - trzeba pojecha膰 do tunnera na korekte softu bo chyba nie wymienia艂e艣 wtryskiwacze na wi臋ksze tylko dla +20 Nm ;].

zgadza si臋 i taki mam zamiar ale najpierw chcia艂em turbo wymini膰 tudzie偶 upora膰 si臋 z tymi wszystkimi b艂臋dami. Zasadniczo w silniku ALH same wtryski daj膮 15-25km i naprawd臋 czu膰 spor膮 r贸偶nic臋 a z tego co czyta艂em na forach korekta softu nie jest konieczna (poza tym b艂臋dy pojawia艂y si臋 ju偶 wcze艣niej przed wtryskami)

katalizator wyci臋ty, 偶adna z powy偶szych modyfikacji raczej nie ma wp艂ywu na te b艂臋dy bo pokazywa艂y si臋 one ju偶 wcze艣niej z r贸偶n膮 cz臋stotliwo艣ci膮. Tak czy inaczej mam ju偶 zregenerowana turbin臋 kt贸ra le偶y w kartonie i czeka na monta偶 wi臋c chyba wtedy przy okazji wymieni臋 w膮偶 podci艣nienia z turbo do N75, przeczyszcz臋 przep艂ywk臋 i posprawdzam masy i zrobi臋 nowe logi.
Skoro napisa艂e艣 偶e wymienia艂e艣 zaw贸r odcinaj膮cy paliwo na pompie VP N109
i  dalej b艂臋dy si臋 pojawiaj膮 to ja bym posprawdza艂 "po艂膮czenie masy" na
pompie  VP oraz jeszcze przeczy艣ci艂 kabel, kt贸ry mo偶e by膰 za艣niedzia艂y.
http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=27763

dziwne bo zaw贸r dzia艂a za ka偶dym razem jak go testuje VAGiem no ale masy i tak musz臋 posprawdza膰

Dzi臋ki za rzeczow膮 odpowied藕 jak bym wiedzia艂 偶e siedzisz w temacie to
na  b3d bym da艂 posta :P
Nie pisuje ju偶 tam w艣r贸d troli ;-P

znalaz艂 si臋 "po偶膮dny" :P

Pzdr
Piotrek

Data: 2012-03-05 13:21:59
Autor: X-Man
Octavia I analiza b艂臋d贸w VAG
"Bugatti" <spamerzy@maklerzy.pl> wrote in message news:j8m94m$7ue$1mx1.internetia.pl...
U偶ytkownik "Lewis" napisa艂 w wiadomo艣ci:
Te wygl膮daj膮 na wzorowe.
Wzorowe ? Jak nie do ko艅ca wiesz o czym piszesz to nie pisz wcale.
X-Man,
logi pokazuj膮 偶e autko nie jest zdrowe.

Hej,
wymieni艂em przep艂ywomierz na nowy(remanufactured) orygina艂 Bosha gdyby艣 m贸g艂 zerkn膮膰 w te logi: http://vaglog.rtnet.pl/kawasaki750_74939.html to by艂bym wdzi臋czny (wiem wielki 艣mietnik ale nie mia艂em nikogo do obs艂ugi laptopa i dla przypomnienia EGR od艂o膮czony i za艣lepiony jest) + nadal pojawiaj膮 si臋 b艂臋dy :

Monday,05,March,2012,12:26:22:46862
VCDS Version: Release 10.6.0

                Address 01: Engine       Labels: 038-906-012-AGR.lbl
Control Module Part Number: 038 906 012 HA
  Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0740SG  4922
           Software Coding: 00002
            Work Shop Code: WSC 73430
           Additional Info: TMBDG41U558790796     SKZ7Z0D2711307
                      VCID: 56A88406DE5D4BAC
4 Faults Found

19461 - Relay for High-Output Preheating of Coolant (J360): Short to Plus
        P3005 - 35-10 -  -  - Intermittent
18065 - A/C System Input/Output: Short to Plus
        P1657 - 35-10 -  -  - Intermittent
19459 - Relay for Low-Output Preheating of Coolant (J359): Short to Plus
        P3003 - 35-10 -  -  - Intermittent
17954 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Short to Plus
        P1546 - 35-10 -  -  - Intermittent

Readiness: 1 1 0 0 1

i co jaki艣 czas za艣wieca si臋 kontrolka silnika lub po prostu tryb awaryjny (max 2200rpm pomaga wy艂膮czenei i w艂膮czenie zap艂onu)

Je艣li chodzi o tryb awaryjny to dzieje si臋 to zbyt nieregularnie zebym go m贸g艂 z艂apa膰 podczas kr贸tkiego logowania ale je艣li mo偶esz mi podpowiedzie膰 jakie grupy logowa膰 to mog臋 kt贸rego艣 dnia po prostu je藕dzi膰 z lapkiem a偶 do skutku. BTW jak by艣 m贸g艂 jaki艣 kontakt na priv poda膰 to nie b臋d臋 za艣mieca艂 grupy chyba 偶e ma kto艣 jakie艣 pomys艂y co dalej z tym robi膰.

Pzdr
Piotrek

Octavia I analiza b艂臋d贸w VAG

Nowy film z video.banzaj.pl wi阠ej »
Redmi 9A - recenzja bud縠towego smartfona