Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Octavia I analiza b³êdów VAG

Octavia I analiza b³êdów VAG

Data: 2011-10-30 16:23:01
Autor: X-Man
Octavia I analiza b³êdów VAG
Witam
jestem posiadaczem Skody Octavi 1.9TDi z 2005r (90km ALH) Od jakiego¶ czasu auto ³apie tryb awaryjny (nieregularnie) zazwyczaj podczas przyspieszania. Poni¿ej b³êdy z VAG:

 Address 01: Engine       Labels: 038-906-012-AGR.lbl
Control Module Part Number: 038 906 012 HA
  Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0740SG  4922
           Software Coding: 00002
            Work Shop Code: WSC 73430
           Additional Info: TMBDG41U558790796     SKZ7Z0D2711307
                      VCID: 56A88406DE5D4BAC
5 Faults Found

17946 - Fuel Shutoff Solenoid (N109): Open or Short to Ground
        P1538 - 35-10 -  -  - Intermittent
18027 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground
        P1619 - 35-00 -  -
18065 - A/C System Input/Output: Short to Plus
        P1657 - 35-10 -  -  - Intermittent
19461 - Relay for High-Output Preheating of Coolant (J360): Short to Plus
        P3005 - 35-10 -  -  - Intermittent
17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground
        P1549 - 35-10 -  -  - Intermittent

Readiness: 1 1 0 0 1

N75 wymineiony na nowy (orygina³) N109 równie¿ (zanmiennik) J360 nie mogê zlokalizowaæ zeby siê mu przyjrzeæ (gdzie on siê mo¿e znajdowaæ ?). Po skasowaniu b³êdów wy³±czeniu i w³±czeniu zap³onu nie wracaj± one samoczynnie od razu tylko po jakim¶ czasie tzn. wystarczy ¿e pojadê tarsê kilkana¶cie/kilkadziesi±t kilometrów podl±czê VAGa i b³êdy znów s± (nie zawsze wszystkie 5 od razu) Sztanga turbiny chodzi lu¼no wiêc zapieczone kierownice bym wyklucza³. Bêdê wdziêczny za wszelkie sugestie.

Pzdr
Piotrek

Data: 2011-10-30 23:38:56
Autor: Lewis
Octavia I analiza błędów VAG
W dniu 2011-10-30 17:23, X-Man pisze:
Witam
jestem posiadaczem Skody Octavi 1.9TDi z 2005r (90km ALH) Od jakiegoÅ›
czasu auto Å‚apie tryb awaryjny (nieregularnie) zazwyczaj podczas
przyspieszania. Poniżej błędy z VAG:

Poszukaj pod maską przekaźnika który odpowiada za grzanie świec i odcięcie paliwa. Nie pamiętam jego numeru a w różnych autach ma on różny numer ale chyba coś w okolicy 109.
Nie masz przy tym problemu że po uruchomieniu silnika gaśnie on po kilku sekundach?

Sprawdź połączenia masowe silnika, akumulatora i ogólnie elektroniki.


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-10-30 23:30:43
Autor: X-Man
Octavia I analiza błędów VAG
"Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message news:j8kjm8$d09$1news.onet.pl...
W dniu 2011-10-30 17:23, X-Man pisze:
Witam
jestem posiadaczem Skody Octavi 1.9TDi z 2005r (90km ALH) Od jakiegoÅ›
czasu auto Å‚apie tryb awaryjny (nieregularnie) zazwyczaj podczas
przyspieszania. Poniżej błędy z VAG:
Poszukaj pod maską przekaźnika który odpowiada za grzanie świec i odcięcie paliwa.

testowałem zawór odcięcia paliwa VAGiem i działa poprawnie więc przekaźnik chyab też jest sprawny

 Nie pamiÄ™tam jego numeru a w różnych autach ma on różny
numer ale chyba coÅ› w okolicy 109.

do świec jest chyba osobny czy się mylę ? tego 109 nie mogę znaleźć ale poszukam jakiejś serwisówki

Nie masz przy tym problemu że po uruchomieniu silnika gaśnie on po kilku sekundach?

nie auto odpala i chodzi normalnie nigdy nie gaśnie samo z siebie

Sprawdź połączenia masowe silnika, akumulatora i ogólnie elektroniki.

hmm przyjrzę się im ale dziwne auto ma 6 lat dopiero i juz by masy były kiepskie ?

Pzdr
Piotrek

Data: 2011-10-31 11:46:25
Autor: Lewis
Octavia I analiza błędów VAG
W dniu 2011-10-31 00:30, X-Man pisze:
"Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message
news:j8kjm8$d09$1news.onet.pl...
W dniu 2011-10-30 17:23, X-Man pisze:
Witam
jestem posiadaczem Skody Octavi 1.9TDi z 2005r (90km ALH) Od jakiegoÅ›
czasu auto Å‚apie tryb awaryjny (nieregularnie) zazwyczaj podczas
przyspieszania. Poniżej błędy z VAG:
Poszukaj pod maską przekaźnika który odpowiada za grzanie świec i
odcięcie paliwa.

testowałem zawór odcięcia paliwa VAGiem i działa poprawnie więc
przekaźnik chyab też jest sprawny

Nie pamiętam jego numeru a w różnych autach ma on różny
numer ale chyba coÅ› w okolicy 109.

do świec jest chyba osobny czy się mylę ? tego 109 nie mogę znaleźć ale
poszukam jakiejś serwisówki

Od świec jest właśnie przekaźnik "109" OIDP odcina on również zawór N109 na pompie.


Nie masz przy tym problemu że po uruchomieniu silnika gaśnie on po
kilku sekundach?

nie auto odpala i chodzi normalnie nigdy nie gaśnie samo z siebie

Hmm poszukaj tej 109 dobrze się przyjrzyj czy nie widać syfu, jakiejś śniedzi w okolicy tego przekaźnika, rozbierz go i zobacz czy styki w środku są w dobrym stanie.

Sprawdź połączenia masowe silnika, akumulatora i ogólnie elektroniki.

hmm przyjrzę się im ale dziwne auto ma 6 lat dopiero i juz by masy były
kiepskie ?

Jak miało jakiegoś dzwonka czy ktoś je np nadgorliwie mył karcherem pod maską to i owszem.


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-10-30 23:44:57
Autor: Lewis
Octavia I analiza błędów VAG
W dniu 2011-10-30 17:23, X-Man pisze:
Witam
jestem posiadaczem Skody Octavi 1.9TDi z 2005r (90km ALH) Od jakiegoÅ›
czasu auto Å‚apie tryb awaryjny (nieregularnie) zazwyczaj podczas
przyspieszania. Poniżej błędy z VAG:

A zrób jeszcze logi dynamiczne dla bloku nr 003, 010 i 011 w momencie trybu awaryjnego.


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-10-30 23:34:50
Autor: X-Man
Octavia I analiza błędów VAG
"Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message news:j8kk1g$dv7$1news.onet.pl...
W dniu 2011-10-30 17:23, X-Man pisze:
Witam
jestem posiadaczem Skody Octavi 1.9TDi z 2005r (90km ALH) Od jakiegoÅ›
czasu auto Å‚apie tryb awaryjny (nieregularnie) zazwyczaj podczas
przyspieszania. Poniżej błędy z VAG:
A zrób jeszcze logi dynamiczne dla bloku nr 003, 010 i 011 w momencie trybu awaryjnego.

hmmm nie wyobrażam se tego za bardzo bo musiałbym wszędzie laptopa ze sobą wozić i czekać aż się tryb awaryjny włączy logi 3,8,11 zrobione jakieś 2 tygodnie temu:

Grupy: 008 -
http://vaglog.rtnet.pl/kawasaki750_59114.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/kawasaki750_59115.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/kawasaki750_59116.html

Pzdr
Piotrek

Data: 2011-10-31 11:39:52
Autor: Lewis
Octavia I analiza błędów VAG
W dniu 2011-10-31 00:34, X-Man pisze:
"Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message
news:j8kk1g$dv7$1news.onet.pl...
W dniu 2011-10-30 17:23, X-Man pisze:
Witam
jestem posiadaczem Skody Octavi 1.9TDi z 2005r (90km ALH) Od jakiegoÅ›
czasu auto Å‚apie tryb awaryjny (nieregularnie) zazwyczaj podczas
przyspieszania. Poniżej błędy z VAG:
A zrób jeszcze logi dynamiczne dla bloku nr 003, 010 i 011 w momencie
trybu awaryjnego.

hmmm nie wyobrażam se tego za bardzo bo musiałbym wszędzie laptopa ze
sobą wozić i czekać aż się tryb awaryjny włączy logi 3,8,11 zrobione
jakieÅ› 2 tygodnie temu:

Te wyglÄ…dajÄ… na wzorowe.
Dobrze by było jakbyś jednak złapał logi w chwili usterki, obstawiam że będzie problem z wystarczającą ilością powietrza tylko fajnie by było zobaczyć w jakiej pozycji wówczas jest EGR i aktuator od turbo.


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-10-31 14:50:05
Autor: Bugatti
Octavia I analiza błędów VAG
Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości:

Te wyglÄ…dajÄ… na wzorowe.

Wzorowe ? Jak nie do końca wiesz o czym piszesz to nie pisz wcale.

X-Man,
logi pokazują że autko nie jest zdrowe.
Z kanału 008 wynika że komp tnie wymaganą dawkę ON. Maksymalnie masz 38,4 mg/suw a powinno być ponad 41 i ponad 42 przy maksymalnym momencie obr. i dawka nie powinna spadać poniżej 39 mg w wyższej partii obrotowej a u ciebie spada. Wskazuje to na niedomagania przepływomierza (ale czytaj niżej! ), który źle mierzy powietrze. Cóź z tego że grupie 003 jest strumień masy powyżej 850 mg (choć od 3400 obr/min spada).

Ponadto jak już jesteśmy w grupie 003 to widać że od 1800 do 2500 przepływka pokazuje za duży strumień.
W połączeniu z grupą 011, która pokazuje że w ww. zakresie turbo przeładowuje. Wskazuje to na zapieczone kierownicxe VNT. Sprawdź czy sztanga od gruszki pracuje płynnie w swoim zakresie, czy "gruszka" od tej sztangi nie jest skorodowana. Proponuje przegonić auto do wysokich prędkości obr. na najlepiej najwyższych mozliwie biegu (no ale wiadomo ograniczenia prędkości więc trzeba bacznie uważać - nie zachęcam cię do łamania przepisów tylko proponuje rozwiążanie problemu). Jeśli butowanie nie pomoże to trzeba wyczyścić turbo. Albo wpierw lepiej sprawdzić wszystkie wężyki podciśnieniowe do sterowania turbem (idące do tej "gruszki") i konieczenie zawór N-75.

Pozdr.
Bugatti

Data: 2011-10-31 15:12:25
Autor: X-Man
Octavia I analiza błędów VAG
"Bugatti" <spamerzy@maklerzy.pl> wrote in message news:j8m94m$7ue$1mx1.internetia.pl...
Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości:
Te wyglÄ…dajÄ… na wzorowe.
Wzorowe ? Jak nie do końca wiesz o czym piszesz to nie pisz wcale.
X-Man,
logi pokazują że autko nie jest zdrowe.
Z kanału 008 wynika że komp tnie wymaganą dawkę ON. Maksymalnie masz 38,4 mg/suw a powinno być ponad 41 i ponad 42 przy maksymalnym momencie obr. i dawka nie powinna spadać poniżej 39 mg w wyższej partii obrotowej a u
ciebie  spada. Wskazuje to na niedomagania przepÅ‚ywomierza (ale czytaj
niżej! ),  który źle mierzy powietrze. Cóź z tego że grupie 003 jest
strumieÅ„ masy  powyżej 850 mg (choć od 3400 obr/min spada).
Ponadto jak już jesteśmy w grupie 003 to widać że od 1800 do 2500
przepÅ‚ywka  pokazuje za duży strumieÅ„.
W połączeniu z grupą 011, która pokazuje że w ww. zakresie turbo przeładowuje. Wskazuje to na zapieczone kierownicxe VNT. Sprawdź czy
sztanga  od gruszki pracuje pÅ‚ynnie w swoim zakresie, czy "gruszka" od
tej sztangi  nie jest skorodowana. Proponuje przegonić auto do wysokich
prÄ™dkoÅ›ci obr. na  najlepiej najwyższych mozliwie biegu (no ale wiadomo
ograniczenia prÄ™dkoÅ›ci  wiÄ™c trzeba bacznie uważać - nie zachÄ™cam ciÄ™ do
Å‚amania przepisów tylko  proponuje rozwiążanie problemu). JeÅ›li
butowanie nie pomoże to trzeba  wyczyÅ›cić turbo. Albo wpierw lepiej
sprawdzić wszystkie wężyki  podciÅ›nieniowe do sterowania turbem (idÄ…ce
do tej "gruszki") i konieczenie  zawór N-75.

OK no więc tak żeby wszystko było jasne: sztanga turbiny chodzi lekko - sprawdzane kilkakrotnie, zawór N75 wymieniony na nowy, EGR jest odłączony (w przyszłosci mam go zaślepić) poprzez zaślepienie przewodu podciśnienia, wtryski niedawno wstawione z końcówkami 0.216 (nie wiem czy to jakoś by mogło wpływac na dawkę paliwa ale raczej powinna byc większa i zdecydowanie na nowych wtryskach auto ma więcej mocy), katalizator wycięty, żadna z powyższych modyfikacji raczej nie ma wpływu na te błędy bo pokazywały się one już wcześniej z różną częstotliwością. Tak czy inaczej mam już zregenerowana turbinę która leży w kartonie i czeka na montaż więc chyba wtedy przy okazji wymienię wąż podciśnienia z turbo do N75, przeczyszczę przepływkę i posprawdzam masy i zrobię nowe logi. Dzięki za rzeczową odpowiedź jak bym wiedział że siedzisz w temacie to na b3d bym dał posta :P

Pzdr
Piotrek

Data: 2011-10-31 16:57:10
Autor: Bugatti
Octavia I analiza błędów VAG
Użytkownik "X-Man"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci:

OK no więc tak żeby wszystko było jasne: sztanga turbiny chodzi lekko - sprawdzane kilkakrotnie, zawór N75 wymieniony na nowy, EGR jest odłączony (w przyszłosci mam go zaślepić) poprzez zaślepienie przewodu podciśnienia, wtryski niedawno wstawione z końcówkami 0.216 (nie wiem czy to jakoś by mogło wpływac na dawkę paliwa ale raczej powinna byc większa i zdecydowanie na nowych wtryskach auto ma więcej mocy),

To zmienia postać rzeczy. Owszem to raczej nie jest przyczyna powstawania błędów ale na wskazania w grupach VCDSa ma wpływ - trzeba pojechać do tunnera na korekte softu bo chyba nie wymieniałeś wtryskiwacze na większe tylko dla +20 Nm ;].

katalizator wycięty, żadna z powyższych modyfikacji raczej nie ma wpływu na te błędy bo pokazywały się one już wcześniej z różną częstotliwością. Tak czy inaczej mam już zregenerowana turbinę która leży w kartonie i czeka na montaż więc chyba wtedy przy okazji wymienię wąż podciśnienia z turbo do N75, przeczyszczę przepływkę i posprawdzam masy i zrobię nowe logi.

Skoro napisałeś że wymieniałeś zawór odcinający paliwo na pompie VP N109 i dalej błędy się pojawiają to ja bym posprawdzał "połączenie masy" na pompie VP oraz jeszcze przeczyścił kabel, który może być zaśniedziały.
http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=27763

Dzięki za rzeczową odpowiedź jak bym wiedział że siedzisz w temacie to na b3d bym dał posta :P

Nie pisuje już tam wśród troli ;-P

Pzdr
Piotrek

Pozdr.
Bugatti

Data: 2011-10-31 17:36:48
Autor: X-Man
Octavia I analiza błędów VAG
"Bugatti" <spamerzy@maklerzy.pl> wrote in message news:j8mgi2$sb5$1mx1.internetia.pl...
Użytkownik "X-Man"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci:
OK no więc tak żeby wszystko było jasne: sztanga turbiny chodzi lekko - sprawdzane kilkakrotnie, zawór N75 wymieniony na nowy, EGR jest
odÅ‚Ä…czony  (w przyszÅ‚osci mam go zaÅ›lepić) poprzez zaÅ›lepienie
przewodu podciÅ›nienia,  wtryski niedawno wstawione z koÅ„cówkami 0.216
(nie wiem czy to jakoÅ› by  mogÅ‚o wpÅ‚ywac na dawkÄ™ paliwa ale raczej
powinna byc wiÄ™ksza i  zdecydowanie na nowych wtryskach auto ma wiÄ™cej
mocy),
To zmienia postać rzeczy. Owszem to raczej nie jest przyczyna powstawania błędów ale na wskazania w grupach VCDSa ma wpływ - trzeba pojechać do tunnera na korekte softu bo chyba nie wymieniałeś wtryskiwacze na większe tylko dla +20 Nm ;].

zgadza się i taki mam zamiar ale najpierw chciałem turbo wyminić tudzież uporać się z tymi wszystkimi błędami. Zasadniczo w silniku ALH same wtryski dają 15-25km i naprawdę czuć sporą różnicę a z tego co czytałem na forach korekta softu nie jest konieczna (poza tym błędy pojawiały się już wcześniej przed wtryskami)

katalizator wycięty, żadna z powyższych modyfikacji raczej nie ma wpływu na te błędy bo pokazywały się one już wcześniej z różną częstotliwością. Tak czy inaczej mam już zregenerowana turbinę która leży w kartonie i czeka na montaż więc chyba wtedy przy okazji wymienię wąż podciśnienia z turbo do N75, przeczyszczę przepływkę i posprawdzam masy i zrobię nowe logi.
Skoro napisałeś że wymieniałeś zawór odcinający paliwo na pompie VP N109
i  dalej bÅ‚Ä™dy siÄ™ pojawiajÄ… to ja bym posprawdzaÅ‚ "poÅ‚Ä…czenie masy" na
pompie  VP oraz jeszcze przeczyÅ›ciÅ‚ kabel, który może być zaÅ›niedziaÅ‚y.
http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=27763

dziwne bo zawór działa za każdym razem jak go testuje VAGiem no ale masy i tak muszę posprawdzać

Dzięki za rzeczową odpowiedź jak bym wiedział że siedzisz w temacie to
na  b3d bym daÅ‚ posta :P
Nie pisuje już tam wśród troli ;-P

znalazł się "pożądny" :P

Pzdr
Piotrek

Data: 2012-03-05 13:21:59
Autor: X-Man
Octavia I analiza błędów VAG
"Bugatti" <spamerzy@maklerzy.pl> wrote in message news:j8m94m$7ue$1mx1.internetia.pl...
Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości:
Te wyglÄ…dajÄ… na wzorowe.
Wzorowe ? Jak nie do końca wiesz o czym piszesz to nie pisz wcale.
X-Man,
logi pokazują że autko nie jest zdrowe.

Hej,
wymieniłem przepływomierz na nowy(remanufactured) oryginał Bosha gdybyś mógł zerknąć w te logi: http://vaglog.rtnet.pl/kawasaki750_74939.html to byłbym wdzięczny (wiem wielki śmietnik ale nie miałem nikogo do obsługi laptopa i dla przypomnienia EGR odłoączony i zaślepiony jest) + nadal pojawiają się błędy :

Monday,05,March,2012,12:26:22:46862
VCDS Version: Release 10.6.0

                Address 01: Engine       Labels: 038-906-012-AGR.lbl
Control Module Part Number: 038 906 012 HA
  Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0740SG  4922
           Software Coding: 00002
            Work Shop Code: WSC 73430
           Additional Info: TMBDG41U558790796     SKZ7Z0D2711307
                      VCID: 56A88406DE5D4BAC
4 Faults Found

19461 - Relay for High-Output Preheating of Coolant (J360): Short to Plus
        P3005 - 35-10 -  -  - Intermittent
18065 - A/C System Input/Output: Short to Plus
        P1657 - 35-10 -  -  - Intermittent
19459 - Relay for Low-Output Preheating of Coolant (J359): Short to Plus
        P3003 - 35-10 -  -  - Intermittent
17954 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Short to Plus
        P1546 - 35-10 -  -  - Intermittent

Readiness: 1 1 0 0 1

i co jakiś czas zaświeca się kontrolka silnika lub po prostu tryb awaryjny (max 2200rpm pomaga wyłączenei i włączenie zapłonu)

Jeśli chodzi o tryb awaryjny to dzieje się to zbyt nieregularnie zebym go mógł złapać podczas krótkiego logowania ale jeśli możesz mi podpowiedzieć jakie grupy logować to mogę któregoś dnia po prostu jeździć z lapkiem aż do skutku. BTW jak byś mógł jakiś kontakt na priv podać to nie będę zaśmiecał grupy chyba że ma ktoś jakieś pomysły co dalej z tym robić.

Pzdr
Piotrek

Data: 2011-10-31 09:08:03
Autor: redi
Octavia I analiza b³êdów VAG

19461 - Relay for High-Output Preheating of Coolant (J360): Short to Plus


To na 99% jest jaka¶ usterka w uk³adzie dogrzewania silnika, takie trzy ¶wiece ¿arowe wkrêcone w króciec wychodz±cy z silnika mniej wiêcej pod pomp± VAC.

pozdr.
Radek

Data: 2011-11-03 00:18:56
Autor: venioo
Octavia I analiza b³êdów VAG
Nie przypalila ci sie jakas wiazka? Albo jakis lokalny spec nie dlubal w elektryce? Gdzies przy przekaznikach? Albo wilgoc sie nie dostala?

Nie mialem Octavii, ale komunikaty bledow wlasnie na to by wskazywaly - czesc czujnikow ma zwarcie na masie, czesc na +. Bledy od razu nie wyskakuja tylko jak sie przejedziesz - zatrzesie autem i cos jest luzne, "dynda" i sie zwiera.

--
venioo
gg:198909
sprzedam SAMSUNG SGH-i780
sprzedam AUDI 100 C4 2.3 LPG EDITION ;)

Data: 2011-11-03 01:49:25
Autor: X-Man
Octavia I analiza b³êdów VAG
"venioo" <p.wienke@onet.eu.WYTNIJTO> wrote in message news:j8sj59$5og$1news.onet.pl...
Nie przypalila ci sie jakas wiazka?

w±tpiê...

Albo jakis lokalny spec nie dlubal w
elektryce?

Na pewno nie...

Gdzies przy przekaznikach? Albo wilgoc sie nie dostala?

hmmm nie mogê wykluczyæ wilgoci bo komora silnika hermetyczna nie jest ale ale sprawdza³em kostki i raczej nigdzie nic za¶niedzia³e nie by³o

Nie mialem Octavii, ale komunikaty bledow wlasnie na to by wskazywaly - czesc czujnikow ma zwarcie na masie, czesc na +. Bledy od razu nie wyskakuja tylko jak sie przejedziesz - zatrzesie autem i cos jest luzne, "dynda" i sie zwiera.

Dzisiaj zdj±³em akumulator i wyczy¶ci³em po³±czenia mas pod nim mo¿e to co¶ skasujê jutro b³êdy i siê oka¿e.

Pzdr
Piotrek

Octavia I analiza b³êdów VAG

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona