Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Octavia - problem z obrotami "na luzie"...

Octavia - problem z obrotami "na luzie"...

Data: 2009-06-04 21:59:03
Autor: Klaudiusz
Octavia - problem z obrotami "na luzie"...
Witam,
niedawno miałem w Octavii zakładaną sekwencję (silnik 1.8 turbo, instalacja Agis). Zaraz po założeniu podczas jazdy instalacja przerzucała czasami na benzyne. Zostało to ustawione i teraz działa pięknie, bez żadnych zwrywów, przyduszeń i "checków" na wskaźnikach, równiutko pracuje w całym zakresie obrotów. Niemniej jednak po podregulowaniu obroty na luzie nieco wzrosły (z ok 740 do 950-1000) zarówno na gazie jak i benzynie. W najbliższym czasie wybieram się do gazowników, ale co może być przyczyną takiego zachowania? Podejrzany jest czujnik cieczy chłodzącej, ponieważ czy jest wpięty, czy wypięty - silnik obrotami nie reaguje. Sprawdzane było, czy nie dostaje lewego powietrza itd. Czy to może być jakiś zbieg okoliczności, że akurat przy regulacji ciśnienia reduktora zmieniły się obroty niezależnie od paliwa wskutek awarii czujnika? Zaraz po założeniu obroty były ok.
Pozrawiam
Kl.

Data: 2009-06-04 23:04:55
Autor: Tomasz Pyra
Octavia - problem z obrotami "na luzie"...
Klaudiusz pisze:
Witam,
niedawno miałem w Octavii zakładaną sekwencję (silnik 1.8 turbo, instalacja Agis). Zaraz po założeniu podczas jazdy instalacja przerzucała czasami na benzyne. Zostało to ustawione i teraz działa pięknie, bez żadnych zwrywów, przyduszeń i "checków" na wskaźnikach, równiutko pracuje w całym zakresie obrotów. Niemniej jednak po podregulowaniu obroty na luzie nieco wzrosły (z ok 740 do 950-1000) zarówno na gazie jak i benzynie. W najbliższym czasie wybieram się do gazowników, ale co może być przyczyną takiego zachowania? Podejrzany jest czujnik cieczy chłodzącej, ponieważ czy jest wpięty, czy wypięty - silnik obrotami nie reaguje. Sprawdzane było, czy nie dostaje lewego powietrza itd. Czy to może być jakiś zbieg okoliczności, że akurat przy regulacji ciśnienia reduktora zmieniły się obroty niezależnie od paliwa wskutek awarii czujnika? Zaraz po założeniu obroty były ok.

Na wolnych obrotach komputer za pomocą silnika krokowego ustawia większą lub mniejszą ilość powietrza którą dostanie silnik, a na podstawie wskazań sondy lambda zwiększa lub zmniejsza dawkę paliwa.

Problem z wolnymi obrotami może mieć przyczynę w którymś z tych podzespołów (lub w lewym powietrzu).

Trzeba podpiąć komputer i zobaczyć o co chodzi.

Data: 2009-06-05 08:06:03
Autor: Vlad The Ripper
Octavia - problem z obrotami "na luzie"...

Użytkownik "Klaudiusz" <KladiS@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h0996e$miu$1atlantis.news.neostrada.pl...
Witam,
niedawno miałem w Octavii zakładaną sekwencję (silnik 1.8 turbo, instalacja Agis). Zaraz po założeniu podczas jazdy instalacja przerzucała czasami na benzyne. Zostało to ustawione i teraz działa pięknie, bez żadnych zwrywów, przyduszeń i "checków" na wskaźnikach, równiutko pracuje w całym zakresie obrotów. Niemniej jednak po podregulowaniu obroty na luzie nieco wzrosły (z ok 740 do 950-1000) zarówno na gazie jak i benzynie. W najbliższym czasie wybieram się do gazowników, ale co może być przyczyną takiego zachowania? Podejrzany jest czujnik cieczy chłodzącej, ponieważ czy jest wpięty, czy wypięty - silnik obrotami nie reaguje. Sprawdzane było, czy nie dostaje lewego powietrza itd. Czy to może być jakiś zbieg okoliczności, że akurat przy regulacji ciśnienia reduktora zmieniły się obroty niezależnie od paliwa wskutek awarii czujnika? Zaraz po założeniu obroty były ok.
Pozrawiam
Kl.
A jakie powinny być prawidłowe obroty na luzie? Być może się mylę, ale wydaje mi się, że właśnie około 950.

Octavia - problem z obrotami "na luzie"...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona