Octavia vs Golf (oba kombi)

Data: 2009-06-13 18:28:01
Autor: Myjk
Octavia vs Golf (oba kombi)
Adam Foton napisać:

Octavia miala byc glosem rozsadku

Hm...

- jest ich duzo,

To zaleta? :P

czesci i serwis tanie,

Akurat. Serwisowałem Fabkę w ASO, to wiem coś o tym.

duzy bagaznik.

Jak każdy.

Ale za to samo moge miec Golfa, ktory uchodzi za 'cos'
lepszego. Gabarytowo to tez to samo, Octavia tylko wydaje sie wieksza.

Tylko się wydaje. Jest po prostu bardziej "napompowana".

Jakies sugestie ?

Skoda dobrze się ceni, bo większość ludzi nistety myśli,
że Fabia to odpowiednik Golfa, a Octavia to odpowiednik Paska.
A tu zonk. Czyli, za Skodę przepłacisz i będzie S(z)koda.

--
Pozdor Myjk

Data: 2009-06-13 18:29:38
Autor: Michal
Octavia vs Golf (oba kombi)

Akurat. Serwisowałem Fabkę w ASO, to wiem coś o tym.

obecnie mam vw bore, ktora jest mniej wiecej odpowiednikiem octavi 1.
kuriozalne jest to co doswiadczylem - szukalem sondy lambda, i obdzwonilem
rozne aso z zapytaniem o cene tejże... kuriozalnie aso skody bylo najdrosze o 150 zł !
(w porownnaiu do obdzownionych aso vw, seata, audi...)

podobno, ale to mowie podobno skoda mimo ze niektore czesci ma identyczne
co niektore modele vw ma stosowane czesci gorszej jakosci na pierwszy montaz...
co objawia sie tym, ze w volksie nie skrzypi a w skodzie cos tam skrzypi....

kolejny przykład - szukalem jakis gumek do stabilizatora do swojej borówki....
i tez obdzwonilem aso skody - okazalo sie ze w aso skody sprzedaja
ta gumke firmy febi jako oryginal, ktory wytrzymuje 15 tys...
i skodziarze po ten element jezdza do aso volksa ;)
bo oryginal volksa wytrzymuje okolo 80 tys i nie skrzypi ;)

najbarfdziej wkurzajacy jest jednak ten caly marketing silnikowy...
1,4 TSI w pasku/octavi ma moc 120 koni, wersji 160 nie oferuja,
bo kto by wtedy kupowal 1,8 TSI tez o mocy chyba 160 kucy....
za to w golfie mozna sobie wybierac i przebierac ;)

Data: 2009-06-13 19:14:50
Autor: .Peeter
Octavia vs Golf (oba kombi)
Michal wrote:
szukalem sondy lambda, i
obdzwonilem rozne aso z zapytaniem o cene tejże... kuriozalnie aso
skody bylo najdrosze o 150 zł !
(w porownnaiu do obdzownionych aso vw, seata, audi...)

Jakiś czas temu szukałem zbiorniczka wyrównawczego płynu
chłodniczego do mojego Toledo (1M, czyli płyta podłogowa Golf/Bora
MK4), gdyż zdechł mi w nim czujnik. Obdzwoniłem ASO Seat/VW/Skoda,
moje zdziwienie było ogromne, jak się okazało, że w Seacie i VW
kosztuje tyle samo (różnica była tylko w czasie realizacji, w VW
90% części jest na drugi dzień, w Seacie trzeba czasem czekać
3 tygodnie, ale na szczęście się poprawia), a w Skodzie był 5zł
droższy, czyli o ponad 10% ceny w VW/Seat. O_O

  __

Octavia vs Golf (oba kombi)