Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D

Data: 2009-08-01 21:00:05
Autor: zinek
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D
http://umietka.otomoto.pl/skoda-fabia-1-9-tdi-sprowadzony-C9454341.html

sprzedajacy nie wie jeszcze ile cofnac - ale pracuja nad tym - bo jak wynika z rozmowy tel
"oni w ogole nie biora aut powyzej 200 tys"

co prawda troche im sie pojebala octavia z fabia ale co tam...

;D ;)

Data: 2009-08-01 21:53:33
Autor: Adam Szewczak

Użytkownik "zinek" <unknown@op.pl> napisał w wiadomości news:h5241l$d3v$1mx1.internetia.pl...
[...]

    No co jak co ale sama nazwa wskazuje u kogo kupujesz ;P

PZDr
Adam

Data: 2009-08-01 22:01:56
Autor: STranger
zinek pisze:
[...]

LOL :D

Przy okazji, w tej Octavi z roku 2000 jest silnik 1.9 TDI.
Czy to dokładnie taki sam silnik 1.9 TDI jaki jest montowany obecnie w silnikach grupy Volkswagen, m.in. w Skodach?
Pytam, bo zastanawiam się nad zmianą auta na jakieś z takim własnie silnikiem i nie wiem czy warto inwestować w starą technologicznie jednostkę napędową..

STranger

Data: 2009-08-01 22:18:08
Autor: Czarek Daniluk
Użytkownik STranger napisał:

[...]

Mam porównanie starej technologicznie jednostki TDI 90KM z 1250ccm Multijetem 75KM.
Oba silniki mają bardzo porównywalny moment obrotowy - 190Nm Multijet w.g książki pojazdu nawet niżej niż TDI bo od 1750RPM.

90KM jest w Golfie 3 Variancie, Multijet jest w Doblo.

W.g dowodów oba pojazdy mają proównywalną masę.

Jednak za nic nie zamieniłbym Golfowskiego 1,9 na tego Multijeta ... a dlaczego - chociażby dlatego że jak obydwoma jadę 60km/h na 4 biegu ( oba mają wtedy około 2000RPM) to wciśnięcie gazu do deski w Golfie powoduje natychmiastowy odjazd, a Multijet zastanawia się i zastanawia i nim osiągnie jakieś 2500-3000RPM to jedzie jak jakiś straszliwy muł.
Stary Golf na 2 biegu na wolnych obrotach ciągnie nawet pod górę bezproblemowo, Multijet zaczyna szarpać na płaskim ...

Tak sobie dumam gdzie te jego 190Nm ... a gdzie Golfowe 190Nm ... jak w Golfie czuć je na wolnych obrotach tak w tym ni chu chu ;)

Ja tam wolę swoje stare TDI które jest głośne jak cholera, ale na trasie spokojnie mieszczę się poniżej 6l biodiesla (nie oszczędzając go w ogóle)  :), a Doblo ledwo schodzi w.g komputera na 6,8 - 7 - 7,5 to normalne jego zużycie ...

Pozdrawiam !!

Data: 2009-08-01 22:44:19
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Czarek Daniluk pisze:
[...]

To wszystko wynika po prostu z charakterystyki silnika. Multijet to jednostka 16V, a takie (niezależnie od rodzaju paliwa) lubią wyższe obroty. Wszelkie silniki 8V mają generalnie "lepszy dół".
Moja Laguna ma silnik 1.8 8V 90KM i 144Nm przy 2750RPM, a np. poliftingowe miały 1.8 16V 120KM i wprawdzie 168Nm ale dopiero przy 3750RPM. I różnica też jest widoczna - 16V jeździ wprawdzie lepiej, ale tylko wtedy gdy się go trzyma na wyższych obrotach.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.

Data: 2009-08-01 22:49:17
Autor: virtual

Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.pl> napisał w wiadomości news:h527u1$kl1$1achot.icm.edu.pl...
Użytkownik STranger napisał:

Mam porównanie starej technologicznie jednostki TDI 90KM z 1250ccm Multijetem 75KM.

Bardzo złe porównanie. Jakkolwiek w Golfie 90 koni mogę zrozumieć, to w Doblo 75 to już porażka.
Porównaj sobie 105koni klekota z VW i 105 koni doblowskiego (lub innego) JTD a wtedy na pewno zmienisz zdanie.

Pozdrawiam,

--
Virtual.

Data: 2009-08-01 23:12:41
Autor: STranger
virtual pisze:

Doblo 75 to już porażka.
Porównaj sobie 105koni klekota z VW i 105 koni doblowskiego (lub innego) JTD a wtedy na pewno zmienisz zdanie.

Jak byłem w Anglii w czerwcu turystycznie to pewien dobry polski mechanik który naprawia Seaty w ASO w Yorku opowiadał mi że jakoś zmodyfikował swój silnik 1.9 TDI ze 105 KM na 135 KM (chyba 135). Mówił, że to kwestia tylko jakiegoś chipa w sterowaniu silnikiem (?) i te same jednostki diesla 1.9 są po prostu bardziej wysilone w innych wersjach Seatów i VW. Wszystko to tylko kwestia sterowania elektroniką i większego spalania. Mówił, że miał wersję wzmocnioną przez kilka miesięcy, ale potem wrócił do "spokojnych 105KM" bo za dużo mu auto paliło.

STranger

Data: 2009-08-02 21:22:59
Autor: Czarek Daniluk
Użytkownik virtual napisał:
[...]

Porównuję 190Nm w Multijecie nawet niżej niż w Golfie.
Czyli w.g wszelakich prawideł powinien lepiej ciągnąć od dołu - a on wcale nie ciągnie od dołu - zachowuje się jak stary TD.

Pozdrawiam !!

Data: 2009-08-03 08:46:02
Autor: kamil

"Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.pl> wrote in message news:h54p2g$rsk$1achot.icm.edu.pl...

Pozdrawiam,

Porównuję 190Nm w Multijecie nawet niżej niż w Golfie.
Czyli w.g wszelakich prawideł powinien lepiej ciągnąć od dołu - a on wcale nie ciągnie od dołu - zachowuje się jak stary TD.

Wg wszelkich prawidel do duszy takie porownanie 1.9 z 1.25.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-03 20:55:22
Autor: Czarek Daniluk
Użytkownik kamil napisał:
[...]

Pieprzysz - jeśli jeden silnik ma 190Nm przy 1750RPM, drugi też 190Nm przy wyższych obrotach bo chyba przy 1900RPM to ten co ma te same niby 190Nm niżej powinien lepiej ciągnąć z dołu.
Moim zdaniem 1250ccm do takiego sporego wozidła jakim jest Doblo to zdecydowanie za mało.
Na trasie po wrzuceniu na pakę 600kg towaru spala przy prędkościach 100-110km/h powyżej 7l ropy/100km.

Ja kręcę taką nowoczesność wolę swojego starego TDI pomimo tego że przy tym multijecie chodzi jak stara krowa - przynajmniej nieważne jak obciążony na trasie spala nie więcej jak 5,5
przy bardzo ostrym pałowaniu i przy dużej ilości wyprzedzania ;)

Teraz wiem zaraz zostanę zbesztany że porównuję cegłę na kołach do w miarę normalnej osobówki ;)

Pozdrawiam !!

Data: 2009-08-03 20:57:56
Autor: Czarek Daniluk
Użytkownik kamil napisał:

[...]

Porównanie 1,9 konstrukcja rodem z 1991 roku do silnika rodem z 21 wieku ;)
Jakbym zaczął porównywać 1,9D 64KM do Multijeta 1,25 to też być pisał że do duszy takie porównanie ??

1,9D 64KM przynajmniej nie miał zadyszki do jakichś licznikowych 160 :) w Passacie B3 kombiaku.

Pozdrawiam !!

Data: 2009-08-04 08:54:50
Autor: kamil

"Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.pl> wrote in message news:h57bvk$uba$2achot.icm.edu.pl...
Użytkownik kamil napisał:

[...]

A ile Passat B3 wazyl? :-)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-04 19:37:06
Autor: Czarek Daniluk
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D
Użytkownik kamil napisał:

A ile Passat B3 wazyl? :-)

Pozdrawiam
Kamil

A tego to ja nie wiem.
Biorę natomiast 2 dowody rejestracyjne od Doblo i od Golfa 3 kombi i tam w polu G - czyli masa własna w obydwu przypadkach napisano 1270kg ;)

Choć z drugiej strony ten fiatowski silnik to raczej do klasy 1200 się zalicza bo to 1248ccm ;) pewnie rozwinięcie 1250 benzyniaka ;)

Pozdrawiam !!

Data: 2009-08-04 19:38:50
Autor: Czarek Daniluk
Użytkownik kamil napisał:

1,9D 64KM przynajmniej nie miał zadyszki do jakichś licznikowych 160 :) w Passacie B3 kombiaku.

A ile Passat B3 wazyl? :-)

Pozdrawiam
Kamil

W wersji sedan 1285kg - variant zapewne odpowiednio więcej :)

Pozdrawiam !!

Data: 2009-08-04 19:49:49
Autor: Artur Maśląg
Czarek Daniluk pisze:
Użytkownik kamil napisał:
1,9D 64KM przynajmniej nie miał zadyszki do jakichś licznikowych 160 :) w Passacie B3 kombiaku.
A ile Passat B3 wazyl? :-)
W wersji sedan 1285kg - variant zapewne odpowiednio więcej :)

Variant z silnikiem 1Y (1.9D 68KM) 1205 - sedan 1180.
Jeździło się tym naprawdę bardzo miło (w porównaniu do tych małych
doładowanych), ale Carina E z 2.0D biła go na głowę chyba wszystkim :)
(potwierdzone organoleptycznie na przebiegach idących w setki tysięcy
kilometrów :) )

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-01 22:55:58
Autor: STranger
Czarek Daniluk pisze:

[...]

Jeździłem do tej pory rożnymi silnikami benzynowymi, ale słyszałem że turbodiesle są bardzo elastyczne i już na niskich obrotach nieźle ciągną, co się potwierdza w tym co piszesz :)
No to się muszę przyjrzeć bliżej 1.9 TDI w nowej Octavi 2. Musze się umówić na jazdę próbną. Ten 1.9 TDI ma 105 KM więc powinno być chyba dość dynamicznie, ale oszczędnie.

STranger

Data: 2009-08-02 10:28:48
Autor: zkruk [Lodz]
STranger wrote:

[...]

na 3 posty - 2 zawierają jakieś (serio) bzdurne przemyślenia...
ja rozumiem, że można wszystkiego nie wiedzieć...
ale pisać na grupie samochodowej w tonie rewelacji "o jakimś chipie" co robi rakiete... albo że
diesle są elastyczne ...eeeee... to nie wypada... ;]

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-08-02 10:43:50
Autor: STranger
zkruk [Lodz] pisze:

[...]

Heh... Nie bierz siebie i wszystkiego tak bardzo poważnie.
To nie jest rynek mądrości i grupa adoracyjna na której należy się chwalić jakim to sie jest ekspertem. :) ja nie jestem ekspertem, a Ty jesteś?
Znam się dość dobrze na sprzęcie komputerowym, a na motoryzacji tylko na tyle na ile mi pozwala doświadczenie z jady różnymi autami benzynowymi. Dieslem nigdy w życiu jeszcze nie jeździłem więc pytam, bo poważnie nie mam pojęcia o tych silnikach.
A co do chipowania 1.9TDI to może się wypowiesz i sprostujesz/potwierdzisz/zanegujesz/wyśmiejesz/oburzysz się?! :)

STranger

Data: 2009-08-02 11:49:13
Autor: zkruk [Lodz]
STranger wrote:
zkruk [Lodz] pisze:

[...]

nie jestem ekspertem...
ale staram się czytać, czytać, czytać...
po 2 latach na grupie wiem więcej...

a diesle - nie są elastyczne - choć niektórzy eksperci nawet tak twierdzą ;]

chipy - chyba połowa 1.9 TDI jest zavirusowana - to wręcz chleb powszedni tych silników

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-08-02 13:48:49
Autor: Przembo
*zkruk [Lodz]* napisal(a) w news:h53ngi$kh2$1inews.gazeta.pl:
a diesle - nie są elastyczne - choć niektórzy eksperci nawet tak
twierdzą ;]

Na szczescie nie jestem ekspertem... definicja mowi o zakresie obrotow uzytecznych, w praktyce istotniejsze jest to w jakim zakresie predkosci mozemy jezdzic. I tu mamy dwie opcje: starsze diesle, ktore zbieraja sie od dolu i IMHO sa elastyczne, oraz nowe, ktore ladnie pracuja w bardzo waskim zakresie obrotow. Wg. definicji oczywiscie zaden diesel nie jest elastyczny, ale czy mozna brac pod uwage jedynie obroty silnika?

chipy - chyba połowa 1.9 TDI jest zavirusowana - to wręcz chleb powszedni tych silników

Jesli czerpiesz te dane z PMS, to pewnie jeszcze wiekszy odsetek klekotow jest podkrecony...
Pozdr

Data: 2009-08-02 15:14:49
Autor: Artur Maśląg
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D
zkruk [Lodz] pisze:
(...)
nie jestem ekspertem...
ale staram się czytać, czytać, czytać...
po 2 latach na grupie wiem więcej...

a diesle - nie są elastyczne - choć niektórzy eksperci nawet tak twierdzą ;]

To teraz poczytaj gdzieś co to elastyczność silnika i nie opowiadaj,
że diesle nie są elastyczne. Teorie grupowe bywają bardzo interesujące,
tylko często są nieprawdziwe.

chipy - chyba połowa 1.9 TDI jest zavirusowana - to wręcz chleb powszedni tych silników

Tak, a później sadzą piardami dookoła.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-02 16:54:35
Autor: zkruk [Lodz]
Artur Maśląg wrote:

[...]

no to podaj definicję...

bo może masz co innego na myśli ;]

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-08-02 17:39:45
Autor: Artur Maśląg
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D
zkruk [Lodz] pisze:
(...)
no to podaj definicję...

Bez problemu znajdziesz hasło: elastyczność silnika spalinowego.
Znajdziesz trochę teorii, wzory, dla sportu możesz wziąć
charakterystykę kilku silników, podstawić dane do wzorów
i zobaczyć wynik.

bo może masz co innego na myśli ;]

Nie wiem co Ty masz na myśli, ale hasło "elastyczność silnika"
jest dość jednoznaczne.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-02 19:50:20
Autor: J.F.
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D
On Sun, 02 Aug 2009 17:39:45 +0200,  Artur Maśląg wrote:
zkruk [Lodz] pisze:
(...)
[...]

Podaj dla sportu jakis wzor i zrodlo ..

bo może masz co innego na myśli ;]
Nie wiem co Ty masz na myśli, ale hasło "elastyczność silnika"
jest dość jednoznaczne.

A to podaj dwa wzory :-)

J.

Data: 2009-08-02 20:40:49
Autor: Artur Maśląg
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D
J.F. pisze:
(...)
Podaj dla sportu jakis wzor i zrodlo ..

Np. Elastyczność tłokowych silników spalinowych - Mysłowski, Kołtun,
WNT.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-03 08:32:03
Autor: J.F.
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D
On Sun, 02 Aug 2009 20:40:49 +0200,  Artur Maśląg wrote:
J.F. pisze:
(...)
Podaj dla sportu jakis wzor i zrodlo ..
Np. Elastyczność tłokowych silników spalinowych - Mysłowski, Kołtun,
WNT.

Ale wzor tam jakis jest ? Cala ksiazka .. to pewnie nie jeden :-)

J.

Data: 2009-08-04 21:52:21
Autor: Artur Maśląg
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D
J.F. pisze:
(...)
Ale wzor tam jakis jest ?  Cala ksiazka .. to pewnie nie jeden :-)

Oczywiście.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-05 10:49:29
Autor: J.F.
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:h5a3hq$15r$2inews.gazeta.pl...
J.F. pisze:
(...)
Ale wzor tam jakis jest ?  Cala ksiazka .. to pewnie nie jeden :-)

Oczywiście.

To moze jakis cytacik ?

A swoja droga jestem zdziwiony ze sie komus chcialo cala ksiazke pisac ..

J.

Data: 2009-08-03 10:52:12
Autor: zkruk [Lodz]
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D
Artur Maśląg wrote:
J.F. pisze:
(...)
Podaj dla sportu jakis wzor i zrodlo ..

Np. Elastyczność tłokowych silników spalinowych - Mysłowski, Kołtun,
WNT.

wiesz - pewnie będzie ciężko sprawdzić - bo dostępność książki dość kiepska...
więc jakbyś mógł trochę bardziej konkretnie to dyskusja nabrałaby merytoryki...
bo póki co jest jedynie zaprzeczeniem mojej tezy - bez jakiejkolwiek sensownej argumentacji ;)

dla mnie elastyczność to zdolność pracy w różnym zakresie obrotowym bez charakterystycznego "duszenia" silnika poprzez zbyt niskie obroty - czyli zbyt małą moc dla danego obciążenia
i jak dla mnie silnik benzynowy zdecydowanie wygrywa tutaj swoją kulturą pracy... a także większym zakresem obrotowym...
ale być może miałem do czynienia z wyjątkowymi silnikami benzynowymi...

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-08-03 20:54:20
Autor: DoQ
Artur Maśląg pisze:

To teraz poczytaj gdzieś co to elastyczność silnika i nie opowiadaj,
że diesle nie są elastyczne. Teorie grupowe bywają bardzo interesujące,
tylko często są nieprawdziwe.

Ja niestety musialem zweryfikowac swoje poglady.
Jak pewnie sie domyslasz codziennie ujezdzam po miescie roznej masci HDI i benzyny 1.4-2.0, powiem szczerze ze dynamiczna jazda tymi pierwszymi to prawdziwa mordęga i wiosłowanie wajchą. Niewyobrazalnie przyjemniej i elastyczniej zbiera sie moja benzynowa v6.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-08-03 21:51:10
Autor: Artur Maśląg
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D
DoQ pisze:
(...)
Ja niestety musialem zweryfikowac swoje poglady.

Bywa :)

Jak pewnie sie domyslasz codziennie ujezdzam po miescie roznej masci HDI i benzyny 1.4-2.0, powiem szczerze ze dynamiczna jazda tymi pierwszymi to prawdziwa mordęga i wiosłowanie wajchą.

Elastyczność to niekoniecznie dynamika, ale to temat raczej na
dyskusje przy piwie, a nie w netowym otoczeniu agresywnych frustratów ;)

Niewyobrazalnie przyjemniej i elastyczniej zbiera sie moja benzynowa v6.

Ba - gdzieś w otchłaniach archiwum znajdziesz moje wypowiedzi w tej
materii. Dziwnie się pokrywają z tym co piszesz ;) - duża, wolnossąca
benzyna jest nie do pobicia jeżeli chodzi o przyjemność i kulturę
pracy takiej jednostki. Oczywiście zaraz się pojawią głosy, że
doładowana benzyna potrafi to samo, albo że diesel itd. Takie mamy
czasy, że księgowi rządzą i R4 170 KM 1.4 TSI ma być alternatywą
dla 3 litrowych V6. Na papierze może i to podobnie wygląda, ale
to nie jest to samo.

BTW - ta Twoja benzynowa V6 jest nic nie warta, ponieważ napędza
wyrób samochodopodobny na F - gdybyś posiadał coś ze stajni VW ;)

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-03 21:58:50
Autor: DoQ
Artur Maśląg pisze:

Elastyczność to niekoniecznie dynamika, ale to temat raczej na
dyskusje przy piwie, a nie w netowym otoczeniu agresywnych frustratów ;)

Mysle ze czas nadrobic jakims promilem?:)

[...]

No co ty, ekonomiczne i przejezdzi 100kkm bez remontu -  w sumie kto bedzie chcial wiecej ? ;) :)))

BTW - ta Twoja benzynowa V6 jest nic nie warta, ponieważ napędza
wyrób samochodopodobny na F - gdybyś posiadał coś ze stajni VW ;)

Otoz to:)
A pare dni temu moja F padlina obsmyczyla nowiutkie A5 2,7TDI i to bez schylania sie po mydlo ;>

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-08-03 22:27:35
Autor: Artur Maśląg
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D
DoQ pisze:
(...)
Mysle ze czas nadrobic jakims promilem?:)

Znaczy się Tobie wzrośnie moc, a mi moment? ;)

No co ty, ekonomiczne i przejezdzi 100kkm bez remontu -  w sumie kto bedzie chcial wiecej ? ;) :)))

Skoro większość lubi zakupu w Stonce, to te osiągi są wystarczające :)

Otoz to:)
A pare dni temu moja F padlina obsmyczyla nowiutkie A5 2,7TDI i to bez schylania sie po mydlo ;>

Spoko, napiszą Ci, że tamten nie wiedział, że chcesz się ścigać ;)

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-03 22:32:53
Autor: DoQ
Artur Maśląg pisze:

Mysle ze czas nadrobic jakims promilem?:)
Znaczy się Tobie wzrośnie moc, a mi moment? ;)

Tak, tym razem upije Cię w moment;>

A pare dni temu moja F padlina obsmyczyla nowiutkie A5 2,7TDI i to bez schylania sie po mydlo ;>
Spoko, napiszą Ci, że tamten nie wiedział, że chcesz się ścigać ;)

Bingo, a nawet biegi pomylil najpewniej ;)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-08-04 23:05:09
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
DoQ pisze:
Artur Maśląg pisze:

Elastyczność to niekoniecznie dynamika, ale to temat raczej na
dyskusje przy piwie, a nie w netowym otoczeniu agresywnych frustratów ;)

Mysle ze czas nadrobic jakims promilem?:)

Ja w tym temacie, po rozmowie z Adamem P.
Może zjawicie się w Kęszycy w ten weekend? :>
Trafić się może niepowtarzalna okazja podyskutowania z echem w tunelach MRU. ;)

Data: 2009-08-12 23:23:38
Autor: DoQ
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

Ja w tym temacie, po rozmowie z Adamem P.
Może zjawicie się w Kęszycy w ten weekend? :>
Trafić się może niepowtarzalna okazja podyskutowania z echem w tunelach MRU. ;)

Rychlo w czas przeczytalem :P

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-08-17 22:05:13
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 12 Aug 2009 23:23:38 +0200, DoQ napisał(a):

Trafić się może niepowtarzalna okazja podyskutowania z echem w tunelach MRU. ;)

Rychlo w czas przeczytalem :P

Wiesz, ja tam jestem co weekend, w najbliższy nawet przedłużony pobyt
będzie aż do wtorku. Chcesz, to przyjedź :D

--
     ___________ (R)

Data: 2009-08-04 19:56:25
Autor: Czarek Daniluk
Użytkownik Artur Maśląg napisał:

[...]

A jeździliście kiedy dolnozaworową Warszawą z 3 biegową skrzynią ??
Najwyższy bieg można było wrzucić praktycznie przy 30km/h i bez protestów nawet najmniejszych przyspieszała :)

To się nazywała elastyczność i moment obrotowy "nisko" :)

Pozdrawiam !!

Data: 2009-08-04 20:09:42
Autor: Artur Maśląg
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D
Czarek Daniluk pisze:
(...)
A jeździliście kiedy dolnozaworową Warszawą z 3 biegową skrzynią ??
Najwyższy bieg można było wrzucić praktycznie przy 30km/h i bez protestów nawet najmniejszych przyspieszała :)

Proszę kolegi:
http://www.futrzak.net/gallphoto,userfiles/image/futrzak/rodzinka/pancera10.jpeg,0.html

Zgadnij kto siedzi za kierownicą :)

To się nazywała elastyczność i moment obrotowy "nisko" :)

M-20 2120cm^2 52KM/3600 122Nm/2200
S-21 2120cm^2 70KM/4000 150Nm/2500

Zimą ciągnąłem tym kuligi i ciągałem 115 i 123 znajomych :)
Jak przychodził większy mróz (taki poniżej 20) to wiedziałem, że
rano ktoś zadzwoni :)

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-04 20:42:39
Autor: Czarek Daniluk
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D
Użytkownik Artur Maśląg napisał:

Czarek Daniluk pisze:
(...)

[...]

Nie chce mi się szukać moich zdjęć w M20 ;)

Ja z takich wynalazków jeździłem tylko podłogą od garbusa :)
Co ciekawe nijak nie chciały się podnieść przednie koła do góry :)

115 i 123 to chyba chodzi Ci o mietki ?

Ja tam z Warszawami miałem tyle wspólnego że koledze pomagałem przy 2 sztukach robić sporo rzeczy :)

Jedno co można powiedzieć o Warszawie - czołg na kołach.

Pozdrawiam !!

Data: 2009-08-04 21:04:06
Autor: Artur Maśląg
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D
Czarek Daniluk pisze:
(...)
Nie chce mi się szukać moich zdjęć w M20 ;)

Mi po kilku przeprowadzkach niestety gdzieś poginęły zdjęcia
po kapitalnych remontach/restauracji.

Ja z takich wynalazków jeździłem tylko podłogą od garbusa :)

To akurat miało pojechać na złom, więc koledzy pomogli mi zrobić
kabriolet i pojechaliśmy tym nad wodę na dziewczyny ;)

Co ciekawe nijak nie chciały się podnieść przednie koła do góry :)

Cóż, gorzej jak pękł tunel za przednim zawieszeniem i okazało się
po zdjęciu budy, że jazda była delikatnie powiedziawszy mocno
ryzykowna :(

115 i 123 to chyba chodzi Ci o mietki ?

Oczywiście :) Kultowe pojazdy - oczywiście powered by diesel.
Inna sprawa, że oba modele MB wspominam bardzo miło :)

Ja tam z Warszawami miałem tyle wspólnego że koledze pomagałem przy 2 sztukach robić sporo rzeczy :)

Ja zrobiłem nimi mnóstwo kilometrów - po restauracji/remoncie.
Wcześniej też, ale to inna historia.

Jedno co można powiedzieć o Warszawie - czołg na kołach.

Czołg jak czołg - prawie 1400kg na pusto. A jakie było zainteresowanie
płci przeciwnej :) Stare dzieje :(

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-02 13:25:29
Autor: Marek P.
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D
 a Doblo ledwo schodzi w.g komputera na 6,8 - 7 - 7,5
to normalne jego zużycie ...

<oże dlatego że jest o jakieś 30 % wyższe ?

1,9 z PSA potrafi zejś do 5 l w osobówkach a w Berlingo/Partnerze nie ma na to szans przy takiej samej jeździe :)
To samo z 2,0 HDI

Data: 2009-08-01 22:28:55
Autor: Adam Foton
[...]

Dokladnie taki sam nie jest, bylo kilka zmian do dzis. W ksiazce o Octavi mozesz poczytac - ja nie napisze, bo super-specem nie jestem.

Pytam, bo zastanawiam się nad zmianą auta na jakieś z takim własnie silnikiem i nie wiem czy warto inwestować w starą technologicznie jednostkę napędową..

Stara ale znana i ceniona. I raczej sie spiesz, bo Skoda wycofuje sie z 1.9TDI, bedzie w zamian nowy 1.6TDI/CR - co wart, dopiero czas pokaze. Bo 2.0TDI jest juz duzo drozszy.

Spojrz jeszcze na benzynowy 1.4TSI - pojemnosc budzi usmiech, ale wrazenia z jazdy zgola odmienne, musisz uwierzyc albo przejechac sie. Do tego spalanie na trasie raptem o 1L wieksze niz 1.9tdi, a parametry lepsze (cicho, brak turbo-dziury, ciagnie bez ryczenia do 5000obr/min, <10s do setki,  elastyczny)

AF

Data: 2009-08-01 23:00:07
Autor: STranger
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D
Adam Foton pisze:

Stara ale znana i ceniona.

No ba! Dlatego pytam, bo słyszałem że to ponoć świetny silnik, ale nic konkretnego na jego temat nie słyszałem. Teraz ten silnik ma 105KM.

I raczej sie spiesz, bo Skoda wycofuje sie z
1.9TDI, bedzie w zamian nowy 1.6TDI/CR - co wart, dopiero czas pokaze. Bo 2.0TDI jest juz duzo drozszy.

OK. A kiedy wycofa się Skoda z tych silników? Ba razie jest cały czas w ofercie i to tańszy o kilka tysięcy od common raila.

[...]

Ok. Dzięki za radę. Ale chciałbym ze względów ekonomicznych przesiąść się na diesla. :)

STranger

Data: 2009-08-02 10:09:46
Autor: J.F.
On Sat, 01 Aug 2009 22:28:55 +0200,  Adam Foton wrote:
Spojrz jeszcze na benzynowy 1.4TSI - pojemnosc budzi usmiech, ale wrazenia z jazdy zgola odmienne, musisz uwierzyc albo przejechac sie. Do tego spalanie na trasie raptem o 1L wieksze niz 1.9tdi, a parametry

A ile w miescie ?
lepsze (cicho, brak turbo-dziury, ciagnie bez ryczenia do 5000obr/min, <10s do setki,  elastyczny)

eee .. nie ma turbo dziury ? J.

Data: 2009-08-02 10:15:37
Autor: STranger
J.F. pisze:
On Sat, 01 Aug 2009 22:28:55 +0200,  Adam Foton wrote:
lepsze (cicho, brak turbo-dziury, ciagnie bez ryczenia do 5000obr/min, <10s do setki,  elastyczny)

eee .. nie ma turbo dziury ?

A co to jest "turbo dziura"? :)

STranger

Data: 2009-08-02 21:22:37
Autor: Przemek V
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D

Uzytkownik "STranger" <pisz@naberdyczow.ue> napisal w wiadomosci news:h53hvl$1uqs$2opal.icpnet.pl...

eee .. nie ma turbo dziury ?

A co to jest "turbo dziura"? :)

Standardowe wyposazenie Laguny II dci stojacej na poboczu w gestych oblokach dymu.

Data: 2009-08-02 10:47:39
Autor: Adam Foton
[...]

Zalezy - gdy silnik zagrzany, to 8-9 z klima i kilkoma korkami. Gdy niedogrzany, krotkie odcinki, ciagle stawanie, to dojdzie do 12.
Bardzo spokojna jazda, bez klimy i korkow - da sie zejsc do 7.

AF

Data: 2009-08-02 21:36:50
Autor: Czarek Daniluk
Użytkownik J.F. napisał:

[...]

Nie ma turbodziury bo ma sprężarkę mechaniczną która od dołu "kotłuje" tyle ile trzeba.

Pozdrawiam !!

PS:
Podstawa działania sprężarki mechanicznej to to że jest niewydajna w górnym zakresie obrotów, natomiast turbosprężarki że jest niewydajna w dolnym zakresie obrotów.

Data: 2009-08-02 21:43:31
Autor: Artur Maśląg
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D
Czarek Daniluk pisze:
(...)
Nie ma turbodziury bo ma sprężarkę mechaniczną która od dołu "kotłuje" tyle ile trzeba.

Poczytaj dokładnie o tych 1.4TSI - jest kilka wersji i z tego co
pamiętam tylko najsilniejsza (i najdroższa) ma również kompresor
ciągnący od dołu.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-02 21:58:12
Autor: Czarek Daniluk
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D
Użytkownik Artur Maśląg napisał:

Czarek Daniluk pisze:
(...)

[...]

A szlag ich wie - tak mówili o tych TSI jak je wprowadzali ;)
Trzeba kupić G60 i dołożyć turbinę :)

Pozdrawiam !!

Data: 2009-08-02 22:14:46
Autor: Artur Maśląg
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D
Czarek Daniluk pisze:
(...)
A szlag ich wie - tak mówili o tych TSI jak je wprowadzali ;)

Tak mówili - pierwsza z brzegu informacja o "kastracji" z kompresora:
http://www.autogaleria.pl/news/index.php?id=856

Trzeba kupić G60 i dołożyć turbinę :)

Profanacja - inna sprawa, że znaleźć coś z G60 w dobrym stanie
jest raczej nierealne.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-03 21:00:22
Autor: Czarek Daniluk
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D
Użytkownik Artur Maśląg napisał:

Czarek Daniluk pisze:
(...)

[...]

W starym Golfie 1 wystarczyło 1,8 na K-Jetroniku ;) i też pomykało tak że niejeden mógł spod świateł się schować :)

Pozdrawiam !!

PS:
Nie jeździłem niczym z G60 więc nie mam porównania, nigdy też nie trafiła mi się żadna Polówka z G40 :(

Data: 2009-08-02 13:36:39
Autor: to
Adam Foton wrote:

Spojrz jeszcze na benzynowy 1.4TSI - pojemnosc budzi usmiech, ale
wrazenia z jazdy zgola odmienne, musisz uwierzyc albo przejechac sie. Do
tego spalanie na trasie raptem o 1L wieksze niz 1.9tdi

Pali 7-8 litrów w mieście? Jasne...

--
cokolwiek

Data: 2009-08-02 21:26:34
Autor: Adam Foton
[...]

Srednia mam 8,3L po miescie (Krk). Wakacje, mniejsze korki (srednia szybkosc 28km/h), klima przez 70% przebiegu, rowniez odcinki 5km.

AF

Data: 2009-08-03 08:52:40
Autor: kamil

"Adam Foton" <usun_literki_k_adamkfotok@gmailk.comk> wrote in message news:h54p9a$8g$1inews.gazeta.pl...
Spojrz jeszcze na benzynowy 1.4TSI - pojemnosc budzi usmiech, ale
wrazenia z jazdy zgola odmienne, musisz uwierzyc albo przejechac sie. Do
tego spalanie na trasie raptem o 1L wieksze niz 1.9tdi

Pali 7-8 litrów w miescie? Jasne...

Srednia mam 8,3L po miescie (Krk). Wakacje, mniejsze korki (srednia szybkosc 28km/h), klima przez 70% przebiegu, rowniez odcinki 5km.

Czyli srednia w stosunkowo niewielkim wakacyjnym ruchu masz 8.3. Wiec gdzie tu 7-8?

Nastepny bajkopisarz, ktoremu zlowione ryby rosna o pol metra, a spalanie o dwa litry spada.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-03 08:55:51
Autor: kamil

"kamil" <kamil@spamwon.com> wrote in message news:h5650a$4mq$1inews.gazeta.pl...

Nastepny bajkopisarz, ktoremu zlowione ryby rosna o pol metra, a spalanie o dwa litry spada.

Z ciekawosci sprawdzilem dane oficjalne, Skoda w ruchu miejskim dla Octavii 1.4TSI podaje 8.8 litra. Z kilkunastu samochodow jakie w zyciu mialem, ani jeden nie palil mniej niz (bardzo optymistyczne) dane producenta, a tu prosze - prawie 2 litry w miescie potrafisz z tego urwac.

Cuda panie, cuda!

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-03 18:07:25
Autor: Adam Foton
[...]

Przesledz watek - to nie ja pisalem o 7-8 po miescie !
Wspominalem o trasie...

AF

Data: 2009-08-03 08:49:57
Autor: kamil

"Adam Foton" <usun_literki_k_adamkfotok@gmailk.comk> wrote in message news:h528i8$n1p$1inews.gazeta.pl...

[...]

Okolice 10s do setki i "wrazenia z jazdy zgola odmienne" w jednym akapicie niezbyt dobrze wygladaja.

Jak ten maluch jezdzi pod obciazeniem? Moje 6s do setki owszem osiagam, ale samemu. Z dwoma pasazerami i bagaznikiem pelnym namiotow i jedzenia na kilka dni, byle diesel bedzie zrywniejszy. A to 2.0 z turbina, nie 1.4, wiec naprawde watpie w cudowne historie o tym silniku.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-01 23:44:07
Autor: jarek
[...]

530 to bylo w lutym :) Moze jeszcze z 50 nakrecil :)
Ale rzeczywiscie wynik godny podziwu, zrobia z tego 200tys km i jeszcze pochula do 500tys km :)

Jarek __________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 4222 (20090707) __________

http://www.eset.com

Data: 2009-08-02 18:30:10
Autor: .Peeter
"zinek" <unknown@op.pl> wrote in message news:h5241l$d3v$1mx1.internetia.pl...
http://umietka.otomoto.pl/skoda-fabia-1-9-tdi-sprowadzony-C9454341.html

sprzedajacy nie wie jeszcze ile cofnac - ale pracuja nad tym - bo jak wynika z rozmowy tel
"oni w ogole nie biora aut powyzej 200 tys"

Eh ten Starogard Gdański... :-)

Pozdrawiam
..Peeter

Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D