Data: 2009-08-01 21:00:05 | |
Autor: zinek | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
http://umietka.otomoto.pl/skoda-fabia-1-9-tdi-sprowadzony-C9454341.html
sprzedajacy nie wie jeszcze ile cofnac - ale pracuja nad tym - bo jak wynika z rozmowy tel "oni w ogole nie biora aut powyzej 200 tys" co prawda troche im sie pojebala octavia z fabia ale co tam... ;D ;) |
|
Data: 2009-08-01 21:53:33 | |
Autor: Adam Szewczak | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
Użytkownik "zinek" <unknown@op.pl> napisał w wiadomości news:h5241l$d3v$1mx1.internetia.pl... http://umietka.otomoto.pl/skoda-fabia-1-9-tdi-sprowadzony-C9454341.html No co jak co ale sama nazwa wskazuje u kogo kupujesz ;P PZDr Adam |
|
Data: 2009-08-01 21:58:14 | |
Autor: zinek | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
Użytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h526ej$opb$1news.onet.pl...
dokladnie :) |
|
Data: 2009-08-01 22:01:56 | |
Autor: STranger | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
zinek pisze:
http://umietka.otomoto.pl/skoda-fabia-1-9-tdi-sprowadzony-C9454341.html LOL :D Przy okazji, w tej Octavi z roku 2000 jest silnik 1.9 TDI. Czy to dokładnie taki sam silnik 1.9 TDI jaki jest montowany obecnie w silnikach grupy Volkswagen, m.in. w Skodach? Pytam, bo zastanawiam się nad zmianą auta na jakieś z takim własnie silnikiem i nie wiem czy warto inwestować w starą technologicznie jednostkę napędową.. -- pozdrawiam STranger http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2515435 |
|
Data: 2009-08-01 22:18:08 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
Użytkownik STranger napisał:
Przy okazji, w tej Octavi z roku 2000 jest silnik 1.9 TDI.Mam porównanie starej technologicznie jednostki TDI 90KM z 1250ccm Multijetem 75KM. Oba silniki mają bardzo porównywalny moment obrotowy - 190Nm Multijet w.g książki pojazdu nawet niżej niż TDI bo od 1750RPM. 90KM jest w Golfie 3 Variancie, Multijet jest w Doblo. W.g dowodów oba pojazdy mają proównywalną masę. Jednak za nic nie zamieniłbym Golfowskiego 1,9 na tego Multijeta ... a dlaczego - chociażby dlatego że jak obydwoma jadę 60km/h na 4 biegu ( oba mają wtedy około 2000RPM) to wciśnięcie gazu do deski w Golfie powoduje natychmiastowy odjazd, a Multijet zastanawia się i zastanawia i nim osiągnie jakieś 2500-3000RPM to jedzie jak jakiś straszliwy muł. Stary Golf na 2 biegu na wolnych obrotach ciągnie nawet pod górę bezproblemowo, Multijet zaczyna szarpać na płaskim ... Tak sobie dumam gdzie te jego 190Nm ... a gdzie Golfowe 190Nm ... jak w Golfie czuć je na wolnych obrotach tak w tym ni chu chu ;) Ja tam wolę swoje stare TDI które jest głośne jak cholera, ale na trasie spokojnie mieszczę się poniżej 6l biodiesla (nie oszczędzając go w ogóle) :), a Doblo ledwo schodzi w.g komputera na 6,8 - 7 - 7,5 to normalne jego zużycie ... Pozdrawiam !! |
|
Data: 2009-08-01 22:44:19 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
Czarek Daniluk pisze:
Mam porównanie starej technologicznie jednostki TDI 90KM z 1250ccm Multijetem 75KM. To wszystko wynika po prostu z charakterystyki silnika. Multijet to jednostka 16V, a takie (niezależnie od rodzaju paliwa) lubią wyższe obroty. Wszelkie silniki 8V mają generalnie "lepszy dół". Moja Laguna ma silnik 1.8 8V 90KM i 144Nm przy 2750RPM, a np. poliftingowe miały 1.8 16V 120KM i wprawdzie 168Nm ale dopiero przy 3750RPM. I różnica też jest widoczna - 16V jeździ wprawdzie lepiej, ale tylko wtedy gdy się go trzyma na wyższych obrotach. -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona. GG: 291246, skype: kenickie_PL "W życiu liczą się tylko szybkie wozy, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi." |
|
Data: 2009-08-01 22:49:17 | |
Autor: virtual | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.pl> napisał w wiadomości news:h527u1$kl1$1achot.icm.edu.pl... Użytkownik STranger napisał: Bardzo złe porównanie. Jakkolwiek w Golfie 90 koni mogę zrozumieć, to w Doblo 75 to już porażka. Porównaj sobie 105koni klekota z VW i 105 koni doblowskiego (lub innego) JTD a wtedy na pewno zmienisz zdanie. Pozdrawiam, -- Virtual. |
|
Data: 2009-08-01 23:12:41 | |
Autor: STranger | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
virtual pisze:
Doblo 75 to już porażka. Jak byłem w Anglii w czerwcu turystycznie to pewien dobry polski mechanik który naprawia Seaty w ASO w Yorku opowiadał mi że jakoś zmodyfikował swój silnik 1.9 TDI ze 105 KM na 135 KM (chyba 135). Mówił, że to kwestia tylko jakiegoś chipa w sterowaniu silnikiem (?) i te same jednostki diesla 1.9 są po prostu bardziej wysilone w innych wersjach Seatów i VW. Wszystko to tylko kwestia sterowania elektroniką i większego spalania. Mówił, że miał wersję wzmocnioną przez kilka miesięcy, ale potem wrócił do "spokojnych 105KM" bo za dużo mu auto paliło. -- pozdrawiam STranger http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2515435 |
|
Data: 2009-08-02 21:22:59 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
Użytkownik virtual napisał:
Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.pl> napisał w wiadomości news:h527u1$kl1$1achot.icm.edu.pl...Porównuję 190Nm w Multijecie nawet niżej niż w Golfie. Czyli w.g wszelakich prawideł powinien lepiej ciągnąć od dołu - a on wcale nie ciągnie od dołu - zachowuje się jak stary TD. Pozdrawiam !! |
|
Data: 2009-08-03 08:46:02 | |
Autor: kamil | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
"Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.pl> wrote in message news:h54p2g$rsk$1achot.icm.edu.pl... Porównuję 190Nm w Multijecie nawet niżej niż w Golfie. Wg wszelkich prawidel do duszy takie porownanie 1.9 z 1.25. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-08-03 20:55:22 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
Użytkownik kamil napisał:
"Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.pl> wrote in message news:h54p2g$rsk$1achot.icm.edu.pl...Pieprzysz - jeśli jeden silnik ma 190Nm przy 1750RPM, drugi też 190Nm przy wyższych obrotach bo chyba przy 1900RPM to ten co ma te same niby 190Nm niżej powinien lepiej ciągnąć z dołu. Moim zdaniem 1250ccm do takiego sporego wozidła jakim jest Doblo to zdecydowanie za mało. Na trasie po wrzuceniu na pakę 600kg towaru spala przy prędkościach 100-110km/h powyżej 7l ropy/100km. Ja kręcę taką nowoczesność wolę swojego starego TDI pomimo tego że przy tym multijecie chodzi jak stara krowa - przynajmniej nieważne jak obciążony na trasie spala nie więcej jak 5,5 przy bardzo ostrym pałowaniu i przy dużej ilości wyprzedzania ;) Teraz wiem zaraz zostanę zbesztany że porównuję cegłę na kołach do w miarę normalnej osobówki ;) Pozdrawiam !! |
|
Data: 2009-08-03 20:57:56 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
Użytkownik kamil napisał:
"Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.pl> wrote in message news:h54p2g$rsk$1achot.icm.edu.pl... Porównanie 1,9 konstrukcja rodem z 1991 roku do silnika rodem z 21 wieku ;) Jakbym zaczął porównywać 1,9D 64KM do Multijeta 1,25 to też być pisał że do duszy takie porównanie ?? 1,9D 64KM przynajmniej nie miał zadyszki do jakichś licznikowych 160 :) w Passacie B3 kombiaku. Pozdrawiam !! |
|
Data: 2009-08-04 08:54:50 | |
Autor: kamil | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
"Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.pl> wrote in message news:h57bvk$uba$2achot.icm.edu.pl... Użytkownik kamil napisał: Porównanie 1,9 konstrukcja rodem z 1991 roku do silnika rodem z 21 wieku ;) A ile Passat B3 wazyl? :-) Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-08-04 19:37:06 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
Użytkownik kamil napisał:
A tego to ja nie wiem. Biorę natomiast 2 dowody rejestracyjne od Doblo i od Golfa 3 kombi i tam w polu G - czyli masa własna w obydwu przypadkach napisano 1270kg ;) Choć z drugiej strony ten fiatowski silnik to raczej do klasy 1200 się zalicza bo to 1248ccm ;) pewnie rozwinięcie 1250 benzyniaka ;) Pozdrawiam !! |
|
Data: 2009-08-04 19:38:50 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
Użytkownik kamil napisał:
W wersji sedan 1285kg - variant zapewne odpowiednio więcej :)1,9D 64KM przynajmniej nie miał zadyszki do jakichś licznikowych 160 :) w Passacie B3 kombiaku. Pozdrawiam !! |
|
Data: 2009-08-04 19:49:49 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
Czarek Daniluk pisze:
Użytkownik kamil napisał: Variant z silnikiem 1Y (1.9D 68KM) 1205 - sedan 1180. Jeździło się tym naprawdę bardzo miło (w porównaniu do tych małych doładowanych), ale Carina E z 2.0D biła go na głowę chyba wszystkim :) (potwierdzone organoleptycznie na przebiegach idących w setki tysięcy kilometrów :) ) -- Jutro to dziś - tyle że jutro. |
|
Data: 2009-08-01 22:55:58 | |
Autor: STranger | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
Czarek Daniluk pisze:
Jednak za nic nie zamieniłbym Golfowskiego 1,9 na tego Multijeta ... a dlaczego - chociażby dlatego że jak obydwoma jadę 60km/h na 4 biegu ( oba mają wtedy około 2000RPM) to wciśnięcie gazu do deski w Golfie powoduje natychmiastowy odjazd, a Multijet zastanawia się i zastanawia i nim osiągnie jakieś 2500-3000RPM to jedzie jak jakiś straszliwy muł. Jeździłem do tej pory rożnymi silnikami benzynowymi, ale słyszałem że turbodiesle są bardzo elastyczne i już na niskich obrotach nieźle ciągną, co się potwierdza w tym co piszesz :) No to się muszę przyjrzeć bliżej 1.9 TDI w nowej Octavi 2. Musze się umówić na jazdę próbną. Ten 1.9 TDI ma 105 KM więc powinno być chyba dość dynamicznie, ale oszczędnie. -- pozdrawiam STranger http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2515435 |
|
Data: 2009-08-02 10:28:48 | |
Autor: zkruk [Lodz] | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
STranger wrote:
Jeździłem do tej pory rożnymi silnikami benzynowymi, ale słyszałem że na 3 posty - 2 zawierają jakieś (serio) bzdurne przemyślenia... ja rozumiem, że można wszystkiego nie wiedzieć... ale pisać na grupie samochodowej w tonie rewelacji "o jakimś chipie" co robi rakiete... albo że diesle są elastyczne ...eeeee... to nie wypada... ;] -- pozdrawiam - Zbigniew Kruk www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi |
|
Data: 2009-08-02 10:43:50 | |
Autor: STranger | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
zkruk [Lodz] pisze:
Heh... Nie bierz siebie i wszystkiego tak bardzo poważnie. To nie jest rynek mądrości i grupa adoracyjna na której należy się chwalić jakim to sie jest ekspertem. :) ja nie jestem ekspertem, a Ty jesteś? Znam się dość dobrze na sprzęcie komputerowym, a na motoryzacji tylko na tyle na ile mi pozwala doświadczenie z jady różnymi autami benzynowymi. Dieslem nigdy w życiu jeszcze nie jeździłem więc pytam, bo poważnie nie mam pojęcia o tych silnikach. A co do chipowania 1.9TDI to może się wypowiesz i sprostujesz/potwierdzisz/zanegujesz/wyśmiejesz/oburzysz się?! :) -- pozdrawiam STranger http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2515435 |
|
Data: 2009-08-02 11:49:13 | |
Autor: zkruk [Lodz] | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
STranger wrote:
zkruk [Lodz] pisze: nie jestem ekspertem... ale staram się czytać, czytać, czytać... po 2 latach na grupie wiem więcej... a diesle - nie są elastyczne - choć niektórzy eksperci nawet tak twierdzą ;] chipy - chyba połowa 1.9 TDI jest zavirusowana - to wręcz chleb powszedni tych silników -- pozdrawiam - Zbigniew Kruk www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi |
|
Data: 2009-08-02 13:48:49 | |
Autor: Przembo | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
*zkruk [Lodz]* napisal(a) w news:h53ngi$kh2$1inews.gazeta.pl:
a diesle - nie są elastyczne - choć niektórzy eksperci nawet tak Na szczescie nie jestem ekspertem... definicja mowi o zakresie obrotow uzytecznych, w praktyce istotniejsze jest to w jakim zakresie predkosci mozemy jezdzic. I tu mamy dwie opcje: starsze diesle, ktore zbieraja sie od dolu i IMHO sa elastyczne, oraz nowe, ktore ladnie pracuja w bardzo waskim zakresie obrotow. Wg. definicji oczywiscie zaden diesel nie jest elastyczny, ale czy mozna brac pod uwage jedynie obroty silnika? chipy - chyba połowa 1.9 TDI jest zavirusowana - to wręcz chleb powszedni tych silników Jesli czerpiesz te dane z PMS, to pewnie jeszcze wiekszy odsetek klekotow jest podkrecony... Pozdr |
|
Data: 2009-08-02 15:14:49 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
zkruk [Lodz] pisze:
(...) nie jestem ekspertem... To teraz poczytaj gdzieś co to elastyczność silnika i nie opowiadaj, że diesle nie są elastyczne. Teorie grupowe bywają bardzo interesujące, tylko często są nieprawdziwe. chipy - chyba połowa 1.9 TDI jest zavirusowana - to wręcz chleb powszedni tych silników Tak, a później sadzą piardami dookoła. -- Jutro to dziś - tyle że jutro. |
|
Data: 2009-08-02 16:54:35 | |
Autor: zkruk [Lodz] | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
Artur Maśląg wrote:
a diesle - nie są elastyczne - choć niektórzy eksperci nawet tak no to podaj definicję... bo może masz co innego na myśli ;] -- pozdrawiam - Zbigniew Kruk www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi |
|
Data: 2009-08-02 17:39:45 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
zkruk [Lodz] pisze:
(...) no to podaj definicję... Bez problemu znajdziesz hasło: elastyczność silnika spalinowego. Znajdziesz trochę teorii, wzory, dla sportu możesz wziąć charakterystykę kilku silników, podstawić dane do wzorów i zobaczyć wynik. bo może masz co innego na myśli ;] Nie wiem co Ty masz na myśli, ale hasło "elastyczność silnika" jest dość jednoznaczne. -- Jutro to dziś - tyle że jutro. |
|
Data: 2009-08-02 19:50:20 | |
Autor: J.F. | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
On Sun, 02 Aug 2009 17:39:45 +0200, Artur Maśląg wrote:
zkruk [Lodz] pisze: Podaj dla sportu jakis wzor i zrodlo .. bo może masz co innego na myśli ;]Nie wiem co Ty masz na myśli, ale hasło "elastyczność silnika" A to podaj dwa wzory :-) J. |
|
Data: 2009-08-02 20:40:49 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
J.F. pisze:
(...) Podaj dla sportu jakis wzor i zrodlo .. Np. Elastyczność tłokowych silników spalinowych - Mysłowski, Kołtun, WNT. -- Jutro to dziś - tyle że jutro. |
|
Data: 2009-08-03 08:32:03 | |
Autor: J.F. | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
On Sun, 02 Aug 2009 20:40:49 +0200, Artur Maśląg wrote:
J.F. pisze: Ale wzor tam jakis jest ? Cala ksiazka .. to pewnie nie jeden :-) J. |
|
Data: 2009-08-04 21:52:21 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
J.F. pisze:
(...) Ale wzor tam jakis jest ? Cala ksiazka .. to pewnie nie jeden :-) Oczywiście. -- Jutro to dziś - tyle że jutro. |
|
Data: 2009-08-05 10:49:29 | |
Autor: J.F. | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:h5a3hq$15r$2inews.gazeta.pl...
J.F. pisze: To moze jakis cytacik ? A swoja droga jestem zdziwiony ze sie komus chcialo cala ksiazke pisac .. J. |
|
Data: 2009-08-03 10:52:12 | |
Autor: zkruk [Lodz] | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
Artur Maśląg wrote:
J.F. pisze: wiesz - pewnie będzie ciężko sprawdzić - bo dostępność książki dość kiepska... więc jakbyś mógł trochę bardziej konkretnie to dyskusja nabrałaby merytoryki... bo póki co jest jedynie zaprzeczeniem mojej tezy - bez jakiejkolwiek sensownej argumentacji ;) dla mnie elastyczność to zdolność pracy w różnym zakresie obrotowym bez charakterystycznego "duszenia" silnika poprzez zbyt niskie obroty - czyli zbyt małą moc dla danego obciążenia i jak dla mnie silnik benzynowy zdecydowanie wygrywa tutaj swoją kulturą pracy... a także większym zakresem obrotowym... ale być może miałem do czynienia z wyjątkowymi silnikami benzynowymi... -- pozdrawiam - Zbigniew Kruk www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi |
|
Data: 2009-08-03 20:54:20 | |
Autor: DoQ | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
Artur Maśląg pisze:
To teraz poczytaj gdzieś co to elastyczność silnika i nie opowiadaj, Ja niestety musialem zweryfikowac swoje poglady. Jak pewnie sie domyslasz codziennie ujezdzam po miescie roznej masci HDI i benzyny 1.4-2.0, powiem szczerze ze dynamiczna jazda tymi pierwszymi to prawdziwa mordęga i wiosłowanie wajchą. Niewyobrazalnie przyjemniej i elastyczniej zbiera sie moja benzynowa v6. Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2009-08-03 21:51:10 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
DoQ pisze:
(...) Ja niestety musialem zweryfikowac swoje poglady. Bywa :) Jak pewnie sie domyslasz codziennie ujezdzam po miescie roznej masci HDI i benzyny 1.4-2.0, powiem szczerze ze dynamiczna jazda tymi pierwszymi to prawdziwa mordęga i wiosłowanie wajchą. Elastyczność to niekoniecznie dynamika, ale to temat raczej na dyskusje przy piwie, a nie w netowym otoczeniu agresywnych frustratów ;) Niewyobrazalnie przyjemniej i elastyczniej zbiera sie moja benzynowa v6. Ba - gdzieś w otchłaniach archiwum znajdziesz moje wypowiedzi w tej materii. Dziwnie się pokrywają z tym co piszesz ;) - duża, wolnossąca benzyna jest nie do pobicia jeżeli chodzi o przyjemność i kulturę pracy takiej jednostki. Oczywiście zaraz się pojawią głosy, że doładowana benzyna potrafi to samo, albo że diesel itd. Takie mamy czasy, że księgowi rządzą i R4 170 KM 1.4 TSI ma być alternatywą dla 3 litrowych V6. Na papierze może i to podobnie wygląda, ale to nie jest to samo. BTW - ta Twoja benzynowa V6 jest nic nie warta, ponieważ napędza wyrób samochodopodobny na F - gdybyś posiadał coś ze stajni VW ;) -- Jutro to dziś - tyle że jutro. |
|
Data: 2009-08-03 21:58:50 | |
Autor: DoQ | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
Artur Maśląg pisze:
Elastyczność to niekoniecznie dynamika, ale to temat raczej na Mysle ze czas nadrobic jakims promilem?:) doładowana benzyna potrafi to samo, albo że diesel itd. Takie mamy No co ty, ekonomiczne i przejezdzi 100kkm bez remontu - w sumie kto bedzie chcial wiecej ? ;) :))) BTW - ta Twoja benzynowa V6 jest nic nie warta, ponieważ napędza Otoz to:) A pare dni temu moja F padlina obsmyczyla nowiutkie A5 2,7TDI i to bez schylania sie po mydlo ;> Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2009-08-03 22:27:35 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
DoQ pisze:
(...) Mysle ze czas nadrobic jakims promilem?:) Znaczy się Tobie wzrośnie moc, a mi moment? ;) No co ty, ekonomiczne i przejezdzi 100kkm bez remontu - w sumie kto bedzie chcial wiecej ? ;) :))) Skoro większość lubi zakupu w Stonce, to te osiągi są wystarczające :) Otoz to:) Spoko, napiszą Ci, że tamten nie wiedział, że chcesz się ścigać ;) -- Jutro to dziś - tyle że jutro. |
|
Data: 2009-08-03 22:32:53 | |
Autor: DoQ | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
Artur Maśląg pisze:
Mysle ze czas nadrobic jakims promilem?:)Znaczy się Tobie wzrośnie moc, a mi moment? ;) Tak, tym razem upije Cię w moment;> A pare dni temu moja F padlina obsmyczyla nowiutkie A5 2,7TDI i to bez schylania sie po mydlo ;>Spoko, napiszą Ci, że tamten nie wiedział, że chcesz się ścigać ;) Bingo, a nawet biegi pomylil najpewniej ;) Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2009-08-04 23:05:09 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
DoQ pisze:
Artur Maśląg pisze: Ja w tym temacie, po rozmowie z Adamem P. Może zjawicie się w Kęszycy w ten weekend? :> Trafić się może niepowtarzalna okazja podyskutowania z echem w tunelach MRU. ;) -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona. GG: 291246, skype: kenickie_PL "W życiu liczą się tylko szybkie wozy, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi." |
|
Data: 2009-08-12 23:23:38 | |
Autor: DoQ | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Ja w tym temacie, po rozmowie z Adamem P. Rychlo w czas przeczytalem :P Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2009-08-17 22:05:13 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
Dnia Wed, 12 Aug 2009 23:23:38 +0200, DoQ napisał(a):
Trafić się może niepowtarzalna okazja podyskutowania z echem w tunelach MRU. ;) Wiesz, ja tam jestem co weekend, w najbliższy nawet przedłużony pobyt będzie aż do wtorku. Chcesz, to przyjedź :D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-08-04 19:56:25 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
Użytkownik Artur Maśląg napisał:
Ba - gdzieś w otchłaniach archiwum znajdziesz moje wypowiedzi w tej A jeździliście kiedy dolnozaworową Warszawą z 3 biegową skrzynią ?? Najwyższy bieg można było wrzucić praktycznie przy 30km/h i bez protestów nawet najmniejszych przyspieszała :) To się nazywała elastyczność i moment obrotowy "nisko" :) Pozdrawiam !! |
|
Data: 2009-08-04 20:09:42 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
Czarek Daniluk pisze:
(...) A jeździliście kiedy dolnozaworową Warszawą z 3 biegową skrzynią ?? Proszę kolegi: http://www.futrzak.net/gallphoto,userfiles/image/futrzak/rodzinka/pancera10.jpeg,0.html Zgadnij kto siedzi za kierownicą :) To się nazywała elastyczność i moment obrotowy "nisko" :) M-20 2120cm^2 52KM/3600 122Nm/2200 S-21 2120cm^2 70KM/4000 150Nm/2500 Zimą ciągnąłem tym kuligi i ciągałem 115 i 123 znajomych :) Jak przychodził większy mróz (taki poniżej 20) to wiedziałem, że rano ktoś zadzwoni :) -- Jutro to dziś - tyle że jutro. |
|
Data: 2009-08-04 20:42:39 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
Użytkownik Artur Maśląg napisał:
Czarek Daniluk pisze:Nie chce mi się szukać moich zdjęć w M20 ;) Ja z takich wynalazków jeździłem tylko podłogą od garbusa :) Co ciekawe nijak nie chciały się podnieść przednie koła do góry :) 115 i 123 to chyba chodzi Ci o mietki ? Ja tam z Warszawami miałem tyle wspólnego że koledze pomagałem przy 2 sztukach robić sporo rzeczy :) Jedno co można powiedzieć o Warszawie - czołg na kołach. Pozdrawiam !! |
|
Data: 2009-08-04 21:04:06 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
Czarek Daniluk pisze:
(...) Nie chce mi się szukać moich zdjęć w M20 ;) Mi po kilku przeprowadzkach niestety gdzieś poginęły zdjęcia po kapitalnych remontach/restauracji. Ja z takich wynalazków jeździłem tylko podłogą od garbusa :) To akurat miało pojechać na złom, więc koledzy pomogli mi zrobić kabriolet i pojechaliśmy tym nad wodę na dziewczyny ;) Co ciekawe nijak nie chciały się podnieść przednie koła do góry :) Cóż, gorzej jak pękł tunel za przednim zawieszeniem i okazało się po zdjęciu budy, że jazda była delikatnie powiedziawszy mocno ryzykowna :( 115 i 123 to chyba chodzi Ci o mietki ? Oczywiście :) Kultowe pojazdy - oczywiście powered by diesel. Inna sprawa, że oba modele MB wspominam bardzo miło :) Ja tam z Warszawami miałem tyle wspólnego że koledze pomagałem przy 2 sztukach robić sporo rzeczy :) Ja zrobiłem nimi mnóstwo kilometrów - po restauracji/remoncie. Wcześniej też, ale to inna historia. Jedno co można powiedzieć o Warszawie - czołg na kołach. Czołg jak czołg - prawie 1400kg na pusto. A jakie było zainteresowanie płci przeciwnej :) Stare dzieje :( -- Jutro to dziś - tyle że jutro. |
|
Data: 2009-08-02 13:25:29 | |
Autor: Marek P. | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
a Doblo ledwo schodzi w.g komputera na 6,8 - 7 - 7,5 <oże dlatego że jest o jakieś 30 % wyższe ? 1,9 z PSA potrafi zejś do 5 l w osobówkach a w Berlingo/Partnerze nie ma na to szans przy takiej samej jeździe :) To samo z 2,0 HDI |
|
Data: 2009-08-01 22:28:55 | |
Autor: Adam Foton | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
Przy okazji, w tej Octavi z roku 2000 jest silnik 1.9 TDI. Dokladnie taki sam nie jest, bylo kilka zmian do dzis. W ksiazce o Octavi mozesz poczytac - ja nie napisze, bo super-specem nie jestem. Pytam, bo zastanawiam się nad zmianą auta na jakieś z takim własnie silnikiem i nie wiem czy warto inwestować w starą technologicznie jednostkę napędową.. Stara ale znana i ceniona. I raczej sie spiesz, bo Skoda wycofuje sie z 1.9TDI, bedzie w zamian nowy 1.6TDI/CR - co wart, dopiero czas pokaze. Bo 2.0TDI jest juz duzo drozszy. Spojrz jeszcze na benzynowy 1.4TSI - pojemnosc budzi usmiech, ale wrazenia z jazdy zgola odmienne, musisz uwierzyc albo przejechac sie. Do tego spalanie na trasie raptem o 1L wieksze niz 1.9tdi, a parametry lepsze (cicho, brak turbo-dziury, ciagnie bez ryczenia do 5000obr/min, <10s do setki, elastyczny) AF |
|
Data: 2009-08-01 23:00:07 | |
Autor: STranger | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
Adam Foton pisze:
No ba! Dlatego pytam, bo słyszałem że to ponoć świetny silnik, ale nic konkretnego na jego temat nie słyszałem. Teraz ten silnik ma 105KM. I raczej sie spiesz, bo Skoda wycofuje sie z 1.9TDI, bedzie w zamian nowy 1.6TDI/CR - co wart, dopiero czas pokaze. Bo 2.0TDI jest juz duzo drozszy. OK. A kiedy wycofa się Skoda z tych silników? Ba razie jest cały czas w ofercie i to tańszy o kilka tysięcy od common raila. Spojrz jeszcze na benzynowy 1.4TSI - pojemnosc budzi usmiech, ale wrazenia z jazdy zgola odmienne, musisz uwierzyc albo przejechac sie. Do tego spalanie na trasie raptem o 1L wieksze niz 1.9tdi, a parametry lepsze (cicho, brak turbo-dziury, ciagnie bez ryczenia do 5000obr/min, <10s do setki, elastyczny) Ok. Dzięki za radę. Ale chciałbym ze względów ekonomicznych przesiąść się na diesla. :) -- pozdrawiam STranger http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2515435 |
|
Data: 2009-08-02 10:09:46 | |
Autor: J.F. | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
On Sat, 01 Aug 2009 22:28:55 +0200, Adam Foton wrote:
Spojrz jeszcze na benzynowy 1.4TSI - pojemnosc budzi usmiech, ale wrazenia z jazdy zgola odmienne, musisz uwierzyc albo przejechac sie. Do tego spalanie na trasie raptem o 1L wieksze niz 1.9tdi, a parametry A ile w miescie ? lepsze (cicho, brak turbo-dziury, ciagnie bez ryczenia do 5000obr/min, <10s do setki, elastyczny) eee .. nie ma turbo dziury ? J. |
|
Data: 2009-08-02 10:15:37 | |
Autor: STranger | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
J.F. pisze:
On Sat, 01 Aug 2009 22:28:55 +0200, Adam Foton wrote: A co to jest "turbo dziura"? :) -- pozdrawiam STranger http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2515435 |
|
Data: 2009-08-02 21:22:37 | |
Autor: Przemek V | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
Uzytkownik "STranger" <pisz@naberdyczow.ue> napisal w wiadomosci news:h53hvl$1uqs$2opal.icpnet.pl... eee .. nie ma turbo dziury ? Standardowe wyposazenie Laguny II dci stojacej na poboczu w gestych oblokach dymu. |
|
Data: 2009-08-02 10:47:39 | |
Autor: Adam Foton | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
On Sat, 01 Aug 2009 22:28:55 +0200, Adam Foton wrote: Zalezy - gdy silnik zagrzany, to 8-9 z klima i kilkoma korkami. Gdy niedogrzany, krotkie odcinki, ciagle stawanie, to dojdzie do 12. Bardzo spokojna jazda, bez klimy i korkow - da sie zejsc do 7. AF |
|
Data: 2009-08-02 21:36:50 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
Użytkownik J.F. napisał:
On Sat, 01 Aug 2009 22:28:55 +0200, Adam Foton wrote:Nie ma turbodziury bo ma sprężarkę mechaniczną która od dołu "kotłuje" tyle ile trzeba. Pozdrawiam !! PS: Podstawa działania sprężarki mechanicznej to to że jest niewydajna w górnym zakresie obrotów, natomiast turbosprężarki że jest niewydajna w dolnym zakresie obrotów. |
|
Data: 2009-08-02 21:43:31 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
Czarek Daniluk pisze:
(...) Nie ma turbodziury bo ma sprężarkę mechaniczną która od dołu "kotłuje" tyle ile trzeba. Poczytaj dokładnie o tych 1.4TSI - jest kilka wersji i z tego co pamiętam tylko najsilniejsza (i najdroższa) ma również kompresor ciągnący od dołu. -- Jutro to dziś - tyle że jutro. |
|
Data: 2009-08-02 21:58:12 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
Użytkownik Artur Maśląg napisał:
Czarek Daniluk pisze:A szlag ich wie - tak mówili o tych TSI jak je wprowadzali ;) Trzeba kupić G60 i dołożyć turbinę :) Pozdrawiam !! |
|
Data: 2009-08-02 22:14:46 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
Czarek Daniluk pisze:
(...) A szlag ich wie - tak mówili o tych TSI jak je wprowadzali ;) Tak mówili - pierwsza z brzegu informacja o "kastracji" z kompresora: http://www.autogaleria.pl/news/index.php?id=856 Trzeba kupić G60 i dołożyć turbinę :) Profanacja - inna sprawa, że znaleźć coś z G60 w dobrym stanie jest raczej nierealne. -- Jutro to dziś - tyle że jutro. |
|
Data: 2009-08-03 21:00:22 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
Użytkownik Artur Maśląg napisał:
Czarek Daniluk pisze:W starym Golfie 1 wystarczyło 1,8 na K-Jetroniku ;) i też pomykało tak że niejeden mógł spod świateł się schować :) Pozdrawiam !! PS: Nie jeździłem niczym z G60 więc nie mam porównania, nigdy też nie trafiła mi się żadna Polówka z G40 :( |
|
Data: 2009-08-02 13:36:39 | |
Autor: to | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
Adam Foton wrote:
Spojrz jeszcze na benzynowy 1.4TSI - pojemnosc budzi usmiech, ale Pali 7-8 litrĂłw w mieĹcie? Jasne... -- cokolwiek |
|
Data: 2009-08-02 21:26:34 | |
Autor: Adam Foton | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
Spojrz jeszcze na benzynowy 1.4TSI - pojemnosc budzi usmiech, ale Srednia mam 8,3L po miescie (Krk). Wakacje, mniejsze korki (srednia szybkosc 28km/h), klima przez 70% przebiegu, rowniez odcinki 5km. AF |
|
Data: 2009-08-03 08:52:40 | |
Autor: kamil | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
"Adam Foton" <usun_literki_k_adamkfotok@gmailk.comk> wrote in message news:h54p9a$8g$1inews.gazeta.pl... Spojrz jeszcze na benzynowy 1.4TSI - pojemnosc budzi usmiech, ale Czyli srednia w stosunkowo niewielkim wakacyjnym ruchu masz 8.3. Wiec gdzie tu 7-8? Nastepny bajkopisarz, ktoremu zlowione ryby rosna o pol metra, a spalanie o dwa litry spada. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-08-03 08:55:51 | |
Autor: kamil | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
"kamil" <kamil@spamwon.com> wrote in message news:h5650a$4mq$1inews.gazeta.pl... Nastepny bajkopisarz, ktoremu zlowione ryby rosna o pol metra, a spalanie o dwa litry spada. Z ciekawosci sprawdzilem dane oficjalne, Skoda w ruchu miejskim dla Octavii 1.4TSI podaje 8.8 litra. Z kilkunastu samochodow jakie w zyciu mialem, ani jeden nie palil mniej niz (bardzo optymistyczne) dane producenta, a tu prosze - prawie 2 litry w miescie potrafisz z tego urwac. Cuda panie, cuda! Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-08-03 18:07:25 | |
Autor: Adam Foton | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
Srednia mam 8,3L po miescie (Krk). Wakacje, mniejsze korki (srednia szybkosc 28km/h), klima przez 70% przebiegu, rowniez odcinki 5km.Spojrz jeszcze na benzynowy 1.4TSI - pojemnosc budzi usmiech, alePali 7-8 litrów w miescie? Jasne... Przesledz watek - to nie ja pisalem o 7-8 po miescie ! Wspominalem o trasie... AF |
|
Data: 2009-08-03 08:49:57 | |
Autor: kamil | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
"Adam Foton" <usun_literki_k_adamkfotok@gmailk.comk> wrote in message news:h528i8$n1p$1inews.gazeta.pl...
Okolice 10s do setki i "wrazenia z jazdy zgola odmienne" w jednym akapicie niezbyt dobrze wygladaja. Jak ten maluch jezdzi pod obciazeniem? Moje 6s do setki owszem osiagam, ale samemu. Z dwoma pasazerami i bagaznikiem pelnym namiotow i jedzenia na kilka dni, byle diesel bedzie zrywniejszy. A to 2.0 z turbina, nie 1.4, wiec naprawde watpie w cudowne historie o tym silniku. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-08-01 23:44:07 | |
Autor: jarek | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
Użytkownik "zinek" <unknown@op.pl> napisał w wiadomości news:h5241l$d3v$1mx1.internetia.pl... http://umietka.otomoto.pl/skoda-fabia-1-9-tdi-sprowadzony-C9454341.html 530 to bylo w lutym :) Moze jeszcze z 50 nakrecil :) Ale rzeczywiscie wynik godny podziwu, zrobia z tego 200tys km i jeszcze pochula do 500tys km :) Jarek __________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 4222 (20090707) __________ The message was checked by ESET NOD32 Antivirus. http://www.eset.com |
|
Data: 2009-08-02 18:30:10 | |
Autor: .Peeter | |
Octavie dobre auta - ta ma 530 tys i zyje :D | |
"zinek" <unknown@op.pl> wrote in message news:h5241l$d3v$1mx1.internetia.pl...
http://umietka.otomoto.pl/skoda-fabia-1-9-tdi-sprowadzony-C9454341.html Eh ten Starogard Gdański... :-) Pozdrawiam ..Peeter |