Oczami Polaka — prawda o Krymie

Data: 2015-06-24 22:33:18
Autor: Chiron
Oczami Polaka — prawda o Krymie

Użytkownik "Lord Donald" <ldonald@sejm.pl> napisał w wiadomości news:mmeu9g$1s9$1speranza.aioe.org...
Robiąc zakupy w supermarkecie kilka dni temu natrafiłam na mały przewodnik po Krymie. Kupiłam go, chociaż część informacji w nim zawarta jest już zdezaktualizowana i nieprzydatna. Przewodnik „Krym. Półwysep rozmaitości" został wydany w 2010r., w czasach przynależności Autonomicznej Republiki Krymskiej do Ukrainy.

Minione pięć lat wiele na Krymie zmieniło.

Kupując, zdawałoby się bezużyteczny przewodnik, zdobyłam wiele informacji o półwyspie. Nie tylko o jego historii, wielonarodowej kulturze, zabytkach, geografii, obyczajach. Ujęte wielopłaszczyznowo niewątpliwie są zaletą tego przewodnika. Tak jak dobre mapy czy wytyczone szlaki turystyczne. Zdobyłam w nim także wiele informacji o relacjach Krymu z Ukrainą na różnych płaszczyznach, w tym też społecznej, co mnie szczególnie zainteresowało.

Autorem przewodnika jest Artur Grossman, mieszkaniec Górnego Śląska, który jako dziennikarz, tłumacz i analityk rynków wschodnich oraz członek misji OBWE, pracuje i mieszka we Lwowie.

Co można, zatem, dowiedzieć się o Krymie z 2010r. od Artura Grossmana? O Krymie przed połączeniem z Rosją i sprzed wojny domowej na Ukrainie.

http://pl.sputniknews.com/opinie/20150622/553109.html

Ano tak. Mieszkała tam przytłaczająca większość Rosjan- to rosyjski. W Estonii są miejscowości, gdzie nikt nie mówi po estońsku- nawet w urzędach. Choc formalnie to język urzędowy. Ba! Jak się nie zna rosyjskiego, to ani nic się nie kupi, ani nie załatwi- a za natrętne mówienie po estońsku- dostanie się niechybnie po gębie. Kogo to obchodzi, że przed 2 Wojną w Estonii nie było praktycznie Rosjan? Na Krymie- mimo trwającej od 150 lat kolonizacji- też byli mniejszością. Jak widać Ziutek Stalin miał na to sposób

--

Chiron

Oczami Polaka — prawda o Krymie