Oczyszczenie N.M.Panny [2 kl.]

Data: 2010-02-02 09:22:28
Autor: abc
Oczyszczenie N.M.Panny [2 kl.]
Oczyszczenie N. M. Panny czyli M. B. Gromnicznej, obchodzi Kościół dnia 40.
po Bożym Narodzieniu czyli 2. lutego na pamiątkę, że Marya Panna dnia 40. po
narodzeniu Boskiego Dzieciątka zaniosła je wedle przepisu prawa Mojżeszowego
do świątyni Jerozolimskiej, aby je ofiarować Panu Bogu i za siebie złożyć
ofiarę oczyszczenia.

Nazwa M. B. Gromnicznej stąd pochodzi, że w tym dniu kapłan poświęca przed
sumą świece woskowe, zwane gromnicami. Są one symbolem Zbawiciela, który
jest "światłem na oświecenie pogan" i pogromcą szatana.

Po poświęceniu odbywa się w kościele procesya z temi świecami; wierni
przechowują je w domach, podają do ręki konającym i zapalają także podczas
gromów w pobożnej wierze, że tym sposobem zyskają ochronę przed grożącem
niebezpieczeństwem.

http://www.traditio.pl/ksiazki/002%20liturgika%20katolicka/czesc%20iii/05%20uroczystosci%20matki%20boskiej%20i%20swietych%20panskich.htm

Data: 2010-02-02 17:37:29
Autor: sofu
Oczyszczenie N.M.Panny [2 kl.]

--

ABC, chyba nie o wszystkich zastosowaniach gromnic napisałeś?
Czytałem gdzieś, że przed wojna "dowcipnisie" udając sprzedawców wołali za

sofu

Data: 2010-02-02 18:20:27
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Oczyszczenie N.M.Panny [2 kl.]

"sofu" <manhunter1@o2.pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]

zakonnicami:
Kupujcie świece Polo! Łatwo wchodzą, nic nie bolą......

   Co za chamska prostacina!

   AR

Data: 2010-02-02 18:57:04
Autor: cyc
Oczyszczenie N.M.Panny [2 kl.]

Uzytkownik "Wlodzimierz Zabotynski" <a_rem@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:68ebd$4b685eec$54702a04$31970news.chello.at...

> [...]

zakonnicami:
Kupujcie świece Polo! Łatwo wchodzą, nic nie bolą......

Nie da sie ukryc , ze wypowiedz , ktora cenzurujesz jest zgola prostacka ale jesli wezme sie pod uwage caloksztalt dzialanosci owych " dam " spod roznych wezwan , to okreslenia jakie mimo woli cisna sie na usta sa znacznie bardziej dosadne ( wezmy np. pod uwage tzw. betanki , czy inne "swiete " , ktore w swojej swietosci nie zawahaly sie wyrzucic na bruk dziesiatki dzieci z domow  dziecka na bruk po to aby " odzyskac " utracone mienie .

cyc

Data: 2010-02-02 19:27:12
Autor: sofu
Oczyszczenie N.M.Panny [2 kl.]

> [...]

za
> zakonnicami:
> Kupujcie świece Polo! Łatwo wchodzą, nic nie bolą......

   Co za chamska prostacina!

   AR
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Fakt!  Ale biorac pod uwage twój poziom to i tak jest to "Wersal".

sofu

Data: 2010-02-03 00:25:58
Autor: Krzysiek
Oczyszczenie N.M.Panny [2 kl.]
Hallo,

"abc" <abc@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:hk8nhb$j9m$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

hmm... interesujace... ale przeciez nie dlatego Marya Panna dnia 40. po
narodzeniu Boskiego Dzieciatka zaniosla je wedle przepisu prawa Mojzeszowego
do Swiatyni Jerozolimskiej, aby je ofiarowac Panu Bogu i za siebie zlozyc
ofiare oczyszczenia, tylko, zeby Boskie Dzieciatko ofiarowac Panu Bogu i za siebie
zlozyc ofiare oczyszczenia zaniosla je do Swiatyni Jerozolimskiej, bo to byla jedyna
swiatynia Boga zgodnie z prawem Mojzeszowym. Gdyby mieszkala w Warszawie
i chciala postapic zgodnie z prawem Mojzeszowym, to tez musialaby zaniesc do Swiatyni
Jerozolimskiej, bo wlasnie zgodnie z PM... eeeeeh... lepiej uzyje pelnej nazwy - prawo
Mojzesza, bo jeszcze Pan pomysli, ze chodzi o Prawo Murph'ego, w kazdym razie
dla poswiecen nalezy sie udac do Swiatyni Bozej, a nie byle gdzie.

Zauwazylem dodatkowo Pana wzmianke, ze Marya Panna za siebie zlozyla ofiare
oczyszczenia, a wiec byla obciazona grzechem, a niedawno pisal Pan o tym, ze byla
"pelna Laski". To dosyc dziwaczna konstrukcja, jezeli "pelnia Laski" plus nawiedzenie
Ducha Swietego mialoby owocowac grzechem, sadze, ze, po prostu, Panu te Talmudy
zaczynaja sie juz platac...

"zaczynaja" - wie Pan, to taki grzecznosciowy zwrot...

MFG
Krzysiek

 --
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2010-02-03 08:40:22
Autor: sofu
Oczyszczenie N.M.Panny [2 kl.]

Uzytkownik "Krzysiek" <krzysiek_@arcor.de> napisal w wiadomosci
> [...]

Talmudy
zaczynaja sie juz platac...

"zaczynaja" - wie Pan, to taki grzecznosciowy zwrot...

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- -- -- -

Jak nie jestem teologiem, to mnie sie wydaje, ze Maryja Panna postapila tak
jak jej nakazywala zydowska wiara.
Bedac panna miala  z kims dziecko wiec poszla do swiatyni, aby oczyscic sie
z grzechu i ofiarowac dzieciatko Panu Bogu.
Nie miala przy tym pojecia, ze w przyszlosci kotabasy oglosza, ze byla
"pelna laski" a samo poczecie jej dziecka mialo charakter "niepokalany".
Ona widziala co jest grane z jej dzieckiem lepiej od pózniejszych
wydziwiajacych cwaniaków. Gdyby wiedziala, ze jej dziecko samo jest
swiatynia (bogiem w trójcy jedynym), nie musialaby nigdzie chodzic.

sofu

Data: 2010-02-03 00:21:04
Autor: Antenka
Oczyszczenie N.M.Panny [2 kl.]
[...]

sofu- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

Logika małego Jasia-poganina.

Antenka

P.s. I jeszcze jedna rada - jak nie jesteś teologiem to zamilcz, bo
się tylko ośmieszasz.

Data: 2010-02-03 10:01:20
Autor: sofu
Oczyszczenie N.M.Panny [2 kl.]

Użytkownik "Antenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał w wiadomości
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

A ty jaka logike masz?
Bo jak na razie nawijasz jak typowe moherowe truchło z kółka różańcowego.
Cos ci sie nie zgadza z tym co ci nawijał przez całe twoje nedzne życie
ksiadz dobrodziej?

sofu

Data: 2010-02-04 00:14:53
Autor: Krzysiek
Oczyszczenie N.M.Panny [2 kl.]
Hallo,

"sofu" <manhunter1@o2.pl> schrieb im Newsbeitrag news:hkb94i$l8q$1node1.news.atman.pl...

> [...]

wydziwiajacych cwaniaków. Gdyby wiedziala, ze jej dziecko samo jest
swiatynia (bogiem w trójcy jedynym), nie musialaby nigdzie chodzic.

troche chyba sie Pan zagalopowal, bo jakby nie bylo mowimy o Krolowej Polski i sugerowanie
jakies postepowanie wynikajace z zydowskiej wiary to, w dzisiejszych czasach, troche nie tego...
no... nie za bardzo..., bo w takim przypadku sytuacja gdy poddani Krolowej Polski maja np:
 problemy z wiza do Ameryki bylaby nie tylko okropnym i wstretnym antysemictwem, ale
i policzkiem wymierzonym Bogu, postepkiem wolajacym o pomste do Nieba. O tej pomscie
Pan ABC czesto pisze i jeszcze dodaje, ze Bog nie bedzie tolerowal podobnego bezecenstwa
tylko przykladnie ukarze winnych. Hmmm... chociaz... wlasciwie - u Amerykanow i klesk nie brakuje
a i w polityce globalnej wyglada na to, ze im rozum odebralo.... ale, ale, to juz jest poza watkiem,
a w watku sadzilem, ze Pan ABC zaprezentuje jakies teksty od Ojcow czy Doktorow Swietego
Kosciola, albo przynajmniej od jakiegos swietego... np: swoje wlasne z jakas odpowiedzia, albo
przynajmniej przedstawi liste osob, ktore za pytania na ktore Swiety Kosciol nie zna odpowiedzi
zostaly spalone. To tez bylaby odpowiedzi.

Natomiast nie myslalem o tym, ze we dwojke bedziemy wyjasniac Swieta Tajemnice wiary katolickiej,
no co Pan?? Za takie cos katolicy nabluzgaliby nam jak szewcy...

MFG
Krzysiek

 --
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2010-02-04 10:26:41
Autor: sofu
Oczyszczenie N.M.Panny [2 kl.]

Hallo,

> [...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
--
> [...]

Tajemnice wiary
katolickiej,
no co Pan?? Za takie cos katolicy nabluzgaliby nam jak szewcy...

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

No przeciez Zwiedla Róza  juz zaczela mnie pouczac, zebym sie tym nie
zajmowal.
A mówiac powaznie to sprzecznosci w teologii bylo i jest wiele i to o
podstwowoym znaczniu dla kanonów wiary.
Najwiecej sie mozna o tym dowiedziec (paradoksalnie) czytajac krytyczne
muzulmanskie opracowania na ten temat.
Poniewaz jedni drugich chca zdyskredytowac, ich argumenty daja duzo do
myslenia.
Kotabasy mialy prawie dwa tysiaclecia, aby stworzyc w miare spójna legende i
na trwale wbic do lbów owieczek stworzone przez siebie stereotypy nazywajac
je dogmatami wiary. Jak mawial Kurski - "Ciemny lud wszystko kupi". Trzeba
tylko pilnowac, aby lud byl rzeczywiscie ciemny.

sofu

Oczyszczenie N.M.Panny [2 kl.]