Oczyszczenie N.M.Panny [2 kl.]

Data: 2010-02-02 17:37:29
Autor: sofu
Oczyszczenie N.M.Panny [2 kl.]

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości
Oczyszczenie N. M. Panny czyli M. B. Gromnicznej, obchodzi Kościół dnia
40.
po Bożym Narodzieniu czyli 2. lutego na pamiątkę, że Marya Panna dnia 40.
po
narodzeniu Boskiego Dzieciątka zaniosła je wedle przepisu prawa
Mojżeszowego
do świątyni Jerozolimskiej, aby je ofiarować Panu Bogu i za siebie złożyć
ofiarę oczyszczenia.

Nazwa M. B. Gromnicznej stąd pochodzi, że w tym dniu kapłan poświęca przed
sumą świece woskowe, zwane gromnicami. Są one symbolem Zbawiciela, który
jest "światłem na oświecenie pogan" i pogromcą szatana.

Po poświęceniu odbywa się w kościele procesya z temi świecami; wierni
przechowują je w domach, podają do ręki konającym i zapalają także podczas
gromów w pobożnej wierze, że tym sposobem zyskają ochronę przed grożącem
niebezpieczeństwem.

http://www.traditio.pl/ksiazki/002%20liturgika%20katolicka/czesc%20iii/05%20uroczystosci%20matki%20boskiej%20i%20swietych%20panskich.htm

--

ABC, chyba nie o wszystkich zastosowaniach gromnic napisałeś?
Czytałem gdzieś, że przed wojna "dowcipnisie" udając sprzedawców wołali za

sofu

Data: 2010-02-02 18:20:27
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Oczyszczenie N.M.Panny [2 kl.]

"sofu" <manhunter1@o2.pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]

zakonnicami:
Kupujcie świece Polo! Łatwo wchodzą, nic nie bolą......

   Co za chamska prostacina!

   AR

Data: 2010-02-02 18:57:04
Autor: cyc
Oczyszczenie N.M.Panny [2 kl.]

Uzytkownik "Wlodzimierz Zabotynski" <a_rem@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:68ebd$4b685eec$54702a04$31970news.chello.at...

> [...]

zakonnicami:
Kupujcie świece Polo! Łatwo wchodzą, nic nie bolą......

Nie da sie ukryc , ze wypowiedz , ktora cenzurujesz jest zgola prostacka ale jesli wezme sie pod uwage caloksztalt dzialanosci owych " dam " spod roznych wezwan , to okreslenia jakie mimo woli cisna sie na usta sa znacznie bardziej dosadne ( wezmy np. pod uwage tzw. betanki , czy inne "swiete " , ktore w swojej swietosci nie zawahaly sie wyrzucic na bruk dziesiatki dzieci z domow  dziecka na bruk po to aby " odzyskac " utracone mienie .

cyc

Data: 2010-02-02 19:27:12
Autor: sofu
Oczyszczenie N.M.Panny [2 kl.]

> [...]

za
> zakonnicami:
> Kupujcie świece Polo! Łatwo wchodzą, nic nie bolą......

   Co za chamska prostacina!

   AR

Fakt!  Ale biorac pod uwage twój poziom to i tak jest to "Wersal".

sofu

Oczyszczenie N.M.Panny [2 kl.]