Oczyszczenie ceglanego kominka

Data: 2010-03-04 21:27:30
Autor: Grzegorz Janoszka
Oczyszczenie ceglanego kominka

Wewnątrz domu znajduje się ceglany kominek. Składa się on częściowo z terakoty i gołych cegieł. Przypuszczam, że kiedyś pełniły one także funkcje ozdobne, jednakże teraz w niektórych miejscach są strasznie brudne.
Znacie jakiś sposób na oczyszczenie tych cegieł? Ktoś mi doradził szczotkę miedzianą, ale nie jestem przekonany do tego. W ogóle polecacie czyszczenie mechaniczne czy chemiczne? Piaskowanie w środku mieszkania raczej nie wchodzi w rachubę :/
Aha, kominek jest brudny z zewnątrz, od dotykania go, siadania na jego podmurówce itp, w środku kominek ma metalowy wkład i jest on w porządku.
Będę wdzięczny za jakieś sugestie dotyczące wyczyszczenie cegieł.

--
Grzegorz Janoszka

Data: 2010-03-04 23:25:38
Autor: Pareno
Oczyszczenie ceglanego kominka
Wewn±trz domu znajduje się ceglany kominek. Składa się on czę¶ciowo z terakoty i gołych cegieł.

Pytanie podstawowe:
Jaka to terakota i jakie cegły :)
S± różne rodzaje.

pozdrawiam,
pareno

Data: 2010-03-05 18:49:40
Autor: Grzegorz Janoszka
On 4-3-2010 23:25, Pareno wrote:
Wewn±trz domu znajduje się ceglany kominek. Składa się on czę¶ciowo z
terakoty i gołych cegieł.
Pytanie podstawowe:
Jaka to terakota i jakie cegły :)
S± różne rodzaje.

Terakota normalna, takie płytki, co na podłogę się daje. To jest OK, nie ma problemu. A cegły, hmmm... No cegły jak cegły, raczej nie klinkier, one takie starego typu s±, z nierówn± powierzchni±, takie chyba, z których komuni¶ci "odbudowali" Polskę po wojnie ;-)

--
Grzegorz Janoszka

Data: 2010-03-05 21:07:13
Autor: NotBear
On 2010-03-04 21:27, Grzegorz Janoszka wrote:
Znacie jaki¶ sposób na oczyszczenie tych cegieł? Kto¶ mi doradził
szczotkę miedzian±, ale nie jestem przekonany do tego.

Poniemiecka cegle na scianie czyscilem stalowa szczotka druciana montowana na wiertarce. Probowalem najpierw takiej najbardziej popularnej "tarczy", ale zostawiala podluzne zadrapania i potrafila znienacka wyszarpywac wiertarke z reki jak natrafila na kamyk w spoinie. Zmienilem na czolowa, mniej wiecej taka:
http://img.bazarek.pl/32316/5724/159829/17058631624755ce1b9afbb.jpg
Sprawdzila sie idealnie, wystarczylo pozniej przetrzec na mokro i zabezpieczyc Delfinem.

Kurzu sie chyba nie uniknie. Okulary niezbedne, a i maska sie przyda.

--
NotBear

Oczyszczenie ceglanego kominka