Od 1 kwietnia wraca weekendowa promocja "Kolej na rower" w pociagach regio

Data: 2011-03-23 22:53:59
Autor: Ludek Vasta
Od 1 kwietnia wraca weekendowa promocja "Kolej na rower" w pociagach regio
On 23/03/2011 21:57, M@tej wrote:
Bilet KOLEJ NA ROWER jest wydawany łącznie lub do okazanego biletu na
przejazd osób. Bilet uprawnia do jednorazowego przewozu roweru w relacji
na nim wskazanej i jest ważny łącznie z biletem na przejazd. Podróżny
przed rozpoczęciem przejazdu zobowiązany jest wpisać na bilecie na przewóz
roweru numer biletu na przejazd, do którego został on wydany.

No i tego nie rozumiem. Dlaczego po prostu nie można na bilecie drukowanym przez komputer po prostu wydrukować od razu "+ 1 rower" i odpowiednio zmodyfikować cenę? Dlaczego muszą być dwie kartki i jeszcze ręczne dopisywanie numeru drugiego biletu przez pasażera?

Ludek

Data: 2011-03-23 23:09:15
Autor: BoDro
Ludek Vasta pisze:

[...]

W Arrivie, w zeszłym roku, było jeszcze gorzej: bilet "osobowy" można było kupić w kasie, ale rowerowy za złocisza wyłącznie w pociągu. Tak było napisane w regulaminie promocji, a potwierdziła taką procedurę pani z informacji.

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-03-24 22:21:01
Autor: Wojtek Paszkowski

"BoDro" <bolek@lolek.pl> wrote in message news:imdr2e$p31$1inews.gazeta.pl...
[...]

a normalny bilet na rower można było kupić w kasie? Może to celowe działanie, aby bilet na rower można było kupić tylko wtedy, jeśli będzie na niego miejsce w pociągu? Tabor Arrivy zbyt pojemny nie jest, podejrzewam, że w niedzielnym popołudniowym szczycie pociągi z Chojnic czy Grudziądza pękają w szwach - a to również "szczytowe" terminy i kierunki rowerowe dla mieszkańców Bydgoszczy i Torunia. W takim Cekcynie czy Wierzchucinie pewnie ciężko się z jednym rowerem wcisnąć, a co dopiero z rodziną czy większą wycieczką.

Z perspektywy województwa bezprzedrostkowo-pomorskiego pociągi Arrivy są dogodne, wygodne i tanie (błogosławione honorowanie jednorazowych i turystycznych/regiokarnetów biletów PR), bo akurat w weekendy się jeździ w przeciwszczytach...

Ale przepełnienie to nie tylko problem Arrivy - w zasadzie wszędzie tam, gdzie jest nowy tabor, planując powrót pociągiem można zostać zdrowo ugotowanym - po prostu szynobusy są za małe i nieelastyczne jeśli chodzi o dostosowanie pojemności składów do szczytów. Pomorskie ostatnio zanabyło kilka szynobusów z Newagu, które teraz królują na kursach na Kaszuby i Hel - i niestety pod kątem rowerowym są fatalne, nawet w trójczłonowych jest na rowery mniej miejsca, niż w starszych jednoczłonowych produktach Pesy, nie wspominając o przestrzeniach oferowanych przez prastare piętrusy Bhp czy "kible".

Paradoksalnie, im mniejsze możliwości zrealizowania usługi, tym niższe ceny biletów... z przewoźników regionalnych SKM 3M w 2011 roku wozi rowery za darmo, KM w sezonie letnim pewnie też (a w obrębie taryfy ZTM cały rok), w PR (i pewnie Arrivie) płaci się grosze. Wot, kolejarska ekonomia. Swoją drogą, PR chyba lepiej by wyszło na wożeniu rowerów za darmo - koszt wystawienia biletu zapewne przewyższa przychód. Żeby było śmieszniej, bilety na rower można kupić tylko pojedynczo...

W odróżnieniu od przewoźników regionalnych, w PKPIC jest coraz gorzej. Od tego roku w pociągach "ekspresowych" nie wolno już przewozić rowerów na zasadach ogólnych (tylko w wagonach rowerowych - więc w mocno ograniczonych relacjach i ilości). Pozostaje tylko czekać, kiedy podobny rygor pojawi się w pociągach pospiesznych... Co prawda, w odróżnieniu od poprzednich rozkładów, wiele pociągów dostało nominalnie wagony rowerowe, ale to czysta fikcja - wagony rowerowe są w praktyce tylko na tych pociągach, na których były poprzednio, a reszta to zupełna loteria.

pozdr

Data: 2011-03-24 22:53:42
Autor: BoDro
Wojtek Paszkowski pisze:

a normalny bilet na rower można było kupić w kasie? Może to celowe działanie, aby bilet na rower można było kupić tylko wtedy, jeśli będzie na niego miejsce w pociągu?

Tylko to stwarza sympatyczną sytuację: kupuję bilet osobowy w kasie, ale kierownik pociągu stwierdza, że nie ma miejsca na rower, więc mnie zabiera, ale bicykl muszę zostawić na peronie :-)
Oczywiście mogę także poczekać na następny pociąg lub zrezygnować z wyjazdu i zwrócić kasie bilet osobowy :-)

ekonomia. Swoją drogą, PR chyba lepiej by wyszło na wożeniu rowerów za darmo - koszt wystawienia biletu zapewne przewyższa przychód.

pewnie konduktora Arrivy też irytuje, że musi zawracać sobie głowę wystawieniem biletu na rower na kwotę 1 złocisza :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-03-24 08:39:54
Autor: cytawa
Ludek Vasta pisze:

[...]

Przypuszczam, ze to jest zaszlosc. Dawno dawno temu, kiedy jeszcze PKP byla wiodancym przewoznikiem byly specjalne wagony bagazowe z osobnym pracownikiem. Jemu sie oddawalo rower wraz z czescia biletu (druga czesc byla przy bilecie). Ale potem przyszla komputeryzacja i informatycy zaczeli na wniosek PKP przewidywac rozne sytuacje. Stad te rubryki do wpisania. W miedzyczasie zniknely wagony bagazowe a problem opieki nad rowerem nie obchodzi PKP. Ale komputer kaze wiec pasazer
musi.

Jan Cytawa

Data: 2011-03-24 14:16:35
Autor: Krzysztof Naworyta
Ludek Vasta wrote:

| No i tego nie rozumiem. Dlaczego po prostu nie można na bilecie
| drukowanym przez komputer po prostu wydrukować od razu "+ 1 rower" i
| odpowiednio zmodyfikować cenę?

Tego nie wiem, może są jakieś uzasadnione przesłanki, w związku z róznymi przewoźnikami czy cóś...
Albo osobnymi VAT'ami czy innymi fiskusami ;)

| Dlaczego muszą być dwie kartki i
| jeszcze ręczne dopisywanie numeru drugiego biletu przez pasażera?

W praktyce to pani w kasie wstukuje ten numer podczas generowania biletu za rower.
Już sam fakt, że musi wstukać jest dość kuriozalny ale winę w tym momencie ponosi przede wszystkim firma informatyczna, która kolei sprzedała program, albo "regio", które w specyfikacji projektu programu zapomniało o rowerach, a może program jest tylko odkupiony od Niemców czy cóś, podobnie jak rozkład jazdy on-line...

Niemniej gdybył ja tam pracował już dawno bym kazał dorobić w programie przycisk "dołącz bilet na rower/wózek/itp.", i tyle...

--
KN

Od 1 kwietnia wraca weekendowa promocja "Kolej na rower" w pociagach regio