Od 2010 do 2015 r. trwał demontaż systemu podatkowego

Data: 2019-05-22 10:49:27
Autor: u2
Od 2010 do 2015 r. trwał demontaż systemu podatkowego
https://wpolityce.pl/polityka/447670-porazajace-zeznania-elzbiety-chojny-duch-przed-komisja-vat

Porażające zeznania Elżbiety Chojny-Duch przed komisją VAT: "Od 2010 do 2015 r. trwał demontaż systemu podatkowego. Premier musiał wiedzieć"

opublikowano: 9 minut temu

Ponowne przesłuchanie pani Elżbiety Chojny-Duch stało się swoistym aktem oskarżenia wobec Donalda Tuska i Jana Rostowskiego, byłego wicepremiera i ministra finansów w czasach rządów PO - PSL. Prof. Chojny-Duch przyznała, że o luce vatowskiej wiedziano już w latach 2009-2010, a ówczesny minister finansów oraz premier Donald Tusk nie zrobili nic, by uszczelnić system. Mało tego! Sami przyłożyli rękę do rozpadu systemu podatkowego.

CZYTAJ TAKŻE:Kopacz daje popis bezczelności przed komisją VAT: ,,Dlaczego urzędnicy Kaczyńskiego są hojni dla Ojca Rydzyka! Prezes usiądzie na moim miejscu"

     Przygotowano w Polsce grunt dla działań międzynarodowych grup przestępczych. Minister i premier musieli wiedzieć. Już w 2010 i 2009 była powszechna wiedza, a mnie zastanawia bezradność organów państwa. Nastąpił demontaż polskiego systemu podatkowego VAT. To były działania celowe. (...). Już w 2004 roku nastąpiło przygotowanie do demontażu prawa, a od 2010 do 2015 roku następował rozkład systemu VAT. Przygotowano 18 projektów zmian ustawy z 2004 roku, każda z nich zakładała rozszczelnienie systemu. Widziałam to i dawałam temu wyraz. Podejmowaliśmy rozmowy i to od ministra po raz pierwszy usłyszałam ,,karuzela podatkowa". Równocześnie pojawiło się drugie tło demontażu, czyli walka z ,,pazernością fiskusa" - walka pozorna

- mówiła Elżbieta Chojny-Duch.

Świadek podkreślała, że opracowania różnych międzynarodowych organizacji jak CASE, Komisji Europejskiej, Banku Światowego, Międzynarodowego Funduszu Walutowego, wskazywały ,,dużo wcześniej" na ,,ogromną skalę" oszustw, wyłudzeń podatkowych i wpływ międzynarodowych organizacji przestępczych, które - po 2009 roku, 2010, 2011 r.- zostały w ,,jakiś sposób" ograniczone w swoich działaniach w państwach zachodnich.

     Akcja szturmowania rynku polskiego zaczęła się na dobre w 2010, 2011 roku. Wydaje mi się, że była to akcja zorganizowana, i w tym celu również przygotowany został jakby grunt, pod tego typu działalność międzynarodowych grup przestępczych, stosujących różne formy takie jak karuzele podatkowe itd.

- powiedziała Chojna-Duch.

CZYTAJ RÓWNIEŻ:Bezczelność Schetyny wobec członka komisji. ,,Tutaj pan będziesz siedział w październiku!". Smoliński: ,,O tym zadecydują wyborcy"

Świadek opisywała też osobliwą rolę Renaty Haydar, która byłą doradcą Jana Rostowskiego, ale pracowała dla wielkiej firmy doradczej. Elżbieta Chojna-Duch podkreślała, że mogło dojść do konfliktu interesów.

     Renata Hayder brała udział w pracach komisji sejmowych, w trakcie ustaleń z ministrem Nowakiem. Miała stałą przepustkę do gmachu ministerstwa i komputer. Miała gabinet, który nazywała pokojem. W KRS widnieją jej funkcje kierownicze i partnerskie. Jaki był cel zatrudnienia jej bez formalnego bez zatrudnienia i płacy? Może pobudki patriotyczne? Takich funkcji nasze prawo nie zna. Przekazywała propozycje z EY z maila tamtejszej instytucji do ministerstwa finansów. Nie wiem jaka była podstawa dopuszczenia jej do wrażliwych informacji, do mnie wchodziła bez zapowiedzi (...).

- mówiła prof. Elżbieta Chojny-Duch.

Świadek przyznała też, że została oszukana w kwestii likwidacji sankcji dla nieuczciwych polityków. Otoczenie Tuska przekonywało ją, by zlikwidować sankcję, gdyż tego miał...ą domagać się Komisja Europejska. Sankcję zniesiono, ale w międzyczasie zapadł wyrok przed TSUE, z którego wynikało, że sankcja nie narusza prawa unijnego. Rząd Tuska nie zdecydował się na ponowne wprowadzenie sankcji. Posłowie pytali dziś świadka, dlaczego wyraziła akceptację dla zniesienia sankcji.

     To rzeczywiście była dość trudna sytuacja. Na posiedzeniach komisji Palikota przez dłuższy czas stawiałam opór likwidacji sankcji, wypowiadałam się także w mediach, że sankcje powinny być kontynuowane. Pojawiła się presja pani Hayder i innych. Przekonał mnie argument podstawowy, czyli pismo, które mówi, o tym, że jest to decyzja Komisji Europejskiej. Lobbing wprowadził w błąd Sejm; przytaczano fałszywe argumenty, że przepisy o zniesieniu sankcji VAT są niezgodne z prawem Unii Europejskiej. Żałuję, że wydałam na to zgodę, mimo że uważałam i nadal uważam, że sankcje były konieczne. Wprowadzono w błąd nie tylko mnie, ale także posłów, którzy przyjęli tę propozycję. To była moja porażka

- przyznała.

autor: Komisja śledcza prześwietla VAT

Gdzie są setki miliardów z podatku VAT? Komisja śledcza ds. wyłudzeń VAT - przesłuchania, relacje, ekspertyzy.

--
George Orwell :

Data: 2019-05-22 01:53:54
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 22 maja 2019 10:49:25 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
[...]

To ta pani, której "doradca podatkowy nr 1" Modzelewski dyktował przepisy w jej gabinecie i która zachwalała wprowadzane przez koalicje PO-PSL zmiany podatkowe?

--
Bruno

Od 2010 do 2015 r. trwał demontaż systemu podatkowego