Od 2020 roku ceny samochodów wzrosną nawet o 20 proc. To jednak dopiero początek podwyżek

Data: 2019-12-01 20:59:24
Autor: T.
Od 2020 roku ceny samochodów wzrosną nawet o 20 proc. To jednak dopiero początek podwyżek

To ostatni dzwonek na zakup samochodu w niższych cenach. Od 2020 roku będą już wyższe, nawet o kilkadziesiąt procent. To efekt m.in. wprowadzenia nowych limitów emisji spalin. Producenci pojazdów, które nie spełnią tych norm, będą płacić kary od każdego sprzedanego samochodu. Dodatkowo od 2021 roku wszystkie pojazdy mają być wyposażone w nowe systemy bezpieczeństwa. Dla producentów oznacza to konieczność inwestycji w nowe napędy i rozwiązania technologiczne. - Cenniki rosną, bo rośnie koszt funkcjonowania samego producenta - ocenia Paweł Grabarczyk, dyrektor handlowy Eurotax/Autovista Polska.

- Już widzimy cenniki, które przychodzą dla roku modelowego 2020, i te cenniki w wielu przypadkach są wyższe - mówi agencji Newseria Biznes Paweł Grabarczyk, dyrektor handlowy Eurotax/Autovista Polska. - Skala podwyżek zależy od producenta. Jeżeli jest on mało zaangażowany w elektryfikację swoich produktów, to te zmiany cennikowe są wyższe.

Dalej:

https://tinyurl.com/w6t7mj3

Ciekawe, czy to tylko kolejne straszenie czy faktycznie tak będzie...

T.

Data: 2019-12-01 12:44:55
Autor: Zenek Kapelinder
Od 2020 roku ceny samochodów wzrosną nawet o 20 proc. To jednak dopiero początek podwyżek
Kiedys radzieccy naukowcy odkryli możliwość poruszania się w czasie. Na początek tylko do przodu. Odkryli że wystarczy poczekać.

Data: 2019-12-01 21:48:17
Autor: radekp@konto.pl
Od 2020 roku ceny samochodów wzrosną nawet o 20 proc. To jednak dopiero początek podwyżek
Polaków te podwyżki nie dotyczą -- zawsze kupują samochód za 15k :)

Data: 2019-12-02 08:08:41
Autor: ToMasz
W dniu 01.12.2019 o 21:48, radekp@konto.pl pisze:
Polaków te podwyżki nie dotyczą -- zawsze kupują samochód za 15k :)

i nikt nie pokusił się o sprawdzenie, czy lepiej dla środowiska jest gdy Polak pojeździ kolejne parę lat takim samochodem, czy wyprodukowanie nowszego ale mniej szkodzącego podczas jazdy

ToMasz

Data: 2019-12-02 09:50:32
Autor: z
[...]

Bo nie chodzi o środowisko tylko a zyski korporacji. A Ci wszyscy politycy lobbowani przez koncerny wycierają sobie tylko gęby ekologią.

Marzy mi się światowy bojkot nowych aut.
To by była faktyczna walka z ocieplaniem klimatu.

Data: 2019-12-02 15:33:03
Autor: andal
On Mon, 02 Dec 2019 09:50:32 +0100, z wrote:

[...]

marzenie scietej glowy, w najbardziej zindustralizowanych krajach samochod jest koniecznoscia

a politycy zyja z polityki

Data: 2019-12-02 17:48:21
Autor: Cavallino
W dniu 02-12-2019 o 16:33, andal pisze:
[...]

Ale nowy co rok już nie do końca.

Data: 2019-12-02 18:43:23
Autor: z
W dniu 2019-12-02 o 17:48, Cavallino pisze:
Ale nowy co rok już nie do końca.

To samo można odnieść również do innych "przedmiotów" które żyją dłużej niż rok.

Podobno 60% ubrań po roku ląduje na śmietniku.

Data: 2019-12-02 18:41:23
Autor: z
W dniu 2019-12-02 o 16:33, andal pisze:
marzenie scietej glowy, w najbardziej zindustralizowanych krajach
samochod jest koniecznoscia

To nie znaczy że musi być NOWY.

Data: 2019-12-02 23:13:45
Autor: andal
On Mon, 02 Dec 2019 18:41:23 +0100, z wrote:

W dniu 2019-12-02 o 16:33, andal pisze:
marzenie scietej glowy, w najbardziej zindustralizowanych krajach
samochod jest koniecznoscia

To nie znaczy że musi być NOWY.

a ja mowilem ze musi byc nowy?

Data: 2019-12-03 00:34:28
Autor: kk
Od 2020 roku ceny samochodów wzrosną nawet o 20 proc. To jednak dopiero początek podwyżek
Zacytujmy jak należy

> [...]
>
> Marzy mi się światowy bojkot nowych aut.
> To by była faktyczna walka z ocieplaniem klimatu.

Na co andal:

"marzenie scietej glowy, w najbardziej zindustralizowanych krajach
samochod jest koniecznoscia"

A teraz

a ja mowilem ze musi byc nowy?

Co mówiłeś?

Data: 2019-12-02 23:41:33
Autor: andal
Od 2020 roku ceny samochodów wzrosną nawet o 20 proc. To jednak dopiero początek podwyżek
On Tue, 03 Dec 2019 00:34:28 +0100, kk wrote:

Zacytujmy jak należy

> [...]

Na co andal:

"marzenie scietej glowy, w najbardziej zindustralizowanych krajach

zebys nie myslal bo moze cie zabolec glowa

Data: 2019-12-02 22:33:48
Autor: kk
On 2019-12-02 16:33, andal wrote:
[...]

Z tego nie wynika, że musi być nowy.

Data: 2019-12-02 23:15:44
Autor: andal
On Mon, 02 Dec 2019 22:33:48 +0100, kk wrote:

On 2019-12-02 16:33, andal wrote:
[...]

z tego wynika ze jest znaczna nadprodukcja w celu konkurencji,
i sprzedaz na raty siedmioletnie bez oprocentowania

Data: 2019-12-03 11:59:59
Autor: Budzik
Od 2020 roku ceny samochodów wzrosną nawet o 20 proc. To jednak dopiero początek podwyżek
Użytkownik andal andal@andal.org ...

[...]

No po prostu dokładaja jeszcze za darmo lodzika w salonie :))))

--
Pozdrawia... Budzik
Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

Data: 2019-12-05 19:52:50
Autor: ąćęłńóśźż
Od 2020 roku ceny samochodów wzrosną nawet o 20 proc. To jednak dopiero początek podwyżek
Np. w Niemczech i Japonii??
Singapurze i Hong-Kongu??
Nie da się tam żyć bez samochodu????

Za to w rolniczych i pustynnych nie jest?

-- -- -
w najbardziej zindustralizowanych krajach samochod jest koniecznoscia

Data: 2019-12-05 12:05:24
Autor: sczygiel
Od 2020 roku ceny samochodów wzrosną nawet o 20 proc. To jednak dopiero początek podwyżek
On Thursday, 5 December 2019 12:52:53 UTC-6, ąćęłńóśźż  wrote:
Np. w Niemczech i Japonii??

No ani tu ani tu nie widac zeby ilosc samochodow per glowe byla jakas niska.. Oba kraje to okolice 600 na glowe. Podobnie jak kanada. I nawet w japonii poza miastami zyje sie kiepsko bez auta.

https://www.youtube.com/watch?v=WI7eshfCS70

A miasta bez samochodow tez by sobie dobrze nie radzily.

Singapurze i Hong-Kongu??

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_vehicles_per_capita
"ledwo" 1/6 tego co jest u nas czy u niemca. Przy czym u nas wliczone sa w statystyke rowniez te co ich juz nie ma na swiecie od lat (raportowane jest 22mln aut).

Nie da się tam żyć bez samochodu????

Jak widac wielu ludzi sadzi ze nie da sie. Nawet w japonii czy singapurze. I to nawet jesli cena auta w takim singapurze jest 2-3 razy wyzsza niz w stanach.

Za to w rolniczych i pustynnych nie jest?

Chyba zle odczytales wniosek.

-- -- -

Data: 2019-12-05 23:40:34
Autor: andal
On Thu, 05 Dec 2019 12:05:24 -0800, sczygiel wrote:

[...]

badzmy tolerancyjni, kazdemu moze sie zdarzyc ;-)

-- -- -

Data: 2019-12-02 22:30:44
Autor: kk
On 2019-12-02 09:50, z wrote:
[...]

Żeby lud chciał bojkotować auta musiałby najpierw reklamy zbojkotować.

Data: 2019-12-02 23:16:50
Autor: andal
On Mon, 02 Dec 2019 22:30:44 +0100, kk wrote:

On 2019-12-02 09:50, z wrote:
[...]

bojkotujesz? powiedz jak to robisz

Data: 2019-12-03 00:35:38
Autor: kk

On 2019-12-02 09:50, z wrote:
[...]

Normalnie, wyłączam. Ale przeciętny ludzik za bardzo przywiązany jest do tego pudełka co je nadaje i nie wyłączy więc ...

Data: 2019-12-02 23:43:42
Autor: andal

On 2019-12-02 09:50, z wrote:
[...]

ten przecietny przynajmniej zaoszczedza na energii elektrycznej

Data: 2019-12-03 11:59:59
Autor: Budzik

On 2019-12-02 09:50, z wrote:
[...]

U mnie włacza sie zdrowy rozsadek.
Przykładowo jak mi mowia ze nowy proszek pierze o 20% lepiej od poprzedniego i taka reklame słysze po raz setny przez ostatnie 20 lat to mysle sobie ze gdyby to była prawda to plamy uciekałyby juz na sam widok tego nowego proszku...

Albo reklamy leków wmawiajace nam choroby...

No i jeżeli juz chcesz o samochodach to najnowsza reklama z radio:
- a swiatła super hiper led sred ma? Ma! No to musi być najlepsza oferta...

....czy coś w ten deseń! Bzdura pogania bzdure.

Teraz jest reklamowany elektryczny crafter... Dostawczak o zasiegu 100km?
Kto to kurwa kupi... Pewnie tylko jakies urzedy... :(

Albo TYLKO 1000, 1500 miesiecznie netto za samochoód! Wynajmij ble ble ble

Kazdy ma prawo dawac sobie wmawiac co mu sie tylko podoba :)

Jakis czas temu przetoczyła się tutaj rozmowa o kosztach uzytkowania samochodu, o sensownosci kupna nowego etc.
Wtedy liczyłem i wyszło mi ze multipla kosztuje mnie srednio 500zł miesiecznie. Przy czym te 500zł to juz razem z kosztami paliwa.
Jezdzimy nia niecały 10kkm rocznie.

Zgadzam sie ze w tym całym pro ekologicznym zrywie jest jednak sporo hipokryzji.
Gdyby było inaczej to zakazanoby produkcji aut majacych silniki po 200KM, ograniczonoby przyspieszenie tak zeby auta zaczeły palic duzo mniej niz pala obecnie. Skonczyłoby sie sciganie od swiateł do swiateł, butowanie wszedzie gdzie sie da, ruch by sie uspokoił, stałby sie płynniejszy i za 20 lat mielibysmy srednio 20-30% mniejsze spalanie przy braku jakichkolwiek innych ograniczen... Ach marzenia :)

--
Pozdrawia... Budzik
Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

Data: 2019-12-03 14:28:48
Autor: J.F.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAB1A7F663F789budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Albo reklamy telewizorow.
Zobacz jakie piekne kolory ... i ogladamy na starym telewizorze :-)

Ale swoja droga - akurat w MM sprzedawca polecal philipsy, i trzeba przyznac - w jednym momencie kolory byly istotnie lepsze niz kilka innych na polce.
Ale ... czy nie przesterowane ?

Teraz jest reklamowany elektryczny crafter... Dostawczak o zasiegu 100km?
Kto to kurwa kupi... Pewnie tylko jakies urzedy... :(

Akurat po miescie mozesz miec problem z przejechaniem 100km dziennie.
Albo dla kuriera.
A np mozliwosc parkowania za darmo czy jazdy buspasem moze byc sporo warta.

[...]

Ale to Multipla. Chcesz miec nowy,lepszy samochod, taki co kosztuje np 90 tys,
to juz wychodzi 9k rocznie, o ile bedziesz chcial 10 lat jezdzic, czy 1500zl/mc jesli zamierzasz sprzedac po 5 latach.
Odjac wartosc odsprzedazy, dodac ubezpieczenie ...

J.

Data: 2019-12-03 09:38:25
Autor: Zenek Kapelinder
Od 2020 roku ceny samochodów wzrosną nawet o 20 proc. To jednak dopiero początek podwyżek
Sądziłem JF ze madrzejszy jestes. Jesli sprzedawca coś poleca to znaczy że chce się tego pozbyć. Gdyby na Świecie co 7 sekund nie rodzil sie frajer to handel by upadł.

Data: 2019-12-03 16:59:58
Autor: Budzik
[...]

Oczywiście ze pokazał ci to co chciał i jak chciał...
Chyba nie sadzisz ze sklepy sprzedaja jak leci?

[...]

Bez urazy ale nie masz pojecia o pracy kuriera w miescie jezeli sadzisz ze robi ponizej 100km...

[...]

No ale o tym własnie mowie...
Chcesz czy ci mowia ze masz chciec? --
Pozdrawia... Budzik
"Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,
ale cóż - jestem w tym najlepszy."  Szymon Majewski

Data: 2019-12-03 18:53:28
Autor: J.F.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAB1AB314FBF78budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Zasadniczo to sprzedaja.

Ale oczywiscie rozumiem, ze lepiej sprzedac tv za 1500 z 30% marza, niz taki za 900 z 20% marza. :-)

A warto miec oba, gdyby przyszedl inny klient nastawiony na cene :-)

[...]

nie mam, ale jak mu paczka zajmie 10-15 minut, to ich dostarczy ze 40 dziennie,
a jak ma rejonizacje, i miedzy klientami 1 km, to gdzie te setki km ?

J.

Data: 2019-12-03 22:59:58
Autor: Budzik
[...]

Ok, ale załżmy ze sytuacja nie jest az tak oczywista.
Przychodzi klient, wyczuwasz jego podejscie i przyjmujesz ze jest w stanie wydac 2kpln na telewizor.
Co sprzeda sprzedawca?

A warto miec oba, gdyby przyszedl inny klient nastawiony na cene :-)

Ech... rozumiem ze np w aptece jak przychodzisz po lek na przeziebienie albo na bol głowy to równiez uwazasz ze sprzedawca sprzeda ci najlepszy?

[...]

Przykładowo sam dojazd dom centrum logistyczne pierwszy punkt centrum logistyczne dom to juz moze byc z 80km.
Miasta maja po 30-40km długosci a centrum logistyczne jedno...
A wyjazdy tez sa czesto wiecej niz raz...
Oczywiście jak mieszkasz koło bazy i obsługujesz teren wokół bazy to moze starczyc.

--
Pozdrawia... Budzik
Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam

Data: 2019-12-04 13:43:38
Autor: J.F.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAB1AEA96BFEFBbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

w malym prywatnym sklepie wlasciciel ci sprzeda to, co mu zalega na polce :-)
Ale w takim MM ... moze maja premie promocyjna za pewne modele :-)

Jesli wyczules, ze klient chce wypasiony model i moze za to zaplacic, a akurat nic nie zalega - to moze mu taki sprzedasz.
Ale ja tu o niskiej i sredniej polce.

A warto miec oba, gdyby przyszedl inny klient nastawiony na cene :-)
Ech... rozumiem ze np w aptece jak przychodzisz po lek na przeziebienie
albo na bol głowy to równiez uwazasz ze sprzedawca sprzeda ci najlepszy?

Apteka to inny temat.
Prosisz o "cos dobrego na przeziebienie" ... to roznie moze byc.
Moze wlasnie maja premie od gripocostam :-)
Jak prosisz o o Ibuprom ... to ci tylko rzadko powiedza, ze Nurofen to to samo, a tansze :-)
Powiedza, jak Ibuprom im sie skonczyl :-)

A potem Nurofen podrozeje :-)

[...]

No i wtedy kupujesz elektryka.
A jak Ci wychodzi, ze 200km dziennie jezdzisz ... to kupujesz diesla.
Albo zmieniasz mieszkanie ... albo firme ...

10km do centrum, 20km do pierwszego klienta, 40km miedzy klientami, 20km do centrum, 10km do domu ... w sam raz 100km wychodzi, tylko przydalby sie taki o zasiegu 200km, zeby nie zabraklo, takze jak sie bateria troche zuzyje.

Gniazdko w centrum na czas zaladunku/rozladunku ?

J.

Data: 2019-12-04 16:59:56
Autor: Budzik
[...]

Moze? ;-DDDD

Jesli wyczules, ze klient chce wypasiony model i moze za to zaplacic, a akurat nic nie zalega - to moze mu taki sprzedasz.
Ale ja tu o niskiej i sredniej polce.

Polka jest bez znaczenia. W kazdej klasie cenowej jest konkurencja.

[...]

powiedza powiedza o ile dobrze nauczeni sprzedawcy.
Paradoksalnie nie zawsze oplaca sie sprzedawac to co najdrozsze.
Ale to temat na dłuzsza dyskusje.

A potem Nurofen podrozeje :-)

Jest jeszcze pewnie ze 30 innych produktów z ibuprofenem w składzie.

[...]

Serio? Za 240tysiecy?
Policzmy przebieg auta: 200kkm
Na paliwo zuzywam 10 litrów * 5zł * 2000 = 100.000 PLN
Ile wyjdzie za prad? Połowe? Czyli musiałbym przejechac z 500kkm zeby w ogole zwrociła się roznica...? O fuck...

[...]

Rozumiem ze zakładasz prace w trybie jedno wyjazdowym?
A odbior paczek to sie sam zrobi? A rozładunek w centrum...?

Gniazdko w centrum na czas zaladunku/rozladunku ?

To byłoby jakies rozwiazanie.
Tylko ze wtedy bys płacił za prad w taryfie firmowej a ten ponoc coraz drozszy i duzo drozszy od domowego. Bo chyba nie sadzisz ze jakis dhl alko inpost bedzie sponsorował...? A w domowym pewnie jakies 55gr za kwH.
W artykule który czytałem o ecrafterze policzyli sobie po niecałe 30gr... Manipulacja?

ładowanie z gniazdka - 17h... To mnie rozbawiło do łez.

--
Pozdrawia... Budzik
"Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

Data: 2019-12-04 20:43:34
Autor: J.F.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAB1BB293F12BAbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Ja tam nie wiem ... do placenia premii szefowie tak ogolnie niechetni :-)

[...]

No to wyczulem, ze klient moze wydac 1600, wiec go mam przekonac do zakupu tego za 1599 ?
A ten za 1199 niech sobie postoi na polce ?

[...]
[...]

A ... to nie kupujesz :)

Policzmy przebieg auta: 200kkm
Na paliwo zuzywam 10 litrów * 5zł * 2000 = 100.000 PLN
Ile wyjdzie za prad? Połowe? Czyli musiałbym przejechac z 500kkm zeby w
ogole zwrociła się roznica...? O fuck...

Ale elektryczne ponoc sie nie psuja, to moze przejedziesz :-)
Tylko w moim rachunku to rocznie przejezdza 30kkm, wiec moze miec problem z nakreceniem tych 500k :-)

[...]

Tak. 40-50 paczek sie powinno zmiescic, a wychodzi mi, ze i tak caly dzien sie bedzie rozwozic.

A odbior paczek to sie sam zrobi?

po drodze z dostarczaniem.

A rozładunek w centrum...?

Wliczona wieczorna trasa do centrum.

[...]

To moze byc jeszcze drozszy :-)

A w domowym pewnie jakies 55gr za kwH.
W artykule który czytałem o ecrafterze policzyli sobie po niecałe 30gr...
Manipulacja?

Albo zakladaja solary ...

ładowanie z gniazdka - 17h... To mnie rozbawiło do łez.

wiec nie dla kurierow :-)
Albo ... to ze "zwyklego gniazdka". A kto bedzie chcial uzywac, to sobie zamontuje 3f

P.S.
https://www.motofakty.pl/artykul/volkswagen-e-crafter-pierwsza-jazda-elektrycznym-dostawczakiem.html

"Volkswagen na podstawie przeprowadzonych badań podał, że maksymalny dzienny dystans pokonany przez kurierów wynosi od 70 do 100 km. "

"Auto możemy ładować na trzy sposoby: z gniazdka (17 godzin do pełnego naładowania),
z wallboxa o mocy 7,2 kW (5  godzin i 20 minut do pełnego naładowania)
oraz na stacji do ładowania prądem stałym o mocy 40 kW wyposażonej w złącze CCS (Combined Charging System), gdzie po 45 minutach baterie są w stanie naładować się do 80%."

taa ... ten wallbox to pewnie tez troche kosztuje ...

"Wiadomo jednak, że w Niemczech e-Crafter ma kosztować 69.500 euro netto, czyli o około 20.000 euro więcej od wersji wysokopręźnej. "

I juz sie nam robi tylko 80kzl do zaoszczedzenia ...

J.

J.

Data: 2019-12-05 11:59:54
Autor: Budzik
[...]

Hmm, no to skoro nie szefowie to kto mogłby płacic... hm hmh mhmmmm...?

[...]

Widze ze nie zajmowałes sie nigdy handlem na zadnym poziomie dystrybucji?

[...]
[...]

Mysle ze raczej około 50kkm.
Ale pewnie sa tacy co kreca 200 dziennie a sa tacy co ponizej 120.
Tak czy siak - pewnie psuja sie troche mniej skoro nie maja np wtrysków czy dpfa... To ile zaoszczedzisz w zyciu auta? 20kpln?
Bo juz takie rzeczy jak zawieszenie maja chyba takie same?

Pomijam to ze jakos nie wierze ze z tych elektronicznych rzeczy nic sie nie dzieje, skoro ogólnie w tych nowych autach tradycyjna elektronika tez nawala... A te baterie po 5 latach to ile beda dawały zasiegu? Nadal 100km?

[...]

Ach, znaczy wrzucasz sobie na góre, na te paczki co masz rozwiezc? :DDDD

[...]

Za darmoche?

[...]

Co mieli napisac...
[...]

To jednak jest manipulacja bo zwykły crafter nie kosztuje przeciez 200kpln...

--
Pozdrawia... Budzik
"Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

Data: 2019-12-05 04:12:27
Autor: przemek.jedrzejczak
Od 2020 roku ceny samochodów wzrosną nawet o 20 proc. To jednak dopiero początek podwyżek
-- To jednak jest manipulacja bo zwykły crafter nie kosztuje przeciez 200kpln...

VW nie ma nic przeciwko aby tyle kosztowal :-) politycy (ci przychylni VW i oczywiscie ekologii) klepna nowe normy i juz musisz 200k z kieszeni wyciagac aby wjechac do centrum

Data: 2019-12-05 16:59:54
Autor: Budzik
Od 2020 roku ceny samochodów wzrosną nawet o 20 proc. To jednak dopiero początek podwyżek
Użytkownik  przemek.jedrzejczak@gmail.com ...

-- To jednak jest manipulacja bo zwykły crafter nie kosztuje
przeciez 200kpln... VW nie ma nic przeciwko aby tyle kosztowal :-) politycy (ci
przychylni VW i oczywiscie ekologii) klepna nowe normy i juz musisz
200k z kieszeni wyciagac aby wjechac do centrum

Pewnie ze mogłby. ale tyle nie kosztuje.
Wiec trudno od takiej ceny liczyc ile elektryczny kosztuje wiecej...

Data: 2019-12-05 15:41:55
Autor: T.
W dniu 2019-12-04 o 17:59, Budzik pisze:

ładowanie z gniazdka - 17h... To mnie rozbawiło do łez.

A co w tym śmiesznego? Jak dysponowałem elektrycznym Renault Kangoo to też sobie ładowałem w nocy ze zwykłego gniazdka w mieszkaniu, podejrzewam że jeszcze mniejszym prądem. Raczej rzadko dochodzi do sytuacji, że rozładujesz cały akumulator - a na te kilkadziesiąt km spokojnie nocka wystarczy przy ładowaniu kilkoma amperami.

T.

Data: 2019-12-05 16:21:21
Autor: Cavallino
W dniu 05-12-2019 o 15:41, T. pisze:
W dniu 2019-12-04 o 17:59, Budzik pisze:

ładowanie z gniazdka - 17h... To mnie rozbawiło do łez.

A co w tym śmiesznego?

No właśnie?
Wczoraj na taryfie nocnej, więc między 22 a 6, Leaf naładował mi się o 70%.
Co prawda ma aku 30 kW, ale za to łądowarkę z mikrym prądem 10 A (czyli ok. 2,2 kW).

Przy dobrej konfiguracji ładowarki spokojnie można wyciągnąć z domowej instalacji ze trzy razy więcej, więc nawet dużo większy akumulator naładuje się spokojnie w dwa razy dłuższym czasie, czyli rzeczonych 17h.

Data: 2019-12-05 16:58:37
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qsb79f$g7d$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Ale crafter to ma byc auto do pracy.
Wiec po 8h pracy powinno sie naladowac do pelna na kolejny dzien  w 16, 15, 14, moze nawet 12h.

Niemcy moze przepisowi - kurier sie stawia o 8:00 w pracy, o 16:00 wychodzi, wiec jest 16h na ladowanie, nie ma wydluzania czasu pracy .... ale oni tez legalnie dluzej pracuja przez 4 dni, za to weekend zaczynaja wczesniej.

Przy dobrej konfiguracji ładowarki spokojnie można wyciągnąć z domowej instalacji ze trzy razy więcej, więc nawet dużo większy akumulator naładuje się spokojnie w dwa razy dłuższym czasie, czyli rzeczonych 17h.

Ale chodzi o to, zeby krocej.
No i po opisach sadzac - mozna krocej.

J.

Data: 2019-12-05 16:59:54
Autor: Budzik
Od 2020 roku ceny samochodów wzrosną nawet o 20 proc. To jednak dopiero początek podwyżek
Użytkownik Cavallino CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

[...]

Przypomne tylko ze rozmawiamy o samochodzie który codziennie ma sie zblizac do maksymalnego zasiegu albo wrecz osiagac go z jakims doładowaniem w ciagu dnia.
Rozmawiamy o aucie skrojonym pod kuriera... Zareczam ze te auta nie stoja 17h. Kurier konczy prace np o 17 a o 6 rano trzeba ruszyc.

I to mnie rozbawiło - ten marketingowy bełkot probujacy pokazac jakie to auto super a tak naprawde udowadniajacy ze *niestety* jeszcze troche czasu upłynie zanim po miastach beda busy elektryczne masowo jezdziły.

Data: 2019-12-06 11:56:12
Autor: T.
W dniu 2019-12-05 o 17:59, Budzik pisze:
[...]

Tu możesz mieć trochę racji - zależy jak ktoś używa takiego auta. Rozmawiałem z kierowcą dostawczaka - rozwoził warzywa do restauracji (więc nie był to typowy kurier). Ponad 80% jego czasu pracy to szarpanie się ze skrzynkami i wózkiem, transport towaru do knajpy, a nie jazda (zwłaszcza w mieście). W takim przypadku elektryk by się sprawdził, bo przeloty krótkie... Oczywiście pod warunkiem, że po każdy załadunek auta nie musi jechać 100 km pod miasto (ale to raczej nieprawdopodobne - zaopatrzenie głównie jest na obrzeżach miast, więc trasa rzędu kilkunastu km).
T.

Data: 2019-12-04 03:18:49
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-12-03 o 23:59, Budzik pisze:

[...]

To co kupi klient, bo może się trafić mądry.
Ale sprzedawca będzie usiłował wcisnąć towar na którym ma
najlepszą premię.

Pozdrawiam

Data: 2019-12-03 18:42:52
Autor: J.F.
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:dced7d89-7a66-480d-9217-c0f687b805ad@googlegroups.com...
Sądziłem JF ze madrzejszy jestes. Jesli sprzedawca coś poleca to znaczy że chce się tego pozbyć.

A czy ja mowie, ze nie ?
Tylko nie wiem, czy "pozbyc sie" jest najlepszym slowem - moze po prostu zarobic.
Znalezc frajera i zarobic :-)

Gdyby na Świecie co 7 sekund nie rodzil sie frajer to handel by upadł.

Tym niemniej demonstracja byla demonstrujaca.
A ja nie wiem - specjalnie tak dobrali reklame, ktora leciala w sklepie, podkrecili troche te telewizory, a odkrecili inne ?
A tych innych to sie nie chca pozbyc ? :-)

Czy to Philips tak podkrecil, i sie w sklepie sprzeda swietnie, a potem, na normalnych programach ... tak sobie bedzie ...

J.

Data: 2019-12-03 17:56:30
Autor: andal
On Tue, 03 Dec 2019 18:42:52 +0100, J.F. wrote:

[...]

zenek nie wie ze jakosc obrazu zalezy w pierwszej kolejnosci od nadawcy
a dopiero potem od odbiornika

Data: 2019-12-03 19:01:45
Autor: J.F.
Użytkownik "andal"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qs67ke$g7s$1@gioia.aioe.org...
[...]

Ale my tu o jednym sklepie.
Ktory nadaje z wlasnego zrodla jakas jedna reklame, i wszytkie TV pokazuja to samo.

I nawet nie wiem - cyfrowo przez antene, HDMI, a moze jakis analogowy system ciagle maja.

I nawet jesli maja dwa sygnaly roznej jakosci ... to obsluga wybiera ktory z nich pokazac :-)

J.

Data: 2019-12-03 22:59:58
Autor: Budzik
[...]

Raczej wie.
Ale jak masz w sklepie 50 telewizorów to raczej sygnał maja ten sam...

Pokazujesz to co chcesz i jak chcesz...

--
Pozdrawia... Budzik
"Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji." Frank Herbert

Data: 2019-12-04 10:13:23
Autor: Cavallino
W dniu 03-12-2019 o 18:42, J.F. pisze:

Czy to Philips tak podkrecil, i sie w sklepie sprzeda swietnie, a potem, na normalnych programach ... tak sobie bedzie ...

Względnie będzie się wieszał kilka razy na dzień....

Data: 2019-12-04 11:59:56
Autor: Budzik
[...]

Z tym wieszaniem to bym nie przesadzał - mam philipsa od jakiegos roku i w sumie sie nie zdarzyło.
Jakas topowa wersja na androidzie.
Ale czasami rzeczywiście zachowuje sie dziwnie - telewizor wyłączony, nie działa pilot i nie daje sie właczyc. Mozna oczywiście z przycisku na tv ale przeciez nie o to chodzi.
Ostatnio zorientowałem sie ze wtedy działa przycisk HOME na pilocie, tak jakby tv był w jakims trybie zawieszenia wtedy.
Ogolnie jednak działa prawidłowo a kupiłem akurat philipsa ze wzgledu na ambilight i nie załuje wyboru marki.

--
Pozdrawia... Budzik
"No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

Data: 2019-12-03 21:52:10
Autor: kk

[...]

Przecież jest płynny.

Data: 2019-12-03 21:59:58
Autor: Budzik
Od 2020 roku ceny samochodów wzrosną nawet o 20 proc. To jednak dopiero początek podwyżek
Użytkownik kk kk@op.pl.invalid ...

zart?

--
Pozdrawia... Budzik
"TPSA - to ludzka rzecz okradać"

Data: 2019-12-05 11:59:54
Autor: Budzik
[...]

Rozmanwiac nie umiesz?

--
Pozdrawia... Budzik
Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,

Data: 2019-12-05 19:03:23
Autor: kk
On 2019-12-05 12:59, Budzik wrote:
[...]

O tym co Ci się zdaje?

Data: 2019-12-02 20:08:53
Autor: Shrek
W dniu 02.12.2019 o 08:08, ToMasz pisze:

i nikt nie pokusił się o sprawdzenie, czy lepiej dla środowiska jest gdy Polak pojeździ kolejne parę lat takim samochodem, czy wyprodukowanie nowszego ale mniej szkodzącego podczas jazdy

Bo wiadomo co by z tego wyszło. Jakby cię w supermarkecie jakieś ekozjeby namawiały, żebyś za każdym razem wypierdolił poprzednią torbę na zakupy i kupił nową w chuj ekologiczniejszą od poprzedniej to co byś powiedział? :)

--
Shrek

Data: 2019-12-02 11:15:40
Autor: przemek.jedrzejczak
Od 2020 roku ceny samochodów wzrosną nawet o 20 proc. To jednak dopiero początek podwyżek
Ekozjeby aktualnie walczą z jednorazowymi torebkami więc samochody to tylko kwestia czasu ;-) każdy samochód powinien jeździć co najmniej 30 lat co prawda zezre to zyski motokoncernow ale jestem gotowy na te poświęcenie ;-)

Data: 2019-12-02 20:35:21
Autor: Shrek
W dniu 02.12.2019 o 20:15, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Ekozjeby aktualnie walczą z jednorazowymi torebkami więc samochody to tylko kwestia czasu ;-)

Na razie ekozjebiozą uzasadnia się jednorazowe samochody;)

--
Shrek

Data: 2019-12-02 22:36:21
Autor: kk
On 2019-12-02 20:15, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:
[...]

Rozumiem koniem, ale samochodem?!

Data: 2019-12-03 10:30:59
Autor: z
W dniu 2019-12-02 o 22:36, kk pisze:
Rozumiem koniem, ale samochodem?!

Miałem jeden samochód który miał 5 lat.
Reszta ok. 10. Teraz mam 2006 rocznik.
Nie widzę powodu kupowania młodszych.
Jak mnie będzie stać to kupię nowy...
Albo nie kupię bo mnie będzie stać na "samochód z duszą" ;-)

Dzisiaj na parkingu obok mojego stał Panek Fiat 125p
W ładnym stanie aż grzech nie wypożyczyć ;-)

Data: 2019-12-03 11:59:59
Autor: Budzik
[...]

Ale na czym polega problem?
Ostatnio sprzedawałem 2001 i 1998 rocznik - auta całkowicie sprawne, na jednym przegladzie spowodowałem wrecz zaciekawienie całej grupy pracowników bo ewidentnie chcieli sie do czegos przyczepic a nie mieli...

Oba auta z pocałowaniem reki poszły do rodziny i znajomych i jezdza dalej.

Wystarczy troche dbac a nie czekac z naprawami az coś odpadnie...

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic na to nie można poradzić. To byłby

Data: 2019-12-02 10:59:56
Autor: Budzik
Od 2020 roku ceny samochodów wzrosną nawet o 20 proc. To jednak dopiero początek podwyżek
Użytkownik radekp@konto.pl radekp@konto.pl ...

Polaków te podwyżki nie dotyczą -- zawsze kupują samochód za 15k :)

i tankuja za 100zł wiec i ceny paliw sa obojetne dla portfela ;-DDD

--
Pozdrawia... Budzik

Od 2020 roku ceny samochodów wzrosną nawet o 20 proc. To jednak dopiero początek podwyżek