Od 6. lipca darmowa przenośność numerów

Data: 2009-06-04 06:51:03
Autor: BearBag
Od 6. lipca darmowa przenośność numerów
http://www.telepolis.pl/news.php?id=15054

ciekawe ile razy mozna sobie tak przenosic numer za darmo. Powiedzmy
ze 10tego lipca chce byc w playu, a 15tego chce wrocic do orange, a
20tego powiedzmy ze chce byc w erze... i ile czasu ma operator na
przeniesienie numeru... Wie ktos czy w tej ustawie jest zapis
dotyczacy tego punktu ?

Data: 2009-06-04 16:02:58
Autor: SDD
Od 6. lipca darmowa przenosnosc numerów

Uzytkownik "BearBag" <cactusek@gmail.com> napisal w wiadomosci news:b9d3a1f1-ea8f-49da-8a5b-352900ac334br13g2000vbr.googlegroups.com...
http://www.telepolis.pl/news.php?id=15054

ciekawe ile razy mozna sobie tak przenosic numer za darmo. Powiedzmy
ze 10tego lipca chce byc w playu, a 15tego chce wrocic do orange, a
20tego powiedzmy ze chce byc w erze...

To nei tak calkiem za darmo. Kazdorazowo trzeba kupic starter u docelowaego operatora.
Byc moze oferty beda tak snonstruowane, ze za starter trzeba bedzie zaplacic - np. minimum 30 zl. chociaz (co dostaniesz w calosci na wykorzystanie oczwyiscie).
U mni ejuz darmowy starter z Oragne czeka na te chwile - tuz przed woprowadzeniem darmowej przenosalnosci go aktywuje, zarejestruje i do Playa :) /zeby miec do pewnych zastosowan Playa wygladajacego na Orange/ :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-06-04 14:06:23
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 04 Jun 2009 16:02:58 +0200, SDD napisał(a):

/zeby miec do pewnych zastosowan Playa wygladajacego na Orange/

A cóż to za zastosowania? Terroryzm?

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-06-04 16:10:42
Autor: SDD

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2009.06.04.14.06.22rudak.org...

A cóż to za zastosowania? Terroryzm?

Z zarejestrowanego pre-paida? Zartujesz chyba :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-06-04 16:10:43
Autor: Flo
Olgierd pisze:

/zeby miec do pewnych zastosowan Playa wygladajacego na Orange/

A cóż to za zastosowania? Terroryzm?

Ludzie nie chcą dzwonić na numery Play. Znam firmy, którym połączenia przychodzące spadły o 80-90% po przejściu do Play.
Spadły połączenia, obrót, przychody. Teraz żałują, a są lojalkami związani.

--
Florian Marzejewski
http://bezpieczenstwo-osobiste.com

Data: 2009-06-04 14:12:32
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 04 Jun 2009 16:10:43 +0200, Flo napisał(a):

[...]

Przeciętny człowiek, taki co się nie wgłębia w prefiksy, emteery i takie tam, ma świadomość, że 791 to Plej, a już 798 to Orżnąć?

Data: 2009-06-04 16:26:30
Autor: gasper

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2009.06.04.14.12.32rudak.org...
[...]

nie mówiąc już o tych co np 602 albo 601 do playa przeniesli....
skąd mam to wiedzieć?

Data: 2009-06-04 16:33:35
Autor: Flo
Olgierd pisze:

Przeciętny człowiek, taki co się nie wgłębia w prefiksy, emteery i takie tam, ma świadomość, że 791 to Plej, a już 798 to Orżnąć?

Dokładnie.
W moim sig'u jest 791, a to Play.  :)
Za to mam spokój. Na ten numer rzadko kto dzwoni i o to chodziło.  :)

Data: 2009-06-04 16:45:54
Autor: Flo
Od 6. lipca darmowa przenosnosc numerów
Flo pisze:

W moim sig'u jest 791, a to Play.  :)

Nie dopisałem, ze przeniesiony do Orange.  :)

Data: 2009-06-04 16:37:18
Autor: SDD
[...]

798 czy 799 to nie, ale 501, 515 czy 517 z Oryndzami sie kojarzy raczej :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-06-04 15:14:36
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 04 Jun 2009 16:37:18 +0200, SDD napisał(a):

Przeciętny człowiek, taki co się nie wgłębia w prefiksy, emteery i
takie tam, ma świadomość, że 791 to Plej, a już 798 to Orżnąć?

798 czy 799 to nie, ale 501, 515 czy 517 z Oryndzami sie kojarzy raczej

Tobie się kojarzy. Jestem pewien, że 2 na 3 użytkowników komórek w Polsce nie jarzy nic jeśli chodzi o prefiksy. Prędzej 79 z Jelenią Górą się skojarzy ;-)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

Data: 2009-06-04 17:40:26
Autor: sesam

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2009.06.04.15.14.36rudak.org...
[...]

Do Jeleniej Góry to jest 75 :-)

Data: 2009-06-04 15:42:14
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 04 Jun 2009 17:40:26 +0200, sesam napisał(a):

[...]

Do Jeleniej Góry to jest 75

No wiem, wiem, do Opola 77, to 79 pewnie jakaś Bogatynia ;-)

Data: 2009-06-04 17:51:55
Autor: osiek
Olgierd pisze:
[...]

ostatnio rozmawiałem z paroma  znajomymi na tematy pobliskie gsm ;) rozpoznawalnośc przynalżności w większości przypadków kończy się na 60nieparzyste to plus 60parzyste era 50coś idea znaczy orange niektórzy kojarzą tęż że 51coś to orange, świadomość że np 888 to heyah znikoma a 79coś 69coś to jak ktoś nie ma numeru o takim prefiksie to nie ma pojęcia. Osoby te w wieku 30-40lat

Data: 2009-06-04 21:53:01
Autor: pawelj
[...]

Jakbyś mnie opisał. A co da mi wiedza o prefiksach?
To jakieś hobby czy na coś konkretnego się przekłada?

--
PawełJ

Data: 2009-06-04 19:53:56
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 04 Jun 2009 21:53:01 +0200, pawelj napisał(a):

[...]

I słusznie, bo to pierdoły są. Jak trzeba to się dzwoni, niezależnie czy to Plej czy Orżną.

Data: 2009-06-04 22:29:24
Autor: SDD

Użytkownik "pawelj" <pawelj@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h0998q$pve$1nemesis.news.neostrada.pl...

Jakbyś mnie opisał. A co da mi wiedza o prefiksach?
To jakieś hobby czy na coś konkretnego się przekłada?

Zawsze lepiej (cokolwiek) wiedziec, niz tego nie wiedziec :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-06-04 23:06:42
Autor: Valdi.Pavlack
Od 6. lipca darmowa przenosnosc numerów
"SDD" news:h09ar5$oa9$1news.onet.pl

Zawsze lepiej (cokolwiek) wiedziec, niz tego nie wiedziec :)

Może jestem w błędzie, ale co nam daje wiedza o prefiksach w dobie
przenoszenia numerów, które zapewne jeszcze bardziej się nasili...
Zanim przesiałem się do PLAY'a kilka razy się "naciąłem" na niby Plusowy
prefiks, który okazał się PLAYem :) (numer został przeniesiony). :)

Data: 2009-06-05 00:07:56
Autor: SDD

Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał w wiadomości news:h09c32$vp1$1news.interia.pl...

Może jestem w błędzie, ale co nam daje wiedza o prefiksach w dobie
przenoszenia numerów, które zapewne jeszcze bardziej się nasili...

Np. nowy kontrahent prtzedstawia Ci jakies dokumenty uwiarygodniajace ze stycznia 2007 roku i widnieje na nich nuemr 0790xxxxxx. Znasz prefiksy, wiec wiesz juz, ze to walek. Play zaczal dzialac gdzies tak od marca :)
I tp, itd.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-06-04 23:33:53
Autor: BearBag
Od 6. lipca darmowa przenosnosc numerów
to prawda ze przecietna wiedza w spolecznestwie o prefiksach jest
mizerna ale mlodzi do 40tki i ludzie pracujacy w firmach gdzie duzo
sie dzwoni doskonale sie orientuja. Ba, w niektorych frmach sa
specjalne wytyczne dotyczace dzwonienia na numery Playa. Kazdy kto ma
numer 79xxxx a przesiadl sie z innego prefiksa na pewno zauwazyl ze
odbiera rzadziej telefon a rozmowy sa duzo krotsze. Ludzie po prostu,
nawet podswiadomie wiedza ze jest duzo drozej i koncza jak
najszybciej. Moze to dobrze dla naszego zdrowia, mozg sie nie
przegrzewa :)

Data: 2009-06-05 10:57:22
Autor: SDD
Od 6. lipca darmowa przenosnosc numerów

Uzytkownik "BearBag" <cactusek@gmail.com> napisal w wiadomosci news:3247ce02-c4ec-4dcc-8936-07347e574588r3g2000vbp.googlegroups.com...

odbiera rzadziej telefon a rozmowy sa duzo krotsze. Ludzie po prostu,
nawet podswiadomie wiedza ze jest duzo drozej i koncza jak
najszybciej.

Czasem nawet wbrew rzeczywistosci, bo moga miec pakiet minut do wszystkich i tak samo im sciagnie do Playa, jak i do innych. podobnie jak niektorzy sa przeswiadczeni, ze z komorki na komorke (innej sieci) jest taniej niz na stacjonarny, podczas gdy w bardzo wielu ofertach i taryfach (choc oczywiscie nie wszystkich) obojetnie jaki stacjonarny zrownany jest z wewnatrzsieciowym.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-06-05 11:47:05
Autor: tl
[...]

Duzo drozej - a niedawno ( w tamtym roku?) stawka ok. 70 gr byla calkiem normalna stawka i ludzie normalnie gadali po tej cenie minuty cieszac sie, ze to juz nie 2,6 w naliczaniu minutowym ...

Data: 2009-06-05 15:49:27
Autor: osiek
Od 6. lipca darmowa przenosnosc numerĂłw
BearBag pisze:
[...]
jeśli to prawda to co piszesz o wytycznych w firmach to się dziwie. W firmach dzwoni się zazwyczaj by zasięgnąć informację, załatwić jakiś interes, pościgać kogoś o pieniądze itp. Czyli generalnie są to rozmowy generujące może nie bezpośrednio ale przychód dla firmy więc zakaz/ograniczanie dzwonienie by zaoszczędzić jakieś 40gr/min rozmowy jest śmieszne.

Co innego jeśli te rozmowy sa prywatne ale wtedy to się po prostu zakazuje rozmów prywatnych

Data: 2009-06-05 21:00:21
Autor: pawelj
[...]

Dokładnie dlatego pytam o te prefiksy bo nijak nie moge sobie przełożyć kilkudziesięciu groszy oszczędności na kilkadziesiąt zł zarobku.
Zresztą po to mam telefon żeby z niego dzwonić bo to mój kontakt z klientem,
Ze stacjonarnego na stacjonarny dzwonię tylko  wtedy jak wiem Ĺźe rozmowa będzie trwała dłuĹźej niĹź 15-20 minut.

--
PawełJ

Data: 2009-06-05 09:51:01
Autor: ąćęłńóśźż
Od 6. lipca darmowa przenosnosc numerów
Daje - jak wyślesz kupę SMS-ów do Sferii i na fakturze przejrzysz na oczy, że były po 1 zł netto + 22% VAT.
JaC

-- -- -

Data: 2009-06-04 22:32:16
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
pawelj wrote:

[...]

Mówiąc trywialnie - jeżeli chcesz być golony przez operatora, to - masz rację - na nic.
Jeżeli jednak chcesz w miarę inteligentnie korzystać z usług, to na coś się przydaje. Co prawda, coraz rzadziej, ale prawdopodobienstwo i tak przekracza 95 %.

M.

Data: 2009-06-05 09:49:10
Autor: ąćęłńóśźż
Od 6. lipca darmowa przenosnosc numerów
Nie mam, nie dzwonię więc na żadne siódemki.
JaC

-- -- -

Data: 2009-06-05 19:44:59
Autor: Titus Atomicus
Od 6. lipca darmowa przenosnosc numerów
In article <pan.2009.06.04.14.12.32@rudak.org>,
 Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> wrote:

> [...]

Przeciętny człowiek, taki co się nie wgłębia w prefiksy, emteery i takie tam, ma świadomość, że 791 to Plej, a już 798 to Orżnąć?

Przecietny czlowiek nie jest telemarketerem dzwoniacym na coraz to jakis nowy numer.
Jak mam dluzej rozmawiac z jakims nowym numerem to sie upewniam czy nie Play.
Zawsze po rozmowie przychodzi mi zreszta SMS w ktorym mam czarno na bialym ile czasu trwala rozmowa i ile kosztuje.

TA

Data: 2009-06-04 22:59:55
Autor: PlaMa
W dniu 2009-06-04 15:51, BearBag pisze:
[...]

Pytanie czy od 6 lipca będzie można przenieść za darmo czy to tylko takie piękne hasło a najpierw trzeba będzie z każdym op z osobna przebrnąć przez 10 procesów sądowych?

Jest to dla mnie ważne ponieważ 6 czerwca kończy mi się umowa z orange, kazałem przenieść na kartę i jezeli miesiąć później będzie można przenieść za darmo to poczekam, jezeli nie - przechodze do play

Data: 2009-06-04 23:10:39
Autor: Valdi.Pavlack
Od 6. lipca darmowa przenośność numerów
"PlaMa" news:h09ckg$o40$1inews.gazeta.pl

[...]

IMHO najlepszym rozwiązaniem w tej kwestii jest czekać, czekać do tego 6
lipca albo nawet ciut dłużej.

Data: 2009-06-06 16:09:40
Autor: Bolek
Od 6. lipca darmowa przenosnosc numerów

Wlasnie przeczytalem na jednym forum, ze niektórzy operatorzy
zamierzaja ominac ustawe i wprowadzic oplate za rejestracje uzytkownika. Jak wiemy, zeby numer byl przeniesiony, musi byc zarejestrowany.
Byc moze to tylko ploty, ale po co ryzykowac, mozna przeciez sie zawczasu zarejestrowac.

Bolek

Data: 2009-06-06 15:00:15
Autor: W
Od 6. lipca darmowa przenosnosc numerów
Bolek wystukał, co następuje:

Wlasnie przeczytalem na jednym forum, ze niektĂłrzy operatorzy
[...]

Bo u nas zawsze na odwrót musi być ;]
Ostatnio przeglądałem sobie strony irandzkich operatorów i na co zwróciłem uwagę:
- bonusy przy przechodzeniu od innego operatora z zachowaniem numeru (przy czym 'dawkowane', czyli na przykład x minut co miesiąc przez rok)
- przy zakupie nowej, czystej karty bonus € za zarejstrowanie takiej karty.
Dlatego dziwi mnie powyższy pomysł z pobieraniem opłat za rejestrację danych (;

Data: 2009-06-06 16:48:38
Autor: PlaMa
W dniu 2009-06-06 16:09, Bolek pisze:

[...]

chyba nie, tak zachęcają i kombinują żeby się ludzie rejestrowali, że chyba nie odwazyli by się robić opłat za rejestrowanie.

Tutaj pytanie - czy jeżeli przeszedłem z abo do pre-paida to mam automatycznie zarejestrowaną kartę czy muszę rejestrować?

Data: 2009-06-06 15:09:59
Autor: W
Od 6. lipca darmowa przenosnosc numerów
PlaMa wystukał, co następuje:

Tutaj pytanie - czy jeżeli przeszedłem z abo do pre-paida to mam automatycznie zarejestrowaną kartę czy muszę rejestrować?

W moim przypadku w Orange karta była już zarejestrowana.

Data: 2009-06-06 18:31:25
Autor: counter
Od 6. lipca darmowa przenosnosc numerów
Czytal ktos moze ta ustawe? Czy nadal bedzie koniecznosc rejestracji prepaida u dotychczasowego opa?

Od 6. lipca darmowa przenośność numerów