[Szumigate] Od czego robią się wory pod oczami

Data: 2020-05-19 00:55:40
Autor: Bruno Brunowski
[Szumigate] Od czego robią się wory pod oczami
Na obecną chwilę znane są trzy wątki:
1) Zakup nic nie wartych maseczek za gruby szmal od znajomego instruktora narciarskiego,
https://tvn24.pl/polska/maseczki-ochronne-niespelniajace-norm-jak-doszlo-do-ich-zakupu-przez-ministerstwo-zdrowia-4586437

2) Tysiąc krotny wzrost majątku rodzinnego od czasu gdy Szumi trafił do rządu,
https://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/panstwowe-miliony-dla-firmy-marcina-szumowskiego-brata-ministra-zdrowia-lukasza/5k68700

3) Klinika kardiologiczna z piramidka finansową w tle.
https://oko.press/szumowski-i-tworca-piramidy/

Trzeba przyznać, że obrotny koleś. Nic dziwnego,że w ministry poszedł.

--
Bruno

Data: 2020-05-19 01:02:38
Autor: japanizer
On Tuesday, May 19, 2020 at 4:55:41 PM UTC+9, Bruno Brunowski wrote:
[...]

Nikodem Dyzma to przy nim cienias.

Data: 2020-05-19 17:31:50
Autor: Runt
W dniu 2020-05-19 o 09:55, Bruno Brunowski pisze:
[...]

Swój pomiędzy swoimi.

--
Runt

Keep smilling. All's well that ends well!

Data: 2020-05-19 14:39:03
Autor: mrbluesky.pl
[Szumigate] Od czego robią się wory pod oczami
POgadaliscta sobie swoi POmiedzy swoimi ;P

Data: 2020-05-19 15:55:34
Autor: Bruno Brunowski
W dniu wtorek, 19 maja 2020 23:39:04 UTC+2 użytkownik mrblu...@gmail.com napisał:
POgadaliscta sobie swoi POmiedzy swoimi ;P

Co zrobić, pisiorki jakoś nie zainteresowane tematem.

--
Bruno

Data: 2020-05-20 06:51:13
Autor: Runt
W dniu 2020-05-20 o 00:55, Bruno Brunowski pisze:
W dniu wtorek, 19 maja 2020 23:39:04 UTC+2 użytkownik mrblu...@gmail.com napisał:
POgadaliscta sobie swoi POmiedzy swoimi ;P
Co zrobić, pisiorki jakoś nie zainteresowane tematem.

PO prostu oni wolą okradać kontenery PCK niż o tym dyskutować.

Starszny smród zrobił się wokół kolesia. Jest taki w Sejmie koleś, Terlecki albo jakoś tak  co to kiedyś chodził za rączkę z Korą.
Ten to dopiero ma wory! jakby mu się skóra na twarzy POluzowała!

Data: 2020-05-21 13:40:26
Autor: Jacek Bialy
[Szumigate] Od czego robią się wory pod oczami
POgadaliscta sobie swoi POmiedzy swoimi ;P

   -- - Co zrobić, pisiorki jakoś nie zainteresowane tematem.

Boś ściemniacz i manipulator - tylko pawian traktuje cię tutaj serio ;)

JB

Data: 2020-05-21 14:22:54
Autor: mrbluesky.pl
[Szumigate] Od czego robią się wory pod oczami
POgadaliscta sobie swoi POmiedzy swoimi ;P

Co zrobić, pisiorki jakoś nie zainteresowane tematem.
-- -
Co ty bys tu i tam bez ich chuci rozmownosci zdzialal ;P
Wystarczy ze siem ich znudzi tematyKOm, np cegielscy mocno nad tym pracujom ;)

Data: 2020-05-21 13:32:12
Autor: Jacek Bialy
[...]
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Zlitujcie się Brunowski...  Przecież Chińczycy oszukali na tych maseczkach nie tylko jego, bo też Owsiaka a nawet Komisję Europejską! To był czas, że kupowało się co było.. A dlaczego u Chińczyka?  Bo sk.. wiedzieli co się święci i wykupili cały sprzęt. Teraz trzeba ich pozywać o odszkodowania.

[...]
-- -- -- -- -- -- -- -- -

Nu - wcześniej z bratem po śmietnikach chodzili..     Buuu ha-ha!

JB

Data: 2020-05-22 06:51:11
Autor: Runt
W dniu 2020-05-21 o 22:32, pajac Jacek Bialy pisze:

Nu - wcześniej z bratem po śmietnikach chodzili..     Buuu ha-ha!

Nie!? Czyżby min. Szumowski to "nasz" zenuś? ;-))))

Data: 2020-05-22 01:06:20
Autor: Jacek Bialy
[Szumigate] Od czego robią się wory pod oczami
Nu - wcześniej z bratem po śmietnikach chodzili..     Buuu ha-ha!

  -- Nie!? Czyżby min. Szumowski to "nasz" zenuś? ;-))))

Jak zwykle macie rację towarzyszu Runt!..  Nie widzieliście gdzieś Piszczyka?

_kolektyw

Data: 2020-05-22 16:36:43
Autor: Runt
W dniu 2020-05-22 o 10:06, Jacek Bialy pisze:
Nu - wcześniej z bratem po śmietnikach chodzili..     Buuu ha-ha!
   -- Nie!? Czyżby min. Szumowski to "nasz" zenuś? ;-))))
Jak zwykle macie rację
POważnie? ;-)))
towarzyszu Runt!..
towarzyszy to szukaj u siebie.
Nie widzieliście gdzieś Piszczyka?
nie zadaje sie z komuchami takimi jak wy Kałecki.

Data: 2020-05-22 10:07:00
Autor: Jacek Bialy
[Szumigate] Od czego robią się wory pod oczami
Piszczyk - nie widzi was!     Kopnijcie go w dupe..

Data: 2020-05-23 10:10:52
Autor: Runt
W dniu 2020-05-22 o 19:07, Kałecki vel Jacek Bialy pisze:
Piszczyk - nie widzi was!     Kopnijcie go w dupe..

Wy Kałecki jako SB-ek skoro go widzicie to sami go kopnijcie gdzie tam sobie chcecie. kopnąc w rzyć to ja was mogę z dzika przyjemnością ;-)))

Data: 2020-05-23 04:20:43
Autor: Jacek Bialy
[Szumigate] Od czego robią się wory pod oczami
 - Wy Kałecki jako SB-ek skoro go widzicie to sami go kopnijcie gdzie tam
sobie chcecie. kopnąc w rzyć to ja was mogę z dzika przyjemnością ;-)))

Mówiłem - nie siedź tutaj, bo ci ktoś nadepnie na ogon...

JB

Data: 2020-05-23 13:49:06
Autor: Runt
[Od czego robią się UB-ekom wory pod oczami
W dniu 2020-05-23 o 13:20, Jacek Bialy pisze:
  - Wy Kałecki jako SB-ek skoro go widzicie to sami go kopnijcie gdzie tam
sobie chcecie. kopnąc w rzyć to ja was mogę z dzika przyjemnością ;-)))

Mówiłem - nie siedź tutaj,

Bo co? Zabronisz mi SB-ecki parobku? ;-))))

bo ci ktoś nadepnie na ogon..

ci nikt nie nadepnie na fiuta bo niby na co? ;-))))

Data: 2020-05-23 16:47:08
Autor: Jacek Bialy
[Od czego robią się UB-ekom wory pod oczami
bo ci ktoś nadepnie na ogon..

   -- ci nikt nie nadepnie na fiuta bo niby na co? ;-))))

Ale na ogon bardzo łatwo nadepnąć, więc nie siedź tutaj.

JB

Data: 2020-05-24 07:24:21
Autor: Runt
W dniu 2020-05-24 o 01:47, cienias Jacek Bialy pisze:
bo ci ktoś nadepnie na ogon..
    -- ci nikt nie nadepnie na fiuta bo niby na co? ;-))))
Ale na ogon bardzo łatwo nadepnąć, więc nie siedź tutaj.

Znasz to z autopsji? ;-)))

Data: 2020-05-24 13:28:59
Autor: Jacek Bialy
[Od czego robią się UB-ekom wory pod oczami
bo ci ktoś nadepnie na ogon..
    -- ci nikt nie nadepnie na fiuta bo niby na co? ;-))))
Ale na ogon bardzo łatwo nadepnąć, więc nie siedź tutaj.

   -- - Znasz to z autopsji? ;-)))

Mało to razy ci nadepnąłem?   Nu - zmykaj już...

JB

Data: 2020-05-25 06:33:34
Autor: Runt
W dniu 2020-05-24 o 22:28, łysy pawian Jacek Bialy pisze:
[...]
a potem się obudziłeś... ;-)))
Nu - zmykaj już...
jacusiu, za cienki na mnie jesteś. ;-)))

Data: 2020-05-25 00:00:56
Autor: Jacek Bialy
[...]

Nu - może mi się tylko śniło.  Ale lepiej nie siedz tu...

JB

Data: 2020-05-25 09:53:27
Autor: Runt
W dniu 2020-05-25 o 09:00, stary łysy pawian Jacek Bialy pisze:
[...]
Jak się nachlasz to często miewasz takie sny?
Ale lepiej nie siedz tu..
Bo co? Wyślesz na mnie raport do MO ty cieniasie?

Data: 2020-05-25 03:46:31
Autor: Jacek Bialy
[...]

Jak się naćpam peyotlu to miewam prorocze sny. Ostatnio mi się śniło, że jakiemuś pawianowi nadepnąłem na ogon - więc lepiej zmykaj...

JB

Data: 2020-05-26 06:30:19
Autor: Runt
W dniu 2020-05-25 o 12:46, Jacek Bialy pisze:

   -- Jak się nachlasz to często miewasz takie sny?

Jak się naćpam peyotlu to miewam prorocze sny.

A nie sraczkę? ;-))

Ostatnio mi się śniło, że jakiemuś pawianowi nadepnąłem na ogon - więc lepiej zmykaj...

jacusiu, nadepnąłeś sobie na ogon. oj jacusiu, jacusiu.
kiedy ty zmądrzejesz? pytanie retoryczne.

Data: 2020-05-26 05:37:42
Autor: Jacek Bialy
[Od czego robią się UB-ekom wory pod oczami
   -- Jak się nachlasz to często miewasz takie sny?

Jak się naćpam peyotlu to miewam prorocze sny.

  -- - A nie sraczkę? ;-))

A skądże znowu! Tylko pawiany dostają sraczki po peyotlu.. Buuu ha-ha!

JB

Data: 2020-05-27 07:40:41
Autor: Runt
W dniu 2020-05-26 o 14:37, Jacek Bialy pisze:
    -- Jak się nachlasz to często miewasz takie sny?
Jak się naćpam peyotlu to miewam prorocze sny.
   -- - A nie sraczkę? ;-))
A skądże znowu! Tylko pawiany dostają sraczki po peyotlu..
Znasz to dobrze z autopsji prawda dziadzia? ;-)))

Data: 2020-05-27 08:56:36
Autor: Jacek Bialy
[...]

Ja nie twój dziadzia! Twój dziadzia bujał się tu gdzieś na wybiegu - idź no go poszukaj!

JB

Data: 2020-05-27 20:04:37
Autor: Runt
W dniu 2020-05-27 o 17:56, Jacek Bialy pisze:
Jak się naćpam peyotlu to miewam prorocze sny.
    -- - A nie sraczkę? ;-))
A skądże znowu! Tylko pawiany dostają sraczki po peyotlu..
   -- Znasz to dobrze z autopsji prawda dziadzia? ;-)))
Ja nie twój dziadzia!
dziadzia to zdrobniałe od dziadu. miły jestem i tyle ;-)))
Twój dziadzia bujał się tu gdzieś na wybiegu
w twoim towarzystwie? w jakim miescie?
  - idź no go poszukaj!
skoro tam jesteś i wisisz na gałęzi to złaź i szukaj.

Data: 2020-05-27 11:28:54
Autor: Jacek Bialy
[...]
    -- - w twoim towarzystwie?

Nie - bliżej klatek, a teraz w ogóle go nie widać. Idź no zobacz, czy mu się coś nie stało..

JB

Data: 2020-05-28 07:50:15
Autor: Jacek Bialy
Od czego robią się UB-ekom wory pod oczami
Idź no zobacz, czy mu się coś nie stało..
  -- skoro ty tam jesteś to idź zobacz i mi doniesiesz!

A czy to mój dziadzia?  Pilnuj go sobie sam!

JB

Data: 2020-05-28 07:52:31
Autor: Runt
W dniu 2020-05-27 o 20:28, łysy pawian Jacek Bialy pisze:
[...]
Od dawna tam jestes? Nie mów, że od urodzenia! Wciąż obserwujesz kto co tam robi i na czym się buja? Aj waj! Wy UB-ecy POdglądanie, szpiegowanie i donoszenie wyssaliście z mlekiem matek. taka wasza dziadowska natura.
a teraz w ogóle go nie widać.
być może z twojej gałęzi go nie widać!
a może jesteś już ślepy na jedno (lewe) oko?  ;-)))
Idź no zobacz, czy mu się coś nie stało..
skoro ty tam jesteś to idź zobacz i mi doniesiesz!
srebrnika ci odpalę! ;-)
powiedz mi jacusiu, jak sie nazywa to zoo gdzie jestes "zameldowany" jako koczownik? ;-))))

Podoba ci się jacusiu twój styl "dyskusji". Naśladuję go ;-)

Data: 2020-05-23 12:27:45
Autor: Alojzy Gąska
użytkownik Bruno Brunowski napisał:
[...]

A tak ogólnie jak PL wypada pd względem skuteczności powiedzmy
w walce z owym wirusem na tle europki?

Mącisz waść pomijając ogół.

Twoje niusy nie trzymają się kupy, sa bo są i tyle. Jak mógł być tysiąckrotny wzrost skoro już za peło dostali 20 baniek?

https://oncoarendi.com/oxy_service_category/granty-end/

OncoArendi Therapeutics otrzymało dofinansowanie w wysokości 20 mln zł
Październik 7, 2015

Data: 2020-05-23 12:50:43
Autor: Bruno Brunowski
W dniu sobota, 23 maja 2020 21:27:46 UTC+2 użytkownik Alojzy Gąska napisał:
> [...]

https://oncoarendi.com/oxy_service_category/granty-end/

OncoArendi Therapeutics otrzymało dofinansowanie w wysokości 20 mln zł

"Pierwszy wniosek dotyczył projektu pt. ,,Opracowanie kandydata na lek >>First-in-class<< w terapii idiopatycznego włóknienia płuc w oparciu o substancje czynne blokujące chitotriozydazę".

Jak ustalili audytorzy, 28 sierpnia 2015 wiceprzewodnicząca Komisji Oceny Projektów dodała wniosek do ,,paczki" z innymi wnioskami o dofinansowanie. Eksperci mieli je rozpatrywać w ramach jednego pre-panelu. Ale 21 września o godzinie 08:43 wiceprzewodnicząca usunęła go ze  zbiorczej ,,paczki" i utworzyła nową, w której znalazł się tylko wniosek OncoArendi.

Kontrolerzy stwierdzili, że jednym z ekspertów oceniających wniosek spółki Szumowskiego był Marek Orłowski.

,,Analiza dokumentów wykazała, że eksperci Pan Marcin Szumowski i Pan Marek Orłowski oceniali sobie wnioski nawzajem" - piszą audytorzy.

Orłowski był przy ocenie ,,Kandydata na lek First-in-class..." ekspertem wiodącym, czyli przygotowywał uzasadnienie oceny projektu.

Sytuacja powtórzyła się przy kierowaniu wniosku OncoArendi na panel - znów najpierw dołączono go do innych (do paczki nr 18), a potem utworzono dla niego osobną paczkę - nr 19. Kolejną paczkę - nr 20 utworzono dla wniosku, ,,do którego konflikt [interesów] zgłosił ekspert pan Marek Orłowski", bo o dotację ubiegała się związana z nim firma.

,,We wszystkich trzech paczkach był ten sam przewodniczący i ci sami eksperci, różnica w składzie polegała jedynie na tym, że w skład panelu oceniającego wniosek umieszczony w paczce nr 19 [OncoArendi] nie został powołany ekspert pan Marcin Szumowski, a panelu oceniającego wniosek umieszczony w paczce nr 20 - pan Marek Orłowski. Obaj ww. eksperci uczestniczyli w panelach oceniających złożone przez nich wnioski jako przedstawiciele wnioskodawcy" - piszą kontrolerzy.

Szumowski i Orłowski nie oceniali więc wprawdzie sami wniosków swoich firm, ale robili to na krzyż. Oceniali też wnioski konkurentów, ubiegających się o dotacje z tej samej puli.

Kontrolerzy wskazują również, że Szumowski oceniał także wnioski, ,,do których konflikt interesów zgłosił ekspert Bogdan Manowski ". A z kolei Manowski był przewodniczącym panelu ekspertów oceniających ,,paczki" 18, 19 i 20 - czyli także tę, w której był wniosek OncoArendi.

Wniosek OncoArendi został oceniony podczas panelu 2 października 2015. W rozmowach z ekspertami firmę reprezentował Marcin Szumowski. Ale - jak ustalili kontrolerzy - uczestniczył w tym panelu również jako ekspert.

,,Pomimo faktu, iż (...) na panelu oceniającym w/w wniosek był obecny ekspert Pan Marcin Szumowski (występował on w podwójnej roli, bo jednocześnie w roli eksperta i przedstawiciela wnioskodawcy) w systemie brak jest jego oświadczenia o bezstronności" - wytknęli kontrolerzy.

Wniosek przeszedł pomyślnie wszystkie etapy oceny i 10 grudnia 2015 NCBR podpisał z OncoArendi umowę na dofinansowanie projektu w wysokości 19 831 953 złotych."

Mało?

"Według audytorów z resortu nauki, do nieprawidłowości doszło również podczas rozpatrywania wniosku OncoArendi dotyczącego projektu ,,Badania przedkliniczne i kliniczne kandydata na innowacyjny lek w terapii astmy i nieswoistych chorób zapalnych jelit".

Podobnie jak wniosek opisywany wcześniej, przeszedł on pozytywnie ocenę formalną i trzech ekspertów zewnętrznych wystawiło mu pozytywną ocenę merytoryczną. Ale na trzecim etapie oceny znów zaczęły się dziać dziwne rzeczy.

Jak piszą kontrolerzy, wiceprzewodnicząca Komisji Oceny Projektów najpierw 7 lipca 2015 ,,dodała wniosek do paczki pre-panel" z kilkoma innymi wnioskami, a 9 lipca usunęła go i stworzyła ,,paczkę", w której znalazł się tylko wniosek OncoArendi.

Podczas pre-panelu w dniu 13 lipca 2015 eksperci pozytywnie ocenili wniosek i skierowali go na panel - czyli spotkania ekspertów z wnioskodawcą.

24 lipca przewodniczący Komisji Oceny Projektów dodał wniosek OncoArendi do paczki na panel, na którym miało być ocenianych 12 innych projektów. Panelistom, którzy oceniali projekty, wniosek został wysłany tego samego dnia o godzinie 08:14. I tego samego dnia eksperci musieli go ocenić.

Podczas spotkania z ekspertami spółkę OncoArendi reprezentował Marcin Szumowski, który - jak zauważają audytorzy ministerstwa -

,,jednocześnie był (...) ekspertem oceniającym pozostałe wnioski wchodzące w skład paczki ocenianej na panelu, na którym oceniany był złożony przez niego wniosek".

Znów Szumowski mógł więc poznać i ocenić wnioski konkurentów ubiegających się o te same dotacje.

Audytorzy piszą, że ,,w protokole z posiedzenia panelu ekspertów rubryka >>Ujawnione wątpliwości co do bezstronności członków panelu<< (...) jest niewypełniona. W rubryce ,,Inne uwagi" wpisano

,,Pan Marcin Szumowski wyłączony z oceny projektu POIR z powodu zidentyfikowania konfliktu interesów z wnioskami nr 178, 168 [numery wniosków Onco Arendi]. Pan Marcin Szumowski obecny był na panelu w godzinach 9.30 - 16." Jak ustalili kontrolerzy, wniosek OncoArendi ,,był oceniany przed godziną 9.30".

Jednym z członków oceniających wniosek był wspomniany już wcześniej Marek Orłowski.

W wyniku oceny ekspertów projekt został umieszczony na trzecim miejscu listy rankingowej. 17 listopada 2015 OncoArendi podpisało umowę z NCBiR, zgodnie z którą miało otrzymać 22 789 045 złotych dotacji."
https://oko.press/brat-szumowskiego-byl-w-komisjach-ktore-ocenialy-wnioski-jego-firmy-o-dotacje-z-ncbr-spolka-dostala-43-mln-zl/

--
Bruno

Data: 2020-05-23 17:09:07
Autor: japanizer
On Sunday, May 24, 2020 at 4:27:46 AM UTC+9, Alojzy Gąska wrote:
> [...]

Twoje niusy nie trzymają się kupy, sa bo są i tyle. Jak mógł być tysiąckrotny wzrost skoro już za peło dostali 20 baniek?

https://img.wiocha.pl/images/8/5/854f571ce566d164b51c1117d5959ecd.jpg

[Szumigate] Od czego robią się wory pod oczami