Od czego zacząć remont mieszkania? W jakiej kolejności wykonywać prace?

Data: 2009-04-15 10:47:01
Autor: GK
Od czego zacząć remont mieszkania? W jakiej kolejności wykonywać prace?
Witam,
Posiadam mieszkanie, przydałby mu się remont. Rozkład mieszkania jest jak tu:
http://www.8-bit.interbit.com.pl/mieszkanie.gif
Kuchnia jest już częściowo wyremontowana tzn. przygotowania pod płytki na podłogę i ściany.
Co zostało:
Duży pokój do naprawy wylewka (na środku pokoju - popękana), wyrównanie ścian (może gładź), położenie podłogi (pewnie panele), być może wymiana grzejnika, wymiana drzwi. Pozostałe dwa pokoje podobne prace tzn. wyrównanie ścian, położenie podłóg + ew. wymiana grzejnika i wymiana drzwi. Poza tym możliwe, że będzie konieczne założenie kilku nowych gniazdek. Przedpokój - zerwanie boazerii po poprzednich właścicielach, wyrównanie ścian, położenie płytek na podłogę, zabudowa szafą części przedpokoju.
Łazienka i wc wymiana drzwi i chyba na razie tyle.
Do tego wymiana drzwi zewnętrznych.
Balkon - płytki + malowanie.
Jak sensownie podzielić prace na powiedzmy 2 części (maks. 3), od czego zacząć najpierw jeśli z powodu ograniczeń finansowych nie można zrobić tego wszystkiego na raz?
Liczę na wszelkie sugestie. Może ktoś miał podobne dylematy przeprowadzając remont u siebie? Nie chciałbym popełniać błędów.
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2009-04-15 13:56:06
Autor: Panslavista
Od czego zacząć remont mieszkania? W jakiej kolejności wykonywać prace?
Użytkownik "GK" <grego69@gazeta.pl> napisał w wiadomości

Najpierw instalacje: rury, kable.
Póżniej sufity i sciany.
Później podłoga
Później listwy przyscienne i kable w listwach.
Pastowanie paneli - zawiesina srebra w pascie
Na końcu - progi.

Data: 2009-04-16 14:36:32
Autor: Zon
Od czego zacząć remont mieszkania? W jakiej kolejności wykonywać prace?
Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał

[...]

skad ty to mozesz wiedziec skoro kazdy
remont rozpoczynasz od jabola i konczysz
jabolem ?

Data: 2009-04-16 14:48:29
Autor: Panslavista

Użytkownik "Zon" <zon@wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]

> Na końcu - progi.

skad ty to mozesz wiedziec skoro kazdy
remont rozpoczynasz od jabola i konczysz

Stać mnie na lepsze wino, kłamco.

Data: 2009-04-22 15:57:11
Autor: Bajbus13
[...]

Zacznij od wymiany i remontu instalacji (jesli juz).
Jesli masz przygotowane podstawy (w scianach nie bedziesz nic wiecej robil) to zacznij od
przedpokoju - najwiekszy syf bedzie sie roznosil do wszystkich pokoi.
Po tem mozesz spokojnie juz robic kazdy oddzielnie i zamykac go wedle potrzeb.
Oczywiscie jesli futryny i drzwi do wymiany - to tez przy tej czesci.
Pozniej lazienaka i kuchnia a na koncu pokoje.
Jak bedziesz robil instalacje to dorzuc sobie troche kabelkow (RTV+UTP kat5e) w jednym wspolnym miejscu.Pozniej latwiej bedzie Ci podlaczyc TV czy net w dowolnym pokoju.Polecam zestaw 1xkoncentryk+2xUTP. Wedle potrzeb pozniej mozesz zamienic i-net na tele i odwrotnie.
Jak kabelki sa polozone - to wszystko mozna zrobic - jesli brak to pozostaje Wi-Fi albo pajeczynka.
Na tym etapie warto dolozyc 100 pln na material i je zrobic.
Powodzenia
Bajbus13

Data: 2009-04-24 15:41:50
Autor: GK
Bajbus13 pisze:
[...]

Dzięki za sugestie. O taką poradę mi dokładnie chodziło. Chociaż mam wątpliwość odnośnie kolejności, najpierw przedpokój później pokoje. Jak zacznę od przedpokoju - faktycznie brud się rozniesie po reszcie mieszkania. Ale jak już skończę przedpokój i będę robił któryś z pokoi, brud i kurz będzie wracał do przedpokoju, który już jest zrobiony. Również materiały i narzędzia będą walały się po przedpokoju.
Nie lepiej najpierw zrobić pokój, potem go zamknąć i wtedy zająć się przedpokojem?
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2009-04-27 13:33:02
Autor: Bajbus13
[...]

Napisalem z wlasnego (podwojnego) doswiadczenia.
Jesli bedziesz robil na raty - to przedpokoj pozwoli Ci pozniej normalniej funkcjonowac.
Ja zawsze wole zrobic najgorsze na poczatku, a pozniej (jak juz tez checi nieco opadna) robic reszte.
Co do wracania brudu to nie powinien wracac - jesli dobrze zabezpieczysz- wszystko kwestia starannosci w zabezpieczeniu wej/wyj.
Oczywiscie w niewielkim stopniu podloga bedzie zabrudzona, ale to naprawde minimalnie w porownaniu do reszty.
Dodatkowo jak nie bedziesz mial cisnienia na szybkie wykonczenie, to mozesz sobie co roku robic po pokoju.
A wchodzac do mieszkania bedzie tez zupelnie inne wrazenie.
Powodzenia
Bajbus13

Data: 2009-04-27 14:28:15
Autor: Ingarden
Od czego zacząć remont mieszkania? W jakiej kolejności wykonywać prace?
zacznij od
przedpokoju - najwiekszy syf bedzie sie roznosil do wszystkich pokoi.

Kwestia gustu. Osobiscie robilem lazienke/wc w pierwszej kolejnosci i uwazam, ze to byl dobry pomysl. Całe mieszkanie wyglądało w czasie tej roboty jak plac budowy. Kleje, pył, graty takie jak szlifierka, mieszadło etc. Do tego, w czasie szlifowania podłogi pod kafelki, była taka zasłona dymna, że nie było wiadomo w którą stronę kierować się do wyjścia ;)

Oczywiście wiele zależy od kultury pracy. Mimo wszystko warto wszystkie brudne prace zrobić na początku, niezależnie od tego, w którym są do zrobienia (ot, choćby wspomniane szlifowanie nierówności podłogi). Kładzenie kafelek osobiście zaliczam do "prac brudnych".

--
le

Data: 2009-04-27 14:54:11
Autor: Bajbus13
[...]

Zgadzam sie w 100% - brudne w pierwszej kolejnosci.Jesli musi byc cos prute/ciete/szlifowane to jako pierwsze.
Ja wyszedlem z zalozenia ,ze lazienki sa juz zrobione- bo bez tego nie mozna normalnie funkcjonowac.
Jesli mialby wybierac korytarz czy pokoje to wybiore korytarz. Pokoje na samym koncu
Pzdr
Bajbus13

Data: 2009-04-27 15:38:05
Autor: Ingarden
Od czego zacząć remont mieszkania? W jakiej kolejności wykonywać prace?
Mimo wszystko warto wszystkie brudne prace zrobić na początku, niezależnie od tego, w którym są do zrobienia

...w którym *pomieszczeniu*...

--
le

Od czego zacząć remont mieszkania? W jakiej kolejności wykonywać prace?