Od dwudziestego

Data: 2020-01-14 12:06:51
Autor: Zenek Kapelinder
Od dwudziestego
nowy program w TV. Obok mozgojebnych tvnowskich produkcji o szpitalach i szkołach w TVPIS będzie program o sedziach. Ciekawe czy z rysem historycznym będzie czy od razu przejda do omawiania spraw bieżących i niebywałych osiągnięć wyjątkowej kasty.

Data: 2020-01-14 22:14:47
Autor: Trefniś
Od dwudziestego
W dniu .01.2020 o 21:06 Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> pisze:

[...]

IMHO rys historyczny może być wręcz _kluczowy_ w zrozumieniu problemów  polskiego sądownictwa.

Choćby próby scalenia trzech różnych systemów prawnych/sądowniczych z  trzech zaborów po odzyskaniu niepodległości.
Niektórzy twierdzą, że proces nie zakończył się aż do wybuchu II WŚ!

Po wojnie mieliśmy sądownictwo niescalone po zaborach, a do tego doszła  degradacja systemu po II WŚ.

Kolejna istotna sprawa to sądownictwo w czasie okupacji  niemieckiej/rosyjskiej.

I wcale nie chodzi tu o sądy podziemne!

Poczytajcie sobie, jak wyglądały oficjalne sądy na terenach przyłączonych  do III Rzeszy, jak w GG, jak w części zajętej przez rosjan.

To daje do myślenia, nawet w IV RP!

--
Trefniś

Data: 2020-01-14 16:21:02
Autor: japanizer
Od dwudziestego
On Wednesday, January 15, 2020 at 6:14:59 AM UTC+9, Trefniś wrote:
> [...]

Poczytajcie sobie, jak wyglądały oficjalne sądy na terenach przyłączonych  do III Rzeszy, jak w GG, jak w części zajętej przez rosjan..

A jak tam reformy sądownictwa PiS? O ile szybciej są rozpatrywane sprawy w sądach?

https://www.rp.pl/Sedziowie-i-sady/306139919-Reforma-sadownictwa-sady-sa-coraz-wolniejsze.html

Publikacja: 13.06.2018

Dane za pierwszy kwartał nie napawają optymizmem: zaległości rosną. Dłużej też trzeba czekać na koniec procesu.

Z najnowszych statystyk Ministerstwa Sprawiedliwości za pierwszy kwartał 2018 r. wynika, że spraw jest więcej, a sądy załatwiają ich coraz mniej. Przybywa więc zaległości. Jak by tego było mało, procesy trwają dłużej.

A rys kulturowy reformatorów mamy tu:

https://img.wiocha.pl/images/e/3/e38be79833c3ff5ccfa4e192602e380a.jpg

Data: 2020-01-15 13:22:15
Autor: Trefniś
Od dwudziestego
W dniu .01.2020 o 01:21 <japanizer@japanizer.org> pisze:

> [...]

To daje do myślenia, nawet w IV RP!

A jak tam reformy sądownictwa PiS? O ile szybciej są rozpatrywane sprawy  w sądach?

Z gówna bicza nie ukręcisz.

--
Trefniś

Data: 2020-01-15 02:02:52
Autor: Jacek Bialy
Od dwudziestego
   -- - jak w GG, jak w części zajętej przez rosjan.

Nie mów 'Rosjan', tylko 'sowietów'.  Jeśli zaś chodzi o sądownictwo, to stan sowieckiej okupacji trwa poniekąd do dziś - po co więc ględzić o zaborach? W czasie zaborów mieliśmy cywilizowane sądy, które jak mogły, tak starały się służyć zwykłym ludziom - jaki to ma związek z dzisiejszymi patologiami?

JB

Data: 2020-01-15 13:30:03
Autor: Trefniś
Od dwudziestego
W dniu .01.2020 o 11:02 Jacek Bialy <jacekbialy80@gmail.com> pisze:

[...]

To właśnie dlatego rys historyczny IMHO niezbędny, żebyś zrozumiał ten  związek!
Już pisałem - z gówna bicza nie ukręcisz, dlatego zmiany w sądownictwie NA  NAJWYZSZYM SZCZEBLU są konieczne. Wtedy sędziowie sądów powszechnych  odetchną z ulgą i zaczną sądzić sprawiedliwie.

Apeluję - albo rozumiecie problem, albo chociaż potraficie czytać co piszę  - inaczej dyskusja to strata czasu.

--
Trefniś

Data: 2020-01-15 09:11:04
Autor: Jacek Bialy
Od dwudziestego
[...]

-- -- -- -- -- -- -

Dobra, dobra Trefnisiu...  Tylko udowodnij najpierw, jak się mają dzisiejsze sądy do czasów Franciszka Józefa. Ja osobiście uważam że nijak, więc po co ludziom głowy zatruwać pobocznymi tematami?
Rys historyczny  powinien zacząć się od sowieckiej cywilizacji i stalinowskich sędziów, jakich ta anty-cywilizacja w Polsce zainstalowała. Trzeba dokladnie pokazać jej anty-ludzki charakter i przykłady jej dzisiejszych pozostałości, na przykład w sądach. Bo tak naprawdę problem nie leży w sądownictwie, lecz w oporze polskiego sowieciarstwa, które po rozpadzie ZSRR znalazło sobie protektora w strukturach UE.

JB

Data: 2020-01-15 18:28:10
Autor: Runt
Od dwudziestego
W dniu 2020-01-15 o 18:11, pajac Jacek Bialy pisze:

Już pisałem - z gówna bicza nie ukręcisz, dlatego zmiany w sądownictwie NA
NAJWYZSZYM SZCZEBLU są konieczne.

A tak konkretnie? Zacząłbyś od ministra z obecnej koalicji rządzącej czy ścigałbyś cienie z przeszłości? Przypominam ci, że obecnie przy korycie są leśne dziadki z PRL-owskim rodowodem. Prezes np. skończył 70-tkę.
St.Piotrowicz dobiega 70-tki, K.Pawłowicz również. Ty też! ;-)))

Co z wami zrobić? ;-)))

Wtedy sędziowie sądów powszechnych
odetchną z ulgą i zaczną sądzić sprawiedliwie.

Zgodnie z telefonicznym poleceniem z Nowogrodzkiej. Podac przykłady?

--
Runt

"Do polityki nie idzie się dla pieniędzy!" - (c) J.Kaczyński

Data: 2020-01-15 19:17:56
Autor: Trefniś
Od dwudziestego
W dniu .01.2020 o 18:28 Runt <runtime@anakumena.po> pisze:

[...]

Runt dziura w dupie (czyli w mózgu) - przecież to ty piszczysz, że ich  partia dąży słuszną drogą.
To ty jeszcze schizofrenik!

W obawie przed odpowiedzialnością z art. 207 KK nie będę kontynuował  dyskusji w tym wątku.
Zostawiam Białego i dziurę w dupie samych, niech se dyskutują.

--
Trefniś

Data: 2020-01-15 19:12:28
Autor: Trefniś
Od dwudziestego
W dniu .01.2020 o 18:11 Jacek Bialy <jacekbialy80@gmail.com> pisze:

   -- - jak w GG, jak w części zajętej przez rosjan.Nie mów 'Rosjan',  tylko 'sowietów'.  Jeśli zaś chodzi o sądownictwo, to  stan sowieckiej  okupacji trwa poniekąd do dziś - po co więc ględzić o  zaborach? W  czasie zaborów mieliśmy cywilizowane sądy, które jak mogły,  tak  starały się służyć zwykłym ludziom - jaki to ma związek z  dzisiejszymi  patologiami?

[...]

Osiołku, prosiłem - poczytaj i wytęż mózgownicę!
TRZY (a nawet cztery - bo węgierski Orawy, Spisz) zupełnie różne systemy  prawne, które nie zostały scalone nawet do II WŚ - poczytaj ośle, czym się  różniły i dlaczego nie mieliśmy rzetelnego i spójnego sądownictwa w  dwudziestoleciu międzywojennym!

Następnie ci sędziowie zmienili pieczęcie z orzełkiem na pieczęcie ze  swastyką i NADAL orzekali, na podstawie już zupełnie innej kultury prawnej  (III Rzesza i GG - oficjalnie mawia się, że sędziowie w tym czasie nie  szkodzili społeczeństwu, hehe).

Następnie ci sędziowie i ich potomkowie, a także absolwenci słynnej  Duraczówki zapałali miłością do Ziutka Stalina, a nawet płakali po jego  śmierci (Szechtery i ich spuścizna).

Po 89 roku środowisko miało się samo oczyścić, a wyszło wielkie G.

Jeśli teraz nie naprawimy polskiego sądownictwa, nadal będziemy niewinnych  wsadzać na 18 lat do pierdla (Komenda) - innej możliwości nie widać.

Skończyłem, Bialy niedorozwoju!

--
Trefniś

Data: 2020-01-15 12:51:08
Autor: Jacek Bialy
Od dwudziestego
   -- - Po 89 roku środowisko miało się samo oczyścić

Ciekawe, kto miał w to uwierzyć..

  -- - , a wyszło wielkie G.
Jeśli teraz nie naprawimy polskiego sądownictwa, nadal będziemy niewinnych
wsadzać na 18 lat do pierdla (Komenda) - innej możliwości nie widać.
-- -- -- -- -- -- -

A mówił ktoś, że nie?   Komendę wsadzili, żeby kryć gogusia lepszego od niego - wystarczył telefon i sprawa załatwiona. Tylko gdzie jest winny? Znajdzie sobie miejsce w 'zreformowanym sądownictwie'?  Reformy powinny mieć charakter personalny, inaczej stary układ odnajdzie się w nowym.

   -- - Skończyłem, Bialy niedorozwoju!

Ja ciebie tutaj jeszcze nie przezywałem i lepiej niech tak zostanie.

JB

Data: 2020-01-15 22:12:22
Autor: Trefniś
Od dwudziestego
W dniu .01.2020 o 21:51 Jacek Bialy <jacekbialy80@gmail.com> pisze:

[...]

OK, wszyscy rzucacie mięchem - ja już nie analizuję kto w kogo...

Ale jeśli PROSZĘ cię o myślenie, jeśli chcesz dyskutować, a ty uparcie  odmawiasz - to w obronie mojego cennego czasu mam pełne prawo się  denerwować!

Już w pierwszym poście dokładnie wytyczyłem kierunek rozumowania -  dlaczego HISTORIA polskiego sądownictwa jest  k l u c z o w a  dla  zrozumienia konieczności zmian.

Cała reszta była niepotrzebną reakcją na twoje pieniactwo.

--
Trefniś

Data: 2020-01-15 13:55:57
Autor: Jacek Bialy
Od dwudziestego
[...]

Ja staram się tego nie robić - a ty jeśli nie rozróżniasz uczestników dyskusji, to staraj się nikogo nie obrażać.

   -- - Ale jeśli PROSZĘ cię o myślenie, jeśli chcesz dyskutować, a ty uparcie odmawiasz - to w obronie mojego cennego czasu mam pełne prawo się
denerwować!

Nie myśl, że jesteś tutaj najmądrzejszy, to nie będziesz taki nerwowy.

JB

Data: 2020-01-16 01:57:00
Autor: Trefniś
Od dwudziestego
W dniu .01.2020 o 22:55 Jacek Bialy <jacekbialy80@gmail.com> pisze:

  -- - , a wyszło wielkie G.Jeśli teraz nie naprawimy polskiego   sądownictwa, nadal będziemy niewinnych  wsadzać na 18 lat do pierdla   (Komenda) - innej możliwości nie widać.-- -- -- -- -- -- - A mówił ktoś, że  nie?   Komendę wsadzili, żeby kryć gogusia lepszego od  niego -  wystarczył telefon i sprawa załatwiona. Tylko gdzie jest winny?   Znajdzie sobie miejsce w 'zreformowanym sądownictwie'?  Reformy powinny   mieć charakter personalny, inaczej stary układ odnajdzie się w nowym.     -- - Skończyłem, Bialy niedorozwoju! Ja ciebie tutaj jeszcze nie  przezywałem i lepiej niech tak zostanie.

[...]

Nie jestem najmądrzejszy - ale ja mam przynajmniej COKOLWIEK do  powiedzenia w temacie.
Ty zaś "im mniej wiem, tym bardziej się pluję" - do dyskusji nie wniosłeś  totalnie niczego!

Cały Jacek Biały z ego przerośniętym jak prostata.

EOT - ale pogadaj jeszcze dla dowodu, że moja ocena twojego rozwoju była  jednak prawidłowa.

--
Trefniś

Data: 2020-01-16 01:47:47
Autor: Jacek Bialy
Od dwudziestego
Nie myśl, że jesteś tutaj najmądrzejszy, to nie będziesz taki nerwowy.

   -- - Nie jestem najmądrzejszy - ale ja mam przynajmniej COKOLWIEK do powiedzenia w temacie.

W przeciwieństwie do innych, których wolno ci obrażać?
Jednak na innych uważaj choptysiu, bo czyjaś kultura nie musi być wyrazem słabości. Są tacy, którym trzeba przypierdolić, żeby to pojęli i oby ciebie do nich ktoś nie zaliczył.

JB

Data: 2020-01-15 14:28:23
Autor: Jacek Bialy
Od dwudziestego
    -- - Już w pierwszym poście dokładnie wytyczyłem kierunek rozumowania -   dlaczego HISTORIA polskiego sądownictwa jest  k l u c z o w a  dla zrozumienia konieczności zmian.
-- -- -- -- -- -- --

Na co zwróciłem uwagę,  j a k a  historia jest kluczowa. Ty zareagowałeś pianą zarzucając mi ośli upór i brak rozumienia.  Otóż wyobraź sobie, że są na świecie ludzie mądrzejsi od nas obu, którzy jednak nigdy nie zaakceptują reformy sądownictwa w postaci takiej, jakiej obaj byśmy sobie życzyli - i to mimo tego, że oni również ten problem rozumieją. Dlaczego tak się dzieje?
Otóż dlatego, że problem desowietyzacji nie leży tylko w wymiarze intelektu, lecz bardziej w systemach wartości i związanych z nimi sferach emocji, poczucia przynależności itd. Dlatego jałowe intelekualizowanie może prowadzić do nikąd (szczególnie wtedy, gdy zaczniemy się rozdrabniać w tematach zaborów).
Ludziom trzeba pokazywać konkretnie, dlaczego obecny korporacyjny system jest zły i skąd on się wywodzi. Wystarczy pokazać, że los takiego Komendy może spotkać każdego, kto nie ma wystarczających znajomości. Wtedy jest szansa przełamać istniejące emocje i inne uwarunkowania.

JB

Data: 2020-01-16 01:59:25
Autor: Trefniś
Od dwudziestego
W dniu .01.2020 o 23:28 Jacek Bialy <jacekbialy80@gmail.com> pisze:

[...]

Jacek, przestań bełkotać, bo czytać hadko.
EOT

--
Trefniś

Data: 2020-01-16 01:53:44
Autor: Jacek Bialy
Od dwudziestego
[...]

To nie czytaj gamoniu - nie jesteś tutaj sam.

JB

Data: 2020-01-17 00:02:01
Autor: Pisiorowy Escobar
Od dwudziestego
w <op.0ef4u2ufmtaby1@tncap.home>, Trefniś <trefnis1@mailinator.com>
napisał(-a):

Jeśli teraz nie naprawimy polskiego sądownictwa, nadal będziemy niewinnych  wsadzać na 18 lat do pierdla (Komenda) - innej możliwości nie widać.

głupolu, sąd skazał na podstawie spreparowanych przez prokuraturę dowodów
bo prokurator był poganiany przez kaczitlera i ręcznie przez niego wymienionych
na usłużnego

cep naprawę sadu zaczyna od wymiany skrzynek
myśl ciotka

--
"- To jest takie nowoczesne dziennikarstwo, co z dziennikarstwem prawdziwym nie ma wiele wspólnego - tłumaczył nowo zatrudnionej reporterce zastępca redaktora naczelnego newsweb.pl Dominik S. Jednocześnie wyjaśniał, na czym polega praca w portalu. - Człowiek siedzi i wymyśla jakieś bzdury. Dziennikarze to nad jednym tekstem trzy dni siedzą, a my piszemy po dziesięć dziennie - dodawał. "

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2020-01-17 16:42:31
Autor: Trefniś
Od dwudziestego

napisał(-a):

[...]

Ty naprawdę nie rozumiesz roli sądu w tej zbrodni sądowej, hehehe....

Forsowana i nawet wprowadzana (na szczęście nieskutecznie) przez  Płaczformę kontradyktoryjność procesu karnego miała usankcjonować takie  zbrodnie!

Tyle, że ty nie rozumiesz o czym piszę - zatem nie tracę czasu na rozmowę  z profanem i EOT.

--
Trefniś

Data: 2020-01-18 05:12:14
Autor: Jacek Bialy
Od dwudziestego
głupolu, sąd skazał na podstawie spreparowanych przez prokuraturę dowodów

Sędzia miał telefon, to i skazać musiał (na podstawie spreparowanych dowodów).

JB

Data: 2020-01-18 09:16:30
Autor: Jakub A. Krzewicki
Od dwudziestego
W dniu piątek, 17 stycznia 2020 16:42:38 UTC+1 użytkownik Trefniś napisał:

[...]

Że się wtrącę...
Co ma kontradyktoryjność do zbrodni sądowych?
U US-rańców jest kontradyktoryjność i do tego ławy przysięgłych i co by tutaj o nich złego nie powiedzieć, ten akurat element działa...

Data: 2020-01-18 19:54:22
Autor: Trefniś
Od dwudziestego
W dniu .01.2020 o 18:16 Jakub A. Krzewicki <patrick.o.hooligan@gmail.com>  pisze:

[...]

Boziuuuu...
Poczytaj (ze zrozumieniem!!!) o samej kontradyktoryjności, zastanów się  nad problemem, poczytaj _dlaczego_ została porzucona w Polsce ku uldze
w s z y s t k i c h
zainteresowanych.
Wystarczy ci wiedza z google.

Nawet Płaczforma i sędziowie nie piszczą nad porzuceniem "genialnej"  reformy III RP - skoro olewają taki porządny argument przeciw nowej  władzy, to są chyba niepełnosprawni.

Amerykanie mają też karę śmierci i parę innych rozwiązań spoza naszego  kręgu kultury prawnej.
Jedź do USA, będziesz je miał do dyspozycji.

--
Trefniś

Data: 2020-01-19 00:54:41
Autor: Pisiorowy Escobar
Od dwudziestego
w <op.0ejm85nhmtaby1@tncap.home>, Trefniś <trefnis1@mailinator.com>
napisał(-a):

> [...]
> myśl ciotka

Ty naprawdę nie rozumiesz roli sądu w tej zbrodni sądowej, hehehe...

ja tak, ty wcale a wcale
powtarzasz tylko frazesy jak pusta trajkotka

Forsowana i nawet wprowadzana (na szczęście nieskutecznie) przez  Płaczformę kontradyktoryjność procesu karnego miała usankcjonować takie  zbrodnie!

no patrz pan - kontradyktoryjności nie było a kaczitler tak posterował
prokuraturą że udało się osiągnąć sukces (tj. prokuraturze, nie mylić ze
sprawiedliwością).

Tyle, że ty nie rozumiesz o czym piszę - zatem nie tracę czasu na rozmowę  z profanem i EOT.

hahahah
ić stond trajkotko

Data: 2020-01-15 08:14:43
Autor: Runt
Od dwudziestego
W dniu 2020-01-14 o 21:06, genetyczny przygłup Zenek Kapelinder pisze:
nowy program w TV. Obok mozgojebnych tvnowskich produkcji o szpitalach i szkołach

no zenuś! Nie wiedziałem, że oglądasz z wypiekami na krostach!

w TVPIS będzie program o sedziach.

Jak za PRL ;-)))

Ciekawe czy z rysem historycznym będzie czy od razu przejda do omawiania spraw bieżących i niebywałych osiągnięć wyjątkowej kasty.

Mogą zacząć od Koguta ;-)))

Data: 2020-01-18 19:27:46
Autor: z
Od dwudziestego
Ale to nic nowego.

Codziennie w tvn24 jest "czarno na białym"

Taka moda ;-)

Data: 2020-01-18 19:46:01
Autor: Runt
Od dwudziestego
W dniu 2020-01-18 o 19:27, z pisze:
Ale to nic nowego.

Codziennie w tvn24 jest "czarno na białym"

Taka moda ;-)

To po co ogladasz? Masz TVP Info i TV Trwam.