Od jakiego wieku dziecko w foteliku?

Data: 2009-08-19 07:42:20
Autor: Igor Adamiak
Od jakiego wieku dziecko w foteliku?
J/w. Chodzi o fotelik nad tytlnym kołem roweru.

IA

Data: 2009-08-19 03:10:01
Autor: jpogoda
On 19 Sie, 07:42, "Igor Adamiak" <igor...@wp.pl> wrote:

J/w. Chodzi o fotelik nad tytlnym kołem roweru.

Mój młody jeździł od 22 miesiąca życia do 22kg wagi, czyli jakieś 3
lata.
Fotelik Hamax Sleepy (odchylany), dodatkowo miękka wyściółka.
A jeździliśmy głównie w terenie i to czasem dość nierównym, np.
znakowane szlaki rowerowe wokół Szklarskiej Poręby, Pobierowa,
Międzyzdrojów itp. (banajmniej nie asfalt!)
Młody ma się dobrze, żadnego zwyrodnienia kręgów nie dostał, więc bez
paniki :-)

Pozdrawiam,

--
Jarek Pogoda

Data: 2009-08-19 08:32:12
Autor: AL
Igor Adamiak pisze:
J/w. Chodzi o fotelik nad tytlnym kołem roweru.

IA
oglnie - dziecko musi juz samo mocno utrzymmywac glowke w pionie.
My zaczynalismy ja maluch mial 3 lata.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-08-19 09:26:20
Autor: pianagol[LUB]
Od jakiego wieku dziecko w foteliku?
Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomości news:h6g69c$2u0$1inews.gazeta.pl...

oglnie - dziecko musi juz samo mocno utrzymmywac glowke w pionie.

MSZ to zdecydowanie za wcześnie.
Ja swoje woziłem, jak już chodzić umiały - pionizacja oznacza, że mięśnie są wystarczająco silne.

--
zdrowya życzę,
pianagol

Data: 2009-08-19 11:14:40
Autor: ...::QRT::...
Dnia Wed, 19 Aug 2009 08:32:12 +0200, AL napisał(a):

Igor Adamiak pisze:
J/w. Chodzi o fotelik nad tytlnym kołem roweru.

IA
oglnie - dziecko musi juz samo mocno utrzymmywac glowke w pionie.

to chyba jednak nieco z wczesnie

My zaczynalismy ja maluch mial 3 lata.

3 lata?  Chodziło Ci chyba o 3 miesiace w kontekscie tego trzymania główki? Ja swojego wsadziłem na fotelik jak miał jakieś 18 miesiecy. Wynikało to
głównie z tego iż poprostu taki wiek osiagnął w kwietniu/maju kiedy aura
była już na tyle przyjazna zeby zacząć z młodym jezdzić.  IMO jak dziecko ma ponad rok można smiało zaczynać jezdzić. --
www.warszawski.info

Data: 2009-08-19 02:19:14
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Od jakiego wieku dziecko w foteliku?
podczepiajac sie pod temat:

Jakie w Waszym odczuciu sa wyjebane foteliki dla dzieci? Chce sprawic
prezent i chcialbym pozbyc sie na ten cel szczodrych pieniedzy -
powiedzmy 1000-1500 PLN.

To znaczy to jest gorna granica, jesli wybitne firmy maja swoje topowe
foteliki tansze to tym lepiej. Ale nawet nie wiem na jakie firmy
patrzec, a jakie olac.

Dzieki,

Cepan

Data: 2009-08-19 09:29:32
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-08-19, frank.castle0407@googlemail.com wrote:
podczepiajac sie pod temat:

Jakie w Waszym odczuciu sa wyjebane foteliki dla dzieci? Chce sprawic
prezent i chcialbym pozbyc sie na ten cel szczodrych pieniedzy -
powiedzmy 1000-1500 PLN.

"Wyjebane foteliki"? Pimp my fotelik? :P

Data: 2009-08-19 11:36:41
Autor: Pawel X
Od jakiego wieku dziecko w foteliku?
Ale nawet nie wiem na jakie firmy patrzec, a jakie olac.

Z firm robiących foteliki znam OK Baby, Polisport i Hamax.
Przy czym Hamax jest chyba najpopularniejszy ( takich foteli
spotykam najwięcej ).
Tutaj mała podpowiedź : foteliki Hamax w Decathlonie
są dużo tańsze niż w innych sklepach rowerowych.
Za 1000 PLN kupisz sobie trzy ;) .

--
Paweł X

Data: 2009-08-19 12:13:23
Autor: Bazyl
Uzytkownik wrote:

Jakie w Waszym odczuciu sa wyjebane foteliki dla dzieci? Chce sprawic
prezent i chcialbym pozbyc sie na ten cel szczodrych pieniedzy -
powiedzmy 1000-1500 PLN.

Kup Hamaxa Sieste, a za reszte krysztalki Swarovskiego i pierdyknij w nich caly tyl na super glue. Bedzie wyjebany i bezpieczny, bo widoczny z daleka.
PNMSP

Bazyl [ bazyl3CIACHO@go2.pl ]
http://bazyl3.blogspot.com
http://tinyurl.com/pfbmx and http://tinyurl.com/53ryxx

Data: 2009-08-19 03:50:33
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
On Aug 19, 11:13 am, "Bazyl" <bazyl3[NOSPAM]@go2.pl> wrote:
Uzytkownik wrote:
> [...]

caly tyl na super glue. Bedzie wyjebany i bezpieczny, bo widoczny z daleka.

Bazyl [ bazyl3CIA...@go2.pl ]http://bazyl3.blogspot.comhttp://tinyurl.com/pfbmxandhttp://tinyurl.com/53ryxx

Ha! Czyli generalnie ceny tego akcesorium koncza sie na 300 PLN!

Data: 2009-08-19 11:16:19
Autor: Srututu
Od jakiego wieku dziecko w foteliku?
IMO jak dziecko ma ponad rok można smiało zaczynać jezdzić.

IMHO niezależnie od wieku dopiero jak potrafi biegać (świadczy to o rozwinięciu mięśni podtrzymujących kręgosłup).

Data: 2009-08-19 11:55:09
Autor: Coaster

Igor Adamiak pisze:
[...]

Dziwne teraz czasy - ja w wieku 3 lat dostalem rowerek bobo i jezdzilem z kolkami bocznymi samodzielnie ;-)

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-08-19 12:08:34
Autor: ...::QRT::...

Igor Adamiak pisze:
[...]

to sie akurat nie zmieniło :)  --
www.warszawski.info

Data: 2009-08-19 13:53:47
Autor: AL

Igor Adamiak pisze:
[...]

i nadazales tak za rodzicami na wycieczce rowerowej?
(niezla kadencje, thu kondycje miec musiales ;)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-08-19 14:04:40
Autor: Coaster
AL wrote:

Igor Adamiak pisze:
[...]

Rodzice nadazali za mna - tylko ja bylem 'zrowerowany'.
Potem byl strugany specjalny kijek wcisniety za rura podsiodlowa do podtrzymywania bicykla przez rodzica (juz bez kolek) a po jakichs 2 latach - pelna wolnosc na 2 kolkach. :-)

Data: 2009-08-20 10:41:08
Autor: Andrzej
Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomości news:h6gpuk$7rf$1news.supermedia.pl...
[...]

Moje dzieciaki usamodzielniły się w wieku 4-5 lat - praktycznie same, czyli bez kija. Nie ma to jak zdrowa konkurencja w ramach której nieco starsze dzieci dają radę a 2 kołach. No i niedlugo pierwsza wyprawa, bo już po wertepach jeżdżą.

--
Pozdrv!
Andrzej

Data: 2009-08-19 13:51:07
Autor: AL

Igor Adamiak pisze:
[...]

to ze dziecko umie trzymac glowke siedzac, czy podniesc nia lezac - nie swiadczy o tym, ze utzyma ja w przypadku dynamicznych obciazen jakie napotka na 100% podczas jazdy na foteliku rowerowym (nagla zmiana kierunku, hamowanie, zjazd/podjazd pod kraweznik)

Dopiero od 2-3 lat dziecko jest w stanie oprzec sie 'dynamice swiata zewnetrznego' ;) - czyli inaczej zaczyna samo chodzic.

[...]

podobnie jest na nartach - niektorzy chwala sie, ze dziecko 2 letnie juz w buty i puszczali z gorki.  Blad - za slabe kosci, za slabe miesnie - jeden upadek i tragedia gotowa.  Mozesz dziecku tylko krzywde w ten sposob zrobic.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-08-19 14:06:52
Autor: cztery
[...]

Pitolenie. Dziecko jest duuuuzo trudniejsze do "popsucia" poprzez upadek niz dowolny dorosly. Po pierwsze dlatego, ze upada z nizszej wysokosci, poza tym ma bardziej elastycznych uklad szkieletowy.
W Alpach jest mnostwo szkolek gdzie jezdza dwuletnie dzieci. Jezdza same (za instruktorem) z przodami nart zlaczonym urzadzeniem, ktore nie pozwala sie im rozjechac.

Data: 2009-08-19 14:56:07
Autor: AL
cztery pisze:
[...]

z upadaniem - zgadza sie

Po pierwsze dlatego, ze upada z nizszej wysokosci, poza tym ma bardziej elastycznych uklad szkieletowy.

ale jeszcze nie do konca uksztaltowany
(chodzi o kosciec + wszelkie wiazadla i miesnie)

W Alpach jest mnostwo szkolek gdzie jezdza dwuletnie dzieci. Jezdza same (za instruktorem) z przodami nart zlaczonym urzadzeniem, ktore nie pozwala sie im rozjechac.

jak dobrze zauwazyles - maja ograniczniki aby im sie nozki nie rozjechaly
Spytaj sie ortopedy jakie uszkodzenia miednicy (badz okolic) groza maluchowi, gdy walnie w nieodpowiedni sposob na nartach (np. z rozjechaniem nozek wlacznie).

Nie twierdze, ze kazdy upadek malucha to katastrofa - ale jesli upadek bedzie lacyl w sobie wiele 'niekorzystnych kombinacji' to nie wplynie to korzystnie na malca.

Moj maluch w wieku 4 lat raczej dreptal na nartach niz sam jezdzil - owszem, moglem go wsadzic w buty - ustawic z gorki na azymut na zone czekajaca na dole i poscic - zasuwal na kreche z gorki bez upadku az sam sie zdziwilem i sam byl w stanie  utrzymac rownowage - sztywne buty utrzymywaly go w pionie :)
Ale wczesniej to byly nieporadne dreptania po plaskim i masa upadkow na pupe niz prawdziwa jazda (ot, taka zaprawa jedynie).  Teraz - w wieku 9 lat - jezdzi juz duzo lepiej od zony (ale to OT).

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-08-20 09:53:21
Autor: cztery
[...]

Nie do konca uksztaltowany to on bedzie do 16-20 roku zycia... Wlasnie to nieuksztaltowanie zapewnia gietkosc i wieksza odpornosc na zlamanie.
Zobacz w jaki sposob dziecko jest w stanie zrobic fikolek - my bysmy sie polamali na dwa kawalki :-) i skrecili sobie kark.

[...]

Generalnie jazda na nartach nie jest bezpieczna :-) Ale pogadaj z ortopeda kto jest bardziej narazony na kontuzje od upadku. Ty czy dziecko.

Nie twierdze, ze kazdy upadek malucha to katastrofa - ale jesli upadek bedzie lacyl w sobie wiele 'niekorzystnych kombinacji' to nie wplynie to korzystnie na malca.

Dziecko jest jakims wyjatkiem niekorzystnych kombinacji i wynikajacych z tego kontuzji ?

[...]

Moja corka zaczela jezdzic w szkolce w wieku 2 lat i 8 miesiecy. Pierwszy sezon to byla szkolka a oslej laczce i zabawy w przysiady itp.
Nastepny sezon (3 lata i 10 miesiecy) zasuwala z innymi maluchami (czesto od niej mlodszymi o rok i wiecej) na czerwonych trasach w Dolomitach.
Oczywiscie nie jest to jazda na krawedziach ani rownolegla - dzieciaki jada plogujac - ale mimo wszystko postepy w tym wieku sa szalone a strach przed ekspozycja (czyli stromizna) duzo mniejszy niz starszych dzieci/doroslych.
Zobaczymy jak bedzie w tym roku :-)

Data: 2009-08-19 14:29:35
Autor: ...::QRT::...
Dnia Wed, 19 Aug 2009 13:51:07 +0200, AL napisał(a):

[...]

chyba przesadzasz. Foteliki samochodowe (do siedzenia) sa przeznaczone dla
dzieci w wieku około 1 roku. A w aucie dziecko również podlega "dynamicznym
obciążeniom". Śmiem nawet twierdzić iż te obciązenia mogą być wieksze. A zdajesz sobie sprawę jak wielkim "dynamicznym obciążeniom" podlegają
dzieci przewożone w tramwajach?
[...]

czyli jednak - moje dziecko w wieku 3 lat już kończyło etap fotelikowania.
W tym wieku nie było juz mu zbyt wygodnie - miał mało miejsca. Jako 4 latek był już zdecydowanie za wysoki choć jego wzrost jest raczej
poniżej średniej.  --
www.warszawski.info

Data: 2009-08-19 14:46:23
Autor: AL
....::QRT::... pisze:
[...]

sa boczne oparcia na glowke - dodatkowo na male dzieci masz wkladki do fotelika bardziej obejmujace male cialko pasazera

w foteliku rowerowym glowka dziecka jest najczesciej powyzej oparcia (bez trzymania bocznego)
(czasami spotyka sie foteliki z dokladanymi zaglowkami)

[...]
moj jezdzil do 6-go roku zycia z nami na wycieczki rowerowe na foteliku
(choc mial i swoj rowerek) - inaczej by nie nadazal za nami

W wieku 6ciu lat zaczol tez jezdzic samodzielnie na dwoch kolkach (bez podporek)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-08-19 09:31:48
Autor: Pawel X
Od jakiego wieku dziecko w foteliku?
J/w. Chodzi o fotelik nad tytlnym kołem roweru.

Firma Hamax twierdzi, że ich foteliki są dla dzieci
od 9 miesiąca życia. IMHO 9 miesięcy to stanowczo za mało.
Moja córka zaczęła jeździć w wieku 2 lat.
Mogłaby zacząć wcześniej, ale wcześniej była zima.

--
Paweł X

Data: 2009-08-19 01:16:50
Autor: MaOr
On 19 Sie, 09:31, Pawel X <pawel...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

Moja córka zaczęła jeździć w wieku 2 lat.
Mogłaby zacząć wcześniej, ale wcześniej była zima.

ja zacząłem obie swoje pociechy wozić ok 15 miesiąca jak zaczęły w
miarę normalnie chodzić, z dzieciakiem w foteliku unikam wszelkich
dziur, korzeni itp.
i do tego częste przerwy

M.

Data: 2009-08-19 10:34:00
Autor: Piotr Lewandowski
Od jakiego wieku dziecko w foteliku?

J/w. Chodzi o fotelik nad tytlnym kołem roweru.

My zaczynaliśmy jak jak już dobrze chodziły i było ciepło, czyli ok. 13-15 miesiąca. W przypadku córki super rozwiązaniem okazał się fotelik odchylany do tyłu (Hamax Siesta) bo zasypiała po przejechaniu 50m a przy pionowym oparciu głowa w kasku opadała jej na piersi. Synek natomiast jest bardziej zainteresowany światem i jeździmy na pionowo.

Piotr Lewandowski

Data: 2009-08-19 10:42:32
Autor: Bazyl
Igor Adamiak wrote:

J/w. Chodzi o fotelik nad tytlnym kołem roweru.

Szymek miał 13 miesięcy i sprawnie chodził. Nie więcej niż pół godziny po asfalcie.