Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie?

Data: 2011-02-28 22:12:33
Autor: DJ
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie?
Wprawdzie nakaz jeszcze obowiązuje, ale ponieważ został zaskarżony do
Trybunału Konstytucyjnego, sądy w takach sytuacjach zwykle odraczają
postępowanie, czekając na werdykt.
Nie wiem jak Wy, ale ja od jutra zamierzam nie przyjąć mandatu.
Poinformujcie o tym rodzinę i znajomych, że jest taka możliwość.

Ale czym sie tak ekscytujesz?
Niektorzy jezdza bez swiatel kiedy chca nie patrzac na trybunal konstytucyjny. Nie dalej jak dzisiaj rano malo w takiego nie walnalem. Blady swit, szary samochod bez swiatel wyjezdzajacy sposrod innych zaparkowanych samochodow i dosc ostre hamowanie z mojej strony. Jechalem wolno, bo to byla droga osiedlowa. Gdyby mial wlaczone swiatla zauwazylbym go sporo wczesniej.

DJ

Data: 2011-02-28 22:29:35
Autor: WW
Od jutra mo???na je???dzi??? bez ???wiat e??? w dzie???
W dniu 2011-02-28 22:12, DJ pisze:
Wprawdzie nakaz jeszcze obowiÂązuje, ale poniewaÂż zostaÂł zaskarÂżony do
TrybunaÂłu Konstytucyjnego, sÂądy w takach sytuacjach zwykle odraczajÂą
postĂŞpowanie, czekajÂąc na werdykt.
Nie wiem jak Wy, ale ja od jutra zamierzam nie przyj¹Ì mandatu.
Poinformujcie o tym rodzinê i znajomych, ¿e jest taka mo¿liwoœÌ.

[...]

To jest właśnie skutek działania kretynów uchwalających nowe nakazy i zakazy bez opamiętania.
Stara zasada mówi, "Jak raz każesz coś zrobić, to już zawsze będziesz musiała kazać to zrobić".
Od zawsze było wiadomo, że jak są złe warunki, to się zapala światła, a jak dobre, to nie zapala.
Durnie wydali przepisy i teraz ludzie nie będą w dzień zapalali świateł nawet jak będzie padał deszcz.

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

Data: 2011-02-28 21:38:23
Autor: G Nowak
[...]

Zawsze znajda sie skurwiele, ktorzy nie beda zapalac jesli nie zlapiesz ich za morde. A bo to zarowki szkoda, a bo jedno piwo rocznie zaoszczedzi na paliwie, a bo odbija sie od samochodow i oslepia, itp. W Szkocji nie pala swiatel dopoki widza dokad jada. W efekcie ja stracilem znizke bo wycofalem w krowe w grafitowym gracie.

--
Pozdr

Data: 2011-02-28 21:41:07
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 28 Feb 2011 21:38:23 -0000, G Nowak napisał(a):

paliwie, a bo odbija sie od samochodow i oslepia, itp. W Szkocji nie pala swiatel dopoki widza dokad jada. W efekcie ja stracilem znizke bo wycofalem w krowe w grafitowym gracie.

Zasuwałeś nieoświetloną drogą na wstecznym?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-03-01 06:59:09
Autor: ptoki
Od jutra mo na je dzi bez wiate w dzie
On 28 Lut, 22:41, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
Dnia Mon, 28 Feb 2011 21:38:23 -0000, G Nowak napisa (a):

> paliwie, a bo odbija sie od samochodow i oslepia, itp. W Szkocji nie pala
> swiatel dopoki widza dokad jada. W efekcie ja stracilem znizke bo wycofalem
> w krowe w grafitowym gracie.

Zasuwa e nieo wietlon drog na wstecznym?

Fajny ten watek. Nie sadzilem ze tylu slepych jezdzi po drogach.

Data: 2011-03-02 23:58:29
Autor: magnes

Uzytkownik "ptoki" <sczygiel@gmail.com> napisal w wiadomosci:

Fajny ten watek. Nie sadzilem ze tylu slepych jezdzi po drogach.

Dokladnie o tym samym pomyslalem... ;-P

--
Pozdr.
magnes

Data: 2011-03-01 10:18:29
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 28 Feb 2011, G Nowak wrote:

W Szkocji nie pala swiatel dopoki widza dokad jada.
W efekcie ja stracilem znizke bo wycofalem w krowe w grafitowym gracie.

  Z czystej logiki wychodzi że się wychyliłeś - nie widziałeś dokąd jedziesz ;>
  Jeśli sugerujesz co innego, to następnym krokiem będzie pakowanie
aut w kamizelki odblaskowe.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-03-03 00:00:31
Autor: magnes

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości:

 Jeśli sugerujesz co innego, to następnym krokiem będzie pakowanie
aut w kamizelki odblaskowe.

Kiedys przed automobilem musiala isc osoba z czerwona choragiewka, moze trzeba by przywrocic ten przepis w Polsce? ;-P

--
Pozdr.
magnes

Data: 2011-03-04 08:12:02
Autor: niusy.pl
Od jutra mo na je dzi bez wiate w dzie

UĹźytkownik "magnes" <magnes74@poczta.onet.pl>

 Jeďż˝li sugerujesz co innego, to nastďż˝pnym krokiem bďż˝dzie pakowanie
aut w kamizelki odblaskowe.

Kiedys przed automobilem musiala isc osoba z czerwona choragiewka, moze trzeba by przywrocic ten przepis w Polsce? ;-P

A to akurat jest w temacie. Kolumna pieszych może iść drogą. Powiedzmy pielgrzymka.

Data: 2011-03-03 07:34:57
Autor: G Nowak
[...]

Nie wychylilem tylko normalnie w babe cofnalem, po prostu bylem zmeczony, moze tez sie spieszylem za slabo spojrzalem w lusterko. Nie rozumiem, czemu posiadacze grafitowych i czarnych samochodow nie mieliby palic swiatel podczas kiepskiej pogody lub kiedy zaczyna robic sie ciemno. Przeciez to nic nie kosztuje ani nie boli a zaoszczedzilo by tej babie wymiane zderzaka, maski, blotnika i moze jeszcze czegos. Mi sie nic nie stalo.

Data: 2011-03-03 07:45:25
Autor: Kresowiak
G Nowak <gnowak84.usunto@gmail.com> napisał(a):

> [...]

Nie wychylilem tylko normalnie w babe cofnalem, po prostu bylem zmeczony, moze tez sie spieszylem za slabo spojrzalem w lusterko. Nie rozumiem, czemu posiadacze grafitowych i czarnych samochodow nie mieliby palic swiatel podczas kiepskiej pogody lub kiedy zaczyna robic sie ciemno. Przeciez to nic nie kosztuje ani nie boli a zaoszczedzilo by tej babie wymiane zderzaka, maski, blotnika i moze jeszcze czegos. Mi sie nic nie stalo.

Jak się jest zmęczonym, to się odpoczywa, bo na drugi raz zabijesz pieszego i
wtedy tak przyjemnie już nie będzie.

Data: 2011-03-03 10:26:48
Autor: G Nowak
[...]

Dwoch pieszych i rowerzyste na autostradzie, pozniej jeszcze wioslarza.

Data: 2011-03-03 11:56:09
Autor: szufla
Od jutra mo na je dzi bez wiate w dzie
Dwoch pieszych i rowerzyste na autostradzie, pozniej jeszcze wioslarza.

I po co pieprzysz bez sensu ? Ma racje, jestes zmeczony to zjedz na parking bo zasniesz i bedzie kilka trupow przez ciebie.

sz.

Data: 2011-03-03 12:20:18
Autor: Mario
On 2011-03-03 08:34, G Nowak wrote:
[...]

Ależ powinni, nie tylko posiadacze ciemnych samochodów ale wszyscy.
PODCZAS KIEPSKIEJ POGODY lub KIEDY ZACZYNA ROBIĆ SIĘ CIEMNO,
a nie w słoneczny bezchmurny dzień. :-)

pozdrawiam
mario

Data: 2011-03-01 07:47:24
Autor: Marek Dyjor
WW wrote:
[...]

tylko ze durnie to nawet i wcześniej nie włączali świateł oraz prowadzili kalkulacje typy załączę światła dopiero jak wyjadę z parkingu :)

Data: 2011-03-01 12:46:23
Autor: WW
W dniu 2011-03-01 07:47, Marek Dyjor pisze:

tylko ze durnie to nawet i wcześniej nie włączali świateł oraz
prowadzili kalkulacje typy załączę światła dopiero jak wyjadę z parkingu :)

To prawda, ale nie cała.
Jak nie było obowiązku, to wszyscy kierowcy wypatrywali na drodze samochodów zarówno oświetlonych jak i nieoświetlonych. Utarło się nawet, że jak ktoś jechał w dzień na światłach, to znaczy, że mu się bardzo spieszy. Takim z daleka ustępowaliśmy drogi.
Dziś, jak obowiązuję przepis, to wypatruje się tylko świateł.

Data: 2011-03-01 12:58:21
Autor: Arek
W dniu 2011-03-01 12:46, WW pisze:
[...]

Czasy, gdy samochodów było znacznie mniej, poruszały się z mniejszymi prędkościami itp. były odrobinę inne. Czyż nie?

A.

Data: 2011-03-01 13:16:14
Autor: WW
W dniu 2011-03-01 12:58, Arek pisze:

Czasy, gdy samochodów było znacznie mniej, poruszały się z mniejszymi
prędkościami itp. były odrobinę inne. Czyż nie?

A.

To prawda, ale zakładam, Ĺźe i IQ w tym czasie nieco się podniosło  :-)

Data: 2011-03-01 13:45:31
Autor: Artur Maśląg
Od jutra mo???na je???dzi??? bez ???wiat e??? w dzie???
W dniu 2011-03-01 13:16, WW pisze:
(...)
To prawda, ale zakładam, że i IQ w tym czasie nieco się podniosło :-)

Błędne założenie.

Data: 2011-03-01 19:18:45
Autor: radxcell
*Artur Maśląg* wrote in <news:ikippa$3kb$2news.onet.pl>:
W dniu 2011-03-01 13:16, WW pisze:
(...)
To prawda, ale zakładam, że i IQ w tym czasie nieco się podniosło :-)
Błędne założenie.

Tu nie trzeba nic zakładać. Efekt Flynna. Zmierzone i potwierdzone.

pozdr, rdx

Data: 2011-03-01 20:16:54
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-03-01 19:18, radxcell pisze:
[...]

Z czego nic dokładnie nie wynika w zakresie omawianego tematu.

Data: 2011-03-01 14:29:58
Autor: Arek
[...]

IQ dowolnej zbiorowości jest mniejsze niż każdego osobnika osobno.

A.

Data: 2011-03-01 13:44:52
Autor: Artur Maśląg
Od jutra mo??na je??dziÄ? bez ??wiate?? w dzie??
[...]

To tak jak teraz.

Utarło się nawet,
że jak ktoś jechał w dzień na światłach, to znaczy, że mu się bardzo
spieszy. Takim z daleka ustępowaliśmy drogi.

Komu się tak utarło i gdzie?

Dziś, jak obowiązuję przepis, to wypatruje się tylko świateł.

Jasne, przynajmniej pasuje do Twojej teorii.

Data: 2011-03-01 13:49:13
Autor: Mario
On 2011-03-01 13:44, Artur Maśląg wrote:
[...]

Prawie bo niedotyczy usera "DJ". :-)

pozdrawiam
mario

Data: 2011-03-01 20:27:22
Autor: niusy.pl
Od jutra mo??na je??dziÄ? bez ??wiate?? w dzie??

Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com>

Kierowcom w Polsce ?

Data: 2011-03-02 08:01:27
Autor: niusy.pl
[...]

Tym co jeĹşdzili ? :-)

Nie wiem, chcesz powiedzieć, że nigdy tego nie było czy o co chodzi ?

Data: 2011-03-02 10:12:04
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-03-02 08:01, niusy.pl pisze:
[...]

Ciekawe czym jeĹşdzili, gdzie, kiedy i czy w ogĂłle.

Nie wiem, chcesz powiedzieć, że nigdy tego nie było czy o co chodzi ?

Nie wiem komu się takie rzeczy 'utarły' więc pytam.

Data: 2011-03-01 08:49:12
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:ikh44i$7i6$1node2.news.atman.pl...
[...]

Jak nie jesteś (jak sugerujesz) durniem i umiesz czytać, to po powtórnym
przeczytaniu postu, który zacytowałeś, zorientujesz się, że autor nie powiela,
tylko opiera się na doświadczeniu, co jest szczególne, ludziom myślącym.
Ja również opierając się na doświadczeniach - jeździłem i będę jeździł
cały rok na światłach.

Artur(m)

Data: 2011-03-01 21:40:17
Autor: Marcin Jan
[...]

Dokładnie. Często widzę takie auta z dziennymi światłami że mimo złych warunków nie zapalają mijania. Efekt taki że od tyłu gościa nie widać a i z przodu wiele do życzenia - zwłaszcza nisko osadzone chińskie białe ledy.

Data: 2011-02-28 22:50:42
Autor: z
W dniu 28.02.2011 22:12, DJ pisze:
Jechalem wolno, bo to byla
droga osiedlowa. Gdyby mial wlaczone swiatla zauwazylbym go sporo wczesniej.

Uważaj na drodze mają prawo pojawić się "obiekty" które nie muszą świecić światłami. Pamiętaj o tym.

Lepiej żeby nie przypominał o tym pieszy na przejściu czy (odpukać) prokurator. Lepiej mysleć niż świecić i popadać w samozadowolenie.
Temacik zastępczy

Data: 2011-03-01 09:21:57
Autor: Arek
W dniu 2011-02-28 22:50, z pisze:
[...]

Piesi z reguły nie zasuwają > 100km/h pod prąd na Twoim pasie. Więc nie przesadzajmy.

A.

Data: 2011-03-01 09:13:47
Autor: wit
Arek <abc@abc.pl> wrote:
Piesi z reguły nie zasuwają > 100km/h pod prąd na Twoim pasie. Więc nie przesadzajmy.

Ale historia miała miejsce na osiedlowym parkingu gdzie nikt nie zasuwał >
100km/h. Więc nie przesadzajmy.

wit

Data: 2011-03-01 12:04:00
Autor: Arek
W dniu 2011-03-01 10:13, wit pisze:
Arek<abc@abc.pl>  wrote:
Piesi z reguły nie zasuwają>  100km/h pod prąd na Twoim pasie. Więc nie
przesadzajmy.

Ale historia miała miejsce na osiedlowym parkingu gdzie nikt nie zasuwał>
100km/h. Więc nie przesadzajmy.

Ktoś pisał o ogólnie o sytuacji na drodze więc napisałem równie ogólnie.

A co do osiedli i pieszych. Piesi lubią przechodzić wszędzie gdzie się da, niekoniecznie po pasach i niekoniecznie rozglądając się na wszystkie strony. Oświetlony samochód jednak ułatwia pieszemu dostrzeżenie w porę niebezpieczeństwa. Łatwiej pieszemu dać krok w tył, niż tonie żelastwa zatrzymać się nawet z 50km/h w miejscu.

A.

Data: 2011-03-01 11:18:31
Autor: wit
Arek <abc@abc.pl> wrote:
Ktoś pisał o ogólnie o sytuacji na drodze więc napisałem równie ogólnie.

Ktoś pisał o konkretnej sytuacji, gdy to przyzwyczajony, że wszystko co się
rusza musi świecić, nie zauważył czegoś ruszającego się a nieświecącego. No,
zauważył, ale narzeka, że późno. To nie jest dobre przyzwyczajenie.

strony. Oświetlony samochód jednak ułatwia pieszemu dostrzeżenie w porę niebezpieczeństwa. Łatwiej pieszemu dać krok w tył, niż tonie żelastwa

Tak, jeszcze przyzwyczajajmy pieszych, że mają uciekać gdy widzą światło.
Jak światła nie widzą to luz.

wit

Data: 2011-03-01 12:55:22
Autor: Arek
W dniu 2011-03-01 12:18, wit pisze:
Arek<abc@abc.pl>  wrote:
[...]

Ktoś pisał, że nie zauważył czegoś co było niewidoczne, ale gdyby miało światła to by to zobaczył (parking przy drodze gęsto obstawiony samochodami, światła są widoczne przez szyby, samochód nie oświetlony już nie).

[...]

Nie przyzwyczajamy tylko pomagamy zauważyć nadciągające niebezpieczeństwo.

Pieszy wychodzący z pomiędzy zaparkowanych samochodów ma dość znacznie utrudnioną możliwość obserwacji drogi, której nie widać. Światła jednak można zauważyć odpowiednio wcześnie. W przypadku rowerzystów jest podobnie.

A.

Data: 2011-03-01 12:12:56
Autor: Kresowiak
Arek <abc@abc.pl> napisał(a):
Ktoś pisał, że nie zauważył czegoś co było niewidoczne, ale gdyby miało światła to by to zobaczył (parking przy drodze gęsto obstawiony samochodami, światła są widoczne przez szyby, samochód nie oświetlony już nie).

Czy ja dobrze widzę? Nie napisałeś tego poważnie, prawda?
Nikt nie może być aż TAK głupi!

Data: 2011-03-01 14:30:53
Autor: Arek
W dniu 2011-03-01 13:12, Kresowiak pisze:
Arek<abc@abc.pl>  napisał(a):

[...]

Typowy neelixowy poziom. Czas płynie a neelix zawsze ten sam.

A.

Data: 2011-03-01 13:49:19
Autor: Kresowiak
Arek <abc@abc.pl> napisał(a):

> Czy ja dobrze widzę? Nie napisałeś tego poważnie, prawda?
> Nikt nie może być aż TAK głupi!

Typowy neelixowy poziom. Czas płynie a neelix zawsze ten sam.

A.

A więc jednak to było pisane poważnie!?!?
No to nie życzę ci wjechania wprost pod koła innego samochodu (ewentualnie
wprost w rowerzystę) z pierwszeństwem przejazdu. Jeżeli opierasz decyzję
"jechać/nie jechać" na światłach widocznych przez szyby innych samochodów to
jednak będzie to jak najbardziej możliwe.

Data: 2011-03-01 15:02:00
Autor: DJ
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie?
Jeżeli opierasz decyzję
"jechać/nie jechać" na światłach widocznych przez szyby innych samochodów to
jednak będzie to jak najbardziej możliwe.

Inteligentny czlowiek podejmuje decyzje w oparciu o wiele elementow. I kazdy element, ktory moze pomoc w podjeciu tej wlasciwej jest mile widziany.

DJ

Data: 2011-03-01 14:18:50
Autor: Kresowiak
DJ <dariuszj@poczta.onet.pl> napisał(a):
> [...]

Inteligentny czlowiek podejmuje decyzje w oparciu o wiele elementow. I kazdy element, ktory moze pomoc w podjeciu tej wlasciwej jest mile widziany.

Decyzja jest tak dobra, jak dobre jest najsłabsze kryterium, które na nią wpływa.
A tak po ludzku, żebyś zrozumiał - co ci da, że nie zobaczysz świateł przez
szybę? Twierdzisz, że i tak nie pojedziesz? To po co ci ta informacja?

Data: 2011-03-02 09:43:22
Autor: wit
DJ <dariuszj@poczta.onet.pl> wrote:
Inteligentny czlowiek podejmuje decyzje w oparciu o wiele elementow. I kazdy element, ktory moze pomoc w podjeciu tej wlasciwej jest mile widziany.

To może piesi z czołówkami? Myślę, że będą bardzo dobrze (i mile) widziani.

wit

Data: 2011-03-05 21:12:45
Autor: m4rkiz

Użytkownik "wit" <wit_usun_to_po_wit@malenstwo.aei.polsl.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ikl3fq$9g9$1@news.onet.pl...
[...]

czolowki to tylko do przodu swieca... WPROWADZIC OBOWIAZKOWE AUREOLE!!

Data: 2011-03-01 11:32:27
Autor: Kresowiak
Arek <abc@abc.pl> napisał(a):

> [...]

A co do osiedli i pieszych. Piesi lubią przechodzić wszędzie gdzie się da, niekoniecznie po pasach i niekoniecznie rozglądając się na wszystkie strony. Oświetlony samochód jednak ułatwia pieszemu dostrzeżenie w porę niebezpieczeństwa. Łatwiej pieszemu dać krok w tył, niż tonie żelastwa zatrzymać się nawet z 50km/h w miejscu.

Masz rację, ale w dzień KAŻDY samochód jest oświetlony.

Data: 2011-03-01 08:11:23
Autor: Kresowiak
> [...]

Niektorzy jezdza bez swiatel kiedy chca nie patrzac na trybunal konstytucyjny. Nie dalej jak dzisiaj rano malo w takiego nie walnalem. Blady swit, szary samochod bez swiatel wyjezdzajacy sposrod innych zaparkowanych samochodow i dosc ostre hamowanie z mojej strony. Jechalem wolno, bo to byla droga osiedlowa. Gdyby mial wlaczone swiatla zauwazylbym go sporo wczesniej.

Skąd wiesz, że wyjeżdżał spośród innych samochodów? Miały właczone światła?

Data: 2011-03-01 12:38:03
Autor: DJ
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie?
Skąd wiesz, że wyjeżdżał spośród innych samochodów? Miały właczone światła?

Inne byly razem z nim zaparkowane na poboczu. A on postanowil wlaczyc sie do ruchu, ale bez swiatel. Tym samym zlewal sie z tymi innymi zaparkowanymi. Gbyby mial zapalone swiatla duzo bardziej by sie "rzucal w oczy" i bym go zauwazyl znacznie wczesniej. Dodam, ze samochody byly zaparkowane po mojej lewej stronie, miejsca zostawalo na przejazd jednego samochodu, a tu sobie ktos wyjezdza na moj wolny pas i do tego bez swiatel. Wymusil pierwszenstwo to jedna sprawa. Ale druga to taka, ze wlaczone swiatla zmiejszaly ryzyko zakonczenia sie tego stluczka.

Rozumiem, ze chcesz udowodnic, ze jak inne samochody staly na poboczu zaparkowane bez swiatel i musialem je widziec to rowniez ten powinienem widziec. Zwroc jednak uwage, ze to troche inna sytuacja jak samochod stoi zaparkowany prawidlowo na poboczu bez swiatel, a co innego jak sie bez nich porusza. A do tego dodatkowo wjezdza ta twoj pas ruchu.

Pozdrawiam

DJ

Data: 2011-03-01 11:48:09
Autor: Kresowiak
> [...]

Rozumiem, ze chcesz udowodnic, ze jak inne samochody staly na poboczu zaparkowane bez swiatel i musialem je widziec to rowniez ten powinienem widziec. Zwroc jednak uwage, ze to troche inna sytuacja jak samochod stoi zaparkowany prawidlowo na poboczu bez swiatel, a co innego jak sie bez nich porusza. A do tego dodatkowo wjezdza ta twoj pas ruchu.

Rozumiem, że poruszający się samochód zaczyna znikać?

Data: 2011-03-01 13:06:47
Autor: Arek
W dniu 2011-03-01 12:48, Kresowiak pisze:
[...]

Znaczy się, zamierzasz zatrzymywać się przed każdym zaparkowanym, bo a nuż widelec właśnie ruszy? Powodzenia, zwłaszcza w większym mieście, gdzie każda droga obstawiona jest zaparkowanymi samochodami.

A.

Data: 2011-03-01 12:14:12
Autor: Kresowiak
Arek <abc@abc.pl> napisał(a):
[...]

A ty zatrzymujesz się przed każdym zaparkowanym z włączonymi światłami (są
takie) czekając aż ruszy?

Data: 2011-03-01 14:32:32
Autor: Arek
W dniu 2011-03-01 13:14, Kresowiak pisze:
Arek<abc@abc.pl>  napisał(a):

[...]

Nie dostrzegasz różnicy?

A.

Data: 2011-03-01 13:50:25
Autor: Kresowiak
Arek <abc@abc.pl> napisał(a):

> A ty zatrzymujesz się przed każdym zaparkowanym z włączonymi światłami (są
> takie) czekając aż ruszy?

Nie dostrzegasz różnicy?

A.

No nie - przecież według ciebie samochód z właczonymi światłami to samochód w
ruchu.

Data: 2011-03-02 09:52:19
Autor: wit
Arek <abc@abc.pl> wrote:
Znaczy się, zamierzasz zatrzymywać się przed każdym zaparkowanym, bo a nuż widelec właśnie ruszy?

Rany, potwierdzasz tylko to co napisałem wczesniej: Ty zamierzasz zwracać
uwagę tylko na coś co świeci? Nieźle się dzieje...

wit

Data: 2011-03-02 11:23:38
Autor: Arek
W dniu 2011-03-02 10:52, wit pisze:
Arek<abc@abc.pl>  wrote:
[...]

A Ty potwierdzasz, że nie potrafisz czytać.

A.

Data: 2011-03-02 10:40:15
Autor: wit
Arek <abc@abc.pl> wrote:
A Ty potwierdzasz, że nie potrafisz czytać.

Ale co? Całą swoją mądrość zawarłeś w "zamierzasz zatrzymywać się przed
każdym zaparkowanym"? Bo jak tak to co tu komentować? Napisz coś z sensem.
Nikt nie zamierza zatrzymywać się przed każdym zaparkowanym ale zamierza
uważać na wszelkie hmm... "możliwe zagrożenia" a nie jedynie na te świecące.

wit

Data: 2011-03-01 13:08:39
Autor: DJ
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie?
Rozumiem, że poruszający się samochód zaczyna znikać?

Poruszajacy sie samochod szybciej sie zbliza. Masz wiec mniej czasu na reakcje.

Poza tym pisalem o przypadku, gdy samochod ruszajac sposrod innych zaparkowanych wjechal na moj pas wymuszajac pierwszenstwo. Naprawde nie widzisz roznicy miedzy prawidlowo zaparkowanm samochodem na poboczu a wlaczajacym sie z tego pobocza do ruchu? Jak nie to nie mamy o czym rozmawiac.

DJ

Data: 2011-03-01 12:15:41
Autor: Kresowiak
> [...]

Poza tym pisalem o przypadku, gdy samochod ruszajac sposrod innych zaparkowanych wjechal na moj pas wymuszajac pierwszenstwo. Naprawde nie widzisz roznicy miedzy prawidlowo zaparkowanm samochodem na poboczu a wlaczajacym sie z tego pobocza do ruchu? Jak nie to nie mamy o czym rozmawiac.

Widzę różnicę pomiędzy zaparkowanym samochodem a włączającym się do ruchu
Nie widzę różnicy pomiędzy samochodem włączającym się do ruchu z włączonymi
światłami i bez.

Data: 2011-03-01 14:35:12
Autor: Arek
W dniu 2011-03-01 13:15, Kresowiak pisze:
[...]

Nie widzisz różnicy pomiędzy zaparkowanym a jadącym samochodem. No to nieźle i jeszcze twierdzisz, że to jest bezpieczne. Mam nadzieję neelix, że ciągle nie wyrobiłeś tego PJ.

A.

Data: 2011-03-01 13:52:39
Autor: Kresowiak
Arek <abc@abc.pl> napisał(a):
Nie widzisz różnicy pomiędzy zaparkowanym a jadącym samochodem. No to nieźle i jeszcze twierdzisz, że to jest bezpieczne. Mam nadzieję neelix, że ciągle nie wyrobiłeś tego PJ.

Ja widzę, co zresztą napisałem. Tobie są do tego potrzebne światła. Tylko fakty jest takie, że bazowanie na sztucznym wyróżniku prędzej czy
później cię zgubi. Bo normalny wyróżnik auta będącego w ruchu jest jeden: ono
się RUSZA!
I skończ już tym dziecinnymi uwagami.

Data: 2011-03-01 15:09:26
Autor: DJ
[...]

A jaki jest wyroznik przejscia dla pieszych?
Pytam, bo sa zwykle znaki poziome plus pionowe, a ostatnio coraz czesciej do tego dochodza migajace swiatla nad przejsciem. Ktory z tych wyroznikow jest normalny, a ktory nie? I moze warto zglosic wniosek racjonalizatorski o usuniecie tych nienormalnych?
A swoja droga po co przejscia dla pieszych? Przeciez kazdy kierowca i tak widzi, ze idzie pieszy i moze go przepuscic.

DJ

Data: 2011-03-01 14:20:21
Autor: Kresowiak
> [...]

A swoja droga po co przejscia dla pieszych? Przeciez kazdy kierowca i tak widzi, ze idzie pieszy i moze go przepuscic.

W krajach Afryki Północnej nie ma prawie w ogóle przejść dla pieszych, ludzie
mimo to przechodzą przez jezdnię i raczej nie ma specjalnie dużo wypadków z
tego powodu.

Data: 2011-03-01 15:45:47
Autor: Arek
W dniu 2011-03-01 15:20, Kresowiak pisze:
[...]

Liczby jakieś masz?

A.

Data: 2011-03-01 14:49:51
Autor: Kresowiak
Arek <abc@abc.pl> napisał(a):

> W krajach Afryki Północnej nie ma prawie w ogóle przejść dla pieszych, ludzie
> mimo to przechodzą przez jezdnię i raczej nie ma specjalnie dużo wypadków z
> tego powodu.

Liczby jakieś masz?

A.

A ty jakieś masz ile to ludzi uratowały światła w dzień?

Data: 2011-03-01 16:15:22
Autor: Arek
W dniu 2011-03-01 15:49, Kresowiak pisze:
Arek<abc@abc.pl>  napisał(a):

[...]

Tak, cytowałem dziesiątki razy.

Data: 2011-03-01 22:09:54
Autor: Kresowiak
Arek <abc@abc.pl> napisał(a):

> A ty jakieś masz ile to ludzi uratowały światła w dzień?

Tak, cytowałem dziesiątki razy.

A to ciekawe, bo nie mają ich nawet ci, którzy wprowadzili ten nakaz.

Data: 2011-03-02 12:35:26
Autor: Heraklit
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie?
Był sobie taki dzień: 1 marzec (wtorek), gdy o godzinie 15:20
*Kresowiak* naskrobał(a):

W krajach Afryki Północnej nie ma prawie w ogóle przejść dla pieszych, ludzie
mimo to przechodzą przez jezdnię i raczej nie ma specjalnie dużo wypadków z
tego powodu.

jak doszedłeś do tego wniosku??

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2011-03-02 12:33:55

Data: 2011-03-02 19:02:31
Autor: Kresowiak
Heraklit <wet_12@poczta.onet.pl> napisał(a):
> [...]

> mimo to przechodzą przez jezdnię i raczej nie ma specjalnie dużo wypadków z

empirycznie

Data: 2011-03-03 08:22:01
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "Kresowiak" <kresoviak@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:ikm487$mgs$1inews.gazeta.pl...

> [...]
> mimo to przechodzą przez jezdnię i raczej nie ma specjalnie dużo > wypadków z

Chodził po krajach Afryki Północnej.
Chodził nie po pasach i nikt go nie zabił

Data: 2011-03-02 15:36:44
Autor: radekp@konto.pl
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie?
Tue, 1 Mar 2011 12:15:41 +0000 (UTC), w <ikio1d$mag$1@inews.gazeta.pl>,
"Kresowiak" <kresoviak@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(-a):

Nie widzę różnicy pomiędzy samochodem włączającym się do ruchu z włączonymi
światłami i bez.

Różnica jest taka, że tego włączającego się ze światłami zobaczysz dużo
wczesniej.

Data: 2011-03-02 19:00:18
Autor: Kresowiak
"Kresowiak" <kresoviak@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisa=B3(-a):

> Nie widz=EA r=F3=BFnicy pomi=EAdzy samochodem w=B3=B1czaj=B1cym si=EA =
do ruchu z w=B3=B1czonymi
> =B6wiat=B3ami i bez.

R=F3=BFnica jest taka, =BFe tego w=B3=B1czaj=B1cego si=EA ze =
=B6wiat=B3ami zobaczysz du=BFo
wczesniej.=20

Dlaczego? Przeciez może stać z włączonymi światłami.
A jak się włączy do ruchu bez świateł to go zobacze właśnie po tym, że się
"włączy".

Data: 2011-03-02 20:04:30
Autor: radekp@konto.pl
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie?
Wed, 2 Mar 2011 19:00:18 +0000 (UTC), w <ikm442$luf$1@inews.gazeta.pl>,
"Kresowiak" <kresoviak@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(-a):

radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> napisał(a): > Tue, 1 Mar 2011 12:15:41 +0000 (UTC), w <ikio1d$mag$1@inews.gazeta.pl>,
> [...]

Dlaczego? Przeciez może stać z włączonymi światłami.
A jak się włączy do ruchu bez świateł to go zobacze właśnie po tym, że się

Z prostego powodu -- będzie przykuwał twoją uwagę zanim ruszy.
Za to zdecydowanie później zobaczysz włączający się samochód *bez świateł*,
jeżeli w rządku będzie stał sobie jakiś *ze światłami*.

Data: 2011-03-02 20:50:22
Autor: Kresowiak
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie?
> [...]

w=3DB3=3DB1czaj=3DB1cym si=3DEA =3D
>=20
> Dlaczego? Przeciez mo=BFe sta=E6 z w=B3=B1czonymi =B6wiat=B3ami.
> A jak si=EA w=B3=B1czy do ruchu bez =B6wiate=B3 to go zobacze =
w=B3a=B6nie po tym, =BFe si=EA
> "w=B3=B1czy".

Z prostego powodu -- b=EAdzie przykuwa=B3 twoj=B1 uwag=EA zanim ruszy.
Za to zdecydowanie p=F3=BCniej zobaczysz w=B3=B1czaj=B1cy si=EA =
samoch=F3d *bez =B6wiate=B3*,
je=BFeli w rz=B1dku b=EAdzie sta=B3 sobie jaki=B6 *ze =B6wiat=B3ami*.

To jak stoi jakiś samochód z włączonymi światłami (np. taki:
http://ir.i.wp.pl/r,id,d142NDA7dV5odHRwOi8vaS53cC5wbC9hL2YvanBlZy8yNjMyMC9wYXNzYXRfcG9saWNqYV8wMS5qcGVnO3ReanBlZztzXm1vdG87ZnReMQ==.jpeg),
to mam stanąć i czekać aż się "włączy"?
Bo nie rozumiem.

Data: 2011-03-03 12:31:46
Autor: komar
Od jutra mo???na je???dzi??? bez ???wiat e??? w dzie???
W dniu 2011-03-01 12:38, DJ pisze:
Sk�d wiesz, �e wyje�d�a� spo�r�d innych samochod�w? Mia�y w�aczone
�wiat�a?

[...]

A gdyby miał cztery koguty migające na żółto, wyjeżdżał z wciśniętym klaksonem, machał przez okno ręką i krzyczał uwaga to zauwazył bys go jeszcze szybciej? Może trzeba by pomyśleć o takim rozwiązaniu? Przecież jak by wyjeżdżał z prawej i w kierunku twojej jazdy to nawet jak by zapalił światła to byś ich nie zauważył.

Data: 2011-03-01 09:23:02
Autor: wit
[...]

Powiem Ci, że dopiero Twój post mnie przekonał, że jazda cały rok na
światłach może być niebezpieczna - do tej pory traktowałem to jako odbijanie
piłeczki na siłę. Ale jeżeli rzeczywiście, aby zachować ostrożność, ktoś
wymaga żeby wszelkie poruszające się obiekty świeciły (tylko co z pieszymi,
dziećmi, rowerami, wózkami i choćby takimi psami?), to takie przyzwyczajenie
i "nabyte doświadczenie" jest po prostu niebezpieczne. Tym bardziej, że
miało to miejsce na osiedlówce, gdzie poruszających się nieświecących
obiektów może być sporo.

wit

Data: 2011-03-01 12:50:05
Autor: DJ
[...]

Jezeli wiesz, ze ktos ma obowiazek jechac na swiatlach to ten fakt wykorzystujesz. A piesi tez powinni o swoje zycie dbac i nosic odblaski czy latarki. O rowerach nie wspominajac.

Podam Ci taki przyklad z lotnictwa. Jak wykonujesz lot kontrolowany to masz przydzielona wysokosc i tzw. popularnie korytarz powietrzny. To kontrolerzy i piloci innych samolot dbaja o to, zeby nikt sie nie znalazl na kursie kolizyjnym. I wiedzac o tym zaden z pilotow nie wypatruje na sile czy ktos nie leci na jego poziomie lotu z przeciwnym kursem.

Podobnie bylo w moim przypadku. Nie wypatrywalem czy sposrod zaparkowanych samochodow ktos mi nie wyjedzie bez swiatel. Oczywiscie patrzylem przed siebie i na szczescie w pore zauwazylem. Gdyby mial zgodnie z obowiazkiem wlaczone swiatla widzialbym wczesniej, ze jeden z zaparkowanych samochodow cos planuje.

Pozdrawiam

DJ

Data: 2011-03-01 12:19:00
Autor: Kresowiak
[...]

No to ładnie, ładnie, a potem się dziwić, że w Polsce tyle wypadków drogowych.

[...]

A gdyby to rowerzysta właczał się do ruchu? Rozumiem, że można go zabić, bo
jak coś nie świeci to tego nie ma?

Data: 2011-03-01 13:30:20
Autor: DJ
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie?
A gdyby to rowerzysta właczał się do ruchu? Rozumiem, że można go zabić, bo
jak coś nie świeci to tego nie ma?

Kazdy srednio rozgarniety rowerzysta wie, ze jak jest bardziej widoczny to ma wieksze szanse byc wczesniej zauwazony i ma szanse na dluzsze zycie.
I jak pewnie nie zauwazyles ja pisalem o przypadku troche ekstremalnym, bo wymuszenia pierwszenstwa. Oswietlony rower ktory sie laduje przed samochod ma nieco wieksze szanse niz nieoswietlony. O jezdzie noca bez oswietlenia nie wpominajac.

DJ

Data: 2011-03-01 12:33:21
Autor: Kresowiak
> [...]
I jak pewnie nie zauwazyles ja pisalem o przypadku troche ekstremalnym, bo wymuszenia pierwszenstwa. Oswietlony rower ktory sie laduje przed samochod ma nieco wieksze szanse niz nieoswietlony. O jezdzie noca bez oswietlenia nie wpominajac.

Podobnie jak kazdy średnio rozgarnięty kierowca wie, że nie należy wymuszac
pierwszeństwa przy właczaniu się do ruchu. I że to nie ważne czy ma światła
czy nie. Jakby cię czytał, to jeszcze gotów byłby pomyslec, że ja włączy
wszystkie światła, to jednak może, bo światła pomogą mu uniknąc kolizji.

Data: 2011-03-01 15:14:03
Autor: DJ
[...]

Zwroc uwage, ze kazdy popelnia bledy i akurat w takiej sytuacji swiatla moga byc pomocne.

Jakby cię czytał, to jeszcze gotów byłby pomyslec, że ja włączy
wszystkie światła, to jednak może, bo światła pomogą mu uniknąc kolizji.

Oczywiscie, ze pomoga. Wtedy zwroci na siebie uwage innych kierowcow i beda mogli oni w pore zareagowac.
Jak sadzisz po co uprzywilejowane samochody uzywaja dodatkowych sygnalow swietlnych i dzwiekowych?

DJ

Data: 2011-03-01 14:21:47
Autor: Kresowiak
> [...]
> czy nie.

Zwroc uwage, ze kazdy popelnia bledy i akurat w takiej sytuacji swiatla moga byc pomocne.

Nawet jeśli pomoga w jednej sytuacji na milion, to w innej sytuacji mogą kogoś
zabić.

Bo są uprzywilejowane. Proste?

Data: 2011-03-01 15:25:19
Autor: DJ
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie?
Bo są uprzywilejowane. Proste?

Nie. Skoro swiatla nic nie daja to po co one samochodom uprzywilejowanym?

DJ

Data: 2011-03-01 14:27:14
Autor: Kresowiak
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie?
DJ <dariuszj@poczta.onet.pl> napisał(a):
> Bo są uprzywilejowane. Proste?

Nie. Skoro swiatla nic nie daja to po co one samochodom uprzywilejowanym?

Kto powiedział, że nic nie dają samochodom uprzywilejowanym?
Dają, ale wtedy, gdy inni nie świecą, podobnie jak czerwona bluzka coś da, gdy
wszyscy inni noszą bluzki zielone.

Data: 2011-03-01 15:31:12
Autor: DJ
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie?
Kto powiedział, że nic nie dają samochodom uprzywilejowanym?
Dają, ale wtedy, gdy inni nie świecą, podobnie jak czerwona bluzka coś da, gdy
wszyscy inni noszą bluzki zielone.

Czyli co? Swiatla w nocy tez nic nie daja tylko dlatego, ze wszyscy ich uzywaja?

DJ

Data: 2011-03-01 14:51:17
Autor: Kresowiak
> [...]
> wszyscy inni noszą bluzki zielone.

Czyli co? Swiatla w nocy tez nic nie daja tylko dlatego, ze wszyscy ich uzywaja?

Sprawdź najpierw do czego służą światła mijania.

Data: 2011-03-01 15:49:23
Autor: Arek
W dniu 2011-03-01 15:31, DJ pisze:
[...]

No jeszcze bardziej nic nie dają, zwłaszcza w nocy bo wówczas drzewa, piesi, rowerzyści są jeszcze mniej widoczni. Czyli zgodnie z teorią neelixa, najpierw powinno się zakazać jazdy na światłach w nocy. Zresztą niedawno napisał, że w nocy i tak wszytko dobrze widać.

A.

Data: 2011-03-01 20:40:36
Autor: niusy.pl
Od jutra mo na je dzi bez wiate w dzie

UĹźytkownik "DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl>

Kto powiedzia�, �e nic nie daj� samochodom uprzywilejowanym?
Daj�, ale wtedy, gdy inni nie �wiec�, podobnie jak czerwona bluzka co� da, gdy
wszyscy inni noszďż˝ bluzki zielone.

Czyli co? Swiatla w nocy tez nic nie daja tylko dlatego, ze wszyscy ich uzywaja?

Po co załączasz długie ?

Data: 2011-03-01 19:16:14
Autor: x
DJ pisze:
Bo są uprzywilejowane. Proste?

Nie. Skoro swiatla nic nie daja to po co one samochodom uprzywilejowanym?

Żeby się _wyróżniały_. Dokładnie tak samo jak motocykle.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2011-03-02 08:45:36
Autor: Arek
W dniu 2011-03-01 19:16, x pisze:
DJ pisze:
Bo są uprzywilejowane. Proste?

Nie. Skoro swiatla nic nie daja to po co one samochodom uprzywilejowanym?

Żeby się _wyróżniały_. Dokładnie tak samo jak motocykle.

Czy pieszy przejechany przez pojazd uprzywilejowany, czuje się jakoś lepiej niż przez zwykłego passata bez świateł?

A.

Data: 2011-03-01 20:39:10
Autor: niusy.pl
Od jutra mo na je dzi bez wiate w dzie

UĹźytkownik "DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl>

Bo sďż˝ uprzywilejowane. Proste?

Nie. Skoro swiatla nic nie daja to po co one samochodom uprzywilejowanym?

Po uprzywilejowanie właśnie

Data: 2011-03-01 15:47:23
Autor: Arek
W dniu 2011-03-01 15:21, Kresowiak pisze:

[...]

A czy nie były by bardziej, gdyby miały bardziej wyłączone światła niż zwykłe samochody? Np. samochód uprzywilejowany nie miałby świateł stopu. Zgodnie z Twoimi teoriami to było by bezpieczniejsze dla wszystkich.

A.

Data: 2011-03-01 14:53:27
Autor: Kresowiak
Arek <abc@abc.pl> napisał(a):

> [...]

A czy nie były by bardziej, gdyby miały bardziej wyłączone światła niż zwykłe samochody? Np. samochód uprzywilejowany nie miałby świateł stopu. Zgodnie z Twoimi teoriami to było by bezpieczniejsze dla wszystkich.

Światła stopu nie służą to zaznaczenia obecności samochodu, ale do faktu
hamowania. Ale tak - lepiej by było, gdy wszystkie samochody na czas przejazdu
pojazdu uprzywilejowanego wyłączały światła stopu.
Co do braku świateł, to niestety, ale sygnał silniejszy maskuje słabszy, więc
nic z tego.

Data: 2011-03-01 16:13:33
Autor: Arek
W dniu 2011-03-01 15:53, Kresowiak pisze:

Światła stopu nie służą to zaznaczenia obecności samochodu, ale do faktu
hamowania.

No ale informują, że pojazd hamuje i dlatego przyzwyczajają innych, że jak ma zapalone to hamuje. Więc należy to zlikwidować bo ludzie gorzej reagują na światła, więc takie światło stopu spowalnia reakcję.

Piesi i rowery również nie mają świateł stopu, więc na pewno kierowcy masowo wjeżdżają w pieszych i rowerzystów, bo przyzwyczajeni są, że wszystko co hamuje ma światła stopu.

ciekawe teoria, nie ma co,
A.

Data: 2011-03-01 22:12:34
Autor: Kresowiak
Arek <abc@abc.pl> napisał(a):
> [...]

Piesi i rowery również nie mają świateł stopu, więc na pewno kierowcy masowo wjeżdżają w pieszych i rowerzystów, bo przyzwyczajeni są, że wszystko co hamuje ma światła stopu.

Nie da się ukryc, że wtedy kazdy po kilku stłuczkach zacząłby jeździć
ostrożniej niż teraz i zachowywał większe odległości. W dłuższym okresie
bezpieczeństwa by to na pewno nie pogorszyło.

Data: 2011-03-02 08:48:47
Autor: Arek
W dniu 2011-03-01 23:12, Kresowiak pisze:
Arek<abc@abc.pl>  napisał(a):

[...]

Tak właśnie myślałem. A czy nie uważasz, że awaryjne to również głupota? Tyle migających żarówek. Efekt taki, że człowiek normalnie stojącego samochodu na poboczu nie widzi bo nie miga z każdej strony. A co dopiero pieszy i rowerzysta też oni nie migają. Te światła są chyba najbardziej niebezpieczne. Nie uważasz tak samo?

A.

Data: 2011-03-02 10:40:00
Autor: Kresowiak
Arek <abc@abc.pl> napisał(a):

> [...]

Tak właśnie myślałem. A czy nie uważasz, że awaryjne to również głupota? Tyle migających żarówek. Efekt taki, że człowiek normalnie stojącego samochodu na poboczu nie widzi bo nie miga z każdej strony. A co dopiero pieszy i rowerzysta też oni nie migają. Te światła są chyba najbardziej niebezpieczne. Nie uważasz tak samo?

Tyle, że awaryjne to coś wyjatkowe, co widzi się raz na dzień, światła stop
również zbyt długo się nie świecą.
A może się domyslisz skąd teraz więcej najechań na tył samochodu?

Data: 2011-03-01 20:38:03
Autor: niusy.pl
Od jutra mo na je dzi bez wiate w dzie

UĹźytkownik "DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl>

Jakby ci� czyta�, to jeszcze got�w by�by pomyslec, �e ja w��czy
wszystkie �wiat�a, to jednak mo�e, bo �wiat�a pomog� mu unikn�c kolizji.

Oczywiscie, ze pomoga. Wtedy zwroci na siebie uwage innych kierowcow i beda mogli oni w pore zareagowac.
Jak sadzisz po co uprzywilejowane samochody uzywaja dodatkowych sygnalow swietlnych i dzwiekowych?

No ale oni mają być BARDZIEJ widoczni od innych a nie tak samo

Data: 2011-03-02 08:49:30
Autor: Arek
W dniu 2011-03-01 20:38, niusy.pl pisze:

[...]

A czy miganie i sygnały dźwiękowe nie są wystarczająco BARDZIEJ?

A.

Data: 2011-03-01 14:36:49
Autor: Arek
W dniu 2011-03-01 13:30, DJ pisze:
[...]

Dodatkowo, wyminięcie rowerzysty to delikatny ruch kierownicą, a samochodu na pasie już nie. To, że neelix tego nie kuma to chyba dla wszystkich oczywiste.

A.

Data: 2011-03-01 20:37:07
Autor: niusy.pl
Od jutra mo na je dzi bez wiate w dzie

UĹźytkownik "DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl>

A gdyby to rowerzysta w�acza� si� do ruchu? Rozumiem, �e mo�na go zabi�, bo
jak co� nie �wieci to tego nie ma?

[...]

I jak niby ten rower ma mieć takie światła jak samochód ?

Data: 2011-03-01 13:50:44
Autor: Mario
Od jutra moÂ?na jeÂ?dzi?? bez Â?wiateÂ? w dzie??
  A piesi tez powinni o swoje zycie dbac i nosic odblaski czy
latarki.

W dzień? LOL. :-)

pozdrawiam
mario

Data: 2011-03-03 12:35:45
Autor: komar
Od jutra mo???na je???dzi??? bez ???wiat e??? w dzie???
W dniu 2011-03-01 12:50, DJ pisze:
Powiem Ci, �e dopiero Tw�j post mnie przekona�, �e jazda ca�y rok na
�wiat�ach mo�e by� niebezpieczna - do tej pory traktowa�em to jako
odbijanie
pi�eczki na si��. Ale je�eli rzeczywi�cie, aby zachowa� ostro�no��, kto�
wymaga �eby wszelkie poruszaj�ce si� obiekty �wieci�y (tylko co z
pieszymi,
dzie�mi, rowerami, w�zkami i cho�by takimi psami?), to takie
przyzwyczajenie
i "nabyte do�wiadczenie" jest po prostu niebezpieczne.

Jezeli wiesz, ze ktos ma obowiazek jechac na swiatlach to ten fakt
wykorzystujesz. A piesi tez powinni o swoje zycie dbac i nosic odblaski czy
latarki. O rowerach nie wspominajac.

na osiedlowej drodze mają ci latać piesi i świecić po oczach latarkami??? żebyś ich łaskawie nie przejechał?? :D

Data: 2011-03-01 10:14:30
Autor: Jackare
Użytkownik "DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ikh335$52d$1news.onet.pl...
[...]

zaraz Ci powiedzą że jeździsz niebezpiecznie i nie patrzysz na drogę :)

Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie?