Data: 2011-03-01 00:15:38 | |
Autor: pawik | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
At 28 Feb 2011 20:43:32 +0000 Kresowiak wrote:
Wprawdzie nakaz jeszcze obowiązuje, ale ponieważ został zaskarżony doGlupis i tyle... sorry, ale nie moglem sie powstrzymac. Pawik |
|
Data: 2011-03-01 01:34:17 | |
Autor: szufla | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Glupis i tyle... sorry, ale nie moglem sie powstrzymac. A moze jakos bardziej merytorycznie...debilku.. sz. |
|
Data: 2011-03-01 09:23:13 | |
Autor: Arek | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
W dniu 2011-03-01 01:34, szufla pisze:
Glupis i tyle... sorry, ale nie moglem sie powstrzymac. Dopasował swój poziomy wypowiedzi do twórcy wątku. Ty też próbowałeś, ale wyszło nędznie. A. |
|
Data: 2011-03-01 09:54:53 | |
Autor: szufla | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Dopasował swój poziomy wypowiedzi do twórcy wątku. Ty też próbowałeś, ale wyszło nędznie. Tez niewiele potarfisz napisac. Moze racz zauwazyc, ze w wielu krajach zachodnich zniesiono nakaz jazdy na swiatlach. Pewnie zrobiono to tak bez sensu, przyklad Austrii: "...Wszystko wskazuje więc na to, że pozytywny wpływ używania świateł w ciągu dnia jest mitem. Między innymi dlatego w Austrii na początku 2008 r. zniesiono taki sam nakaz po dwóch latach obowiązywania, a od tego czasu liczba zdarzeń drogowych wyraźnie zmalała. Dlaczego tak się stało? Austriacy zrozumieli, że z dróg nie korzystają jedynie samochody. Są tam również obiekty niewyposażone w światła, takie jak piesi, rowerzyści, czy inne obiekty. W sytuacji obowiązywania nakazu kierowcy przyzwyczaili się do tego, iż wszystko co znajduje się na drodze ma włączone światła i przestali w porę dostrzegać obiekty nieoświetlone. To właśnie piesi i rowerzyści byli grupą, która najbardziej ucierpiała na tym nakazie - liczba wypadków z ich udziałem istotnie wzrosła. Identycznie zresztą sytuacja wygląda w Polsce oraz każdym kraju, który w ostatnim czasie wprowadził podobny nakaz. Ponadto zarówno w Austrii, jak i w Polsce odnotowano wzrost liczby wypadków z udziałem motocyklistów. W Polsce liczba ta wzrosła nagle aż o 16,8 %, a zabitych motocyklistów o 40 % (!), mimo że nie zanotowano gwałtownego wzrostu liczby zarejestrowanych motocykli. Co więcej, fakt ten jest pomijany w oficjalnych publikacjach policji i rządu, w których kładzie się za to nacisk na spadek liczby wypadków w pewnych kategoriach o ... 0,5 %, co ma świadczyć o skuteczności nakazu. A rzeczywistość wygląda tak, że w sytuacji, kiedy każdy pojazd ma zapalone światła, motocykliści przestali, tak jak dawniej, wyróżniać się w ruchu ulicznym, a z racji swych mniejszych rozmiarów i prędkości, z jaką się poruszają, zostali narażeni na dodatkowe niebezpieczeństwo. Z tego powodu organizacje motocyklistów zablokowały wszelkie próby wprowadzenia takiego przepisu w krajach zachodnich. I wreszcie najważniejsze - w Austrii przeprowadzono badania pod kierunkiem profesora Ernsta Pflegera polegające na analizie reakcji badanych kierowców na włączone światła mijania w rzeczywistym ruchu drogowym. Pokazały one, że używanie świateł w dzień nie działa korzystnie na bezpieczeństwo, a wręcz przeciwnie - w niektórych sytuacjach może być szkodliwe (dłuższa reakcja oka na włączone światło, koncentracja uwagi na światłach nadjeżdżających samochodów). To był gwóźdź do trumny dla świateł w dzień w Austrii, która niezwłocznie wycofała się z tego pomysłu. " |
|
Data: 2011-03-01 09:36:33 | |
Autor: masti | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Dnia piÄknego Tue, 01 Mar 2011 09:54:53 +0100 osobnik zwany szufla
wystukaĹ: DopasowaÂł swĂłj poziomy wypowiedzi do twĂłrcy wÂątku. Ty teÂż prĂłbowaÂłeÂś, moĹźesz te wiele wymieniÄ? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2011-03-01 10:00:38 | |
Autor: BaX | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Pokazały one, że używanie świateł w dzień nie działa korzystnie na bezpieczeństwo, a wręcz przeciwnie - w niektórych sytuacjach może być szkodliwe (dłuższa reakcja oka na włączone światło, koncentracja uwagi na światłach nadjeżdżających samochodów). To był gwóźdź do trumny dla świateł w dzień w Austrii, która niezwłocznie wycofała się z tego pomysłu. "No to może powinni ZAKAZAĆ jazdy na światłach w dzień? LOL |
|
Data: 2011-03-01 09:56:10 | |
Autor: Kresowiak | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
BaX <bax@_klub.chip.pl> napisał(a):
> Pokazały one, że używanie świateł w dzień nie działa korzystnie na > bezpieczeństwo, a wręcz przeciwnie - w niektórych sytuacjach może być > szkodliwe (dłuższa reakcja oka na włączone światło, koncentracja uwagi na > światłach nadjeżdżających samochodów). To był gwóźdź do trumny dla świateł > w dzień w Austrii, która niezwłocznie wycofała się z tego pomysłu. " W Grecji zakazali. -- |
|
Data: 2011-03-01 10:50:45 | |
Autor: J.F. | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
On Tue, 1 Mar 2011 10:00:38 +0100, BaX wrote:
Pokazały one, że używanie świateł w dzień nie działa korzystnie na bezpieczeństwo, a wręcz przeciwnie - w niektórych sytuacjach może być szkodliwe (dłuższa reakcja oka na włączone światło, koncentracja uwagi na światłach nadjeżdżających samochodów). To był gwóźdź do trumny dla świateł w dzień w Austrii, która niezwłocznie wycofała się z tego pomysłu. "No to może powinni ZAKAZAĆ jazdy na światłach w dzień? LOL Kto wie .. J. |
|
Data: 2011-03-01 10:21:46 | |
Autor: flower | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Użytkownik "szufla" <prr@prr.pr> napisał w wiadomości news:ikibvm$66r$1inews.gazeta.pl... > Dopasował swój poziomy wypowiedzi do twórcy wątku. Ty też próbowałeś,ale > wyszło nędznie.<ciach> Zupełnie jakbym czytał badania że mleko krowie jest szkodliwe dla zdrowia. -- "Żałuj za dowcipy, synu!" Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII |
|
Data: 2011-03-01 11:13:54 | |
Autor: Krzysiek Niemkiewicz | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
W dniu 2011-03-01 10:21, flower pisze:
Zupełnie jakbym czytał badania że mleko krowie jest szkodliwe dla zdrowia. Bo w nadmiarze jest. Czy widziałeś jakiekolwiek inne ssaki pijące mleko po odstawieniu od cyca? http://www.noni.com.pl/pacjent_nalogi3.html http://www.medserwis.pl/nm.asp?p=6176,1,1686,92017 -- Krzysiek Niemkiewicz - inicjały[at]post.pl -- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- -- MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ! |
|
Data: 2011-03-01 02:48:15 | |
Autor: Laisar | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
On 1 Mar, 11:13, Krzysiek Niemkiewicz <"[moje_inicjaly]"@post.pl>
wrote:
W kwestii formalnej: a które inne _potrafią_ doić mleko? <<<: To może nie powinniśmy się też ubierać, bo zwierzęta tego nie robią? Nie gotować, nie czytać, nie jeździć autami? d: A co z tymi rzeczami, które robią tylko niektóre zwierzęta - czy mycie zębów jest dozwolone, bo robią to jakieś małpy? Ale rąk nie myją - to może my też powinniśmy zrezygnować? Tym bardziej, że większość braci mniejszych w ogóle ich nie ma... MSZ analogie między ludźmi a zwierzętami są jednak w większości naprawdę OKDR... |
|
Data: 2011-03-01 10:14:42 | |
Autor: masti | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Dnia piÄknego Tue, 01 Mar 2011 11:13:54 +0100 osobnik zwany Krzysiek
Niemkiewicz wystukaĹ: W dniu 2011-03-01 10:21, flower pisze: w nadmiarze to nawet woda jest szkodliwa. -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2011-03-01 11:52:27 | |
Autor: flower | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Użytkownik "Krzysiek Niemkiewicz" <"[moje_inicjaly]"@post.pl> napisał w
wiadomości news:4d6cc6a4$1news.home.net.pl... W dniu 2011-03-01 10:21, flower pisze:zdrowia.
Tak. Koty. -- "Żałuj za dowcipy, synu!" Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII |
|
Data: 2011-03-01 11:55:46 | |
Autor: J.F. | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
On Tue, 1 Mar 2011 11:52:27 +0100, flower wrote:
Użytkownik "Krzysiek Niemkiewicz" <"[moje_inicjaly]"@post.pl> napisał w W naturze ? Koty genetycznie przystosowane do spozywania malych gryzoni w calosci. Lacznie z futrem, koscmi i pazurami. J. |
|
Data: 2011-03-01 14:02:04 | |
Autor: Artur MaĹlÄ g | |
Od jutra mo??na je???dziÄ? bez ???wiate?? w dzie?? | |
W dniu 2011-03-01 11:55, J.F. pisze:
On Tue, 1 Mar 2011 11:52:27 +0100, flower wrote: Nie mĂłwiÄ c o tym, Ĺźe krowie mleko dla kotĂłw to niebyt szczÄĹliwy pomysĹ i moĹźe im zaszkodziÄ. |
|
Data: 2011-03-01 14:21:00 | |
Autor: J.F. | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
On Tue, 01 Mar 2011 14:02:04 +0100, Artur Maśląg wrote:
W dniu 2011-03-01 11:55, J.F. pisze: Ale lubia. Tylko ze normalnie to raczej nie doily krow :-) J. |
|
Data: 2011-03-01 14:23:52 | |
Autor: flower | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:3kspm6h60dkq7ppl7ga5esolau1jsr3mog4ax.com... On Tue, 01 Mar 2011 14:02:04 +0100, Artur Maśląg wrote:mleko >>>> po odstawieniu od cyca? Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie. Chciałbym zobaczyć co drapieżniki robią z wymionami samic ssaków. Jeśli się nimi nie brzydzą, to chyba jednak mleko im nie szkodzi. -- "Żałuj za dowcipy, synu!" Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII |
|
Data: 2011-03-01 14:38:36 | |
Autor: Arek | |
OT Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
W dniu 2011-03-01 14:23, flower pisze:
Użytkownik "J.F."<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Te wszystkie choroby na które zapadają koty karmione mlekiem to na pewno zbieg okoliczności. A jak każdy wie, taki np. słoń, swój potężny kościec buduje z... oczywiście, że tak: krowiego mleka. Słonie są szczególnymi smakoszami krowiego mleka, dlatego nie mają osteoporozy itp. A. |
|
Data: 2011-03-01 14:41:39 | |
Autor: flower | |
OT Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Użytkownik "Arek" <abc@abc.pl> napisał w wiadomości news:ikisss$905$6inews.gazeta.pl... W dniu 2011-03-01 14:23, flower pisze:calosci. >>>> Lacznie z futrem, koscmi i pazurami.robią > z wymionami samic ssaków. Jeśli się nimi nie brzydzą, to chyba jednakmleko > im nie szkodzi. To jedz to co słoń to będziesz miał potężny kościec. -- "Żałuj za dowcipy, synu!" Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII |
|
Data: 2011-03-01 14:51:06 | |
Autor: Arek | |
OT Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
W dniu 2011-03-01 14:41, flower pisze:
calosci.mlekoBo w nadmiarze jest. Czy widziałeś jakiekolwiek inne ssaki pijące A to nie mleko jest jedynym źródłem wapnia? Kurde znowu mnie oszukali. I komu tu wierzyć? A. |
|
Data: 2011-03-01 15:11:22 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
W dniu 2011-03-01 14:21, J.F. pisze:
On Tue, 01 Mar 2011 14:02:04 +0100, Artur Maśląg wrote: Tak, ale to średnio istotne dla dyskusji - u mnie jeden z kotów bardzo lubi pić wodę z garnka z surowymi ziemniakami, drugi np. bardzo lubi surowe ogórki. Pies np. lubi zielony agrest, piwo i białą czekoladę :) Tylko ze normalnie to raczej nie doily krow :-) Tak szczerze to normalnie mało kto z ludzi doi krowy :) |
|
Data: 2011-03-01 21:24:19 | |
Autor: A.K. | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Dnia Tue, 01 Mar 2011 15:11:22 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
Tak szczerze to normalnie mało kto z ludzi doi krowy :) Jednym zdaniem położyłeś tradycję sięgającą kilku tysięcy lat. ;( Są jeszcze rejony świata gdzie ręcznie doją ... mleko. ;) -- Pozdrawiam A.K. - Ruda Śląska Citroen Xantia '93 ; Toyota Corolla '96 |
|
Data: 2011-03-01 14:22:00 | |
Autor: flower | |
Od jutra mo??na je???dziÄ? bez ???wiate?? w dzie?? | |
UĹźytkownik "Artur MaĹlÄ
g" <futrzak@polbox.com> napisaĹ w wiadomoĹci
news:ikiqoc$7p8$1news.onet.pl... W dniu 2011-03-01 11:55, J.F. pisze:zdrowia. >>> Bo w nadmiarze jest. Czy widziaĹeĹ jakiekolwiek inne ssaki pijÄ cemleko >>> po odstawieniu od cyca? Tak jak koĹci psom. Niemniej pytanie byĹo czy widziaĹem jakieĹ inne ssaki pijÄ ce mleko: widziaĹem. -- "ĹťaĹuj za dowcipy, synu!" Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII |
|
Data: 2011-03-01 14:40:11 | |
Autor: Arek | |
Od jutra mo??na je???dziÄ? bez ???wiate?? w dzie?? | |
W dniu 2011-03-01 14:22, flower pisze:
UĹźytkownik "Artur MaĹlÄ g"<futrzak@polbox.com> napisaĹ w wiadomoĹci A moĹźna wiedzieÄ jakie, bo przyznaje, Ĺźe ja nie sĹyszaĹem, o czymĹ takim i jestem bardzo ciekaw. A. |
|
Data: 2011-03-01 14:42:38 | |
Autor: flower | |
Od jutra mo??na je???dziÄ? bez ???wiate?? w dzie?? | |
UĹźytkownik "Arek" <abc@abc.pl> napisaĹ w wiadomoĹci
news:ikisvr$905$7inews.gazeta.pl... W dniu 2011-03-01 14:22, flower pisze:napisaĹ w >>>>>> ZupeĹnie jakbym czytaĹ badania Ĺźe mleko krowie jest szkodliwe dlassaki > pijÄ ce mleko: widziaĹem. Koty. -- "ĹťaĹuj za dowcipy, synu!" Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII |
|
Data: 2011-03-01 14:55:56 | |
Autor: Arek | |
Od jutra mo??na je???dziÄ? bez ???wiate?? w dzie?? | |
W dniu 2011-03-01 14:42, flower pisze:
ssakizdrowia.ZupeĹnie jakbym czytaĹ badania Ĺźe mleko krowie jest szkodliwe dla Masz jakieĹ ĹşrĂłdĹo tej informacji? Bo trochÄ poszukaĹem i nigdzie nie wyczytaĹem aby te zwierzÄta w naturze piĹy choÄ gram mleka (poza mlekiem matki oczywiĹcie). SÄ doskonaĹymi Ĺowcami, ale o mleku nic. Natomiast na jakieĹ stronie wyczytaĹem, Ĺźe koty karmione "ludzkim" jedzeniem, czy m.in. mlekiem, zapadaĹy takĹźe na ludzkie choroby m.in: artretyzm, Ĺysienie, utrata zÄbĂłw, marskoĹÄ wÄ troby, choroby degeneracyjne mĂłzgu i rdzenia krÄgowego. Pozdrawiam, A. |
|
Data: 2011-03-01 14:58:23 | |
Autor: J.F. | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
On Tue, 01 Mar 2011 14:55:56 +0100, Arek wrote:
Masz jakieś źródło tej informacji? Bo trochę poszukałem i nigdzie nie wyczytałem aby te zwierzęta w naturze piły choć gram mleka (poza mlekiem matki oczywiście). Są doskonałymi łowcami, ale o mleku nic. A probka porownawcza byla ? Moze po prostu zwierzaki w naturze nie dozywaja takich problemow ? J. |
|
Data: 2011-03-01 16:54:51 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
W dniu 2011-03-01 14:58, J.F. pisze:
On Tue, 01 Mar 2011 14:55:56 +0100, Arek wrote: Nie dożywają/nie dożywały, tak jak kiedyś ludzie i do tego nie są to żadne choroby ludzkie, tylko ich odpowiedniki jeśli już. Tak samo są ofiarami cywilizacji jak ludzie. Niemniej faktem jest, że krowie mleko jest często wręcz szkodliwe (w tym dla ludzi) i to tym bardziej im jest mocniej traktowane wymysłami cywilizacji - np. pasteryzacją. |
|
Data: 2011-03-01 15:02:21 | |
Autor: flower | |
Od jutra mo??na je???dziÄ? bez ???wiate?? w dzie?? | |
UĹźytkownik "Arek" <abc@abc.pl> napisaĹ w wiadomoĹci
news:ikittc$er4$1inews.gazeta.pl... W dniu 2011-03-01 14:42, flower pisze:calosci. >>>>> Lacznie z futrem, koscmi i pazurami.takim >> i jestem bardzo ciekaw. Ale dlaczego w naturze? Pytanie byĹo jasno i prosto sformuĹowane. A z drugiej strony to chyba ciÄĹźko powiedzieÄ co to jest Ĺrodowisko naturalne dla udomowionego zwierzÄcia. W ogĂłle caĹy ten wÄ tek nie powinien istnieÄ, bo w naturze ludzie nie jeĹźdĹźÄ samochodami ani nie uĹźywajÄ komputerĂłw. -- "ĹťaĹuj za dowcipy, synu!" Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII |
|
Data: 2011-03-01 14:44:15 | |
Autor: Cavallino | |
Od jutra mo??na je dziÄ? bez wiate?? w dzie?? | |
UĹźytkownik "Arek" <abc@abc.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:
Czy widziaĹeĹ jakiekolwiek inne ssaki pijÄ ce A przeczytaÄ wiÄcej niĹź jednÄ linijkÄ w gĂłrÄ to juĹź nie Ĺaska? |
|
Data: 2011-03-01 14:02:40 | |
Autor: PaPi | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Zupełnie jakbym czytał badania że mleko krowie jest szkodliwe dla A widziales inne ssaki chodujace na swoje potrzeby zwierzeta ? Poszukaj troche na temat przystosowania genetycznego ludzkich populacji do trawienia bialka krowiego. Dlaczego np. dorosli Chinczycy czy Japonczycy trawia krowie mleko duzo gorzej od Europejczykow czy mieszkancow Afryki. |
|
Data: 2011-03-01 14:44:38 | |
Autor: Arek | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
W dniu 2011-03-01 14:02, PaPi pisze:
Zupełnie jakbym czytał badania że mleko krowie jest szkodliwe dla Owszem, człowiek odrobinę się do tego przystosował, więc negatywne skutki są mniejsze, ale nadal są. Natomiast nie ma niczego korzystnego w mleku więc po co się truć? Oczywiście pomijam gust, są osoby lubiące mleko. W takim przypadku to rozumiem. Tak samo jak rozumiem to, że ktoś pije, pali itp. A. |
|
Data: 2011-03-01 14:54:08 | |
Autor: flower | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Użytkownik "Arek" <abc@abc.pl> napisał w wiadomości
news:ikit87$c87$1inews.gazeta.pl... W dniu 2011-03-01 14:02, PaPi pisze: Na pewno chciałeś to dokładnie napisać? Bo moim zdaniem to zdanie jest idiotyczne bez dodatkowych komentarzy, z prostego powodu: gdyby nie było niczego korzystnego to cielaki na wodzie by rosły. -- "Żałuj za dowcipy, synu!" Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII |
|
Data: 2011-03-01 15:37:07 | |
Autor: Arek | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
W dniu 2011-03-01 14:54, flower pisze:
Bo w nadmiarze jest. Czy widziałeś jakiekolwiek inne ssaki pijące mleko A Ty na pewno dokładnie to chciałeś napisać? Rozumiem, że twierdzisz, że jak coś jest dobre dla cielaka to musi być dobre również dla człowieka? A czy jak coś jest dobre np. dla wielbłąda to dla człowieka również jest dobre? Jaki klucz tu zastosować? Ale wróćmy do cielaków, one w pewnym wieku przestają pić mleko krowie, czyli coś co nawet dla cielaka przestaje być dobre, ciągle jest dobre dla człowieka? No i dlaczego ludzie nie żrą trawy, przecież cielakom strasznie to smakuje i dość zdrowo na tym się hodują. Po poziomie logiki w Twoich argumentach zakładam, że mleko jest dość istotnym składnikiem Twojej diety? Pozdrawiam, A. |
|
Data: 2011-03-01 15:44:51 | |
Autor: flower | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Użytkownik "Arek" <abc@abc.pl> napisał w wiadomości
news:ikj0ak$o11$1inews.gazeta.pl... W dniu 2011-03-01 14:54, flower pisze:mleko >>>> po odstawieniu od cyca?populacji >>> do trawienia bialka krowiego. Dlaczego np. dorosli Chinczycy czyw >> mleku więc po co się truć? Wiem, że tak rozumiesz. Jak rozumiesz różne rzeczy to widzę. A czy jak coś jest dobre np. dla wielbłąda to dla człowieka również jest Na pewno nie taki. Ale wróćmy do cielaków, one w pewnym wieku przestają pić mleko krowie, To że przestaje być dobre to nie znaczy że nie ma _niczego_ korzystnego. Chociażby tego nie rozumiesz. Że mogą być korzyści, ale straty jeszcze większe. Prawda? No i dlaczego ludzie nie żrą trawy, przecież cielakom strasznie to No właśnie, dlaczego? To co własnie napisałeś to by własnie potwierdzało, że rozumowanie że jak coś jest dobre/złe dla dorosłej krowy to i dla człowieka jest tak samo dobre/złe, jest idiotyczne. Po poziomie logiki w Twoich argumentach zakładam, że mleko jest dość Nie. Ale widzę że powinienem pić więcej, jego brak źle na szare komórki działa. -- "Żałuj za dowcipy, synu!" Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII |
|
Data: 2011-03-01 15:56:44 | |
Autor: Arek | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
W dniu 2011-03-01 15:44, flower pisze:
A czy jak coś jest dobre np. dla wielbłąda to dla człowieka również jest Więc jaki? Ale wróćmy do cielaków, one w pewnym wieku przestają pić mleko krowie, Skoro jest korzystne to dlaczego woli jeść trawę a nie pić mleko? Napisałeś o stratach jakie straty, bo jak na razie pisze się o samych "korzyściach". No i dlaczego ludzie nie żrą trawy, przecież cielakom strasznie to Ja tylko interpretowałem Twoją wypowiedź. Po poziomie logiki w Twoich argumentach zakładam, że mleko jest dość No własnie, początkowe etapy rozwoju człowieka i cielaka są odrobinę inne. Dlatego skład tych substancji jest inny. Rozwój umysłowy cielaków nie jest jakiś szczególnie dynamiczny. Ale jak widać sa ludzie którym sprawność umysłowa cielaków imponuje. A. |
|
Data: 2011-03-01 16:09:06 | |
Autor: flower | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Użytkownik "Arek" <abc@abc.pl> napisał w wiadomości news:ikj1fd$sbg$1inews.gazeta.pl... W dniu 2011-03-01 15:44, flower pisze: Nie wiem. Natomiast >> No i dlaczego ludzie nie żrą trawy, przecież cielakom strasznie tojak > coś jest dobre/złe dla dorosłej krowy to i dla człowieka jest tak samo No ale sam widzisz, że z faktu że dla cielaka/krowy jest coś złe/dobre NIC nie wynika. Więc nie serwuj argumentem "czyli coś co nawet dla cielaka przestaje być dobre, ciągle jest dobre dla człowieka?" Owszem, może tak być, a może tak nie być. Ale na pewno nie umiałbym wywnioskować z faktu, że skoro krowa zaczyna się żywić trawą, to człowiekowi mleko szkodzi. >> Po poziomie logiki w Twoich argumentach zakładam, że mleko jest dość ....i dlatego, tak jak dorosłe krowy, nie piją mleka. Brawo. -- "Żałuj za dowcipy, synu!" Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII |
|
Data: 2011-03-01 17:14:42 | |
Autor: Arek | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
W dniu 2011-03-01 16:09, flower pisze:
jakNo i dlaczego ludzie nie żrą trawy, przecież cielakom strasznie to No to uporządkujmy, cielak pije mleko krowy. Czyli coś co ma taki skład jaki on potrzebuje do swojego rozwoju, czyli szybkiego przyrostu masy, kopyt, kości itp. zgodnie z *jego* potrzebami. Jak wiemy zarówno budowa cielaka jak i jego możliwości umysłowe nijak się mają do człowieka (przynajmniej zdecydowanej większości). Cielak potrzebuje tej substancji tylko na wczesnym etapie rozwoju, potem już nie. Więc jak to jest, że *to coś* jest "zdrowe" dla człowieka na dowolnym etapie jego rozwoju? Skoro nawet dla adresata w pewnym momencie przestaje. Dodatkowo założenie, że coś co jest dobre dla cielaka jest dobre również dla człowieka - w którym momencie przestaje być prawdziwe? Po poziomie logiki w Twoich argumentach zakładam, że mleko jest dość Ale jaki jest przekaz tego zdania? Bo nie mam pewności. A. |
|
Data: 2011-03-01 17:32:57 | |
Autor: flower | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Użytkownik "Arek" <abc@abc.pl> napisał w wiadomości
news:ikj61i$fql$1inews.gazeta.pl... W dniu 2011-03-01 16:09, flower pisze:NIC > nie wynika. Więc nie serwuj argumentem "czyli coś co nawet dla cielakabyć, > a może tak nie być. Ale na pewno nie umiałbym wywnioskować z faktu, żeskoro > krowa zaczyna się żywić trawą, to człowiekowi mleko szkodzi. Nie wiem czy *jest*. Ale na pewno nie przyjmę do wiadomości, że nie jest dla nas zdrowe z tego powodu, że starszy cielak tego nie potrzebuje. Skoro nawet dla adresata w pewnym momencie przestaje. Dodatkowo założenie, że coś co jest dobre dla cielaka jest Od początku jest nieprawdziwe. To, że dla cielaka coś jest dobre nie oznacza że dla człowieka też. Ani odwrotnie, ani złe. To przecież nie ja, tylko właśnie ty próbujesz mi to wmówić, że mamy brać przykład ze zwierząt. -- "Żałuj za dowcipy, synu!" Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII |
|
Data: 2011-03-01 18:02:51 | |
Autor: Arek | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
W dniu 2011-03-01 17:32, flower pisze:
No to uporządkujmy, cielak pije mleko krowy. Czyli coś co ma taki skład Ale cielak/krowa nie kieruje się gustem i jeżeli coś mu nie smakuje to nie je. Je to co jest dla niego/niej dobre. Gdyby mleko im nie szkodziło to pili by całe życie. A one wolą wodę i trawę. Je broni instynkt, którego ludzie nie mają więc się trują. Skoro nawet dla adresata w pewnym momencie Ale to Ty napisałeś, że skoro dla cielaka jest dobre to dla człowieka również. Więc chyba zaczynasz dyskutować sam ze sobą. Ja się tylko zapytałem czy tylko cielak jest wzorem ludzkiej diety, czy wielbłąd również. Chyba cała rozmowa poszła psu w dupę, bo mylą Ci się moje tezy z Twoimi, ewentualnie zapomniałeś jakie masz poglądy w tej sprawie. Być może to mleko które spożywasz, wcale tak dobrze na Twoje szare komórki nie działa. A. |
|
Data: 2011-03-01 18:23:32 | |
Autor: J.F. | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
On Tue, 01 Mar 2011 18:02:51 +0100, Arek wrote:
Ale cielak/krowa nie kieruje się gustem i jeżeli coś mu nie smakuje to nie je. Je to co jest dla niego/niej dobre. To jest dyskusyjne twierdzenie. Troche dodatkow smakowych i moze nawet trucizne zjedza ze smakiem. Gdyby mleko im nie szkodziło to pili by całe życie. A one wolą wodę i trawę. Je broni instynkt, którego ludzie nie mają więc się trują. Tylko trudno zeby lezaly przyssane do wlasnego cyca. Musza jesc cos innego. J. |
|
Data: 2011-03-02 08:53:53 | |
Autor: Arek | |
Od jutra mo??na je???dziÄ? bez ???wiate?? w dzie?? | |
W dniu 2011-03-01 18:23, J.F. pisze:
Gdyby mleko im nie szkodziĹo No tak, to nieco komplikuje sytuacjÄ. Na szczÄĹcie cielaki sÄ bystrzejsze niĹź my i jakoĹ to potrafiÄ rozwiÄ zaÄ. MyĹlÄ, Ĺźe dorosĹe osobniki daĹy by sobie rĂłwnieĹź radÄ. A. |
|
Data: 2011-03-01 18:26:49 | |
Autor: szufla | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Je to co jest dla niego/niej dobre. Tak ? To daj psu czekolade, zobaczymy czy nie bedzie mu smakowalo :) sz. |
|
Data: 2011-03-02 08:58:20 | |
Autor: Arek | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
W dniu 2011-03-01 18:26, szufla pisze:
Je to co jest dla niego/niej dobre. Faktycznie dobrym przykładem na instynkt zwierzęcy to udomowiony zwierzak:) Choć mimo wszystko, większość psów jakie znałem, chleba jeść nie chciała. Mięsa smażonego również. Kiełbasę średniej jakości to dopiero przy dużym głodzie. Ale padlinę znalezioną w śmietniku to i owszem:) A. |
|
Data: 2011-03-02 09:17:16 | |
Autor: flower | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Użytkownik "Arek" <abc@abc.pl> napisał w wiadomości news:ikj8rs$qts$1inews.gazeta.pl... W dniu 2011-03-01 17:32, flower pisze:potem >> już nie.dla > nas zdrowe z tego powodu, że starszy cielak tego nie potrzebuje. Więc i ty to żryj. Dużo ssaków tak robi. > Skoro nawet dla adresata w pewnym momencieprawdziwe? >oznacza > że dla człowieka też. Ani odwrotnie, ani złe. To przecież nie ja, tylko Pokaż gdzie. Bo ja widzę coś zupełnie odwrotnego. To ty stawiasz za wzór cielaka. Tak samo jest to głupie jak stwierdzenie że jak dla cielaka coś jest złe, to i dla człowieka. Nie są to równoważne stwierdzenia, ale tak samo głupie. -- "Żałuj za dowcipy, synu!" Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII |
|
Data: 2011-03-02 11:15:36 | |
Autor: Arek | |
[OT] Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
W dniu 2011-03-02 09:17, flower pisze:
[...] Ale cielak/krowa nie kieruje się gustem i jeżeli coś mu nie smakuje to Tej wypowiedzi też się później wyprzesz, czy stwierdzisz, że ja to napisałem? [...] Ale to Ty napisałeś, że skoro dla cielaka jest dobre to dla człowieka Proszę bardzo: Moja wypowiedź: "...Owszem, człowiek odrobinę się do tego przystosował, więc negatywne skutki są mniejsze, ale nadal są..." Twoja odpowiedź: "...gdyby nie było niczego korzystnego to cielaki na wodzie by rosły..." A. |
|
Data: 2011-03-02 12:45:44 | |
Autor: flower | |
[OT] Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Użytkownik "Arek" <abc@abc.pl> napisał w wiadomości
news:ikl5c8$geo$2inews.gazeta.pl... W dniu 2011-03-02 09:17, flower pisze:szkodziło >> to pili by całe życie. A one wolą wodę i trawę.złe, to > i dla człowieka. Nie są to równoważne stwierdzenia, ale tak samo głupie. Łżesz w żywe oczy. Skoro w odpowiedzi pisałem o czymś korzystnym, to i ty pisałeś o czymś korzystnym. Przytocz TĘ swoją wypowiedź, to zobaczymy na co odpowiadałem. Poza tym znów mieszasz pojęcia: mieć coś korzystnego, oraz bycie dobrym dla kogoś/czegoś. Przykład ekstremalny: eksperymenty medyczne na ludziach nie były niczym dobrym, ale korzyści z nich były. -- "Żałuj za dowcipy, synu!" Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII |
|
Data: 2011-03-03 09:09:17 | |
Autor: Arek | |
[OT] Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
W dniu 2011-03-02 12:45, flower pisze:
złe, toPokaż gdzie. Bo ja widzę coś zupełnie odwrotnego. To ty stawiasz za wzór Łżę przytaczając to co napisałeś? Pominąłem tylko, żenujący wstęp w Twojej wypowiedzi. Widzę, że już totalnie zagubiłeś się w tym co chciałeś napisać, napisałeś i myślałeś, że napisałeś. Pozdrawiam, Arek |
|
Data: 2011-03-03 12:11:33 | |
Autor: flower | |
[OT] Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Użytkownik "Arek" <abc@abc.pl> napisał w wiadomości
news:iknibd$k57$1inews.gazeta.pl... W dniu 2011-03-02 12:45, flower pisze:wzór >>> cielaka.głupie. >>ty > pisałeś o czymś korzystnym. Przytocz TĘ swoją wypowiedź, to zobaczymy naco > odpowiadałem. OK, nie łżesz. Tylko manipulujesz. Nie napisałem tego w odpowiedzi na to co przytoczyłeś, tylko na inne brednie. Wiesz co, nie znajdziesz u mnie powoływania się że jak coś jest dobre dla zwierząt to i dla nas, a jak coś złe dla zwierząt to i dla nas. I na tym kończę. Reszta tej rozmowy to pierdolenie gościa który nie rozumie co pisze i co czyta. -- "Żałuj za dowcipy, synu!" Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII |
|
Data: 2011-03-01 21:41:26 | |
Autor: A.K. | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Dnia Tue, 01 Mar 2011 15:37:07 +0100, Arek napisał(a):
Ale wróćmy do cielaków, one w pewnym wieku przestają pić mleko krowie, czyli coś co nawet dla cielaka przestaje być dobre, Może dlatego że w naturze krowa przestaje po jakimś czasie dawać mleko - jak u wszystkich ssaków (okres laktacji). -- Pozdrawiam A.K. - Ruda Śląska Citroen Xantia '93 ; Toyota Corolla '96 |
|
Data: 2011-03-02 09:03:54 | |
Autor: Arek | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
W dniu 2011-03-01 21:41, A.K. pisze:
Dnia Tue, 01 Mar 2011 15:37:07 +0100, Arek napisał(a): Ale nie jest to chyba jakiś straszny problem z którym natura by sobie nie poradziła gdyby była potrzeba. A. |
|
Data: 2011-03-02 09:11:28 | |
Autor: flower | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Użytkownik "Arek" <abc@abc.pl> napisał w wiadomości
news:ikktlb$h13$1inews.gazeta.pl... W dniu 2011-03-01 21:41, A.K. pisze: Nie no, skąd. Tylko perpetuum mobile musieliby obejść, żeby żywić się mlekiem które same z niego produkują. -- "Żałuj za dowcipy, synu!" Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII |
|
Data: 2011-03-02 11:15:30 | |
Autor: Arek | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
W dniu 2011-03-02 09:11, flower pisze:
Ale wróćmy do cielaków, one w pewnym wieku przestają pić mleko krowie, Rozumiem, że drapieżniki, żywiące się mięsem, zjadają same siebie? A. |
|
Data: 2011-03-02 12:41:54 | |
Autor: flower | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Użytkownik "Arek" <abc@abc.pl> napisał w wiadomości
news:ikl5c3$geo$1inews.gazeta.pl... W dniu 2011-03-02 09:11, flower pisze:krowie, >>>> czyli coś co nawet dla cielaka przestaje być dobre,mleko - >>> jak u wszystkich ssaków (okres laktacji). Wiem że tak rozumiesz. Nie pisz już tego "rozumiem" o każdym debilizmie który wymyślisz, dobra? -- "Żałuj za dowcipy, synu!" Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII |
|
Data: 2011-03-01 12:19:38 | |
Autor: Arek | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
W dniu 2011-03-01 10:21, flower pisze:
aleDopasował swój poziomy wypowiedzi do twórcy wątku. Ty też próbowałeś, Słabe porównanie. Tu akurat statystyki są bezlitosne i jednoznaczne. Dodatkowo badania wykazują jednoznacznie, czym dla człowieka jest produkt przeznaczony dla małych cielaków. A. |
|
Data: 2011-03-01 14:04:12 | |
Autor: PaPi | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Zupełnie jakbym czytał badania że mleko krowie jest szkodliwe dla Poprosze o linka dotyczacego tych badan. Popartego jakas publikacja w Science czy rekomendacja WHO ? Bo z portali wrozbiarskich czy innych homeopatycznych sobie daruj. |
|
Data: 2011-03-01 14:49:52 | |
Autor: Arek | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
W dniu 2011-03-01 14:04, PaPi pisze:
Zupełnie jakbym czytał badania że mleko krowie jest szkodliwe dla Masz mnie za dziecko? Standardowa technika usenetowa, poproś o źródło trudne do odszukania a następnie je zignoruj, gdyby jednak, ktoś je dostarczył. Gdybyś faktycznie był zainteresowany jakimiś konkretami, sam byś dostarczył linka z badaniami z których by wynikał jakikolwiek dobroczynny wpływ tej substancji, którą dorosła krowa karmi cielaka. Albo inaczej, substancji którą wytwarza napakowane dziwnymi hormonami zwierzę, która po kolejnych obróbkach trafia w kartoniku na Twój stół. A. |
|
Data: 2011-03-01 15:39:53 | |
Autor: PaPi | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Poprosze o linka dotyczacego tych badan. Strona WHO. http://www.who.int/en/ Strona Science http://www.sciencemag.org/ Szukaj. Gdybyś faktycznie był zainteresowany jakimiś konkretami, sam byś Ale to Ty postawiles teze. Ja wiem o dostosowaniu genetycznym do spozycia mleka ludzi hodujacych krowy (w Afryce i Europie) oraz o braku takiego dostosowania wsrod populacji Aborygenow czy Japonczykow. |
|
Data: 2011-03-01 10:24:56 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
On Tue, 1 Mar 2011, szufla wrote:
[...cytuje...] odnotowano wzrost liczby wypadków ....skąd my to znamy... w których kładzie się za to Czy wśród tych kategorii są stłuczki? Bo w polityce często spotyka się "przeniesienie akcentów z naciskiem na wyniki statystyczne" - np. b. niski poziom progu zawartości alkoholu pozwala wyłapać wielu przestępców, za to skutecznie zamazuje dane o ilości tych co mieli >0,2% i >0.3% pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2011-03-01 10:25:44 | |
Autor: PaPi | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Tez niewiele potarfisz napisac. Nie tego dotyczyla glupota watkotworcy. Nie ma zadnej praktyki zawieszania postepowania sadowego gdy czesc prawa trafia do TK. |
|
Data: 2011-03-01 10:52:28 | |
Autor: J.F. | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
On Tue, 1 Mar 2011 09:54:53 +0100, szufla wrote:
Moze racz zauwazyc, ze w wielu krajach zachodnich zniesiono nakaz jazdy na swiatlach. Pewnie zrobiono to tak bez sensu, przyklad Austrii: W ktorych wielu zachodnich ? W jednej Austrii owszem, w reszcie albo ciagle trzeba, albo nigdy nie bylo nakazu. Z dyrektywy sie unia nie wycofala i nowe samochdy beda mialy obowiazkowe dzienne. J. |
|
Data: 2011-03-01 10:02:06 | |
Autor: Kresowiak | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
On Tue, 1 Mar 2011 09:54:53 +0100, szufla wrote: >Moze racz zauwazyc, ze w wielu krajach zachodnich zniesiono nakaz jazdy na >swiatlach. Pewnie zrobiono to tak bez sensu, przyklad Austrii: Chorwacja jeszcze wycofała. -- |
|
Data: 2011-03-01 11:05:36 | |
Autor: Cavallino | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:vbgpm6h3uf47v416794se8niu6vg0t9pnu4ax.com...
On Tue, 1 Mar 2011 09:54:53 +0100, szufla wrote: Ale to nie to samo. Niech sie diodki same z siebie swieca, czort z nimi. Ale na swiatlach mijania jezdzic w dzien sensu nie ma, wiec obowiazku równiez ma nie byc i juz. |
|
Data: 2011-03-01 12:53:38 | |
Autor: DJ | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Ale to nie to samo. A co to za roznica czy same z siebie swiaca diodki czy mijania? DJ |
|
Data: 2011-03-01 12:56:45 | |
Autor: Cavallino | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Użytkownik "DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ikimn3$ouu$1news.onet.pl...
Ale to nie to samo. Zasadnicza - bo raz, że żarówek drogich nie wypalają, dwa, że wraz ze światłami mijania wszystkie inne światła zachowują się się jak w nocy, trzy że nie świecą się tylne światła wraz z dziennymi, cztery, że nie wszystkim mijania same z siebie się świecą. |
|
Data: 2011-03-01 13:13:22 | |
Autor: DJ | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Zasadnicza - bo raz, że żarówek drogich nie wypalają, dwa, że wraz ze światłami mijania wszystkie inne światła zachowują się się jak w nocy, trzy że nie świecą się tylne światła wraz z dziennymi, cztery, że nie wszystkim mijania same z siebie się świecą. Po pierwsze to koszt zarowek przy pozostalych kosztach ekspolatacyjnych jest smiesznie niski. Po drugie jak komus przeszkadza, ze iine swiatla sie zachowuja jak w nocy i swieca tylne to zawsze moze to przerobic albo ostatecznie wlasnie zamontowac te diody. Przeciez nie ma zakazu jazdy na dziennych zamiast na mijanie. Co do swiecenia sie "samemu z siebie" to nie bardzo wiem co masz na mysli. DJ |
|
Data: 2011-03-01 13:22:48 | |
Autor: Cavallino | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Użytkownik "DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ikins4$tii$1news.onet.pl...
Zasadnicza - bo raz, że żarówek drogich nie wypalają, dwa, że wraz ze światłami mijania wszystkie inne światła zachowują się się jak w nocy, trzy że nie świecą się tylne światła wraz z dziennymi, cztery, że nie wszystkim mijania same z siebie się świecą. Są samochody że żarówka pada co kilka miesięcy, a ja tam wolę 50 zł przepić niż wyrzucić w błoto. Po drugie jak komus przeszkadza, ze iine swiatla sie zachowuja jak w nocy i swieca tylne to zawsze moze to przerobic Jasne, rzucam się z lutownicą na nowe auto, bo jakiś debil coś sobie uchwalił. albo ostatecznie wlasnie zamontowac te diody. Ale po co? Przecież mówisz, że nie ma różnicy? ;-) Co do swiecenia sie "samemu z siebie" to nie bardzo wiem co masz na mysli. To Ty powinieneś wiedzieć o co pytałeś. |
|
Data: 2011-03-01 13:32:12 | |
Autor: DJ | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
albo ostatecznie wlasnie zamontowac te diody. Dla mnie nie ma i nie montuje. Jak dla kogos jest to niech montuje. Co do swiecenia sie "samemu z siebie" to nie bardzo wiem co masz na mysli. Przypominam, ze to Ty napisales: "Ale to nie to samo. Niech sie diodki same z siebie swieca, czort z nimi. Ale na swiatlach mijania jezdzic w dzien sensu nie ma, wiec obowiazku równiez ma nie byc i juz. " DJ |
|
Data: 2011-03-01 13:34:09 | |
Autor: Cavallino | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Użytkownik "DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ikiovd$25e$1news.onet.pl...
albo ostatecznie wlasnie zamontowac te diody. Ale po co? Lepiej zlikwidować kretyńskie nakazy.
Ale tu nie ma terminu "samemu z siebie" - to Ty go użyłeś. |
|
Data: 2011-03-01 12:17:54 | |
Autor: Arek | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
W dniu 2011-03-01 09:54, szufla pisze:
Dopasował swój poziomy wypowiedzi do twórcy wątku. Ty też próbowałeś, ale Nie widzę większego związku pomiędzy tym co dzieje się na drodze u nas a w Austrii. Pojeździj tam i szybko się przekonasz, że to zupełnie inna bajka i zupełnie inne warunki więc zupełnie inny wpływ. Mała podpowiedź: tam zdecydowanie rzadziej się wyprzedza. Więcej autostrad, większa średnia prędkość przejazdu, więcej dróg, z naprzemiennymi pasami 2+1 więc siłą rzeczy światła tam nie odgrywają takiej roli jak u nas. Dlaczego tak się stało? Austriacy zrozumieli, że z dróg nie korzystają Jakieś liczby które to potwierdzają? Bo na pewno nie oficjalne statystyki policyjne. Zwłaszcza w Polsce. Z tymi pieszymi to też gruba przesada. Pieszy ma dużo większe szanse na uniknięcie potrącenia, bo nawet jak się nie rozejrzy to kątem oka ma szanse zobaczyć nadjeżdżający samochód. Warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden niby drobny a istotny aspekt. Kiedyś samochody były duuużo głośniejsze. Ponadto zarówno w Austrii, jak i w Polsce odnotowano wzrost liczby wypadków Ilość motocyklistów na drogach w ostatnich latach radykalnie się zwiększyła. Zarejestrowanych może odrobinę mniej (ale będzie w okolicach 20%). Jak jeżdżą u nas motocykliści, zwłaszcza w okresie wiosna-jesień, to pewnie każdy miał okazję nie raz zaobserwować. I wreszcie najważniejsze - w Austrii przeprowadzono badania pod kierunkiem U nas liczba wypadków czołowych w dzień wyraźnie spadła, przy zachowanej tendencji wzrostowej pozostałych wypadków, na które światła nie mają najmniejszego wpływu. Więc nie wiem o czym tu dyskutować. Pozdrawiam, A. |
|
Data: 2011-03-01 11:31:15 | |
Autor: Kresowiak | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Arek <abc@abc.pl> napisał(a):
U nas liczba wypadków czołowych w dzień wyraźnie spadła, przy zachowanej tendencji wzrostowej pozostałych wypadków, na które światła nie mają najmniejszego wpływu. Więc nie wiem o czym tu dyskutować. Bo teraz jest tak - wyprzedzający na trzeciego w ostatniej chwili widzi światła i wali w drzewo. Przedtem zderzyłby się czołowo. A że teraz częściej się wyprzedza, bo przecież jak coś będzie jechać, to na pewno zobaczę jego światła, to chyba nie muszę tłumaczyć? A tak w ogóle to liczba wypadków czołowych 2006-2007 wzrosła, więc po co zmyślasz? A na które to wypadki światła nie mają żadnego wpływu? Wymień jakieś. -- |
|
Data: 2011-03-01 12:51:15 | |
Autor: Arek | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
W dniu 2011-03-01 12:31, Kresowiak pisze:
Arek<abc@abc.pl> napisał(a): Albo wcześniej wydawało mu się, że nic nie jedzie a jechało a teraz wie, że jedzie więc nie wyprzedza. A że teraz częściej się wyprzedza, bo przecież jak coś będzie jechać, to na Albo dlatego, że więcej jest samochodów na drodze więc częściej się wyprzedza. A mimo to skutki tego wyprzedzania mniej dramatyczne bo liczba tych wypadków zmalała (źródło statystyki policyjne, które już tu parę razy cytowałem). A tak w ogóle to liczba wypadków czołowych 2006-2007 wzrosła, więc po co zmyślasz? Owszem zmalała, wielokrotnie to było tu cytowane, nigdy nikt z fanów jeżdżenia bez świateł nie komentował tych niewygodnych dla ideologii faktów. A. |
|
Data: 2011-03-01 12:25:02 | |
Autor: Kresowiak | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Arek <abc@abc.pl> napisał(a):
Albo wcześniej wydawało mu się, że nic nie jedzie a jechało a teraz wie, że jedzie więc nie wyprzedza. Prędzej teraz mu się wydaje, że jak coś nie świeci, to tego nie ma. Albo dlatego, że więcej jest samochodów na drodze więc częściej się wyprzedza. A mimo to skutki tego wyprzedzania mniej dramatyczne bo liczba tych wypadków zmalała (źródło statystyki policyjne, które już tu parę razy cytowałem). 2006 - 5584 wypadków czołowych 2007 - 5595 wypadków czołowych Źródło: policja.pl -- |
|
Data: 2011-03-12 10:29:39 | |
Autor: Grejon | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
W dniu 2011-03-01 13:25, Kresowiak pisze:
2006 - 5584 wypadków czołowych Chłopie - przecież to przyrost w granicach błędu statystycznego... -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi |
|
Data: 2011-03-14 12:14:51 | |
Autor: Arek | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
W dniu 2011-03-01 13:25, Kresowiak pisze:
Albo wcześniej wydawało mu się, że nic nie jedzie a jechało a teraz wie, Nieświecący piesi tudzież drzewa nie wyprzedzają. Więc tego typu zagrożenie jest raczej minimalne. Albo dlatego, że więcej jest samochodów na drodze więc częściej się 2006 zabici: 1012, 19,3% 2007 zabici: 1020, 18,3% Biorąc pod uwagę, że w 2007 z różnych powodów był spory wzrost wypadków, to w tym przypadku jest spadek. Weź pod uwagę, że ta liczba to suma za cały rok. Gdyby wyciągnąć z tego sumę, z dni letnich różnica mogła by być jeszcze większa. A. |
|
Data: 2011-03-01 13:23:18 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
W dniu 2011-03-01 12:51, Arek pisze:
A tak w ogóle to liczba wypadków czołowych 2006-2007 wzrosła, więc po co zmyślasz? Poniżej lini trendu eksprapolowanej danymi sprzed 2007r ? Bo że i wcześniej malała, i teraz maleje, to wiadomo; ale liczy się różnica między tym co jest po zmianie, a co by było, najprawdopodobniej, bez niej. Oczywiście to drugie to już domena tylko modelowania statystycznego, ale są na to i metody i są specjaliści. Tylko kto im zapłaci :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-03-01 15:29:15 | |
Autor: Arek | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
W dniu 2011-03-01 13:23, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2011-03-01 12:51, Arek pisze: Bo że i wcześniej malała, i teraz maleje, to wiadomo; Oczywiście, ogromny wzrost wypadków miał miejsce jeszcze w 2006. Różnica pomiędzy początkiem 2006 a końcem wynosi prawie 100%. I ten trend był kontynuowany w 2007 roku. Niestety osoby, które wolą manipulować faktami, robią sumę za cały rok, gdzie ten trend się gubi i wyciągają wnioski jakoby to dopiero w 2007 roku nastąpił wzrost. Po czym łączą to z ustawą i idiotyczny wniosek gotowy. Pozdrawiam, A. |
|
Data: 2011-03-02 08:47:49 | |
Autor: Ktostam | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
W dniu 2011-03-01 12:31, Kresowiak pisze:
Bo teraz jest tak - wyprzedzający na trzeciego w ostatniej chwili widzi Czyli jednak jazda na światłach ma pozytywny wpływ. Wcześniej idiota zabiłby niewinnych ludzi . A tak wybiera mniejsze zło i wykonuje drogowe sepuku. Ja jestem za. Pieniacz Pan Panie Kresowiak zwykły jesteś. Kończ Waćpan, wstydu sobie oszczędź. |
|
Data: 2011-03-01 16:37:51 | |
Autor: szufla | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Jakieś liczby które to potwierdzają? Bo na pewno nie oficjalne statystyki policyjne. Zwłaszcza w Polsce. http://dadrl.pl/images/wykres_dadrl.jpg sz |
|
Data: 2011-03-01 17:15:23 | |
Autor: Arek | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
W dniu 2011-03-01 16:37, szufla pisze:
Jakieś liczby które to potwierdzają? Bo na pewno nie oficjalne statystyki Takie kreski to sobie może każdy narysować, wolałbym jakieś liczby z podaniem źródła. A. |
|
Data: 2011-03-01 17:29:39 | |
Autor: szufla | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
O rany czlowieku !
Przeciez masz napisane zrodla danych, zweryfikowac mozesz sobie sam. Osobiscie nie sprawdzalem, jesli sie nie zgadza to popraw wykres. sz. |
|
Data: 2011-03-01 19:19:26 | |
Autor: masti | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Dnia piÄknego Tue, 01 Mar 2011 17:29:39 +0100 osobnik zwany szufla
wystukaĹ: O rany czlowieku !jeden jedyny link przytaczany jak mantra przez neeliksa i spĂłĹkÄ. to nie sÄ dane. to jest ich interpretacja. -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2011-03-01 20:30:20 | |
Autor: szufla | |
Od jutra mo?na jeOdzia bez ?wiate3 w dzien | |
Przeczytaj jeszcze raz co napisalem.
sz. |
|
Data: 2011-03-01 20:27:54 | |
Autor: masti | |
Od jutra mo?na jeOdzia bez ?wiate3 w dzien | |
Dnia piÄknego Tue, 01 Mar 2011 20:30:20 +0100 osobnik zwany szufla
wystukaĹ: Przeczytaj jeszcze raz co napisalem.to nie wikipedia by poprawiaÄ. A rysunek nie jest przedstawieniem danych bo je interpretuje. Takie trudne? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2011-03-01 22:59:32 | |
Autor: szufla | |
Od jutra mo?na jeOdzia bez ?wiate3 w dzien | |
to nie wikipedia by poprawiać.Piszesz od rzeczy. A rysunek nie jest przedstawieniem danychInteresuje cie temat i masz watpliwosci to sobie znajdz te dane na stronie policji, bo mi sie nie chce. Takie trudne?Jak widac dla ciebie. Chyba sie nie dogadamy. sz. |
|
Data: 2011-03-01 22:32:23 | |
Autor: masti | |
Od jutra mo?na jeOdzia bez ?wiate3 w dzien | |
Dnia piÄknego Tue, 01 Mar 2011 22:59:32 +0100 osobnik zwany szufla
wystukaĹ: to nie wikipedia by poprawiaĂŚ.Piszesz od rzeczy. czyli nie masz danych a opierasz siÄ na wierze w czyjeĹ wypociny Takie trudne?Jak widac dla ciebie. nie. z oszoĹomami siÄ nie dogadujÄ -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2011-03-02 09:09:53 | |
Autor: Arek | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
W dniu 2011-03-01 17:29, szufla pisze:
O rany czlowieku ! Takie kreski to może sobie każdy narysować, powołać się na jakieś źródło, po czym stwierdzić, że każdy może sobie sam to zweryfikować. Pomijam zupełnie, że z tych kresek absolutnie nic nie wynika. A to, że dzieci wykorzystują to do swoich wojen usenetowych również nie jest argumentem w sprawie. A. |
|
Data: 2011-03-02 15:01:57 | |
Autor: szufla | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Takie kreski to może sobie każdy narysować, powołać się na jakieś źródło, po czym stwierdzić, że każdy może sobie sam to zweryfikować. Prosze bardzo, poniewaz bredzisz z braku argumentow to zweryfikowalem dane zabitych z lat 2006/2007 ze strony policji specjalnie dla ciebie jasnie panie: Zabici w 2006 - 5243 Zabici w 2007 - 5583 http://www.policja.pl/palm/pol/8/21830/Wypadki_drogowe_w_Polsce_w_2007_r.html a teraz naloz na wykres i sprawdz czy sie zgadza. Zadowolony ? Mam nadzieje, ze reszte potrafisz sam odszukac czy trzeba pokazac palcem jak dziecku ? Mam nadzieje, ze uznasz raport policji za wiarygodny :) sz. |
|
Data: 2011-03-04 22:14:05 | |
Autor: Arek | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
W dniu 2011-03-02 15:01, szufla pisze:
Takie kreski to może sobie każdy narysować, powołać się na jakieś źródło, Jeżeli chodzi o wypadki samochodowe: Zabici w 1210 - 0 Zabici w 2007 - 5583 Wbrew pozorom porównanie tak samo bezsensowne jak Twoje. Możemy więcej. Pierdzenie w samochodzie jest szkodliwe dowód: Zabici w 2006 - 5243 Zabici w 2007 - 5583 A pamiętam jak dziś jak bąka puściłem jadąc w 2007. Ale za to, słuchanie Dody zmniejsza wypadki dowód: Zabici w 2006 - 5243 Zabici w 2007 - 5583 Również pamiętam jak dziś, jak jadąc w 2006 leciała Doda w jakieś stacji radiowej. Itp. Itp. Itp. Reasumując, kreski to sobie może narysować każdy. Z dowolnie wybranych danych, pytanie co to wnosi. Narysuj mi wykres z uśrednieniem na miesiące. Zrób osobny dla sumy zabitych oraz z rozbiciem na poszczególne typy wypadków. To już będzie jakaś podstawa do rozmów. Oczywiście nie zrobisz tego bo to wymaga pracy, a dodatkowo nie potwierdzi z góry założonej tezy. A może sumy z samych miesięcy letnich? Albo z miesięcy letnich i rozbicia na dzień/noc? A może osobno dla dnia osobno dla nocy. Mnóstwo ciekawych wniosków można wyciągnąć. Problem w tym, że żaden nie potwierdzi Twojej teorii, dlatego naparzacie tym jednym bzdurnym wykresem gdzie się da. Bo to jedyna manipulacja na którą Was stać. Pozdrawiam, A. |
|
Data: 2011-03-05 00:46:59 | |
Autor: szufla | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
A pamiętam jak dziś jak bąka puściłem jadąc w 2007 Czuc do dzisiaj, a teraz badz laskaw i sie w koncu odpieprz ! sz. |
|
Data: 2011-03-05 18:19:17 | |
Autor: Arek | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
W dniu 2011-03-05 00:46, szufla pisze:
A pamiętam jak dziś jak bąka puściłem jadąc w 2007 Standardowa dyskusja przeciwników świateł, najpierw manipulacja pseudo danymi, jak nie chwyci to wyzwiska. Poziom stale ten sam. Pozdrawiam, A. |
|
Data: 2011-03-02 08:44:49 | |
Autor: Artur\(m\) | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Użytkownik "Arek" <abc@abc.pl> napisał w wiadomości news:ikj62r$fql$2inews.gazeta.pl... W dniu 2011-03-01 16:37, szufla pisze: Ty jakoś w ogóle nie dałeś żadnych, oficjalnych ani nawet nieoficjalnych danych. Czyżbym się mylił? Artur(m) |
|
Data: 2011-03-02 09:06:12 | |
Autor: Arek | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
W dniu 2011-03-02 08:44, Artur(m) pisze:
Tak, przytaczałem wielokrotnie zestawienia z oficjalnych statystyk policyjnych. Nigdy żaden fan świateł nie odnosił się do liczb, bo one są po prostu nie wygodne. W zamian serwowane są te kreski, które nijak się mają do tematu dyskusji. A. |
|
Data: 2011-03-02 09:42:42 | |
Autor: Artur\(m\) | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Użytkownik "Arek" <abc@abc.pl> napisał w wiadomości news:ikktpk$h13$2inews.gazeta.pl... W dniu 2011-03-02 08:44, Artur(m) pisze: Tak, przytaczałem wielokrotnie zestawienia z oficjalnych statystyk policyjnych. Nigdy żaden fan świateł nie odnosił się do liczb, bo one są po prostu nie wygodne. W zamian serwowane są te kreski, które nijak się mają do tematu dyskusji. Ja jestem przysięgłym fanem świateł nie dlatego,że "analizuje jakieś kreski" ale dlatego że rozważając wiele tysięcy przejechanych kilometrów, (a pomogło mi to, że umiem wykorzystywać analityczną zdolność mojego mózgu), doszedłem do wniosku, że niezależnie od zwiększonego zużycia paliwa (o jakieś 0.5%), koszt palących się żarówek (mnie od 3 lat nie spaliła się żadna), uniknąłem przynajmniej trzech poważnych kolizji. Ja mam konkrety. Zmienię swoje poglądy w takim przypadku, gdy ktoś udowodni, że uległ wypadkowi, bo go ktoś oślepił w dzień (prawidłowo ustawionymi światłami),. Artur(m) |
|
Data: 2011-03-02 15:17:27 | |
Autor: niusy.pl | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Użytkownik "Artur(m)" <musicm@interia.pl>
Jego ? Chyba tego kto spowodował i np na niego najechał |
|
Data: 2011-03-01 13:05:47 | |
Autor: z | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
szufla pisze:
I wreszcie najważniejsze - w Austrii przeprowadzono badania pod kierunkiem profesora Ernsta Pflegera polegające na analizie reakcji badanych kierowców na włączone światła mijania w rzeczywistym ruchu drogowym. Pokazały one, że używanie świateł w dzień nie działa korzystnie na bezpieczeństwo, a wręcz przeciwnie - w niektórych sytuacjach może być szkodliwe (dłuższa reakcja oka na włączone światło, koncentracja uwagi na światłach nadjeżdżających samochodów). To był gwóźdź do trumny dla świateł w dzień w Austrii, która niezwłocznie wycofała się z tego pomysłu. " Nie spodziewałem się, że aż tak szybko. Gdzie jak gdzie ale tam zdrowy rozsądek jeszcze istnieje. Rzeczowe argumenty, badania i pozamiatane. I kto tu jest teraz światłofobem? :-) z |
|
Data: 2011-03-01 21:34:57 | |
Autor: jerry | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Użytkownik "szufla" <prr@prr.pr> napisał w wiadomości news:ikibvm$66r$1inews.gazeta.pl...
używanie świateł w dzień nie działa korzystnie na bezpieczeństwo, a wręcz przeciwnie - w niektórych sytuacjach może być szkodliwe koncentracja uwagi na światłach nadjeżdżających samochodów).o ile z tym można się zgodzić, to .. (dłuższa reakcja oka na włączone światło,większej bzdury nie słyszałem. Reka w górę kogo oślepiają reflektory zapalone w dzień. |
|
Data: 2011-03-01 22:17:51 | |
Autor: Kresowiak | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
jerry <janfra63@wywal.sam.wiesz.co.o2.pl> napisał(a):
U=BFytkownik "szufla" <prr@prr.pr> napisa=B3 w wiadomo=B6ci =Np. profesora okulistyki z Wiednia. http://www.polizeisv-wien.at/media/rundschau/Rundschau%200708_10.indd.pdf strona 56 -- |
|
Data: 2011-03-03 00:49:45 | |
Autor: jerry | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Użytkownik "Kresowiak" napisał w wiadomości news:ikjraf$b15$1inews.gazeta.pl...
> (d=B3u=BFsza reakcja oka na w=B3=B1czone =B6wiat=B3o,=20 Np. profesora okulistyki z Wiednia.nie znam niemieckiego, więc każdy artykuł z DRL można mi podsuwać a i tak nie widzę możliwości olśnienia światłem reflektora, przy takiej lampie jaką jest słońce. |
|
Data: 2011-03-03 07:48:28 | |
Autor: Kresowiak | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
jerry <janfra63@wywal.sam.wiesz.co.o2.pl> napisał(a):
U=BFytkownik "Kresowiak" napisa=B3 w wiadomo=B6ci = To sobie przetłumacz. Nawet prymitywnym tłumaczem google wystarczy, żeby zrozumieć o co chodzi. No patrz, ty nie widzisz możliwości, a człowiek który zajmuje się tym zawodowo od kilkudziesięciu lat widzi - co za pech. Dlaczego polaczki zawsze muszą byc najmądrzejsze i sie na wszystkim znać? -- |
|
Data: 2011-03-05 18:21:08 | |
Autor: Arek | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
W dniu 2011-03-03 00:49, jerry pisze:
Np. profesora okulistyki z Wiednia.nie znam niemieckiego, więc każdy artykuł z DRL można mi podsuwać Ja się zawsze zastanawiałem, jak Ci fani jazdy bez świateł dają radę jeździć w nocy. Nigdy chyba nie znajdę na to odpowiedzi. Pozdrawiam, A. |
|
Data: 2011-03-05 18:40:31 | |
Autor: J.F. | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
On Sat, 05 Mar 2011 18:21:08 +0100, Arek wrote:
W dniu 2011-03-03 00:49, jerry pisze: Proste - w nocy swiatla sa potrzebne, wiec sie je wlacza. A w dzien nie sa potrzebne, wiec czemu wlaczac ? Ba - wystarczy dobrze oswietlona ulica i nawet nie zauwazysz roznicy czy masz swiatla czy nie .. J. |
|
Data: 2011-03-06 19:09:25 | |
Autor: Arek | |
Od jutra mo??na je???dziÄ? bez ???wiate?? w dzie?? | |
W dniu 2011-03-05 18:40, J.F. pisze:
Np. profesora okulistyki z Wiednia.nie znam niemieckiego, wiÄc kaĹźdy artykuĹ z DRL moĹźna mi podsuwaÄ No ale co z tym raĹźeniem? W nocy przestajÄ raziÄ? A. |
|
Data: 2011-03-06 19:16:35 | |
Autor: J.F. | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
On Sun, 06 Mar 2011 19:09:25 +0100, Arek wrote:
W dniu 2011-03-05 18:40, J.F. pisze: No oczywiscie ze raza, ale coz zrobic. J. |
|
Data: 2011-03-07 08:05:17 | |
Autor: Arek | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
W dniu 2011-03-06 19:16, J.F. pisze:
Ja się zawsze zastanawiałem, jak Ci fani jazdy bez świateł dają radę No skoro w dzień ktoś nie daje rady, co potwierdzają najnowsze badania naukowe, to czy powinien jeździć w nocy? A. |
|
Data: 2011-03-06 21:09:16 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
J.F. wrote:
On Sat, 05 Mar 2011 18:21:08 +0100, Arek wrote: ale światła mają tez służyć temu aby ciebei było widać... |
|
Data: 2011-03-07 08:06:48 | |
Autor: Arek | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
W dniu 2011-03-06 21:09, Marek Dyjor pisze:
Np. profesora okulistyki z Wiednia.nie znam niemieckiego, więc każdy artykuł z DRL można mi podsuwać No jak ja widzę, to chyba mnie tez widać? Każde dziecko wie jak to działa, a jak zamkniesz oczy to znikasz. A. |
|
Data: 2011-03-10 23:31:02 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Arek wrote:
W dniu 2011-03-06 21:09, Marek Dyjor pisze: tja... |
|
Data: 2011-03-07 11:50:34 | |
Autor: Artur\(m\) | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:o9t4n619p5r1cq8ids6m85q11195f5ukvl4ax.com... Ja się zawsze zastanawiałem, jak Ci fani jazdy bez świateł dają radę I to jest genialne stwierdzenie światłofobów. Funkcjonuje identycznie. I w nocy i w dzień, Z SAMOCHODU WIDAĆ DOBRZE, LUB BARDZO DOBRZE gorzej jest z zewnątrz. "Oszczędni" po prostu nie chcą tego przyznać. Będą szukać filozofii, dowodów, wymyślonych "doświadczeń" Jedyne o co chodzi nieświecącym w dzień to żal tych 1- 2% więcej na paliwo. Trudno im sie przyznać, że jedynie o te małe pieniądze chodzi. Taka małostkowość. Podniesienie bezpieczeństwa(choćby o 1%) to ich nie interesuje. Będą poszukiwać "dowodów" - ciągle. Artur(m) |
|
Data: 2011-03-07 11:57:43 | |
Autor: J.F. | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
On Mon, 7 Mar 2011 11:50:34 +0100, Artur(m) wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Jakich wymyslonych ? Niektorzy z nas maja troche wiecej niz 20 lat i jeszcze pamietaja jak sie jezdzilo "bez swiatel". Normalnie sie jezdzilo, a kto ma jakies traumatyczne przezycia to do okulisty :-P Oliwi jakos swiat;a nie pomogly. Jedyne o co chodzi nieświecącym w dzień to żal tych 1- 2% więcej na paliwo. na paliwo, na zarowki, na akumulator. Trudno im sie przyznać, że jedynie o te małe pieniądze chodzi. Perspektywiczne myslenie. swiatla, gasnica, apteczka, kask, ABS, ESP, zestaw do telefonu, defibrylator - jeszcze wiele da sie wymyslec Podniesienie bezpieczeństwa(choćby o 1%) No ale widzisz - jakos nie wzroslo, a moze nawet spadlo. Bo to byl wymyslony powod wypadkow :-) J. |
|
Data: 2011-03-07 12:31:31 | |
Autor: Artur\(m\) | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:97e9n65v8lk5j588jl7kgh9pcq88g40did4ax.com... On Mon, 7 Mar 2011 11:50:34 +0100, Artur(m) wrote: Polecam to tym, którzy widzieli wtedy, tyle aut co dziś. Im się na pewno przyda. Sam jechałem bez świateł (tak gdzieś w 73 r. zepsuta prądnica) Spotkałem w trasie z Malborka do W-wy może 6 - 10 samochodów. Wszyscy jechali 70 góra 90 km/h Dziś nawet "kapelusze" jeżdżą 100. Artur(m) |
|
Data: 2011-03-07 12:45:00 | |
Autor: J.F. | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
On Mon, 7 Mar 2011 12:31:31 +0100, Artur(m) wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości No i to jest niebezpieczne, bo cie moze zaskoczyc. Dzis masz samochod za samochodem .. wiec nie wyprzedzasz, bo sie nie da :-) Ale nasze doswiadczenia siegaja roku 2006 a nawet 2011 w krajach zagranicznych. Wszyscy jechali 70 góra 90 km/h A wiesz jaki dystans potrzebuje maluch zeby wyprzedzic ciezarowke jadaca 70 :-) Dziś nawet "kapelusze" jeżdżą 100. No fakt, prawdziwe kapelusze w odwrocie. Ale srednia predkosc spada - widac czesciej jade 70 niz 100. J. |
|
Data: 2011-03-07 16:04:40 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Od jutra mo??na je?dziÄ? bez ?wiate?? w dzie?? | |
W dniu 2011-03-07 12:45, J.F. pisze:
>Wszyscy jechali 70 gĂłra 90 km/hA wiesz jaki dystans potrzebuje maluch zeby wyprzedzic ciezarowke Jarek - powiedz wprost: ile dziĹ widziaĹeĹ maluchĂłw w ruchu? No moĹźe nie dziĹ, lecz w przeciÄ gu tygodnia.. ba, nawet miesiÄ ca. Z gĂłry podpowiem - ten, sÄ siada spod 8-ki, siÄ nie liczy. ;) -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2011-03-07 16:14:28 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Mon, 07 Mar 2011 16:04:40 +0100, w <il2s6g$chi$1@news.dialog.net.pl>, "Marcin
\"Kenickie\" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał(-a): W dniu 2011-03-07 12:45, J.F. pisze: 2 :). Tyle mam na osiedlu (czerwony i zielony). I jeżdżą. I wiem, gdzie na osiedlu obok jest jeszcze 1 :). |
|
Data: 2011-03-07 16:56:01 | |
Autor: J.F. | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
On Mon, 07 Mar 2011 16:04:40 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
W dniu 2011-03-07 12:45, J.F. pisze: Mowa byla o starych czasach. Wtedy polowa to byly maluchy. No może nie dziś, lecz w przeciągu tygodnia.. ba, nawet miesiąca. Z góry podpowiem - ten, sąsiada spod 8-ki, się nie liczy. ;) A czemu sie nie liczy, jesli jezdzi ? :-) J. |
|
Data: 2011-03-07 12:33:41 | |
Autor: szufla | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Dla mnie juz najwiekszym nonsensem to grzanie tych zarowek przy jezdzie miejskiej :)
sz. |
|
Data: 2011-03-07 12:36:19 | |
Autor: Artur\(m\) | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Użytkownik "szufla" <prr@prr.pr> napisał w wiadomoci news:il2fm4$p1b$1inews.gazeta.pl... Dla mnie juz najwiekszym nonsensem to grzanie tych zarowek przy jezdzie miejskiej :) Ja nie wiem jak to trudno zrozumieć (może trzeba tylko uważnie popatrzyć) że samochody stojš w miecie wszędzie, łšcznie na skrzyżowaniach i zobaczenie "błysku" spomiędzy zaparkowanych autek, może oszczędzić nam choćby wizyty u blacharza. W miecie tak samo potrzebne jak i za miastem. Artur(m) |
|
Data: 2011-03-14 12:24:30 | |
Autor: Arek | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
W dniu 2011-03-07 12:36, Artur(m) pisze:
Dla mnie juz najwiekszym nonsensem to grzanie tych zarowek przy A pieszemu wizyty w szpitalu. Bo oczywicie nie każdy pamięta, że samochód nie zatrzymuje się w miejscu (wyjštkiem jest auto jednego z grupowiczów, który na lodzie zatrzymuje się na 2m). A. |
|
Data: 2011-03-14 11:36:32 | |
Autor: Kamil | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
On 14/03/2011 11:24, Arek wrote:
W dniu 2011-03-07 12:36, Artur(m) pisze: Kłamiesz! Nie 2, tylko 4 metrach! ;) -- Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2011-03-14 13:07:01 | |
Autor: Arek | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
W dniu 2011-03-14 12:36, Kamil pisze:
Dla mnie juz najwiekszym nonsensem to grzanie tych zarowek przy Masz mnie... ;) ;) A. |
|
Data: 2011-03-14 13:36:26 | |
Autor: Kamil | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
On 14/03/2011 12:07, Arek wrote:
W dniu 2011-03-14 12:36, Kamil pisze: Tu sie nie ma co miać, to jest naprawdę możliwe jak udowodnił pan Łšgiewka. Tak jest, ten sam. :) "Z hamulcami dynamicznymi robilimy już wiele dowiadczeń. Został w nie wyposażony półtoratonowy mercedes, po czym testowalimy go na super liskim lodzie (rozlana i zamarznięta woda). Na górskich butach ludzie się przewracali. Przy 30 km/h droga hamowania wyniosła 3 do 4 metrów, podczas gdy bez takich hamulców, tyko z normalnymi, wynosiła kilkadziesišt metrów" http://www.paranormalium.pl/prawa-lagiewki,154,1,artykul.html -- Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2011-03-15 10:01:43 | |
Autor: Arek | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
W dniu 2011-03-14 14:36, Kamil pisze:
On 14/03/2011 12:07, Arek wrote: A masz może jakiego linka z opisem jak to działa? A. |
|
Data: 2011-03-15 11:26:30 | |
Autor: J.F. | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
On Tue, 15 Mar 2011 10:01:43 +0100, Arek wrote:
W dniu 2011-03-14 14:36, Kamil pisze: Tu wynalazca byl bardziej tajemniczy, ale nalezy sie spodziewac ze jakies wirniki sie krecily. J. |
|
Data: 2011-03-15 10:48:30 | |
Autor: Kamil | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
On 15/03/2011 10:26, J.F. wrote:
On Tue, 15 Mar 2011 10:01:43 +0100, Arek wrote: Ja obstawiam jakies wirujace ostrza wyskakujace z opon i wgryzajace sie w lod. -- Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2011-03-15 11:58:59 | |
Autor: Arek | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
W dniu 2011-03-15 11:48, Kamil pisze:
On 15/03/2011 10:26, J.F. wrote: Ciekawe czy w tym przypadku, też została złamana zasada zachowania pędu. Bo ze zderzakami tak zdaje się było. Zderzenie ze ścianą przy prędkości 100km/h i to wszystko bez pasów itp. A. |
|
Data: 2011-03-15 16:37:26 | |
Autor: wit | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Arek <abc@abc.pl> wrote:
Ciekawe czy w tym przypadku, też została złamana zasada zachowania pędu. Bo ze zderzakami tak zdaje się było. Zderzenie ze ścianą przy prędkości 100km/h i to wszystko bez pasów itp. A to przy zderzaku była złamana? wit |
|
Data: 2011-03-07 13:16:06 | |
Autor: J.F. | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
On Mon, 7 Mar 2011 12:33:41 +0100, szufla wrote:
Dla mnie juz najwiekszym nonsensem to grzanie tych zarowek przy jezdzie miejskiej :) No ale ci piesi, jak oni sobie poradza z zauwazeniem samochochu w zimowe poludnie, gdy termometr wskazuje 40 stopni (w sloncu). J. |
|
Data: 2011-03-07 13:39:37 | |
Autor: szufla | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
No ale ci piesi, jak oni sobie poradza z zauwazeniem samochochu w Wlosi, Portugalczy, Wegrzy sobie odpuscili, nawet Rumuni to zrozumieli ;) sz. |
|
Data: 2011-03-07 17:13:08 | |
Autor: Szuwaks | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Witam,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:97e9n65v8lk5j588jl7kgh9pcq88g40did4ax.com... Będą szukać filozofii, dowodów, wymyślonych "doświadczeń"Jakich wymyslonych ? Niektorzy z nas maja troche wiecej niz 20 lat i Jeżdżę od 30 lat. Na światłach od jakiś 27, kiedy to pewien geniusz przywalił mi omijając zaparkowany samochód i wymuszając na mnie pierwszeństwo. Tłumaczył się, że nie było mnie widać bo miał pod słońce. -:)) I jeszcze jedno. Zawsze przy okazji takich genialnych dyskusji przypomina mi się stwierdzenie moskiewskiego cierpiarza, który pod koniec lat '80 wiózł mnie z lotniska Szeremietiewo do hotelu w centrum Moskwy. Był wieczór i kiedy zapytałem go dlaczego nie zapalił świateł, odrzekł z rozbrajającą do bólu głupotą: "A ?? ???? ? ????." Zrobił to dopiero na wyraźne moje żądanie. -:)) -- Pozdrawiam Szuwaks |
|
Data: 2011-03-07 12:18:18 | |
Autor: flower | |
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie? | |
Użytkownik "Artur(m)" <musicm@interia.pl> napisał w wiadomości
news:il2d9q$s08$1rekrutacja.tu.kielce.pl... paliwo. Trudno im sie przyznać, że jedynie o te małe pieniądze chodzi. Nie sądzę. Chodzi raczej o "nie, bo nie". A to dużo silniejsza motywacja niż te parę zł. -- "Żałuj za dowcipy, synu!" Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII |