Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie?

Data: 2011-03-01 07:46:15
Autor: Marek Dyjor
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie?
 Kresowiak wrote:
Wprawdzie nakaz jeszcze obowiązuje, ale ponieważ został zaskarżony do
Trybunału Konstytucyjnego, sądy w takach sytuacjach zwykle odraczają
postępowanie, czekając na werdykt.
Nie wiem jak Wy, ale ja od jutra zamierzam nie przyjąć mandatu.
Poinformujcie o tym rodzinę i znajomych, że jest taka możliwość.

proponuje zacznij jeździć bez kół..

Data: 2011-03-01 08:13:35
Autor: Kresowiak
Marek Dyjor <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał(a):
 Kresowiak wrote:
> [...]
> Nie wiem jak Wy, ale ja od jutra zamierzam nie przyjąć mandatu.
> Poinformujcie o tym rodzinę i znajomych, że jest taka możliwość.

Jazda bez kół jest niebezpieczna, bez świateł - bezpieczna. Widzisz różnicę?

Data: 2011-03-01 10:12:54
Autor: Sahim
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie?
Jazda bez kół jest niebezpieczna, bez świateł - bezpieczna. Widzisz różnicę?

W chwili obecnej jazda bez świateł (w sytuacji kiedy większość ma światła włączone) jest niebezpieczna!
Po prostu nieoświetleni nie rzucają się w oczy skoro wiadomo że wszystko co jedzie powinno świecić.
Nie trzeba chyba długo myśleć żeby to zrozumieć..

S.

Data: 2011-03-01 09:29:17
Autor: wit
Sahim <nastraty1@gmail.com> wrote:
W chwili obecnej jazda bez świateł (w sytuacji kiedy większość ma światła włączone) jest niebezpieczna!
Po prostu nieoświetleni nie rzucają się w oczy skoro wiadomo że wszystko co jedzie powinno świecić.

I to jest właśnie niebezpieczne przyzwyczajenie bo, niestety, nie wszystko
co ci może wejść/wjechać pod koła bywa pięknie oświetlone.

I tu też nie trzeba długo myśleć żeby to zrozumieć.

wit

Data: 2011-03-01 13:00:26
Autor: Arek
W dniu 2011-03-01 10:29, wit pisze:

[...]

Ale coś co porusza się z dużą prędkością w miejscu gdzie teoretycznie nie powinno go być (samochód jadący z naprzeciwka na Twoim pasie), jest chyba bardziej niebezpieczne niż np. drzewo, pieszy, rowerzysta obok drogi, które można relatywnie łatwo wyminąć?

I tu też nie trzeba długo myśleć żeby to zrozumieć.

Myślenie jest tu kluczem.

A.

Data: 2011-03-01 12:28:16
Autor: Kresowiak
Arek <abc@abc.pl> napisał(a):
[...]

To skąd tyle zderzeń samochodów z drzewem?

Data: 2011-03-01 13:32:07
Autor: J.F.
On Tue, 1 Mar 2011 12:28:16 +0000 (UTC),  Kresowiak wrote:
Arek <abc@abc.pl> napisał(a):
[...]

Przeciez nie dlatego ze drzewo stoi na srodku jezdni, ale bez
oswietlenia dziennego :-)

Prosta sprawa - nie ma drzewa - nie ma wypadku, nie trafia do
statystyk :-)

J.

Data: 2011-03-01 12:36:23
Autor: Kresowiak
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
On Tue, 1 Mar 2011 12:28:16 +0000 (UTC),  Kresowiak wrote: >Arek <abc@abc.pl> napisał(a): >> Ale coś co porusza się z dużą prędkością w miejscu gdzie teoretycznie >> nie powinno go być (samochód jadący z naprzeciwka na Twoim pasie), jest >> chyba bardziej niebezpieczne niż np. drzewo, pieszy, rowerzysta obok >> drogi, które można relatywnie łatwo wyminąć?

> [...]
oswietlenia dziennego :-)

Prosta sprawa - nie ma drzewa - nie ma wypadku, nie trafia do

Wniosek więc taki, że światła również powinny mieć nakaz stania na światłach,
bo bardziej widoczne drzewo to szansa szybszego jego zauważenia i uniknięcia
wypadku.

Data: 2011-03-01 12:36:34
Autor: Kresowiak
> [...]

oswietlenia dziennego :-)

Prosta sprawa - nie ma drzewa - nie ma wypadku, nie trafia do

Wniosek więc taki, że drzewa również powinny mieć nakaz stania na światłach,

Data: 2011-03-01 14:41:31
Autor: Kresowiak
Arek <abc@abc.pl> napisał(a):

> Wniosek więc taki, że drzewa również powinny mieć nakaz stania na światłach,
> bo bardziej widoczne drzewo to szansa szybszego jego zauważenia i uniknięcia
> wypadku.

Dlaczego?

A.

Co dlaczego?

Data: 2011-03-02 15:38:04
Autor: radekp@konto.pl
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie?
Tue, 1 Mar 2011 12:36:34 +0000 (UTC), w <ikip8i$r61$1@inews.gazeta.pl>,
"Kresowiak" <kresoviak@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(-a):

Wniosek więc taki, że drzewa również powinny mieć nakaz stania na światłach,
bo bardziej widoczne drzewo to szansa szybszego jego zauważenia i uniknięcia
wypadku.

W cywilizowanych krajach już do tego doszli i stąd na drzewach odblaski.
Jak widać do nas też to powoli dociera :>.

Data: 2011-03-02 19:05:28
Autor: Kresowiak
"Kresowiak" <kresoviak@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisa=B3(-a):

> Wniosek wi=EAc taki, =BFe drzewa r=F3wnie=BF powinny mie=E6 nakaz =
stania na =B6wiat=B3ach,
> bo bardziej widoczne drzewo to szansa szybszego jego zauwa=BFenia i =
unikni=EAcia
> wypadku.

W cywilizowanych krajach ju=BF do tego doszli i st=B1d na drzewach =
odblaski.
Jak wida=E6 do nas te=BF to powoli dociera :>.

W tych samych cywilizowanych krajach nie doszli, że trzeba używać świateł w
dzień, ba, w jednym na chwilę doszli, ale zaraz się wycofali.

Data: 2011-03-02 20:58:27
Autor: szufla
Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie?
W cywilizowanych krajach już do tego doszli i stąd na drzewach odblaski.
Jak widać do nas też to powoli dociera :>.

To ma raczej pomoc przy jezdzie w nocy a nie w dzien.

sz.

Data: 2011-03-01 14:43:22
Autor: Kresowiak
Arek <abc@abc.pl> napisał(a):

> To skąd tyle zderzeń samochodów z drzewem?

Ile?

A.

2006 - 4686
2007 - 4906

Data: 2011-03-02 10:33:06
Autor: wit
Arek <abc@abc.pl> wrote:
[...]

Zabawne, jakoś jednak jestem przekonany, że szybciej zauważę jadący moim
pasem (w dzień!) nieoświetlony samochód niż pieszego czy rowerzystę na
dróżce osiedlowej obstawionej zaparkowanymi samochodami. Postuluję czapki z
kogutami, koguty mogą być zielone.

Już pomijam fakt, że dla pieszego to JA mogę być niebezpieczny (bo w
samochodzie) niż on dla mnie, a czy ktoś mi zagwarantuje, że to ON mnie
zauważy bo mam światła a on nie? Nie, nikt mi tego nie zagwarantuje i to JA,
mimo wszystko, muszę uważać na nieoświetlonego pieszego. Tylko po co w takim
razie robić osobną klasę obiektów oświetlonych.

wit

Data: 2011-03-01 09:54:56
Autor: Kresowiak
Sahim <nastraty1@gmail.com> napisał(a):
> [...]

Nie trzeba chyba długo myśleć żeby to zrozumieć..

W dzień każdy samochód jest oświetlony...

Data: 2011-03-01 19:58:50
Autor: nalesnik
Kresowiak wrote:
Jazda bez kół jest niebezpieczna, bez świateł - bezpieczna. Widzisz różnicę?

Jazda bez kół nie jest niebezpieczna.

Od jutra mo?na je?dzi? bez ?wiate? w dzie?