Od kiedy to życie osoby publicznej jest życiem prywatnym

Data: 2019-11-07 07:36:57
Autor: boukun
Od kiedy to życie osoby publicznej jest życiem prywatnym
Dziennikarz: "Grożą mi 2 lata więzienia". Opublikował nagranie Dulkiewicz kupującej wódkę

Maciej Naskręt z Radia Gdańsk poinformował, że otrzymał wezwanie na policję. Chodzi o opublikowanie wideo pokazującego prezydent Gdańska Aleksandrę Dulkiewicz podczas zakupów.

Internet w marcu obiegło nagranie, jak prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz w obstawie ochroniarzy udała się do supermarketu po butelkę wódki i napoje gazowane. Portal Trojmiasto.pl poinformował, że chociaż to ich dziennikarz jako pierwszy upublicznił nagranie, zrobił to nie na stronie redakcji, ale na prywatnym koncie twitterowym. "Maciej Naskręt jest obecnie w okresie wypowiedzenia i odchodzi z naszej redakcji" - zaznaczono.

Teraz dziennikarz informuje, że ma kłopoty. "Odebrałem wezwanie na policję. Grożą mi nawet 2 lata więzienia (art. 107.1 uodo) za umieszczenie w interesie publicznym filmu na Twitterze z prezydent Gdańska. Liczę na paczki pod wiadomy adres. #MałaSycylia" - napisał w sieci Naskręt.

Na jakiej podstawie prawnej publicysta może mieć problemy? Chodzi o artykuł 107.1 ustawy o ochronie danych osobowych. Przepis ten dotyczy nieuprawnionego albo niedopuszczalnego przetwarzania danych osobowych i zagrożony jest karą pozbawienia wolności do dwóch lat.

Maciej Naskręt pracował w redakcji trójmiejskiego portalu od 2009 roku.

https://wiadomosci.wp.pl/dziennikarz-groza-mi-2-lata-wiezienia-opublikowal-nagranie-dulkiewicz-kupujacej-wodke-6443425823320193a

Wróg publiczny #1
38 min. temu

Od kiedy to życie osoby publicznej jest życiem prywatnym, osoby publiczne utrzymywane są z pieniędzy pracujących podatników jak chcą ochrony danych osobowych to do biedry na kasę, ja np chcę wiedzieć jak się prowadzą za moje pieniądze osoby publiczne i nie jestem psiorem

sklave
1 godzinę temu

No patrzcie jeszcze trochę to o władzy wszelakiej tylko w samych superlatywach będzie mogli pisać!? Kupiła flaszkę wódki i się nie wstydziła, lecz na dziennikarza się obraziła!? Więcej na sklave.polityka

Data: 2019-11-07 09:50:30
Autor: Runt
W dniu 2019-11-07 o 07:36, boukun pisze:
[...]

Naruszył jej dobra prywatne więc miała prawo podać go do sądu. Dziennikarze nie są świetymi krowami tylko dlatego, że piszą pod dyktando PiS.

--
Runt

Data: 2019-11-07 10:44:37
Autor: boukun
Użytkownik "Runt"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Dobra prywatne, że sama kupuje sobie "krowę" w publicznym markecie? Osoba do tego znana publicznie.

boukun

Data: 2019-11-07 15:00:06
Autor: Runt
W dniu 2019-11-07 o 10:44, boukun pisze:
[...]

No i co z tego? Miała prawo kupic sobie śledzia w oleju czy nie?

--
Runt

Data: 2019-11-07 15:06:48
Autor: u2
W dniu 07.11.2019 o 15:00, ubecki dureń Runt pisze:
[...]

skoro wychowuje samotnie dziecko, to nie powinna pić wódki, którą wtedy kupowała, ubecki dureń nie ma dzieci, więc nie wie o co chodzi:)))))))

Data: 2019-11-07 15:49:59
Autor: Runt
W dniu 2019-11-07 o 15:06, ubecka kupa u2 pisze:
W dniu 07.11.2019 o 15:00, pan Runt do chama u2 pisze:
[...]

W O N  G N I D O !
--
Runt

Data: 2019-11-07 22:25:00
Autor: Pisiorowy Escobar
u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

skoro wychowuje samotnie dziecko, to nie powinna pić wódki, którą wtedy kupowała, ubecki dureń nie ma dzieci, więc nie wie o co chodzi:)))))))

zazdrościsz że masz wszywkę :DDDD

--
"- To jest takie nowoczesne dziennikarstwo, co z dziennikarstwem prawdziwym nie ma wiele wspólnego - tłumaczył nowo zatrudnionej reporterce zastępca redaktora naczelnego newsweb.pl Dominik S. Jednocześnie wyjaśniał, na czym polega praca w portalu. - Człowiek siedzi i wymyśla jakieś bzdury. Dziennikarze to nad jednym tekstem trzy dni siedzą, a my piszemy po dziesięć dziennie - dodawał. "

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2019-11-08 04:32:22
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu czwartek, 7 listopada 2019 15:06:50 UTC+1 użytkownik u2 napisał:
> [...]

Może kupowała do kuchni, np. jako składnik do bigosu albo do wypieków?

Data: 2019-11-07 16:14:00
Autor: boukun
[...]

No i ludzie ją widzieli i o co chodzi? Jedna osoba więcej czy mniej, co to za różnica?

boukun

Data: 2019-11-08 15:33:17
Autor: Runt
W dniu 2019-11-07 o 16:14, boukun pisze:
[...]

Czegoś nie rozumiesz?

--
Runt

Od kiedy to życie osoby publicznej jest życiem prywatnym