"Od mitologii do ideologii i z powrotem", czyli rzecz o wątpliwym autorytecie prof. L.Kołakowskiego

Data: 2009-07-30 11:18:35
Autor: Panslavista
"Od mitologii do ideologii i z powrotem", czyli rzecz o wątpliwym autorytecie prof. L.Kołakowskiego
Użytkownik "Antenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał w wiadomości
"Mity i fakty o prof. Leszku Kołakowskim" w doskonałym artykule "Od
mitologii do ideologii i z powrotem" zaprezentował  wybitny polski
filozof, uczeń śp. ojca Mieczysława Alberta Krąpca, ks. prof. dr hab.
Andrzej Maryniarczyk SDB z KUL. ( "Nasz Dziennik", środa 29 lipca
2009, Nr 176)

A oto jeden fragment wspomnianego artykułu:

"Wybitny historyk filozofii, estetyk i etyk prof. Władysław
Tatarkiewicz został po wojnie pozbawiony zajęć ze studentami na
Uniwersytecie Warszawskim, bo miał nie właściwe, "reakcyjne" poglądy.
Do usunięcia uczonego z uczelni przyczynił się haniebny donos Leszka
Kołakowskiego i jego kolegów - fanatycznych marksistów".

Nie wiedziałam o tym fakcie, że autora znanego podręcznika "Historia
Filozofii", z którego korzystało wiele pokoleń Polaków spotkał taki
los.

To tylko jedna z zasług wykreowanego na wątpliwy autorytet zmarłego
niedawno profesora, a wylansowanego przez liberalno -lewicowe grupy
opiniotwórcze, mające w swych rękach media np. przez GóWnianą,tubę A.
Michnika.

Cały artykuł można przeczytać tutaj :

http://www.naszdziennik.pl/index.php?typ=my&dat=20090729&id=main

Antenka

Mam "Historię Estetyki" Tatarkiewicza, ale tylko dwa tomy - trzeci
zydokomuna mi zgrandziła powalając Dom Książki, w którym zasubskrybowałem
wiele tytułów.

Data: 2009-07-30 02:36:18
Autor: Antenka
[...]

Niestety nie mam trzeciego tomu, ani tych dwóch, ale w mojej
biblioteczce stoi ( od czasu do czasu zaglądam - wcześniej musiałam
siłą rzeczy częściej z niego korzystać) słynne trzytomowe dzieło
"Historia Filozofii"  Wł. Tatarkiewicza :-)

Antenka

Data: 2009-07-30 20:49:18
Autor: matusm

Użytkownik "Antenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał w wiadomości news:7f9d15f5-ede3-4659-acb2-8c9d0792bc48k19g2000yqn.googlegroups.com...

[...]

To tez sie pochwale ,,,,teraz  juz zakurzone Historie Filozofii i Historie Estetyki jw. 2x  kpl  ,bo sie doczytalem ze wiem ze nic nie wiem ,bo im wiecej wiem tym bardziej z przerazeniem stwierdzam ze  niewiele wiem ,z wyjatkiem  tego ze ciagle,,,,,,,,
Pozdrowienia
matusm

"Od mitologii do ideologii i z powrotem", czyli rzecz o wątpliwym autorytecie prof. L.Kołakowskiego