Od nowego roku szybciej

Data: 2010-11-22 08:55:32
Autor: Tomasz Pyra
Od nowego roku szybciej
Prezydent podpisał umowę podnoszącą limity prędkości i minimalną prędkość za którą jest mandat.

Więc od nowego roku po ekspresówkach 120, autostradach 140, a do wszystkich limitów można jeszcze dodać +10km/h przekroczenia za które nie będzie mandatu.

Data: 2010-11-22 09:01:58
Autor: to
Od nowego roku szybciej
begin Tomasz Pyra
[...]

Co za bzdura, polski naród po raz kolejny pokazuje, że daleko mu do nowoczesnej europy. Szwedzcy naukowcy już dawno ustalili, że optymalna prędkość w mieście to 30 km/h, po za nim 50 km/h, a na autostradach 80 km/
h. A mimo to w Polsce zapadają haniebne decyzje podnoszące limit, a zarazem zwiększające nie tylko ilość śmiertelnych wypadków, ale też wydłużające czas przejazdu (paradoks).

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 10:16:07
Autor: Arek (G)
Od nowego roku szybciej
W dniu 2010-11-22 10:01, to pisze:
begin Tomasz Pyra

[...]

h. A mimo to w Polsce zapadajÄ… haniebne decyzje podnoszÄ…ce limit, a
zarazem zwiększające nie tylko ilość śmiertelnych wypadków, ale też
wydłużające czas przejazdu (paradoks).

Zapomniałeś dać uśmiecha na koniec. Ktoś jeszcze potraktuje to poważnie.

A.

Data: 2010-11-22 10:16:07
Autor: Robert Rêdziak
Od nowego roku szybciej
On 22 Nov 2010 09:01:58 GMT, to <to@abc.xyz> wrote:

Szwedzcy naukowcy ju¿ dawno ustalili, ¿e optymalna prêdko¶æ w mie¶cie to 30 km/h, po za nim 50 km/h, a na autostradach 80 km/
h.

 Optymalna dla czasu pokonania danego odcinka, czy dla
 przepustowo¶ci danego odcinka?

ale te¿ wyd³u¿aj±ce czas przejazdu (paradoks).

 W jakich warunkach?

 r.
robert rêdziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-11-22 10:29:45
Autor: to
Od nowego roku szybciej
begin Robert Rędziak
Szwedzcy naukowcy już dawno ustalili, że optymalna prędkość w mieście
to 30 km/h, po za nim 50 km/h, a na autostradach 80 km/ h.

 Optymalna dla czasu pokonania danego odcinka, czy dla przepustowoÅ›ci
 danego odcinka?

Po prostu optymalna. Także z punktu widzenia ekologii.

ale też
wydłużające czas przejazdu (paradoks).

 W jakich warunkach?

W każdych.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 10:50:27
Autor: Robert Rêdziak
Od nowego roku szybciej
On 22 Nov 2010 10:29:45 GMT, to <to@abc.xyz> wrote:

 Optymalna dla czasu pokonania danego odcinka, czy dla przepustowo¶ci
 danego odcinka?

Po prostu optymalna. Tak¿e z punktu widzenia ekologii.

 Z punktu widzenia nauki o strukturze i funkcjonowaniu przyrody?

 W jakich warunkach?

W ka¿dych.

 Chcesz powiedzieæ, ¿e jad±c z maksymaln± 80km/h zrobisz odcinek
 wêze³ Emilia-wêze³ Poznañ Wilda w pó³torej godziny? Ba, zrób go
 ponizej dwóch godzin, nie przekraczaj±c oczywi¶cie 80km/h.

Data: 2010-11-22 11:06:12
Autor: to
Od nowego roku szybciej
begin Robert Rędziak
 Chcesz powiedzieć, że jadÄ…c z maksymalnÄ… 80km/h zrobisz odcinek wÄ™zeÅ‚
 Emilia-wÄ™zeÅ‚ PoznaÅ„ Wilda w półtorej godziny? Ba, zrób go ponizej dwóch
 godzin, nie przekraczajÄ…c oczywiÅ›cie 80km/h.

Niestety nie znam dobrze tego odcinka, generalnie odsyłam Cię do pogłębionej lektury szwedzkich badań, które nieraz były tu cytowane.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 11:18:31
Autor: Robert Rêdziak
Od nowego roku szybciej
On 22 Nov 2010 11:06:12 GMT, to <to@abc.xyz> wrote:

[...]

 Ale jeste¶ pewien, ¿e nie da siê go pokonaæ w czasie krótszym
 ni¿ dwie godziny i piêtna¶cie minut, bo przekraczanie 80km/h
 wyd³u¿y czas przejazdu. To da siê, czy nie?

generalnie odsy³am Ciê do pog³êbionej lektury szwedzkich badañ, które nieraz by³y tu cytowane.

 Link? MID?

Data: 2010-11-22 13:48:01
Autor: neoniusz
Od nowego roku szybciej
W dniu 10-11-22 12:18, Robert Rêdziak pisze:
[...]

LITOSCI! Czemu nie chwytacie, ze "to" ostatnio po prostu trolluje z pelna tego swiadomoscia. Swoja droga to tez mam na to ochote, bo dosc nudno tutaj.

Data: 2010-11-22 13:05:02
Autor: Robert Rêdziak
Od nowego roku szybciej
On Mon, 22 Nov 2010 13:48:01 +0100, neoniusz
<neon@joemonster.org> wrote:

LITOSCI! Czemu nie chwytacie, ze "to" ostatnio po prostu trolluje z pelna tego swiadomoscia. Swoja droga to tez mam na to ochote, bo dosc nudno tutaj.

 Sam twierdzisz, ¿e jest nudno. A ja dzi¶ w domu siedzê, a za
 oknem jest szaro i smutno :)

Data: 2010-11-22 13:50:11
Autor: Cavallino
Od nowego roku szybciej
U¿ytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:icdoq1$t0g$1news.onet.pl...
[...]

Raczej wiernie pariodiuje brednie powtarzane co chwilê przez bandê kapeluszników.

Data: 2010-11-22 15:52:21
Autor: to
Od nowego roku szybciej
begin Robert Rędziak
Niestety nie znam dobrze tego odcinka,

 Ale jesteÅ› pewien, że nie da siÄ™ go pokonać w czasie krótszym niż dwie
 godziny i piÄ™tnaÅ›cie minut, bo przekraczanie 80km/h wydÅ‚uży czas
 przejazdu. To da siÄ™, czy nie?

Wynika to wprost z badań szwedzkich naukowców, o których wspomniałem.

generalnie odsyłam Cię do
pogłębionej lektury szwedzkich badań, które nieraz były tu cytowane.

 Link? MID?

Nie leń się i sam poszukaj.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 15:56:35
Autor: Robert Rêdziak
Od nowego roku szybciej
On 22 Nov 2010 15:52:21 GMT, to <to@abc.xyz> wrote:

 Ale jeste¶ pewien, ¿e nie da siê go pokonaæ w czasie krótszym ni¿ dwie
 godziny i piêtna¶cie minut, bo przekraczanie 80km/h wyd³u¿y czas
 przejazdu. To da siê, czy nie?

Wynika to wprost z badañ szwedzkich naukowców, o których wspomnia³em.

 Zastanawiam siê, czy w³a¶nie odkry³em anomaliê czasow±, czy te¿
 nie istniejê. Obie wersje s± niezmiernie ciekawe, pewnie da siê
 je przekuæ na jakie¶ pieni±dze.

 Link? MID?

Nie leñ siê i sam poszukaj.

 URL or STFU.

 r.

 PS. Kiepskim trollem jeste¶.
robert rêdziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-11-22 16:04:35
Autor: to
Od nowego roku szybciej
begin Robert Rędziak
 PS. Kiepskim trollem jesteÅ›.

A Ty lepszym?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 16:13:32
Autor: Robert Rêdziak
Od nowego roku szybciej
On 22 Nov 2010 16:04:35 GMT, to <to@abc.xyz> wrote:

 PS. Kiepskim trollem jeste¶.

A Ty lepszym?

 Widzisz, trollu, ja wielokrotnie przejecha³em odcinek
 Emilia-Poznañ w czasie krótszym od dwóch godzin, ty utrzymujesz,
 ¿e to niemo¿liwe. Nic siê nie starasz.

Data: 2010-11-22 17:45:58
Autor: to
Od nowego roku szybciej
begin Robert Rędziak
 Widzisz, trollu, ja wielokrotnie przejechaÅ‚em odcinek Emilia-PoznaÅ„ w
 czasie krótszym od dwóch godzin, ty utrzymujesz, że to niemożliwe. Nic
 siÄ™ nie starasz.

Ja się w ogóle, trollu, nie wypowiadam na temat jazdy po tej trasie bo nie znam jej zbyt dobrze.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 17:50:51
Autor: Robert Rêdziak
Od nowego roku szybciej
On 22 Nov 2010 17:45:58 GMT, to <to@abc.xyz> wrote:

 Widzisz, trollu, ja wielokrotnie przejecha³em odcinek Emilia-Poznañ w
 czasie krótszym od dwóch godzin, ty utrzymujesz, ¿e to niemo¿liwe. Nic
 siê nie starasz.

Ja siê w ogóle, trollu, nie wypowiadam na temat jazdy po tej trasie bo nie znam jej zbyt dobrze.

 A co tu znaæ? Zwyk³a, polska autostrada. Dwie nitki po dwa pasy,
 dwie bramki po drodze, bywa³y zwê¿ki, ale chyba ju¿ jest czysto.
 Ale przecie twoi ulubieni szwedzcy naukowcy powiedzieli, ¿e siê
 nie da. To da siê, czy nie?

Data: 2010-11-22 11:33:47
Autor: Tadeusz
Od nowego roku szybciej

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości ...

Po prostu optymalna. Także z punktu widzenia ekologii.

nie istnieje optymalność "po prostu", może istnieć optymalność dla określonych kryteriów

i akurat z punktu widzenia ekologii optymalnym jest całkowity brak samochodów i ich ruchu niezaleznie od prędkości :)

Data: 2010-11-22 11:42:06
Autor: Pszemol
Od nowego roku szybciej
"Tadeusz" <t@spam-nie.onet.pl> wrote in message news:icdguu$2vi$1pippin.nask.net.pl...
Po prostu optymalna. Także z punktu widzenia ekologii.

nie istnieje optymalność "po prostu", może istnieć
optymalność dla określonych kryteriów

Weź poprawkę na to, że rozmawiasz z gostkiem dla którego
życiowe motto to "ignorance is bliss" :-))
Po prostu optymalna - ja się poleję ze śmiechu...

Data: 2010-11-22 15:51:09
Autor: to
Od nowego roku szybciej
begin Tadeusz
nie istnieje optymalność "po prostu", może istnieć optymalność dla
określonych kryteriów

Tym kryterium jest oczywiście ruch drogowy.

i akurat z punktu widzenia ekologii optymalnym jest całkowity brak
samochodów i ich ruchu niezaleznie od prędkości :)

Dlatego należy dążyć do całkowitego zakazu ruchu samochodów w miastach (rower jest w takich warunkach wygodniejszym i szybszym środkiem transportu) i ograniczenia ruchu międzymiastowego (tiry na tory, europejska kolej TGV dla pasażerów).

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-23 09:35:08
Autor: Tadeusz
Od nowego roku szybciej

Użytkownik "to" <> napisał w wiadomości ...

Dlatego należy dążyć do całkowitego zakazu ruchu samochodów w miastach
(rower jest w takich warunkach wygodniejszym i szybszym środkiem

tiaaaa....
wygodniejszym zwłaszcza w czasie opadów deszczu lub śniegu, w upale,
w czasie mrozów albo silnego wiatru czyli przez 3/4 albo 5/6 roku w PL...

Jednak jesteś masakrycznie ciężkim debilem

Data: 2010-11-23 09:43:22
Autor: Artur Maśląg
Od nowego roku szybciej
W dniu 2010-11-23 09:35, Tadeusz pisze:

"to" <> napisał w wiadomości ...

[...]

Oczywiście - w wielu krajach używa się tego środka lokomocji z
parasolem w ręku, ciągnąc przyczepkę z dwójką dzieci. Bardzo fajne
rozwiązanie. Do tego podobno nie ma obowiązku jazdy 24h na światłach.

Jednak jesteś masakrycznie ciężkim debilem

ROTFL

Data: 2010-11-23 10:22:58
Autor: Tadeusz
Od nowego roku szybciej

"to" <> napisał w wiadomości ...

[...]

a w których krajach o pogodzie zbliżonej do PL
rower jest tak masowym środkiem transportu??????

Data: 2010-11-22 15:50:39
Autor: The_EaGle
Od nowego roku szybciej
W dniu 2010-11-22 11:29, to pisze:
begin Robert Rędziak

[...]

Z punktu widzenia ekologii optymalna prędkość to 0km/h, wtedy wysiadasz i poruszasz się ekologicznie 4km/h maszerując.

ale też
wydłużające czas przejazdu (paradoks).

  W jakich warunkach?

W każdych.

80km/h na autostradzie ... a będą montować w samochodach blue-ray z filmami ? Bo jak będę chciał jechać do Krakowa z Wa-wy to 2 filmy sobie na drogę wypożyczę ... a i tak nie wiem czy nie zasnę za kierownicą.
Przy 130 km/h można sobie na szerokiej wygodnej drodze zasnąć z nudów a co dopiero jak bym miał jechać 80...

Samoloty też wg Ciebie powinny latać wolniej? Wtedy przecież mniej paliwa zużyją... to samo pociągi... W zasadzie możemy się pochwalić że mamy najbardziej ekologiczną kolej w Europie...

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-11-22 10:46:42
Autor: BaX
Od nowego roku szybciej

Prezydent podpisa³ umowê podnosz±c± limity prêdko¶ci i minimaln±
prêdko¶æ za któr± jest mandat.

Wiêc od nowego roku po ekspresówkach 120, autostradach 140, a do
wszystkich limitów mo¿na jeszcze dodaæ +10km/h przekroczenia za które
nie bêdzie mandatu.

Co za bzdura, polski naród po raz kolejny pokazuje, ¿e daleko mu do
nowoczesnej europy. Szwedzcy naukowcy ju¿ dawno ustalili, ¿e optymalna
prêdko¶æ w mie¶cie to 30 km/h, po za nim 50 km/h, a na autostradach 80 km/

No tak, bo teren zabudowany to tylko miasto. LOL

Data: 2010-11-22 09:53:58
Autor: to
Od nowego roku szybciej
begin BaX
No tak, bo teren zabudowany to tylko miasto.

Dlaczego tak uważasz?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 13:52:59
Autor: BaX
Od nowego roku szybciej

No tak, bo teren zabudowany to tylko miasto.

Dlaczego tak uwa¿asz?

Ja? To w/g Ciebie i jaki¶ "badan" komu¶ wysz³o, ¿e w terenie zabudowanym "optymalna" prêdko¶æ to 30km/h. U mnie optymalna w terenie zabudowanym to 50-60km/h.

Data: 2010-11-22 14:14:51
Autor: Wiesiaczek
Od nowego roku szybciej

U¿ytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4cea680a$0$22799$65785112news.neostrada.pl...

[...]

U nmnie jest jeszcze gorzej: w zabudowanym jadê optymalnie 80-120 km/h

--
Pozdrawiam - Wiesiaczek

"Ja pijê tylko przy dwóch okazjach:
Gdy s± ogórki i gdy ich nie ma"

Data: 2010-11-22 14:38:05
Autor: BaX
Od nowego roku szybciej
[...]

Nie chcia³em aby wypali³, ¿e przekraczam przepisy ale 50-60km/h to jade z musu jak peleton prowadzi "L" ;)

Data: 2010-11-22 06:03:27
Autor: Czarek Daniluk
Od nowego roku szybciej
On 22 Lis, 14:38, "BaX" <bax@_klub.chip.pl> wrote:

> U nmnie jest jeszcze gorzej: w zabudowanym jad optymalnie 80-120 km/h

Nie chcia em aby wypali , e przekraczam przepisy ale 50-60km/h to jade z
musu jak peleton prowadzi "L" ;)

Po DC optimum to 80-100km/h, wiêc nie jeste¶ wyj±tkiem :D

Pozdrawiam !

Data: 2010-11-22 15:29:24
Autor: Wiesiaczek
Od nowego roku szybciej

U¿ytkownik "Czarek Daniluk" <cdaniluk@cdaniluk.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:b5cdd6c0-c0b7-4639-bc29-0bb483e97f6fp14g2000vbn.googlegroups.com...
> [...]

musu jak peleton prowadzi "L" ;)

Po DC optimum to 80-100km/h, wiêc nie jeste¶ wyj±tkiem :D

Uff, a ju¿ szykowa³em siê do zebrania zjebki :)

Data: 2010-11-22 17:58:26
Autor: Artur Ma¶l±g
Od nowego roku szybciej
W dniu 2010-11-22 15:29, Wiesiaczek pisze:
> [...]

musu jak peleton prowadzi "L" ;)

Po DC optimum to 80-100km/h, wiêc nie jeste¶ wyj±tkiem :D

Tzw. pieprzenie kotka i opowie¶ci z mchu i paproci. Gdzie Ty masz
takie optimum i kiedy? Jako¶ zasadniczo je¿d¿ê codzienie i nawet
w niedzielê jest z tym problem.

--
Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro.

Data: 2010-11-22 18:00:44
Autor: to
Od nowego roku szybciej
begin Artur Maśląg
Po DC optimum to 80-100km/h, więc nie jesteś wyjątkiem :D

Tzw. pieprzenie kotka i opowieści z mchu i paproci. Gdzie Ty masz takie
optimum i kiedy? Jakoś zasadniczo jeżdżę codzienie i nawet w niedzielę
jest z tym problem.

Dokładnie, w Warszawie nie ma sensu przekraczać 30 km/h bo do takiej prędkości skonfigurowana została tzw. fala zieleni. --
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 19:45:11
Autor: Artur Maśląg
Od nowego roku szybciej
W dniu 2010-11-22 19:00, to pisze:
[...]

LOL - wiem do czego dążysz, ale słabiutki Ci idzie. A co do zielonej
"fali" - jak ktoś mi napisze gdzie i na ile jest ustawiona to chętnie
poczytam. W większości wypadków ostatnimi czasy to i tak bez znaczenia.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-11-22 20:47:58
Autor: to
Od nowego roku szybciej
begin Artur Maśląg
LOL - wiem do czego dążysz, ale słabiutki Ci idzie. A co do zielonej
"fali" - jak ktoś mi napisze gdzie i na ile jest ustawiona to chętnie
poczytam. W większości wypadków ostatnimi czasy to i tak bez znaczenia.

Jest ustawiona w wielu miejscach ale do przeciętnych prędkości, a nie dozwolonych.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 21:51:05
Autor: Artur Maśląg
Od nowego roku szybciej
W dniu 2010-11-22 21:47, to pisze:
begin Artur Maśląg

[...]

No cóż - znów słabo. Trollować też trzeba umieć.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-11-22 20:54:44
Autor: to
Od nowego roku szybciej
begin Artur Maśląg
Jest ustawiona w wielu miejscach ale do przeciętnych prędkości, a nie
dozwolonych.

No cóż - znów słabo. Trollować też trzeba umieć.

Ale tym razem pisałem zupełnie poważnie. Nawet na tej Twojej Puławskiej chyba jest.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 21:59:04
Autor: Artur Maśląg
Od nowego roku szybciej
W dniu 2010-11-22 21:54, to pisze:
[...]

Nie - to ja pisałem poważnie, a Ty nie odpowiedziałeś na pytanie.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-11-23 21:02:16
Autor: to
Od nowego roku szybciej
[...]

Czy ja jestem inżynierem ruchu, żeby Ci powiedzieć dokładnie? W wielu miejscach da się przejechać kilka, może nawet kilkanaście km na zielonym.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-23 22:53:16
Autor: Cavallino
Od nowego roku szybciej
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:

W wielu
miejscach da się przejechać kilka, może nawet kilkanaście km na zielonym.

Mnie się udało raz.
W Berlinie.

Data: 2010-11-23 21:57:31
Autor: to
Od nowego roku szybciej
begin Cavallino
Mnie się udało raz.
W Berlinie.

Mi siÄ™ udaje codziennie w Warszawie. ;-)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-23 22:09:09
Autor: masti
Od nowego roku szybciej
Dnia pięknego Tue, 23 Nov 2010 21:57:31 +0000 osobnik zwany to wystukał:

chyba po trawniku

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-11-24 08:23:06
Autor: Artur Maśląg
Od nowego roku szybciej
W dniu 2010-11-23 23:09, masti pisze:
[...]

Są różne metody. Niektórym wystarczy np. zamknięcie oczu co światła.
W sumie wielu takich widujÄ™...

Data: 2010-11-23 23:01:57
Autor: Cavallino
Od nowego roku szybciej
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4cec38cb$0$22808$65785112news.neostrada.pl...
begin Cavallino

Mnie się udało raz.
W Berlinie.

Mi siÄ™ udaje codziennie w Warszawie. ;-)

Rzadko jeżdżę autem przez Warszawę, więc nie zweryfikuję.

Data: 2010-11-24 07:08:20
Autor: Pszemol
Od nowego roku szybciej
"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4cec2bd8$0$20989$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Zanim się reszta ludzi obudzi lub jak wszyscy pójdą spać? :)

Data: 2010-11-27 02:52:29
Autor: kietlak
Od nowego roku szybciej

> Nie - to ja pisa³em powa¿nie, a Ty nie odpowiedzia³e¶ na pytanie.

Czy ja jestem in¿ynierem ruchu, ¿eby Ci powiedzieæ dok³adnie? W wielu
miejscach da siê przejechaæ kilka, mo¿e nawet kilkana¶cie km na zielonym.

Na Al. Niepodleg³o¶ci: od pocz±tku do Rakowieckiej - fala ustawiona na ok 80
km/h.
Polecam testowanie w godzinach wieczornych, gdy ju¿ nie ma korków.

Ja oczywi¶cie z tak± prêdko¶ci± po mie¶cie nie je¿d¿ê, ale taksówkarze mi to
wielokrotnie pokazali :)

Data: 2010-11-27 16:33:44
Autor: Gotfryd Smolik news
Od nowego roku szybciej
On Sat, 27 Nov 2010, kietlak wrote:

[...komu¶...]

[...]

[...]
Na Al. Niepodleg³o¶ci: od pocz±tku do Rakowieckiej - fala ustawiona na ok 80
km/h.

  Niekoniecznie. A raczej "na pewno nie".

Polecam testowanie w godzinach wieczornych, gdy ju¿ nie ma korków.

  We¼ co innego pod uwagê.
  Oczywistym jest, ¿e zgodno¶æ ¶wiate³ z prêdko¶ci± jazdy (w tym
rozumieniu ¿e za³apie siê "zawsze na zielone"), o ile taki rozk³ad
jest (ze wzglêdu na odleg³o¶ci miêdzy ¶wiat³ami) w ogóle mo¿liwy,
wyst±pi dla wielu prêdko¶ci jazdy. A raczej: "podwielokrotno¶ci".
  I wcale nie ta najwy¿sza z mo¿liwych, dla podzia³u 1:1, musi byæ
"projektow±"!
  :P

  Powiadasz 80 kmph?
  To we¼ i sprawd¼, co siê bêdzie dzia³o jak pojedziesz 40 kmph.
  Mo¿esz sobie równie¿ narysowaæ/zasymulowaæ ;)
  Niemal na pewno to *ta* prêdko¶æ jest w projekcie! (zak³adaj±c
i¿ "pomiar" 80 kmph dla utrzymania siê w fali jest prawid³owy).
  Bo powinna to byæ prêdko¶æ < dopuszczalnej, z drobnym zapasem.

  Dla równowagi ducha mo¿esz równie¿ namalowaæ co wyjdzie z "fali"
przy 26,67 kmph (rowerzysta lekko z górki :P)

Ja oczywi¶cie z tak± prêdko¶ci± po mie¶cie nie je¿d¿ê

  No dobra, przyj±³em ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-23 07:53:49
Autor: Karolek
Od nowego roku szybciej
W dniu 2010-11-22 19:45, Artur Maśląg pisze:
[...]

Bystrzacha z ciebie.

--
Karolek

Data: 2010-11-22 21:11:33
Autor: Wiesiaczek
Od nowego roku szybciej

U¿ytkownik "Artur Ma¶l±g" <futrzak@polbox.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:ice7fi$cd8$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Tzw. pieprzenie kotka i opowie¶ci z mchu i paproci. Gdzie Ty masz
takie optimum i kiedy? Jako¶ zasadniczo je¿d¿ê codzienie i nawet

Trasa Toruñska i Wis³ostrada - z wyj±tkiem szczytu mo¿na siê rozpêdziæ do 140 bez problemów.
W razie w±tpliwo¶ci zapraszam na przeja¿d¿kê:)

Data: 2010-11-22 21:23:06
Autor: Artur Ma¶l±g
Od nowego roku szybciej
W dniu 2010-11-22 21:11, Wiesiaczek pisze:

> [...]

w niedzielê jest z tym problem.

Trasa Toruñska i Wis³ostrada - z wyj±tkiem szczytu mo¿na siê rozpêdziæ

Tak, tak, oczywi¶cie - mo¿na siê rozpêdziæ do 140kh/h bez problemów
poza szczytem. Mo¿na i wiêcej. Optimum po DC, no, niesamowite
uzasadnienie. Znaczy dok³adnie jak napisa³em...

W razie w±tpliwo¶ci zapraszam na przeja¿d¿kê:)

Nie, dziêkujê.

--
Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro.

Data: 2010-11-23 08:23:02
Autor: komar
Od nowego roku szybciej
W dniu 2010-11-22 15:03, Czarek Daniluk pisze:
[...]

zwłaszcza w porannym i popołudniowym szczycie

Data: 2010-11-22 15:29:16
Autor: Cavallino
Od nowego roku szybciej
U¿ytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4cea7294$0$27038$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Spoko.
Ka¿dy normalny tak ma.

Data: 2010-11-22 15:48:30
Autor: to
Od nowego roku szybciej
begin BaX
Ja? To w/g Ciebie i jaki¶ "badan" komu¶ wysz³o, ¿e w terenie zabudowanym
"optymalna" prêdko¶æ to 30km/h. U mnie optymalna w terenie zabudowanym
to 50-60km/h.

Czy mógłbyś przedstawić metodologię swoich badań?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 11:40:30
Autor: Pszemol
Od nowego roku szybciej
"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4cea90ce$0$20989$65785112news.neostrada.pl...
Czy mógłbyś przedstawić metodologię swoich badań?

Fajnie byłoby gdybyś Ty nam przedstawił metodologię
badań Szwedów według której ustalili optymalną prędkość
poruszania się w mieście na 30km/h...

Bo w USA mają hopla na punkcie dzieci i pod szkołami
są dodatkowe limity prędkości na 20 i 25 mph ale nawet
te 20mph to więcej niż 30km/h... więc nie wyobrażam sobie
aby ktoś poważnie potraktował propozycję jazdy po szosach
mieście z prędkością 30km/h. Powiedz, że jaja sobie robisz...

Data: 2010-11-22 18:02:02
Autor: to
Od nowego roku szybciej
begin Pszemol
Fajnie byłoby gdybyś Ty nam przedstawił metodologię badań Szwedów według
której ustalili optymalną prędkość poruszania się w mieście na 30km/h...

O to pytaj Szwedów.

[...]

W mieście nie ma szos. Szosy są po za miastem.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 12:58:11
Autor: Pszemol
Od nowego roku szybciej
"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4ceab01a$0$27023$65785112news.neostrada.pl...
begin Pszemol

Fajnie byłoby gdybyś Ty nam przedstawił metodologię badań Szwedów według
której ustalili optymalną prędkość poruszania się w mieście na 30km/h...

O to pytaj Szwedów.

Ja pytam Ciebie, bo to Ty się powołujesz na ich badania...
Nie robiłbyś chyba tego, nie znając metodologii??

[...]

Trzeba było od razu napisać że nie masz zielonego pojęcia o temacie.

Data: 2010-11-22 11:21:43
Autor: arek.pp
Od nowego roku szybciej
Generalnie: nie ma nakazu jazdy 140 km/h, wiêc g³upie s± komentarze
osób zatrwozonych mozliwo¶ci± jazdy z t± jakze przepotezna
szybkoscia... Jak ktos sie boi, niech jedzie 100-tk±. I jeszcze te
durnowate opinie o optymalnej predkosci 80 km/h na autostradzie. Chyba
podczas robót drogowych, podczas zwê¿enia i korku... No totalny
debilizm.  Jak widac oszo³omów nie brakuje: wreszcie pojawi³ jakis
normalny przepis dla nas - dla kierowców, to od razu znalaz³o siê
kilku filozofów do krytyki. Czasami jezdze A2 i typowa predkosc
osobówek to ok. 110 - 170 km/h - ja jezdze 120-140, i mniej wiecej
wyprzedzam tyle samochodów, ile mnie wyprzedza (liczac osobówki i
dostawcze).
A na tym filmiku Citroen VS Porsche to t± cytryn± koles jedzie z
predkosci± podró¿n± ok 170 - czy tak chcia³ forumowicz skrytykowac
podwyzszenie dopuszcz. predkosci do 140?

Data: 2010-11-23 09:12:11
Autor: BaX
Od nowego roku szybciej
Ja? To w/g Ciebie i jaki? "badan" komu? wysz3o, ?e w terenie zabudowanym
"optymalna" predko?a to 30km/h. U mnie optymalna w terenie zabudowanym
to 50-60km/h.

Czy móg³by¶ przedstawiæ metodologiê swoich badañ?

A co mam badaæ, dzi¶ specjalnie skasowa³em licznik prêdko¶ci ¶redniej, zgadnij ile mi wysz³o na przejechanych 18km w terenie zabudowanym. Jazda wrêcz wycieczkowa bo by³o mokro, a temp ok 3-4stopni. Ruch jak na 8:30 ¶redni.

Data: 2010-11-22 11:14:24
Autor: Pszemol
Od nowego roku szybciej
"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4cea3186$0$20996$65785112news.neostrada.pl...
Co za bzdura, polski naród po raz kolejny pokazuje, że daleko mu do
nowoczesnej europy. Szwedzcy naukowcy już dawno ustalili, że optymalna
prędkość w mieście to 30 km/h, po za nim 50 km/h, a na autostradach 80
km/h. A mimo to w Polsce zapadajÄ… haniebne decyzje podnoszÄ…ce limit,
a zarazem zwiększające nie tylko ilość śmiertelnych wypadków, ale też
wydłużające czas przejazdu (paradoks).

Optymalna prędkość jak jest w tamtym przypadku zdefiniowana?

Data: 2010-11-22 17:55:28
Autor: to
Od nowego roku szybciej
begin Pszemol
Optymalna prędkość jak jest w tamtym przypadku zdefiniowana?

Optymalna = możliwie najlepsza.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 13:03:24
Autor: Pszemol
Od nowego roku szybciej
"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4ceaae90$0$27023$65785112news.neostrada.pl...
begin Pszemol

Optymalna prędkość jak jest w tamtym przypadku zdefiniowana?

Optymalna = możliwie najlepsza.

Ty naprawdÄ™ taki ciemny jesteÅ› czy tylko ciemnego zgrywasz?
Naprawdę nie rozumiesz, że słowo "najlepszy" albo "optymalny"
BEZ PODANIA KRYTERIÓW OCENY, które przecież nie są zawsze
jednoznaczne, jest bezwartościowe?

Dam Ci przykład: Jaki jest najlepszy samochód?
Człowiekowi mądremu nasuwa się pytanie:
"najlepszy do czego?" czyli pytanie o kryteria oceny...
Inny samochód będzie najlepszy dla matki z 4 dzieci
inny dla nastolatka na wyścigi a jeszcze inny do pracy
dla  hydraulika który musi wozić zestaw rur i zaworów
plus drabina... Teraz rozumiesz czy dalej cienko?

Data: 2010-11-22 19:30:28
Autor: to
Od nowego roku szybciej
begin Pszemol
Ty naprawdÄ™ taki ciemny jesteÅ› czy tylko ciemnego zgrywasz? NaprawdÄ™ nie
rozumiesz, że słowo "najlepszy" albo "optymalny" BEZ PODANIA KRYTERIÓW
OCENY, które przecież nie są zawsze jednoznaczne, jest bezwartościowe?

Podałem już kryterium -- ruch drogowy.

Dam Ci przykład: Jaki jest najlepszy samochód? Idiota od razu coś
odpowie - poda jakaś tam markę, model. Człowiekowi mądremu nasuwa się
pytanie: "najlepszy do czego?" czyli pytanie o kryteria oceny... Inny
samochód będzie najlepszy dla matki z 4 dzieci inny dla nastolatka na
wyÅ›cigi a jeszcze inny do pracy dla  hydraulika który musi wozić zestaw
rur i zaworów plus drabina... Teraz rozumiesz czy dalej cienko?

Najlepsza jest oczywiście ekologiczna Toyota Prius, ponieważ emituje najmniej trujących związków jak np. dwutlenek węgla.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 20:46:12
Autor: Pszemol
Od nowego roku szybciej
"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4ceac4d4$0$27039$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Co to znaczy??? Czy 13-tonowy TIR nie jest częścią ruchu drogowego?
Czyż nie jest on lepszy do przewożenia towarów niż Twój Prius?
Zaczynam dochodzić do wniosku, że Ty ciemnego nie udajesz... :-(

[...]

Widzisz - czyli DLA CIEBIE, subiektywnie, "najlepszy" znaczy
emitujący najmniej trujących związków... Zastanawiam się
właśnie dlaczego nie podróżujesz elektrycznym Melexem...
Według Twojego kryterium jest dużo lepszy od Priusa!

Data: 2010-11-22 21:17:26
Autor: Wiesiaczek
Od nowego roku szybciej

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4ceac4d4$0$27039$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Dwutlenek węgla nie jest trującym związkiem, wchodzi w skład atmosfery ale także zaaawierają go napoje gazowane.
Ale czy Ty w to uwierzysz?

--
Pozdrawiam - Wiesiaczek

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma"

Data: 2010-11-22 20:49:00
Autor: to
Od nowego roku szybciej
begin Wiesiaczek
Dwutlenek węgla nie jest trującym związkiem, wchodzi w skład atmosfery
ale także zaaawierają go napoje gazowane. Ale czy Ty w to uwierzysz?

Gdyby dwutlenek węgla nie był trujący, to Unia Europejska nie ograniczałaby jego emisji.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 20:47:23
Autor: Pszemol
Od nowego roku szybciej
"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4cead73c$0$27026$65785112news.neostrada.pl...
begin Wiesiaczek

[...]

Nie, no zestawienie głupot jakie wypisujesz tu nieustannie
z Twoim motto z sygnaturki jest po prostu bezbłędne...

Data: 2010-11-22 21:57:52
Autor: Wiesiaczek
Od nowego roku szybciej

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4cead73c$0$27026$65785112news.neostrada.pl...
begin Wiesiaczek

[...]

Czułem, że nie pojmiesz.
Ogórki o zakrzywieniu większym niż 10 mm na 10 cm są też trujące!
Wszak Unia zakazała ich dystrybucji!

Idź lepiej odrobić lekcje i spać, bo do szkoły się spóźnisz.

Jak to powiedział Stanisław Lem, dopóki nie zajrzał do internetu, nie miał pojęcia, że jest na świecie tylu idiotów! (cytat z pamięci).

Data: 2010-11-22 21:58:30
Autor: Przemysław Czaja
Od nowego roku szybciej

Użytkownik "to"

[...]

Dzieje się tak, ponieważ UE wie doskonale, że rośliny zielone czyli odbijające światło o określonej długości fali źrą CO2 i zamieniają w tlen, który jak wiadomo przyczynia się w znacznym stopniu do spalania benzyny. Zmniejszając emisję CO2 UE skutecznie zmniejsza emisję O2, co przekłada się na mniejsze zuzycie benzyny i o to chodzi.

Data: 2010-11-22 22:30:59
Autor: Adam P³aszczyca
Od nowego roku szybciej
Dnia 22 Nov 2010 20:49:00 GMT, to napisa³(a):

Gdyby dwutlenek wêgla nie by³ truj±cy, to Unia Europejska nie ogranicza³aby jego emisji.

Jakby to mia³o rozum...
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688

Data: 2010-11-23 08:34:41
Autor: komar
Od nowego roku szybciej
W dniu 2010-11-22 21:17, Wiesiaczek pisze:

[...]

zaaawierajÄ… go napoje gazowane.
Ale czy Ty w to uwierzysz?

i, co chyba najważniejsze, jest niezbędny roślinom do życia (a rośliny nam)

Data: 2010-11-23 08:42:39
Autor: Mirek Ptak
Od nowego roku szybciej
Dnia 2010-11-22 21:17,  *Wiesiaczek* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

Najlepsza jest oczywi¶cie ekologiczna Toyota Prius, poniewa¿ emituje
najmniej truj±cych zwi±zków jak np. dwutlenek wêgla.

Dwutlenek wêgla nie jest truj±cym zwi±zkiem, wchodzi w sk³ad atmosfery
ale tak¿e zaaawieraj± go napoje gazowane.
Ale czy Ty w to uwierzysz?

Jest truj±cy - w du¿ym stê¿eniu.
Na pocz±tek:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Dwutlenek_w%C4%99gla
Lub:
http://en.wikipedia.org/wiki/Carbon_dioxide_poisoning
¼ród³a podane.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2010-11-23 07:48:57
Autor: masti
Od nowego roku szybciej
Dnia pięknego Tue, 23 Nov 2010 08:42:39 +0100 osobnik zwany Mirek Ptak
wystukał:

Dnia 2010-11-22 21:17,  *Wiesiaczek* napisaÅ‚, a mnie coÅ› podkusiÅ‚o, żeby
odpisać:

[...]

Jest trujący - w dużym stężeniu.
Na poczÄ…tek:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Dwutlenek_w%C4%99gla Lub:
http://en.wikipedia.org/wiki/Carbon_dioxide_poisoning źródła podane.

w odpowiednim stężeniu i ilości to większość substancji jest trująca

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-11-23 09:02:27
Autor: Artur Maśląg
Od nowego roku szybciej
W dniu 2010-11-23 08:48, masti pisze:
[...]

Tak jak usenet - co widać po efektach u niektórych ;)

Data: 2010-11-23 12:21:04
Autor: Mirek Ptak
Od nowego roku szybciej
Dnia 2010-11-23 08:48,  *masti* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:
Jest truj±cy - w du¿ym stê¿eniu.
>  Na pocz±tek:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Dwutlenek_w%C4%99gla  Lub:
http://en.wikipedia.org/wiki/Carbon_dioxide_poisoning  ¼ród³a podane.

w odpowiednim stê¿eniu i ilo¶ci to wiêkszo¶æ substancji jest truj±ca
                            ^^^^^^
Z podkre¶leniem zgoda - bez nie :)
Poza tym z tym du¿ym stê¿eniem to przesadzi³em 20% wystarczy, ¿eby u¶mierciæ cz³owieka po kilku minutach, 30% to natychmiastowa ¶mieræ.

Data: 2010-11-23 10:08:35
Autor: komar
Od nowego roku szybciej
W dniu 2010-11-23 08:42, Mirek Ptak pisze:
Dnia 2010-11-22 21:17, *Wiesiaczek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

woda w dużym stężeniu też - nawdychanie się wody nazywa się potocznie utopieniem.

Data: 2010-11-23 12:28:25
Autor: Mirek Ptak
Od nowego roku szybciej
Dnia 2010-11-23 10:08,  *komar* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

Dwutlenek wêgla nie jest truj±cym zwi±zkiem, wchodzi w sk³ad atmosfery
ale tak¿e zaaawieraj± go napoje gazowane.
Ale czy Ty w to uwierzysz?

Jest truj±cy - w du¿ym stê¿eniu.

woda w du¿ym stê¿eniu te¿ - nawdychanie siê wody nazywa siê potocznie
utopieniem.

Natomiast opicie siê zaledwie 60% wod± nazywa siê upiciem :) - w wiêkszych ilo¶ciach te¿ zabójcze :)
Podobna analogia :)

Data: 2010-11-23 11:09:56
Autor: Wiesiaczek
Od nowego roku szybciej

U¿ytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

Czysta woda te¿ jest trucizn± w du¿ym stê¿eniu!

http://kopalniawiedzy.pl/woda-zatrucie-odszkodowanie-8894.html

¼dród³a podane.

Data: 2010-11-23 12:22:55
Autor: Mirek Ptak
Od nowego roku szybciej
Dnia 2010-11-23 11:09,  *Wiesiaczek* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

Czysta woda te¿ jest trucizn± w du¿ym stê¿eniu!

http://kopalniawiedzy.pl/woda-zatrucie-odszkodowanie-8894.html

¼dród³a podane.

Czysta jest i to nawet mocno, ale mimo 100% stê¿enia nie zabija od razu tak jak 30% CO2.

Data: 2010-11-22 17:07:52
Autor: J.F.
Od nowego roku szybciej
[...]

Jak juz w calej Europie wiadomo - Szwedzi sie czesto myla. Chocby w sprawie swiatel. Albo co jest dobre hen daleko na polnocy, wcale nie jest dobre w centrum.

J.

Data: 2010-11-22 18:11:23
Autor: Artur Maśląg
Od nowego roku szybciej
W dniu 2010-11-22 17:07, J.F. pisze:
(...)
Jak juz w calej Europie wiadomo - Szwedzi sie czesto myla.

LOL - jakoś nie zauważyłem. Statystyki też mówią co innego.

Chocby w
sprawie swiatel. Albo co jest dobre hen daleko na polnocy, wcale nie
jest dobre w centrum.

Znaczy jak zwykle.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-11-23 08:33:08
Autor: komar
Od nowego roku szybciej
W dniu 2010-11-22 18:11, Artur Maśląg pisze:
W dniu 2010-11-22 17:07, J.F. pisze:
(...)
Jak juz w calej Europie wiadomo - Szwedzi sie czesto myla.

LOL - jakoś nie zauważyłem. Statystyki też mówią co innego.

łał, twierdzisz, że Szwedzi się nie mylą w ogóle?

a co do statystyk, to one nic nie mówią, jedynie ludzie interpretujący je mogą coś mówić, zwykle, zeby udowodnić własną tezę.

Data: 2010-11-23 08:20:14
Autor: komar
Od nowego roku szybciej
W dniu 2010-11-22 10:01, to pisze:
Co za bzdura, polski naród po raz kolejny pokazuje, że daleko mu do
nowoczesnej europy. Szwedzcy naukowcy już dawno ustalili, że bla bla bla

....a rosyjscy naukowcy już dawno udowodnili, że komunizm jest idealnym ustrojem, z resztą w Szwecji obowiązuje jego nowoczesne wydanie.

Data: 2010-11-22 09:25:01
Autor: Andrzej Lawa
Od nowego roku szybciej
W dniu 22.11.2010 08:55, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Czyli na zakazie ruchu można poruszać się z prędkością 10km/h? ;->

Data: 2010-11-22 09:45:28
Autor: Axel
Od nowego roku szybciej
"Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote in message
Wiec od nowego roku po ekspresówkach 120, autostradach 140, a do
wszystkich limitów mozna jeszcze dodac +10km/h przekroczenia za które
nie bedzie mandatu.
Czyli na zakazie ruchu mozna poruszac sie z predkoscia 10km/h? ;->

Jezeli zakaz poruszania uda Ci sie zinterpretowac, jako limit 0 km/h, to tak. Ale raczej trudno bedzie...

--
Axel

Data: 2010-11-22 10:17:25
Autor: Albercik
Od nowego roku szybciej
[...]

+ ~10% przekłamania licznikowego
na autostradzie licznikowo będzie można cisnąć przeszło 160km/h co uważam za zabójczą prędkość dla co niektórych. Selekcja naturalna zyska tym samym lepsze narzędzie.

Data: 2010-11-22 09:20:59
Autor: to
Od nowego roku szybciej
begin Albercik
+ ~10% przekłamania licznikowego
na autostradzie licznikowo będzie można cisnąć przeszło 160km/h co
uważam za zabójczą prędkość dla co niektórych. Selekcja naturalna zyska
tym samym lepsze narzędzie.

Dokładnie, ja moją ekologiczną Toyotą Prius nigdy nie przekraczam 90 km/h na autostradzie i dzięki temu dojeżdżam z punktu A do punktu B szybciej i bezpieczniej.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 10:24:36
Autor: Cavallino
Od nowego roku szybciej
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4cea35fb$0$20993$65785112news.neostrada.pl...
begin Albercik

[...]

A jednak dałem się początkowo nabrać.
Dasz info jak długo masz zamiar w ten sposób? ;-)

Może być na priv.

Data: 2010-11-22 09:53:11
Autor: to
Od nowego roku szybciej
begin Cavallino
A jednak dałem się początkowo nabrać. Dasz info jak długo masz zamiar w
ten sposób? ;-)

Nie rozumiem dlaczego rozsądne, europejskie wypowiedzi na temat ruchu drogowego są tu traktowane jako żart...

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 10:56:10
Autor: Cavallino
Od nowego roku szybciej
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4cea3d87$0$20993$65785112news.neostrada.pl...
begin Cavallino

A jednak dałem się początkowo nabrać. Dasz info jak długo masz zamiar w
ten sposób? ;-)

Nie rozumiem dlaczego rozsÄ…dne, europejskie wypowiedzi na temat ruchu
drogowego są tu traktowane jako żart...

Dobra, dobra, masz tylko dać znać jak skończysz, bo nie wiem kiedy zacząć dyskutować. ;-)

Data: 2010-11-22 11:16:25
Autor: Lewis
Od nowego roku szybciej
W dniu 2010-11-22 10:53, to pisze:
begin Cavallino

A jednak dałem się początkowo nabrać. Dasz info jak długo masz zamiar w
ten sposób? ;-)

Nie rozumiem dlaczego rozsÄ…dne, europejskie wypowiedzi na temat ruchu
drogowego są tu traktowane jako żart...

A ten tego... masz jakieś linki do tych odkryć, badań i ich opracowań czy tylko tata Marcina tak powiedział? ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html

Data: 2010-11-22 10:30:22
Autor: to
Od nowego roku szybciej
begin Lewis
[...]

Czy gdy napiszę "trawa jest zielona" to także będziesz domagał się linków do badań na ten temat?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 11:37:09
Autor: Tadeusz
Od nowego roku szybciej

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości ...
begin Lewis

Czy gdy napiszÄ™ "trawa jest zielona"

trawa wcale nie jest zielona :)
ot po prostu ludziom tak to obrazuje ich mózg posługujący się ułomnym zmysłem wzroku

Poza tym jak uschnie to będzie brązowa :)

Data: 2010-11-22 15:20:39
Autor: Lewis
Od nowego roku szybciej
W dniu 2010-11-22 11:37, Tadeusz pisze:

[...]

SwojÄ… drogÄ…, jaka trawa... sucha ma inny, przepalona ma inny :P

Data: 2010-11-22 19:30:47
Autor: Karol Y
Od nowego roku szybciej
Poza tym jak uschnie to bêdzie br±zowa :)

A Ty jakiego koloru jeste¶? A jak uschniesz? ;-P

--
Mateusz Bogusz

Data: 2010-11-22 11:54:04
Autor: Przemysław Czaja
Od nowego roku szybciej

Użytkownik "to"

[...]

przestało to być śmieszne już jakiś czas temu, na siłę chcesz zrobić z siebie idiotę?

ps. trawa w rzeczywistości nie jest zielona, odbija promieniowanie w paśmie 495-560 nm i tak ją widzisz ;-)

Data: 2010-11-22 11:04:40
Autor: to
Od nowego roku szybciej
begin Przemysław Czaja
przestało to być śmieszne już jakiś czas temu, na siłę chcesz zrobić z
siebie idiotÄ™?

Widzę, ze z braku argumentów próbujesz mnie obrazić, ale na szczęście są na tej grupie jeszcze osoby skore do poważnej dyskusji.

ps. trawa w rzeczywistości nie jest zielona, odbija promieniowanie w
paśmie 495-560 nm i tak ją widzisz ;-)

Więc jaki kolor ma w rzeczywistości trawa Twoim zdaniem?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 11:14:03
Autor: Robert Rêdziak
Od nowego roku szybciej
On 22 Nov 2010 11:04:40 GMT, to <to@abc.xyz> wrote:

ps. trawa w rzeczywisto¶ci nie jest zielona, odbija promieniowanie w
pa¶mie 495-560 nm i tak j± widzisz ;-)

Wiêc jaki kolor ma w rzeczywisto¶ci trawa Twoim zdaniem?

 Przecie napisa³: d³ugo¶æ fali 495-560 nm. Reszty nie mo¿na byæ
 pewnym -> deuteranopia.

Data: 2010-11-22 15:53:32
Autor: to
Od nowego roku szybciej
begin Robert Rędziak
ps. trawa w rzeczywistości nie jest zielona, odbija promieniowanie w
paśmie 495-560 nm i tak ją widzisz ;-)

Więc jaki kolor ma w rzeczywistości trawa Twoim zdaniem?

 Przecie napisaÅ‚: dÅ‚ugość fali 495-560 nm. Reszty nie można być pewnym
 -> deuteranopia.

To inaczej: czym jest dla Ciebie zieleń?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 15:57:54
Autor: Robert Rêdziak
Od nowego roku szybciej
On 22 Nov 2010 15:53:32 GMT, to <to@abc.xyz> wrote:

 Przecie napisa³: d³ugo¶æ fali 495-560 nm. Reszty nie mo¿na byæ pewnym
 -> deuteranopia.

To inaczej: czym jest dla Ciebie zieleñ?

 Byæ mo¿e wcale jej nie widzê. A mo¿e literk± A, a mo¿e d¼wiêkiem
 o czêstotliwo¶ci 2250Hz.

Data: 2010-11-22 16:05:13
Autor: to
Od nowego roku szybciej
begin Robert Rędziak
To inaczej: czym jest dla Ciebie zieleń?

 Być może wcale jej nie widzÄ™. A może literkÄ… A, a może dźwiÄ™kiem o
 czÄ™stotliwoÅ›ci 2250Hz.

Nie trolluj.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 16:10:26
Autor: Robert Rêdziak
Od nowego roku szybciej
On 22 Nov 2010 16:05:13 GMT, to <to@abc.xyz> wrote:

 Byæ mo¿e wcale jej nie widzê. A mo¿e literk± A, a mo¿e d¼wiêkiem o
 czêstotliwo¶ci 2250Hz.

Nie trolluj.

 Sk±d wiesz, ¿e nie jestem, uwa¿aj, trudne s³owo, daltonist± lub,
 znów trudne s³owo, synestet±?

Data: 2010-11-22 19:39:18
Autor: to
Od nowego roku szybciej
begin Robert Rędziak
 SkÄ…d wiesz, że nie jestem, uważaj, trudne sÅ‚owo, daltonistÄ… lub, znów
 trudne sÅ‚owo, synestetÄ…?

Możesz sobie być nawet wierszokletą, ale definicja koloru zielonego jest ogólnie znana. Podobno nawet Pszemol ją zna.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 23:04:41
Autor: Robert Rêdziak
Od nowego roku szybciej
On 22 Nov 2010 19:39:18 GMT, to <to@abc.xyz> wrote:

Mo¿esz sobie byæ nawet wierszoklet±, ale definicja koloru zielonego jest ogólnie znana. Podobno nawet Pszemol j± zna.

 Owszem: ¦wiat³o zielone ma d³ugo¶æ fali oko³o 550 nm.
 (http://pl.wikipedia.org/wiki/Barwa_zielona)

Data: 2010-11-23 14:03:52
Autor: to
Od nowego roku szybciej
begin Robert Rędziak
Możesz sobie być nawet wierszokletą, ale definicja koloru zielonego
jest ogólnie znana. Podobno nawet Pszemol ją zna.

 Owszem: ÅšwiatÅ‚o zielone ma dÅ‚ugość fali okoÅ‚o 550 nm.
 (http://pl.wikipedia.org/wiki/Barwa_zielona)

Wreszcie zrozumiałeś. ;-)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 13:07:39
Autor: Pszemol
Od nowego roku szybciej
"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4cea463e$0$20993$65785112news.neostrada.pl...
begin Lewis

[...]

Nie. Ale jak napiszesz o jakichś wymyślonych badaniach to wtedy
poprosimy o źródła albo przestaniemy Cię traktować poważnie...

Czemu uczciwie nie napiszesz, że nie masz żadnych szczegółów
na temat tych badań i po prostu zasłyszałeś coś że dzwoni tylko
nie wiesz w którym kościele? Byłaby wtedy nikła szansa ale szansa
na odzyskanie twarzy... a jeśli nie, to totalna kompromitacja Cię czeka.

Data: 2010-11-23 09:49:20
Autor: Artur M. Piwko
Od nowego roku szybciej
In the darkest hour on Mon, 22 Nov 2010 13:07:39 -0600,
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> screamed:
[...]

Ale przecież naukowcy z Bierutowic potwiedzili... ;)

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:235B ]
[ 09:48:55 user up 12630 days, 21:43,  1 user, load average: 0.86, 0.71, 0.00 ]

     I failed to make the chess team because of my height.  -- Woody Allen

Data: 2010-11-22 12:59:18
Autor: Arek (G)
Od nowego roku szybciej
[...]

Przecież w całej europie przymierzają się do podnoszenia limitów. Więc co masz dokładnie na myśli?

A.

Data: 2010-11-22 15:55:13
Autor: to
Od nowego roku szybciej
begin Arek (G)
Przecież w całej europie przymierzają się do podnoszenia limitów. Więc
co masz dokładnie na myśli?

Żadne rozsądne, europejskie państwo nie podniesie limitów ponieważ efektem będzie większa liczba śmiertelnych wypadków, większa ilość wyemitowanego, zabójczego dwutlenku węgla i paradoksalnie także spowolnienie ruchu drogowego. Po szczegóły odsyłam do źródeł fachowych.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 13:09:21
Autor: Pszemol
Od nowego roku szybciej
"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4cea9261$0$20989$65785112news.neostrada.pl...
państwo nie podniesie limitów ponieważ efektem
będzie większa liczba śmiertelnych wypadków,

Dysponujesz jakimś źródłem dla tej rewelacji?
Czy też sobie to wyssałeś z palca, jak te szwedzkie badania o 30km/h?

Data: 2010-11-22 19:38:10
Autor: to
Od nowego roku szybciej
begin Pszemol
Dysponujesz jakimś źródłem dla tej rewelacji? Czy też sobie to wyssałeś
z palca, jak te szwedzkie badania o 30km/h?

Pogooglaj to może znajdziesz.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 21:49:27
Autor: Pszemol
Od nowego roku szybciej
"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4ceac6a2$0$27039$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Swoje mrzonki i uprzedzenia próbujesz nam sprzedawać
jako rządowe lub naukowe tezy. Czemu nas okłamujesz?

Nie wiem jak w Polsce, ale w USA limity prędkości na
55mph wprowadzono w czasie kryzysu naftowego aby
wymusić jazdę oszczędniejszą pod względem zużycia
paliwa. Prędkość na autostradach nie została ograniczona
ze względu na ilość wypadków śmiertelnych...

Data: 2010-11-22 17:08:58
Autor: kamil
Od nowego roku szybciej

[...]

E tam, fachowych. Kazdy polak jest fachowcem od urodzenia, do stawiania diagnoz medycznych, zarzadzania skladem kadry narodowej ani zarzadzania ruchem nie potrzeba mu 10 lat nauki, kolejnych 10 doswiadczenia w pracy i dostepu do tysiecy opracowan na dany temat.

On wie na czuja przeciez.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-11-22 17:48:00
Autor: to
Od nowego roku szybciej
begin kamil
[...]

Dokładnie, dlatego ja swoją ekologiczną Toyotą Prius zawsze utrzymuję optymalną prędkość zgodną z dyrektywami Unii Europejskiej.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 13:10:32
Autor: Pszemol
Od nowego roku szybciej
"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4ceaacd0$0$27023$65785112news.neostrada.pl...
Dokładnie, dlatego ja swoją ekologiczną Toyotą Prius zawsze utrzymuję
optymalną prędkość zgodną z dyrektywami Unii Europejskiej.

Zawsze wydawało mi się, że ktoś kto kupuje Toyotę Prius za $25k musi
być skończonym idiotą... Niejako potwierdzasz tą hipotezę swoją osobą.

Data: 2010-11-22 20:15:24
Autor: Artur Maśląg
Od nowego roku szybciej
W dniu 2010-11-22 20:10, Pszemol pisze:
"to" <to@abc.xyz> wrote:
[...]

Nie martw - tak się składa, że wcale nie trzeba kupować Toyoty Prius,
by udowodnić innym, że jest się "skończonym idiotą", jak byłeś łaskaw
napisać.

> Niejako potwierdzasz tÄ… hipotezÄ™ swojÄ… osobÄ….

CoÅ› w tym jest...

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-11-22 21:46:31
Autor: Pszemol
Od nowego roku szybciej
"to" <to@abc.xyz> wrote:
> [...]

napisać.

> Niejako potwierdzasz tÄ… hipotezÄ™ swojÄ… osobÄ….

Ktoś kto kupuje Priusa bo chce mniej wydawać pieniędzy na benzynę
po prostu nie zna się na podstawach rachunków.

Data: 2010-11-23 08:30:20
Autor: Artur Maśląg
Od nowego roku szybciej
W dniu 2010-11-23 04:46, Pszemol pisze:
(...)
Ktoś kto kupuje Priusa bo chce mniej wydawać pieniędzy na benzynę
po prostu nie zna się na podstawach rachunków.

Ty jednak naprawdÄ™ nie Å‚apiesz o co 'biega' :)

Data: 2010-11-24 07:12:10
Autor: Pszemol
Od nowego roku szybciej
"Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> wrote in message news:icfqic$bcs$1news.onet.pl...
[...]

Uświadom mnie, może nie łapię... kto wie?

Data: 2010-11-22 19:35:52
Autor: Przemysław Czaja
Od nowego roku szybciej

Użytkownik "to"

Dokładnie, dlatego ja swoją ekologiczną Toyotą Prius zawsze utrzymuję
optymalną prędkość zgodną z dyrektywami Unii Europejskiej.

Dokładnie dlatego, ja swojego Windows Mail ustawiam zgodnie z zasadmi zdrowego rozsądku i niejakiego "to" wpisuję na listę zablokowanych nadawców, co przyczyni się do zmniejszenia ruchu na serwerach news a w konsekwencji całego internetu, spadnie zużycie energii elektrycznej czyli mniej dwutlenku węgla.

Data: 2010-11-22 20:41:06
Autor: to
Od nowego roku szybciej
begin Przemysław Czaja
Dokładnie dlatego, ja swojego Windows Mail ustawiam zgodnie z zasadmi
zdrowego rozsÄ…dku i niejakiego "to" wpisujÄ™ na listÄ™ zablokowanych
nadawców, co przyczyni się do zmniejszenia ruchu na serwerach news a w
konsekwencji całego internetu, spadnie zużycie energii elektrycznej
czyli mniej dwutlenku węgla.

Pełna zgoda, ja też go zablokowałem. ;-)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 21:43:38
Autor: Przemysław Czaja
Od nowego roku szybciej

Użytkownik "to"

Pełna zgoda, ja też go zablokowałem. ;-)

;-)

Data: 2010-11-22 21:35:14
Autor: Artur Maśląg
Od nowego roku szybciej
Użytkownik "to"

[...]

Czego to się człowiek nie dowie w usenecie. Wiesz jak działa KF?

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-11-22 21:41:26
Autor: Przemysław Czaja
Od nowego roku szybciej

Użytkownik "Artur Maśląg"

Czego to się człowiek nie dowie w usenecie. Wiesz jak działa KF?

Oświecisz mnie?

Data: 2010-11-22 21:48:18
Autor: Artur Maśląg
Od nowego roku szybciej
"Artur Maśląg"

Czego to się człowiek nie dowie w usenecie. Wiesz jak działa KF?

Oświecisz mnie?

Tak, jak kupisz tego Priusa.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-11-22 20:46:36
Autor: Adam P³aszczyca
Od nowego roku szybciej
Dnia 22 Nov 2010 17:48:00 GMT, to napisa³(a):

Dok³adnie, dlatego ja swoj± ekologiczn± Toyot± Prius zawsze utrzymujê optymaln± prêdko¶æ zgodn± z dyrektywami Unii Europejskiej.

Ekologiczn±? Interesuj±ce. Akumulatorów nie zainstalowa³es?

Data: 2010-11-22 20:08:27
Autor: to
Od nowego roku szybciej
begin Adam PÅ‚aszczyca
Dokładnie, dlatego ja swoją ekologiczną Toyotą Prius zawsze utrzymuję
optymalną prędkość zgodną z dyrektywami Unii Europejskiej.

Ekologiczną? Interesujące. Akumulatorów nie zainstalowałes?

Nic mi o tym nie wiadomo. Na jakim etapie eksploatacji należy je zainstalować? Czy powinienem upomnieć się o tą usługę w ASO?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 22:01:57
Autor: Adam P³aszczyca
Od nowego roku szybciej
Dnia 22 Nov 2010 20:08:27 GMT, to napisa³(a):

Ekologiczn±? Interesuj±ce. Akumulatorów nie zainstalowa³es?

Nic mi o tym nie wiadomo. Na jakim etapie eksploatacji nale¿y je zainstalowaæ? Czy powinienem upomnieæ siê o t± us³ugê w ASO?

Skoro masz zainstalowane, to juz obci±¿y³e¶ ¶rodowisko bardziej, ni¿ kilka
aut konwencjonalnych. --

Data: 2010-11-22 13:05:37
Autor: Pszemol
Od nowego roku szybciej
"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4cea3d87$0$20993$65785112news.neostrada.pl...
begin Cavallino

A jednak dałem się początkowo nabrać. Dasz info jak długo masz zamiar w
ten sposób? ;-)

Nie rozumiem dlaczego rozsÄ…dne, europejskie wypowiedzi na temat ruchu
drogowego są tu traktowane jako żart...

Europejskie wypowiedzi? A co to takiego?
Polskie wypowiedzi nie sÄ… europejskie?

Data: 2010-11-22 11:37:57
Autor: huri_khan
Od nowego roku szybciej
Dnia 22 Nov 2010 09:20:59 GMT, to napisa³(a):

Dok³adnie, ja moj± ekologiczn± Toyot± Prius nigdy nie przekraczam 90 km/h na autostradzie i dziêki temu doje¿d¿am z punktu A do punktu B szybciej i bezpieczniej.

Szybciej ?
Miejsce wyjazdu Kraków miejsce docelowe Wroc³aw, uwa¿asz ¿e jad±c nie
przekraczaj±c 90 km/h bêdziesz szybciej ni¿ ja jad±c dopuszczalne 130 km/h
?

Bezpieczniej ?
Wszyscy jad± 130-140 km/h a tutaj naraz jeden jedzie 90km/h i spowalnia
ca³y ruch. Uwa¿asz ¿e jedziesz bezpieczniej ? Pamietaj ¿e nie jeste¶ sam na
drodze.

--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2010-11-22 11:00:46
Autor: to
Od nowego roku szybciej
begin huri_khan
Szybciej ?
Miejsce wyjazdu Kraków miejsce docelowe Wrocław, uważasz że jadąc nie
przekraczając 90 km/h będziesz szybciej niż ja jadąc dopuszczalne 130
km/h ?

Oczywiście, udowodnili to przecież już dawno szwedzcy naukowcy. Chcesz z nimi podyskutować?

Bezpieczniej ?
Wszyscy jadÄ… 130-140 km/h a tutaj naraz jeden jedzie 90km/h i spowalnia
cały ruch. Uważasz że jedziesz bezpieczniej ? Pamietaj że nie jesteś sam
na drodze.

Wszyscy powinni jechać z optymalną prędkością. Jeśli ktoś tego nie rozumie i uprawia bandytyzm drogowy, powinien być pozbawiony prawa jazdy.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 12:22:39
Autor: huri_khan
Od nowego roku szybciej
Dnia 22 Nov 2010 11:00:46 GMT, to napisa³(a):

Oczywi¶cie, udowodnili to przecie¿ ju¿ dawno szwedzcy naukowcy. Chcesz z nimi podyskutowaæ?

Punkty A i B, prêdko¶æ  jednego pojazdu 90 km/h, prêdko¶æ drugiego 130
km/h.
Ty uwa¿asz, powo³uj±c siê na naukowców, ¿e pojazd jad±cy 90 km/h ta drogê
pokona szybciej ( w naszym przypadku autostrada) co pojazd jad±cy 130km/h. Podwa¿asz podstawowe prawa fizyki i zastanawiam siê czy jest dalszy sens
dyskusji z tob±.

Data: 2010-11-22 11:31:17
Autor: Waldek Godel
Od nowego roku szybciej
Dnia Mon, 22 Nov 2010 12:22:39 +0100, huri_khan napisa³(a):

Podwa¿asz podstawowe prawa fizyki i zastanawiam siê czy jest dalszy sens
dyskusji z tob±.

tu masz podwa¿enie, jak to twierdzisz, podstawowych praw fizyki w praktyce:
http://www.youtube.com/watch?v=-sMx9efVw6Y

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co¶ ekstra. Chodzi o to ¿e jak my im

Data: 2010-11-22 14:40:28
Autor: Wiesiaczek
Od nowego roku szybciej

U¿ytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisa³ w wiadomo¶ci news:1m6cagv7rdeq8.dlglepper.institute.com...
[...]

Propaganda:)
Popatrz, jak grubas pozwala siê wyprzedzaæ sam jad±c 40-50 km/h :)

No i wyt³umacz mojej nawigacji [automapa], ¿e szacowany przez ni± czas przejazdu jest d³u¿szy o ok. godzinê na odcinku 250-300 km od faktycznego w którym doje¿d¿am bez specjanego zaanga¿owania i wysi³ku.

Nie ogl±daj za du¿o reklam, jeste¶ zbyt podatny na indoktrynacjê.

Data: 2010-11-22 14:04:29
Autor: Robert Rêdziak
Od nowego roku szybciej
On Mon, 22 Nov 2010 14:40:28 +0100, Wiesiaczek
<ciotkazielinska@vp.pl> wrote:

Popatrz, jak grubas pozwala siê wyprzedzaæ sam jad±c 40-50 km/h :)

 Pytanie numer jeden: co to porównanie mia³o udowodniæ, bo je¶li
 przewagê oszczêdno¶ci malutkiego diesla nad wielkim, benzynowym
 pud³em przy je¼dzie z peda³em w pod³odze, to i bez tego filmu o
 tym wiem. I pytanie numer dwa: dlaczego nie przeciwstawiono
 kurduplowi np. A6TDI, albo nie porównano dwóch pude³ek, przy
 czym jedno mog³oby jechaæ maks 80km/h, a drugie maks 140km/h.

Data: 2010-11-22 19:29:00
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Od nowego roku szybciej
Dnia 22.11.2010 Robert Rêdziak <rekin@gm.wkurw.org> napisa³/a:
[...]

Bo to nie pasowa³oby do teorii WG ;-) --
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

Data: 2010-11-22 15:33:57
Autor: Sebastian Kaliszewski
Od nowego roku szybciej
Waldek Godel wrote:
[...]

Czy¿by?

C1 tnie do dechy (widaæ 170km/h licznikowe) wiêc do 90 vs 130 nie ma nic do rzeczy. A i tak przyje¿d¿a 17 minut pó¼niej.

\SK

Data: 2010-11-22 15:32:16
Autor: Waldek Godel
Od nowego roku szybciej
Dnia Mon, 22 Nov 2010 15:33:57 +0100, Sebastian Kaliszewski napisa³(a):

C1 tnie do dechy (widaæ 170km/h licznikowe) wiêc do 90 vs 130 nie ma nic do rzeczy. A i tak przyje¿d¿a 17 minut pó¼niej.

C1 przejecha³ ca³± trasê za 30 euro, a Magnum spali³ 150 litrów benzyny.
Czyli 7 litrów benzyny na ka¿d± zaoszczêdzon± minutê.

Data: 2010-11-22 18:34:17
Autor: Seba
Od nowego roku szybciej
Dnia Mon, 22 Nov 2010 15:32:16 +0000, Waldek Godel napisa³(a):

[...]

I to jest w³a¶nie ca³y Waldek - jak mu siê jego pierwotna koncepcja
rozje¿d¿a, to trzeba natychmiast ca³kowicie rozmydliæ w±tek i hukn±æ
kolejnym (z kapelusza wziêtym) argumentem.  --
Pozdrawiam, mimo wszytsko
Sebastian S.

Data: 2010-11-22 21:56:36
Autor: Pszemol
Od nowego roku szybciej
"Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> wrote in message news:o6qrf7xxatbd.dlglepper.institute.com...
[...]

Ale co to ma do rzeczy? Czy omawiali¶my gdzie¶ pieni±dze czy prêdko¶æ?

Data: 2010-11-23 10:13:08
Autor: Waldek Godel
Od nowego roku szybciej
Dnia Mon, 22 Nov 2010 21:56:36 -0600, Pszemol napisa³(a):

C1 przejecha³ ca³± trasê za 30 euro, a Magnum spali³ 150 litrów benzyny.
Czyli 7 litrów benzyny na ka¿d± zaoszczêdzon± minutê.

Ale co to ma do rzeczy? Czy omawiali¶my gdzie¶ pieni±dze czy prêdko¶æ?

to porównaj od razu z samolotem.

Data: 2010-11-24 07:13:13
Autor: Pszemol
Od nowego roku szybciej
"Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> wrote in message news:p1knj51jtkyp$.dlglepper.institute.com...
[...]

Powiedz mi, co chcia³e¶ udowodniæ? ¯e ma³y silnik jest oszczêdniejszy?
Nie o tym dyskutujemy...

Data: 2010-11-22 20:48:59
Autor: huri_khan
Od nowego roku szybciej
Dnia Mon, 22 Nov 2010 11:31:17 +0000, Waldek Godel napisa³(a):

[...]

Powy¿sze porównanie zawiera tylko jeden element wspólny - drogê. Reszta:
samochód, paliwo, masa, postoje, powoduje ¿e takie porównanie jest
pozbawione sensu. Co wiêcej przy okazji tankowania zrobi³ sobie przerwê i
odpocz±³, ten drugi przez ca³± drogê jecha³ bez ¿adnego przystanku wiêc pod
koniec jazdy by³ zmêczony. Czy w Polsce mamy tak rozbudowan± sieæ autostrad ¿e tankuj±c do pe³na
podczas rozpoczêcia podró¿y musimu tankowaæ po drodze ¿eby dojechaæ do
koñca autostrady ? --

Data: 2010-11-22 21:10:07
Autor: Adam P³aszczyca
Od nowego roku szybciej
Dnia Mon, 22 Nov 2010 20:48:59 +0100, huri_khan napisa³(a):

Czy w Polsce mamy tak rozbudowan± sieæ autostrad ¿e tankuj±c do pe³na
podczas rozpoczêcia podró¿y musimu tankowaæ po drodze ¿eby dojechaæ do
koñca autostrady ?

Nawet w ¶rodku :D

Data: 2010-11-22 11:33:07
Autor: Waldek Godel
Od nowego roku szybciej
Dnia Mon, 22 Nov 2010 12:22:39 +0100, huri_khan napisa³(a):

Podwa¿asz podstawowe prawa fizyki i zastanawiam siê czy jest dalszy sens
dyskusji z tob±.

No i by³bym zapomnia³ - Peugeot 908 HDi FAP z dieslem te¿ z³ama³ te twoje
"podstawowe prawa fizyki" wygrywaj±c LeMans, mimo, ¿e by³ wolniejszy od
wszystkich konkurentów.

Data: 2010-11-22 12:37:45
Autor: Tadeusz
Od nowego roku szybciej

U¿ytkownik "Waldek Godel" <> napisa³ w wiadomo¶ci ...
[...]

a o jaki u³amek procenta by³ wolniejszy??? :)

Data: 2010-11-22 12:45:49
Autor: Waldek Godel
Od nowego roku szybciej
Dnia Mon, 22 Nov 2010 12:37:45 +0100, Tadeusz napisa³(a):

[...]

A jakie to ma znaczenie? Bêd±c jedn± z najwolniejszych maszyn na torze, na
mecie by³ pierwszy.

Data: 2010-11-22 13:03:20
Autor: Robert Rêdziak
Od nowego roku szybciej
On Mon, 22 Nov 2010 11:33:07 +0000, Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:
[...]

 Co¶ pan przespa³. W 2010 Peugeoty narzuci³y bardzo wysokie tempo
 (zazwyczaj w okolicach 3:23-3:30, best lap 3:19) dziêki czemu
 ¿aden nie dojecha³ do mety. I k³amstwem jest, jakoby np. Audi
 R15TDI by³o najwolniejszym autem w swojej klasie, bo best lap w
 granicach 3:21-3:22 to wci±¿ lepszy czas ni¿ 3:28 teamu Oreca
 Matmut czy 3:24 najwy¿ej sklasyfikowanego Astona Martina.

Data: 2010-11-22 21:34:31
Autor: RoMan Mandziejewicz
Od nowego roku szybciej
Hello huri_khan,

[...]

Po co karmisz trolla? Przecie¿ on sobie kpiny urz±dza.

--
Best regards,

Data: 2010-11-22 11:47:45
Autor: Maciek
Od nowego roku szybciej
Dnia Mon, 22 Nov 2010 11:37:57 +0100, huri_khan napisa³(a):

[...]

Tzw. owczy ped.

Ja mam samochod niestworzony do wyscigow, w ktorym jest milo i cicho do 90
km/h. Pewnie stwarzam zagrozenie?

Pytanie pomocnicze - czy wydaje Ci sie, ze wraz ze wzrostem dopuszczalnej
predkosci rosnie tez rozsadek kierowcow* i poprawia sie ich refleks?

*ktorego ewidentnie w tym kraju brak, bo coz innego mozna powiedziec o
ludziach, ktorzy znajac stan techniczny i inne wady polskich drog jezdza po
nich tak, jakby to byly niemieckie autostrady z wyprostowanymi zakretami?

--
Maciek

Data: 2010-11-22 11:50:26
Autor: Tadeusz
Od nowego roku szybciej

U¿ytkownik "Maciek" <> napisa³ w wiadomo¶ci ...

Ja mam samochod niestworzony do wyscigow, w ktorym jest milo i cicho do 90
km/h.

to twój problem a nie innych

Pewnie stwarzam zagrozenie?

na autostradzie ewidentnie stwarzasz zagro¿enie

Pytanie pomocnicze - czy wydaje Ci sie, ze wraz ze wzrostem dopuszczalnej
predkosci rosnie tez rozsadek kierowcow* i poprawia sie ich refleks?

ro¶nie poziom koncentracji na je¼dzie a przez to jad± bezpieczniej

Data: 2010-11-22 11:52:48
Autor: Maciek
Od nowego roku szybciej
Dnia Mon, 22 Nov 2010 11:50:26 +0100, Tadeusz napisa³(a):

ro¶nie poziom koncentracji na je¼dzie a przez to jad± bezpieczniej

Ty tak na powaznie? Gratuluje poczucia humoru w poniedzialkowe przedpoludnie.

--
Maciek

Data: 2010-11-22 12:05:11
Autor: Tadeusz
Od nowego roku szybciej

[...]

a co? burzy ci to twój skostnia³y ¶wiatopogl±d?
poczytaj sobie trochê na temat wp³ywu prêdko¶ci na bezpieczeñstwo jazdy

http://grupy.scigacz.pl/Fantastyka,2,397318,2006_08.html

W USA zrobiono taki eksperyment. Nies³ychany zupe³nie i w zasadzie tajny.
Znaleziono gdzie¶ na pó³nocnej prowincji, w Maine czy Nowej Anglii kawa³ek
przyzwoitej drogi i zniesiono tam wszelkie ograniczenia prêdko¶ci. Z
os³upieniem i przera¿eniem stwierdzono potem, ¿e ilo¶æ wypadków na tej
drodze spad³a na ³eb na szyjê. Przyczyna jest prosta. Cz³owiek który
prowadzi na w³asne ryzyko, uwa¿a i jest skoncentrowany. Kropka.

Data: 2010-11-22 11:16:27
Autor: Robert Rêdziak
Od nowego roku szybciej
On Mon, 22 Nov 2010 12:05:11 +0100, Tadeusz <t@spam-nie.onet.pl>
wrote:

W USA zrobiono taki eksperyment. Nies³ychany zupe³nie i w zasadzie tajny.

 Na tyle tajny, na ile tajny jest stan Montana:

 http://www.motorists.org/press/montana-no-speed-limit-safety-paradox

Data: 2010-11-22 12:53:41
Autor: Artur Ma¶l±g
Od nowego roku szybciej
W dniu 2010-11-22 12:05, Tadeusz pisze:
(...)
http://grupy.scigacz.pl/Fantastyka,2,397318,2006_08.html

W USA zrobiono taki eksperyment. Nies³ychany zupe³nie i w zasadzie tajny.

Aha - ta tajno¶æ to w czyjej g³owie powsta³a?

(...)

Data: 2010-11-22 12:56:41
Autor: Tadeusz
Od nowego roku szybciej

U¿ytkownik "Artur Ma¶l±g" <> napisa³ w wiadomo¶ci ...
[...]

nie wiem, pytaj cz³owieka pisz±cego na ¶cigaczu
ja tylko cytowa³em...

Data: 2010-11-22 13:05:27
Autor: Artur Ma¶l±g
Od nowego roku szybciej
W dniu 2010-11-22 12:56, Tadeusz pisze:

[...]

Nie napisa³e¶, ¿e to cytat - to raz. Dwa, ¿e bezrefleksyjnie
przeklejanie jakich¶ g³upot istniej±cych w internecie na
poparcie w³asnych tez jest oznak± delikatnie powiedziawszy
nieostro¿no¶ci...

Data: 2010-11-22 13:38:26
Autor: Tadeusz
Od nowego roku szybciej

[...]

przecie¿ poda³em link i zacytowa³em pod nim
nietrudno siê domy¶leæ...

Dwa, ¿e bezrefleksyjnie
przeklejanie jakich¶ g³upot istniej±cych w internecie na
poparcie w³asnych tez jest oznak± delikatnie powiedziawszy
nieostro¿no¶ci...

a czy przejawem ostro¿no¶ci jest pomijanie zasadniczego sensu wypowiedzi na rzecz czepiania siê jednego s³ówka???

Data: 2010-11-22 14:11:48
Autor: Artur Ma¶l±g
Od nowego roku szybciej
W dniu 2010-11-22 13:38, Tadeusz pisze:
(...)
przecie¿ poda³em link

Poda³e¶, nie znaczy to, ¿e ktokolwiek mówi z niego korzystaæ.

i zacytowa³em pod nim nietrudno siê domy¶leæ...

Nie, nie zacytowa³e¶ - cytaty siê zaznacza...

a czy przejawem ostro¿no¶ci jest pomijanie zasadniczego sensu wypowiedzi
na rzecz czepiania siê jednego s³ówka???

Zasadniczy sens czyjej wypowiedzi?

Data: 2010-11-22 14:20:00
Autor: Tadeusz
Od nowego roku szybciej

U¿ytkownik "Artur Ma¶l±g" <> napisa³ w wiadomo¶ci

Zasadniczy sens czyjej wypowiedzi?

zacytowanej...

Data: 2010-11-22 11:59:33
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Od nowego roku szybciej
Powitanko,

Ja mam samochod niestworzony do wyscigow, w ktorym jest milo i cicho do 90
km/h. Pewnie stwarzam zagrozenie?

Jesli jedziesz 20km, to nie ma znaczenia, ale jesli jedziesz kilkaset km, to jadac wolniej jedziesz dluzej. Jadac dluzej jestes bardziej zmeczony. Jak jestes zmeczony, to twoj rfleks i zdolnosc oceny sytuacji maleja, co gorsze wcale nie zdajesz sobie z tego sprawy.
Tak, jadac wolniej stwarzasz zagrozenie, nie tylko dla siebie.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznaæ ma³± szkodliwo¶æ spo³eczn±?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro¿ek)

Data: 2010-11-22 12:52:39
Autor: Artur Ma¶l±g
Od nowego roku szybciej
W dniu 2010-11-22 11:59, Pawel "O'Pajak" pisze:
(...)
[...]

Tak, tak. Nie ma to jak demagogia. Szczególnie, ¿e ró¿nica czasu na
tych kilkuset kilometrach jest niewielka, a tak naprawdê bardziej
zmêczony jest ten kierowca jad±cy spor szybciej. Jak widaæ z cytowanej
wypowiedzi to on sobie nie zdaje z tego sprawy, ale na wszelki wypadek
przypisze to kierowcom je¿d¿±cym  wolniej/spokojniej.

Tak, jadac wolniej stwarzasz zagrozenie, nie tylko dla siebie.

Statystyki mówi± co innego.

Data: 2010-11-22 12:38:55
Autor: Robert Rêdziak
Od nowego roku szybciej
On Mon, 22 Nov 2010 12:52:39 +0100, Artur Ma¶l±g
<futrzak@polbox.com> wrote:

Tak, tak. Nie ma to jak demagogia. Szczególnie, ¿e ró¿nica czasu na
tych kilkuset kilometrach jest niewielka,

 Pó³ godziny na dwustu kilometrach (poni¿ej 2h vs oko³o 2.5h).
 Mówimy oczywi¶cie o niezat³oczonej autostradzie (czyli czym¶, co
 jeszcze w tym kraju jest dostêpne), bo tego dotyczy temat.

Data: 2010-11-22 14:21:24
Autor: Artur Ma¶l±g
Od nowego roku szybciej
<futrzak@polbox.com>  wrote:

[...]

Temat zasadniczo nie dotyczy dla mnie takiej wyimaginowanej sytuacji,
a sytuacji w ogóle, której specyficznym przypadkiem mo¿e byæ ta, o
której piszesz.

Data: 2010-11-22 13:31:42
Autor: Robert Rêdziak
Od nowego roku szybciej
On Mon, 22 Nov 2010 14:21:24 +0100, Artur Ma¶l±g
<futrzak@polbox.com> wrote:

Temat zasadniczo nie dotyczy dla mnie takiej wyimaginowanej sytuacji,
a sytuacji w ogóle, której specyficznym przypadkiem mo¿e byæ ta, o
której piszesz.

 1. Nie jest wyimaginowana. Poda³em odcinek: Emilia-Poznañ Wilda
 (trochê ponad 180km). Je¶li nie znów nie porobili jaki¶ zwê¿ek,
 to w normalnych warunkach zej¶cie poni¿ej dwóch godzin jest jak
 wysikanie dziurki w ¶niegu. Ale gdyby trzymaæ siê trollowych
 80km/h, to wychodzi oko³o 2h15m plus straty na dwóch bramkach.
 Odpadaj± te¿ postoje na tankowanie czy WC, bo ani dystans, ani
 czas nie wymagaj± takowych.

 2. Nie mówimy o jaki¶ specyficznych przypadkach, tylko o
 podniesieniu limitu na autostradach.

Data: 2010-11-22 14:41:07
Autor: Artur Ma¶l±g
Od nowego roku szybciej
<futrzak@polbox.com>  wrote:

[...]

Jak pisa³em - sytuacja bardzo specyficzna, wiêc naprawdê ciê¿ko jej
u¿ywaæ jako argumentu w tej dyskusji. BTW - ta trollowata prêdko¶æ
to by³o 80km/h.

  2. Nie mówimy o jaki¶ specyficznych przypadkach, tylko o
  podniesieniu limitu na autostradach.

Skoro nie mówimy o tych specyficznych przypadkach (tym bardziej wiêc
nie rozumiem Twojego przyk³adu), to doskonale wiesz, ¿e podniesienie
limitu te 10km/h niczego nie zmienia, a ca³e to gadanie jest funta
k³aków nie warte.

Data: 2010-11-22 13:55:44
Autor: Robert Rêdziak
Od nowego roku szybciej
On Mon, 22 Nov 2010 14:41:07 +0100, Artur Ma¶l±g
<futrzak@polbox.com> wrote:

[...]

 A czego mam u¿ywaæ w dyskusji o prêdko¶ci na autostradzie, w tym
 ,,optymalnej''? Przyk³adów z dróg powiatowych?

BTW - ta trollowata prêdko¶æ
to by³o 80km/h.

 Czy napisa³em co¶ innego?

[...]

 Rozumiem, ¿e polska autostrada jest bardzo specyficznym
 przypadkiem, bo mamy tego raptem poni¿ej 1000km, a najd³u¿sza ma
 a¿ 440km, niemniej one istniej± i to w³a¶nie ich dotyczy
 podniesienie prêdko¶ci ze 130 na 140km/h, troll za¶ twierdzi, ¿e
 optymalne na nich jest 80km/h.

Data: 2010-11-22 15:59:21
Autor: to
Od nowego roku szybciej
begin Robert Rędziak
 Rozumiem, że polska autostrada jest bardzo specyficznym przypadkiem, bo
 mamy tego raptem poniżej 1000km, a najdÅ‚uższa ma aż 440km, niemniej one
 140km/h, troll zaÅ› twierdzi, że optymalne na nich jest 80km/h.

Widzę, że Twoja ignorancja sięgnęła zenitu, nie tylko nie potrafisz odeprzeć przytoczonych przeze mnie argumentów szwedzkich naukowców, ale jeszcze starasz się mnie obrazić. --
ignorance is bliss

Data: 2010-11-22 16:14:03
Autor: Robert Rêdziak
Od nowego roku szybciej
On 22 Nov 2010 15:59:21 GMT, to <to@abc.xyz> wrote:

Widzê, ¿e Twoja ignorancja siêgnê³a zenitu, nie tylko nie potrafisz odeprzeæ przytoczonych przeze mnie argumentów szwedzkich naukowców,

 Jakich argumentów? Wska¿esz?

Data: 2010-11-22 21:50:51
Autor: Pszemol
Od nowego roku szybciej
"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4cea9359$0$20989$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie przytoczyłeś żadnych argumentów ani metodologii szwedzkich
naukowców. Przytoczyłeś tylko jakieś tezy przypisując je naukowcom
bez podania żadnych źródeł.
Poza tym, ignorancja jest Twoją domeną i mottem życiowym jest
pochwała ignorancji.

Data: 2010-11-22 16:59:54
Autor: The_EaGle
Od nowego roku szybciej
W dniu 2010-11-22 12:52, Artur Ma¶l±g pisze:
[...]

Raczysz ¿artowaæ prawda?

Jadê 800km to jadaæ 140km/h zajmie mi to 5h i 40min
lub jad±c 90km/h 8h i 50min ciekawe kiedy bêdê bardziej zmêczony...
Ja nie wiem jak Ty ale ja siê mêczê od d³ugo¶ci jazdy a nie od szybko¶ci pomimo ¿e faktycznie w samochodzie jest g³o¶niej.
Oczywi¶cie mówiê o je¼dzie autostrad± gdzie realnie mo¿esz uzyskaæ ¶redni± prêdko¶æ 130-140km/h a nie DK gdzie uzyskanie 100km/h oznacza ryzykowanie ¿ycia co 5 min.

Tak, jadac wolniej stwarzasz zagrozenie, nie tylko dla siebie.

Statystyki mówi± co innego.

Statystyki wypadków to dopiero demagogia. Wiêkszo¶æ wypadków wg policji jest spowodowana niedostosowaniem prêdko¶ci do warunków choæby¶ porusza³ siê z przepisow± prêdko¶ci± i najecha³ na wybiegaj±cego jelenia. Dostaniesz mandat za niedostosowanie prêdko¶ci...

Rafa³

Data: 2010-11-22 16:06:58
Autor: Waldek Godel
Od nowego roku szybciej
Dnia Mon, 22 Nov 2010 16:59:54 +0100, The_EaGle napisa³(a):

Raczysz ¿artowaæ prawda?

Jadê 800km to jadaæ 140km/h zajmie mi to 5h i 40min
lub jad±c 90km/h 8h i 50min ciekawe kiedy bêdê bardziej zmêczony...

Po raz kolejny http://www.youtube.com/watch?v=-sMx9efVw6Y
- 17 minut ró¿nicy na 600 km, w sytuacji, kiedy szybszy móg³ jechaæ w
zasadzie bez ograniczeñ. Na krajowych drogach ró¿nica bêdzie jeszcze
mniejsza

Ja nie wiem jak Ty ale ja siê mêczê od d³ugo¶ci jazdy a nie od szybko¶ci pomimo ¿e faktycznie w samochodzie jest g³o¶niej.

Nie wiem jak Ciebie, ale normalnego cz³owieka mêczy równie¿ konieczno¶æ
zachowania wzmo¿onej uwagi. Jad±c wolniej, nie wyprzedzaj±c na si³ê itp
jest siê mniej zestresowanym. A stres - mêczy.
Fakt, jest pewna garstka ludzi, których strasznie stresuje, ¿e jak nie
wyprzedz± wszystkich na trasie, to im wieczorem nie stanie.

Data: 2010-11-22 16:17:11
Autor: Robert Rêdziak
Od nowego roku szybciej
On Mon, 22 Nov 2010 16:06:58 +0000, Waldek Godel
[...]

 Tylko wolniejszy te¿ by³ ograniczony wy³±cznie mo¿liwo¶ciami
 pojazdu i jecha³ z maksymaln± prêdko¶ci±. Dlaczego nie poka¿esz
 porówania dwóch takich samych pierdów, jednego nie
 przekraczaj±cego 80km/h, drugiego 140km/h?

Data: 2010-11-22 19:51:29
Autor: Adam P³aszczyca
Od nowego roku szybciej
Dnia Mon, 22 Nov 2010 16:06:58 +0000, Waldek Godel napisa³(a):

Nie wiem jak Ciebie, ale normalnego cz³owieka mêczy równie¿ konieczno¶æ
zachowania wzmo¿onej uwagi. Jad±c wolniej, nie wyprzedzaj±c na si³ê itp
jest siê mniej zestresowanym. A stres - mêczy.

W przypadku wolnej jazdy musze ca³y czas sie mêczyæ, ¿by ta uwagê zachowaæ.
Przy szybkiej je¼dzie nie nu¿ê siê.

Data: 2010-11-24 12:11:57
Autor: Yans van Horn
Od nowego roku szybciej
On 2010-11-22 17:06, Waldek Godel wrote:
[...]

ROTFL :-) A jak by do porównania wzieli dragstera, to okaza³o by siê, ¿e wygra³by ten dychawiczny diesel :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-11-22 18:10:01
Autor: Artur Ma¶l±g
Od nowego roku szybciej
W dniu 2010-11-22 16:59, The_EaGle pisze:

> Raczysz ¿artowaæ prawda?

Nie.

> Jadê 800km to jadaæ 140km/h zajmie mi to 5h i 40min

Aha - je¿eli ma Ci to tyle zaj±æ, to mówisz o ¶redniej. Je¿eli
o ¶redniej, to ju¿ masz pozamiatane, poniewa¿ osi±gniêcie takiej
¶redniej na d³u¿szej trasie to zdrowe deptanie w pod³ogê i nie mówimy
o 160km/h.

> lub jad±c 90km/h 8h i 50min ciekawe kiedy bêdê bardziej zmêczony...

Ciê¿ko powiedzieæ, poniewa¿ trudno stwierdziæ jak to bêdzie wygl±da³o
w rzeczywisto¶ci.

> Ja nie wiem jak Ty ale ja siê mêczê od d³ugo¶ci jazdy a nie od szybko¶ci
> pomimo ¿e faktycznie w samochodzie jest g³o¶niej.

To nie mój problem i niespecjalnie mnie interesuje. Jazda z wy¿szymi
prêdko¶ciami niestety wymaga zdecydowanie wiêkszej uwagi ni¿ jazda
normalna, a co za tym idzie mêczy zdecydowanie bardziej, ni¿ siê
wielu osobom wydaje.

> Oczywi¶cie mówiê o je¼dzie autostrad± gdzie realnie mo¿esz uzyskaæ
> ¶redni± prêdko¶æ 130-140km/h

No, a autor podwa¿onej tezy "Pawel "O'Pajak"" pisa³ oczywi¶cie
o je¼dzie 90-140km/h.

> a nie DK gdzie uzyskanie 100km/h oznacza
> ryzykowanie ¿ycia co 5 min.

Na DK 100km/h? Wolne ¿arty - ka¿dy kto siê mo¿e pochwaliæ tak± ¶redni±
mo¿e byæ zaliczony przeze mnie do dumnej grupy ludzi z deficytem
umys³owym.

> Statystyki wypadków to dopiero demagogia.

Jasne - jak niewygodna to demagoga.

> Wiêkszo¶æ wypadków wg policji
   ^^^^^^^^^
> jest spowodowana niedostosowaniem prêdko¶ci do warunków choæby¶ porusza³
> siê z przepisow± prêdko¶ci± i najecha³ na wybiegaj±cego jelenia.
                                 ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Udowodnij. Nawet na ironiê trzeba uwa¿aj, ¿eby siê za wcze¶nie nie
zu¿y³a moralnie.

> Dostaniesz mandat za niedostosowanie prêdko¶ci...

Zale¿y od okoliczno¶ci.

--
Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro.

Data: 2010-11-22 19:50:06
Autor: Adam P³aszczyca
Od nowego roku szybciej
Dnia Mon, 22 Nov 2010 12:52:39 +0100, Artur Ma¶l±g napisa³(a):
Tak, tak. Nie ma to jak demagogia. Szczególnie, ¿e ró¿nica czasu na
tych kilkuset kilometrach jest niewielka, a tak naprawdê bardziej
zmêczony jest ten kierowca jad±cy spor szybciej. Jak widaæ z cytowanej

Oczywi¶cie. U mnie na przyk³ad to drobne 1,5 godziny i totalne zmêczenie po
wolnej je¼dzie. Dystans - 500km.

Data: 2010-11-22 15:57:24
Autor: The_EaGle
Od nowego roku szybciej
W dniu 2010-11-22 11:47, Maciek pisze:
[...]

Ty jeste¶ z tych co by krzyczeli w XVIII ¿e poci±g to z³o bo dyli¿ansy s± lepsze?

Ja mam samochod niestworzony do wyscigow, w ktorym jest milo i cicho do 90
km/h. Pewnie stwarzam zagrozenie?

Jak ró¿nica w prêdko¶ci do innych samochód jest wiêksza ni¿ gdyby¶ jecha³ np 130 to tak - stwarzasz wiêksze zagro¿enie...

Pytanie pomocnicze - czy wydaje Ci sie, ze wraz ze wzrostem dopuszczalnej
predkosci rosnie tez rozsadek kierowcow* i poprawia sie ich refleks?

Na pewno ro¶nie poziom adrenaliny jak jedziesz szybciej, jak jedziesz wolniej to ro¶nie znudzenie i senno¶æ...

Pozdrawiam
Rafa³

Data: 2010-11-22 13:04:58
Autor: Pszemol
Od nowego roku szybciej
"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4cea35fb$0$20993$65785112news.neostrada.pl...
Dokładnie, ja moją ekologiczną Toyotą Prius nigdy nie przekraczam 90 km/h
na autostradzie i dzięki temu dojeżdżam z punktu A do punktu B szybciej
i bezpieczniej.

Zgoda że bezpieczniej... być może. Ale szybciej niż co?

Przypominasz mi tego wróbelka ze starego dowcipu
co to miał jedno skrzydełko bardziej....

Data: 2010-11-23 10:29:52
Autor: Scypio
Od nowego roku szybciej
Dnia Mon, 22 Nov 2010 10:17:25 +0100, Albercik napisal(a):
+ ~10% przek³amania licznikowego
na autostradzie licznikowo bêdzie mo¿na cisn±æ przesz³o 160km/h co uwa¿am za zabójcz± prêdko¶æ dla co niektórych. Selekcja naturalna zyska tym samym lepsze narzêdzie.

Najbardziej niebezpieczne s± auta gdzie licznik przek³amuje. Jeden taki facio mia³ malucha, jecha³ 50km/h a na liczniku mia³ 200. Oczywi¶cie siê zabi³. Wszak¿e faktyczna prêdko¶æ pojazdu nie ma ¿adnego znaczenia, liczy siê to co jest na liczniku :)

pozdrawiam, --
scypio

Data: 2010-11-23 23:15:43
Autor: robertcb
Od nowego roku szybciej

Najbardziej niebezpieczne sa auta gdzie licznik przeklamuje. Jeden taki facio mial malucha, jechal 50km/h a na liczniku mial 200. Oczywiscie si&ecirc; zabil.
a moze od razu 500?

z tego co pamietam to licznik w maluchu jest do 140

Data: 2010-11-22 12:14:11
Autor: kamil d
Od nowego roku szybciej
W dniu 2010-11-22 08:55, Tomasz Pyra pisze:
Prezydent podpisał umowę

Umowę to faktycznie ktoś podpisał ale nie dotyczy ona podniesienia limitów.

"[...] jak i przygotowania do wprowadzenia systemu automatycznego nadzoru ruchu drogowego, który ma połączyć wszystkie fotoradary w jedną, zautomatyzowaną sieć."

"Nowe przepisy dotyczące fotoradarów wprowadzają podstawy do utworzenia zapowiadanego od dawna systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym. Zdjęcia wykonane przez fotoradary trafią do głównego komputera, który za pośrednictwem bazy Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK) zidentyfikuje właściciela samochodu i prześle do niego wezwanie. Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, to zautomatyzowaną sieć fotoradarów będziemy mieć w Polsce już w lipcu przyszłego roku."

http://kut.as/info-z-onetu

--
kamil d

Od nowego roku szybciej