Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Odłączać klemy czy nie?

Odłączać klemy czy nie?

Data: 2014-12-11 09:31:57
Autor: Tomasz Pyra
Odłączać klemy czy nie?
Dnia Thu, 11 Dec 2014 09:02:23 +0100, Trybun napisał(a):

Pierwszy raz w życiu jestem zmuszony doładować akumulator. Bateria nie wiadomo ilu letnia, a na dodatek chyba jak na diesla trochę za mała - 34 Ah. W zeszłym roku jeszcze jako tako odpalał, a teraz już przy -2 stopniach ledwo kręci... Ale mniejsza z tym, chodzi mi o sposób ładowania - auto kupione używane i diabeł jeden wie co w nim siedzi. A więc jest obawa czy odłączenie aku nie zaszkodzi elektronice, a  może bardziej należy bać się podłączenia prostownika do baterii podłączonej w aucie?

Odłączenie akumulatora zaszkodzić nie zaszkodzi - tyle że najwyżej radio
zapomni stacje, zegarek się skasuje, szyby elektryczna zapomną krańcowych
pozycji itp. itd.

Zostawienie go podłączonego w czasie ładowania w zasadzie nie przeszkadza,
no chyba że masz jakąś dziwną ładowarkę.

Data: 2014-12-11 07:41:48
Autor: Pszemol
Odłączać klemy czy nie?
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:n2jxkev95rgp.12mle6glkadg0.dlg40tude.net...
Dnia Thu, 11 Dec 2014 09:02:23 +0100, Trybun napisał(a):

Pierwszy raz w życiu jestem zmuszony doładować akumulator. Bateria nie
wiadomo ilu letnia, a na dodatek chyba jak na diesla trochę za mała - 34
Ah. W zeszłym roku jeszcze jako tako odpalał, a teraz już przy -2
stopniach ledwo kręci... Ale mniejsza z tym, chodzi mi o sposób
ładowania - auto kupione używane i diabeł jeden wie co w nim siedzi. A
więc jest obawa czy odłączenie aku nie zaszkodzi elektronice, a  może
bardziej należy bać się podłączenia prostownika do baterii podłączonej w
aucie?

Odłączenie akumulatora zaszkodzić nie zaszkodzi - tyle że najwyżej radio
zapomni stacje, zegarek się skasuje, szyby elektryczna zapomną krańcowych
pozycji itp. itd.

A często fabryczne radio ma też zabezpieczenie antywłamaniowe
i po odłączeniu zasilania będziesz musiał wpisać hasło/kod aby
go odblokować - sprawdź czy masz ten kod zanim będziesz miał problem.

Zostawienie go podłączonego w czasie ładowania w zasadzie nie przeszkadza,
no chyba że masz jakąś dziwną ładowarkę.

Albo uszkodzony aku, który w ogóle nie trzyma już napięcie,
lub ma przerwę w obwodzie itp.

Data: 2014-12-11 21:07:33
Autor: Trybun
Odłączać klemy czy nie?
W dniu 2014-12-11 o 14:41, Pszemol pisze:

A często fabryczne radio ma też zabezpieczenie antywłamaniowe
i po odłączeniu zasilania będziesz musiał wpisać hasło/kod aby
go odblokować - sprawdź czy masz ten kod zanim będziesz miał problem.


Jak to zrobić aby było wiadome czy radio jest kodowane?

Data: 2014-12-12 07:50:25
Autor: Pszemol
Odłączać klemy czy nie?
"Trybun" <ilih@jachu.ru> wrote in message news:5489f977$0$2150$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2014-12-11 o 14:41, Pszemol pisze:

A często fabryczne radio ma też zabezpieczenie antywłamaniowe
i po odłączeniu zasilania będziesz musiał wpisać hasło/kod aby
go odblokować - sprawdź czy masz ten kod zanim będziesz miał problem.

Jak to zrobić aby było wiadome czy radio jest kodowane?

No jeśli to radio "fabryczne", które przyszło z samochodem, to
warto zapytać u dealera tej marki i upewnić się że masz taki kod.
Jeśli to radio ze sklepu, które ktoś dołożył sobie sam, to też
możesz zerknąć do instrukcji do radia gdzieś w sieci, wystarczy
że sprawdzisz jaki to producent/model... Trzeba wygooglać.

Data: 2014-12-13 12:39:12
Autor: Trybun
Odłączać klemy czy nie?
W dniu 2014-12-12 o 14:50, Pszemol pisze:
"Trybun" <ilih@jachu.ru> wrote in message news:5489f977$0$2150$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2014-12-11 o 14:41, Pszemol pisze:

A często fabryczne radio ma też zabezpieczenie antywłamaniowe
i po odłączeniu zasilania będziesz musiał wpisać hasło/kod aby
go odblokować - sprawdź czy masz ten kod zanim będziesz miał problem.

Jak to zrobić aby było wiadome czy radio jest kodowane?

No jeśli to radio "fabryczne", które przyszło z samochodem, to
warto zapytać u dealera tej marki i upewnić się że masz taki kod.
Jeśli to radio ze sklepu, które ktoś dołożył sobie sam, to też
możesz zerknąć do instrukcji do radia gdzieś w sieci, wystarczy
że sprawdzisz jaki to producent/model... Trzeba wygooglać.

No tak, ale przecież nie będę dzwonił do Niemieckiego dystrybutora z zapytaniem czy taki a taki egzemplarz auta ma zamontowane kodowane radio... Więc pytam jak by  można sprawdzić czy jest zakodowane. Jako ciekawostkę powiem że 2 moje ostatnie auta (poza kodem odblokowującym w papierach wozu) miały kodowanie  o którym informowały w momencie włączenia, na krótko pokazywał się komunikat "Code" na wyświetlaczu, przy tym nie pokazuje się żaden komunikat.

Data: 2014-12-12 23:12:16
Autor: re
Odłączać klemy czy nie?


Użytkownik "Trybun"


Jak to zrobić aby było wiadome czy radio jest kodowane?
-- -
A po ... Ci to wiedzieć ?! Takie radio, co tam masz, kosztuje dzisiaj pewnie mniej niż 100zł

Data: 2014-12-13 12:40:11
Autor: Trybun
Odłączać klemy czy nie?
W dniu 2014-12-12 o 23:12, re pisze:


Użytkownik "Trybun"


Jak to zrobić aby było wiadome czy radio jest kodowane?
-- -
A po ... Ci to wiedzieć ?! Takie radio, co tam masz, kosztuje dzisiaj pewnie mniej niż 100zł

Przy zakupie auta od razu pomyślałem o zakupie jakiegoś porządnego radia, jednak jak się okazuje to fabrycznie zamontowane jest zintegrowane z alarmem. Na czym ta integracja polega, nie mam pojęcia, tzn czy jakoś jest zintegrowane głęboko czy to tylko diodka alarmu na nim  świeci, więc wolę nie grzebać aby czego nie schrzanić.

Data: 2014-12-12 23:09:57
Autor: re
Odłączać klemy czy nie?


Użytkownik "Pszemol"

A często fabryczne radio ma też zabezpieczenie antywłamaniowe
i po odłączeniu zasilania będziesz musiał wpisać hasło/kod aby
go odblokować - sprawdź czy masz ten kod zanim będziesz miał problem.
-- -
I jak nie ma tego kodu to co ma zrobić ???

Data: 2014-12-12 23:14:42
Autor: Tomasz Pyra
Odłączać klemy czy nie?
Dnia Fri, 12 Dec 2014 23:09:57 +0100, re napisał(a):

I jak nie ma tego kodu to co ma zrobić ???

Pewnie pojechać do ASO gdzie za kilka stówek podadzą Ci taki kod na
podstawie nr seryjnego radia lub VIN.

Albo nigdy nie doprowadzać do przerwy w zasilaniu.

No ewentualnie poszukać jakiś magików którzy wgrywają jakiś znany kod.

Data: 2014-12-12 23:46:55
Autor: Czesław Wiśniak
Odłączać klemy czy nie?
I jak nie ma tego kodu to co ma zrobić ???

Pewnie pojechać do ASO gdzie za kilka stówek podadzą Ci taki kod na
podstawie nr seryjnego radia lub VIN.

Albo nigdy nie doprowadzać do przerwy w zasilaniu.

No ewentualnie poszukać jakiś magików którzy wgrywają jakiś znany kod.

Poszukac w internecie :)

Data: 2014-12-13 02:24:30
Autor: re
Odłączać klemy czy nie?


Użytkownik "Tomasz Pyra"

I jak nie ma tego kodu to co ma zrobić ???

Pewnie pojechać do ASO gdzie za kilka stówek podadzą Ci taki kod na
podstawie nr seryjnego radia lub VIN.
-- -
Pytałem retorycznie. Jaki jest sens zastanawiać się nad radiem jak prędzej czy później prądu braknie.

Data: 2014-12-13 11:46:03
Autor: Tomasz Pyra
Odłączać klemy czy nie?
Dnia Sat, 13 Dec 2014 02:24:30 +0100, re napisał(a):

Użytkownik "Tomasz Pyra"

I jak nie ma tego kodu to co ma zrobić ???

Pewnie pojechać do ASO gdzie za kilka stówek podadzą Ci taki kod na
podstawie nr seryjnego radia lub VIN.
-- -
Pytałem retorycznie. Jaki jest sens zastanawiać się nad radiem jak prędzej czy później prądu braknie.

W zasadzie jak będziesz o tym pamiętał przy wymianie akumulatorów, to można
całe życie samochodu nie doprowadzić do przerwy w zasilaniu :)

Data: 2014-12-13 13:54:26
Autor: re
Odłączać klemy czy nie?


Użytkownik "Tomasz Pyra"


I jak nie ma tego kodu to co ma zrobić ???

Pewnie pojechać do ASO gdzie za kilka stówek podadzą Ci taki kod na
podstawie nr seryjnego radia lub VIN.
-- -
Pytałem retorycznie. Jaki jest sens zastanawiać się nad radiem jak prędzej
czy później prądu braknie.

W zasadzie jak będziesz o tym pamiętał przy wymianie akumulatorów, to można
całe życie samochodu nie doprowadzić do przerwy w zasilaniu :)
-- -
Można ? Przy ostatnich problemach z odpalaniem na starym akumulatorze spadało poniżej podtrzymania.

Data: 2014-12-13 19:52:27
Autor: Tomasz Pyra
Odłączać klemy czy nie?
Dnia Sat, 13 Dec 2014 13:54:26 +0100, re napisał(a):

Można ? Przy ostatnich problemach z odpalaniem na starym akumulatorze spadało poniżej podtrzymania.

Wtedy masz motywację żeby szybciej wymieniać akumulator :)

Data: 2014-12-13 12:40:50
Autor: Trybun
Odłączać klemy czy nie?
W dniu 2014-12-12 o 23:09, re pisze:


Użytkownik "Pszemol"

A często fabryczne radio ma też zabezpieczenie antywłamaniowe
i po odłączeniu zasilania będziesz musiał wpisać hasło/kod aby
go odblokować - sprawdź czy masz ten kod zanim będziesz miał problem.
-- -
I jak nie ma tego kodu to co ma zrobić ???

Pozostaje "złota rączka" pana Henia...;-)

Data: 2014-12-11 09:45:49
Autor: Trybun
Odłączać klemy czy nie?
W dniu 2014-12-11 o 09:31, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Thu, 11 Dec 2014 09:02:23 +0100, Trybun napisał(a):

Pierwszy raz w życiu jestem zmuszony doładować akumulator. Bateria nie
wiadomo ilu letnia, a na dodatek chyba jak na diesla trochę za mała - 34
Ah. W zeszłym roku jeszcze jako tako odpalał, a teraz już przy -2
stopniach ledwo kręci... Ale mniejsza z tym, chodzi mi o sposób
ładowania - auto kupione używane i diabeł jeden wie co w nim siedzi. A
więc jest obawa czy odłączenie aku nie zaszkodzi elektronice, a  może
bardziej należy bać się podłączenia prostownika do baterii podłączonej w
aucie?
Odłączenie akumulatora zaszkodzić nie zaszkodzi - tyle że najwyżej radio
zapomni stacje, zegarek się skasuje, szyby elektryczna zapomną krańcowych
pozycji itp. itd.

Zostawienie go podłączonego w czasie ładowania w zasadzie nie przeszkadza,
no chyba że masz jakąś dziwną ładowarkę.

Radio chyba jest kodowane. Trochę za dużo tych itp itd. Myślę że nawet auto nie chodzi na fabrycznym sofcie, najprawdopodobniej ma wycięty FAP i wgrane alternatywne oprogramowanie, aż strach pomyśleć co się będzie działo w razie resetu kompa..

Co to znaczy dziwna ładowarka, w sumie mam w garażu 3 różne prostowniki, jak rozpoznać który będzie najlepszy?

Data: 2014-12-11 21:30:39
Autor: neoniusz
Odłączać klemy czy nie?
W dniu 11.12.2014 o 09:45, Trybun pisze:
Radio chyba jest kodowane. Trochę za dużo tych itp itd. Myślę że nawet
auto nie chodzi na fabrycznym sofcie, najprawdopodobniej ma wycięty FAP
i wgrane alternatywne oprogramowanie, aż strach pomyśleć co się będzie
działo w razie resetu kompa..

Co to znaczy dziwna ładowarka, w sumie mam w garażu 3 różne prostowniki,
jak rozpoznać który będzie najlepszy?

Soft sie od odlaczenia aku nie rozladuje, nie rob sobie jaj. Radio to co innego.

Data: 2014-12-11 21:31:18
Autor: neoniusz
Odłączać klemy czy nie?
W dniu 11.12.2014 o 21:30, neoniusz pisze:
Radio chyba jest kodowane. Trochę za dużo tych itp itd. Myślę że nawet
auto nie chodzi na fabrycznym sofcie, najprawdopodobniej ma wycięty FAP
i wgrane alternatywne oprogramowanie, aż strach pomyśleć co się będzie
działo w razie resetu kompa..

Co to znaczy dziwna ładowarka, w sumie mam w garażu 3 różne prostowniki,
jak rozpoznać który będzie najlepszy?

rozladuje

*resetuje

Data: 2014-12-13 12:36:24
Autor: Trybun
Odłączać klemy czy nie?
W dniu 2014-12-11 o 21:30, neoniusz pisze:
W dniu 11.12.2014 o 09:45, Trybun pisze:
Radio chyba jest kodowane. Trochę za dużo tych itp itd. Myślę że nawet
auto nie chodzi na fabrycznym sofcie, najprawdopodobniej ma wycięty FAP
i wgrane alternatywne oprogramowanie, aż strach pomyśleć co się będzie
działo w razie resetu kompa..

Co to znaczy dziwna ładowarka, w sumie mam w garażu 3 różne prostowniki,
jak rozpoznać który będzie najlepszy?

Soft sie od odlaczenia aku nie rozladuje, nie rob sobie jaj. Radio to co innego.

Nie istnieje możliwość powrotu do "ustawień fabrycznych"?

Data: 2014-12-12 19:26:27
Autor: Tomasz Pyra
Odłączać klemy czy nie?
Dnia Thu, 11 Dec 2014 09:45:49 +0100, Trybun napisał(a):

Radio chyba jest kodowane. Trochę za dużo tych itp itd. Myślę że nawet auto nie chodzi na fabrycznym sofcie, najprawdopodobniej ma wycięty FAP i wgrane alternatywne oprogramowanie, aż strach pomyśleć co się będzie działo w razie resetu kompa..

Tu nie masz się co obawiać.
Program znajduje się w pamięci nieulotnej i przetrwa odłączenie zasilania.

Natomiast zginąć mogą te dane które trzyma w pamięci ulotnej, czyli np.
przebieg dzienny, stacje radiowe itp. itd.
Jak radio kodowane, to trzeba będzie odkodować.


Co to znaczy dziwna ładowarka, w sumie mam w garażu 3 różne prostowniki, jak rozpoznać który będzie najlepszy?

Myślę o jakiś cudakach, co to same zgadują co to za rodzaj akumulatora do
niej jest podłączony i co mają z nim robić.
W sumie problemu może nie być, ale myślę że taka ładowarka z jej automatyką
może źle współpracować z "żywym" samochodem zamiast samym tylko
akumulatorem.

Data: 2014-12-13 12:37:41
Autor: Trybun
Odłączać klemy czy nie?
W dniu 2014-12-12 o 19:26, Tomasz Pyra pisze:

Radio chyba jest kodowane. Trochę za dużo tych itp itd. Myślę że nawet
auto nie chodzi na fabrycznym sofcie, najprawdopodobniej ma wycięty FAP
i wgrane alternatywne oprogramowanie, aż strach pomyśleć co się będzie
działo w razie resetu kompa..
Tu nie masz się co obawiać.
Program znajduje się w pamięci nieulotnej i przetrwa odłączenie zasilania.

Natomiast zginąć mogą te dane które trzyma w pamięci ulotnej, czyli np.
przebieg dzienny, stacje radiowe itp. itd.
Jak radio kodowane, to trzeba będzie odkodować.

A te wszystkie potencjalne zmiany wprowadzone w sofcie przez poprzedniego właściciela? Rozumiem że to jest tak jak w kompie, czy telefonie - reset do ustawiań fabrycznych nie zmieni wgranej aktualizacji/modyfikacji systemu, ale takie jakieś drobne zmiany mogą chyba przecież zostać cofnięte przez reset..?
Radio to mały problem - znam takiego magika który za 30zł nie tylko je odkoduje ale nawet zdejmie konieczność wpisywania kodu na przyszłość.



Co to znaczy dziwna ładowarka, w sumie mam w garażu 3 różne prostowniki,
jak rozpoznać który będzie najlepszy?
Myślę o jakiś cudakach, co to same zgadują co to za rodzaj akumulatora do
niej jest podłączony i co mają z nim robić.
W sumie problemu może nie być, ale myślę że taka ładowarka z jej automatyką
może źle współpracować z "żywym" samochodem zamiast samym tylko
akumulatorem.
No nie, aż tak to nie są te moje prostowniki zaawansowane technicznie..

Data: 2014-12-11 09:53:51
Autor: Ghost
Odłączać klemy czy nie?


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n2jxkev95rgp.12mle6glkadg0.dlg@40tude.net...

Dnia Thu, 11 Dec 2014 09:02:23 +0100, Trybun napisał(a):

Odłączenie akumulatora zaszkodzić nie zaszkodzi - tyle że najwyżej radio
zapomni stacje, zegarek się skasuje, szyby elektryczna zapomną krańcowych
pozycji itp. itd.

Oraz alarm (być może, że) będzie wył do usranej śmierci.

Data: 2014-12-11 09:59:09
Autor: Czesław Wiśniak
Odłączać klemy czy nie?
Odłączenie akumulatora zaszkodzić nie zaszkodzi - tyle że najwyżej radio
zapomni stacje, zegarek się skasuje, szyby elektryczna zapomną krańcowych
pozycji itp. itd.

Oraz alarm (być może, że) będzie wył do usranej śmierci.

To trzeba wylaczyc syrene alarmu.

Odłączać klemy czy nie?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona