|
Data: 2014-12-11 09:54:08 |
Autor: Czesław Wiśniak |
Odłączać klemy czy nie? |
Pierwszy raz w życiu jestem zmuszony doładować akumulator. Bateria nie
wiadomo ilu letnia, a na dodatek chyba jak na diesla trochę za mała - 34 Ah. W zeszłym roku jeszcze jako tako odpalał, a teraz już przy -2 stopniach ledwo kręci... Ale mniejsza z tym, chodzi mi o sposób ładowania - auto kupione używane i diabeł jeden wie co w nim siedzi. A więc jest obawa czy odłączenie aku nie zaszkodzi elektronice, a może bardziej należy bać się podłączenia prostownika do baterii podłączonej w aucie?
Odlaczenie akumulatora w jakims starszym aucie zaszkodzic nie powinno , to tylko w niektorych nowych trzeba chyba cos ustawiac w kompie na nowo ?
Ladowac spokojnie mozesz na aucie bez zdejmowania klem jesli twoj prostownik nie podaje napiecia 19V jak u niektorych ;)
Jednak musisz wiedziec, ze jak przyjdzie -10 to ten akumulator zaraz padnie bo juz jest mocno zasiarczony skoro ledwo odpalal poprzedniej zimy.
A co za diesel ze taki maly aku ?
|
|
|
Data: 2014-12-11 11:22:44 |
Autor: Trybun |
Odłączać klemy czy nie? |
W dniu 2014-12-11 o 09:54, Czesław Wiśniak pisze:
Pierwszy raz w życiu jestem zmuszony doładować akumulator. Bateria nie
wiadomo ilu letnia, a na dodatek chyba jak na diesla trochę za mała - 34 Ah. W zeszłym roku jeszcze jako tako odpalał, a teraz już przy -2 stopniach ledwo kręci... Ale mniejsza z tym, chodzi mi o sposób ładowania - auto kupione używane i diabeł jeden wie co w nim siedzi. A więc jest obawa czy odłączenie aku nie zaszkodzi elektronice, a może bardziej należy bać się podłączenia prostownika do baterii podłączonej w aucie?
Odlaczenie akumulatora w jakims starszym aucie zaszkodzic nie powinno , to tylko w niektorych nowych trzeba chyba cos ustawiac w kompie na nowo ?
Ladowac spokojnie mozesz na aucie bez zdejmowania klem jesli twoj prostownik nie podaje napiecia 19V jak u niektorych ;)
Jednak musisz wiedziec, ze jak przyjdzie -10 to ten akumulator zaraz padnie bo juz jest mocno zasiarczony skoro ledwo odpalal poprzedniej zimy.
A co za diesel ze taki maly aku ?
Trudno powiedzieć czy to stare czy nowe auto, trzy cylindry z czterema zaworami to mogłoby świadczyć że jest z tych nowszych. Jakby nie było ma już 8 lat.
No nie bardzo wiem jakie prądy one generują, tylko na jednym z nich (jeszcze PRLowskim) jest tabliczka że podaje prąd do 15V. Dwa pozostałe to takie hybrydy wielozakresowe. Czyli jak już to ładować tylko tym starym..?
Auto w zeszłym roku zapalało dość poprawnie, w garażu bywało i po -10 a zawsze odpalał. Teraz problemem być może jest to że w międzyczasie kupiłem drugie auto, i to głównie nim jeżdżę, a tym dieselkiem tylko od czasu do czasu, a na dodatek na krótkich dystansach..
Jest to 1.5 litrowy silnik CRDI, i raczej na pewno nie jest to zalecany przez producenta akumulator. Wnęka jest wyraźnie pod coś większego. Niestety, takie są uroki kupowania używanych samochodów..
|
|
|
Data: 2014-12-11 22:53:35 |
Autor: RadoslawF |
Odłączać klemy czy nie? |
Dnia 2014-12-11 11:22, Użytkownik Trybun napisał:
Trudno powiedzieć czy to stare czy nowe auto, trzy cylindry z czterema
zaworami to mogłoby świadczyć że jest z tych nowszych. Jakby nie było ma
już 8 lat.
No nie bardzo wiem jakie prÄ…dy one generujÄ…, tylko na jednym z nich
(jeszcze PRLowskim) jest tabliczka że podaje prąd do 15V. Dwa pozostałe
to takie hybrydy wielozakresowe. Czyli jak już to ładować tylko tym
starym..?
Auto w zeszłym roku zapalało dość poprawnie, w garażu bywało i po -10 a
zawsze odpalał. Teraz problemem być może jest to że w międzyczasie
kupiłem drugie auto, i to głównie nim jeżdżę, a tym dieselkiem tylko od
czasu do czasu, a na dodatek na krótkich dystansach..
Jest to 1.5 litrowy silnik CRDI, i raczej na pewno nie jest to zalecany
przez producenta akumulator. Wnęka jest wyraźnie pod coś większego.
Niestety, takie są uroki kupowania używanych samochodów..
34Ah to akumulator od malucha, ktoś wstawił bo pewnie najtańszy
na rynku. Sprawdź jaką pojemność zaleca producent i taki
lub pojemniejszy wstaw.
Pozdrawiam
|
|
|
Data: 2014-12-13 12:41:46 |
Autor: Trybun |
Odłączać klemy czy nie? |
W dniu 2014-12-11 o 22:53, RadoslawF pisze:
Dnia 2014-12-11 11:22, Użytkownik Trybun napisał:
Trudno powiedzieć czy to stare czy nowe auto, trzy cylindry z czterema
zaworami to mogłoby świadczyć że jest z tych nowszych. Jakby nie było ma
już 8 lat.
No nie bardzo wiem jakie prÄ…dy one generujÄ…, tylko na jednym z nich
(jeszcze PRLowskim) jest tabliczka że podaje prąd do 15V. Dwa pozostałe
to takie hybrydy wielozakresowe. Czyli jak już to ładować tylko tym
starym..?
Auto w zeszłym roku zapalało dość poprawnie, w garażu bywało i po -10 a
zawsze odpalał. Teraz problemem być może jest to że w międzyczasie
kupiłem drugie auto, i to głównie nim jeżdżę, a tym dieselkiem tylko od
czasu do czasu, a na dodatek na krótkich dystansach..
Jest to 1.5 litrowy silnik CRDI, i raczej na pewno nie jest to zalecany
przez producenta akumulator. Wnęka jest wyraźnie pod coś większego.
Niestety, takie są uroki kupowania używanych samochodów..
34Ah to akumulator od malucha, ktoś wstawił bo pewnie najtańszy
na rynku. Sprawdź jaką pojemność zaleca producent i taki
lub pojemniejszy wstaw.
Pozdrawiam
Tak, wiem. Jednak przez 14 miesięcy użytkowania (gdy jeździłem nim częściej i na dłuższe trasy) nie sprawiał żadnych problemów. Doładuję i jak się okaże że winne jest tylko niedoładowanie powodowane użytkowaniem to przecież nie będę wymieniał, bo wymiana na nowy nic praktycznie nie da, za kilka miesięcy i ten nowy będzie niedoładowany.
|
|
|
Data: 2014-12-13 13:34:10 |
Autor: J.F. |
Odłączać klemy czy nie? |
Dnia Sat, 13 Dec 2014 12:41:46 +0100, Trybun napisa³(a):
Auto w zesz³ym roku zapala³o do¶æ poprawnie, w gara¿u bywa³o i po -10 a
zawsze odpala³. Teraz problemem byæ mo¿e jest to ¿e w miêdzyczasie
kupi³em drugie auto, i to g³ównie nim je¿d¿ê, a tym dieselkiem tylko od
czasu do czasu, a na dodatek na krótkich dystansach..
Jest to 1.5 litrowy silnik CRDI, i raczej na pewno nie jest to zalecany
przez producenta akumulator.
34Ah to akumulator od malucha, kto¶ wstawi³ bo pewnie najtañszy
na rynku. Sprawd¼ jak± pojemno¶æ zaleca producent i taki
lub pojemniejszy wstaw.
Tak, wiem. Jednak przez 14 miesiêcy u¿ytkowania (gdy je¼dzi³em nim czê¶ciej i na d³u¿sze trasy) nie sprawia³ ¿adnych problemów. Do³adujê i jak siê oka¿e ¿e winne jest tylko niedo³adowanie powodowane u¿ytkowaniem to przecie¿ nie bêdê wymienia³, bo wymiana na nowy nic praktycznie nie da, za kilka miesiêcy i ten nowy bêdzie niedo³adowany.
Diesel ogolnie wymaga wiecej sily/momentu i mocy przy rozruchu, a wiec
wiekszego pradu z aku. Prad zazwyczaj idzie w parze z pojemnoscia,
zreszta dla malucha nikt sie pradem nie przejmowal.
Prad jak piszesz byl wystarczajacy, ale za duzy prad mogl tez
przypieszyc niszczenie akumulatora.
Zalecalbym zakup wiekszego, ale faktycznie - wazniejsze moze byc
czestsze uzywanie lub doladowywanie ...
J.
|
|
|
Data: 2014-12-13 16:49:19 |
Autor: RadoslawF |
Odłączać klemy czy nie? |
Dnia 2014-12-13 13:34, Użytkownik J.F. napisał:
Auto w zeszłym roku zapalało dość poprawnie, w garażu bywało i po -10 a
zawsze odpalał. Teraz problemem być może jest to że w międzyczasie
kupiłem drugie auto, i to głównie nim jeżdżę, a tym dieselkiem tylko od
czasu do czasu, a na dodatek na krótkich dystansach..
Jest to 1.5 litrowy silnik CRDI, i raczej na pewno nie jest to zalecany
przez producenta akumulator.
34Ah to akumulator od malucha, ktoś wstawił bo pewnie najtańszy
na rynku. Sprawdź jaką pojemność zaleca producent i taki
lub pojemniejszy wstaw.
Tak, wiem. Jednak przez 14 miesięcy użytkowania (gdy jeździłem nim
częściej i na dłuższe trasy) nie sprawiał żadnych problemów. Doładuję i
jak się okaże że winne jest tylko niedoładowanie powodowane użytkowaniem
to przecież nie będę wymieniał, bo wymiana na nowy nic praktycznie nie
da, za kilka miesięcy i ten nowy będzie niedoładowany.
Diesel ogolnie wymaga wiecej sily/momentu i mocy przy rozruchu, a wiec
wiekszego pradu z aku. Prad zazwyczaj idzie w parze z pojemnoscia,
zreszta dla malucha nikt sie pradem nie przejmowal.
Prad jak piszesz byl wystarczajacy, ale za duzy prad mogl tez
przypieszyc niszczenie akumulatora.
Zalecalbym zakup wiekszego, ale faktycznie - wazniejsze moze byc
czestsze uzywanie lub doladowywanie ...
Z tym że ważniejsze będzie doładowywanie czy częstsze używanie
to bym dyskutował. Ma 34Ah a skoro to dizel to pewnie powinien
mieć 60Ah. Po roku spadło mu 10% pojemności i już nie wystarcza
na rozruch. Kupi taki jak trzeba i będzie miał bez problemu
kilka lat.
Pozdrawiam
|
|