Odłączenie akumulatora

Data: 2010-10-30 15:49:05
Autor: Tata
Odłączenie akumulatora
Seat Toledo II 1.9 TDI, 1999 r, sedan, klimatronik. Czy odłączenie akumulatora, spowoduje utratę nastaw komputera pokładowego, radia i klimatronika? Po umyciu, wysuszeniu i uzupełnieniu poziomu elektrolitu wodą destylowaną, chcę akumulator podładować w domu prostownikiem sieciowym, ale nie chciałbym, aby po ponownym podłączeniu wystąpiły niesprawności i utrudnienia. Jeżeli odłączenie spowodowałoby problemy, to jak się ich ustrzec? Samochód kupiłem wczoraj i nie znam ewentualnych problemów, związanych z pytaniem jak wyżej. Chętnie odpowiem na ewentualne pytania.

Z powaĹĽaniem
MJ

Data: 2010-10-30 18:04:19
Autor: Grejon
Odł±czenie akumulatora
W dniu 2010-10-30 15:49, Tata pisze:
Seat Toledo II 1.9 TDI, 1999 r, sedan, klimatronik. Czy odł±czenie
akumulatora, spowoduje utratę nastaw komputera pokładowego, radia i
klimatronika?

Podstawowa sprawa - kod do radia, zegar i ew. alarm może zaryczeć przy odł±czeniu (trzeba wył±czyć syrenę). Radio może też stracić zapamiętane ustawienia, chociaż je¶li to fabryczne to nie powinno.

Po umyciu, wysuszeniu i uzupełnieniu poziomu elektrolitu
wod± destylowan±, chcę akumulator podładować w domu prostownikiem
sieciowym, ale nie chciałbym, aby po ponownym podł±czeniu wyst±piły
niesprawno¶ci i utrudnienia. Jeżeli odł±czenie spowodowałoby problemy,
to jak się ich ustrzec?

Nie odł±czać? :) Albo podł±czyć jaki¶ mały żelowy.

Data: 2010-10-30 22:16:26
Autor: Bydlę
Odłączenie akumulatora
On 2010-10-30 15:49:05 +0200, Tata <kocityno.usuntoteraz@kki.net.pl> said:

Seat Toledo II 1.9 TDI, 1999 r, sedan, klimatronik.

Zajrzyj tu:

<http://seat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=22496>

Co¶ tam wspomniaj± o instrukcjach do tego wehikułu.
(tak, w instrukcji producent napomyka o tym co się kasuje i kiedy)

--
Bydlę

Data: 2010-10-30 23:27:59
Autor: Piter
Odł±czenie akumulatora
na  ** p.m.s **  Tata pisze tak:

Jeżeli odł±czenie spowodowałoby problemy, to jak się ich ustrzec?

mały akumulator albo zasilacz 12V i kabelek z balkonu :)
12V nikogo nie zabije najwyżej jaki¶ sk ukradnie kabel.

--
    Piter
    vw golf mk2  1.3 '87

Odłączenie akumulatora