Odśnieżanie zjazdu do nieruchomości

Data: 2010-02-15 17:50:53
Autor: Samotnik
Odśnieżanie zjazdu do nieruchomości
Jest sobie w taryfikatorze taka pozycja:

"Uchylanie się od obowiązku utrzymania w należytym stanie zjazdów z dróg
publicznych do przyległych nieruchomości"

Odnosi się do art. 30 ustawy o drogach publicznych. No i faktycznie,
patrzę, a tam to nakazują. Pytanie brzmi - czy każda brama do działki jest
zjazdem? Rodzice mają dom przy drodze - jest jezdnia, 3m trawy i brama.
Rodzice zimą mało jeżdżą, a teraz w ogóle, bo jedyny kierowca zachorował.
Nie odśnieżają, bo i po co, zwłaszcza, że śnieg ostatnio pada intensywnie, a pług co przejazd usypuje nową zaspę. Robienie tego tak dla zabawy nie ma
sensu. Kiedyś się z tego odkopiemy na raz. Zupełnie przypadkiem wpadłem jednak na ten zapis w taryfikatorze i zastanawiam się, czy rodzice mają się spodziewać 200zł mandatu? :) Bo rozumiem, że ten przepis to ma być bat na jakichś zarządców wspólnot,
spółdzielni, którzy nie odśnieżają zjazdu na drogi wewnętrzne i jak pług
odśnieżający drogę publiczną usypie kopczyk w poprzek zjazdu, to nikt nie
wjedzie na osiedle (chociaż uważam, że to i tak sprawa między zarządcą, a
mieszkańcami). Natomiast w przypadku domu jednorodzinnego powstaje kilka
pytań:

1. co komu do tego, czy ja mam śnieg przed bramą własnego domu, czy nie?

2. co to jest 'należyty stan'? Czy pół metra śniegu to jeszcze należyty? A
1cm? A jak się wiosną zrobi błoto, to należyty stan przestanie być jak się samochód zapadnie 1cm, czy po osie? I jaki samochód - PF126p, czy
terenówka?

3. czy mam pełnić 24h dyżur z łopatą i odgarniać za każdym razem, kiedy mi
coś spadnie na zjazd? 4. jeśli nie, to jakie są ramy czasowe? Czy mogę wnioskować do Straży
Miejskiej, żeby przyjeżdżali np. o 9:00, 14:00 i 20:00 i wtedy sprawdzali?
Dzięki temu miałbym szansę coś zjeść i chwilę odpocząć pomiędzy odgarnianiem
śniegu. I czy mogę mieć nadzieję, że w nocy mi odpuszczą, czy też mam zatrudnić jednak kogoś, żeby stał tam z szuflą od zmierzchu do świtu? Czy mogę się ubiegać o dofinansowanie jego wynagrodzenia z Unii Europejskiej? :)

No chyba, że definicja 'zjazdu' z ustawy o drogach publicznych nie obejmuje
przypadku moich rodziców. Hmm?

W sumie problem technicznie podobny do problemu odśnieżania chodnika przed
posesją, który też nie wiadomo dlaczego został zrzucony na właścicieli
posesji. Dlaczego nie jest w drugą stronę - miasto powinno sprzątać klatki
schodowe. Skoro płacąc podatki muszę odśnieżać publiczny chodnik, to nie
widzę problemu, żeby za moje podatki państwo nie posprzątało mi domu.
--
Samotnik

Data: 2010-02-15 20:56:51
Autor: marek
{OT]Re: Odśnieżanie zjazdu do nieruchomości

Użytkownik "Samotnik" <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl> napisał w wiadomości news:slrnhnj2bu.fve.samotniklocalhost.localdomain...
1. co komu do tego, czy ja mam śnieg przed bramą własnego domu, czy nie?
Coz to jedna z zalet panstwa "opiekunczego"...
Panstwo dba o obywateli i dla ich dobra mowi im co maja robic i kiedy, bo ludzie nie wiedza co maja robic i kiedy to lepiej ich do wszystkiego zmuszac;)
A zeby sie upewnic ze z tego dobra skorzystaja to sie ich dodatkowo motywuje mandatami i karami.

Jak juz powinno byc odwrotnie. To obywatele powinni rozliczac panstwo (czy tam miasto) z wywiazywania sie ze swoich obowiazkow.
Skoro place (podatki) to wymagam. Nie odsniezona ulica, to nakladam sobie na gnojkow mandat....
Szkoda tylko ze w praktyce to wyglada tak, ze place i jak bede mial szczescie to moze costam z tego bede mial (np. odsnieza moja ulice jak bede mial szczescie).

[...]

Na to by wychodzilo, czytalem jakis czas temu o kims kto dostal mandat za to ze o 9 rano chodnik nie byl odsniezony....
Bo "inni" ludzie juz z chodnika korzystali jak uzasadnial gajowy idac do pracy czy sklepu.

[...]
Panstwo kaze to obowiazek trzeba spelnic! Nie wazne czy pracujesz/chorujesz/spisz etc. O wakacjach zimowych w ogole zapomniec nalezy, albo wynajac kogos na czas nieobecnosci.

[...]

Tez sie nad tym glowie. Tak im pewnie wyszlo taniej. Czekac tylko az przywroca "ochotnicze czyny spoleczene" jak zacznie bardziej kasy brakowac w budzecie :)

Dlaczego nie jest w drugą stronę - miasto powinno sprzątać klatki
schodowe. Skoro płacąc podatki muszę odśnieżać publiczny chodnik, to nie
widzę problemu, żeby za moje podatki państwo nie posprzątało mi domu.
Tu sie zgadzamy:)

Data: 2010-02-16 12:44:07
Autor: Jakub Witkowski
marek pisze:

Na to by wychodzilo, czytalem jakis czas temu o kims kto dostal mandat za to ze o 9 rano chodnik nie byl odsniezony....
Bo "inni" ludzie juz z chodnika korzystali jak uzasadnial gajowy idac do pracy czy sklepu.

Obowiązek bezpłatnego odśnieżania miejskiego chodnika, przez mieszkańca
(płacącego miastu podatki). Jakież oszczędności dla miasta!

Ja bym poszedł dalej. Skoro chodnik, to czemu nie drogę?
Do osi jezdni, powiedzmy. A jeśli po drugiej stronie ulicy
jest grunt miesjki, to całej szerokości. I z drugim chodnikiem.

Data: 2010-02-16 14:03:12
Autor: Samotnik
{OT]Re: Odśnieżanie zjazdu do nieruchomości
Zawartość nagłówka ["Followup-To:" pl.misc.samochody.]
Dnia 16.02.2010 Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał/a:
[...]

Dokładnie. I naprawiać rury biegnące pod tym terenem. W końcu jak już
sprzątasz, to o instalacje też możesz zadbać, zwłaszcza, że z nich
korzystasz! To jest aspołeczne chamstwo tak się tym w ogóle nie zajmować. I
płacenie za wodę i odbiór ścieków nie ma tutaj NIC DO RZECZY.
--
Samotnik

Data: 2010-02-16 08:49:37
Autor: szerszen
[...]

popatrz na problem z innej strony, to ze oni nigdzie nie wyjezdzaja, to polowa problemu, a co bedzie jesli np bedzie pozar?
i dom sie spali bo straz nie bedzie w stanie przebic sie przez zaspy zalegajace przed brama?
bedzie jakas nagla sytuacja i potrzebna wizyta karetki, tymczasem sanitariusze beda musieli sie przeciskac z noszami kilkadziesiat metrow, bo karetka nie byla w stanie podjechac blizej, do tego droga sliska, kiepsko odsniezona i ktorys sie przewroci i twoja mama czy ojciec, wypadnie z noszy na ich wlasnym podworku, do kogo bedziecie miec wtedy pretensje?
do siebie, ze niechcialo sie lopata pomachac, czy do nich ze sie wywalili?

Data: 2010-02-16 09:23:20
Autor: Alek
Odśnieżanie zjazdu do nieruchomości
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał

[...]

Ale to wszystko są problemy właścicieli posesji. Państwo nie powinno ich uszczęśliwiać na siłę. Zwłaszcza na ich koszt.

Data: 2010-02-16 09:46:54
Autor: Maddy
W dniu 16-02-2010 09:23, Alek pisze:

Ale to wszystko są problemy właścicieli posesji. Państwo nie powinno ich
uszczęśliwiać na siłę. Zwłaszcza na ich koszt.

Jest małe prawdopodobieństwo, że w przypadku gdy ten zaśnieżony dojazd będzie przyczyną nieszczęścia - np. spali się chałupa, poszkodowani nie będą chcieli niczego od państwa.

Zwykle "moja prywatna sprawa" to jest jak trzeba tyłek ruszyć albo parę groszy wyłożyć, a jak przyjdzie ponieść swego lenistwa czy skąpstwa konsekwencje, to już chętnych nie ma, są szlochy i latanie do telewizji.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-02-16 09:13:47
Autor: Samotnik
Dnia 16.02.2010 Maddy <maddy@esi.com.pl> napisał/a:
[...]

Ale temat jest prosty - skoro wjazd był nieodśnieżony i dlatego straż nie
dojechała, to nie mogą chcieć nic od państwa. Wystarczy tak napisać w
ustawie, zamiast nakazywać sprzątanie. Zresztą, co mogą chcieć i ile
dostaną? 1000 zł z opieki społecznej? Przecież nic więcej, więc problem
jest wydumany. Już trzynaście lat temu pewien premier słusznie zauważył, że trzeba było się ubezpieczyć. Odśnieżanie zjazdu przez jeden sezon będzie
kosztować prawdopodobnie więcej, niż jakiekolwiek zapomogi, które w swoim
czarnowidztwie widzisz.

Swoją drogą to zdaje się, że zjazdu w ogóle nie trzeba na działkę zrobić.
Można nie mieć. I wtedy nie ma problemu z odśnieżaniem, chociaż straż też nie dojedzie. Logiki brak w tym.
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2010-02-16 07:29:53
Autor: witek
Samotnik wrote:

Ale temat jest prosty - skoro wjazd był nieodśnieżony i dlatego straż nie
dojechała, to nie mogą chcieć nic od państwa.  Wystarczy tak napisać w
ustawie, zamiast nakazywać sprzątanie.

Co nie zmieni faktu, ze to bedzie problem państwa co robić z rosnacą rzeszą bezdomnych niezależnie co zapiszesz w ustawie.

Data: 2010-02-16 14:01:15
Autor: Samotnik
Dnia 16.02.2010 witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał/a:
[...]

Nie mirmiłkuj. Pożary zdarzają się również kiedy nikogo nie ma w domu, a
wtedy trzeba na przykład wyłamać solidną bramę, żeby podjechać samochodem
gaśniczym. Kurde, ja lepiej nic już nie piszę, bo jeszcze ktoś się nad tym zastanowi i
wprowadzą obowiązek przebywania w domu, na wypadek pożaru. --
Samotnik

Data: 2010-02-16 15:06:05
Autor: Cavallino
[...]

A czy obowiązek utrzymywania odśnieżonego terenu przed płotem nie jest praktycznie tożsamy z powyższym?

Data: 2010-02-16 14:10:05
Autor: Samotnik
Dnia 16.02.2010 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał/a:
[...]

W sumie tak. Ale powiedzmy, że latem możesz się trochę wyluzować, bo śnieg
nie pada i trudno zanieczyścić zjazd (chociaż zawsze może się np. olej
rozlać...). A tak, to i latem będziesz musiał warować, bo a nuż się Twoja
własność zapali i będziesz czegoś chciał od państwa. :)

Tak jakby nikt nie zauważył, że od państwa najwięcej wyciągają ci, co i tak
niczego nigdy nie mieli, nie mają i nie chcą mieć, może poza kolejną
flaszką.
--
Samotnik

Data: 2010-02-16 17:25:00
Autor: kogutek
> [...]

A czy obowiązek utrzymywania odśnieżonego terenu przed płotem nie jest praktycznie tożsamy z powyższym?

Nie. Można zapisać dom i działkę na kościół w zamian za odśnieżanie do końca
życia darczyńcy. Myślisz że nie wezmą? --

Data: 2010-02-16 19:03:03
Autor: Alek
[...]

Lepiej niech zakażą robienia pożarów. Na początek przynajmniej wtedy, gdy wjazd nieodśnieżony.
I jeszcze karać za wyjście na mróz bez czapki i szalika. Precedens z kaskami dla narciarzy, pasami bezpieczeństwa w samochodach itd. już jest, więc tylko kontynuować.

Data: 2010-02-16 20:27:29
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 16 Feb 2010, Samotnik wrote:

[...]

  Nie, już się zastanowili.
  O ile się nie mylę, aby mieszkanie przeszło "odbiór", drzwi muszą
spełniać warunek określony jakoś metodą w stylu "maksymalny czas,
w którym można się przerąbać przez nie siekierą".
  :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-17 07:50:02
Autor: Alek
Odśnieżanie zjazdu do nieruchomości
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał

[...]

Naprawdę zakazano stosowania drzwi antywłamaniowych?

Data: 2010-02-16 11:27:39
Autor: Gotfryd Smolik news
Odśnieżanie zjazdu do nieruchomości
On Tue, 16 Feb 2010, Samotnik wrote:

Swoją drogą to zdaje się, że zjazdu w ogóle nie trzeba na działkę zrobić.
Można nie mieć.

  Ale wtedy nie dostajesz pozwolenia na budowę czegokolwiek, co nie
przewiduje jednoczesnego zrobienia wjazdu.
  Nie wiem czy ma oparcie w przepisach, ale przetestowane.
  Czyli jeśli masz kawałek pola rolnego, to faktycznie bez wjazdu
się obejscie :)

I wtedy nie ma problemu z odśnieżaniem, chociaż straż też
nie dojedzie.

  Cóż, zboże się spali.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-16 12:57:56
Autor: szerszen

Użytkownik "Samotnik" <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl> napisał w wiadomości news:slrnhnkoef.lq9.samotniklocalhost.localdomain...

Odśnieżanie zjazdu przez jeden sezon będzie
kosztować prawdopodobnie więcej, niż jakiekolwiek zapomogi, które w swoim
czarnowidztwie widzisz.

ale co ty gadasz?
koszt lopaty to kilkadziesiat zeta, a jak ktos leniwy czy za stary, to za kilkaset zeta mozna kupic maszyne do odsniezania i do tego niewielkie koszty paliwa i oleju, bez jaj, mieszkanie w domu kosztuje, a jesli koszty przerastaja wlasciciela, to sprzedac i do bloku
nie robmy problemu tam gdzie go nie ma

Data: 2010-02-16 13:09:32
Autor: Cavallino
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:hle1bt$8o2$1news.task.gda.pl...

[...]

Znasz łopatę która działa baz napędu?

a jak ktos leniwy czy za stary,

Albo np. pracuje....
Taka fanaberia znana większości ludzi.

to za kilkaset zeta mozna kupic maszyne do odsniezania i do tego niewielkie koszty paliwa i oleju,

Dalej nie jest samobieżna i samosterowalna.

bez jaj, mieszkanie w domu kosztuje

Właśnie dzięki takim kretyńskim pomysłom państwa, które musi się z buciorami wpierdzielać w każdą dziedzinę życia.

, a jesli koszty przerastaja wlasciciela, to sprzedac

Można też rozstrzelać wszystkich komunistów w Twoim stylu - efekt będzie lepszy.

Data: 2010-02-16 13:19:01
Autor: szerszen

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hle1tt$si6$1news.onet.pl...

Znasz łopatę która działa baz napędu?

rozumiem ze sam sobie placisz za chodzenie na spacer, czy robote we wlasnym mieszkaniu ;)

Albo np. pracuje....
Taka fanaberia znana większości ludzi.

ale kiedys z tej pracy wraca

Dalej nie jest samobieżna i samosterowalna.

jak wyzej z lopata, co do samobieznosci, sa i takie

Właśnie dzięki takim kretyńskim pomysłom państwa, które musi się z buciorami wpierdzielać w każdą dziedzinę życia.

nie tylko, glownie dlatego, ze jedno "ognisko domowe" ponosi wszystkie koszty, ale generalnie mieszkanie w domu to przywilej, nie obowiazek, jako kogos nie stac, to juz pisalem

Można też rozstrzelać wszystkich komunistów w Twoim stylu - efekt będzie lepszy.

no prosze, to juz komunista zostalem

stan przed sciana i uklon sie energicznie kilka razy

Data: 2010-02-16 13:30:37
Autor: Cavallino
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:hle2jd$ecl$1news.task.gda.pl...

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hle1tt$si6$1news.onet.pl...

Znasz łopatę która działa baz napędu?

rozumiem ze sam sobie placisz za chodzenie na spacer

Nie mam obowiązku chodzenia na spacer pod groźbą sankcji.

, czy robote we wlasnym mieszkaniu ;)

Fizyczną?
Nie, raczej muszę zapłacić komuś.

Albo np. pracuje....
Taka fanaberia znana większości ludzi.

ale kiedys z tej pracy wraca

A co ma piernik do wiatraka?
Wychodzi do pracy, 5 minut później zaczyna padać śnieg i po godzinie jest już powód do ukarania.

Dalej nie jest samobieżna i samosterowalna.

jak wyzej z lopata, co do samobieznosci, sa i takie

Właśnie - dalej ktoś musi być żeby to zrobić, samo się nie zrobi.
Czyli pieniądze wyrzucone w błoto.
A raczej kolejny przepis który ludzie zlewają z góry na dół i odśnieżają podjazd dlatego że potrzebują, a nie dlatego że durne państwo znowu sobie coś wymyśliło.

Właśnie dzięki takim kretyńskim pomysłom państwa, które musi się z buciorami wpierdzielać w każdą dziedzinę życia.

nie tylko,

Tylko.

glownie dlatego, ze jedno "ognisko domowe" ponosi wszystkie koszty

Pierdzielisz jak potłuczony.
Nikt nie mówi o braku kosztów, tylko o niegenerowaniu takowych jeśli są zbędne.

, ale generalnie mieszkanie w domu to przywilej

Tak jak istnienie zamordystów uważających że państwu wszystko wolno, czyli Twoje.

Można też rozstrzelać wszystkich komunistów w Twoim stylu - efekt będzie lepszy.

no prosze, to juz komunista zostalem

Taki styl myślenia prezentujesz.
Tam się zawsze uważało iż urzędnik wie wszystko lepiej.

Data: 2010-02-16 13:37:31
Autor: szerszen

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hle35e$gp$1news.onet.pl...

Fizyczną?
Nie, raczej muszę zapłacić komuś.

widac leniwa dupa jestes, albo pracocholik

A co ma piernik do wiatraka?

zasadniczo duzo

Wychodzi do pracy, 5 minut później zaczyna padać śnieg i po godzinie jest już powód do ukarania.

nikt nie przyjdzie cie karac po 5 minutach od rozpoczecia opadow, a w trakcie zimy widac gdzie jest odsniezane, a gdzie nikt od miesiaca szufla nie ruszyl

Właśnie - dalej ktoś musi być żeby to zrobić, samo się nie zrobi.
Czyli pieniądze wyrzucone w błoto.

???
kupno samochodu to tez kasa wywalona w bloto, bo przeciez musisz ten samochod prowadzic?

Pierdzielisz jak potłuczony.
Nikt nie mówi o braku kosztów, tylko o niegenerowaniu takowych jeśli są zbędne.

dla jednego sa dla innego nie, kazdy kij ma dwa konce

Tak jak istnienie zamordystów uważających że państwu wszystko wolno, czyli Twoje.

:)
a gdzie serdenko cos takiego napisalem, wroc do podstawowki niech cie czytac naucza

Taki styl myślenia prezentujesz.

tak tylko musli taki wtorny analfabeta jak ty

Data: 2010-02-16 13:44:54
Autor: Cavallino
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:hle3m3$k3c$1news.task.gda.pl...

[...]

A co, też zakazane?
Też wiesz lepiej razem ze swoim państwem, co i jak powinienem robić?

A co ma piernik do wiatraka?

zasadniczo duzo

Zasadniczo nic.
To tylko sposób myślenia o świecie.
To znaczy myślenia w moim przypadku i niemyślenia (a w zamian słuchania urzędasów) w Twoim.

Wychodzi do pracy, 5 minut później zaczyna padać śnieg i po godzinie jest już powód do ukarania.

nikt nie przyjdzie cie karac po 5 minutach od rozpoczecia opadow

Nie chodzi o to czy przyjdzie, tylko czy może przyjść.

I bez różnicy czy 5 minut, czy 14 dni.
Niektórym zdarza się wyjeżdżać np. na urlopy - na cholerę im w takim przypadku odśnieżone miejsce przed bramą?

, a w trakcie zimy widac gdzie jest odsniezane, a gdzie nikt od miesiaca szufla nie ruszyl

Nie miał potrzeby - to nie ruszył.
Jego wola.

Właśnie - dalej ktoś musi być żeby to zrobić, samo się nie zrobi.
Czyli pieniądze wyrzucone w błoto.

???
kupno samochodu to tez kasa wywalona w bloto

Oczywiście.
I jeśli ktoś by mi nakazał kupować, to na pewno bym NIE KUPIŁ.
Czujesz różnicę między CHCĘ a MUSZĘ?

dla jednego sa dla innego nie, kazdy kij ma dwa konce

No to niech ten co mu nie są zbędne odśnieża i po kłopocie.

Tak jak istnienie zamordystów uważających że państwu wszystko wolno, czyli Twoje.

:)
a gdzie serdenko cos takiego napisalem

Cały czas o tym piszesz, że państwo ma prawo taki obowiązek wymyślić.
A z moim światopoglądem to się nie zgadza i już.

Taki styl myślenia prezentujesz.

tak tylko musli taki wtorny analfabeta jak ty

Nie pyskuj szczylu, bo się możesz kiedyś zdziwić.

Data: 2010-02-16 14:57:22
Autor: szerszen

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hle405$2vr$1news.onet.pl...

A co, też zakazane?
Też wiesz lepiej razem ze swoim państwem, co i jak powinienem robić?

klapki na twoich oczach i uprzedeniach nie potrafia ci spojrzec na problem, niz przez pryzmat represyjnego panstwa

Zasadniczo nic.

ale to ty tak twierdzisz, a wyrocznia w tej mierze nie jestes

To znaczy myślenia w moim przypadku i niemyślenia (a w zamian słuchania urzędasów) w Twoim.

a kropelki wziales?

Nie chodzi o to czy przyjdzie, tylko czy może przyjść.

ciebie to chyba naprawde rodzice nie kochali i pod szafa trzymali

Nie miał potrzeby - to nie ruszył.
Jego wola.

i tak i nie, wszystko zalezy od zaszeregowania danego terenu

Oczywiście.

tak myslalem

I jeśli ktoś by mi nakazał kupować, to na pewno bym NIE KUPIŁ.
Czujesz różnicę między CHCĘ a MUSZĘ?

a czy nie rozumiesz, ze nie o chce czy musze pytam?

Cały czas o tym piszesz, że państwo ma prawo taki obowiązek wymyślić.

zacytujesz?
nigdzie nic takiego nie napisalem, to tylko twoje urojenia

A z moim światopoglądem to się nie zgadza i już.

to wolny kraj, mozesz sie niezgadzac nawet z przymusem oddychania

Nie pyskuj szczylu, bo się możesz kiedyś zdziwić.

a co, dorwiesz mnie leszczu pod blokiem?

Data: 2010-02-16 15:04:11
Autor: Cavallino
Odśnieżanie zjazdu do nieruchomości
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:

klapki na tmoich oczach i uprzedeniach nie potrafia mi spojrzec na problem, ja tak twierdze, a wyrocznia w tej mierze nie jestem
a kropelki nie wzialem
naprawde rodzice mnie nie kochali i pod szafa trzymali

Niestety, czysta prawda.
Ale przestań już jad wydzielać i albo napisz coś w temacie, albo skończ tą grafomanię.

Data: 2010-02-16 15:04:10
Autor: szerszen

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hle8ks$g7s$1news.onet.pl...

Niestety, czysta prawda.
Ale przestań już jad wydzielać i albo napisz coś w temacie, albo skończ tą grafomanię.

sie dziecie popisalo
psik synku do budy
jak dla mnie eot

Data: 2010-02-16 15:17:48
Autor: Cavallino
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:hle8oi$ql$1news.task.gda.pl...

[...]

Ano właśnie - tak zrób.
PLONK WARNING gdybyś jednak postanowił pluć się dalej, z komuchami nie ma o czym gadać.

Data: 2010-02-16 17:19:14
Autor: kogutek
> [...]

A z moim światopoglądem to się nie zgadza i już.

> tak tylko musli taki wtorny analfabeta jak ty

Nie pyskuj szczylu, bo się możesz kiedyś zdziwić.

Ten co zakładał temat o odśnieżaniu nie pisał ze ktoś zmuszał do kupna akurat
tego domu. --

Data: 2010-02-16 20:18:44
Autor: marek
[...]

Lepiej zeby kazdy robil to na czym sie zna czy kazdy ma wszystko umiec zrobic?
To widac w firmach gdzie dokladnie sobie wszystko przelicza...
I wynajmuja sobie specjalizowane firmy do konkretnych zadan, zamiast oczekiwac od pracownikow zeby sami wszystko zrobic. bo w tym czasie wykwalifikowany pracownik zarobi dla firmy duzo wiecej robiac cos na czym sie zna.
Czyli moznaby poswiecac kilka godzin dziennie na odsniezanie w czasie duzych opadow, albo zatrudnic kogos jezeli w tym czasie zarobic na czyms wiecej. Ba czasem trzeba zatrudnic kogos zeby miec mozliwosc odpoczynku...
Komunisci moze nie musza odpoczywac, jak pracuja w imie idei, ale normalni ludzie jak najbardziej. Nie da sie zapierdalac 16h/dzien.

Ty pewnie pracujesz w jakims panstwowym zakladzie, opierdalasz sie przez 8h to po pracy mozesz sobie odsniezac. Ale nie kazdy ma tak dobrze, wyobraz sobie ze niektorzy ludzie w pracy faktycznie pracuja, a po pracy chcieliby miec mozliwosc odpoczynku a nie zapieprzania z lopata, bo jakis gnojek sobie wymyslil ze panstwo zaoszczedzi troche. Zamiast dozywiac jakies nierobstwo czy budowac mieszkania socjalne przeznaczyliby to zeby ulzyc ludziom FAKTYCZNIE pracujacym.

A co ma piernik do wiatraka?

zasadniczo duzo

[...]

jestes pewien ? trzeba by oczekiwac inteligencji od strazy miejskiej...

[...]

Ale nikt nie zmusza nikogo do kupna samochodu. Chcesz kupujesz, nie to nie. I o to wlasnie chodzi komuchu o mozliwosc wyboru! A nie o to zeby panstwo wpierdalalo sie w kazdy mozliwy segment zycia, narzucaly na obywateli mnostwo obowiazkow i jeszcze wmawiali im, ze to dla ich wlasnego dobra.

Taki styl myślenia prezentujesz.

tak tylko musli taki wtorny analfabeta jak ty
a pierwotny komunista jakim ty jestes o czym mysli? powiedz :)

Data: 2010-02-16 20:35:51
Autor: Cavallino
Użytkownik "marek" <marko@NO-SPAM.pl> napisał w wiadomości news:hler37$4lq$1news.onet.pl...

Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:hle3m3$k3c$1news.task.gda.pl...

a pierwotny komunista jakim ty jestes o czym mysli? powiedz :)

Komunista nie myśli, często też nie pracuje, więc ma dużo wolnego czasu na pomachanie łopatą.
Może stąd nie rozumie problemu.

Data: 2010-02-17 00:27:08
Autor: marek

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hles2n$7sl$1news.onet.pl...
[...]

W sumie o tym nie pomyslalem:) Wczuwanie sie w komucha kiepsko mi idzie...
Może stąd nie rozumie problemu.
Pewnie tak, dla niego pewnie odmiatanie sniegu to rozrywka moze byc ;)

Data: 2010-02-17 00:36:07
Autor: Cavallino
Użytkownik "marek" <marko@NO-SPAM.pl> napisał w wiadomości news:hlf9l5$cv0$1news.onet.pl...

[...]

Chyba trafiony, proponował pracę na łopacie jako alternatywę dla spaceru, więc pewnie tak myśli.
Poniekąd miałby trochę racji, gdyby nie jeden szczegół - przymus.

Data: 2010-02-17 08:31:57
Autor: szerszen
Odśnieżanie zjazdu do nieruchomości

Użytkownik "marek" <marko@NO-SPAM.pl> napisał w wiadomości news:hler37$4lq$1news.onet.pl...

a pierwotny komunista jakim ty jestes o czym mysli? powiedz :)

glupis tak jak i ten drugi kmiot, ale coz, widac dzisiejszej mlodzierzy nikt porzadnie juz czytac nie uczy, bo jak widac ni wzab nie rozumie tego co czyta, a jak nie pojmie i nie po ich mysli, to komuch

Data: 2010-02-17 09:49:07
Autor: Cavallino
Odśnieżanie zjazdu do nieruchomości
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:

glupim i kmiot, bo jak widac ni wzab nie rozumie tego co czyta,

Nie da się ukryć.

Data: 2010-02-17 13:05:46
Autor: kamil

"szerszen" <szerszen@tlen.pl> wrote in message news:hlg658$r10$1news.task.gda.pl...

[...]

Zeby tak jeszcze pisac porzadnie uczyli, bo z tym masz spore problemy..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-02-17 13:58:24
Autor: marek

Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:hlg658$r10$1news.task.gda.pl...

[...]

oj dziadku... za to komunistyczne ksztalcenie i wmawianie ci durnych zasad i idealow sprawilo ze jestes madrzejszy od nas wszystkich razem wzietych (jakbys nie zalapal to sarkazm)
Ale to juz kazdy dziadek tak ma ze wydaje mu sie ze skoro przezyl tyle lat to wszystkie rozumy zjadl, ale po 1 czasy sie zmieniaja, po 2 na starosc umysl juz nie ten...
Czy moze fakt ze pamietasz 2ga albo i 1sza wojne swiatowa czyni z ciebie madrzejszego? :) (pytanie retoryczne - oczywiscie, ze nie)
Prostych rzeczy nie mozesz zrozumiec... Ograniczasz sie do osobistych wycieczek.
Ale panstwo NIE JEST od tego zeby uszczesliwiac ludzi na sile. Zwlaszcza w takiej dysproporcji obowiazkow i mozliwosci ich egzekwowania na linii panstwo->obywatel
bo jak widac ni wzab nie rozumie tego co czyta, a jak nie pojmie i nie po ich mysli, to komuch
nie skadze liberalizm z ciebie az tryska :)

Data: 2010-02-17 14:07:18
Autor: szerszen

Użytkownik "marek" <marko@NO-SPAM.pl> napisał w wiadomości news:hlgp5q$jlp$1news.onet.pl...

Prostych rzeczy nie mozesz zrozumiec... Ograniczasz sie do osobistych wycieczek.

ale to ty kmiotku zaczales, jesli nie potrafisz przeczytac kilku zdan ze zrozumieniem, jak ta druga lajza, to nie moja wina, nigdzie nie napisalem ze pochwalam przymus, napisalem tylko aby samotnik spojzal na problem z drugiej strony, reszta to juz twoje i tamtego urojenia

Data: 2010-02-17 14:45:14
Autor: marek
[...]

ale to ty kmiotku zaczales,
oj stary dziadu... moze i zaczalem albo raczej wszedlem w polowie dyskusji na takim poziomie, ale nie ograniczam sie JEDYNIE do osobistych wycieczek.

jesli nie potrafisz przeczytac kilku zdan ze zrozumieniem,
jezeli nie potrafisz myslec logicznie...
jak ta druga lajza, to nie moja wina, nigdzie nie napisalem ze pochwalam przymus,
Ciekawe, bronienie go absurdalnymi argumentami swiadczy o czyms innym.

napisalem tylko aby samotnik spojzal na problem z drugiej strony,
No ja patrze na to z 2giej strony i widze tylko panstwo ktore ciagle wymaga od obywateli, a obywatel od panstwa moze jedno wielkie g wymagac.
Jak bedzie mial szczescie to moze cos dostanie, jezeli nie to jego problem ze ma pecha.
Patrzac na to z 3ciej strony to moznaby wszystkie obowiazki zrzucic na obywateli bezposrednio i tylko podatki z nich sciagac. Tylko po chuj komu takie panstwo?

reszta to juz twoje i tamtego urojenia
Moze tobie sie cos roi ale od tego masz leki.

Data: 2010-02-17 15:05:44
Autor: szerszen

Użytkownik "marek" <marko@NO-SPAM.pl> napisał w wiadomości news:hlgrtl$rur$1news.onet.pl...

oj stary dziadu... moze i zaczalem albo raczej wszedlem w polowie dyskusji na takim poziomie, ale nie ograniczam sie JEDYNIE do osobistych wycieczek.

to trzeba bylo przeczytac wszystko dokladnie, i nie trynic sie miedzy wodke a zakaske bez zapoznania sie z tematem od poczatku

Ciekawe, bronienie go absurdalnymi argumentami swiadczy o czyms innym.

bronienie?
przeczytaj, potem zacytuj

No ja patrze na to z 2giej strony i widze tylko panstwo ktore ciagle wymaga od obywateli, a obywatel od panstwa moze jedno wielkie g wymagac.

no widzisz, patrzysz na problem tylko z jednej strony, przez pryzmat przymusu, inny i bez tego przymusu ogarnie chodniki i trawniki do okola, bo chce, aby jego otoczenie wygladalo dobrze

Patrzac na to z 3ciej strony to moznaby wszystkie obowiazki zrzucic na obywateli bezposrednio i tylko podatki z nich sciagac. Tylko po chuj komu takie panstwo?

a chociaz zapoznales sie z tymi obowiazkami, bo jesli chodzi o wzmiankowane tutaj chodniki, to okazuje sie ze tak na dobra sprawe to "nieprawda jest jakoby" bo wlasciciel, czy zarzadzajacy posesja ma je sprzatac tylko i wylacznie wtedy, kiedy bezposrednio granicza z dzialka, i sa ciagiem pieszym, a jak juz np dopuszczone jest na nich parkowanie samochodow, to sa pboblemem gminy

Moze tobie sie cos roi ale od tego masz leki.

nie medrkuj bo ci nie wychodzi

Data: 2010-02-16 13:56:05
Autor: Jakub Witkowski
szerszen pisze:

generalnie mieszkanie w domu to przywilej,

Jak słyszę, że posiadanie czegokolwiek, na co się normalnie zarobiło
lub choćby odziedziczyło, a nie np. dostało od Państwa w ramach
"sprawiedliwości społecznej" itp. to jakiś PRZYWILEJ, to mi się nóż
w kieszeni otwiera. Niezależnie, czy chodzi o bochenek chleba,
hulajnogę, mercedesa S-klasy czy dom.

Data: 2010-02-16 14:58:48
Autor: szerszen

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:hle4l6$1t1t$1news2.ipartners.pl...

[...]

a to juz nie moja wina ze w tak dziwny sposob odbierasz slowo przywilej
wez gleboki oddech, zastanow sie chwile, a moze zrozumiesz co mialem na mysli

Data: 2010-02-16 15:16:30
Autor: J.F.
Odœnieżanie zjazdu do nieruchomoœci
On Tue, 16 Feb 2010 13:56:05 +0100,  Jakub Witkowski wrote:
szerszen pisze:
[...]

Zalezy .. ta ziemia na ktorej twoj dom stoi, to czyja byla 70 lat
temu, i co sie z nia dalej dzialo ? :-)

Poza tym wicie rozumicie - wy tu sobie wygodnie w ogrodku mieszkacie,
a tam tysiace ludzi tloczy sie w autobusie. A wydziedziczyc imperialiste, przeniesc 10 km dalej, a tu sie
wiezowiec postawi :-)

J.

Data: 2010-02-16 15:35:58
Autor: Jakub Witkowski
Od�nieşanie zjazdu do nieruchomo� ci
szerszen pisze:
[...]
w kieszeni otwiera. NiezaleĹźnie, czy chodzi o bochenek chleba,
hulajnogę, mercedesa S-klasy czy dom.

Zalezy .. ta ziemia na ktorej twoj dom stoi, to czyja byla 70 lat
temu, i co sie z nia dalej dzialo ? :-)

Gwarancją Xiąg Hipotecznych - teraz moja ci ona :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,

Data: 2010-02-16 16:08:16
Autor: J.F.
Od?nieżanie zjazdu do nieruchomo?ci
On Tue, 16 Feb 2010 15:35:58 +0100,  Jakub Witkowski wrote:
J.F. pisze:
Zalezy .. ta ziemia na ktorej twoj dom stoi, to czyja byla 70 lat
temu, i co sie z nia dalej dzialo ? :-)

Gwarancją Xiąg Hipotecznych - teraz moja ci ona :)

Paser ! :-)

A prawowici wlasciciele wyprocesuja odszkodowanie od Panstwa, po czym
zaproponuja sluszna forme uzyskania srodkow: podniesc podatek od
nieruchomosci ;-)

J.

Data: 2010-02-16 13:11:30
Autor: Andrzej Lawa
szerszen pisze:

koszt lopaty to kilkadziesiat zeta, a jak ktos leniwy czy za stary, to

Odradzam kupowania takich łopat.

Porządna będzie koło stówy.

To tak przy okazji i abstrahując od zasadniczych pytań w wątku.

Data: 2010-02-16 13:19:49
Autor: szerszen
Odśnieżanie zjazdu do nieruchomości

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4b7a8b65news.home.net.pl...

Porządna będzie koło stówy.

kolo stowy to kilkadziesiat :)

Data: 2010-02-16 13:25:53
Autor: Jakub Witkowski
szerszen pisze:

[...]

Własny dom, własna posesja, własna własność. Do jasnej cholery!
Jak sobie nie odśnieżę to nie będę miał odśnieżone, i poniosę skutki.
Dokładnie tak samo jak w 1000 innych sytuacji, gdy robię coś lub nie
dla siebie samego, wedle własnego uznania. To jest normalność!

Kazać komuś odśnieżać co jego prywatne, przez niego używane, i to pod karą
- to jest nienormalność! Nienormalność, która rozrasta się jak rak,
a im bardziej sie rozrasta, tym bardziej lasuje mózgi. Potworne.

Data: 2010-02-16 13:34:52
Autor: Cavallino
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:hle2sh$1s8r$1news2.ipartners.pl...
szerszen pisze:

[...]

Ja mam lepiej, bo muszę odśnieżać kawałek między jezdnią a moją bramą, który zdecydowanie mój nie jest, tylko albo nadal czyjś prywatny albo miejski.
Oczywiście odśnieżam, ale wtedy kiedy ja uznam za stosowne, a nie wtedy kiedy ktoś mi każe.
I cieszę się niezmiernie, że nie mam jeszcze pod płotem miejskiego chodnika, który również musiałbym utrzymywać za właściciela.

Nienormalność, która rozrasta się jak rak,
a im bardziej sie rozrasta, tym bardziej lasuje mózgi. Potworne.

Niestety.
I dziwnym trafem to te same osoby, które na drogach też zakazy cieszą.

Data: 2010-02-16 17:05:21
Autor: kogutek
[...]

Na właścicieli domów  łapanki nie biorą. Kupując nieruchomość trzeba się liczyć
z tym ze trzeba będzie odśnieżać chodnik i wjazd. Bo przeszkadza to innym.
Kupując samochód żeby nim jeździć trzeba się liczyć z tym ze musi być w takim
stanie technicznym żeby nikomu nie zagrażało jego użytkowanie. Nie może również
innym przeszkadzać bo będzie miał przerdzewiałe tłumiki. Pomimo opłacania
podatków i różnych dziwnych opłat związanych z posiadaniem samochodu żaden urząd
nie zwraca kosztu wymiany zużytych tłumików. Bardzo brudnym też nie można
jeździć bo można zostać ukaranym.  Ad 1. Nic nikomu do tego czy masz śniegu po wierzchołek bramy od środka posesji.
Na ulicy ma być uprzątnięte. Ad 2. Jak przyjdą wypisać mandat to się ich o to spytaj. Mogą przychodzić co pól
godziny i sprawdzać. Jak nie będzie posprzątane to co pół godziny mogą wypisać
nowy mandat. Ad 3. Tak.
Ad 4. Jak Ci nie pasuje to sprzedaj dom i przeprowadź się do bloków. W blokach
płacisz w czynszu za odśnieżanie.  Możesz również wynająć firmę która za
pieniądze odśnieży za Ciebie. Przy odpowiednio napisanej umowie wszystkie
mandaty i kary zapłaci wynajęta firma.    --

Data: 2010-02-16 16:42:28
Autor: kamil
OdĹ�nieĹźanie zjazdu donieruchomoĹA 533;ci
"kogutek" <kogutek44@op.pl> wrote in message news:5065.00000059.4b7ac241newsgate.onet.pl...

[...]

Nie, nie. Ty proponujesz wystawianie mandatow za samochod z przerdzewialym tlumikiem, ktory przez miesiac stoi sobie w garazu.

Ad 1. Nic nikomu do tego czy masz śniegu po wierzchołek bramy od środka posesji.
Na ulicy ma być uprzątnięte.

Czyli wakacji wziac nie moge? A zwolnienie lekarskie z powodu polamanych nog szanowny organ wykonawczy przyjmie, czy sukcesywnie bedzie codziennie nowym mandatem karal?

Ad 2. Jak przyjdą wypisać mandat to się ich o to spytaj. Mogą przychodzić co pól
godziny i sprawdzać. Jak nie będzie posprzątane to co pół godziny mogą wypisać
nowy mandat.

Najlepiej jakies dyzury wobec tego ustalic. Zona sprzata od 18 do polnocy, dzieci na zmiane do rana, a ja biore wolne z pracy i odsniezam az zona wroci.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-02-16 18:09:01
Autor: kogutek
> [...]

Najlepiej jakies dyzury wobec tego ustalic. Zona sprzata od 18 do polnocy, dzieci na zmiane do rana, a ja biore wolne z pracy i odsniezam az zona wroci.

Możesz wynająć firmę która zrobi to za Ciebie. Możesz zatrudnić dozorcę. Możesz
pod chodnikiem założyć kable grzewcze. Jak widzisz jest dużo rozwiązań. --

Data: 2010-02-16 21:23:35
Autor: jerry
Od�nieşanie zjazdu donieruchomoŠ5533;ci
Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości news:5065.0000006d.4b7ad12dnewsgate.onet.pl...
Możesz pod chodnikiem założyć kable grzewcze. Jak widzisz jest dużo rozwiązań.
O! to rozwiązanie mi pasuje. Na chodniku woda się stopi i zleje na ulicę.
A tam to już nie mój problem. Droga jest gminna.
Albo wogóle zainstalować zraszacze. A rano wystarczy piaskiem sypnąć
na lodowisko.

Data: 2010-02-16 22:23:02
Autor: kogutek
> [...]
A tam to już nie mój problem. Droga jest gminna.
Albo wogóle zainstalować zraszacze. A rano wystarczy piaskiem sypnąć
Widzisz że znalazło się wyjście. Obowiązek odśnieżania przed posesją nie został
wprowadzony przedwczoraj. Jest praktycznie od zawsze. W XXI wieku można to
zrobić o wiele nowocześniej niż sto lat temu. W Łodzi mięli instalować kable
grzewcze na przystankach tramwajowych,  po to żeby nie trzeba było odśnieżać.
Zainstalujesz z 20kW pd chodnikiem i sprawa załatwiona. Ciepła woda zleci do
kanalizacji. Raptem 10 złotych na godzinę będzie to kosztowało. --

Data: 2010-02-17 16:35:39
Autor: Jakub Witkowski
kogutek pisze:

Widzisz że znalazło się wyjście. Obowiązek odśnieżania przed posesją nie został
wprowadzony przedwczoraj. Jest praktycznie od zawsze. W XXI wieku można to

Piszesz, jakby ci pasowało obowiązkowe odśnieżanie cudzego terenu, tylko dlatego,
że jego właściciel jest silniejszy i takie sobie wymyślił reguły na łupienie mnie?

I to mówi ktoś, kogo obrzydzeniem napawała, jeśli dobrze pomnę - pańszczyzna,
kto pisał pogardliwie o niewolnikach nauczonych schylać karki...

Zainstalujesz z 20kW pd chodnikiem i sprawa załatwiona. Ciepła woda zleci do

Na cudzym terenie zainstaluje. Jasne. I jeszcze przeniesie prawo
własności instalacji na miasto najlepiej.

Data: 2010-02-19 01:05:20
Autor: kogutek
kogutek pisze:

> [...]

Na cudzym terenie zainstaluje. Jasne. I jeszcze przeniesie prawo
własności instalacji na miasto najlepiej.

-- Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.
Jasne ze mi pasuje. Płacę w czynszu za odśnieżanie i dozorca lata z sipą i
odśnieża. I w ramach solidarności ( co za wstrętny wyraz) mam życzenie żeby inne
chodniki też były odśnieżone. Jeśli ja płacę to inni też muszą ponieść
proporcjonalne koszty. Oni przed domem w którym mieszkam mogą chodzić bez obawy
ze im sople na głowy spadną i że się nie wyp... i złamią nogę. Na takich samych
warunkach ja chcę chodzić przed ich posesjami. Nie podoba ci się takie
rozwiązanie to zrób inne i je zalegalizuj.  --

Data: 2010-02-19 01:05:28
Autor: kogutek

Data: 2010-02-19 11:46:25
Autor: J.F.
On Fri, 19 Feb 2010 01:05:28 +0100,  kogutek wrote:
[...]

Dozorca lata tez po dachu i obrywa, czy w razie czego postawi
tabliczke "przejscie wzbronione" ? J.

Data: 2010-02-19 13:10:03
Autor: kogutek
Od�nieşanie zjazdu donieruchomo�ci
On Fri, 19 Feb 2010 01:05:28 +0100,  kogutek wrote: >Jasne ze mi pasuje. Płacę w czynszu za odśnieżanie i dozorca lata z sipą i
> [...]
>ze im sople na głowy spadną Dozorca lata tez po dachu i obrywa, czy w razie czego postawi

Oczywiście ze dach jest odśnieżany. Wiszących i zagrażających ludziom sopli też
nie ma. Bo przychodzi ekipa i je obrywa. Ostatnio wczoraj obrywali sople. Żadna
łaska. --

Data: 2010-02-16 22:23:03
Autor: kogutek

Data: 2010-02-17 09:34:25
Autor: kamil
"kogutek" <kogutek44@op.pl> wrote in message news:5065.0000006d.4b7ad12dnewsgate.onet.pl...

Możesz wynająć firmę która zrobi to za Ciebie. Możesz zatrudnić dozorcę. Możesz
pod chodnikiem założyć kable grzewcze. Jak widzisz jest dużo rozwiązań.

Dlatego, jakkolwiek trywialnie by to nie brzmialo, "w tym kraju nigdy normalnie nie bedzie".

Czekac tylko wprowadzenia obowiazku samodzielnej diagnozy lekarskiej. W koncu od czego internet, a ze skladki placisz, to juz malo istotne.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-02-17 11:08:57
Autor: szerszen

Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości news:hlgd73$53p$1inews.gazeta.pl...
"kogutek" <kogutek44@op.pl> wrote in message

Dlatego, jakkolwiek trywialnie by to nie brzmialo, "w tym kraju nigdy normalnie nie bedzie".

bo polak to taki typ, co chce wszystko i do tego za darmo, a nawet jak juz osiagnie porzadany stan, to nadal bedzie twierdzil ze go okradaja, a on jest biedny i nic nie ma ;)

Data: 2010-02-17 11:31:10
Autor: Cavallino
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:hlgfbl$ats$1news.task.gda.pl...

[...]

Taką już mamy słowiańską naturę, że chcemy wolności, a nie jej krępowania pod byle pretekstem.
Jeśli ktoś czuje inaczej, to zawsze może sobie znaleźć inne miejsce do życia.
Nie podoba się to wypad z tego kraju.

Data: 2010-02-17 12:44:30
Autor: kogutek
> [...]

Jeśli ktoś czuje inaczej, to zawsze może sobie znaleźć inne miejsce do życia.

Słowiańską naturę to mają Słowianie. Ostatni raz tutaj przebywali z 4 tysiące
lat temu . wyprowadzili na południe Europy. W szkołach u nich o tym uczą na
lekcjach historii. Jeśli uważasz się za rdzennego Polaka to ty
rusko-żydo-niemiec jesteś. Jest i w tej mieszance troszeczkę Słowianina. Wszyscy
się nie przeprowadzili. Zostawili kaleki i przygłupów żeby wędrówki nie
opóźniali. Jak widać gen głupoty w tej mieszance jest dominujący. --

Data: 2010-02-17 12:34:30
Autor: kogutek
> [...]

Czekac tylko wprowadzenia obowiazku samodzielnej diagnozy lekarskiej. W koncu od czego internet, a ze skladki placisz, to juz malo istotne.

Jeśli będą w nim mieszkali nienormalni ludzie, których godnie reprezentujesz to
normalnie nie będzie. Na razie jesteście w mniejszości i jest w miarę normalnie.
Kupując nieruchomość normalny zna zakres obowiązków właściciela nieruchomości.
Wie ze w zimę jak spadnie śnieg to trzeba odśnieżać chodnik przed nią. Idiota
dowiaduje się po kupnie. Władze pozwalają zatrudnić dozorcę albo firmę żeby
zamiast właściciela ktoś inny wykonywał jego obowiązki. Pozwalają również na
podgrzewanie chodnika na koszt właściciela jak mu się nie chce odśnieżać. Gdyby
był przymus kupowania domów przy ulicy i nakaz odśnieżania tylko przez
właściciela to by było nienormalnie. --

Data: 2010-02-17 11:44:32
Autor: kamil
"kogutek" <kogutek44@op.pl> wrote in message news:5065.00000138.4b7bd446newsgate.onet.pl...

[...]

Naprawde zadziwia mnie upor, z jakim bronisz panstwa przerzucajacego swoje obowiazki na placacych podatki obywateli.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-02-17 13:01:41
Autor: kogutek
> [...]

Naprawde zadziwia mnie upor, z jakim bronisz panstwa przerzucajacego swoje obowiazki na placacych podatki obywateli.

Jaki to niby państwo ma obowiązek sprzątania prywatnej własności? Skoro przed
kupnem jest się poinformowanym że właściciel ma sprzątać chodnik przed posesją.
To albo się kupuje albo nie kupuje. Prostszego uregulowania nie można wymyślić.
Kupujesz -  sprzątasz, nie kupujesz - nie sprzątasz. Czego nie rozumiesz?
Podatki nie mają z tym nic wspólnego. Obowiązek sprzątania to rodzaj umowy. Żeby
jej nie trzeba było zawierać z każdym właścicielem stworzono przepis
załatwiający sprawę ze wszystkimi właścicielami. Gdyby nie zagrożenie karą to by
nigdzie nie było można przejść. Prawo jest tak pomyślane że zwalnia pewną grupę
właścicieli z obowiązku sprzątania przed posesją i przenosi obowiązek sprzątania
na kogoś innego. Kto może nie sprzątać i nie zostanie za to ukarany znajdź sobie
w przepisach. --

Data: 2010-02-17 12:37:46
Autor: kamil
"kogutek" <kogutek44@op.pl> wrote in message news:5065.0000013b.4b7bdaa5newsgate.onet.pl...

[...]

Od kiedy to chodnik jest prywatna wlasnoscia? A skoro jest, zaczne wobec tego pobierac oplaty za przechodzenie pod moja posesja.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-02-17 13:58:05
Autor: kogutek
> [...]

Od kiedy to chodnik jest prywatna wlasnoscia? A skoro jest, zaczne wobec tego pobierac oplaty za przechodzenie pod moja posesja.

Nawet jak nie jest prywatną własnością to obowiązujące prawo nakłada na
właściciela obowiązek sprzątania wspólnej własności. Masz kilka wyjść, bo to
kraj wolnych ludzi. Możesz nie kupić takiej posesji albo możesz ją sprzedać.
Możesz nie odśnieżać. Nikt do Ciebie z karabinem nie przyjdzie żeby Cie zmusić
do fizycznej pracy. Możesz zostać ukarany mandatem. Jak nie zapłacisz to wejdą
na hipotekę. Możesz zostać posłem i próbować zmienić prawo. Możesz wybrać posła
co zmieni prawo. Możesz również sprzątnąć śnieg. Ciekawe czy między rokiem 1939
a 1944 miałbyś to samo zdanie na temat odśnieżania czy też dawałbyś sipą ile
wlezie żeby płatka śniegu na chodniku nie było?  --

Data: 2010-02-17 13:03:00
Autor: kamil
"kogutek" <kogutek44@op.pl> wrote in message news:5065.00000147.4b7be7ddnewsgate.onet.pl...

[...]

Prosze cie, nie sprowadzaj dyskusji do absurdow okupacji wojennej.

Obowiazujace prawo zmusza obywateli do wykonywania obowiazkow nie wynikajacych w zaden sposob z ich stanu posiadania. Co wiecej, przerzuca obowiazek dbania o wspolna wlasnosc na obywateli, ktorzy oplacaja odpowiedni podatek, z ktorego ta wlasnosc jest utrzymywana.

Dlaczego wlasciciele domow nie doplacaja do remontu chodnika? Dlaczego nie musza odsniezac jezdni przed swoim domem? Jak widzisz, prawo jest idiotyczne i jako takie powinno zostac zmienione. A to, ze kilka owiec godzi sie na ten stan rzeczy skubiac trawke pod czujnym okiem gospodarza, to juz jest ich problem.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-02-17 15:22:37
Autor: KJ Siła Słów
kogutek pisze:

Nawet jak nie jest prywatną własnością

Chodnik prywatna wlasnoscia ?

Nie spotkalem sie, sa za to prywatne majace wielu wspolwlascicieli ulice. Notabene jest to wlasnosc ktorej by sie chetnie pozbyli na rzecz panstwa, a w zasadzie Gminy tylko ze Gmina stawia opor ;-)

to obowiązujące prawo nakłada na
właściciela obowiązek sprzątania wspólnej własności.

Nie no zaraz, co Ty opowiadasz.
Wlascicielem wiekszosci chodnikow w Polsce jest gmina wiec wg tego co piszesz Gmina powinna odsniezac.

Tyle ze prawo jest inne: wlasciciel/uzytkownik posesji przy chodniku ma obowiazek.
Tylko dlaczego masz miec taki obowiazek ?
Ano tylko dlatego ze Gminie jest tak wygodnie.

Obiekty publiczne takie jak chodnik powinny byc w gestii utrzymania panstwa, bo po to ono w ogole istnieje.

Masz kilka wyjść, bo to
kraj wolnych ludzi.

ktory kraj ? Polska ?
Chyba w czasach przed Mieszkiem I.

Możesz, mozesz, mozesz...

Moge rowniez narzekac na to prawo.
I to jest moje prawo w ramach usenetu i konstytucji.

Jak Ci sie nie podoba to mozesz cofnac sie do roku 1940 i sprzatac snieg sprzed butow  patrolu Wermachtu..

KJ

Data: 2010-02-17 15:45:02
Autor: szerszen

Użytkownik "KJ Siła Słów" <KJ@noway.com> napisał w wiadomości news:hlguos$spo$1nemesis.news.neostrada.pl...

Tyle ze prawo jest inne: wlasciciel/uzytkownik posesji przy chodniku ma obowiazek.

jak juz wczesniej pisalem, nie do konca
ma obowiazek tylko jesli granicza bezposrednio, i tylko jesli przeznaczane sa wylacznie pod ciagi piesze, jesli na chodniku dopuszczone jest parkowanie samochodow, to za porzadek na nim odpowiada gmina

Data: 2010-02-17 16:00:54
Autor: KJ Siła Słów
szerszen pisze:

ma obowiazek tylko jesli granicza bezposrednio,

A nie  bezposrednio to jak ? na przyklad jak jest row melioracyjny czy inne cos ?

i tylko jesli przeznaczane sa wylacznie pod ciagi piesze

A jesli jest ulica bez chodnika (i dodatkowo nie jest wlasnoscia gminy) to jak wtedy ?

Bo ja sie spotkalem z 2 wersjami - ze odsnieza sie do osi jezdni albo wcale.

Jakbys dorzucil jakis przepis czy interpretacje prawna to bylbym wdzieczny, bo mi odsniezanie nieco w krzyz weszlo.

KJ

KJ

Data: 2010-02-17 16:08:13
Autor: szerszen

Użytkownik "KJ Siła Słów" <KJ@noway.com> napisał w wiadomości news:hlh10l$11r$1nemesis.news.neostrada.pl...

A nie  bezposrednio to jak ? na przyklad jak jest row melioracyjny czy inne cos ?

jesli ten row nalezy do gminy, to chodnik graniczy z terenem gminnym, na to przynajmniej wskazywalaby logika

A jesli jest ulica bez chodnika (i dodatkowo nie jest wlasnoscia gminy) to jak wtedy ?

to martwi sie o nia wlasciciel drogi

Bo ja sie spotkalem z 2 wersjami - ze odsnieza sie do osi jezdni albo wcale.

tylko chodnik cie interesuje

Jakbys dorzucil jakis przepis czy interpretacje prawna to bylbym wdzieczny, bo mi odsniezanie nieco w krzyz weszlo.

http://www.rp.pl/artykul/73378.html

tu masz jeden z dzisiaj przezemnie wykopanych linkow, generalnie wszystkie ktore czytalem sa zgodne z tym

interesuja cie tylko i wylacznie chodniki z zakazem parkowania, czyli "czyste" ciagi piesze, nie ma chodnika, albo kiedy tego zakazu nie ma, problem jest gminy

kwestie co w momencie, kiedy pomiedzy twoja dzialka a chodnikiem, jest trawnik/row nalezacy do gminy/innego podmiotu, nie byly do konca rozstrzygniete, ale wg paragrafu, nie granicza one z twoja posesja wiec nie sa twoim zmartwieniem

Data: 2010-02-17 16:22:54
Autor: KJ Siła Słów
szerszen pisze:

to martwi sie o nia wlasciciel drogi

W tym przypadku to ja jestem wlascicielem drogi ;-)
A raczej jej kilku procent.
Ulica nie ma wyznaczonego chodnika.

Dzieki za linka.

KJ wlaściciel drogi

Data: 2010-02-18 11:39:42
Autor: kamil

"KJ Siła Słów" <KJ@noway.com> wrote in message news:hlh1pa$jg1$2atlantis.news.neostrada.pl...
szerszen pisze:

to martwi sie o nia wlasciciel drogi

W tym przypadku to ja jestem wlascicielem drogi ;-)
A raczej jej kilku procent.
Ulica nie ma wyznaczonego chodnika.

Dzieki za linka.

Nic, tylko powybierac kostke brukowa z twojej wlasnosci. :-)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-02-18 10:17:11
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 17 Feb 2010, KJ Siła Słów wrote:

Bo ja sie spotkalem z 2 wersjami - ze odsnieza sie do osi jezdni albo wcale.

  To było BARDZO dawno temu!

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-17 21:23:41
Autor: J.F.
On Wed, 17 Feb 2010 13:01:41 +0100,  kogutek wrote:
Jaki to niby państwo ma obowiązek sprzątania prywatnej własności?

Ale jakiej prywatnej wlasnosci ? Chodnik jest publiczny, a sprzac ma
go obywatel ktory go nie posiada ?
Skoro przed
kupnem jest się poinformowanym że właściciel ma sprzątać chodnik przed posesją.
To albo się kupuje albo nie kupuje. Prostszego uregulowania nie można wymyślić.

Ale kupic bez obowiazku sprzatania nie mozesz. No dobra, niech bedzie ze to sluzebnosc zawarta w ksiedze wieczystej
:-)

[...]

A przejechac droga to niby mozna ? To czemu miasto nie zatrudni ludzi
do sprzatania chodnikow, nie tylko drog.

Mozna jeszcze inaczej - chcesz przejsc po publicznym chodniku ? Odsniez sobie sam :-)

No nic, kogo to wk* - aparat w dlon, najpierw donosik ze droga
nieodsniezona, potem pozew za zepchniecie sniegu na chodnik, i tak w
kolko az do zmiany przepisow :-)

Prawo jest tak pomyślane że zwalnia pewną grupę
właścicieli z obowiązku sprzątania przed posesją i przenosi obowiązek sprzątania
na kogoś innego.

Ale mozna uwazac ze to zle prawo i postulowac jego zmiane.

J.

Data: 2010-02-19 00:45:03
Autor: kogutek
Od�nieşanie zjazdu donieruchomo�ci
On Wed, 17 Feb 2010 13:01:41 +0100,  kogutek wrote: >Jaki to niby państwo ma obowiązek sprzątania prywatnej własności? Ale jakiej prywatnej wlasnosci ? Chodnik jest publiczny, a sprzac ma
> [...]

>na kogoś innego. Ale mozna uwazac ze to zle prawo i postulowac jego zmiane.

Rozwiąże Twój dylemat umysłowy. W konstytucji jest zapisany obowiązek
przestrzegania prawa. Jest to niepodważalny i nieinterpretowalny zapis. Tak jest
bo się tak umówiliśmy i przyjęliśmy w referendum konstytucję. Nie jest istotne
czy to dobry czy zły zapis. Większość w referendum uznała ze jest dobry.
Obowiązujące prawo nakazuje właścicielom sprzątać śnieg, psie kupy, rzygi. I
muszą to robić. Jak się komuś nie podoba i nie sprząta to płaci mandat. Możesz
zrobić obywatelski projekt ustawy żeby nie trzeba było sprzątać. Jak Sejm
klepnie a prezio podpisze to nie trzeba będzie sprzątać. Na razie właściciele
muszą sprzątać bo muszą przestrzegać obowiązującego prawa. Może to Ci się nie
podobać. Ale jak masz chałupę przy drodze to sprzątasz bez gadania albo płacisz
mandaty. Amen  --

Data: 2010-02-19 00:55:15
Autor: J.F.
On Fri, 19 Feb 2010 00:45:03 +0100,  kogutek wrote:
[...]

Ale pisac ze moim zdaniem to jest idiotyczny przepis moge.
I moge skladac wniosek do TK, zeby sprawdzic czy on jest zgodny z
konstytucja.

A poza tym Polakiem jestem, a my nie przestrzegamy przepisow, taka
nasza narodowa tradycja i jestesmy z tego dumni ! :-)

J.

Data: 2010-02-19 01:17:19
Autor: kogutek
Od�nieşanie zjazdu donieruchomo�ci
On Fri, 19 Feb 2010 00:45:03 +0100,  kogutek wrote: >Rozwiąże Twój dylemat umysłowy. W konstytucji jest zapisany obowiązek
> [...]

A poza tym Polakiem jestem, a my nie przestrzegamy przepisow, taka
nasza narodowa tradycja i jestesmy z tego dumni ! :-)

Jak uważasz że zapis jest idiotyczny to nie tylko możesz ale wręcz musisz pisać
do TK. Pisz do TK i jak odpowiedzą to poinformuj grupę co napisali. Przepisów
Polacy nie przestrzegają tylko do pewnego momentu. Takim momentem mogą być 23
punkty, 17 mandat za nie odśnieżanie, kara z funduszu gwarancyjnego jak samochód
nie ubezpieczony itd. Potem przestrzegają. Samochód masz ubezpieczony? Jasne że
masz. I dałeś się gnojom zastraszyć. Twój jest, prywatny. Możesz zrobić z nim co
zechcesz. Narzucili Ci obowiązek ubezpieczenia a Ty bez gadania płacisz. Zrobili
z Ciebie niewolnika i się na to godzisz.   --

Data: 2010-02-19 11:44:18
Autor: J.F.
On Fri, 19 Feb 2010 01:17:19 +0100,  kogutek wrote:
[...]

Znam takich co jezdza bez biletow. To po prostu taniej wychodzi :-)

[...]

OC mi niemal nie przeszkadza. Ale masz racje - niewolnictwo swiatlowe i gasnicowe mi przeszkadza :-)

Gasnicowe chwilowo tez niezbyt - juz zapomnialem kiedy te gasnice
kupilem. Ale niech sprobuja wymyslic jakies terminy waznosci - ja ich
skresle :-)

J.

Data: 2010-02-19 13:52:22
Autor: kogutek
Od�nieşanie zjazdu donieruchomo�ci
On Fri, 19 Feb 2010 01:17:19 +0100,  kogutek wrote: >> A poza tym Polakiem jestem, a my nie przestrzegamy przepisow, taka
> [...]

Gasnicowe chwilowo tez niezbyt - juz zapomnialem kiedy te gasnice
kupilem. Ale niech sprobuja wymyslic jakies terminy waznosci - ja ich

Szkoda że indywidualne nieposłuszeństwo obywatelskie prowadzi tylko do
represjonowania pojedynczych, nikomu nie znanych osób. Polacy są zbyt głupi żeby
się postawić. Postawili się motocykliści. Paru z nich ma czy miało sprawy w
sądach. Protest motocyklistów był bardzo dobrą okazją żeby pokazać zgrane
społeczeństwo. Według mnie mięli rację. Jeśli przyłączyli by się do protestu
kierowcy samochodów to można by było bardzo dużo ugrać. Myślisz że w moim
odczuciu nakaz sprzątania śniegu przez prywatnego właściciela posesji na nie
swoim chodniku jest słuszny. Nie jest. Ale takie jest prawo. Dokąd się nie
zmieni to będą ich ganiać i wypisywać mandaty. Można sobie wyobrazić sytuację że
zmienia się prawo i miasto sprząta wszystkie chodniki. Sprzątanie kosztuje. Od
razy wzrastają podatki od nieruchomości, psów, wody, powietrza. Jak ktoś nie
chce sam zgarniać śniegu to teraz może wynająć kogoś i zapłaci mu kilka złotych
za godzinę odśnieżania. Jak by robiło to samo miasto to byłby przetarg. Wygrał
by go wujka Zdziśka brata szwagra syn. Robotnikom by płacił 6 zł na godzinę a
sam wystawiał rachunki 80 zł/h. Odśnieżał by po łebku bo wujka Zdziśka brata
szwagra syna nikt by nie ruszył. Dalej chcesz żeby miasto odśnieżało wszystkie
chodniki? Kilka lat temu słyszałem taką historię. Od razu przyznaję że nie
pamiętam kto i gdzie to opowiadał. W dużym wojewódzkim mieście, oczywiście nie
wiem w jakim. Był przetarg na utrzymanie trawników, kwiatków. Ten co miał go
wygrać wygadał się przy wódce. Podał stawki, warunki. Inny co to usłyszał
zmienił nazwę firmy na podobną i wynajął pomieszczenie tak ze ulice się
zgadzały. Podał do przetargu stawki bardzo zbliżone do tych co wygrywały. I się
pomylili. Wygrał nie ten co miał wygrać. Podobno, bo ile w tym prawdy nie wiem.
To był najlepszy pod względem biznesowym rok w jego życiu. Ile w tym prawdy nie
mam pojęcia a tak ogólnie to sobie to wszystko wymyśliłem. Pozwolisz że powtórzę
pytanie, czy dalej chcesz żeby miasto sprzątało wszystkie chodniki?   --

Data: 2010-02-17 21:26:58
Autor: J.F.
On Wed, 17 Feb 2010 12:34:30 +0100,  kogutek wrote:
Władze pozwalają zatrudnić dozorcę albo firmę żeby
zamiast właściciela ktoś inny wykonywał jego obowiązki. Pozwalają również na
podgrzewanie chodnika na koszt właściciela jak mu się nie chce odśnieżać.

No jak ? Chodnik jest gminny i nie bedzie go zaden prywaciaz wymienial
na ogrzewany. Chyba ze przenosnym sprzetem ogrzewac ..

Gdyby
był przymus kupowania domów przy ulicy i nakaz odśnieżania tylko przez
właściciela to by było nienormalnie.

A nie ma ? Droga do posesji musi byc.

J.

Data: 2010-02-19 00:48:01
Autor: kogutek
Od�nieşanie zjazdu donieruchomo�ci
On Wed, 17 Feb 2010 12:34:30 +0100,  kogutek wrote: >Władze pozwalają zatrudnić dozorcę albo firmę żeby
> [...]

>był przymus kupowania domów przy ulicy i nakaz odśnieżania tylko przez
>właściciela to by było nienormalnie. A nie ma ? Droga do posesji musi byc.

J.

Ale nie ma obowiązku sprzątania tylko i wyłącznie przez właściciela. Kosmici
mogą sprzątać i nic strasznikom do tego w jaki sposób  wygryzą śnieg i lód do
betonu. --

Data: 2010-02-16 23:28:23
Autor: Yogi\(n\)
Odśnieżanie zjazdu do nieruchomości
Użytkownik "Samotnik" <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl> napisał w wiadomości news:slrnhnj2bu.fve.samotniklocalhost.localdomain...
Jest sobie w taryfikatorze taka pozycja:

Dziwne, w moim mieście, bezpośrednio po opadach, przejeżdża mały traktorek z pługiem po chodniku wzdłuż drogi miejskiej i wszyscy mają odśnieżone. Co prawda, do całkowitego odśnieżenia to jeszcze trochę brakuje, ale większość włascicieli posesji wychodzi i po ok. 10 minutach pracy cały chodnik praktycznie do płyt chodnikowych pozbawiony jest śniegu. Nikt nie narzeka, jak ktoś chce to odśnieza sobie wjazd, jak nie chce - nie odśnieża. Co prawda pomiędzy jezdnią a środkiem chodnika utworzyła sie mniej więcej półmetrowa zaspa, ciągnąca się na całej długości ulicy, ale chodnik jest na tyle szeroki, że i traktorek się mieści i przechodni mogą się bez problemu minąć.
Widocznie nie każde miasto ma w dupie swoich mieszkańców i ich podatki.

--
Yogi(n)

Odśnieżanie zjazdu do nieruchomości