Odapadające pedały :((

Data: 2019-04-06 07:33:05
Autor: translate1944
Odapadające pedały :((
Witam!
Możecie polecić jakieś solidne (nieodpadające) pedały ze standardowym gwintem? Parę dni temu straciłem już drugą parę w tym sezonie i jestem trochę wkurzony. Zwykle odkleja mi się ten niby-czop który trzyma tulejkę pedału na trzpieniu, zsuwa się (i gubi) tulejka i sterczy sam tylko trzpień :-(( - podobnie jest przynajmniej w tych tanich pedałach które widzę w sklepach rowerowych. Żeby choć ten niby-czop był przykręcany, z gwintem, ale tak albo nie jest, albo nie widać, albo sprzedawca nie wie. Dziś w serwisie rowerowym widziałem starszy model Shimano, który wyglądał na odlany w całości. Co prawda on też pewnie jakoś wsuwa się na trzpień pedału i może zsunąć się w całości jeśli mocowanie się obluzuje? Więc najlepszy model chyba miałby wsuwaną na trzpień tuleję której końcówkę można solidnie dokręcić, a nie ją kleić, i do którego można byłoby na wszelki wypadek dokupić zapasowe tulejki i nakrętki. Pozdrawiam

Data: 2019-04-06 17:46:54
Autor: ń
Odapadające pedały :((
www.ebay.pl/sch/i.html?_nkw=wellgo&LH_PrefLoc=1&LH_ItemCondition=3

-- -- -
Możecie polecić jakieś solidne (nieodpadające) pedały ze standardowym gwintem?

Data: 2019-04-06 19:34:41
Autor: Maciek
Odapadające pedały :((
W dniu 06.04.2019 o 16:33, translate1944@gmail.com pisze:
[...]

Kup raz a dobrze, jednak będzie drożej.

Osobiście zainteresowałbym się (lub podobnymi):
https://www.google.com/search?q=WELLGO+M138&source=lnms&tbm=isch&sa=X

Monoblok na maszynówkach.

Dlaczego?

Kilka lat jeździłem robiąc po kilka tyś rocznie na:

https://www.google.com/search?q=WELLGO+M17c&source=lnms&tbm=isch&sa=X

....czasy jak jeszcze nie wiedziałem czy SPD mi podejdzie ;-)
Miały być na chwilę, zostały na dłużej.

Oprócz tych śrubek z boku które raz na jakiś czas dokręcałem a potem skręciłem je na lakierze to nie sprawiają problemu.
Na nakrętce osi nie puszczają, kręcą się ładnie.
Teraz drugi sezon w rowerze u mojej żony, której pomogły przekonać się do SPDów. Ogólnie chyba nie do zarąbania sprzęt.

Wellgo można też kupić jako "innej firmy" ;-) Ja kupiłem je w Decathlonie firmowane przez B'Twina trochę chyba taniej.

Data: 2019-04-07 01:45:24
Autor: Ignac
Odapadające pedały :((
Podłącze się pod temat i powiem tak; ci którzy projektują całe to pedalstwo,
oni nigdy nie jeździli intensywnie na rowerze, gdyż, w platformach pedałów za
duże są te puste przestrzenie, na których spoczywa stopa, to powoduje
niewłaściwe jej podparcie i generuje kontuzje.
Platforma powinna być pełna z antypoślizgowymi elementami, niewyczuwalnymi.
Natomiast spd, nie nadają się do takiej jazdy, gdyż zbyt mocno przeciążają staw skokowy, przy intensywnej jeździe, szczególnie na podjazdach i ze żle-fabrycznie dobranymi przełożeniami w rowerze. Nie ma mądrego, który by to zmienił?

Data: 2019-04-07 11:57:15
Autor: borsuk
Odapadające pedały :((
W dniu 2019-04-07 o 10:45, Ignac pisze:

Platforma powinna być pełna z antypoślizgowymi elementami, niewyczuwalnymi

Jak ktoś ma porządne buty ze sztywną podeszwą to nie rozumiem po mu pełna platforma, no chyba, ze ktoś jeździ boso :)

Data: 2019-04-07 11:57:58
Autor: ń
Odapadające pedały :((
Poza tym pedały są za płaskie, a przecież podeszwa buta nie jest płaska.
Widzę, że moje "trzepaki" ścierają się głównie na środku, a i stopa źle się czuje podparta tylko w jednym miejscu śródstopia.
Powinny być odrobinę wklęsłe, coś jak dawne klawisze w porządnych klawiaturach (gdzie też świat zszedł na płaskie psy).

Tacy mądrzy jesteśmy, może jakiś patencik?
;-)

-- -- -

Data: 2019-04-08 06:59:46
Autor: abn140
Odapadajce peday :((
wczoraj stojac na pedalach kilka razy przy v ok 25-30 kmh, czyli nie tak szybko znowu - mlodzi duzo szybsi - naszla mnie schiza co by sie stalo jakby w tym momencie pedal sie zlamal lub pusila korba na otworze....
yyyy....
toz to murowane zlamanie nogi i to szpetne, w stawie skokowym....
nawet jak mam dupsko za siodlem tak ze po chwili cialo zatrzyma sie brzuszyskiem na siodle to i tak noga w drobiazg...
pedaly mam chyba dartmoor na maszynowkach, cos z 140 kosztowaly, ale co to ma za znaczenie...
zlamal ktos kiedys pedal w taki sposob? i co dlugo w gipsie?
jaka jest szansa ze cos takiego moze sie stac?

Data: 2019-04-07 23:50:44
Autor: Ignac
Odapadajce peday :((
W dniu poniedziałek, 8 kwietnia 2019 06:59:48 UTC+2 użytkownik abn140 napisał:
[...]

Wystarczy, że Ci łańcuch pęknie, bez podparcia stopa- ta która w danej
chwili cisnęła bardziej- spada Ci z pedału na asfalt. Butem-jego czubkiem
hamujesz gwałtownie, równocześnie kroczem zaliczasz poprzeczkę ramy-szczęście w nieszczęściu, jeśli jakimś cudem, jajka jej nie zaliczą .
Niemniej, uderzenie kroczem o ramę jest tak bolesne, plas ewentualne uderzenie
brodą o kierę, że leży się jaki długi, z piruetem wokół nogi która hamowała
po asfalcie. O, jeszcze dostaje się uderzenie pedałem pod kolano wspomnianej
nogi. Młody byłem i nigdy już nie staje na korby, w czasie jazdy i miałem farta,
że jechałem boczną drogą!

Ku przestrodze, obejrzyj sobie spinkę łańcucha!

Data: 2019-04-08 11:30:41
Autor: cytawa
Odapadajce peday :((
abn140 pisze:

wczoraj stojac na pedalach kilka razy przy v ok 25-30 kmh, czyli nie tak
szybko znowu - mlodzi duzo szybsi - naszla mnie schiza co by sie stalo jakby
w tym momencie pedal sie zlamal lub pusila korba na otworze....

Znam ciezkie przypadki. Kolega rozerwal lydke na urwanym pedale.
Ja mialem taki przypadek ale opatrznosc nade  mna czuwala i pedal mi odpadl na siedzaco przy powolnym ruszaniu.

zlamal ktos kiedys pedal w taki sposob? i co dlugo w gipsie?
jaka jest szansa ze cos takiego moze sie stac?

Innym razem pekla mi oska ale tez bezpiecznie.
A stac sie moze wszystko co najgorsze jak ktos nie ma szczescia

Jan Cytawa

Data: 2019-04-17 10:08:31
Autor: kawoN
Odapadajce peday :((
W dniu 08.04.2019 o 06:59, abn140 pisze:
[...]

2 razy złamałem w czasie jazdy korbę.
Pedały - raczej mniejsza szansa.

1 przypadek - miałem plan pokonać podjazd sprintersko
czyli docisnąłem na stojąco. Korba pękła w kulminacyjnym
momencie nacisku na pedał. Złożyło mnie w ten sposób
że noga weszła pod rower i wywaliłem się na bok
uderzając w asfalt barkiem i głową (bez kasku).
O dziwo nic mi się nie stało - nawet nie miałem ubrania
rozerwanego. Prawdopodobnie ciało zetknęło się z asfaltem
na dość dużej powierzchni i siła rozłożyła się równomiernie.

O ile pamiętam to korba pękła przy suporcie czyli w miejscu
największych sił. Ale na przekroju pęknięcia było widać, że
wcześniej powstało mikropęknięcie - część powierzchni miała
ciemniejszy kolor. To był chyba suport z Głowna udający Compagnolo.

2 przypadek - sytuacja bardzo podobna, tyle, że to nie był
podjazd a raczej chciałem dokręcić na lekkim zjeździe.
W tym przypadku było tak że moment urwania był na tyle
korzystny że gwałtownie siadłem na siodełku ale się nie wywaliłem.
Tym razem korba pękła w miejscu mocowania pedału.
To był już jakiś suport "zachodni" ale też miał ślady
mikropęknięć.
Żeby nie było tak wesoło to po urwaniu korby wracałem
kręcąc drugą przez 18km. Jako że był problem żeby
luźną nogę podeprzeć to całość podparcia przejął tyłek,
w efekcie nabawiłem się hemoroidów :-)

pozdr
kawoN

Data: 2019-04-21 11:52:52
Autor: Olivander
Odapadajce peday :((
On Wednesday, April 17, 2019 at 10:08:34 AM UTC+2, kawoN wrote:
Żeby nie było tak wesoło to po urwaniu korby wracałem
kręcąc drugą przez 18km.

Kiedyś urwałem platformę od aluminiowej korby ex-szosy. Szosowość roweru była już ex, po szosowym szczenięctwie miał tysiące kilometrów wypraw z sakwami, kilka miejskich koziołkowań, na koniec przeróbka na ostrokół.

Gdy pedał odpadł, z jednej strony wstyd, bo było to w masie krytycznej, nielicznie obsadzonej i koledzy wykpili wypadek. Ale okazało się, że powrót 12 km do domu na jednej korbie to pikuś, nawet bez noska, gdy rower to ostre koło, a droga płaska. To byłoby ok rozwiązanie awaryjne dla szosowca w trasie, gdyby dało się łatwo blokować kasetę. Kasety mają dziury, mozna by jakim drutem przywiązać ją do piasty i wtedy jazda na jednej korbie prawie nie boli. A nogi krecące można zmieniać, bo na ostrym da się kręcić np. prawą nogą lewą korbę ;-)

Data: 2019-04-24 13:35:53
Autor: cytawa
Odapadajce peday :((
Olivander pisze:

[...]

To jeszze nic. Dawno temu na moim do dzis uzywanym goralu urwalem oske przy podjezdzie. To bylo w czasie wjazdu na pasmo Jaworzyny Krynickiej. Nie po to jechalem taki kawal drogi by obyc sie smakiem. Wciagnalem rower na gore i grzbietem pojechalem dalej. Wrocilem potem do Piwnicznej przez Wierchomle jedna noga. Wycieczka sie udala. Wtedy jeszcze nikt nie slyszal o SPD ale mialem noski.

Jan Cytawa

Odapadające pedały :((