'Odbicie sygnalu' antenowego.

Data: 2015-07-06 11:32:35
Autor: 666
'Odbicie sygnalu' antenowego.
Na ekranie widać wyraźny efekt odbicia sygnału, źródło sygnału to zbiorcza instalacja TV Sat.
Pamiętacie może, jaka jest zależność pomiędzy odległością 'cienia' na ekranie, a miejscem, gdzie odbicie sygnału następuje?
Tak, żeby po pomierzeniu odległości cienia od oryginalnego obrazu łatwiej zlokalizować w instalacji antenowej miejsce i źródło odbicia?

Data: 2015-07-06 11:41:46
Autor: Eryk
'Odbicie sygnalu' antenowego.
Sygnały SAT są wyłącznie cyfrowe, nie będzie więc na nich widać żadnego efektu odbicia jak w starych systemach analogowych.

Data: 2015-07-07 19:01:58
Autor: t-1
W dniu 2015-07-06 o 11:41, Eryk pisze:
Sygnały SAT są wyłącznie cyfrowe, nie będzie więc na nich widać żadnego
efektu odbicia jak w starych systemach analogowych.

Widać nie SAT a zbiorcza analogowa.
Jedna linia trwa ok. 60 mikrosekund a prędkość fali w kablu
to ok 200tys. km/s.

Data: 2015-07-07 20:47:57
Autor: yabba
Użytkownik "t-1" <t-1@todlaspamu.pl> napisał w wiadomości news:mnh0m4$gaa$1pippin.nask.net.pl...
[...]

Ale to musi być TV analogowa z lokalnego modulatora, który nie wiadomo czy sam z siebie nie produkuje duchów na obrazie.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-07-07 22:56:35
Autor: 666
'Odbicie sygnalu' antenowego.
Sygnał jest cyfrowy.
Dzięki za zwrócenie uwagi, że sygnał cyfrowy nie generuje odbić (a przynajmniej przy tym chwilowo pozostańmy, bo oczywiście generuje różne echa itp. np. w telefonii, to dlaczego nie miałby w telewizji).
To "odbicie" to być może efekt obróbki sygnału przez tuner i przez monitor, jeden po drugim.
Przestawiłem wyostrzanie (sharpness) w monitorze do zera (z 50/100) i "duchy" częściowo zniknęły.
Nie wiem, czy w tunerze także da się zmienić poziom wyostrzania obrazu, w jednych tunerach można w innych nie można.
Tak czy inaczej ów efekt 'halo' (obramowania granicy kolorów) specyficzny jak dla mnie bardziej niż dla sygnału cyfrowego to dla ekranów LCD, jest trudny do zniesienia, przynajmniej początkowo; pewnie się przyzwyczaję do LCD jak się przyzwyczajamy do gwoździa w bucie ;-).

-- -- -

Data: 2015-07-08 23:47:00
Autor: yabba
'Odbicie sygnalu' antenowego.