Odbiór mieszkania do dewelopera, "ustalenia ostateczne"

Data: 2010-05-22 18:47:39
Autor: Robert Tomasik
Odbiór mieszkania do dewelopera, "ustalenia ostateczne"

Użytkownik "Czarek" <a@a.pl> napisał w wiadomości news:ht8uct$suf$1news.onet.pl...
Witam,

odbieram od dewelopera mieszkanie i w związku z tym został sporządzony protokół zdawczo-odbiorczy, w którym to deweloper zobowiązuje się usunąć pewne usterki i braki w lokalu, ja - z pewnych względów - zobowiązuję się odstąpić od roszczeń dotyczących innej usterki. W dokumencie znajduje się formułka: "Nabywca oświadcza, że powyższe uzgodnienia są ostateczne i nie wnosi żadnych dodatkowych uwag, co do odbioru zakupionego mieszkania."

Zastanawiam się, co tak naprawdę wnosi to zdanie od strony prawnej? Chyba nie pozbawia mnie uprawnień wynikających z niezgodności towaru z umową? Jakie więc inne moje prawa ogranicza? Bo chyba deweloper ma jakiś cel, wymagając zamieszczenia takiej formułki...

Spróbujmy się zastanowić, co będzie, jak odmówisz podpisania takiej klauzuli. Deweloper tak naparwdę jest pod ścianą, bo jeśli w pierwotnej umowie podobnej klauzuli nie zawarto, no to nei dojsdzie do odbioru mieszkania z jego winy. Z drugiej strony w mojej ocenie to zdanie nic do sprawy nie wnosi. To tylko określenie, że w chwili podpisywania nie masz innych uwag. Mogą się ujawnić później. Moim zdaniem dla świętego spokoju bym podpisał, bo tak naparwdę niczym to nie skutkuje.

Odbiór mieszkania do dewelopera, "ustalenia ostateczne"