Odbiór przesyłki s±dowej przez inn± osobę mieszkaj±ca pod tym samym adresem

Data: 2015-11-12 20:08:35
Autor: ±ćęłń󶼿
Odbiór przesyłki s±dowej przez inn± osobę mieszkaj±ca pod tym samym adresem
Generalnie nie może (poczta w praktyce czyni wyj±tek dla męża/żony), ale nigdy nie wiadomo, któr± nog± wstanie paniętka z poczty.

-- -- -
Awizowan± przesyłkę polecon± może odebrać (w urzędzie pocztowym) inna osoba która mieszka pod tym samym adresem.

Data: 2015-11-12 20:52:58
Autor: Liwiusz
Odbiór przesyłki sądowej przez inn ą osobę mieszkająca pod tym samym adresem
W dniu 2015-11-12 o 20:08,  ����󶼿 pisze:

Awizowaną przesyłkę poleconą może odebrać (w urzędzie pocztowym) inna
osoba ktĂłra mieszka pod tym samym adresem.

Generalnie nie może (poczta w praktyce czyni wyjątek dla męża/żony), ale nigdy nie wiadomo, którą nogą wstanie paniętka z poczty.

Jak zwykle siÄ™ mylisz.

--
Liwiusz

Data: 2015-11-13 07:59:12
Autor: Wielebny
On 11/12/2015 08:52 PM, Liwiusz wrote:

> Generalnie nie może (poczta w praktyce czyni wyjątek dla męża/żony), ale > nigdy nie wiadomo, którą nogą wstanie paniętka z poczty.
Jak zwykle siÄ™ mylisz.

No to ja jutro przetestuję czy uda mi się wraz z małżonką która jest w
trakcie wyrabiania nowego dowodu po zgubieniu starego i bez innego
dokumentu stwierdzającego toższamość odebrać przesyłkę z sądu.

LiczÄ™ na przyjaznÄ… panienkÄ™ z okienka.

Dzięki Liwiusz za rzeczową odpowiedź wyżej.

Data: 2015-11-13 10:54:05
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 12 Nov 2015, Liwiusz wrote:

W dniu 2015-11-12 o 20:08,  ˙˙˙˙˙˙˙˙? pisze:

[...]

Jak zwykle się mylisz.

  Podejrzewam, że to "jak zwykle", czyli kwestia nieprawidłowo
postawionego pytania.
  Nie powinno brzmieć "czy może" tylko "czy ma prawo".

  To czy "może" faktycznie zależy od humoru "okienka" :P
który to z kolei motywowany jest trzema czynnikami:
istnieniem sankcji za niestosowanie się do przepisów,
faktyczne egzekwowanie onychże sankcji tudzież rzecz±
najważniejsz±, czyli "wytycznymi" zapodanymi drog±
służbow±, niezależnie czy s± zgodne z przepisami czy nie.
  Losowy przypadek usiłowania zgrania "wytycznych" z przepisami
(już nieobowi±zuj±cymi) przy pewnej determinacji (znaczy
pisania papiórków ze skarg±) zaj±ł mi parę lat temu
kwartał, a chodziło o tak skomplikowan± sprawę jak
przywalenie datownika na wekslu :> (ówcze¶nie wymagane
rozporz±dzeniem MF).
  ¦miem podejrzewać, że (nadal) przypadki "ma prawo" oraz
"może" s± rozbieżne :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-11-13 17:20:13
Autor: ±ćęłń󶼿
Odbiór przesyłki s±dowej przez inn± osobę mieszkaj±ca pod tym samym adresem
Jak zwykle wprowadzasz ludzi w bł±d.
Poczta nie ma prawa wydać w urzędzie pocztowym (!) przesyłki domownikowi adresata.

-- -- -
Jak zwykle się mylisz.

Data: 2015-11-13 17:32:48
Autor: Liwiusz
Odbiór przesyłki sądowej przez inn ą osobę mieszkająca pod tym samym adresem
W dniu 2015-11-13 o 17:20,  ����󶼿 pisze:
Jak zwykle wprowadzasz ludzi w błąd.
Poczta nie ma prawa wydać w urzędzie pocztowym (!) przesyłki domownikowi adresata.

Głupiś jesteś, głupiś zemrzesz.

Ustawa prawo pocztowe jest w tej materii jednoznaczne (art. 26 / 3 /b).

--
Liwiusz

Odbiór przesyłki s±dowej przez inn± osobę mieszkaj±ca pod tym samym adresem