Odbite paznokcie

Data: 2009-08-12 13:13:54
Autor: Ramonoth
Odbite paznokcie
Co może być tego przyczyną? Niestety doświadczyłem tego na własnej skórze i 4 paznokcie najprawdopodobniej utracę.

Pazkokcie mnie często pobolewały w górach, ale nigdy nic się poważnego nie stało.

Czy to jest fizjologia (cienkie paznokcie), rozmiar buta, skarpety? Jak to diagnozować bez kupowania nowych butów?

Ram

Data: 2009-08-12 13:23:24
Autor: Franz
Odbite paznokcie
Użytkownik "Ramonoth"
4 paznokcie najprawdopodobniej utracę.

Odrosną, chociaż może to potrwać długo, zanim będą normalne

Pazkokcie mnie często pobolewały w górach, ale nigdy nic się poważnego nie stało.

Przyczyna, która mnie przychodzi do głowy, to nacisk na nie. Czyli, albo:
1. But za mały bądź za luźno zawiązany i wtedy (zwłaszcza podczas schodzenia) stały nacisk z przodu.
2. But za niski i wtedy nacisk z góry - ale myślę, że to byś szybko poczuł.

Tak czy owak - zawsze warto je przyciąć przed wyjazdem w góry.
--
Pozdrawiam,
Franz

Data: 2009-08-12 13:26:17
Autor: Look-R
Odbite paznokcie
Witaj Franz,

W Twoim liście datowanym 12 sierpnia 2009 (13:23:24) można przeczytać:

Użytkownik "Ramonoth"
[...]

Tylko nie za krótko. Spotkałem się z opinią, że zbyt krótko obcięte
paznokcie, szczególnie w butach wspinaczkowych, potrafią się
zadzierać, co może powodować podobne objawy o jakich wspominał
kolega.

--
Pozdrav,
 Look-R

Data: 2009-08-12 13:39:38
Autor: bans
Odbite paznokcie
Look-R pisze:

[...]

Czyżby szykował się kolejny piętrowy wątek? ;)

--
bans

Data: 2009-08-12 13:46:46
Autor: Olin
Odbite paznokcie
Dnia Wed, 12 Aug 2009 13:39:38 +0200, bans napisał(a):

Czyżby szykował się kolejny piętrowy wątek?

Dopiero wtedy, gdy głos w kwestii paznokci zabiorą salony.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Ten, kto się śmieje ostatni, przeważnie nie ma jednego zęba na przedzie."
Baruch Spinoza

Data: 2009-08-12 13:45:34
Autor: Basia Z.
Odbite paznokcie

Użytkownik "Franz" :

1. But za mały bądź za luźno zawiązany i wtedy (zwłaszcza podczas schodzenia) stały nacisk z przodu.
2. But za niski i wtedy nacisk z góry - ale myślę, że to byś szybko poczuł.

Lub, czego doświadczyłam:

3. But za szeroki i nie da się związać na tyle mocno aby stopa przestała się w nim przesuwać do przodu.

Mi paznokieć uszkodzony w za szerokich butach odrósł całkowicie i przybrał normalny kształt i kolor po mniej więcej pół roku.

B.

Data: 2009-08-12 13:24:32
Autor: Olin
Odbite paznokcie
Dnia Wed, 12 Aug 2009 13:13:54 +0200, Ramonoth napisał(a):

 4 paznokcie najprawdopodobniej utracę.

Odrastają.

Czy to jest fizjologia (cienkie paznokcie), rozmiar buta, skarpety?

Ja miałem za małe buty, co dotkliwie dawało się odczuć przy zejściach.
Paznokieć na dużym palcu zsiniał i zszedł, kiedy w krótkim odstępie czasu
przylutowałem butem 3-4 razy w korzenie, czy co tam wystawało.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

Zasada Larsona:
Dokonaj czegoś niemożliwego, a szef zaliczy to do twoich obowiązków.

Data: 2009-08-12 05:28:21
Autor: Slawomir Gorniak
Odbite paznokcie
On Aug 12, 2:24 pm, Olin <k...@adres.w.stopce> wrote:
>  4 paznokcie najprawdopodobniej utracę.
Odrastają.

Chociaz jesli to duze - zajmie im to pol roku, male nawet w miesiac.

> Czy to jest fizjologia (cienkie paznokcie), rozmiar buta, skarpety?

Chyba jednak fizjologia - ja mam to co roku w butach narciarskich
(kazdych - przetestowalem 3 rozne i to samo) :/ Probowalem szukac
jakichs nakladek trzymajacych palec a nie paznokiec, ale ponoc nie
istnieja.

S.

Data: 2009-08-12 18:42:09
Autor: Grzegorz Lipnicki
Odbite paznokcie
ja mam to co roku w butach narciarskich
(kazdych - przetestowalem 3 rozne i to samo) :/ Probowalem szukac
jakichs nakladek trzymajacych palec a nie paznokiec, ale ponoc nie
istnieja.

miałeś, po prostu, źle dobrane buty narciaskie
(każde:);
nawet buty trzymające jak imadło nie trzymają palców
i to bez żadnych nakładek;

 g.

Data: 2009-08-12 20:30:33
Autor: Marcin
Odbite paznokcie

Użytkownik "Grzegorz Lipnicki" <grzdodanelipni@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h5urd4$mi5$1news.onet.pl...
[...]

Wysztko zalezy od budowy .ja mam krzywe paluchy i regularnie  przy kazdym powazniejszym chodzniu zlatwiaam sobie paznokcie na najmnijszych  placach ....samo odrosnie i zejdzie ....nie warto zrywac.... pzdr MArcin

Odbite paznokcie