Odbudowana macierz RAID 1 nie z tego dysku - jak to cofn±æ?

Data: 2009-10-23 05:25:38
Autor: hellfire78
Odbudowana macierz RAID 1 nie z tego dysku - jak to cofn±æ?
Witam,
mam pewien problem. Otó¿ parê miesiêcy temu rozkonfigurowa³ siê BIOS w
jednym z kompów w firmie przez co zamiast macierzy powsta³y 2
oddzielne dyski. Cz³owiek który pracowa³ na tym kompie nie zg³osi³
tego tylko pracowa³ sobie jak gdyby nigdy nic na pojedynczym dysku
(tworzy³ dokumenty itp.). Ostatnio robi³em przegl±d tego kompa i
postanowi³em po³±czyæ dyski z powrotem w macierz. Wszystko posz³o
g³adko z tym, ¿e jak siê potem okaza³o kontroler nie odbudowa³
macierzy z pierwszego dysku na którym pracowa³ sobie u¿ytkownik tylko
z tego drugiego efektem czego jest utrata danych utworzonych po
momencie rozkonfigurowania siê BIOSu. Czy orientuje siê kto¶ czy da
siê jako¶ cofn±æ operacjê odbudowy tej macierzy tak ¿eby odzyskaæ te
dane? Ewentualnie jaki program mo¿ecie poleciæ. Próbowa³em GetDataBack
ale niestety ten program nie poradzi³ sobie z tym problemem.
Dodam jeszcze ¿e kontroler RAIDu jest firmy NVIDIA (p³yta Asrock
939NF4G-SATA2) je¶li to co¶ to komu¶ da :-)
Proszê o pomoc.

Data: 2009-10-23 14:48:36
Autor: Mariusz Kruk
Odbudowana macierz RAID 1 nie z tego dysku - jak to cofnąć?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "hellfire78"
[...]

1. To nie jest ¿aden "kontroler RAID-u". Za kopiê lustrzan± odpowiadaj±
sterowniki.
2. O ile w przypadku skasowania logicznego mo¿na szukaæ pozosta³o¶ci po
plikach w nienadpisanych miejscach systemu plików, o tyle w przypadku
kopii lustrzanej operacja odbywa siê na poziomie bloków na dysku. Zatem
nie ma jak cofn±æ.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb `b  Kruk@epsilon.eu.org   d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

Data: 2009-10-23 15:20:15
Autor: MC
Odbudowana macierz RAID 1 nie z tego dysku - jak to cofn±æ?
U¿ytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrnhe39h4.vnk.Mariusz.Krukepsilon.rdc.pl...
[...]

Po ka¿dym zapisie zostaj± ¶lady. W tym wypadku to tylko kwestia ceny i ¶rodków, które trzeba u¿yæ.

Data: 2009-10-23 15:27:57
Autor: Mariusz Kruk
Odbudowana macierz RAID 1 nie z tego dysku - jak to cofnąć?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "MC"
[...]
[...]
Po ka¿dym zapisie zostaj± ¶lady. W tym wypadku to tylko kwestia ceny i ¶rodków, które trzeba u¿yæ.

Oczywi¶cie. Ale mam wra¿enie, ¿e kto¶, kto sobie tak rado¶nie poczyna
z danymi, nie bêdzie wywala³ tony kasy na badanie no¶nika.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2009-10-24 20:17:31
Autor: MC
Odbudowana macierz RAID 1 nie z tego dysku - jak to cofn±æ?
U¿ytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrnhe3bqt.vnk.Mariusz.Krukepsilon.rdc.pl...
[...]

Mo¿e masz racjê, ale jednak mimo wszystko za³o¿y³ RAID-a.

Data: 2009-10-24 23:04:54
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Za³o¿y³ RAID z niewiadomych powodów i jeszcze dodatkowo rado¶nie sobie
niedbale go zsynchronizowa³. Sorry, nie kupujê du¿ej warto¶ci tak
przechowywanych danych.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2009-10-25 01:43:47
Autor: hellfire78
On 24 Pa¼, 22:04, Mariusz Kruk <Mariusz.K...@epsilon.eu.org> wrote:
> [...]

Za³o¿y³ RAID z niewiadomych powodów i jeszcze dodatkowo rado¶nie sobie
niedbale go zsynchronizowa³. Sorry, nie kupujê du¿ej warto¶ci tak

\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\
.\.K...@epsilon.eu.org.\.\.
\.http://epsilon.eu.org/\.\
.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Dane nie s± na tyle cenne ¿eby wydawaæ kasê na profesjonalne ich
odzyskanie bo wszystko da siê odtworzyæ kwestia tylko po¶wiêcenia
odrobiny czasu. Jak pisa³em by³y to g³ównie dokumenty, które da siê
odtworzyæ na podstawie wydruków lub raportów z programów. Gdyby dane
na tym kompie by³a a¿ tak cenne ju¿ dawno wymieni³bym baterie
podtrzymuj±c± BIOS i robi³ kopiê :-) RAID na tym kompie by³ potrzebny
kiedy¶ obecnie jest to zwyk³a stacja robocza, przywraca³em macierz w
ramach eksperymentu. Poczyna³em sobie tak swobodnie, bo spodziewa³em
siê ¿e sterowniki RAIDu s± na tyle inteligentne ¿e potrafi± rozpoznaæ
na którym dysku s± nowsze dane. Je¶li nie to przynajmniej spodziewa³em
siê ¿e odtworz± macierz na podstawie mastera a nie secondery, niestety
jak widaæ pomyli³em siê no ale dziêki temu teraz jestem m±drzejszy :-)
Pyta³em z ciekawo¶ci, dziêki Mariusz za wyja¶nienia. W±tek uwa¿am za
zamkniêty. Jak chcecie sobie podyskutowaæ o osi±gniêciach firm
odzyskuj±cych dane za³ó¿cie sobie w³asny w±tek :-) Pozdrawiam

Data: 2009-10-24 12:57:57
Autor: Mariusz
On 2009.10.23 15:20, MC wrote:

Po ka¿dym zapisie zostaj± ¶lady. W tym wypadku to tylko kwestia ceny i
¶rodków, które trzeba u¿yæ.

Podaj przyk³ad choæ jednej udanej próby odzyskania takich danych.

--
Mar

Data: 2009-10-24 20:16:17
Autor: MC
Odbudowana macierz RAID 1 nie z tego dysku - jak to cofn±æ?
U¿ytkownik "Mariusz" <marITYLKOMARabc@spox.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:hbumjk$ic1$1news.dialog.net.pl...
On 2009.10.23 15:20, MC wrote:

Po ka¿dym zapisie zostaj± ¶lady. W tym wypadku to tylko kwestia ceny i
¶rodków, które trzeba u¿yæ.

Podaj przyk³ad choæ jednej udanej próby odzyskania takich danych.
->
Takie opowie¶ci znajdziesz w ontraku. Nie mam powodu ¿eby im nie wierzyæ.

--
Mar

Data: 2009-10-24 22:09:47
Autor: Mariusz
On 2009.10.24 20:16, MC wrote:

Podaj przyk³ad choæ jednej udanej próby odzyskania takich danych.
->
Takie opowie¶ci znajdziesz w ontraku. Nie mam powodu ¿eby im nie wierzyæ.

Sprecyzujmy: Ontrack siê chwali, ¿e odzyska³ dane po ich nadpisaniu ?

--
Mar

Data: 2009-10-25 02:03:53
Autor: MC
Odbudowana macierz RAID 1 nie z tego dysku - jak to cofn±æ?
U¿ytkownik "Mariusz" <marITYLKOMARabc@spox.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:hbvmu7$5tc$2news.dialog.net.pl...
On 2009.10.24 20:16, MC wrote:

[...]

Nie tylko. Takie co¶ to dla nich bu³ka z mas³em. Jednokrotne nadpisanie to naprawdê nie problem. Programy do kasowania zawarto¶ci dysku robi± to po 30x. Wtedy zaczyna siê problem.

Data: 2009-10-25 10:27:06
Autor: Michal Kawecki
Odbudowana macierz RAID 1 nie z tego dysku - jak t o cofn±æ?
Dnia Sun, 25 Oct 2009 02:03:53 +0200, MC napisa³(a):

On 2009.10.24 20:16, MC wrote:

[...]

A mo¿e jakie¶ konkrety? Dla u³atwienia, wska¿ wiarygodny przypadek
odzyskania danych przez Ontracka po ich _jednokrotnym_ nadpisaniu.
--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadaj±c na priv zmieñ px na pl/

Data: 2009-10-25 15:02:54
Autor: MC
Odbudowana macierz RAID 1 nie z tego dysku - jak to cofn±æ?
U¿ytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisa³ w wiadomo¶ci news:1swxya04w7n6k.dlgkwinto.prv...

[...]

Zadzwoñ do nich albo sobie sam poszukaj. Wybacz, ale nie prowadzê ontrackowi ksiêgi przypadków.

Data: 2009-10-25 16:08:32
Autor: Michal Kawecki
Odbudowana macierz RAID 1 nie z tego dysku - jak t o cofn±æ?
Dnia Sun, 25 Oct 2009 15:02:54 +0100, MC napisa³(a):

[...]

Ale to Ty m±cisz w g³owie ludziom, a nie ja. Mo¿e wiêc napisz wprost, ¿e
wyczyta³e¶ o tym na forum Komputer ¦wiata.

Data: 2009-10-25 17:31:46
Autor: MC
Odbudowana macierz RAID 1 nie z tego dysku - jak to cofn±æ?
U¿ytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisa³ w wiadomo¶ci news:1uvv2b2w1rift$.dlgkwinto.prv...

[...]

A cóz to za bezdennie g³upi argument. Czy¿by na forum Komputer ¦wiata (je¶li takie istnieje) wszystkie wiadomo¶ci mia³y byæ fa³szywe? A zarzutu m±cenia w g³owie nie jeste¶ w stanie uzasadniæ. Tak sobie rzucasz oskar¿enia dla sportu. Jeste¶ politykiem?

Data: 2009-10-25 18:58:33
Autor: Michal Kawecki
Odbudowana macierz RAID 1 nie z tego dysku - jak t o cofn±æ?
Dnia Sun, 25 Oct 2009 17:31:46 +0100, MC napisa³(a):

[...]

Spodziewa³em siê czego¶ takiego. Kiedy siê ju¿ nic sensownego nie ma do
powiedzenia, to siê siêga do argumentów ad personam. Pró¿na z Tob±
dyskusja.
--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadaj±c na priv zmieñ px na pl/
Nigdy nie k³óæ siê z g³upcem, bo ludzie mog± nie dostrzec ró¿nicy

Data: 2009-10-26 20:50:59
Autor: MC
Odbudowana macierz RAID 1 nie z tego dysku - jak to co fn±æ?
U¿ytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisa³ w wiadomo¶ci news:19a7bk9isdh0m$.dlgkwinto.prv...
[...]

O w³a¶nie. Ciekawe, czy zauwa¿ysz kto pierwszy u¿y³ argumentu ad personam.

Data: 2009-10-26 22:48:24
Autor: Michal Kawecki
Odbudowana macierz RAID 1 nie z tego dysku - jak t o cofn±æ?
Dnia Mon, 26 Oct 2009 20:50:59 +0100, MC napisa³(a):

[...]

Pewnie w Twoim mniemaniu argument ad personam zosta³ u¿yty ju¿ wtedy gdy
siê o cokolwiek zapyta³em kieruj±c to pytanie bezpo¶rednio do Ciebie, a
nie w powietrze. Szkoda mi czasu na tak± dyskusjê.

EOD

Data: 2009-10-27 00:47:09
Autor: MC

Pewnie w Twoim mniemaniu argument ad personam zosta³ u¿yty ju¿ wtedy gdy
siê o cokolwiek zapyta³em kieruj±c to pytanie bezpo¶rednio do Ciebie, a
nie w powietrze. Szkoda mi czasu na tak± dyskusjê.

Nie szukasz dyskusji, nie podajesz ¿adnych argumentów.
Chcesz siê tylko wym±drzaæ.
Faktycznie szkoda czasu.

Data: 2009-10-27 08:17:42
Autor: Artur M. Piwko
Odbudowana macierz RAID 1 nie z tego dysku - jak to cofnąć?
In the darkest hour on Tue, 27 Oct 2009 00:47:09 +0100,
MC <m5c@o2.pl> screamed:
Pewnie w Twoim mniemaniu argument ad personam został użyty już wtedy gdy
się o cokolwiek zapytałem kierując to pytanie bezpośrednio do Ciebie, a
nie w powietrze. Szkoda mi czasu na takÄ… dyskusjÄ™.

Nie szukasz dyskusji, nie podajesz żadnych argumentów.
Chcesz się tylko wymądrzać.

To ty przedstawiłeś tezę i na Tobie ciąży poparcie jej argumentem.

Faktycznie szkoda czasu.

Niestety tylko w tym miejscu siÄ™ z TobÄ… zgadzam.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:225B ]
[ 08:16:42 user up 12238 days, 20:11,  1 user, load average: 0.75, 0.71, 0.09 ]

                .signature not found!  reformat hard drive? [Yn]

Data: 2009-10-26 09:50:34
Autor: kamil

"MC" <m5c@go2.pl> wrote in message news:hc1lje$8nr$1node2.news.atman.pl...
[...]

Pieknie unikasz odpowiedzi, bo strona Ontracka na ten temat milczy - nie podaja nawet takiej mozliwosci na liscie swoich uslug.

Co ciekawsze, odkad Gutmann w 1996 roku opublikowal TEORETYCZNE podstawy odzyskania nadpisanych danych, nikomu jeszcze nie udalo sie tego potwierdzic. Przez 13 lat od tego czas nikt nie pochwalil sie, ze odzyskal NADPISANE dane. Wiec jak to?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-10-26 14:39:45
Autor: rs
On Mon, 26 Oct 2009 09:50:34 -0000, "kamil" <kamil@spamwon.com> wrote:

[...]

to nie jest tak, ze sie nikomu nie udalo potwierdzil, bo potwierdzenia
doswiadczalne metody byly, jednak nikt przy zdrowych zmyslach nie
bedzie chcial odzyskiwac danych, metoda z predkoscia 1bit/s. <rs>

Data: 2009-10-27 11:06:39
Autor: kamil

"rs" <no.address@no.spam.pl> wrote in message news:d4rbe51vdo91lrnvuvfecrvd1ac9i8f5a84ax.com...
[...]

"When Professor Gutman did his research, the track spacing between groups of sectors was very wide and the bit density was low, thereby providing a valid means of recovering a shadow of the previous sector. Of course if you could only read just the top level of bits per sector that had not been overwritten, you would only be able to recover an extremely small percentage of the original sector-- at best you would only be able to recover just a small sliver of the original sector.

Today's hard disks have a bit density far greater and the track sizes are extremely small-- down to the nano scale in size. Notice the advances in the past 10 years.

The notion that overwritten sectors can be recovered by searching for 'shadow' copies on today's hard drives is false. "

Tak twierdziSean Barry - manager Ontrack America. Nie obraz sie, ale facet ma troche wiekszy autorytet niz jakis koles z polskiego internetu, ktory nie potrafi podac jednego przykladu badan na ktorych sie opiera..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-10-27 11:25:23
Autor: rs
On Tue, 27 Oct 2009 11:06:39 -0000, "kamil" <kamil@spamwon.com> wrote:

[...]

nie do konca rozumiem, dlaczego podpiales ten fragment pod moj post?
ja podalem przypadek z wlasnego doswiadczenia, reszta polega chyba na
twoim niezrozumieniu, jakie argumenty zostaly juz przedstawione z
mojej strony i dokladnie na co odpowiadasz. <rs>

Data: 2009-10-29 10:12:23
Autor: kamil

"rs" <no.address@no.spam.pl> wrote in message news:8m3ee595nrt4forcul3r39qkn8g0qqjsmi4ax.com...

[...]

Podales jakis archaiczny przyklad z dysku z archaicznych czasow sprzed firmy Ontrack (ktora dziala na rynku od 20 lat), po czym uparcie ignorujesz fakt, ze technologia dyskow troche sie od tego czasu zmienila.

Na dzien dzisiejszy NIKT nie oferuje odzyskiwania nadpisanych danych.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-10-29 12:16:27
Autor: rs
On Thu, 29 Oct 2009 10:12:23 -0000, "kamil" <kamil@spamwon.com> wrote:

[...]

moglbys podac jakies zrodla informacji dotyczacej daty powstania tej
firmy. jakos nie moglem znalezc, a jedynie firme, w ktorej sklad
obecnie on-track wchodzi.

po czym uparcie ignorujesz fakt, ze technologia dyskow troche sie od tego czasu zmienila.

odpowiedzialem na konkretnie sformulowane pytanie jakie zadal Michal
Kawecki i jesli czytales dalszy przebieg dyskusji, to powinienes juz
dawno wiedziec, ze nie neguje tego co mi zarzucsz.
Na dzien dzisiejszy NIKT nie oferuje odzyskiwania nadpisanych danych.

i tu sie mylisz znowu. sa firmy ktore oferuja takie uslugi np:
http://www.amnetdatasolutions.com/data.php
http://www.datasavers.com.sg/
to sa tylko dwie, a jak w tym grzebalem pare dni temu, znalazlem
znacznie wiecej, nie chce mi sie teraz tego szukac jeszcze raz. wiec
nastepnym razem jak bedziesz pisal: NIKT nie oferuje, to badz laskaw
sie upewnic, czy faktycznie masz racje. i na koniec mam propozycje, zebys przeczytal dokladnie ten post, zanim
napiszesz swoje ...ale...
<rs>

Data: 2009-10-25 15:11:46
Autor: rs
Odbudowana macierz RAID 1 nie z tego d ysku - jak to cofn± æ?

On 2009.10.24 20:16, MC wrote:

[...]

co by bylo dla ciebie wiarygodnym wypadkiem? jak ci powiem, ze
odzyskali dane z mojego dysku, po jego wyzerowaniu to bedzie to dla
ciebie wystarczajaco wiarygodne? <rs>

Data: 2009-10-25 20:34:32
Autor: Michal Kawecki
Odbudowana macierz RAID 1 nie z tego d ysku - jak to cofn± æ?
Dnia Sun, 25 Oct 2009 15:11:46 -0400, rs napisa³(a):

On 2009.10.24 20:16, MC wrote:

[...]

Nie mam powodu ¿eby Ci nie ufaæ, pod warunkiem, ¿e podasz w jaki sposób
zosta³y one wyzerowane. Z drugiej strony, anonim o nicku rs nie jest
bynajmniej wiarygodnym ¼ród³em informacji, no ale sam to pewnie
rozumiesz...

Data: 2009-10-25 16:56:18
Autor: rs
Odbudowana macierz RAID 1 nie z tego d ysku - jak to cofn± æ?
On Sun, 25 Oct 2009 20:34:32 +0100, Michal Kawecki <kkwinto@o2.px>
wrote:

Nie mam powodu ¿eby Ci nie ufaæ, pod warunkiem, ¿e podasz w jaki sposób
zosta³y one wyzerowane.

narzedziem z disk utilities (zero out?)  ze starego macOSa. nie byl to
moj dysk, ja tylko zaproponowalem rozwiazanie i firme. to byl
przenosny dysk bodaj 40MB, z czego zapisanych bylo jedynie ok. 12MB.
nie byla to tez firma on-track, bo jeszcze wtedy chyba jej na swiecie
nie bylo, ale podobna i pewnie podobnie droga.
odtwarzanie nadpisanej informacji dziala, jak Mariusz Kruk zauwazyl,
na zasadzie podobnej do przesluchow na tasmie mangetofonowej. wlasnie
z tych przesluchow odtwarza sie skasowana lub nadpisana informacje.
jest to operacja kosztowana i raczej nie do przeprowadzenia w domu, bo
wymaga zastoswoania innych glowic.
Z drugiej strony, anonim o nicku rs nie jest
bynajmniej wiarygodnym ¼ród³em informacji, no ale sam to pewnie
rozumiesz...

w tym wypadku nie interesuje mnie, zeby ci cokolwiek udowadniac. jesli
sie uprzesz, to wlasciwie nie ma sposobu, zebym cokolwiek udowodnil,
nie angazujac w to masy czasu i pewnie kosztow, a to i tak nie do
konca pewne. chcialem tylko sie dowiedziec jakie sa dla ciebie
wiarygodne przypadki.
btw. <rs> nie jest do konca anonimem. prawie tak samo malo mowiace na
usenecie jest poslugiwanie sie imieniem i nazwiskiem (czy aby na pewno
prawdziwym). w obydwu wypadkach (jesli nie poslugujemy sie jakimis
zmylkami) wystarczy nie wiecej jak 30sek, zeby miec, mniej wiecej,
pojecie z kim ma sie do czynienia. <rs>

Data: 2009-10-25 22:42:48
Autor: Michal Kawecki
Odbudowana macierz RAID 1 nie z tego d ysku - jak to cofn± æ?
Dnia Sun, 25 Oct 2009 16:56:18 -0400, rs napisa³(a):

wrote:

[...]

Dysk zapisuj±cy dane w technologii MFM lub RLL (czyli takiej jak w
dyskietkach 1,44 MB) ma siê tak do dzisiejszych napêdów jak szybowiec do
promu Atlantis. W tym wypadku nie w±tpiê, ¿e mog³o siê to tak odbyæ. Sam
d³ugi czas pracowa³em w serwisie przy napêdach CDC z wymienn± kaset± o
zawrotnej na owe czasy pojemno¶ci 50 MB, gdzie poszczególne ¶cie¿ki
widaæ by³o go³ym okiem :-), "odzysk danych" polega³ na lekkim
rozpozycjonowaniu cewki z g³owicami na testerze - czego efekt piêknie
widaæ by³o na oscyloskopie - a dane odczytywa³o siê w zwyk³ym dekoderze
wielko¶ci walizki. No ale teraz mamy ju¿ jakby inne napêdy i inne
technologie, które ju¿ nie s± tak proste w z³amaniu.

[...]

Oj, nie bierz tego tak do siebie. Stwierdzi³em przecie¿ tylko suchy
fakt. Grupy dyskusyjne nie s± bynajmniej wiarygodnym ¼ród³em informacji,
ka¿dy przecie¿ mo¿e tu przyj¶æ i naopowiadaæ banialuków o "odzyskiwaniu
danych po 29-tym zerowaniu". No i póki kto¶ nie zacznie dr±¿yæ tematu,
to informacja ¿yje w³asnym ¿yciem. Dlatego poprosi³em o jaki¶ konkret,
np. w postaci specjalistycznej publikacji, pod któr± podpisa³ siê kto¶ z
imienia i nazwiska. No ale pewnie siê ju¿ jej nie doczekam. <grin>

Data: 2009-10-25 21:33:13
Autor: rs
Odbudowana macierz RAID 1 nie z tego d ysku - jak to cofn± æ?
On Sun, 25 Oct 2009 22:42:48 +0100, Michal Kawecki <kkwinto@o2.px>
wrote:

[...]

alez to przeciez nadal sie tak obdywa i tylko, ze uzywaja lepszego
sprzetu. technologia odzysku jest nadal bardzo podobna, tak jak
przywolany przez ciebie prom w pewnym momencie lotu, posluguje sie
technologia, ktora, jakby dobrze pogrzebac, znali juz starozytni
grecy.
[...]

hehe. no jakby nie bylo woj post byl do mnie adresowany.
Stwierdzi³em przecie¿ tylko suchy
fakt.

ja tez stwierdzilem, ze nie jesto on dokladnie taki "suchy". jesli ty,
bylbys na moim miejscu i podpisal te historie o dysku swoim imieniem i
nazwiskiem to, czy ta historia bylaby, dla wiekszosci tutejszych
czytaczy, bardziej wiarygodna? nie sadze.
Grupy dyskusyjne nie s± bynajmniej wiarygodnym ¼ród³em informacji,
ka¿dy przecie¿ mo¿e tu przyj¶æ i naopowiadaæ banialuków o "odzyskiwaniu
danych po 29-tym zerowaniu".

generalnie 99% internetu nie jest wiarygodnym zrodlem informacji na
zaden temat, moze z wyjatkiem daty.
prosiles o podanie przypadku odzyskania danych po _ich_jednokrotnym_
nadpisaniu. to podalem. mogbym podac jeszcze kilka z pozniejszych lat,
ale to by byly detale i informacje z drugiej reki i nie chce mi sie
nawet odgrzebywac tych kontaktow.
[...]

ale to mozesz sobie sam zalatwic kontaktujac sie z jedna z wielu film
majacych takie servisy. tak bylo w moim przypadku. zadzwonilem w pare
miejsc.  po kilku minutach mialem mialem dokladny opis calej procedury
dla mojego przypadku. dopytalem detali. uzgodnilem z wlascicielem
dysku cene i juz. ponadto kazda z tych firm ma swoje dlugie listy
"testimonials", wystarczy sie zanurzyc i z pewnoscia znajdzie sie
kilka wypadkow szczesliwego uratowaina danych po nadpisaniu,
podpisanych imieniem nazwiskiem i czesciowa lokalizacja. zaznaczam jednak, ze nic nie wposminalem na temat wielokrotnego
nadpisania, ani nie wspominalem tez wspolczenych bardzo pojemnych
dyskow, bo to nawet jesli odzyskanei danych jestteoretycznie mozliwe,
to z pewnoscia nie jest oplacalne ani dla przecietnego usera ani nawet
dla sporej firmy, chocby ze wzgledu na czas trwania takiej procedury.
<rs>

Data: 2009-10-27 20:59:53
Autor: Michal Kawecki
Odbudowana macierz RAID 1 nie z tego d ysku - jak to cofn± æ?
Dnia Sun, 25 Oct 2009 21:33:13 -0400, rs napisa³(a):

wrote:
[...]

Technologia mo¿e i (w teorii) ta sama, ale poziom trudno¶ci zupe³nie
inny. To tak jakby¶ chcia³ przyrównaæ ³amanie ROT13 do ³amania AES.

[...]

Tu siê o tyle ró¿nimy, ¿e ja nie znam _¿adnego_ przypadku odzyskania
danych po ich choæby *jednokrotnym* nadpisaniu z jakiegokolwiek w miarê
wspó³czesnego napêdu hdd, którym pochwali³aby siê publicznie która¶ z
firm z bran¿y data recovery. Nie znam te¿ ¿adnej firmy oferuj±cej tego
typu us³ugi. Dla mnie temat ten nale¿y w tej chwili traktowaæ w
kategoriach urban legends. By³o to byæ mo¿e jeszcze mo¿liwe do
zrealizowania na napêdach pochodz±cych z czasów zbli¿onych do tych z
opisanego przez Ciebie przypadku, ale obecnie napêdza to jedynie
klientów twórcom rozmaitych aplikacji do "bezpiecznego" czyszczenia
dysków.

Data: 2009-10-25 22:48:31
Autor: Mariusz Kruk
Odbudowana macierz RAID 1 nie z tego dysku - jak to cofnąć?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michal Kawecki"
Dysk zapisuj±cy dane w technologii MFM lub RLL (czyli takiej jak w
dyskietkach 1,44 MB) ma siê tak do dzisiejszych napêdów jak szybowiec do
promu Atlantis.

Ale zdajesz sobie sprawê, ¿e Atlantis przez znacz±cy kawa³ek swojego
lotu jest szybowcem? :-P

Data: 2009-10-25 23:04:02
Autor: Michal Kawecki
Odbudowana macierz RAID 1 nie z tego dysku - jak t o cofn±æ?
Dnia Sun, 25 Oct 2009 22:48:31 +0100, Mariusz Kruk napisa³(a):

[...]

IMO dlatego w³a¶nie jest to trafiona analogia :-).

Data: 2009-10-25 23:33:56
Autor: Mariusz Kruk
[...]

E, trafiona by³aby jakby¶ porówna³ nie do szybowca w ogóle tylko np.
szybowca Lilienthala.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2009-10-25 20:40:48
Autor: Mariusz Kruk
[...]

E, akurat odczytywanie bezpo¶rednio z no¶nika jest IMHO wykonalne
(pamiêtasz przes³uchy w magnetofonie z poprzedniego nagrania na
kasecie?). Tyle, ¿e pieroñsko upierdliwe przy wspó³æzesnych dyskach.
I przez to pewnie pieroñsko drogie.

--
  Kruk@ -\                   |           }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2009-10-25 21:51:00
Autor: Michal Kawecki
Odbudowana macierz RAID 1 nie z tego dysku - jak t o cofn±æ?
Dnia Sun, 25 Oct 2009 20:40:48 +0100, Mariusz Kruk napisa³(a):

[...]

Wiem, ¿e to jest mo¿liwe, ale nie tylko pieruñsko drogie ale i
skomplikowane (wymaga odczytu talerzy znacznie czulszymi g³owicami ni¿
te, które s± fabrycznie wbudowane w napêd). No i niezmiernie w±tpiê,
¿eby da³o siê w ten sposób odczytaæ pe³ne pliki. Sukcesem bêdzie odczyt
poprawnych informacji z pojedynczych sektorów, które przy pomocy jakiej¶
pieruñsko wyrafinowanej aplikacji od biedy mo¿na ewentualnie posk³adaæ w
pojedyncze pliki. Co prawda takie sektory te¿ czasem zawieraj± cenne
dane (has³a, certyfikaty), na których odtworzeniu userowi mo¿e bardzo
zale¿eæ, no ale od tego do "odzyskania danych po 29 zerowaniu" droga
jeszcze jakby hmmm daleka. Poza tym wszystko zale¿y od tego, w jaki sposób fizycznie przebiega
operacja, któr± user nazywa "zerowaniem dysku". Tu przede wszystkim mo¿e
tkwiæ ¼ród³o nieporozumienia.

P.S. Wiesz co - przypomnia³ mi siê pewien post na ten temat z forum
elektroda.pl: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic829522.html --

Data: 2009-10-25 22:41:19
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Podejrzewam, ¿e to zale¿y od tego na ile ró¿ne od naturalnego szumu
nierówno¶ci w zapisie generuje pozosta³o¶æ po poprzednim.
Tego po prostu nie wiem.

[...]

Hmm... parê faktycznie sensownych argumentów tam jest poruszonych.
Choæ jednak mam wra¿enie, ¿e - przynajmniej teoretycznie - da³oby siê to
zrobiæ (chocia¿ musia³oby to byæ pieroñsko^2 drogie ;->)

A to, ¿e odzyskiwanie danych z uszkodzonych dysków to zupe³nie ró¿na
para gumofilców, to insza inszo¶æ.
--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb `b  Kruk@epsilon.eu.org   d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

Data: 2009-10-24 20:19:25
Autor: maX
Odbudowana macierz RAID 1 nie z tego dysku - jak to co fn±æ?
Nie martw siê, to napewno nie by³y wa¿ne dane skoro okresowo nie by³a robiona ich kopia zapasowa.

Data: 2009-10-25 19:31:13
Autor: Waldeusz
Odbudowana macierz RAID 1 nie z tego dysku - jak to co fn±æ?

U¿ytkownik "hellfire78" <luk_25@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:5d7bea3d-05d7-439a-a8be-7059ddd6d28ce34g2000vbc.googlegroups.com...

[...]

Nie zwalaj na uzytkownika, bo sam dales ciala ;)
Przed tego typu zabawami zawsze nalezy miec backup

Pozdrawiam

Data: 2009-10-25 19:40:47
Autor: spp
Waldeusz pisze:

[...]

Ale to nie komputer/kontroler zrobi³ tak sam z siebie tylko nieuwa¿ny u¿ytkownik. :(
Odbudowa takiej macierzy jest najczê¶ciej mo¿liwa tylko wymaga to du¿ej, bardzo du¿ej uwagi.
No i niestety kopii zapasowej. :)

--
spp

Odbudowana macierz RAID 1 nie z tego dysku - jak to cofn±æ?