Odcinkowy pomiar prędkości

Data: 2015-11-22 17:41:56
Autor: Shrek
Odcinkowy pomiar prędkości
On 22.11.2015 17:16, Kris wrote:
Odcinkowy pomiar prędkości- taki nowy wynalazek w Polsce.

Moja Multipla wjeżdża w odcinek gdzie mierzą i wyjeżdża z tego odcinka. Niech to będzie 1km(ile jest normalnie?),
System stwierdza że Multipla przekroczyła. Trzeba(?) wskazać kierowce..
Ale pech chciał że na tym odcinku żona za kierownice zasiadła bo ja się źle poczułem. Jak wskazać winnego skoro nie wiem kto przekroczył?. Bo w ktőrym momencie było przekroczenie?- na 22m czy może na 995m?
Jak to wg Was wygląda?

Pewnie tak, że masz wskazać i tyle. A jak nie wskażesz to 500PLN za niewskazanie.

Shrek.

Data: 2015-11-22 09:21:15
Autor: Kris
W dniu niedziela, 22 listopada 2015 17:41:52 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:
On 22.11.2015 17:16, Kris wrote:
> [...]
> Jak to wg Was wygląda?

Pewnie tak, że masz wskazać i tyle. A jak nie wskażesz to 500PLN za niewskazanie.

Ale ja bym chętnie wskazał. Nie wiem tylko kiedy i gdzie przekroczenie było. Bo od 1 do 500m ja kierowałem a od 500 do 1000m żona. Kto i kiedy przekroczył?

Data: 2015-11-22 18:51:29
Autor: Zbynek Ltd.
On 22.11.2015 17:16, Kris wrote:
> [...]

Ale ja bym chętnie wskazał. Nie wiem tylko kiedy i gdzie przekroczenie było. Bo od 1 do 500m ja kierowałem a od 500 do 1000m żona. Kto i kiedy przekroczył?

Poczekamy na pierwsze orzeczenia :-)

    Zbyszek
PGP key: 0xE09DDDC1

Data: 2015-11-22 20:28:54
Autor: Robert Tomasik
W dniu 22-11-15 o 18:51, Zbynek Ltd. pisze:

Ale ja bym chętnie wskazał. Nie wiem tylko kiedy i gdzie przekroczenie
było. Bo od 1 do 500m ja kierowałem a od 500 do 1000m żona. Kto i
kiedy przekroczył?
Poczekamy na pierwsze orzeczenia :-)

Dopuścili się wykroczenia "wspólnie i w porozumieniu". :-)

Data: 2015-11-22 21:04:40
Autor: Shrek
On 22.11.2015 18:21, Kris wrote:

Pewnie tak, że masz wskazać i tyle. A jak nie wskażesz to 500PLN za
niewskazanie.

Ale ja bym chętnie wskazał. Nie wiem tylko kiedy i gdzie przekroczenie było.

No to oni chętnie by wystawili mandat na kierującego, ale skoro nie wiesz to łykniesz 500 za niewskazanie.

Jak pisał następca. Poczekamy na pierwsze sprawy sądowe, bo w domyślnie (dopóki nie pójdzie do sądu) będzie zapewne tak jak piszę.

Shrek

Data: 2015-11-22 22:00:21
Autor: Zbynek Ltd.
Shrek napisał(a) :
On 22.11.2015 18:21, Kris wrote:

[...]

Ależ tu nie da się wskazać. Fizycznie. Jak wskazał Robert - luka w systemie. Zagadali się, któreś z nich przekroczyło prędkość i nie zauważyło tego. Nie wiadomo które. Na zdjęciu z radaru byłoby widać. A tu kicha.

    Zbyszek
PGP key: 0xE09DDDC1

Data: 2015-11-22 13:17:05
Autor: Kris
Odcinkowy pomiar prędkości
W dniu niedziela, 22 listopada 2015 22:00:17 UTC+1 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:
Ależ tu nie da się wskazać.
Ale uczciwy jestem i bym wskazał kto przekroczył. Tylko kurcze nie wiem kiedy było przekroczenie;)

Data: 2015-11-22 22:34:08
Autor: Zbynek Ltd.
Kris napisał(a) :
W dniu niedziela, 22 listopada 2015 22:00:17 UTC+1 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:
Ależ tu nie da się wskazać.
Ale uczciwy jestem i bym wskazał kto przekroczył. Tylko kurcze nie wiem kiedy było przekroczenie;)

No właśnie. Byłoby zdjęcie, byłoby jasne. Mniej więcej :-)

    Zbyszek
PGP key: 0xE09DDDC1

Data: 2015-11-22 22:42:28
Autor: Shrek
On 22.11.2015 22:00, Zbynek Ltd. wrote:

No to oni chętnie by wystawili mandat na kierującego, ale skoro nie
wiesz to łykniesz 500 za niewskazanie.

Ależ tu nie da się wskazać. Fizycznie.

No to nie wskażesz. A za niewskazanie jest 500 PLN.

Jak wskazał Robert - luka w
systemie.

Luka to będzie jak sądy będą za to uniewinniać. A na razie... W sumie to tak samo jak byś chciał wskazać, tylko za cholerę nie możesz sobie przypomnieć kto jechał dokładnie 134 dni temu o 17,45. Trudno - nie możesz to płacisz.

Zagadali się, któreś z nich przekroczyło prędkość i nie
zauważyło tego. Nie wiadomo które. Na zdjęciu z radaru byłoby widać. A
tu kicha.

No kicha 500 PLN.

Shrek

Data: 2015-11-22 23:11:08
Autor: Robert Tomasik
W dniu 22-11-15 o 22:42, Shrek pisze:

No to oni chętnie by wystawili mandat na kierującego, ale skoro nie
wiesz to łykniesz 500 za niewskazanie.
Ależ tu nie da się wskazać. Fizycznie.
No to nie wskażesz. A za niewskazanie jest 500 PLN.

Masz wskazać, komu powierzyłeś samochód. Jak wskażesz dwie osoby, to obowiązek spełniłeś. Sprawą oskarżyciela jest wykazanie która z tych osób przekroczyła prędkość.

[...]

Ależ ja pamiętam i wskazuję. Nawet do metra mogę wskazać, w którym miejscu się przesiadaliśmy.

Błądzisz.

Data: 2015-11-23 06:36:28
Autor: Shrek
On 22.11.2015 23:11, Robert Tomasik wrote:

[...]

Się okaże. A nie jest tak, że to decyzja administracyjna i nawet do sądu nie można oddać sprawy?

Shrek

Data: 2015-11-23 21:14:47
Autor: re
Odcinkowy pomiar prędkości

Użytkownik "Shrek"

No to oni chętnie by wystawili mandat na kierującego, ale skoro nie
wiesz to łykniesz 500 za niewskazanie.

Ależ tu nie da się wskazać. Fizycznie.

No to nie wskażesz. A za niewskazanie jest 500 PLN.
-- -
Bzdurzysz. Jak się nie da to nie można zostać za to ukaranym. Taki przepis jest.

Data: 2015-11-22 22:26:16
Autor: Sonn
On 22.11.2015 17:16, Kris wrote:
[...]

A kogo obchodzą twoje "chęci". Wskazujesz albo 500 zeta się należy. Koniec dyskusji.

--
Sonn

Data: 2015-11-22 13:44:24
Autor: Konfabulator Konfabulatorski
Odcinkowy pomiar prędkości
Widziałeś Ty kiedyś ustawę i o co mogą na jej podstawie pytać? Bo na pewno nie o to kto popełnił wykroczenie. Nie mają takiego prawa.. A kto popełnił wykroczenie na odcinku to już paranoja i nikogo kto się sam nie przyzna nie ukarzą. To działa w krajach, gdzie z automatu karze się właściciela, u nas mogą postraszyć. Zresztą mandatów z fotoradarów nikt rozsądny też płacić w większości sytuacji nie musi. I to całkiem legalnie. Wystarczy pingpong z kolejnymi osobami, którym pojazd powierzono, aż wykroczenie się przedawni.

Data: 2015-11-23 16:21:38
Autor: Sonn
Odcinkowy pomiar prędkości
W dniu 2015-11-22 o 22:44, Konfabulator Konfabulatorski pisze:
Widziałeś Ty kiedyś ustawę

A ty w ogóle ją widziałeś? Sądząc po tym pytaniu raczej nie. Polecam lekturę prawa o ruchu drogowym.Polecam lekturę art. 78 ust. 4 w szczególności

i o co mogą na jej podstawie pytać? Bo na pewno nie o to kto popełnił wykroczenie. Nie mają takiego prawa.

No to już chyba dowcip roku. Zechciej może wskazać przepisy regulujące uprawnienia organów prowadzących postępowanie w zakresie możliwości zadawania pytań stronom.

A kto popełnił wykroczenie na odcinku to już paranoja i nikogo kto się sam nie przyzna nie ukarzą.

Ukarają właściciela pojazdu zgodnie z prawem o ruchu drogowym, które najwyraźniej jest ci obce.

To działa w krajach, gdzie z automatu karze się właściciela, u nas mogą postraszyć.

Czyżby?

Zresztą mandatów z fotoradarów nikt rozsądny też płacić w większości sytuacji nie musi. I to całkiem legalnie.

Pewnie ze nie musisz. Zrobi to za ciebie komornik.

Wystarczy pingpong z kolejnymi osobami, którym pojazd powierzono, aż wykroczenie się przedawni.

Powodzenia w stosowaniu tej teorii

--
Sonn

Data: 2015-11-23 00:47:22
Autor: Kris
W dniu niedziela, 22 listopada 2015 22:25:19 UTC+1 użytkownik Sonn napisał:
A kogo obchodzą twoje "chęci". Wskazujesz albo 500 zeta się należy.
Wskazuje- kierowałem ja i żona- zmieniliśmy się na trasie.
Kto przekroczył?

Data: 2015-11-23 10:48:41
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:c38fd8b7-3dbb-4ca6-9a4e-3fd295f3e0f5@googlegroups.com...
[...]

Dwie rozprawy i dwa razy po 500 zl plus punkty was szybko wylecza z kombinowania :-)

J.

Data: 2015-11-23 04:09:30
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 23 listopada 2015 10:48:43 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Dwie rozprawy i dwa razy po 500 zl plus punkty was szybko wylecza z kombinowania :-)
A tam kombinowanie od razu
Ktoś tam wyżej pisze ze te odcinki pomiarowe to i 6 km może być- przecież całkiem realne jest że kierowca się zmienia na trasie.
Piszesz dwie rozprawy- dlaczego dwie skoro przewinienie było jedno-przekroczenie prędkości.

Data: 2015-11-23 14:06:07
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6336b746-9181-4264-93f2-d927efd55c1d@googlegroups.com...
[...]

Wiem, ale wylecza :-)

Ktoś tam wyżej pisze ze te odcinki pomiarowe to i 6 km może być- przecież całkiem realne jest że kierowca się zmienia na trasie.

Jak sie zatrzyma, przesiadzie, to szansa na przekroczenie limitu mala.

Piszesz dwie rozprawy- dlaczego dwie skoro przewinienie było jedno-przekroczenie prędkości.

maz odpowieda ze moze on, a moze zona, zona podobnie, to mozna chyba oskarzyc i jego i zone.
W dwoch osobnych sprawach.
W jednej sad uzna meza winnego, a w drugiej zone :-)

Choc chyba sprawy powinny byc polaczone ... ale jak nie beda ?

J.

Data: 2015-11-23 14:09:08
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-11-23 o 14:06, J.F. pisze:
maz odpowieda ze moze on, a moze zona, zona podobnie, to mozna chyba
oskarzyc i jego i zone.

Nie moĹźe. Na pewno - on i Ĺźona.
Albo nawet tylko jedno z nich - jeśli wskazanie ograniczy się do podania
konkretnej godziny. Tylko że z faktu, że żona prowadziła o 13:17 nie
wynika, że ona jechała przez cały odcinek.

--
Liwiusz

Data: 2015-11-23 14:31:48
Autor: J.F.
UĹźytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n2v35q$e7t$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Wspoludzial ? Tez mozna wyleczyc, nawet jak grzywne podziela, to punktow nie :-)

Ale sytuacja, ze sie przesiadaja w srodku odcinka i jeszcze przekraczaja predkosc jest IMO malo prawdopodobna.

Predzej bedzie tak, ze zamienili sie gdzies okolo godziny 13-tej, gdzies miedzy Szczecinem a Krakowem, oboje tak zeznaja, ze zamiana byla, ale szczegolow nie pamietaja, zdjecie nic nie wyjasnia ... i co wtedy powiesz na moj scenariusz ?
Wypisac dwa wnioski o ukaranie zaden problem. Sad je przyjmie, moze nawet dwoch roznych sedziow wyznaczy. I co dalej ?

J.

Data: 2015-11-23 14:36:10
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-11-23 o 14:31, J.F. pisze:
[...]

Prawdopodobieństwo nie ma znaczenia. Ważne, że jest to możliwe.

(ciach nieistotne).

--
Liwiusz

Data: 2015-11-23 16:28:32
Autor: Shrek
On 23.11.2015 14:36, Liwiusz wrote:

Ale sytuacja, ze sie przesiadaja w srodku odcinka i jeszcze przekraczaja
predkosc jest IMO malo prawdopodobna.

Prawdopodobieństwo nie ma znaczenia. Ważne, że jest to możliwe.

Sąd opierając sięna doświadczeniu i opiniach biegłych uznaje, że...

Shrek.

Data: 2015-11-23 16:16:22
Autor: Robert Tomasik
W dniu 23-11-15 o 14:31, J.F. pisze:
[...]

Nie da się podzielić.

Ale sytuacja, ze sie przesiadaja w srodku odcinka i jeszcze przekraczaja
predkosc jest IMO malo prawdopodobna.

Ale wykluczyć nie sposób.

[...]

Uniewinnienie

Data: 2015-11-23 17:18:40
Autor: J.F.
UĹźytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:56532dca$0$22823$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 23-11-15 o 14:31, J.F. pisze:
[...]

Da sie. Sad nie bedzie oficjalnie nic dzielil, ale w swojej dobroci skaze kazdego z winnych na 250zl, podczas gdy mandat proponowano 500 :-)

Albo uzna ze dzielic jednak nie wolno, i da kazdemu po 500 :-)

Ale sytuacja, ze sie przesiadaja w srodku odcinka i jeszcze przekraczaja
predkosc jest IMO malo prawdopodobna.
Ale wykluczyć nie sposób.

No to jeszcze moze sad powolac bieglego, ten policzy strate czasu, i wyliczy nowa srednia predkosc, po czym zabierze PJ :-)

[...]

Ale skazania wykluczyc tez nie mozna :-)

J.

Data: 2015-11-23 23:33:53
Autor: Robert Tomasik
W dniu 23-11-15 o 17:18, J.F. pisze:

[...]

Komu?

[...]

Moim zdaniem moĹźna.

Data: 2015-11-24 06:40:06
Autor: Shrek
On 23.11.2015 23:33, Robert Tomasik wrote:

Ale skazania wykluczyc tez nie mozna :-)

Moim zdaniem moĹźna.

Bo się naczytałeś bajek o wymiarze sprawiedliwości. Są procesy poszlakowe, były procesy gdzie w procesie karnym orzeczono winę, a cywilnym wręcz przeciwnie itd.

Shrek

Data: 2015-11-24 06:43:45
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-11-24 o 06:40, Shrek pisze:
[...]

Taaa, wina w procesie cywilnym [ziew].

Czytaj dalej te onety.

--
Liwiusz

Data: 2015-11-23 16:09:08
Autor: Robert Tomasik
W dniu 23-11-15 o 10:48, J.F. pisze:
[...]

Nie ma sądu, który skażę w takim wypadku którąkolwiek osobę.

Data: 2015-11-23 09:11:55
Autor: witek
napisał:
[...]

jeszcze nie

za dwa tygodnie sady zostana rozwiazane, a mandaty beda wystawiac urzednicy w ramach decyzji administracyjnej.

Data: 2015-11-23 16:17:41
Autor: Robert Tomasik
napisał:
[...]

Było już tak. Ja jeszcze pamiętam :-)

Data: 2015-11-23 09:23:30
Autor: witek
napisał:
[...]

najgorsze, ze kaczynski tez jeszcze pamieta.
A jak wiaodmo czym skorupka... takie metody bedzie wprowadzac bo innych nie zna,

Data: 2015-11-23 16:23:28
Autor: Sonn
napisał:
[...]

Ale tylko przy założeniu że nie ma zdjęcia. A mają być.

--
Sonn

Data: 2015-11-23 23:34:59
Autor: Robert Tomasik
napisał:
[...]

Nawet przy zdjęciach nie da się wykluczyć, że po drodze sie dwa razy przesiedli.

Data: 2015-11-23 21:18:26
Autor: re
Odcinkowy pomiar prędkości

Użytkownik "Robert Tomasik"

[...]

Byłeś Ty kiedy w sądzie ?

Data: 2015-11-23 23:36:03
Autor: Robert Tomasik
W dniu 23-11-15 o 21:18, re pisze:

[...]
Zdarzało się :-) le sądząc po Twojej pewności siebie zapewne bywałem w innych, niż Ty.

Odcinkowy pomiar prędkości