Odcinkowy pomiar prędkości wprowadza nam dla naszego bezpieczeństwa.

Data: 2013-08-19 16:31:40
Autor: Excite
W dniu 2013-08-19 11:06, WW pisze:
Odcinkowy pomiar prędkości wprowadza nam, dla naszego bezpieczeństwa
rzecz jasna.

Jak ktoś dostanie mandat to ma prawo żądać informacji o ile przekroczył prędkość oraz w którym miejscu. O ile mi wiadomo to stoi w sprzeczności z obecnymi przepisami nakazującymi wykazać jaki pojazd, w którym miejscu oraz o ile w tym konkretnym miejscu przekroczył prędkość.

Druga sprawa, co ze zdjęciami wszystkich pojazdów które przejechały przez bramkę początkową ? Jeśli są przechowywane to gdzie, jak długo i kto ma do tych danych dostęp ? Jakoś niewiele się o tym pisze.

Data: 2013-08-19 11:02:38
Autor: kogutek444
W dniu poniedziałek, 19 sierpnia 2013 16:31:40 UTC+2 użytkownik Excite napisał:
> [...]

Druga sprawa, co ze zdjęciami wszystkich pojazdów które przejechały przez bramkę początkową ? Jeśli są przechowywane to gdzie, jak długo i kto ma do tych danych dostęp ? Jakoś niewiele się o tym pisze.

Dali sobie radę w ościennych państwach dadzą sobie radę w Polsce. To o czym piszesz` zależy od tego czy za jest połowa + minimum jeden.

Data: 2013-08-19 17:24:08
Autor: Qlfon
W dniu 2013-08-19 16:31, Excite pisze:
[...]

I to mnie właśnie zastanawia: jaka będzie podkładka prawna pod taki mandat? Przekroczyłem prędkość? Ok, ale o ile i gdzie? Obecnie taryfikator chyba nic nie wspomina o prędkości średniej. Jest pomiar tu   i teraz z podaniem czasu jaki minął od dokonania pomiaru. A ze średnią to niby jak? Jeśli zmierza mi średnią wyższą niż dopuszczalne np. 70 na danym odcinku między bramami (załóżmy ze będzie to 87) to dostanę za przekroczenie o 17 czy o hipotetycznie najwyższą możliwą prędkość jaką musiałbym osiągnąć żeby taką średnią uzyskać?
jak piszą wyżej: będzie bubel okrutny i pole popisu dla prawników jak ten tutaj: http://3obieg.pl/mandat-podetrzyj-sie-wezwaniem
--
Qlfon, Lublin

Data: 2013-08-19 17:32:14
Autor: WOJO
[...]

Ciekawe, jak się będą bronić przed pomysłem na dwa identyczne auta i jeden zestaw tablic rejestracyjnych. :)
Już widzę w sądach te wyroki.
W związku z tym, że pojazd A nie może rozwinąć prędkości 300 km/h mandat należy umorzyć i fotoradar zbadać na obecność sił nieczystych...
Jak to wejdzie w życie, to sam takie numery będę robił z kumplem.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2013-08-20 08:36:42
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2013-08-19 17:24,  *Qlfon* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Obecnie taryfikator chyba nic nie wspomina o prędkości średniej.

Też nie zauważyłem, ale na podstawie pomiaru "prędkości średniej" działają już od dawna wideorejestratory

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2013-08-20 08:39:00
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2013-08-20 08:36,  *Mirek Ptak* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Też nie zauważyłem, ale na podstawie pomiaru "prędkości średniej"
działają już od dawna wideorejestratory

Coraz częściej się ostatnio spóźniam :) - obiecuję poprawę :)

Data: 2013-08-20 09:48:47
Autor: Excite
W dniu 2013-08-20 08:36, Mirek Ptak pisze:
Też nie zauważyłem, ale na podstawie pomiaru "prędkości średniej"
działają już od dawna wideorejestratory

To całkowicie co innego bo pomiar jest z materiałem wideo który umożliwia ustalenie dokładnego miejsca pomiaru oraz prędkości na podstawie samego zapisu wideo. Czyli w razie potrzeby powołuje się biegłych i po analizie wiadomo kto gdzie i z jaką prędkością jechał.

Data: 2013-08-20 11:03:02
Autor: J.F.
Dnia Tue, 20 Aug 2013 09:48:47 +0200, Excite napisał(a):
[...]

Odcinka pomiaru. Oni to pare sekund mierza.

podstawie samego zapisu wideo. Czyli w razie potrzeby powołuje się biegłych i po analizie wiadomo kto gdzie i z jaką prędkością jechał.

Nie bardzo, bo ta analiza bedzie obarczona sporym bledem.
Zreszta calosc opiera sie na tym ze oni beda sie trzymac za toba w
stalej odleglosci. Jak widac - wychodzi, ale jakze to tak - oceniajac
odleglosc na oko ? Ale to samo mozesz zrobic z pomiarem odcinkowym - powola sie bieglych
i stwierdza ze srednia na ocinku miales 80, a wolno 50.

Nawiasem mowiac to i dopplerowski radar mierzy na odcinku, tyle ze
krotkim - rzedu metrow.

J.

Data: 2013-08-20 12:29:20
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2013-08-20 09:48,  *Excite* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

Ta analiza biegłego to tez pomiar odcinkowy - nie jest to kilometr, ale zawsze coś :).

Data: 2013-08-19 17:31:12
Autor: AZ
On 2013-08-19, Excite <niema@nie.bedzie.pl> wrote:
[...]

No niby tak ale od lat jezdza nieoznakowane z wideorejestratorem ktory
mierzy srednia predkosc radiowozu na odcinku X m i na tej podstawie jest
wystawiany mandat sciganemu.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-08-19 20:27:38
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-19 19:31, AZ pisze:
On 2013-08-19, Excite <niema@nie.bedzie.pl> wrote:
[...]

Wiesz, ja tam tylko widzę kolejne bicie piany dla zasady. Przykręcą
śrubę co 'lepszym', przepisy trochę poprawią by cwaniaczkom zamknąć
możliwość zbyt łatwych kombinacji itd. Ciekaw jestem kiedy takie
wykroczenia w końcu będą załatwiane w trybie administracyjnym, a nie
wykroczeniowym.

Data: 2013-08-19 22:38:08
Autor: Excite
W dniu 2013-08-19 20:27, Artur Maśląg pisze:
Wiesz, ja tam tylko widzę kolejne bicie piany dla zasady.

Widać strasznie ufny jesteś i nawet Ci do głowy nie przychodzi że taki system karania daje wspaniałe możliwości do wystawiania mandatów tym którzy prędkości nie przekroczyli lub przekroczyli mniej niż to co widnieje na mandacie. W rejestratorach wideo widać nagrywane auto, można analizować na podstawie nagrania z jaką prędkością jedzie. Przy pomiarze odcinkowym nie wiadomo co się dzieje z pojazdem pomiędzy bramką początkową (która nagrywa,identyfikuje WSZYSTKIE pojazdy) a bramką końcową. O ile kierowca ma świadomość tego ile jechał w danej chwili to mało kto wylicza średnią własnej prędkości aby porównać to z wartością zmierzoną odcinkowo. I najważniejsze pytanie, po co to ? Dlaczego pomiar odcinkowy a nie fotoradar ? Kolejne przetargi na budowę całego systemu i znowu ktoś się nieźle na tym dorobi. Będzie śmiech jak po jakimś czasie okaże się że to wszystko bubel prawny który należy zdemontować :)

Data: 2013-08-19 23:15:47
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-19 22:38, Excite pisze:
W dniu 2013-08-19 20:27, Artur Maśląg pisze:
Wiesz, ja tam tylko widzę kolejne bicie piany dla zasady.

Widać strasznie ufny jesteś

Ufny? Weź mnie nie rozśmieszaj.

i nawet Ci do głowy nie przychodzi że taki
system karania daje wspaniałe możliwości do wystawiania mandatów tym
którzy prędkości nie przekroczyli lub przekroczyli mniej niż to co
widnieje na mandacie.

Wiesz, teorie spiskowe nie są moją domeną i dziwnym trafem nie boję
się tego co próbujesz wymyślić.

Drżyj więc, pomiar będzie świetnie działał, na na pms-ie będzie
bicie pianu do czasu kolejnego sezonu ogórkowego.

Data: 2013-08-20 01:48:00
Autor: Excite
W dniu 2013-08-19 23:15, Artur Maśląg pisze:
Drżyj więc, pomiar będzie świetnie działał, na na pms-ie będzie
bicie pianu do czasu kolejnego sezonu ogórkowego.

Zapewne tak samo świetnie jak pomiary radarowe Iskrami. Szczególnie jak założeniem całego tego systemu kontroli prędkości jest nie bezpieczeństwo a dojenie pieniędzy z kierowców.

Data: 2013-08-20 08:42:15
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-20 01:48, Excite pisze:
W dniu 2013-08-19 23:15, Artur Maśląg pisze:
Drżyj więc, pomiar będzie świetnie działał, na na pms-ie będzie
bicie pianu do czasu kolejnego sezonu ogórkowego.

Zapewne tak samo świetnie jak pomiary radarowe Iskrami.

Pewnie nawet lepiej :)

Szczególnie jak
założeniem całego tego systemu kontroli prędkości jest nie
bezpieczeństwo a dojenie pieniędzy z kierowców.

Kto głupi to się doić daje, a założenie jest fałszywe.

Data: 2013-08-20 07:31:30
Autor: Jan Koval

Użytkownik "Excite" <niema@nie.bedzie.pl> napisał w wiadomości news:kuta89$2vh$1node2.news.atman.pl...
[...]

Powołają się na Heissenberga. Skoro znali położenie to jak mogą znać prędkość? ;-))

J.

Data: 2013-08-20 15:50:53
Autor: J.F.
Dnia Mon, 19 Aug 2013 16:31:40 +0200, Excite napisał(a):
[...]

Na terenie miejscowosci X to malo konkretne miejsce ? Jak ona sobie liczy np 2 km ? Albo "na drodze nr N, miedzy km 110,2 a 115,5 ...

Druga sprawa, co ze zdjęciami wszystkich pojazdów które przejechały przez bramkę początkową ? Jeśli są przechowywane to gdzie, jak długo i kto ma do tych danych dostęp ? Jakoś niewiele się o tym pisze.

Mozna kasowac z FR po paru minutach - jak juz przestanie grozic
wykroczenie.

Zreszta zdjecia pojazdow ... nie jest zakazane przechowywanie ...

J.

Odcinkowy pomiar prędkości wprowadza nam dla naszego bezpieczeństwa.