Oddanie niedokończonego mieszkania

Data: 2011-08-23 01:18:23
Autor: Xemun
Oddanie niedokończonego mieszkania
Witam,
Nabyłem mieszkanie od Dewelopera, miszkanie odebrałem 5go sierpnia
mimo ciągle trwającej budowy, niedokończone balkony, niedziałające
windy itd. Teraz na dodatek do tego wszystkiego deweloper stwierdził,
że w mieszkaniu powinna być dodatkowa wentylacja i zamierzają
zmniejszyć już i tak niewielką łązienkę (która już jest w trakcie
wykańczania) i tam dobudować komin.
Czy jako nabywcy przysługuje mi jakieś odszkodowanie w takiej
sytuacji ? Przecież brak drugiego komina to dość duże uchybienie w
pracach budowlanych.
Tak w ogóle to ten deweloper to jakaś porażka podczas obmiaru
mieszkanie "okazało się" teoretycznie o ponad 2 metry większe i
musiałem dopłacać, a gdy zmierzyłem sam to jest o 2 mniejsze w
stosunku do planu, czyli o 4 mniejsze niż zapłaciłem, teraz czekam na
obmiar komisyjny.

Data: 2011-08-23 07:16:27
Autor: witek
On 8/23/2011 3:18 AM, Xemun wrote:
Czy jako nabywcy przysługuje mi jakieś odszkodowanie

a jakie straty poniosłeś?

konkretnie w liczbach.

skute kafelku: złotych 100.
farba: złotych 5.

itd.

wymien, dodaj i to bedzie twoje odszkodowanie.

Data: 2011-08-23 05:23:51
Autor: Xemun
On 23 Sie, 14:16, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
> [...]

farba: złotych 5.

itd.

wymien, dodaj i to bedzie twoje odszkodowanie.

@Witek
Dzięki za odpowiedź :)

Data: 2011-08-23 12:05:46
Autor: Bydlę
On 2011-08-23 08:18:23 +0000, Xemun <xemunm@gmail.com> said:

Tak w ogóle to ten deweloper to jakaś porażka...

miszkanie odebrałem (...) mimo ciągle trwającej budowy...

Tak, a klient za to jak marzenie.

(mspanc)
--
Bydlę

Data: 2011-08-23 03:14:48
Autor: Xemun
On 2011-08-23 08:18:23 +0000, Xemun <xem...@gmail.com> said:

> Tak w og le to ten deweloper to jaka pora ka...
> miszkanie odebra em (...) mimo ci gle trwaj cej budowy...

Tak, a klient za to jak marzenie.

(mspanc)
--
Bydl

A co ja zrobiłem źle ? To, że zmierzyłem czy obmiar mieszkania jest
poprawny ?
Powiedzieli, że mam dopłacić, dali niecałe 2 tygodnie na to i
zapłaciłem bez kręcenia głową ... to zły klient ?
Nie zrobili komina, o którym było wiadome od początku projektu, teraz
chcą kuć w ścianie, gdzie już ktoś wykańcza to pomieszczenie i zadałem
tylko pytanie czy prawnie należy mi się jakieś odszkodowanie czy coś w
tym stylu, a tutaj insynuacje w moją stronę, że jestem złym klientem ?
Nie rozumiem.

Pozdrawiam
Xemun

Data: 2011-08-23 13:12:23
Autor: Norbert
Oddanie niedokończonego mieszkania
W dniu 2011-08-23 12:14, Xemun pisze:

A co ja zrobiłem źle ?

Podpisales odbior...

Data: 2011-08-23 04:28:59
Autor: Xemun
On 23 Sie, 13:12, Norbert <nork...@MALPAgmail.com> wrote:
W dniu 2011-08-23 12:14, Xemun pisze:

> A co ja zrobiłem źle ?

Podpisales odbior...

Heh, podpisałem, bo mieszkanie jest w innym miejscu niż mieszkam i
urlop wziąłem by przyjechać po odbiór, ale usterki zapisane zostały, o
kominie nie było ani słowa jednak.

Data: 2011-08-23 07:22:47
Autor: Matt
On 23 Sie, 13:28, Xemun <xem...@gmail.com> wrote:
Heh, podpisałem, bo mieszkanie jest w innym miejscu niż mieszkam i
urlop wziąłem by przyjechać po odbiór, ale usterki zapisane zostały, o
kominie nie było ani słowa jednak.

Chyba nie rozumiesz, co to oznacza ze podpisales odbior. W skrocie -
oswiadczyles ze mieszkanie jest w porzadku i akceptujesz sposob w jaki
zostalo wybudowane.

--
Regards
Matt

Data: 2011-08-23 17:29:33
Autor: charwel (Oo)==:::
W dniu 2011-08-23 16:22, Matt pisze:
[...]

No nie jest to do końca prawda. Przy odbiorze jest protokół odbioru, w którym można zaznaczyć wszystkie ZAUWAŻONE niedoróbki.

char
wel

Data: 2011-08-24 01:11:10
Autor: Matt
On 23 Sie, 17:29, "charwel (Oo)==:::" <char...@gazeta.pl> wrote:
No nie jest to do końca prawda. Przy odbiorze jest protokół odbioru, w
którym można zaznaczyć wszystkie ZAUWAŻONE niedoróbki.

Racja, ale w tym wypadku to ciężko będzie zauważyć niedoróbki w
jeszcze niewybudowanych częściach ;)

--
Regards
Matt

Data: 2011-08-23 15:54:39
Autor: Bydlę
On 2011-08-23 11:28:59 +0000, Xemun <xemunm@gmail.com> said:

[...]

TO MIESZKANIE WCIĄŻ SIĘ BUDUJE.
Przepraszam że krzyczę, ale wciąż gładko prześlizgujesz się nad tym faktem.

miszkanie odebrałem 5go sierpnia
mimo ciągle trwającej budowy,

To jest problem, nie komin.

--
Bydlę

Data: 2011-08-23 04:29:29
Autor: Xemun
Oddanie niedokończonego mieszkania
On 23 Sie, 13:12, Norbert <nork...@MALPAgmail.com> wrote:
W dniu 2011-08-23 12:14, Xemun pisze:

> A co ja zrobiłem źle ?

Podpisales odbior...

No i czy to, że podpisałem odbiór źle o mnie świadczy jako o kliencie ?

Data: 2011-08-23 13:37:17
Autor: Andy Niwiński

"Xemun" <xemunm@gmail.com> schrieb im Newsbeitrag news:493e3d36-980e-4890-9fc6-3a959a16253dl7g2000vbz.googlegroups.com...
> [...]

> A co ja zrobiłem źle ?

Podpisales odbior...

No i czy to, że podpisałem odbiór źle o mnie świadczy jako o kliencie ?

A co? Dobrze?
Głupota nie boli. Trzeba było mierzyć przed podpisaniem. I podpisać odbiór GOTOWEGO mieszkania. Czemu innych obwiniasz za swoją głupotę?

Data: 2011-08-23 04:52:28
Autor: Xemun
On 23 Sie, 13:37, Andy Niwiński <andyniwin...@interia.pl> wrote:
"Xemun" <xem...@gmail.com> schrieb im Newsbeitragnews:493e3d36-980e-4890-9fc6-3a959a16253dl7g2000vbz.googlegroups.com...

> [...]

Głupota nie boli. Trzeba było mierzyć przed podpisaniem. I podpisać odbiór
GOTOWEGO mieszkania. Czemu innych obwiniasz za swoją głupotę?

hmmm .... nie spodziewałem się, że zamiast odpowiedzi na pytanie
zostanę tutaj obrażony ... ale cóż ... każda grupa dyskusyjna rządzi
się swoimi prawami ... widać pl.soc.prawo nie jest przyjazną grupą.
@Andy
Nie przyszło mi nawet do głowy, że coś tak prostego jak zmierzenie
mieszkania można wykonać błędnie i muszę podczas odbioru mieszkania
mierzyć mieszkanie i liczyć ilość metrów kwadratowych. Zapisałem jakie
usterki zauważyłem i liczę, że zostaną naprawione. Zaskoczyła mnie po
prostu informacja, że "zapomnieli" o dodatkowym kominie ... no tak ...
ja jestem głupi, bo zaufałem deweloperowi i kierownikowi budowy. Może
jeszcze powinienem sprawdzać grubość ścian i stropów oraz sprawdzać
materiały, z których wszystko zostało wykonane ? Wtedy okazałbym się
wspaniałym i dobrym klientem zapewne, a ja głupi po prostu podpisałem
odbiór i teraz obwiniam cały świat za to, że jestem tak bardzo głupi.
Andy ... jak nie chcesz odpowiedzieć na pytanie, to możesz powstrzymać
się od złośliwego i nieprawdziwego komentowania ... czy może Twoja
ogromna wiedza, mądrość i niezwykła inteligencja zabrania Ci tak
haniebnych czynów jak odpowiedź na pytanie.
I nie obwiniam nikogo za to przecież :)

Pozdrawiam
Xemun

Data: 2011-08-23 14:15:53
Autor: mvoicem
(23.08.2011 13:52), Xemun wrote:
> [...]
mieszkania można wykonać błędnie i muszę podczas odbioru mieszkania
mierzyć mieszkanie i liczyć ilość metrów kwadratowych.

Skoro developer Ci powiedział że wyszło 2 metry więcej niż jest, to choćby to powinno Cię skłonić do pomiaru.

[...]

No ja na przykład na odbiór mieszkania od developera nie wybierałbym się bez zaprzyjaźnionego budowlańca. A jak zaprzyjaźnionego bym nie miał, to bym zatrudnił rzeczoznawcę budowlanego.

p. m.

Data: 2011-08-23 14:17:05
Autor: Andy Niwiński

"Xemun" <xemunm@gmail.com> schrieb im Newsbeitrag news:a12ae89c-bea1-4893-9861-7921b53930fca31g2000vbt.googlegroups.com...
On 23 Sie, 13:37, Andy Niwinski <andyniwin...@interia.pl> wrote:
"Xemun" <xem...@gmail.com> schrieb im Newsbeitragnews:493e3d36-980e-4890-9fc6-3a959a16253dl7g2000vbz.googlegroups.com...

> Podpisales odbior...

No i czy to, ?e podpisa3em odbiór ?le o mnie ?wiadczy jako o kliencie ?

A co? Dobrze?
G3upota nie boli. Trzeba by3o mierzya przed podpisaniem. I podpisaa odbiór
GOTOWEGO mieszkania. Czemu innych obwiniasz za swoj? g3upote?

Witam,
hmmm .... nie spodziewa3em sie, ?e zamiast odpowiedzi na pytanie
zostane tutaj obra?ony ... ale có? ... ka?da grupa dyskusyjna rz?dzi
sie swoimi prawami ... widaa pl.soc.prawo nie jest przyjazn? grup?.

Sorry, obrazić nie chciałem, mimo użycia słowa "głupota". Gdybyś tylko trochę poczytał prasę to szybko byś się dowiedział, jak bardzo można ufać budowlańcom (ten termin Deweloper, to mnie do szału doprowadza).

@Andy
Nie przysz3o mi nawet do g3owy, ?e co? tak prostego jak zmierzenie
mieszkania mo?na wykonaa b3ednie i musze podczas odbioru mieszkania
mierzya mieszkanie i liczya ilo?a metrów kwadratowych. Zapisa3em jakie
usterki zauwa?y3em i licze, ?e zostan? naprawione. Zaskoczy3a mnie po
prostu informacja, ?e "zapomnieli" o dodatkowym kominie ... no tak ...
ja jestem g3upi, bo zaufa3em deweloperowi i kierownikowi budowy.

O, to to !

Mo?e
jeszcze powinienem sprawdzaa grubo?a ?cian i stropów oraz sprawdzaa
materia3y, z których wszystko zosta3o wykonane ? Wtedy okaza3bym sie
wspania3ym i dobrym klientem zapewne, a ja g3upi po prostu podpisa3em
odbiór i teraz obwiniam ca3y ?wiat za to, ?e jestem tak bardzo g3upi.

A żebys sie nie zdziwił, co by wyszło, gdybyś pomierzył...

Data: 2011-08-23 15:11:02
Autor: Bydlę

On 2011-08-23 08:18:23 +0000, Xemun <xem...@gmail.com> said:

[...]

Podpisałeś odbiór niegotowej rzeczy.
Tak w skrócie.

Teraz może się jeszcze okazać, że będą kłaść kable z prądem, rury z wodą i inne - wszak wciąż budują to mieszkanie...

Dlatego pisałem, że jesteś klientem jak marzenie.
:-)

--
Bydlę

Data: 2011-08-23 22:08:04
Autor: Xemun
On 2011-08-23 10:14:48 +0000, Xemun <xem...@gmail.com> said:

> [...]

wodą i inne - wszak wciąż budują to mieszkanie...

Dlatego pisałem, że jesteś klientem jak marzenie.

Tak źle nie jest, rury, kable i wszystko jest ... po prostu wyskoczyli
z tym kominem, o którym zapomnieli wcześniej .... ale zrobią to tak
czy inaczej, bo takie są przepisy i raczej nie da się tego obejść.
Źle odebrałem Twoją wypowiedź jako sarkastyczną.

Pozdrawiam
Xemun

Data: 2011-08-24 09:10:59
Autor: Bydlę
On 2011-08-24 05:08:04 +0000, Xemun <xemunm@gmail.com> said:

Tak źle nie jest, rury, kable i wszystko jest ... po prostu wyskoczyli
z tym kominem, o którym zapomnieli wcześniej

Co oznacza, że mogli zapomnieć o innych rzeczach - bo wciąż budują.

Źle odebrałem Twoją wypowiedź jako sarkastyczną.

Dobrze odebrałeś - ta część była sarkastyczna.
:-)))

--
Bydlę

Oddanie niedokończonego mieszkania