Oddychająca kurtka narciarska

Data: 2010-01-24 17:45:53
Autor: Harnaś
Oddychająca kurtka narciarska
On Sun, 24 Jan 2010 16:40:40 +0100, Jarod <jarod@swinia.net> wrote:

A może podpowiecie na co zwrócić uwagę przy zakupie? Otwory pod pachami to na pewno, podklejane szwy też pewnie s± wskazane, co jeszcze?

Wywietrzniki pod pachami w narciarstwie zjazdowym z mojego
do¶wiadczenia s± zbędne, wystarczy kurtka z membran± ¶redniej klasy.
Przy zjeĽdzie, zwłaszcza szybszym, wszelkie dziury w odzieży nie s±
wskazane.

--
Harna¶

Data: 2010-01-24 20:50:13
Autor: Jarod
Oddychajšca kurtka narciarska
On 2010-01-24 17:45, Harnaďż˝ wrote:
On Sun, 24 Jan 2010 16:40:40 +0100, Jarod<jarod@swinia.net>  wrote:

A może podpowiecie na co zwrócić uwagę przy zakupie? Otwory pod pachami
to na pewno, podklejane szwy teĹĽ pewnie sÄ… wskazane, co jeszcze?

Wywietrzniki pod pachami w narciarstwie zjazdowym z mojego
doświadczenia są zbędne, wystarczy kurtka z membraną średniej klasy.
Przy zjeździe, zwłaszcza szybszym, wszelkie dziury w odzieży nie są
wskazane.

Czy mówiąc "nie są wskazane" masz na myśli to, że narciarzowi przy szybkiej jeździe będzie za chłodno czy będzie miał utrudnione zadanie, bo powietrze wpływające do takich wywietrzników będzie powodowało zawirowania/opór i może wpływać na tor jazdy?

Co prawda sam z takimi prędkościami jeździć jeszcze nie potrafię, ale zawsze warto wiedzieć.

Jarod

Data: 2010-01-24 23:30:57
Autor: Harnaś
On Sun, 24 Jan 2010 20:50:13 +0100, Jarod <jarod@swinia.net> wrote:

On 2010-01-24 17:45, Harna? wrote:
[...]

Czy mówi±c "nie s± wskazane" masz na my¶li to, że narciarzowi przy szybkiej jeĽdzie będzie za chłodno czy będzie miał utrudnione zadanie, bo powietrze wpływaj±ce do takich wywietrzników będzie powodowało zawirowania/opór i może wpływać na tor jazdy?

Co prawda sam z takimi prędko¶ciami jeĽdzić jeszcze nie potrafię, ale zawsze warto wiedzieć.

Przy wywrotce przez wywietrzniki dostanie się do kurtki ¶nieg. Poza
tym będzie wietrzyło chyba ze zbyt spor± intensywno¶ci±. Ale może
teoretyzuję, bo choć mam wywietrzniki, to nigdy nie miałem potrzeby
rozpi±ć ich na nartach. Jak już gdzie¶ podchodzę i się zgrzeję, to
wolę rozpi±ć kurtkę z przodu.
Z tym, że mi jazda na nartach kojarzy się z zim±, a nie wiosn±.
Zjeżdżam do¶ć intensywnie, w zasadzie mogę cały dzień z krótk± przerw±
na jedzenie, ale prędzej mam problem, że mi zimno, niż za gor±co.
Trudno się rozgrzać, gdy stosunek czasu jazdy na nartach do jazdy na
wyci±gu jest zawsze tak niekorzystny ;)
Na wiosenn± jazdę, to chyba tak jak pisz± inni - co¶ w rodzaju
softshelu.

--
Harna¶

Data: 2010-01-24 22:33:00
Autor: marcopolo
Oddychaj ca kurtka narciarska

Trudno się rozgrzać, gdy stosunek czasu jazdy na nartach do jazdy na
wyci±gu jest zawsze tak niekorzystny ;)

no niestety taki urok jazdy w polskich warunkach. z moich doswiadczeń
wynika, że kurtka powinna chronić przede
wszystkim od wiatru i wody. cieplo zapewnia polar i bielizna. im
zimniej tym grubszy polar i w ten sposob w jednej kurtce mozna jezdzic
w mrozna zime
i ciepla wiosna. niestety zadne membrany przynajmniej te ktore
przetestowalem tzn do 20000 nie zdaja egzaminu (moze jakis goretex
ukierunkowany na oddychalnosc? nie testowalem).
przy duzym wysilku plecy sa i tak mokre. moim zdaniem dla osoby
jezdzacej aktywnie lepsza jest kurtka bez zadnej membrany niz jakies
badziewie jak hydrotex, drytex, czy inny tex.
kurtka bez membrany moze bedzie bardziej przemakala, ale za to bedzie
o wiele bardziej oddychajaca. nie oszukujmy sie - ile razy jezdzi sie
w deszczu, czy padajacym mokrym sniegu?
pare razy sie zdarzy, natomiast w kurtce z "membrana" 5000 bedziemy
mieli mokre plecy przez caly czas, ale od wlasnego potu.

pozdrowienia
www.hala-szrenicka.com

Data: 2010-01-25 08:56:56
Autor: Moper
"marcopolo" <olech.marek@gmail.com> wrote in message news:4029b8e6-988d-4864-a225-6a2c0fd79725g29g2000yqe.googlegroups.com...

> [...]

pare razy sie zdarzy, natomiast w kurtce z "membrana" 5000 bedziemy
mieli mokre plecy przez caly czas, ale od wlasnego potu.

W deszczu rzadko czy padaj±cym ¶niegu rzadko, ale to wła¶nie te warunki ma odzież dobrze znie¶ć. Wtedy jest najfajniej je¶li odzież się spisuje, a na stokach i przy wyci±gach w końcu pusto.

Prawda jest taka, że wyjeżdża się zwykle na kilka dni czy tydzień i jednego dnia nawet szkoda tracić. Ale co kto lubi, autor już sam musi sobie powiedzieć czy wtedy schodzi na knajpy czy zaciska zęby...

Data: 2010-01-25 17:30:53
Autor: Jarod
On 2010-01-25 08:56, Moper wrote:

W deszczu rzadko czy padającym śniegu rzadko, ale to właśnie te warunki
ma odzież dobrze znieść. Wtedy jest najfajniej jeśli odzież się spisuje,
a na stokach i przy wyciągach w końcu pusto.

Prawda jest taka, że wyjeżdża się zwykle na kilka dni czy tydzień i
jednego dnia nawet szkoda tracić. Ale co kto lubi, autor już sam musi
sobie powiedzieć czy wtedy schodzi na knajpy czy zaciska zęby...

Należę do osób, które nie odpuszczają. Za mało mam okazji do jazdy w sezonie by lekko mokra kurtka była w stanie mnie powstrzymać.
Tak jak napisałem, chodzi jedynie o poprawę komfortu, bo jeździć będę pewnie tyle samo..o ile tylko moc w nogach jeszcze jest :)

Zrobię sobie małą wyprawę po okolicznych sklepach górskich/narciarskich i zaczaję się na jakąś cienką kurtkę, pod którą będzie cienki polarek i bielizna oddychająca.

Dziękuje wszystkim biorącym udział w dyskusji.
Z narciarskimi pozdrowieniami,
Jarod

Data: 2010-01-26 09:03:02
Autor: Moper
"Jarod" <jarod@swinia.net> wrote in message news:hjkgvr$oub$1news.onet.pl...
Zrobię sobie małą wyprawę po okolicznych sklepach górskich/narciarskich i zaczaję się na jakąś cienką kurtkę, pod którą będzie cienki polarek i bielizna oddychająca.

Daj koniecznie znać co z tego wyszło.

Co do tego, na co jeszcze zwracać uwagę - kupiłem w tym sezonie portki i mają na górze zamek do podpięcia do kurtki. Moja kurtka niczego takiego nie ma, a szkoda, bo ten fartuch przeciwśnieżny który ma przy wywrotkach działa tak sobie. Planuję wszyć do fartucha pasujący do spodni zamek.

W każdym razie gdybym szukał kurtki, zorientowałbym się które firmy coś takiego robią, czy to jest jakoś ze sobą kompatybilne, jakie są standardy etc. Reszta to co kto woli, np. pod szyją czy ciaśniej czy komin do którego pada etc.

Data: 2010-01-26 10:38:00
Autor: ADAM
Oddychaj ca kurtka narciarska
Co do tego, na co jeszcze zwracać uwagę - kupiłem w tym sezonie portki i maj± na górze zamek do podpięcia do kurtki. Moja kurtka niczego takiego nie ma, a szkoda, bo ten fartuch przeciw¶nieżny który ma przy wywrotkach działa tak sobie. Planuję wszyć do fartucha pasuj±cy do spodni zamek.

W każdym razie gdybym szukał kurtki, zorientowałbym się które firmy co¶ takiego robi±, czy to jest jako¶ ze sob± kompatybilne, jakie s± standardy etc. Reszta to co kto woli, np. pod szyj± czy cia¶niej czy komin do którego pada etc.
Ja mam taki zestaw Vans-a spodnie maja na obwodzie pasa zamek blyskawiczny, w kurtce jest fartuch przeciwsniezny z takim zamkiem.
Swietny patent, snieg nie wpada, nie wieje, spodnie z tylka nie spadaja. Jakby ktos chcial mam dojscie i moge taniej zalatwic.

pozdro
Adam

Data: 2010-01-26 22:11:44
Autor: Jarod
On 2010-01-26 09:03, Moper wrote:

Daj koniecznie znać co z tego wyszło.

Miałem dzisiaj coś do załatwienia 'na mieście', więc zawitałem do Horyzontu na małe rozeznanie.

Obejrzałem bardziej dokładnie 2 kurtki: Alvika Thor oraz Milo Kimbru.
Obie kurtki mają wodoszczelność i oddychalność 20000.
Jedna i druga nie posiada ĹĽadnego ocieplenia.

Alvika Thor jest zdecydowanie bardziej pancerna. Ma wzmocnienia z cordury w kilku miejscach (rękawy, ramiona) i sprawia wrażenie naprawdę solidnej. Mnie przeszkadzał kaptur, który tworzy coś na kształt kołnierza ortopedycznego gdy jest zwinięty.

Milo Kimbru przy kurtce Alviki wydaje się wręcz ażurowa. Ma trochę inny krój, gdyż jest krótsza - wydaje mi się, że będzie zapewniała większą swobodę ruchów.

Lepiej jakoś leżała mi Milo, ale ten materiał tak na oko wydaje się dość delikatny. Może tak mi się po prostu wydaje, bo do tej pory nie miałem styczności z cienkimi kurtkami z membranami. Sprzedawca co prawda twierdzi, że nie powinno jej się nic stać przy jakiejś większej glebie, ale głowy za to nie da :-) Thor ze wzmocnieniami z cordury na pewno w tym względzie będzie dużo lepszy.

Oto linki do kurtek:

http://www.e-horyzont.pl/alvika_72m/kurtka-thor-winprotec_31870t.html

http://www.e-horyzont.pl/milo_11m/kurtka-khimbu_31559t.html

Jarod

Data: 2010-01-26 23:14:57
Autor: Harnaś

On 2010-01-26 09:03, Moper wrote:

Daj koniecznie znać co z tego wyszło.

Miałem dzisiaj co¶ do załatwienia 'na mie¶cie', więc zawitałem do Horyzontu na małe rozeznanie.

Obejrzałem bardziej dokładnie 2 kurtki: Alvika Thor oraz Milo Kimbru.
Obie kurtki maj± wodoszczelno¶ć i oddychalno¶ć 20000.
Jedna i druga nie posiada żadnego ocieplenia.

Alvika Thor jest zdecydowanie bardziej pancerna. Ma wzmocnienia z cordury w kilku miejscach (rękawy, ramiona) i sprawia wrażenie naprawdę solidnej. Mnie przeszkadzał kaptur, który tworzy co¶ na kształt kołnierza ortopedycznego gdy jest zwinięty.

Mam bardzo podobn± kurtkę Alviki, sprzed wielu lat,  ponad 10.
Jestem z niej bardzo zadowolony, bo kurtka nie do zajechania. Nawet
membrana nadal w cało¶ci i nadal działa. Nazwa membrany ta sama, ale
moja ma gorsze parametry (chyba 5000), choć mam podejrzenie, że obecne
20 000 może być mocno naci±gane.
Kiedy¶ była to dla mnie kurtka "ogólno turystyczna" i na narty. Ze
względu na spor± wagę i ¶redni± oddychalno¶ć obecnie używam tylko na
narty.
Kołnierz z kamputerem faktycznie mało wygodny, dlatego od czasu jak
mam kask nie zwijam kaptura do kołnierza.
Zalet± jej grubego materiału jest nie tylko odporno¶ć na zniszczenie,
ale również ochrona przed chłodz±cym działaniem wiatru.

--
Harna¶

Data: 2010-01-27 10:36:55
Autor: Grzegorz Lipnicki
Oddychaj ca kurtka narciarska

mam ten model Alviki; my¶lę, że będziesz zadowolony,
choć do "pancerno¶ci" nieco jej brakuje, a upływ czasu
też jest nieubłagany - impregnacja jest wspomnieniem
i materiał namaka na byle mżawce, trochę się poprzecierała,
a membrana przy kolnierzu zamienia się w proszek;
jak na parę  lat chodzenie po mie¶cie + narty,
to i tak dobrze;
kaptura nigdy nie chowałem do kołnierza, denerwowały
mnie do niczego mi niepotrzebne  zamki do wpięcia
polara, zgrabiałymi palcami trudno było zapi±ć kaptur
na zatrzaski (łatwiej jest z rzepami, choć one znowu
drapi± w brodę;);
dobry krój i dobrze rozwi±zane rękawy z wszytymi
wewn. dodatkowymi rękawkami;
model sprzed paru lat, szczegóły mogli pozmieniać;

 g.

Oddychająca kurtka narciarska