OddychajÄ…ca kurtka narciarsk a

Data: 2010-01-24 17:05:41
Autor: Moper
OddychajÄ…ca kurtka narciarsk a
"Jarod" <jarod@swinia.net> wrote in message news:hjhpln$2b4$1news.onet.pl...
Witam,

Jestem na etapie kupna kurtki na narty i chciałem zasięgnąć waszej opinii.

Obecnie mam kurtkę tradycyjną firmy nieznanej, bez żadnych membran i innych zaawansowanych technologii. Pod kurtkę zakładam koszulkę termiczną oraz polar 100. Niestety jestem osobą dość mocno pocącą się i taki zestaw powoduje, że przy trochę mocniejszym wysiłku szybko robi mi się gorąco i odzież zaczyna robić się mokra od potu.

Wymyśliłem sobie, że chyba najlepszym rozwiązaniem będzie dla mnie cienka kurtka bez ocieplenia, ale za to z jak najwyższą oddychalnością. Koszulka termiczna, polar 100 (ewentualnie 200) oraz ruch powinny zapewnić wystarczające ciepło, a kurtka ochroni przed wiatrem/śniegiem oraz umożliwi odprowadzenie ciepła na zewnątrz.

Co sądzicie? Jak są wasze doświadczenia w tym temacie? Macie może jakieś sprawdzone modele przetestowane przez was?

A może podpowiecie na co zwrócić uwagę przy zakupie? Otwory pod pachami to na pewno, podklejane szwy też pewnie są wskazane, co jeszcze?

Podobny temat nurtuje mnie. Zwykle jeżdżę a ciepłym alpinusie z ichnią membraną (chyba Hydrotex), ale ostatnio musiałem wybrać się w czymś innym. Jeździłem w polarze 200 + cieniutkiej membrance rowerowej na rower (ceplex 10000 z Vaude) i poza brakami narciarskimi (kieszenie etc) i nalatywaniem śniegu od dołu przy glebach to było świetnie.

Ja wprawdzie jestem zmarzluch, ale taka lekka kurtka byłaby świetna w marcu i kwietniu, kiedy w narciarskiej pot leci strumieniami. A w styczniu czy lutym wkładałbym dużo pod spód. Ciekawi mnie więc czy są takie kurtki narciarskie z wszystkimi potrzebnymi narciarzowi (czy też snb) bajerami, ale lekka. Jeden problem jest na pewno taki, że cienka i lekka podłazi sama z siebie do góry. Trzebaby ją dociążyć albo przypiąć jakoś do spodni (?).

Co do twoich dylematów ad. pocenia, to najwięcej daje bielizna termoaktywna, jeżeli jeszcze nie masz. No i rozpinane wywietrzniki dadzą więcej niż jakiekolwiek goretexy ...

OddychajÄ…ca kurtka narciarsk a