Oddychająca kurtka narciarsk a

Data: 2010-01-25 09:01:18
Autor: Moper
Oddychająca kurtka narciarsk a
"Jarod" <jarod@swinia.net> wrote in message news:hjhpln$2b4$1news.onet.pl...
Witam,

Jestem na etapie kupna kurtki na narty i chciałem zasięgnąć waszej opinii.

Rozwinę pytanie w sobie korzystnym kierunku :)

1. Czy są kurtki narciarskie cieniutkie, sama membrana, ale reszta jak należy - kieszenie, kaptur, coś żeby śnieg od dołu nie nalatywał?

2. Czy istnieją bluzy które można dobierać do różnych temperatur pod taką kurtkę, jak polary 100, 200, 300, ale które mają w miarę ten sam rozmiar czy grubość? (bo jeśli dobrać tę membrankę na polar 300 na -20, to na wiosnę będzie wisieć jak flak...)

Kto ma doświadczenia?

Data: 2010-01-25 02:59:48
Autor: marcopolo
On 25 Sty, 09:01, "Moper" <b...@meilu.pl> wrote:
"Jarod" <ja...@swinia.net> wrote in message

> [...]

1. Czy są kurtki narciarskie cieniutkie, sama membrana, ale reszta jak
należy - kieszenie, kaptur, coś żeby śnieg od dołu nie nalatywał?

sa, ale musisz szukac nie w sklepach campusa, czy decathlonach lecz
specjalistycznych
sklepach narciarskich, czy snowboardowych. znalezienie takiej kurtki i
to w dobrej cenie nie
jest niestety zadaniem latwym.
Mozna tez przez net zamowic za granica.

[...]

nie sadze. ale po co wywazac juz raz otwarte drzwi. polar jest
najlepsza izolacja cieplna
w stosunku do wagi i na dodatek jest tani. jesli koniecznie pod kurtke
musisz zakladac cos
innego niz polar, to proponuje jakas cienka bluze i dodatkowa warstwe
bielizny oddychajacej.
kurtka musi byc nieco luzna i jesli zalozysz pod nia polar 300 to
bedzie po prostu bardziej dopasowana.
jesli myslisz o dwoch grubych welnianych swetrach goralskich to
zapomnij.

Data: 2010-01-25 12:21:26
Autor: Moper
"marcopolo" <olech.marek@gmail.com> wrote in message news:a9b3a4d4-4fac-4a1a-8eb2-91074005616421g2000yqj.googlegroups.com...
> [...]

specjalistycznych
sklepach narciarskich, czy snowboardowych. znalezienie takiej kurtki i

Ale czy ja wspominałem coś a kampusach?
Poleć konkretny model a ja już zdecyduję czy cena mi odpowiada i znajdę gdzie to kupić.

> [...]
> będzie wisieć jak flak...)

nie sadze. ale po co wywazac juz raz otwarte drzwi. polar jest
vw stosunku do wagi i na dodatek jest tani. jesli koniecznie pod kurtke
[...]

Jakoś nie pałam miłością do tego wynalazku, jakim jest polar. Jego główna zaleta to chyba cena, ale ta z uwagi na ogromne spopularyzowanie tego w naszym kraju ta jest teraz zwykle kosmiczna. Widywałem już polary wspomnianego przez ciebie Campusa za 280...

Może coś fajniejszego, elastycznego, bardziej przylegającego, z fajnie wykończonymi rękawami i dołem dla takich sportów?

Data: 2010-01-25 12:25:52
Autor: Moper
"Moper" <brak@meilu.pl> wrote in message news:4b5d7eb7$1news.home.net.pl...
[...]

Co do bluzy, jeżdżę ostatnio w takim czymś z HiMountain:
http://www.sfpl.pl/shop/view/Product/id/1956/HiMountain_Pieter_3;jsessionid=14CC274E63C93CB289334941D88C0B2E?productReferer=Category&context=0

I jest bardzo fajna (chociaż końcówki rękawów mogłyby się nie pruć, ale taka już to jakość...).

Ale za ciepła nie jest, coś mniej więcej jak polar 100. Coś takiego fajnego ale cieplejszego?

Data: 2010-01-25 12:54:58
Autor: J_K_K

Użytkownik "Moper" <brak@meilu.pl> napisał w wiadomości news:4b5d7eb7$1news.home.net.pl...
z uwagi na ogromne spopularyzowanie tego w naszym kraju ta jest teraz zwykle kosmiczna.
Zwykle jest odwrotnie

Widywałem już polary wspomnianego przez ciebie Campusa za 280...
Z czego3/4, albo i lepiej za naszywkę ;-)

Może coś fajniejszego, elastycznego, bardziej przylegającego, z fajnie wykończonymi rękawami i dołem dla takich sportów?
Swego czasu kupiłem bardzo fajną, ciepłą bluzę (sweter ?)
narciarską, z czegoś w rodzaju bardzo cienkiego polaru,
w zasadzie odpowiadającą Twojemu opisowi.
Kosztowała coś koło ~20 PLN.
W Lidlu ;-)

Pzdr

JKK

Data: 2010-01-26 05:34:21
Autor: marcopolo
Oddychająca kurtka narciarska
Ale czy ja wspominałem coś a kampusach?
Poleć konkretny model a ja już zdecyduję czy cena mi odpowiada i znajdę
gdzie to kupić.

aktualnie mam kurtke oakley z membrana oddychajaca 20k. zbytnio na
desce się nie przemeczam wiec ta kurtka jest dla mnie ok. natomiast
gdy musze się wspiac pareset metrow
to jestem mokry jak szczur, mimo pootwieranych wywietrznikow. sadze
wiec ze jesli bardzo sie pocisz to musisz celowac w goretex i to taki
ktory zapewnia wieksza oddychalnosc kosztem
wodoodpornosci. kurtki goretexowej nigdy nie mialem wiec trudno mi
cokolwiek polecic. moze po prostu zajrzyj do dobrego sklepu
snowboardowego i coś ci plecą. problem w tym ze dobrych sklepow
jest malo, bo wszyscy handluja tym na czym sie zarabia, czyli tym co
najtansze, a niekoniecznie uzyteczne. obecnie jesli sie spojrzy na
strony internetowe firm zajmujacych sie dystrybucja ciuchow
snowboardowych, na swiecie standardem sa spodnie z membrana 10k, a u
nas w sklepach kroluje 5k. Obydwa modele wygladaja tak samo tyle ze te
5k przemakaja po sezonie, a to jest dosc klopotliwe gdy trzeba
siedziec na sniegu.

[...]

mysle ze to jest niesprawiedliwa opinia. Gdyby bylo cos lepszego to
alpinisci, ktorzy przeciez maja do czynienia z najbardziej
ekstremalnymi warunkami, nie stosowaliby polarow tylko jakies inne
materialy.
moze twoja niechec wynika z tego, ze polar stal sie tak powszechny ze
stanowi niejednokrotnie element ubioru roboczego na budowie. mysle ze
to nie problem, tkanin polaropodobnych jest taka masa ze zawsze cos
ciekawego
mozna sobie znalezc od workowatych szaroburych bluz po modele na
pierwszy rzut oka przypominajace góralskie swetry.

Data: 2010-01-26 19:13:04
Autor: Moper
"marcopolo" <olech.marek@gmail.com> wrote in message news:bbecd5ba-4608-4acb-9cd9-a04366e061f7f12g2000yqn.googlegroups.com...
> [...]

nas w sklepach kroluje 5k. Obydwa modele wygladaja tak samo tyle ze te
5k przemakaja po sezonie, a to jest dosc klopotliwe gdy trzeba

No tak, ale chodziło o cieniutką membranę bez ocieplenia. Oakley pod to nie podpada (mierzyłem to i owo tej firmy w tym roku). Myślałem że znasz konkretne modele skoro piszesz, że taka odzież na pewno istnieje. A ty mi tu z radą, żebym poszedł do sklepu i na pewno coś mi doradzą, no wybacz :)

Trochę się tych ciuchów już w życiu na oglądałem i nigdy na coś takiego nie trafiłem, ale też nigdy nie szukałem, zawsze chciałem normalną kurtkę narciarską, tj. ciepłą.

> [...]

mozna sobie znalezc od workowatych szaroburych bluz po modele na
pierwszy rzut oka przypominajace góralskie swetry.

No tak, ale alpiniści, czy polscy alpiniści? Za granicą nie zauważyłem jakiejś wielkiej popularności polarów, co gorsza, ciężko czasem wyjaśnić co to w ogóle jest...

Data: 2010-01-26 22:54:21
Autor: Harnaœ
Oddychajšca kurtka narciarska
On Tue, 26 Jan 2010 19:13:04 +0100, "Moper" <brak@meilu.pl> wrote:

Za granicą nie zauważyłem jakiejś wielkiej popularności polarów, co gorsza, ciężko czasem wyjaśnić co to w ogóle jest...

Angole mówią na to fleece ;)

--
Harnaś

Data: 2010-01-27 08:11:34
Autor: marcopolo
Oddychająca kurtka narciarska

No tak, ale chodziło o cieniutką membranę bez ocieplenia. Oakley pod to nie
podpada (mierzyłem to i owo tej firmy w tym roku).

no akurat moja nie ma ocieplenia.

Myślałem że znasz
konkretne modele skoro piszesz, że taka odzież na pewno istnieje. A ty mi tu
z radą, żebym poszedł do sklepu i na pewno coś mi doradzą, no wybacz :)

przykro mi ze ci nie pomoglem. nie jestem typem, ktory chodzi po
sklepach i oglada
najnowsze kurteczki. kupuje i jezdze az sie rozleci.
ale widze ze jednak poszedles za rada i cos znalazles :)

Oddychająca kurtka narciarsk a