OddychajÄ…ca kurtka narciarska

Data: 2010-01-24 16:40:40
Autor: Jarod
OddychajÄ…ca kurtka narciarska
Witam,

Jestem na etapie kupna kurtki na narty i chciałem zasięgnąć waszej opinii.

Obecnie mam kurtkę tradycyjną firmy nieznanej, bez żadnych membran i innych zaawansowanych technologii. Pod kurtkę zakładam koszulkę termiczną oraz polar 100. Niestety jestem osobą dość mocno pocącą się i taki zestaw powoduje, że przy trochę mocniejszym wysiłku szybko robi mi się gorąco i odzież zaczyna robić się mokra od potu.

Wymyśliłem sobie, że chyba najlepszym rozwiązaniem będzie dla mnie cienka kurtka bez ocieplenia, ale za to z jak najwyższą oddychalnością. Koszulka termiczna, polar 100 (ewentualnie 200) oraz ruch powinny zapewnić wystarczające ciepło, a kurtka ochroni przed wiatrem/śniegiem oraz umożliwi odprowadzenie ciepła na zewnątrz.

Co sądzicie? Jak są wasze doświadczenia w tym temacie? Macie może jakieś sprawdzone modele przetestowane przez was?

A może podpowiecie na co zwrócić uwagę przy zakupie? Otwory pod pachami to na pewno, podklejane szwy też pewnie są wskazane, co jeszcze?

Wszelkie opinie będą mile widziane.
Jarod

Data: 2010-01-24 17:05:41
Autor: Moper
"Jarod" <jarod@swinia.net> wrote in message news:hjhpln$2b4$1news.onet.pl...
[...]

Podobny temat nurtuje mnie. Zwykle jeżdżę a ciepłym alpinusie z ichnią membraną (chyba Hydrotex), ale ostatnio musiałem wybrać się w czymś innym. Jeździłem w polarze 200 + cieniutkiej membrance rowerowej na rower (ceplex 10000 z Vaude) i poza brakami narciarskimi (kieszenie etc) i nalatywaniem śniegu od dołu przy glebach to było świetnie.

Ja wprawdzie jestem zmarzluch, ale taka lekka kurtka byłaby świetna w marcu i kwietniu, kiedy w narciarskiej pot leci strumieniami. A w styczniu czy lutym wkładałbym dużo pod spód. Ciekawi mnie więc czy są takie kurtki narciarskie z wszystkimi potrzebnymi narciarzowi (czy też snb) bajerami, ale lekka. Jeden problem jest na pewno taki, że cienka i lekka podłazi sama z siebie do góry. Trzebaby ją dociążyć albo przypiąć jakoś do spodni (?).

Co do twoich dylematów ad. pocenia, to najwięcej daje bielizna termoaktywna, jeżeli jeszcze nie masz. No i rozpinane wywietrzniki dadzą więcej niż jakiekolwiek goretexy ...

Data: 2010-01-24 17:25:18
Autor: MarcinF
Jarod wrote:

[...]

na wierzch kup cos z goretexu, najlepiej takiego ktory ma najwieksza
przepuszczalnosc (jest kilka wersji, nie wiem jak sie obecnie nazywaja),
z tego co pamietam to jesli firma ma licencje na szycie z tego materialu to
kurtka musi spelniac juz pewne wymagania jakosciowe (np. podklejane szwy)

poza wywietrznikami pod pachami zwroc uwage na kieszenie, to dobrze jesli
jest do nich wygodny dostep i mozna w nich cos pomiescic (chocby czapke,
rekawiczki), zwroc tez uwage na kompatybilnosc zamkow blyskawicznych jesli
chcialbyc podpiac sobie na stale polara, poza tym fason i rozmiar
(zeby sie nie okazalo ze np. rekawy sa za waskie zeby wlozyc pod ten
zestaw jeszcze dodatkowa bluze z polaru 100)

do jazdy na nartach do -10 stopni polartec 200 pod wierzchna kurtka
powinien wystarczyc komus komu szybko sie robi cieplo od ruchu,
jesli oczywiscie nie stoi sie po 30 min w kolejce do wyciagu i nie ma
jakiegos ekstremalnego wiatru :)

Data: 2010-01-24 17:45:53
Autor: Harnaś
Oddychająca kurtka narciarska
On Sun, 24 Jan 2010 16:40:40 +0100, Jarod <jarod@swinia.net> wrote:

A może podpowiecie na co zwrócić uwagę przy zakupie? Otwory pod pachami to na pewno, podklejane szwy też pewnie s± wskazane, co jeszcze?

Wywietrzniki pod pachami w narciarstwie zjazdowym z mojego
do¶wiadczenia s± zbędne, wystarczy kurtka z membran± ¶redniej klasy.
Przy zjeĽdzie, zwłaszcza szybszym, wszelkie dziury w odzieży nie s±
wskazane.

--
Harna¶

Data: 2010-01-24 20:50:13
Autor: Jarod
Oddychajšca kurtka narciarska
On 2010-01-24 17:45, Harnaďż˝ wrote:
On Sun, 24 Jan 2010 16:40:40 +0100, Jarod<jarod@swinia.net>  wrote:

A może podpowiecie na co zwrócić uwagę przy zakupie? Otwory pod pachami
to na pewno, podklejane szwy teĹĽ pewnie sÄ… wskazane, co jeszcze?

Wywietrzniki pod pachami w narciarstwie zjazdowym z mojego
doświadczenia są zbędne, wystarczy kurtka z membraną średniej klasy.
Przy zjeździe, zwłaszcza szybszym, wszelkie dziury w odzieży nie są
wskazane.

Czy mówiąc "nie są wskazane" masz na myśli to, że narciarzowi przy szybkiej jeździe będzie za chłodno czy będzie miał utrudnione zadanie, bo powietrze wpływające do takich wywietrzników będzie powodowało zawirowania/opór i może wpływać na tor jazdy?

Co prawda sam z takimi prędkościami jeździć jeszcze nie potrafię, ale zawsze warto wiedzieć.

Jarod

Data: 2010-01-24 23:30:57
Autor: Harnaś
On Sun, 24 Jan 2010 20:50:13 +0100, Jarod <jarod@swinia.net> wrote:

On 2010-01-24 17:45, Harna? wrote:
[...]

Czy mówi±c "nie s± wskazane" masz na my¶li to, że narciarzowi przy szybkiej jeĽdzie będzie za chłodno czy będzie miał utrudnione zadanie, bo powietrze wpływaj±ce do takich wywietrzników będzie powodowało zawirowania/opór i może wpływać na tor jazdy?

Co prawda sam z takimi prędko¶ciami jeĽdzić jeszcze nie potrafię, ale zawsze warto wiedzieć.

Przy wywrotce przez wywietrzniki dostanie się do kurtki ¶nieg. Poza
tym będzie wietrzyło chyba ze zbyt spor± intensywno¶ci±. Ale może
teoretyzuję, bo choć mam wywietrzniki, to nigdy nie miałem potrzeby
rozpi±ć ich na nartach. Jak już gdzie¶ podchodzę i się zgrzeję, to
wolę rozpi±ć kurtkę z przodu.
Z tym, że mi jazda na nartach kojarzy się z zim±, a nie wiosn±.
Zjeżdżam do¶ć intensywnie, w zasadzie mogę cały dzień z krótk± przerw±
na jedzenie, ale prędzej mam problem, że mi zimno, niż za gor±co.
Trudno się rozgrzać, gdy stosunek czasu jazdy na nartach do jazdy na
wyci±gu jest zawsze tak niekorzystny ;)
Na wiosenn± jazdę, to chyba tak jak pisz± inni - co¶ w rodzaju
softshelu.

--
Harna¶

Data: 2010-01-24 22:33:00
Autor: marcopolo
Oddychaj ca kurtka narciarska

Trudno się rozgrzać, gdy stosunek czasu jazdy na nartach do jazdy na
wyci±gu jest zawsze tak niekorzystny ;)

no niestety taki urok jazdy w polskich warunkach. z moich doswiadczeń
wynika, że kurtka powinna chronić przede
wszystkim od wiatru i wody. cieplo zapewnia polar i bielizna. im
zimniej tym grubszy polar i w ten sposob w jednej kurtce mozna jezdzic
w mrozna zime
i ciepla wiosna. niestety zadne membrany przynajmniej te ktore
przetestowalem tzn do 20000 nie zdaja egzaminu (moze jakis goretex
ukierunkowany na oddychalnosc? nie testowalem).
przy duzym wysilku plecy sa i tak mokre. moim zdaniem dla osoby
jezdzacej aktywnie lepsza jest kurtka bez zadnej membrany niz jakies
badziewie jak hydrotex, drytex, czy inny tex.
kurtka bez membrany moze bedzie bardziej przemakala, ale za to bedzie
o wiele bardziej oddychajaca. nie oszukujmy sie - ile razy jezdzi sie
w deszczu, czy padajacym mokrym sniegu?
pare razy sie zdarzy, natomiast w kurtce z "membrana" 5000 bedziemy
mieli mokre plecy przez caly czas, ale od wlasnego potu.

pozdrowienia
www.hala-szrenicka.com

Data: 2010-01-25 08:56:56
Autor: Moper
"marcopolo" <olech.marek@gmail.com> wrote in message news:4029b8e6-988d-4864-a225-6a2c0fd79725g29g2000yqe.googlegroups.com...

> [...]

pare razy sie zdarzy, natomiast w kurtce z "membrana" 5000 bedziemy
mieli mokre plecy przez caly czas, ale od wlasnego potu.

W deszczu rzadko czy padaj±cym ¶niegu rzadko, ale to wła¶nie te warunki ma odzież dobrze znie¶ć. Wtedy jest najfajniej je¶li odzież się spisuje, a na stokach i przy wyci±gach w końcu pusto.

Prawda jest taka, że wyjeżdża się zwykle na kilka dni czy tydzień i jednego dnia nawet szkoda tracić. Ale co kto lubi, autor już sam musi sobie powiedzieć czy wtedy schodzi na knajpy czy zaciska zęby...

Data: 2010-01-25 17:30:53
Autor: Jarod
On 2010-01-25 08:56, Moper wrote:

W deszczu rzadko czy padającym śniegu rzadko, ale to właśnie te warunki
ma odzież dobrze znieść. Wtedy jest najfajniej jeśli odzież się spisuje,
a na stokach i przy wyciągach w końcu pusto.

Prawda jest taka, że wyjeżdża się zwykle na kilka dni czy tydzień i
jednego dnia nawet szkoda tracić. Ale co kto lubi, autor już sam musi
sobie powiedzieć czy wtedy schodzi na knajpy czy zaciska zęby...

Należę do osób, które nie odpuszczają. Za mało mam okazji do jazdy w sezonie by lekko mokra kurtka była w stanie mnie powstrzymać.
Tak jak napisałem, chodzi jedynie o poprawę komfortu, bo jeździć będę pewnie tyle samo..o ile tylko moc w nogach jeszcze jest :)

Zrobię sobie małą wyprawę po okolicznych sklepach górskich/narciarskich i zaczaję się na jakąś cienką kurtkę, pod którą będzie cienki polarek i bielizna oddychająca.

Dziękuje wszystkim biorącym udział w dyskusji.
Z narciarskimi pozdrowieniami,
Jarod

Data: 2010-01-26 09:03:02
Autor: Moper
"Jarod" <jarod@swinia.net> wrote in message news:hjkgvr$oub$1news.onet.pl...
Zrobię sobie małą wyprawę po okolicznych sklepach górskich/narciarskich i zaczaję się na jakąś cienką kurtkę, pod którą będzie cienki polarek i bielizna oddychająca.

Daj koniecznie znać co z tego wyszło.

Co do tego, na co jeszcze zwracać uwagę - kupiłem w tym sezonie portki i mają na górze zamek do podpięcia do kurtki. Moja kurtka niczego takiego nie ma, a szkoda, bo ten fartuch przeciwśnieżny który ma przy wywrotkach działa tak sobie. Planuję wszyć do fartucha pasujący do spodni zamek.

W każdym razie gdybym szukał kurtki, zorientowałbym się które firmy coś takiego robią, czy to jest jakoś ze sobą kompatybilne, jakie są standardy etc. Reszta to co kto woli, np. pod szyją czy ciaśniej czy komin do którego pada etc.

Data: 2010-01-26 10:38:00
Autor: ADAM
Oddychaj ca kurtka narciarska
Co do tego, na co jeszcze zwracać uwagę - kupiłem w tym sezonie portki i maj± na górze zamek do podpięcia do kurtki. Moja kurtka niczego takiego nie ma, a szkoda, bo ten fartuch przeciw¶nieżny który ma przy wywrotkach działa tak sobie. Planuję wszyć do fartucha pasuj±cy do spodni zamek.

W każdym razie gdybym szukał kurtki, zorientowałbym się które firmy co¶ takiego robi±, czy to jest jako¶ ze sob± kompatybilne, jakie s± standardy etc. Reszta to co kto woli, np. pod szyj± czy cia¶niej czy komin do którego pada etc.
Ja mam taki zestaw Vans-a spodnie maja na obwodzie pasa zamek blyskawiczny, w kurtce jest fartuch przeciwsniezny z takim zamkiem.
Swietny patent, snieg nie wpada, nie wieje, spodnie z tylka nie spadaja. Jakby ktos chcial mam dojscie i moge taniej zalatwic.

pozdro
Adam

Data: 2010-01-26 22:11:44
Autor: Jarod
On 2010-01-26 09:03, Moper wrote:

Daj koniecznie znać co z tego wyszło.

Miałem dzisiaj coś do załatwienia 'na mieście', więc zawitałem do Horyzontu na małe rozeznanie.

Obejrzałem bardziej dokładnie 2 kurtki: Alvika Thor oraz Milo Kimbru.
Obie kurtki mają wodoszczelność i oddychalność 20000.
Jedna i druga nie posiada ĹĽadnego ocieplenia.

Alvika Thor jest zdecydowanie bardziej pancerna. Ma wzmocnienia z cordury w kilku miejscach (rękawy, ramiona) i sprawia wrażenie naprawdę solidnej. Mnie przeszkadzał kaptur, który tworzy coś na kształt kołnierza ortopedycznego gdy jest zwinięty.

Milo Kimbru przy kurtce Alviki wydaje się wręcz ażurowa. Ma trochę inny krój, gdyż jest krótsza - wydaje mi się, że będzie zapewniała większą swobodę ruchów.

Lepiej jakoś leżała mi Milo, ale ten materiał tak na oko wydaje się dość delikatny. Może tak mi się po prostu wydaje, bo do tej pory nie miałem styczności z cienkimi kurtkami z membranami. Sprzedawca co prawda twierdzi, że nie powinno jej się nic stać przy jakiejś większej glebie, ale głowy za to nie da :-) Thor ze wzmocnieniami z cordury na pewno w tym względzie będzie dużo lepszy.

Oto linki do kurtek:

http://www.e-horyzont.pl/alvika_72m/kurtka-thor-winprotec_31870t.html

http://www.e-horyzont.pl/milo_11m/kurtka-khimbu_31559t.html

Jarod

Data: 2010-01-26 23:14:57
Autor: Harnaś

On 2010-01-26 09:03, Moper wrote:

Daj koniecznie znać co z tego wyszło.

Miałem dzisiaj co¶ do załatwienia 'na mie¶cie', więc zawitałem do Horyzontu na małe rozeznanie.

Obejrzałem bardziej dokładnie 2 kurtki: Alvika Thor oraz Milo Kimbru.
Obie kurtki maj± wodoszczelno¶ć i oddychalno¶ć 20000.
Jedna i druga nie posiada żadnego ocieplenia.

Alvika Thor jest zdecydowanie bardziej pancerna. Ma wzmocnienia z cordury w kilku miejscach (rękawy, ramiona) i sprawia wrażenie naprawdę solidnej. Mnie przeszkadzał kaptur, który tworzy co¶ na kształt kołnierza ortopedycznego gdy jest zwinięty.

Mam bardzo podobn± kurtkę Alviki, sprzed wielu lat,  ponad 10.
Jestem z niej bardzo zadowolony, bo kurtka nie do zajechania. Nawet
membrana nadal w cało¶ci i nadal działa. Nazwa membrany ta sama, ale
moja ma gorsze parametry (chyba 5000), choć mam podejrzenie, że obecne
20 000 może być mocno naci±gane.
Kiedy¶ była to dla mnie kurtka "ogólno turystyczna" i na narty. Ze
względu na spor± wagę i ¶redni± oddychalno¶ć obecnie używam tylko na
narty.
Kołnierz z kamputerem faktycznie mało wygodny, dlatego od czasu jak
mam kask nie zwijam kaptura do kołnierza.
Zalet± jej grubego materiału jest nie tylko odporno¶ć na zniszczenie,
ale również ochrona przed chłodz±cym działaniem wiatru.

--
Harna¶

Data: 2010-01-27 10:36:55
Autor: Grzegorz Lipnicki
Oddychaj ca kurtka narciarska

mam ten model Alviki; my¶lę, że będziesz zadowolony,
choć do "pancerno¶ci" nieco jej brakuje, a upływ czasu
też jest nieubłagany - impregnacja jest wspomnieniem
i materiał namaka na byle mżawce, trochę się poprzecierała,
a membrana przy kolnierzu zamienia się w proszek;
jak na parę  lat chodzenie po mie¶cie + narty,
to i tak dobrze;
kaptura nigdy nie chowałem do kołnierza, denerwowały
mnie do niczego mi niepotrzebne  zamki do wpięcia
polara, zgrabiałymi palcami trudno było zapi±ć kaptur
na zatrzaski (łatwiej jest z rzepami, choć one znowu
drapi± w brodę;);
dobry krój i dobrze rozwi±zane rękawy z wszytymi
wewn. dodatkowymi rękawkami;
model sprzed paru lat, szczegóły mogli pozmieniać;

 g.

Data: 2010-01-24 19:35:49
Autor: J.F.
Oddychająca kurtka narciarska
On Sun, 24 Jan 2010 16:40:40 +0100,  Jarod wrote:
Obecnie mam kurtkę tradycyjn± firmy nieznanej, bez żadnych membran i innych zaawansowanych technologii. Pod kurtkę zakładam koszulkę termiczn± oraz polar 100. Niestety jestem osob± do¶ć mocno poc±c± się i taki zestaw powoduje, że przy trochę mocniejszym wysiłku szybko robi mi się gor±co i odzież zaczyna robić się mokra od potu.

Ja mam podobnie .. w efekcie flanelowa koszula mokra, a termiczny
podkoszulek nie. I jest dobrze.

Zmienie kurtke dlatego ze ta przemaka :-(

Wymy¶liłem sobie, że chyba najlepszym rozwi±zaniem będzie dla mnie cienka kurtka bez ocieplenia, ale za to z jak najwyższ± oddychalno¶ci±.

Pogoda taka, ze chyba nie warto rezygnowac z ocieplenia :-)

J.

Data: 2010-01-24 21:04:12
Autor: Jarod
On 2010-01-24 19:35, J.F. wrote:
On Sun, 24 Jan 2010 16:40:40 +0100,  Jarod wrote:

Ja mam podobnie .. w efekcie flanelowa koszula mokra, a termiczny
podkoszulek nie. I jest dobrze.

Zmienie kurtke dlatego ze ta przemaka :-(

Kurtka przemaka bo taki jej urok. Jak jest dużo wilgoci to po pewnym czasie kurtka będzie mokra i już.
Chodzi jedynie o to by poprawić sobie warunki termiczne w jakich się jeździ.
Oczywiście, można być twardzielem i śmigać w mokrej kurtce oraz bawełnianym podkoszulku, ale pytanie po co? Skoro są dostępne materiały, które ułatwiają sprawę to dlaczego z nich nie skorzystać.

Wymyśliłem sobie, że chyba najlepszym rozwiązaniem będzie dla mnie
cienka kurtka bez ocieplenia, ale za to z jak najwyższą oddychalnością.

Pogoda taka, ze chyba nie warto rezygnowac z ocieplenia :-)

Szaleńcem nie jestem i na stare lata nie chcę mieć problemów ze stawami. Przy -20 stopniach w cienkiej kurteczce jeździć nie będę.
Chodzi jazdÄ™ w niewielkich temperaturach minusowych, powiedzmy -5 do -10 stopni.

Jarod

Data: 2010-01-24 21:51:54
Autor: J.F.
On 2010-01-24 19:35, J.F. wrote:
Zmienie kurtke dlatego ze ta przemaka :-(

Kurtka przemaka bo taki jej urok. Jak jest dużo wilgoci to po pewnym czasie kurtka będzie mokra i już.

poprzednie tak nie przemakaly, a byly "zwykle".

Chodzi jedynie o to by poprawić sobie warunki termiczne w jakich się jeĽdzi.
Oczywi¶cie, można być twardzielem i ¶migać w mokrej kurtce oraz bawełnianym podkoszulku, ale pytanie po co? Skoro s± dostępne materiały, które ułatwiaj± sprawę to dlaczego z nich nie skorzystać.

Mnie wystarcza podkoszulek. Ale po obecnej to kurtke jakas membranowa wybiore chyba.

W sumie to chyba wszystko jedno czy kurtka ocieplana czy dwa swetry
pod nieocieplana ..

J.

Data: 2010-01-24 20:08:04
Autor: Kombajn Bizon
Oddychaj±ca kurtka narciarska
Jarod:
Wymy¶liłem sobie, że chyba najlepszym rozwi±zaniem będzie dla mnie
cienka kurtka bez ocieplenia, ale za to z jak najwyższ± oddychalno¶ci±.
Koszulka termiczna, polar 100 (ewentualnie 200) oraz ruch powinny
zapewnić wystarczaj±ce ciepło, a kurtka ochroni przed wiatrem/¶niegiem
oraz umożliwi odprowadzenie ciepła na zewn±trz.

Dokladnie z takiego zalozenia wyszla koncepcja softshelli i moim zdaniem wlasnie jakiegos softshella - czyli kurtki wiatroodpornej i dobrze oddychajacej ale zasadniczo bezmembranowej - powinienes szukac.

Alternatywa sa softshelle z membrana (Windstoppery i podobne), ale tam oddychalnosc jest juz troche uposledzona, chociaz i tak sporo wyzsza niz w GoreTexie (na moje oko to tak ze dwa-trzy razy).

Jak chodzi o producentow to osobiscie mam bardzo dobre zdanie o firmie Marmot, ale mysle ze powinienes sie po prostu rozejrzec.

Tak czy inaczej - szukalbym softsella bez membrany, ew. czegos na Windstopperze.

--
W tablicę kluczyk raz i dwa
I spalin kł±b i silnik gra...

Data: 2010-01-24 20:59:20
Autor: J.F.
On Sun, 24 Jan 2010 20:08:04 +0100,  Kombajn Bizon wrote:
[...]

Jak sobie pomysle o godzinie [trzech ?] na wyciagu przy -20 i
wiaterku, albo jezdzie w deszczu - to jednak hardshell.

J.

Data: 2010-01-25 01:07:00
Autor: Kombajn Bizon
Oddychająca kurtka narciarska
J. F. :
Jak sobie pomysle o godzinie [trzech ?] na wyciagu przy -20 i
wiaterku, albo jezdzie w deszczu - to jednak hardshell.

Wiaterek dopoki jest lekki to raczej nie przeszkadza, ale deszcz rzeczywiscie zazwyczaj przywoluje teksnote za czyms bardziej pancernym :)

No ale nie ma idealow - zawsze trzeba znalezc jakis kompromis...

--
W tablicę kluczyk raz i dwa
I spalin kł±b i silnik gra...

Data: 2010-01-25 08:43:00
Autor: Tytus z fabryki
Oddychająca kurtka narciarska
Siemka
*** "Kombajn Bizon"
W tablicę kluczyk raz i dwa
I spalin kł±b i silnik gra...

Czy to nie było
"W stacyjce kluczyk raz i dwa..."

Tytus z fabryki __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4380 (20090829) __________

Data: 2010-01-25 11:18:05
Autor: Kombajn Bizon
Oddychająca kurtka narciarska
Tytus z fabryki:

Siemka
*** "Kombajn Bizon"
W tablicę kluczyk raz i dwa
I spalin kł±b i silnik gra...

Czy to nie było
"W stacyjce kluczyk raz i dwa..."

az sprawdzilem - masz racje ;)
http://www.youtube.com/watch?v=ybBeI3t_kyg --
W stacyjce kluczyk raz i dwa
I spalin kł±b i silnik gra...

Data: 2010-01-25 14:25:51
Autor: Tytus z fabryki
Oddychająca kurtka narciarska
Siemka

*** "Kombajn Bizon"
az sprawdzilem - masz racje ;)
http://www.youtube.com/watch?v=ybBeI3t_kyg

Moja mlodosc - nie raz sie ryczalo przy ognisku...:)

Data: 2010-01-25 15:45:56
Autor: Kombajn Bizon
Oddychająca kurtka narciarska
Tytus z fabryki:
Moja mlodosc - nie raz sie ryczalo przy ognisku...:)

jak to sie mowi - szacun! :) --
W stacyjce kluczyk raz i dwa
I spalin kł±b i silnik gra...

Data: 2010-01-25 09:01:18
Autor: Moper
[...]

RozwinÄ™ pytanie w sobie korzystnym kierunku :)

1. Czy są kurtki narciarskie cieniutkie, sama membrana, ale reszta jak należy - kieszenie, kaptur, coś żeby śnieg od dołu nie nalatywał?

2. Czy istnieją bluzy które można dobierać do różnych temperatur pod taką kurtkę, jak polary 100, 200, 300, ale które mają w miarę ten sam rozmiar czy grubość? (bo jeśli dobrać tę membrankę na polar 300 na -20, to na wiosnę będzie wisieć jak flak...)

Kto ma doświadczenia?

Data: 2010-01-25 02:59:48
Autor: marcopolo
On 25 Sty, 09:01, "Moper" <b...@meilu.pl> wrote:
"Jarod" <ja...@swinia.net> wrote in message

> Witam,

> Jestem na etapie kupna kurtki na narty i chciałem zasięgn±ć waszej opinii.

Rozwinę pytanie w sobie korzystnym kierunku :)

1. Czy s± kurtki narciarskie cieniutkie, sama membrana, ale reszta jak
należy - kieszenie, kaptur, co¶ żeby ¶nieg od dołu nie nalatywał?

sa, ale musisz szukac nie w sklepach campusa, czy decathlonach lecz
specjalistycznych
sklepach narciarskich, czy snowboardowych. znalezienie takiej kurtki i
to w dobrej cenie nie
jest niestety zadaniem latwym.
Mozna tez przez net zamowic za granica.

2. Czy istniej± bluzy które można dobierać do różnych temperatur pod tak±
kurtkę, jak polary 100, 200, 300, ale które maj± w miarę ten sam rozmiar czy
grubo¶ć? (bo je¶li dobrać tę membrankę na polar 300 na -20, to na wiosnę
będzie wisieć jak flak...)

nie sadze. ale po co wywazac juz raz otwarte drzwi. polar jest
najlepsza izolacja cieplna
w stosunku do wagi i na dodatek jest tani. jesli koniecznie pod kurtke
musisz zakladac cos
innego niz polar, to proponuje jakas cienka bluze i dodatkowa warstwe
bielizny oddychajacej.
kurtka musi byc nieco luzna i jesli zalozysz pod nia polar 300 to
bedzie po prostu bardziej dopasowana.
jesli myslisz o dwoch grubych welnianych swetrach goralskich to
zapomnij.

Data: 2010-01-25 12:21:26
Autor: Moper
"marcopolo" <olech.marek@gmail.com> wrote in message news:a9b3a4d4-4fac-4a1a-8eb2-91074005616421g2000yqj.googlegroups.com...
> [...]

specjalistycznych
sklepach narciarskich, czy snowboardowych. znalezienie takiej kurtki i

Ale czy ja wspominałem co¶ a kampusach?
Poleć konkretny model a ja już zdecyduję czy cena mi odpowiada i znajdę gdzie to kupić.

> [...]
> będzie wisieć jak flak...)

nie sadze. ale po co wywazac juz raz otwarte drzwi. polar jest
vw stosunku do wagi i na dodatek jest tani. jesli koniecznie pod kurtke
[...]

Jako¶ nie pałam miło¶ci± do tego wynalazku, jakim jest polar. Jego główna zaleta to chyba cena, ale ta z uwagi na ogromne spopularyzowanie tego w naszym kraju ta jest teraz zwykle kosmiczna. Widywałem już polary wspomnianego przez ciebie Campusa za 280...

Może co¶ fajniejszego, elastycznego, bardziej przylegaj±cego, z fajnie wykończonymi rękawami i dołem dla takich sportów?

Data: 2010-01-25 12:25:52
Autor: Moper
"Moper" <brak@meilu.pl> wrote in message news:4b5d7eb7$1news.home.net.pl...
[...]

Co do bluzy, jeżdżę ostatnio w takim czym¶ z HiMountain:
http://www.sfpl.pl/shop/view/Product/id/1956/HiMountain_Pieter_3;jsessionid=14CC274E63C93CB289334941D88C0B2E?productReferer=Category&context=0

I jest bardzo fajna (chociaż końcówki rękawów mogłyby się nie pruć, ale taka już to jako¶ć...).

Ale za ciepła nie jest, co¶ mniej więcej jak polar 100. Co¶ takiego fajnego ale cieplejszego?

Data: 2010-01-25 12:54:58
Autor: J_K_K
Oddychaj±ca kurtka narciarska

Użytkownik "Moper" <brak@meilu.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4b5d7eb7$1news.home.net.pl...
z uwagi na ogromne spopularyzowanie tego w naszym kraju ta jest teraz zwykle kosmiczna.
Zwykle jest odwrotnie

Widywałem już polary wspomnianego przez ciebie Campusa za 280...
Z czego3/4, albo i lepiej za naszywkę ;-)

Może co¶ fajniejszego, elastycznego, bardziej przylegaj±cego, z fajnie wykończonymi rękawami i dołem dla takich sportów?
Swego czasu kupiłem bardzo fajn±, ciepł± bluzę (sweter ?)
narciarsk±, z czego¶ w rodzaju bardzo cienkiego polaru,
w zasadzie odpowiadaj±c± Twojemu opisowi.
Kosztowała co¶ koło ~20 PLN.
W Lidlu ;-)

Pzdr

JKK

Data: 2010-01-26 05:34:21
Autor: marcopolo
Oddychaj±ca kurtka narciarska
Ale czy ja wspominałem co¶ a kampusach?
Poleć konkretny model a ja już zdecyduję czy cena mi odpowiada i znajdę
gdzie to kupić.

aktualnie mam kurtke oakley z membrana oddychajaca 20k. zbytnio na
desce się nie przemeczam wiec ta kurtka jest dla mnie ok. natomiast
gdy musze się wspiac pareset metrow
to jestem mokry jak szczur, mimo pootwieranych wywietrznikow. sadze
wiec ze jesli bardzo sie pocisz to musisz celowac w goretex i to taki
ktory zapewnia wieksza oddychalnosc kosztem
wodoodpornosci. kurtki goretexowej nigdy nie mialem wiec trudno mi
cokolwiek polecic. moze po prostu zajrzyj do dobrego sklepu
snowboardowego i co¶ ci plec±. problem w tym ze dobrych sklepow
jest malo, bo wszyscy handluja tym na czym sie zarabia, czyli tym co
najtansze, a niekoniecznie uzyteczne. obecnie jesli sie spojrzy na
strony internetowe firm zajmujacych sie dystrybucja ciuchow
snowboardowych, na swiecie standardem sa spodnie z membrana 10k, a u
nas w sklepach kroluje 5k. Obydwa modele wygladaja tak samo tyle ze te
5k przemakaja po sezonie, a to jest dosc klopotliwe gdy trzeba
siedziec na sniegu.

[...]

mysle ze to jest niesprawiedliwa opinia. Gdyby bylo cos lepszego to
alpinisci, ktorzy przeciez maja do czynienia z najbardziej
ekstremalnymi warunkami, nie stosowaliby polarow tylko jakies inne
materialy.
moze twoja niechec wynika z tego, ze polar stal sie tak powszechny ze
stanowi niejednokrotnie element ubioru roboczego na budowie. mysle ze
to nie problem, tkanin polaropodobnych jest taka masa ze zawsze cos
ciekawego
mozna sobie znalezc od workowatych szaroburych bluz po modele na
pierwszy rzut oka przypominajace góralskie swetry.

Data: 2010-01-26 19:13:04
Autor: Moper
"marcopolo" <olech.marek@gmail.com> wrote in message news:bbecd5ba-4608-4acb-9cd9-a04366e061f7f12g2000yqn.googlegroups.com...
> [...]

nas w sklepach kroluje 5k. Obydwa modele wygladaja tak samo tyle ze te
5k przemakaja po sezonie, a to jest dosc klopotliwe gdy trzeba

No tak, ale chodziło o cieniutk± membranę bez ocieplenia. Oakley pod to nie podpada (mierzyłem to i owo tej firmy w tym roku). My¶lałem że znasz konkretne modele skoro piszesz, że taka odzież na pewno istnieje. A ty mi tu z rad±, żebym poszedł do sklepu i na pewno co¶ mi doradz±, no wybacz :)

Trochę się tych ciuchów już w życiu na ogl±dałem i nigdy na co¶ takiego nie trafiłem, ale też nigdy nie szukałem, zawsze chciałem normaln± kurtkę narciarsk±, tj. ciepł±.

> [...]

mozna sobie znalezc od workowatych szaroburych bluz po modele na
pierwszy rzut oka przypominajace góralskie swetry.

No tak, ale alpini¶ci, czy polscy alpini¶ci? Za granic± nie zauważyłem jakiej¶ wielkiej popularno¶ci polarów, co gorsza, ciężko czasem wyja¶nić co to w ogóle jest...

Data: 2010-01-26 22:54:21
Autor: Harnaś
On Tue, 26 Jan 2010 19:13:04 +0100, "Moper" <brak@meilu.pl> wrote:

Za granic± nie zauważyłem jakiej¶ wielkiej popularno¶ci polarów, co gorsza, ciężko czasem wyja¶nić co to w ogóle jest...

Angole mówi± na to fleece ;)

--
Harna¶

Data: 2010-01-27 08:11:34
Autor: marcopolo
Oddychaj±ca kurtka narciarska

No tak, ale chodziło o cieniutk± membranę bez ocieplenia. Oakley pod to nie
podpada (mierzyłem to i owo tej firmy w tym roku).

no akurat moja nie ma ocieplenia.

My¶lałem że znasz
konkretne modele skoro piszesz, że taka odzież na pewno istnieje. A ty mi tu
z rad±, żebym poszedł do sklepu i na pewno co¶ mi doradz±, no wybacz :)

przykro mi ze ci nie pomoglem. nie jestem typem, ktory chodzi po
sklepach i oglada
najnowsze kurteczki. kupuje i jezdze az sie rozleci.
ale widze ze jednak poszedles za rada i cos znalazles :)

OddychajÄ…ca kurtka narciarska