Data: 2011-11-02 13:54:22 | |
Autor: Krzysztof Weber | |
Oderwany fragment skrzydła... | |
To żadna replika. Tym bardziej, że po utracie całego skrzydła da się wylądować: http://www.youtube.com/watch?v=-_EXtBEaBbs |
|
Data: 2011-11-02 16:18:43 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Oderwany fragment skrzydła... | |
"Krzysztof Weber" j8reht$uc3$1@news.onet.pl [tutaj macie skurwysyny z PiS niemal replikę ;) swego wypadku] http://www.youtube.com/watch?v=meRUWq0OWlI&feature=related Początek około 6 minuty i 30 sekundy. :) To żadna replika. Tym bardziej, że po utracie całego skrzydła da się wylądować: http://www.youtube.com/watch?v=-_EXtBEaBbs Ano można takim samolotem, choć nie jest to łatwe. Jeśli Tu154 miał możliwość niezależnego sterowania klapkami, można było prawą klapkę ustawić na zero, lewą maksymalnie do dołu, prawą lotkę maksymalnie do góry, aby spadać poziomo? :) Ktoś mi już tłumaczył (wyzywając mnie od ,,niemądrych'') że taki samolot nie ma klapolotek, zatem i taki manewr nie był możliwy. Ale być może nie samolot nie miał takiej możliwości, ale piloci byli zbyt tępi... Stąd zamiast rzeczowej rozmowy sypnięto we mnie ,,wyjaśnieniami''. ;) "Maciek K." 4d7e8510$0$2499$65785112@news.neostrada.pl > Widać, że nie latasz, dlatego pierdolisz od rzeczy. Co on, zębami wolant > trzymał, że zakładasz, iż krzycząc nie mógł sterować? Myślisz, że jedną > lotką jesteś w stanie skompensować brak 6m kawałka skrzydła? Klapa ma pomóc? > Myślisz że w takim wynalazku są klapolotki, że można klapy różnicowo > wychylać? Wiele możesz Kapitanowi zarzucić, ale na pewno nie możesz > powiedzieć, że zamiast odruchowo próbować ratować sytuację, krzyczał. Ty byś > nie krzyczał? Ja bym nie krzyczał, bo nie mam podzielnej uwagi. ;) -=- Tu 154 nie miał takiego stosunku nieseksualnego siły ciągu do ciężaru samolotu. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2011-11-02 16:32:24 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Oderwany fragment skrzydła... | |
Jeśli Tu154 miał możliwość niezależnego sterowania Klapka to jest w kiblu :) No chyba że wyważająca. można było prawą klapkę ustawić na zero, Automatyka bardzo pilnuje żeby klapy z obu stron były ustawione pod tym samym kątem. Przy wykryciu najmniejszej różnicy przerywany jest ruch klap. |
|
Data: 2011-11-02 16:49:14 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Oderwany fragment skrzydła... | |
Przypominam, że w nawiasach kwadratowych zapisuję swoje myśli -- nie wolno tego czytać!!! [jeno szybko?] Za czytanie tego rodzaju nienależnych treści grozi w Polsce kara pozbawienia wolności do lat dwóch. :) [a pozbawiony wolności zdany jest na szybkość?] "/dev/SU45" j8rnq8$1uh$1@inews.gazeta.pl Klapka to jest w kiblu :) No chyba że wyważająca. Znaczy się -- na lotnisku? :) można było prawą klapkę ustawić na zero, Automatyka bardzo pilnuje żeby klapy z obu stron były ustawione pod tym samym kątem. Przy wykryciu najmniejszej różnicy przerywany jest ruch klap. Być może tak. A być może nie, bo jednak od 30 lat zakłada się awaryjność samolotów, zatem być może istniała możliwość ominięcia mechanizmu, o którym piszesz. -=- BTW -- automatyka bardzo słabo pilnuje? A może automatyka bardzo powoli pilnuje? Może automatyka bardzo szybko pilnuje? Ty zapewne chcesz napisać automatyka bardzo skutecznie pilnuje... [Protasiuk też coś chciał ,,napisać'', ale tak, jak Ty nie umiesz posługiwać się wzmocnieniem 'bardzo', tak on nie umiał latać; nawet jeśli mechanizmu, o którym piszesz, nie można było ominąć, nie należało ciągnąć w górę,ale rzucić samolotem w dół, na koła; uratowanie się lotem w górę nie było już możliwe; łomotniecie kołami do dołu byłoby mniej smutne niż kołami do góry; należało wręcz wyłączyć silniki... z 5 metrów można było spaść całkiem miękko na koła -- wiele osób mogło przeżyć taki upadek] -=- Ona albo pilnuje, albo nie pilnuje. I być może pilnuje, ale jednak prawa lotka została. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2011-11-02 16:19:29 | |
Autor: Deflegmator | |
Oderwany fragment skrzydła... | |
On Wed, 02 Nov 2011 13:54:22 +0100, Krzysztof Weber wrote:
A co z przypadkiem, kiedy to jest ciÄĹźki samolot pasaĹźerski, a do utraty skrzydĹa dochodzi tuĹź nad ziemiÄ ? TeĹź siÄ da wylÄ dowaÄ? :) Do mnie to przemawia: http://www.youtube.com/watch?v=MuPTzhrmsSs PiÄknie widaÄ jakiej totalnej destrukcji ulega samolot przy takim zderzeniu. WidaÄ teĹź jak odporne sÄ skrzydĹa na przeciÄcie "brzozÄ ". Te sĹupy wchodzÄ w nie jak w masĹo. To tyle na temat koszÄ cych puszcze bombowcĂłw. PozdrĂłwcie Antka. :) |
|
Data: 2011-11-02 16:37:09 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Oderwany fragment skrzydła... | |
"Deflegmator" 2txlpqjife1r$.u132u74vk4pz$.dlg@40tude.net A co z przypadkiem, kiedy to jest ciężki samolot pasażerski, a do utraty IMO być może tak, ale trzeba pomóc ręcznie -- pozawolantowo. Ponadto na tej wysokości, widząc,że samolot obraca się wokoło odciętego skrzydła, należy raczej spaść, czyli zdjąć ciąg. :) Jednak na podjęcie takich decyzji (zróżnicowania wychylenia klapek, wspomaganie innymi dobrodziejstwami -- nie wiem, co Tu154 miał na swych skrzydłach, ale niektóre samoloty coś tam mają, jakieś spowalniacze, hamulce aerodynamiczne, odrywacze i diabli wiedzą co jeszcze) potrzeba skupienia (jak to nad lotniskiem? -- ja teraz jestem nad lotniskiem) i odwagi, i wiedzy czy doświadczenia, a chyba i jednego, i drugiego, i trzeciego zabrakło... () Skupienia nie było -- bo darł się w niebogłosy, szukając uciechy cielesnej... () Odwagi -- toż na pokładzie był PAN PREZYDENT a zdjęcie ciągu (rzucenie samolotu na ziemię -- na takie coś trzeba decydować się nie tyle przed lotem,co na długo przed takim lotem) mogłoby być odczytane jako sabotaż. () Wiedzy czy doświadczenia -- bo i skąd miał mieć... :) Do mnie to przemawia: http://www.youtube.com/watch?v=MuPTzhrmsSs Pięknie widać jakiej totalnej destrukcji ulega samolot przy takim Bo zazwyczaj skrzydła nie muszą wiele wytrzymać... -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2011-11-02 16:46:05 | |
Autor: Krzysztof Weber | |
Oderwany fragment skrzydĹa... | |
W dniu 2011-11-02 16:19, Deflegmator pisze:
On Wed, 02 Nov 2011 13:54:22 +0100, Krzysztof Weber wrote: Nie, ale przedmĂłwca przytoczyĹ jako przykĹad utratÄ kawaĹka skrzydĹa przez lĹźejszy samolot wojskowy, ktĂłrego ekwiwalentem jest utrata skrzydĹa f-15. Dlatego napisaĹem, Ĺźe to Ĺźadna replika wypadku tu-154. K. |
|
Data: 2011-11-02 16:56:39 | |
Autor: Deflegmator | |
Oderwany fragment skrzydĹa... | |
On Wed, 02 Nov 2011 16:46:05 +0100, Krzysztof Weber wrote:
W dniu 2011-11-02 16:19, Deflegmator pisze: Masz racjÄ. JuĹź bliĹźszy przypadkowi Tu-154 jest ten filmik, chociaĹź skrzydĹa, z tego co widaÄ, odpadajÄ niamal rĂłwnoczeĹnie: http://tinyurl.com/6blo6gb SwojÄ drogÄ zastanawiajÄ cy wypadek. KtoĹ ten zĹom dopuĹciĹ do lotu... |
|
Data: 2011-11-02 17:06:34 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Oderwany fragment skrzydła... | |
"Krzysztof Weber" j8rojq$56h$1@news.onet.pl Nie, ale przedmówca przytoczył jako przykład utratę kawałka skrzydła przez lżejszy samolot wojskowy, którego ekwiwalentem jest utrata skrzydła f-15. Dlatego napisałem, że to żadna replika wypadku tu-154. Chciałem pokazać, co dzieje się z samolotem, któremu brak fragmentu skrzydła. :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |