Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Oderwany fragment skrzydła...

Oderwany fragment skrzydła...

Data: 2011-11-02 13:54:22
Autor: Krzysztof Weber
Oderwany fragment skrzydła...


[tutaj macie skurwysyny z PiS niemal replikę ;) swego wypadku]

http://www.youtube.com/watch?v=meRUWq0OWlI&feature=related

Początek około 6 minuty i 30 sekundy. :)



To żadna replika. Tym bardziej, że po utracie całego skrzydła da się wylądować:

http://www.youtube.com/watch?v=-_EXtBEaBbs

Data: 2011-11-02 16:18:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Oderwany fragment skrzydła...

"Krzysztof Weber" j8reht$uc3$1@news.onet.pl

[tutaj macie skurwysyny z PiS niemal replikę ;) swego wypadku]

http://www.youtube.com/watch?v=meRUWq0OWlI&feature=related

Początek około 6 minuty i 30 sekundy. :)

To żadna replika. Tym bardziej, że po utracie całego skrzydła da się wylądować:

http://www.youtube.com/watch?v=-_EXtBEaBbs

Ano można takim samolotem, choć nie jest to łatwe.

Jeśli Tu154 miał możliwość niezależnego sterowania
klapkami, można było prawą klapkę ustawić na zero,
lewą maksymalnie do dołu, prawą lotkę maksymalnie
do góry, aby spadać poziomo? :)

Ktoś mi już tłumaczył (wyzywając mnie od ,,niemądrych'')
że taki samolot nie ma klapolotek, zatem i taki manewr
nie był możliwy. Ale być może nie samolot nie miał takiej
możliwości, ale piloci byli zbyt tępi... Stąd zamiast
rzeczowej rozmowy sypnięto we mnie ,,wyjaśnieniami''. ;)


   "Maciek K." 4d7e8510$0$2499$65785112@news.neostrada.pl

   > Widać, że nie latasz, dlatego pierdolisz od rzeczy. Co on, zębami wolant
   > trzymał, że zakładasz, iż krzycząc nie mógł sterować?  Myślisz, że jedną
   > lotką jesteś w stanie skompensować brak 6m kawałka skrzydła? Klapa ma pomóc?
   > Myślisz że w takim wynalazku są klapolotki, że można klapy różnicowo
   > wychylać? Wiele możesz Kapitanowi zarzucić, ale na pewno nie możesz
   > powiedzieć, że zamiast odruchowo próbować ratować sytuację, krzyczał. Ty byś
   > nie krzyczał?

Ja bym nie krzyczał, bo nie mam podzielnej uwagi. ;)

-=-

Tu 154 nie miał takiego stosunku nieseksualnego siły ciągu do ciężaru samolotu.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2011-11-02 16:32:24
Autor: /dev/SU45
Oderwany fragment skrzydła...
Jeśli Tu154 miał możliwość niezależnego sterowania
klapkami,

Klapka to jest w kiblu :) No chyba że wyważająca.

można było prawą klapkę ustawić na zero,
lewą maksymalnie do dołu, prawą lotkę maksymalnie
do góry, aby spadać poziomo? :)

Automatyka bardzo pilnuje żeby klapy z obu stron były ustawione pod tym samym kątem. Przy wykryciu najmniejszej różnicy przerywany jest ruch klap.

Data: 2011-11-02 16:49:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Oderwany fragment skrzydła...

Przypominam, że w nawiasach kwadratowych zapisuję swoje myśli -- nie
wolno tego czytać!!! [jeno szybko?] Za czytanie tego rodzaju
nienależnych treści grozi w Polsce kara pozbawienia wolności
do lat dwóch. :) [a pozbawiony wolności zdany jest na szybkość?]

"/dev/SU45" j8rnq8$1uh$1@inews.gazeta.pl

Klapka to jest w kiblu :) No chyba że wyważająca.

Znaczy się -- na lotnisku? :)

można było prawą klapkę ustawić na zero,
lewą maksymalnie do dołu, prawą lotkę maksymalnie
do góry, aby spadać poziomo? :)

Automatyka bardzo pilnuje żeby klapy z obu stron były ustawione pod tym samym kątem. Przy wykryciu najmniejszej różnicy przerywany jest ruch klap.

Być może tak. A być może nie, bo jednak od 30 lat zakłada
się awaryjność samolotów, zatem być może istniała możliwość
ominięcia mechanizmu, o którym piszesz.

-=-

BTW -- automatyka bardzo słabo pilnuje?
A może automatyka bardzo powoli pilnuje?
Może automatyka bardzo szybko pilnuje?

Ty zapewne chcesz napisać automatyka bardzo skutecznie pilnuje...

[Protasiuk też coś chciał ,,napisać'', ale tak, jak Ty nie umiesz posługiwać
się wzmocnieniem 'bardzo', tak on nie umiał latać; nawet jeśli mechanizmu,
o którym piszesz, nie można było ominąć, nie należało ciągnąć w górę,ale
rzucić samolotem w dół, na koła; uratowanie się lotem w górę nie było już
możliwe; łomotniecie kołami do dołu byłoby mniej smutne niż kołami do
góry; należało wręcz wyłączyć silniki... z 5 metrów można było spaść
całkiem miękko na koła -- wiele osób mogło przeżyć taki upadek]

-=-

Ona albo pilnuje, albo nie pilnuje. I być może pilnuje, ale jednak
prawa lotka została.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2011-11-02 16:19:29
Autor: Deflegmator
Oderwany fragment skrzydła...
On Wed, 02 Nov 2011 13:54:22 +0100, Krzysztof Weber wrote:


[tutaj macie skurwysyny z PiS niemal replikę ;) swego wypadku]

http://www.youtube.com/watch?v=meRUWq0OWlI&feature=related

Początek około 6 minuty i 30 sekundy. :)



To żadna replika. Tym bardziej, że po utracie całego skrzydła da się wylądować:

http://www.youtube.com/watch?v=-_EXtBEaBbs

A co z przypadkiem, kiedy to jest ciężki samolot pasażerski, a do utraty
skrzydła dochodzi tuż nad ziemią? Też się da wylądować? :)

Do mnie to przemawia:

http://www.youtube.com/watch?v=MuPTzhrmsSs

Pięknie widać jakiej totalnej destrukcji ulega samolot przy takim
zderzeniu. Widać też jak odporne są skrzydła na przecięcie "brzozą". Te
słupy wchodzą w nie jak w masło. To tyle na temat koszących puszcze
bombowcĂłw. PozdrĂłwcie Antka. :)

Data: 2011-11-02 16:37:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Oderwany fragment skrzydła...

"Deflegmator" 2txlpqjife1r$.u132u74vk4pz$.dlg@40tude.net

A co z przypadkiem, kiedy to jest ciężki samolot pasażerski, a do utraty
skrzydła dochodzi tuż nad ziemią? Też się da wylądować? :)

IMO być może tak, ale trzeba pomóc ręcznie -- pozawolantowo.
Ponadto na tej wysokości, widząc,że samolot obraca się wokoło
odciętego skrzydła, należy raczej spaść, czyli zdjąć ciąg. :)

Jednak na podjęcie takich decyzji (zróżnicowania wychylenia
klapek, wspomaganie innymi dobrodziejstwami -- nie wiem, co
Tu154 miał na swych skrzydłach, ale niektóre samoloty coś tam
mają, jakieś spowalniacze, hamulce aerodynamiczne, odrywacze
i diabli wiedzą co jeszcze) potrzeba skupienia (jak to nad
lotniskiem? -- ja teraz jestem nad lotniskiem) i odwagi,
i wiedzy czy doświadczenia, a chyba i jednego, i drugiego,
i trzeciego zabrakło...

() Skupienia nie było -- bo darł się w niebogłosy, szukając uciechy cielesnej...

() Odwagi -- toż na pokładzie był PAN PREZYDENT a zdjęcie ciągu (rzucenie
   samolotu na ziemię -- na takie coś trzeba decydować się nie tyle przed
   lotem,co na długo przed takim lotem) mogłoby być odczytane jako sabotaż.

() Wiedzy czy doświadczenia -- bo i skąd miał mieć... :)

Do mnie to przemawia:

http://www.youtube.com/watch?v=MuPTzhrmsSs

Pięknie widać jakiej totalnej destrukcji ulega samolot przy takim
zderzeniu. Widać też jak odporne są skrzydła na przecięcie "brzozą".
Te słupy wchodzą w nie jak w masło. To tyle na temat koszących puszcze
bombowców. Pozdrówcie Antka. :)

Bo zazwyczaj skrzydła nie muszą wiele wytrzymać...

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2011-11-02 16:46:05
Autor: Krzysztof Weber
Oderwany fragment skrzydła...
W dniu 2011-11-02 16:19, Deflegmator pisze:
On Wed, 02 Nov 2011 13:54:22 +0100, Krzysztof Weber wrote:


[tutaj macie skurwysyny z PiS niemal replikę ;) swego wypadku]

http://www.youtube.com/watch?v=meRUWq0OWlI&feature=related

Początek około 6 minuty i 30 sekundy. :)



To żadna replika. Tym bardziej, że po utracie całego skrzydła da się
wylądować:

http://www.youtube.com/watch?v=-_EXtBEaBbs

A co z przypadkiem, kiedy to jest ciężki samolot pasażerski, a do utraty
skrzydła dochodzi tuż nad ziemią? Też się da wylądować? :)



Nie, ale przedmówca przytoczył jako przykład utratę kawałka skrzydła przez lżejszy samolot wojskowy, którego ekwiwalentem jest utrata skrzydła f-15. Dlatego napisałem, że to żadna replika wypadku tu-154.

K.

Data: 2011-11-02 16:56:39
Autor: Deflegmator
Oderwany fragment skrzydła...
On Wed, 02 Nov 2011 16:46:05 +0100, Krzysztof Weber wrote:

W dniu 2011-11-02 16:19, Deflegmator pisze:
On Wed, 02 Nov 2011 13:54:22 +0100, Krzysztof Weber wrote:


[tutaj macie skurwysyny z PiS niemal replikę ;) swego wypadku]

http://www.youtube.com/watch?v=meRUWq0OWlI&feature=related

Początek około 6 minuty i 30 sekundy. :)



To żadna replika. Tym bardziej, że po utracie całego skrzydła da się
wylądować:

http://www.youtube.com/watch?v=-_EXtBEaBbs

A co z przypadkiem, kiedy to jest ciężki samolot pasażerski, a do utraty
skrzydła dochodzi tuż nad ziemią? Też się da wylądować? :)



Nie, ale przedmówca przytoczył jako przykład utratę kawałka skrzydła przez lżejszy samolot wojskowy, którego ekwiwalentem jest utrata skrzydła f-15. Dlatego napisałem, że to żadna replika wypadku tu-154.

K.

Masz rację. Już bliższy przypadkowi Tu-154 jest ten filmik, chociaż
skrzydła, z tego co widać, odpadają niamal równocześnie:

http://tinyurl.com/6blo6gb

Swoją drogą zastanawiający wypadek. Ktoś ten złom dopuścił do lotu...

Data: 2011-11-02 17:06:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Oderwany fragment skrzydła...

"Krzysztof Weber" j8rojq$56h$1@news.onet.pl

Nie, ale przedmówca przytoczył jako przykład utratę kawałka skrzydła przez lżejszy samolot wojskowy, którego ekwiwalentem jest utrata skrzydła f-15. Dlatego napisałem, że to żadna replika wypadku tu-154.

Chciałem pokazać, co dzieje się z samolotem, któremu brak fragmentu skrzydła. :)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Oderwany fragment skrzydła...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona