Odg艂os szurania z okolic skrzyni na wyso kich biegach

Data: 2011-06-01 19:50:40
Autor: Sebastian Bia艂y
Odg艂os szurania z okolic skrzyni na wyso kich biegach
Witam.

2.2dci, laguna II.

Mam uszkodzon膮 poduszk臋 silnika (tyln膮), p臋kni臋ta guma. Wiem o tym, ale nie mam kiedy zrobi膰, mechanik m贸wi 偶eby chwilowo ola膰, ale nie zapomnie膰.

Jednak niepokoi mnie co艣 innego. Od paru dni po wrzuceniu biegu 5 albo 6 s艂ysze wyra藕ny odg艂osz szumu z okolic silnika. Manipulowanie sprzeg艂em powoduje znikni臋cie odglosu (przy wci艣nietym sprzegle) lub pojawienie si臋. Odglos naj艂atwiej wyjasni膰 jak dwie aluminiowe pokrywki od garnk贸w tr膮ce o siebie. Pojawi艂 si臋 w momencie kiedy grzebano mi przy silniku z innego powodu i ci sami mechanicy stwierdzili 偶e mam uszkodzan膮 poduszk臋.

Teraz: odg艂o艣 byc mo偶e wystepuje na biegach r1234 ale jesli jest jest bardzo cichy i moge go myli艣 z normaln膮 prac膮 skrzyni. Biegi wchodz膮 po staremu, nie ma 偶adnych wyczuwalnych problem贸w. Biegi 5 i 6 ci膮gn膮 poprawnie, dok艂adnie tak jak dawniej kiedy szumu nie by艂o s艂ycha膰. Gdyby nie odg艂osy do pracy skrzyni i sprz臋g艂a nie mam zastrze偶e艅. Jednak na 5 i 6 odg艂os jest wyra藕ny.

Poniewa偶 dzwi臋k jest niezwykle niepokoj膮cy to zanim kto艣 mi wyci膮gnie szklan膮 kul臋: czy uszkodzona poduszka (zapewne zmieniaj膮ca nieco po艂o偶enie silnika) mo偶e by膰 odpowiedzialna za takie zmiany kt贸re objawi膮 si臋 jaki艣 niedopasowaniem / tarciem w okolicy skrzyni?

Gwa艂townie puszczone sprz臋g艂o szarpie pewnie samochodem, nie ma slizgania, og贸lnie dzia艂a poprawnie i p艂ynnie. Nie jest jednak zmieniane, ma 200tys. Dwumas te偶 nie jest zmieniany (ale te偶 nic nie podskakuje).

Gdybanie nie ma sensu, ale jesli kto艣 potrafi poda膰 sensowny i prawdopodobny pow贸d to b臋d臋 mia艂 nad czym my艣le膰.

Odg艂os szurania z okolic skrzyni na wyso kich biegach