Data: 2010-04-21 19:39:51 | |
Autor: =Marcos= | |
Odg³os jazdy na wstecznym | |
Co sprawia, ¿e odg³os jazdy na wstecznym jest inny ni¿ na biegach do przodu? Tzn. jest takie jakby wycie zale¿ne chyba od prêdko¶ci jazdy, nie od obrotów silnika.
Mam wra¿enie, ¿e stare samochody (takie co najmniej 40-letnie) wydawa³y równie¿ podobny odg³os na biegach do przodu. Co o tym decydowa³o, dlaczego teraz ju¿ nie ma tego odg³osu przy je¼dzie do przodu? -- Marcos [Marek ¦lusarczyk] marek [AT] microstock . pl http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze |
|
Data: 2010-04-21 19:45:36 | |
Autor: bratPit | |
Odg³os jazdy na wstecznym | |
Co sprawia, ¿e odg³os jazdy na wstecznym jest inny ni¿ na biegach do przodu? Tzn. jest takie jakby wycie zale¿ne chyba od prêdko¶ci jazdy, nie od obrotów silnika. kszta³t zêbów zêbatek biegów w przód i do ty³u, na wstecznych s± proste st±d ten d¼wiêk, resztê mo¿e wyja¶ni± koledzy którzy s± bardziej za pan brat z mechanik±, brat |
|
Data: 2010-04-21 20:33:37 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Odg³os jazdy na wstecznym | |
bratPit pisze:
Co sprawia, ¿e odg³os jazdy na wstecznym jest inny ni¿ na biegach do przodu? Tzn. jest takie jakby wycie zale¿ne chyba od prêdko¶ci jazdy, nie od obrotów silnika. Dok³adnie. Czasami mo¿na spotkaæ sportowe skrzynie w których wszystkie biegi maj± takie zêby - wyj± strasznie :) |
|
Data: 2010-04-22 10:18:00 | |
Autor: Bartek | |
Odg³os jazdy na wstecznym | |
U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:4bcf44ff$0$17099$65785112news.neostrada.pl...
bratPit pisze: strasznie fajnie, znaczy;) -- Pozdrawiam, Bartek [SG] LYBRA 2.4 JTD |
|
Data: 2010-04-21 19:47:51 | |
Autor: DoQ | |
Odg³os jazdy na wstecznym | |
=Marcos= pisze:
Co sprawia, ¿e odg³os jazdy na wstecznym jest inny ni¿ na biegach do przodu? Tzn. jest takie jakby wycie zale¿ne chyba od prêdko¶ci jazdy, nie od obrotów silnika. Proste zêby na ko³ach biegu wstecznego? Pozdrawiam Pawe³ |
|
Data: 2010-04-21 20:33:18 | |
Autor: MarcinJM | |
Odg³os jazdy na wstecznym | |
=Marcos= pisze:
Co sprawia, ¿e odg³os jazdy na wstecznym jest inny ni¿ na biegach do przodu? Tzn. jest takie jakby wycie zale¿ne chyba od prêdko¶ci jazdy, nie od obrotów silnika. Proste zeby :) rajdowa skrzynia biegow (klowa) tez ma proste zeby kazdego biegu i dostarcza fascynujacych doznan sluchowych :) -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-04-25 22:56:04 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
Odg³os jazdy na wstecznym | |
Dnia Wed, 21 Apr 2010 20:33:18 +0200, MarcinJM napisa³(a):
To, ¿e skrzynia jest k³owa nie oznacza, ¿e ma proste zêby. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagielloñskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-04-26 06:31:34 | |
Autor: MarcinJM | |
Odg³os jazdy na wstecznym | |
Adam P³aszczyca pisze:
Dnia Wed, 21 Apr 2010 20:33:18 +0200, MarcinJM napisa³(a): Dlatego pisalem o klowej z prostymi zebami. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-04-21 20:35:17 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Odg³os jazdy na wstecznym | |
W dniu 2010-04-21 19:39, =Marcos= pisze:
Co sprawia, ¿e odg³os jazdy na wstecznym jest inny ni¿ na biegach doBrak synchronizacji i inny kszta³t ko³a - we wstecznym najczê¶ciej s± to zwyk³e ko³a o zêbach prostych po chamsku zazêbiane ze sob± przy w³±czaniu biegu. W starych konstrukcjach dawno dawno pewnie ca³ê skrzynie tak by³y zrobione, ale teraz reszta biegów to ko³a s± ca³y czas ze sob± zazêbione i maj± zêby inaczej ukszta³towane a nie proste. Pozdrawiam !! |
|
Data: 2010-04-21 19:15:08 | |
Autor: to | |
Odg³os jazdy na wstecznym | |
Czarek Daniluk wrote:
Brak synchronizacji i inny kształt koła - we wstecznym najczęściej są to Ja mam synchronizowany wsteczny, wrzucić podczas jazdy do przodu i zahamować sprzęgłem/silnikiem (to samo na odwrót). Ale jaki odgłos wydaje to nie wiem, nie zwróciłem uwagi. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-04-21 21:25:10 | |
Autor: Olek | |
Odg³os jazdy na wstecznym | |
On 2010-04-21 21:15, to wrote:
Ja mam synchronizowany wsteczny, wrzuciæ podczas jazdy do przodu i chyba przy toczeniu, a nie jazdy podczas jazdy jak Ci sie uda to nie zapomnij szufelki i zmiotki wzi±æ, by trybiki z drogi odkurzyæ :) |
|
Data: 2010-04-21 22:10:35 | |
Autor: huri_khan | |
Odg³os jazdy na wstecznym | |
Dnia Wed, 21 Apr 2010 21:25:10 +0200, Olek napisa³(a):
On 2010-04-21 21:15, to wrote: Wrzuca³e¶ kiedy¶ wsteczny przy oko³o 60 km/h ? Oprócz wstecznego wszytskie biegi dalej mo¿na wrzucaæ, ale us³yszec ten d¼wiêk bezcenne. Pacjentem by³o stare polo przed oddaniem na z³om. -- [Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094] [Astra G '1,6 16V] [SY] |
|
Data: 2010-04-21 22:24:40 | |
Autor: Micha³ | |
Odg³os jazdy na wstecznym | |
chyba przy toczeniu, a nie jazdy S± samochody w których siê da. w moim starym aucie mog³em wrzucaæ przy wiêkszych prêdko¶ciach (np. na ¶niegu, z trójki na wsteczny). w "nowym" wsteczny ma limit gdzie¶ do ko³o 20km/h (przód i ty³), potem nawet si³a nic nie daje - nie da siê wrzuciæ, blokada. chyba skrzynia podobna do tej z volvo850 lub s80. pozdrawiam. -- |
|
Data: 2010-04-21 23:25:59 | |
Autor: Grzegorz Prêdki | |
Odg³os jazdy na wstecznym | |
Olek pisze:
On 2010-04-21 21:15, to wrote: Akurat. MOje Volvo 850 mialo zsychronizowany wsteczny. Pewnie z pareset razy wrzucilem wsteczny przy jezdzie do przodu i nic nie odkurzalem. |
|
Data: 2010-04-22 15:47:51 | |
Autor: MarcinJM | |
Odg³os jazdy na wstecznym | |
Czarek Daniluk pisze:
Brak synchronizacji i inny kszta³t ko³a - we wstecznym najczê¶ciej s± to Brak synchronizacji nie ma tu ZADNEGO znaczenia. Za "wycie" odpowiedzialne sa wylacznie proste zeby. Jestem w stanie zrobic w pelni synchronizowana skrzynie biegow z zebami prostymi. Bedzie wyja jak smok, ale biegi beda wchodzily jak bajka :) -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-04-23 16:00:53 | |
Autor: Yans van Horn | |
Odg³os jazdy na wstecznym | |
MarcinJM wrote:
Czarek Daniluk pisze: A oto przyk³ad :-) http://www.youtube.com/watch?v=H8_usOvpbz8 -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2010-04-25 09:05:29 | |
Autor: MarcinJM | |
Odg³os jazdy na wstecznym | |
Yans van Horn pisze:
MarcinJM wrote: Tu akurat glownie dyfer wyje: jazgot narasta rownomiernie do predkosci. :) -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-04-26 11:29:42 | |
Autor: kamil | |
Odg³os jazdy na wstecznym | |
"MarcinJM" <marcin@inetia.pl> wrote in message news:hr0pjq$t7c$1news.onet.pl... Yans van Horn pisze: http://www.youtube.com/watch?v=klNOJU85lao Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-04-25 23:05:45 | |
Autor: kogutek | |
Odg³os jazdy na wstecznym | |
Jestem w stanie zrobic w pelni synchronizowana skrzynie biegow z zebami prostymi.Ujmij trochê bo masz z czego. Nie mo¿esz zrobiæ synchronizowanej skrzyni biegów bo siê na tym nie znasz, pomijaj±c drobny szczegó³ ¿e nie masz czym i za co. A dlaczego uwa¿am ¿e siê nie znasz? Bo bzdury piszesz. Wchodzenie biegów jak bajka w synchronizowanej skrzyni biegów nie ma najmniejszego zwi±zku z kszta³tem zêbów. Nie ma nawet zwi±zku w jaki sposób bêdzie przenoszony moment obrotowy. Mo¿na zrobiæ synchronizowan± skrzyniê biegów gdzie moment bêdzie przenoszony przez przek³adniê z paskami klinowymi, przek³adniê ³añcuchow± a nawet przek³adniê ciern±. -- |
|
Data: 2010-04-26 09:32:50 | |
Autor: MarcinJM | |
Odg³os jazdy na wstecznym | |
kogutek pisze:
Jestem w stanie zrobic w pelni synchronizowana skrzynie biegow z zebami prostymi.Ujmij trochê bo masz z czego. Nie mo¿esz zrobiæ synchronizowanej skrzyni biegów Czytasz czasem to, na co odpisujesz? Nie pytam o rozumienie, pytam o czytanie. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-04-26 14:35:17 | |
Autor: kogutek | |
Odg³os jazdy na wstecznym | |
kogutek pisze:Co Ci nie pasuje? To ¿e uwa¿am ¿e jeste¶ g³upi i z grzeczno¶ci tego wprost nie napisa³em. Jestem w stanie zrobiæ w pe³ni synchronizowan± skrzyniê - piszesz. Czy co¶ takiego mo¿e napisaæ cz³owiek m±dry? Jak by¶ napisa³ ze jeste¶ w stanie zrobiæ w pe³ni nie synchronizowan± skrzyniê biegów to bym nic nie napisa³. Wystarczy wyj±æ synchronizatory. Nie by³o by co¶ takiego zbyt m±dre, ale mo¿liwe do zrobienia. W ¿yciu nie widzia³e¶ skrzyni biegów do samochodu z zêbami prostymi. Bo niby gdzie mia³by¶ zobaczyæ co¶ co ju¿ nie istnieje. -- |
|
Data: 2010-04-24 17:29:38 | |
Autor: Marcin Jan | |
Odg³os jazdy na wstecznym | |
=Marcos= pisze:
Co sprawia, ¿e odg³os jazdy na wstecznym jest inny ni¿ na biegach do przodu? Tzn. jest takie jakby wycie zale¿ne chyba od prêdko¶ci jazdy, nie od obrotów silnika. BTW a w³a¶nie sko¶ne zêby mamy dziêki citroenowi. I na pami±tkê tego wynalazku mamy w³a¶nie logo citroena. |
|
Data: 2010-04-24 22:35:01 | |
Autor: Zbylut | |
Odgłos jazdy na wstecznym | |
Marcin Jan napisal(a):
BTW a właśnie skośne zęby mamy dzięki citroenowi. I na pamiątkę tego wynalazku mamy właśnie logo citroena. ok, to przy okazji 'glupie' pytanie: czemu więc wsteczny nie ma skośnych zębów? -- pozdrawiam, Zbylut * Usenet news. Learn what you know, share what you don't * |
|
Data: 2010-04-25 00:54:07 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Odgłos jazdy na wstecznym | |
Zbylut pisze:
Marcin Jan napisal(a): Skośne zęby są słabsze, wymagają więc zastosowania solidniejszych kół i taki bieg zajmuje więcej miejsca w skrzyni. Proste zęby są mocniejsze, więc można zastosować mniejszych rozmiarów koła zębate. Sprawdza się to dobrze właśnie we wstecznym biegu gdzie musi być o jedno koło więcej, a wycie nie zmniejsza jakoś istotnie komfortu jazdy. Ponoć w niektórych samochodach pierwszy bieg też jest na prostych zębach, ale może dlatego że koła zębate w biegach do jazdy do przodu mogą być większe niż w biegu wstecznym, nie wyje to aż tak bardzo. |
|
Data: 2010-04-25 16:57:35 | |
Autor: BartekK | |
Odgłos jazdy na wstecznym | |
W dniu 2010-04-25 00:54, Tomasz Pyra pisze:
Skośne zęby są słabsze, wymagają więc zastosowania solidniejszych kół iDodatkowo: przekładnia zbudowana na skośnych zębach służy do kręcenia się w jedną stronę, ponieważ siły działające na koła są też "w osi" - zębatki pod wpływem siły przekazywanej przez przekładnię chcą się przesuwać (zgodnie ze skosem zębów) na swoich osiach, i dla kierunku tej siły są odpowiednie łożyskowania/oparcie zrobione. (tzn można by zrobić taką w obie, ale wymagałoby to większej komplikacji mechaniki) Ponoć w niektórych samochodach pierwszy bieg też jest na prostychNo np w maluchu (i nie, nie ma to nic wspólnego z brakiem synchronizacji jedynki w maluchu) ;) A ogólnie w konstrukcjach, gdzie bieg pierwszy ma wspólne zębatki ze wstecznym - takie małe uproszczenie mechaniczno-materiałowe, ale wymagające by zębatki "1" i "R" były ze sobą kompatybilne... -- | Bartlomiej Kuzniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2010-04-25 19:17:52 | |
Autor: J.F. | |
Odg³os jazdy na wstecznym | |
On Sun, 25 Apr 2010 16:57:35 +0200, BartekK wrote:
Dodatkowo: przek³adnia zbudowana na sko¶nych zêbach s³u¿y do krêcenia siê w jedn± stronê, poniewa¿ si³y dzia³aj±ce na ko³a s± te¿ "w osi" - zêbatki pod wp³ywem si³y przekazywanej przez przek³adniê chc± siê przesuwaæ (zgodnie ze skosem zêbów) na swoich osiach, i dla kierunku tej si³y s± odpowiednie ³o¿yskowania/oparcie zrobione. (tzn mo¿na by zrobiæ tak± w obie, ale wymaga³oby to wiêkszej komplikacji mechaniki) Skos jest maly, a zwykle lozyska sobie radza z niewielkimi silami. Albo dajemy skosne, ale i tak dajemy z oby stron .. Ponoæ w niektórych samochodach pierwszy bieg te¿ jest na prostychNo np w maluchu (i nie, nie ma to nic wspólnego z brakiem synchronizacji jedynki w maluchu) ;) A ogólnie w konstrukcjach, gdzie bieg pierwszy ma wspólne zêbatki ze wstecznym - takie ma³e uproszczenie mechaniczno-materia³owe, ale wymagaj±ce by zêbatki "1" i "R" by³y ze sob± kompatybilne... A jak to wyglada w maluchu - ktos zna moze rysunki, zdjecia ? Bo ja sie przyzwyczailem ze kola biegow sa zazebione na stale, wiec wyc powinny na kazdym biegu. No i jak sa stale zazebione to nie mozna ich uzyc do wstecznego .. J. |
|
Data: 2010-04-25 19:42:24 | |
Autor: BartekK | |
Odgłos jazdy na wstecznym | |
W dniu 2010-04-25 19:17, J.F. pisze:
A jak to wyglada w maluchu - ktos zna moze rysunki, zdjecia ?Jest "choinka" stała (jeden odlew z wszystkimi przełożeniami, wbrew pozorom nie w kształcie choinki, bo przełożenia/zębatki nie idą po kolei, ale idea ta sama) z zestawem przełożeń oraz zestaw zębatek (na wspólnej osi, z synchronizatorami) przesuwanych "wybierakiem" tak że dla uzyskania różnych przełożeń odpowiednie zębatki zostają przesunięte tak, by zapasowały do swojej pary w "choince". Do wstecznego jest dodatkowa zębatka na dodatkowej ośce, zapinana między zębatki normalnie od 1, co daje odwrócenie obrotów. -- | Bartlomiej Kuzniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2010-04-25 22:21:39 | |
Autor: J.F. | |
Odg³os jazdy na wstecznym | |
On Sun, 25 Apr 2010 19:42:24 +0200, BartekK wrote:
W dniu 2010-04-25 19:17, J.F. pisze: I tu mi sie cos nie zgadza, bo na ile znam konstrukcje skrzyn, to nie sa przesuwane, tylko zazebione na stale. Przesuwa sie zespol synchronizatora. Ale doczytalem - kolo od jedynki jest w maluchu przesuwane. Do wstecznego jest dodatkowa zêbatka na dodatkowej o¶ce, zapinana miêdzy zêbatki normalnie od 1, co daje odwrócenie obrotów. Tylko ze gdyby on byly spiete na stale to nie mozna by zapiac dodatkowego kolka. P.S. A jednak .. ma ktos dobry opis/zdjecia maluchowej skrzyni ? Jak oni na 3 kolach zrobili 4 biegi ? http://www.allegro.pl/item1012913961_fiat_126p_choinka_zespol_kol_jedynka.html J. |
|
Data: 2010-04-25 23:10:10 | |
Autor: kogutek44 | |
Odg³os jazdy na wstecznym | |
Widzisz po prawo wielowypust? Na niego jest zak³adane ko³o 3 biegu. -- |
|
Data: 2010-04-26 02:13:36 | |
Autor: BartekK | |
Odgłos jazdy na wstecznym | |
W dniu 2010-04-25 22:21, J.F. pisze:
I tu mi sie cos nie zgadza, bo na ile znam konstrukcje skrzyn, to nieJedynka się przesuwa (raz trafiając wprost na choinkę, a raz przez koło wstecznego), pozostałe koła - mają wsuwane synchronizatory za pomocą wybieraka, aczkolwiek idea jest ta sama. No i dlatego nie są spięte na stałe, tylko przesuwane, i dlatego wciskanie jedynki/wstecznego daje taki piękny zgrzyt zębów, i koła w maluchowej skrzyni męczonej mają z jednej strony zaokrąglone/zdarte zęby.Do wstecznego jest dodatkowaTylko ze gdyby on byly spiete na stale to nie mozna by zapiac P.S. A jednak .. ma ktos dobry opis/zdjecia maluchowej skrzyni ?trzeci bieg jest w "dupce" - dekielku na zewnątrz. nakłada się go dodatkowo po wsadzeniu choinki do skrzyni, na ten wieloklin na choince. Ile ja się naklęłem już w życiu, czemu tam wsadzili 3ke, która najmniej się zużywała, zamiast kół tej nieszczęsnej jedynki, która rozpadała się co chwila i kończyło się to a) wymianą drogiej choinki b) co gorsza rozbieraniem całej skrzyni do wymiany -- | Bartlomiej Kuzniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2010-04-26 09:57:10 | |
Autor: MarcinJM | |
Odgłos jazdy na wstecznym | |
BartekK pisze:
W dniu 2010-04-25 19:17, J.F. pisze: Zebatki nie zostaja przesuniete, tylko przesuwana jest przesuwka, ktora spieta jest z walkiem wieloklinem (kolo zebate zawsze obraca sie swobodnie). Przesuwka sie przesuwa, dociska synchronizator do biezni, ten wyhamowuje kolo (synchronizuje obroty kola wzgledem walka), przesuwka przesuwa sie dalej wskakujac w zeby spinajaca ja z kolem. Nie sa to te same zeby, ktore sa spiete z drugim kolem. Przsuwka posiada jeszcze kulkowe zatrzaski (najczesciej 3 szt), ktore na drazku zmiany biegow daja wrazenie, ze bieg juz "wskoczyl", a praktycznie powoduja niedoprowadzenie do "wyskoczenia" biegu przy zmianie kierunku momentu (napedzanie/hamowanie silnikiem). Zatrzaski nie bylyby potrzebne, gdyby skrzynia pracowla tylko z jednym kierunkiem momentu, bo zeby na kole i przesuwce klinuja sie (kat spiecia ok 5o z tego co pamietam) -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-04-25 17:06:39 | |
Autor: Zbylut | |
Odgłos jazdy na wstecznym | |
Tomasz Pyra napisal(a):
Proste zęby są mocniejsze, więc można zastosować mniejszych rozmiarów koła zębate. Sprawdza się to dobrze właśnie we wstecznym biegu gdzie musi być o jedno koło więcej, a wycie nie zmniejsza jakoś istotnie komfortu jazdy. dzięki za rzeczową odpowiedź. Swoją drogą zawsze mnie zastanawiało to wycie na wstecznym. -- pozdrawiam, Zbylut * Usenet news. Learn what you know, share what you don't * |
|
Data: 2010-04-25 20:52:18 | |
Autor: kogutek | |
Odg�os jazdy na wstecznym | |
Tomasz Pyra napisal(a):Mi³y jeste¶ ¿e podziêkowa³e¶. Ale zapomnij na zawsze co ci kolega odpisa³ bo to nieprawda. Zêby sko¶ne maj± wiêksza wytrzyma³o¶æ przy takiej samej szeroko¶ci ko³a zêbatego ni¿ zêby proste. Co¶ co jest po skosie jest zawsze d³u¿sze od tego co jest w poprzek. Wytrzyma³o¶æ zêba zale¿y miêdzy innymi od jego d³ugo¶ci. Niby oszczêdno¶æ niewielka bo sko¶ny z±b jest niewiele d³u¿szy od prostego. Ale jak fabryka zaoszczêdzi na ka¿dej skrzyni biegów kilogram to przy milionie skrzyñ robi siê milion kilogramów specjalnej, czyi drogiej stali. Kilogram stali na ko³a zêbate to jakie¶ 5 do 8 dolców. Przy okazji zêby sko¶ne ciszej pracuj±. Nie napiszê dlaczego bo to du¿o pisania i mi siê nie chce. Zêby sko¶ne maj± wadê bo wywo³uj± pod obci±¿eniem si³ê osiow±. Ale sobie z tym poradzili. Proste zêby stosuje siê przy biegu wstecznym. Do ty³u nie je¼dzi siê szybko i ha³as nie jest z tego powodu uci±¿liwy. Przy wstecznym jest jeszcze taki myk ze potrzebne jest dodatkowe trzecie ko³o zêbate ¿eby zmieniæ kierunek obrotów walka g³ównego. Nikt siê nie bawi w super konstrukcje tylko wszyscy robi± to tak jak sto lat temu. Nie synchronizowana jedynka to bardzo stara konstrukcja. Obecnie praktycznie nie stosowana. Ostatni by³ chyba 126p. Za takim rozwi±zaniem przemawia³ kiedy¶ niski koszt produkcji. W samochodach z nie synchronizowan± jedynk±, bieg ten s³u¿y³ tylko do ruszania. Jak samochód siê turla³ to dwójka wystarcza³a ¿eby przyspiesza³ bez szarpania. Tak by³a wyliczona. W czasie jazdy na biegach innych ni¿ jedynka i wsteczny w takiej skrzyni biegów. Ko³a pierwszego biegu i wstecznego nie by³y zazêbione. Nie obraca³y siê. Biegi synchronizowane s± zawsze zazêbione. £±czy siê je w pracuj±ce pary za pomoc± sprzêgie³ k³owych wyposa¿onych w hamulce, najczê¶ciej cierne. Wycie na wstecznym wynika z tego ze wspó³pracuj± trzy ko³a o zêbach prostych. Zauwa¿ ¿e w nowym samochodzie wyje jakby ciszej. Jak skrzynia ma konkretny przebieg to siê robi g³o¶niej. Wynika to z zu¿ycia zêbów. Zmieniaj± siê k±ty pod jakim wspó³pracuj± zêby i st±d wycie. Ci co miêli 126p mog± co¶ na ten temat powiedzieæ. W tym samochodzie po pewnym przebiegu jedynka robi³a siê bardzo g³o¶na. A potem zaczyna³a wyskakiwaæ. By³ to skutek zu¿ycia prostych zêbów na choince i kole pierwszego biegu. -- |
|
Data: 2010-04-25 22:55:25 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
Odg³os jazdy na wstecznym | |
Dnia Wed, 21 Apr 2010 19:39:51 +0200, =Marcos= napisa³(a):
Co sprawia, ¿e odg³os jazdy na wstecznym jest inny ni¿ na biegach do przodu? Ekonomia. Mam wra¿enie, ¿e stare samochody (takie co najmniej 40-letnie) wydawa³y równie¿ podobny odg³os na biegach do przodu. Co o tym decydowa³o, dlaczego teraz ju¿ nie ma tego odg³osu przy je¼dzie do przodu? Ekonomia. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagielloñskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |