Odg³os jazdy na wstecznym

Data: 2010-04-21 20:35:17
Autor: Czarek Daniluk
Odg³os jazdy na wstecznym
W dniu 2010-04-21 19:39, =Marcos= pisze:
Co sprawia, ¿e odg³os jazdy na wstecznym jest inny ni¿ na biegach do
przodu? Tzn. jest takie jakby wycie zale¿ne chyba od prêdko¶ci jazdy,
nie od obrotów silnika.
Mam wra¿enie, ¿e stare samochody (takie co najmniej 40-letnie) wydawa³y
równie¿ podobny odg³os na biegach do przodu. Co o tym decydowa³o,
dlaczego teraz ju¿ nie ma tego odg³osu przy je¼dzie do przodu?

Brak synchronizacji i inny kszta³t ko³a - we wstecznym najczê¶ciej s± to zwyk³e ko³a o zêbach prostych po chamsku zazêbiane ze sob± przy w³±czaniu biegu.
W starych konstrukcjach dawno dawno pewnie ca³ê skrzynie tak by³y zrobione, ale teraz reszta biegów to ko³a s± ca³y czas ze sob± zazêbione i maj± zêby inaczej ukszta³towane a nie proste.

Pozdrawiam !!

Data: 2010-04-21 19:15:08
Autor: to
Odg³os jazdy na wstecznym
Czarek Daniluk wrote:

Brak synchronizacji i inny kształt koła - we wstecznym najczęściej są to
zwykłe koła o zębach prostych po chamsku zazębiane ze sobą przy
włączaniu biegu.

Ja mam synchronizowany wsteczny, wrzucić podczas jazdy do przodu i zahamować sprzęgłem/silnikiem (to samo na odwrót). Ale jaki odgłos wydaje to nie wiem, nie zwróciłem uwagi.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-21 21:25:10
Autor: Olek
Odg³os jazdy na wstecznym
On 2010-04-21 21:15, to wrote:

Ja mam synchronizowany wsteczny, wrzuciæ podczas jazdy do przodu i
zahamowaæ sprzêg³em/silnikiem (to samo na odwrót). Ale jaki odg³os wydaje
to nie wiem, nie zwróci³em uwagi.

chyba przy toczeniu, a nie jazdy
podczas jazdy jak Ci sie uda to nie zapomnij szufelki i zmiotki wzi±æ, by trybiki z drogi odkurzyæ :)

Data: 2010-04-21 22:10:35
Autor: huri_khan
Odg³os jazdy na wstecznym
Dnia Wed, 21 Apr 2010 21:25:10 +0200, Olek napisa³(a):

On 2010-04-21 21:15, to wrote:

[...]

Wrzuca³e¶ kiedy¶ wsteczny przy oko³o 60 km/h ?
Oprócz wstecznego wszytskie biegi dalej mo¿na wrzucaæ, ale us³yszec ten
d¼wiêk bezcenne. Pacjentem by³o stare polo przed oddaniem na z³om. --
[Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094]
[Astra G '1,6 16V] [SY]

Data: 2010-04-21 22:24:40
Autor: Micha³
Odg³os jazdy na wstecznym

chyba przy toczeniu, a nie jazdy
podczas jazdy jak Ci sie uda to nie zapomnij szufelki i zmiotki wzi±æ, by trybiki z drogi odkurzyæ :)

S± samochody w których siê da.

w moim starym aucie mog³em wrzucaæ przy wiêkszych prêdko¶ciach
(np. na ¶niegu, z trójki na wsteczny).

w "nowym" wsteczny ma limit gdzie¶ do ko³o 20km/h (przód i ty³),
potem nawet si³a nic nie daje - nie da siê wrzuciæ, blokada.
chyba skrzynia podobna do tej z volvo850 lub s80.

pozdrawiam.

Data: 2010-04-21 23:25:59
Autor: Grzegorz Prêdki
Odg³os jazdy na wstecznym
Olek pisze:
On 2010-04-21 21:15, to wrote:

[...]

Akurat. MOje Volvo 850 mialo zsychronizowany wsteczny. Pewnie z pareset razy wrzucilem wsteczny przy jezdzie do przodu i nic nie odkurzalem.

Data: 2010-04-22 15:47:51
Autor: MarcinJM
Odg³os jazdy na wstecznym
Czarek Daniluk pisze:
Brak synchronizacji i inny kszta³t ko³a - we wstecznym najczê¶ciej s± to

Brak synchronizacji nie ma tu ZADNEGO znaczenia.
Za "wycie" odpowiedzialne sa wylacznie proste zeby.
Jestem w stanie zrobic w pelni synchronizowana skrzynie biegow z zebami prostymi.
Bedzie wyja jak smok, ale biegi beda wchodzily jak bajka :)

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-04-23 16:00:53
Autor: Yans van Horn
Odg³os jazdy na wstecznym
MarcinJM wrote:
Czarek Daniluk pisze:
[...]

A oto przyk³ad :-)

http://www.youtube.com/watch?v=H8_usOvpbz8

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-04-25 09:05:29
Autor: MarcinJM
Odg³os jazdy na wstecznym
Yans van Horn pisze:
MarcinJM wrote:
Czarek Daniluk pisze:
[...]

Tu akurat glownie dyfer wyje: jazgot narasta rownomiernie do predkosci.
:)

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-04-26 11:29:42
Autor: kamil
Odg³os jazdy na wstecznym

"MarcinJM" <marcin@inetia.pl> wrote in message news:hr0pjq$t7c$1news.onet.pl...
Yans van Horn pisze:
MarcinJM wrote:
Czarek Daniluk pisze:
[...]

http://www.youtube.com/watch?v=klNOJU85lao

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-04-25 23:05:45
Autor: kogutek
Odg³os jazdy na wstecznym

Jestem w stanie zrobic w pelni synchronizowana skrzynie biegow z zebami prostymi.
Bedzie wyja jak smok, ale biegi beda wchodzily jak bajka :)

-- Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
Ujmij trochê bo masz z czego. Nie mo¿esz zrobiæ synchronizowanej skrzyni biegów
bo siê na tym nie znasz, pomijaj±c drobny szczegó³ ¿e nie masz czym i za co. A
dlaczego uwa¿am ¿e siê nie znasz? Bo bzdury piszesz. Wchodzenie biegów jak bajka
w synchronizowanej skrzyni biegów nie ma najmniejszego zwi±zku z kszta³tem
zêbów. Nie ma nawet zwi±zku w jaki sposób bêdzie przenoszony moment obrotowy.
Mo¿na zrobiæ synchronizowan± skrzyniê biegów gdzie moment bêdzie przenoszony
przez przek³adniê z paskami klinowymi, przek³adniê ³añcuchow± a nawet
przek³adniê ciern±. --

Data: 2010-04-26 09:32:50
Autor: MarcinJM
Odg³os jazdy na wstecznym
kogutek pisze:
[...]

Czytasz czasem to, na co odpisujesz?
Nie pytam o rozumienie, pytam o czytanie.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-04-26 14:35:17
Autor: kogutek
Odg³os jazdy na wstecznym
kogutek pisze:

> [...]
> przek³adniê ciern±. Czytasz czasem to, na co odpisujesz?
Nie pytam o rozumienie, pytam o czytanie.

Co Ci nie pasuje? To ¿e uwa¿am ¿e jeste¶ g³upi i z grzeczno¶ci tego wprost nie
napisa³em. Jestem w stanie zrobiæ w pe³ni synchronizowan± skrzyniê - piszesz.
Czy co¶ takiego mo¿e napisaæ cz³owiek m±dry? Jak by¶ napisa³ ze jeste¶ w stanie
zrobiæ w pe³ni  nie synchronizowan± skrzyniê biegów  to bym nic nie napisa³.
Wystarczy wyj±æ synchronizatory. Nie by³o by co¶ takiego zbyt m±dre, ale mo¿liwe
do zrobienia. W ¿yciu nie widzia³e¶ skrzyni biegów do samochodu z zêbami
prostymi. Bo niby gdzie mia³by¶ zobaczyæ co¶ co ju¿ nie istnieje. --

Odg³os jazdy na wstecznym