Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Odg³osy diesla

Odg³osy diesla

Data: 2017-01-24 12:07:44
Autor: Trybun
Odg³osy diesla
Co mo¿e byæ przyczyn± takich metalicznych odg³osów na nierozgrzanym silniku CRDI? Objawy wygl±daj± tak - silnik w³±czony i na luzie klekocze z prêdko¶ci± 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwa³towne wci¶niêcie gazu i wrrrr. pojawia siê metaliczny odg³os, na oko o parê razy szybsza prêdko¶æ obrotowa ni¿ prêdko¶æ silnika na biegu ja³owym. Jest to na tyle b³yskawiczne ¿e wydaje siê ¿e ten odg³os pojawia siê szybciej ni¿ zd±¿y zareagowaæ wskazówka obrotomierza na wci¶niêcie gazu. Na ca³kowicie rozgrzanym silniku to zjawisko nie wystêpuje.

Data: 2017-01-24 12:17:51
Autor: J.F.
Odg³osy diesla
U¿ytkownik "Trybun"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5887356b$0$5146$65785112@news.neostrada.pl...
Co mo¿e byæ przyczyn± takich metalicznych odg³osów na nierozgrzanym silniku CRDI? Objawy wygl±daj± tak - silnik w³±czony i na luzie klekocze z prêdko¶ci± 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwa³towne wci¶niêcie gazu i wrrrr. pojawia siê metaliczny odg³os, na oko o parê razy szybsza prêdko¶æ obrotowa ni¿ prêdko¶æ silnika na biegu ja³owym. Jest to na tyle b³yskawiczne ¿e wydaje siê ¿e ten odg³os pojawia siê szybciej ni¿ zd±¿y zareagowaæ wskazówka obrotomierza na wci¶niêcie gazu. Na ca³kowicie rozgrzanym silniku to zjawisko nie wystêpuje.

Moze zaparkowac na noc w/pod ASO i dac to posluchac specowi od danego typu ?
Ja juz popekane szklanki rozrzadu widzialem, no ale to nie bylo w CRDI, a przebieg byl potezny.

Z tym, ze przyczyny moga byc tez banalne - dodajesz gazu, silnik sie przechyla (zuzyte/urwane poduszki), i cos tam zawadza, np wentylatorek alternatora o jakas pobliska blache.

J.

Data: 2017-01-24 15:09:23
Autor: Trybun
Odg³osy diesla
W dniu 2017-01-24 o 12:17, J.F. pisze:
U¿ytkownik "Trybun"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5887356b$0$5146$65785112@news.neostrada.pl...
Co mo¿e byæ przyczyn± takich metalicznych odg³osów na nierozgrzanym silniku CRDI? Objawy wygl±daj± tak - silnik w³±czony i na luzie klekocze z prêdko¶ci± 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwa³towne wci¶niêcie gazu i wrrrr. pojawia siê metaliczny odg³os, na oko o parê razy szybsza prêdko¶æ obrotowa ni¿ prêdko¶æ silnika na biegu ja³owym. Jest to na tyle b³yskawiczne ¿e wydaje siê ¿e ten odg³os pojawia siê szybciej ni¿ zd±¿y zareagowaæ wskazówka obrotomierza na wci¶niêcie gazu. Na ca³kowicie rozgrzanym silniku to zjawisko nie wystêpuje.

Moze zaparkowac na noc w/pod ASO i dac to posluchac specowi od danego typu ?
Ja juz popekane szklanki rozrzadu widzialem, no ale to nie bylo w CRDI, a przebieg byl potezny.

Z tym, ze przyczyny moga byc tez banalne - dodajesz gazu, silnik sie przechyla (zuzyte/urwane poduszki), i cos tam zawadza, np wentylatorek alternatora o jakas pobliska blache.

J.


Najpierw chcia³bym zasiêgn±æ jêzyka na grupie, mo¿e kto¶ mia³ co¶ podobnego, mo¿e kto¶ wie.. Sam silnik wydaje siê byæ w dobrej kondycji. Tj. nie dymi, odpala na mrozie mimo jednej na pewno niesprawnej ¶wiecy i do¶æ starego akumulatora.

Data: 2017-01-24 12:24:33
Autor: sirapacz
Odg³osy diesla
W dniu 2017-01-24 o 12:07, Trybun pisze:
Co mo¿e byæ przyczyn± takich metalicznych odg³osów na nierozgrzanym
silniku CRDI? Objawy wygl±daj± tak - silnik w³±czony i na luzie klekocze
z prêdko¶ci± 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwa³towne wci¶niêcie
gazu i wrrrr. pojawia siê metaliczny odg³os, na oko o parê razy szybsza
prêdko¶æ obrotowa ni¿ prêdko¶æ silnika na biegu ja³owym. Jest to na tyle
b³yskawiczne ¿e wydaje siê ¿e ten odg³os pojawia siê szybciej ni¿ zd±¿y
zareagowaæ wskazówka obrotomierza na wci¶niêcie gazu. Na ca³kowicie
rozgrzanym silniku to zjawisko nie wystêpuje.


u mnie terkota³ tak ³añcuch rozrz±du na zar¿niêtej listwie zasilaj±cej i s³abym ci¶nieniu oleju (zar¿niêta pompa oleju) które nie by³o w stanie napi±æ napinacza na gêstym zimnym oleju. Na ciep³ym by³o chyba trochê lepiej (nie pamiêtam). 1.3 JTD

Data: 2017-01-24 15:09:42
Autor: Trybun
Odg³osy diesla
W dniu 2017-01-24 o 12:24, sirapacz pisze:
W dniu 2017-01-24 o 12:07, Trybun pisze:
Co mo¿e byæ przyczyn± takich metalicznych odg³osów na nierozgrzanym
silniku CRDI? Objawy wygl±daj± tak - silnik w³±czony i na luzie klekocze
z prêdko¶ci± 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwa³towne wci¶niêcie
gazu i wrrrr. pojawia siê metaliczny odg³os, na oko o parê razy szybsza
prêdko¶æ obrotowa ni¿ prêdko¶æ silnika na biegu ja³owym. Jest to na tyle
b³yskawiczne ¿e wydaje siê ¿e ten odg³os pojawia siê szybciej ni¿ zd±¿y
zareagowaæ wskazówka obrotomierza na wci¶niêcie gazu. Na ca³kowicie
rozgrzanym silniku to zjawisko nie wystêpuje.


u mnie terkota³ tak ³añcuch rozrz±du na zar¿niêtej listwie zasilaj±cej i s³abym ci¶nieniu oleju (zar¿niêta pompa oleju) które nie by³o w stanie napi±æ napinacza na gêstym zimnym oleju. Na ciep³ym by³o chyba trochê lepiej (nie pamiêtam). 1.3 JTD


Tu musi byæ inna przyczyna - silnik ma pasek rozrz±du.

Data: 2017-01-24 18:55:36
Autor: Cavallino
Odg³osy diesla
W dniu 24-01-2017 o 15:09, Trybun pisze:
W dniu 2017-01-24 o 12:24, sirapacz pisze:
W dniu 2017-01-24 o 12:07, Trybun pisze:
Co mo¿e byæ przyczyn± takich metalicznych odg³osów na nierozgrzanym
silniku CRDI? Objawy wygl±daj± tak - silnik w³±czony i na luzie klekocze
z prêdko¶ci± 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwa³towne wci¶niêcie
gazu i wrrrr. pojawia siê metaliczny odg³os, na oko o parê razy szybsza
prêdko¶æ obrotowa ni¿ prêdko¶æ silnika na biegu ja³owym. Jest to na tyle
b³yskawiczne ¿e wydaje siê ¿e ten odg³os pojawia siê szybciej ni¿ zd±¿y
zareagowaæ wskazówka obrotomierza na wci¶niêcie gazu. Na ca³kowicie
rozgrzanym silniku to zjawisko nie wystêpuje.


u mnie terkota³ tak ³añcuch rozrz±du na zar¿niêtej listwie zasilaj±cej
i s³abym ci¶nieniu oleju (zar¿niêta pompa oleju) które nie by³o w
stanie napi±æ napinacza na gêstym zimnym oleju. Na ciep³ym by³o chyba
trochê lepiej (nie pamiêtam). 1.3 JTD


Tu musi byæ inna przyczyna - silnik ma pasek rozrz±du.

Jaki?
1.6 crdi mia³ ³añcuch.


Data: 2017-01-25 09:48:44
Autor: Trybun
Odg³osy diesla
W dniu 2017-01-24 o 18:55, Cavallino pisze:


Tu musi byæ inna przyczyna - silnik ma pasek rozrz±du.

Jaki?
1.6 crdi mia³ ³añcuch.



1.5.

Data: 2017-01-24 13:00:44
Autor: Budzik
Odg³osy diesla
U¿ytkownik Trybun cheilimx@jachu.ru ...

Co mo¿e byæ przyczyn± takich metalicznych odg³osów na nierozgrzanym silniku CRDI? Objawy wygl±daj± tak - silnik w³±czony i na luzie klekocze z prêdko¶ci± 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwa³towne wci¶niêcie gazu i wrrrr. pojawia siê metaliczny odg³os, na oko o parê razy szybsza prêdko¶æ obrotowa ni¿ prêdko¶æ silnika na biegu ja³owym. Jest to na tyle b³yskawiczne ¿e wydaje siê ¿e ten odg³os pojawia siê szybciej ni¿ zd±¿y zareagowaæ wskazówka obrotomierza na wci¶niêcie gazu. Na ca³kowicie rozgrzanym silniku to zjawisko nie wystêpuje.

Mysle ze diagnoza na podstawie odg³osów ale bez ich s³yszenia to juz jest szlak dla zawodowców!

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Bo¿e, u¿ycz mi pogody ducha, abym godzi³ siê z tym, czego nie mogê
zmieniæ,  odwagi, abym zmienia³ to, co mogê zmieniæ,  i szczê¶cia,
aby mi siê jedno z drugim nie popieprzy³o."  Stephen King

Data: 2017-01-24 15:10:31
Autor: Trybun
Odg³osy diesla
W dniu 2017-01-24 o 14:00, Budzik pisze:
U¿ytkownik Trybun cheilimx@jachu.ru ...

Co mo¿e byæ przyczyn± takich metalicznych odg³osów na nierozgrzanym
silniku CRDI? Objawy wygl±daj± tak - silnik w³±czony i na luzie klekocze
z prêdko¶ci± 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwa³towne wci¶niêcie
gazu i wrrrr. pojawia siê metaliczny odg³os, na oko o parê razy szybsza
prêdko¶æ obrotowa ni¿ prêdko¶æ silnika na biegu ja³owym. Jest to na tyle
b³yskawiczne ¿e wydaje siê ¿e ten odg³os pojawia siê szybciej ni¿ zd±¿y
zareagowaæ wskazówka obrotomierza na wci¶niêcie gazu. Na ca³kowicie
rozgrzanym silniku to zjawisko nie wystêpuje.

Mysle ze diagnoza na podstawie odg³osów ale bez ich s³yszenia to juz jest
szlak dla zawodowców!


Istotnie trudno co¶ wywnioskowaæ z opisu odg³osów. Tu jednak wyra¼nie owe odg³osy maj± zwi±zek z prêdko¶ci± obrotow± silnika. Najprawdopodobniej trzy rzeczy mog± wchodziæ w rachubê - sprê¿arka, zawory albo wa³ek rozrz±du. Sprê¿arkê raczej bym odrzuci³, ona aby ruszy³a potrzebuje wiêkszych obrotów ni¿ tylko takie lekko powy¿ej  ja³owego biegu silnika.

Data: 2017-01-24 14:46:14
Autor: Myjk
Odg³osy diesla
Tue, 24 Jan 2017 12:07:44 +0100, Trybun
Co mo¿e byæ przyczyn± takich metalicznych odg³osów

Strzelam raz! EGR.
Strzelam dwa! Wtryski.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-01-24 15:10:57
Autor: Trybun
Odg³osy diesla
W dniu 2017-01-24 o 14:46, Myjk pisze:
Tue, 24 Jan 2017 12:07:44 +0100, Trybun

Co mo¿e byæ przyczyn± takich metalicznych odg³osów
Strzelam raz! EGR.
Strzelam dwa! Wtryski.


Zdaje siê ¿e za szybka reakcja jak na EGR. Mo¿e faktycznie to wtryski..

Data: 2017-01-24 15:49:14
Autor: t-1
Odg³osy diesla
W dniu 2017-01-24 o 12:07, Trybun pisze:
Co mo¿e byæ przyczyn± takich metalicznych odg³osów na nierozgrzanym
silniku CRDI? Objawy wygl±daj± tak - silnik w³±czony i na luzie klekocze
z prêdko¶ci± 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwa³towne wci¶niêcie
gazu i wrrrr. pojawia siê metaliczny odg³os, na oko o parê razy szybsza
prêdko¶æ obrotowa ni¿ prêdko¶æ silnika na biegu ja³owym. Jest to na tyle
b³yskawiczne ¿e wydaje siê ¿e ten odg³os pojawia siê szybciej ni¿ zd±¿y
zareagowaæ wskazówka obrotomierza na wci¶niêcie gazu. Na ca³kowicie
rozgrzanym silniku to zjawisko nie wystêpuje.


To naturalne odg³osy przy depniêciu.
Przecie¿ inna nazwa diesla to klekot.

Data: 2017-01-25 09:49:16
Autor: Trybun
Odg³osy diesla
W dniu 2017-01-24 o 15:49, t-1 pisze:
W dniu 2017-01-24 o 12:07, Trybun pisze:
Co mo¿e byæ przyczyn± takich metalicznych odg³osów na nierozgrzanym
silniku CRDI? Objawy wygl±daj± tak - silnik w³±czony i na luzie klekocze
z prêdko¶ci± 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwa³towne wci¶niêcie
gazu i wrrrr. pojawia siê metaliczny odg³os, na oko o parê razy szybsza
prêdko¶æ obrotowa ni¿ prêdko¶æ silnika na biegu ja³owym. Jest to na tyle
b³yskawiczne ¿e wydaje siê ¿e ten odg³os pojawia siê szybciej ni¿ zd±¿y
zareagowaæ wskazówka obrotomierza na wci¶niêcie gazu. Na ca³kowicie
rozgrzanym silniku to zjawisko nie wystêpuje.


To naturalne odg³osy przy depniêciu.
Przecie¿ inna nazwa diesla to klekot.


To klekotanie to zdaje siê dotyczy tylko biegu ja³owego. Przynajmniej w moim trzeba by jakiego¶ super czu³ego ucha aby podczas jazdy wyczuæ ¿e ma siê do czynienia z klekotem. Klekotanie TDI 90KM, to chyba ju¿ tylko historia motoryzacji..

Data: 2017-01-26 12:06:27
Autor: t-1
Odg³osy diesla
W dniu 2017-01-25 o 09:49, Trybun pisze:

To klekotanie to zdaje siê dotyczy tylko biegu ja³owego. Przynajmniej w
moim trzeba by jakiego¶ super czu³ego ucha aby podczas jazdy wyczuæ ¿e
ma siê do czynienia z klekotem. Klekotanie TDI 90KM, to chyba ju¿ tylko
historia motoryzacji..


Mimo nowoczesno¶ci obecnych silników klekot przy przy gazowaniu, szczególnie na zimnym raczej da siê us³yszeæ.
Natomiast nie mogê wyobraziæ sobie tego metalicznego wrrr.
Je¶li to by³by raczej ¶wist, i reaguje szybciej od silnika to tylko turbina reaguje bez zw³oki na otwarcie przepustnicy.
Ka¿dy inny element silnika krêci siê zgodnie z obrotami wa³u i ma zauwa¿alne opó¼nienie wynikaj±ce z du¿ej przyspieszanej masy.

Data: 2017-01-26 03:17:40
Autor: przemek.jedrzejczak
Odg³osy diesla
jeszcze 100 postow wrozacych z fusow po czym pojawi sie nagranie :-)

P.

Data: 2017-01-27 09:50:08
Autor: Trybun
Odg³osy diesla
W dniu 2017-01-26 o 12:06, t-1 pisze:
W dniu 2017-01-25 o 09:49, Trybun pisze:

To klekotanie to zdaje siê dotyczy tylko biegu ja³owego. Przynajmniej w
moim trzeba by jakiego¶ super czu³ego ucha aby podczas jazdy wyczuæ ¿e
ma siê do czynienia z klekotem. Klekotanie TDI 90KM, to chyba ju¿ tylko
historia motoryzacji..


Mimo nowoczesno¶ci obecnych silników klekot przy przy gazowaniu, szczególnie na zimnym raczej da siê us³yszeæ.
Natomiast nie mogê wyobraziæ sobie tego metalicznego wrrr.
Je¶li to by³by raczej ¶wist, i reaguje szybciej od silnika to tylko turbina reaguje bez zw³oki na otwarcie przepustnicy.
Ka¿dy inny element silnika krêci siê zgodnie z obrotami wa³u i ma zauwa¿alne opó¼nienie wynikaj±ce z du¿ej przyspieszanej masy.


Tak jak ju¿ pisa³em powy¿ej - ¿e to diesel mo¿na siê zorientowaæ w kabinie tylko po odg³osach pracy silnika na biegu ja³owym.. No i mo¿e trochê na pocz±tku w czasie na krótko po uruchomieniu.

Ciê¿ko to opisaæ aby by³o zrozumia³e dla czytelnika. Kle,kle, kle pracuje silnik, wduszam gaz na moment - do tego kle, kle dochodzi dodatkowy metaliczny d¼wiêk, ¶ci¶le zwi±zany z prêdko¶ci± obrotow± silnika. Pierwsze wra¿enie takie ¿e to wa³ek rozrz±du, b±d¼ zawory ew sprê¿arka, ale tu chyba by trzeba trochê wy¿szej prêdko¶ci obrotowej silnika aby sie odezwa³a..

Data: 2017-01-25 09:38:38
Autor: LordBluzg(R)
Odg³osy diesla
W dniu 2017-01-24 o 12:07, Trybun pisze:
Co mo¿e byæ przyczyn± takich metalicznych odg³osów na nierozgrzanym
silniku CRDI? Objawy wygl±daj± tak - silnik w³±czony i na luzie klekocze
z prêdko¶ci± 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwa³towne wci¶niêcie
gazu i wrrrr. pojawia siê metaliczny odg³os, na oko o parê razy szybsza
prêdko¶æ obrotowa ni¿ prêdko¶æ silnika na biegu ja³owym. Jest to na tyle
b³yskawiczne ¿e wydaje siê ¿e ten odg³os pojawia siê szybciej ni¿ zd±¿y
zareagowaæ wskazówka obrotomierza na wci¶niêcie gazu. Na ca³kowicie
rozgrzanym silniku to zjawisko nie wystêpuje.

Przy niskich temperaturach (-5C) komputer daje bogatsz± mieszankê i przyspiesza wtrysk, do momentu rozgrzania tego silnika co powoduje w³asnie takie stukanie. Ten efekt nie wystêpuje przy wy¿szych temperaturach czyli w okolicach +5C na zimnym silniku. Dodatkowo, jesli masz turbinê nie zalecane jest ostre gazowanie na takim silniku do momentu uzyskania wy¿szej temperatury oleju. Po 5 min (¶rednio) stukot mija. Ponadto dochodz± stuki z mikroluzów nim silnik osi±gnie jak±¶ dodatni± temperaturê.

--
LordBluzg(R)

Data: 2017-01-25 18:35:54
Autor: Trybun
Odg³osy diesla
W dniu 2017-01-25 o 09:38, LordBluzg(R) pisze:
W dniu 2017-01-24 o 12:07, Trybun pisze:
Co mo¿e byæ przyczyn± takich metalicznych odg³osów na nierozgrzanym
silniku CRDI? Objawy wygl±daj± tak - silnik w³±czony i na luzie klekocze
z prêdko¶ci± 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwa³towne wci¶niêcie
gazu i wrrrr. pojawia siê metaliczny odg³os, na oko o parê razy szybsza
prêdko¶æ obrotowa ni¿ prêdko¶æ silnika na biegu ja³owym. Jest to na tyle
b³yskawiczne ¿e wydaje siê ¿e ten odg³os pojawia siê szybciej ni¿ zd±¿y
zareagowaæ wskazówka obrotomierza na wci¶niêcie gazu. Na ca³kowicie
rozgrzanym silniku to zjawisko nie wystêpuje.

Przy niskich temperaturach (-5C) komputer daje bogatsz± mieszankê i przyspiesza wtrysk, do momentu rozgrzania tego silnika co powoduje w³asnie takie stukanie. Ten efekt nie wystêpuje przy wy¿szych temperaturach czyli w okolicach +5C na zimnym silniku. Dodatkowo, jesli masz turbinê nie zalecane jest ostre gazowanie na takim silniku do momentu uzyskania wy¿szej temperatury oleju. Po 5 min (¶rednio) stukot mija. Ponadto dochodz± stuki z mikroluzów nim silnik osi±gnie jak±¶ dodatni± temperaturê.


Niezupe³nie to tak wygl±da. Ten metaliczny odg³os pojawia siê dopiero naci¶niêciu gazu,.

Jasna sprawa - zdaje siê tylko idiota b±d¼ kto¶ kto ¶wiadomie chce zniszczyæ swoje auto wdusza gaz "do dechy" na zimnym silniku. Rzecz dotyczy nie tylko silników z turbodo³adowaniem, dla ka¿dego zimnego motoru ostre przegazówki na mrozie to zbrodnia.

Data: 2017-01-25 20:08:45
Autor: LordBluzg(R)
Odg³osy diesla
W dniu 2017-01-25 o 18:35, Trybun pisze:
W dniu 2017-01-25 o 09:38, LordBluzg(R) pisze:
W dniu 2017-01-24 o 12:07, Trybun pisze:
Co mo¿e byæ przyczyn± takich metalicznych odg³osów na nierozgrzanym
silniku CRDI? Objawy wygl±daj± tak - silnik w³±czony i na luzie klekocze
z prêdko¶ci± 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwa³towne wci¶niêcie
gazu i wrrrr. pojawia siê metaliczny odg³os, na oko o parê razy szybsza
prêdko¶æ obrotowa ni¿ prêdko¶æ silnika na biegu ja³owym. Jest to na tyle
b³yskawiczne ¿e wydaje siê ¿e ten odg³os pojawia siê szybciej ni¿ zd±¿y
zareagowaæ wskazówka obrotomierza na wci¶niêcie gazu. Na ca³kowicie
rozgrzanym silniku to zjawisko nie wystêpuje.

Przy niskich temperaturach (-5C) komputer daje bogatsz± mieszankê i
przyspiesza wtrysk, do momentu rozgrzania tego silnika co powoduje
w³asnie takie stukanie. Ten efekt nie wystêpuje przy wy¿szych
temperaturach czyli w okolicach +5C na zimnym silniku. Dodatkowo,
jesli masz turbinê nie zalecane jest ostre gazowanie na takim silniku
do momentu uzyskania wy¿szej temperatury oleju. Po 5 min (¶rednio)
stukot mija. Ponadto dochodz± stuki z mikroluzów nim silnik osi±gnie
jak±¶ dodatni± temperaturê.


Niezupe³nie to tak wygl±da. Ten metaliczny odg³os pojawia siê dopiero
naci¶niêciu gazu,.

Jak dla mnie to normalny objaw w/wspomnianych ustawieñ komputera zwi±zanych z rozruchem na mrozie. Nie wystêpuje to w wy¿szych temperaturach otoczenia. To nie jest nawet optymalna temperatura pracy silnika. Przyk³adowo ja nie "gazujê". Wrzucam od razu bieg i toczê siê powoli (mam automat). Silnik maj±c obci±¿enie szybciej siê rozgrzewa a po 5 minutach osi±ga temperaturê wy¿sz± ni¿ minusowa i po sprawie.

--
LordBluzg(R)

Data: 2017-01-27 09:52:50
Autor: Trybun
Odg³osy diesla
W dniu 2017-01-25 o 20:08, LordBluzg(R) pisze:

Niezupe³nie to tak wygl±da. Ten metaliczny odg³os pojawia siê dopiero
naci¶niêciu gazu,.

Jak dla mnie to normalny objaw w/wspomnianych ustawieñ komputera zwi±zanych z rozruchem na mrozie. Nie wystêpuje to w wy¿szych temperaturach otoczenia. To nie jest nawet optymalna temperatura pracy silnika. Przyk³adowo ja nie "gazujê". Wrzucam od razu bieg i toczê siê powoli (mam automat). Silnik maj±c obci±¿enie szybciej siê rozgrzewa a po 5 minutach osi±ga temperaturê wy¿sz± ni¿ minusowa i po sprawie.


Byæ mo¿e masz racjê. Wczoraj mrozu nie by³o i sporo czasu zmarnowa³em próbuj±c wywo³aæ ten metaliczny d¼wiêk. Na pró¿no - ów d¼wiêk siê nie pojawi³.

Te¿ mam mniej wiêcej tak± technikê je¿d¿enia na zimnym silniku.

Data: 2017-01-27 11:02:04
Autor: LordBluzg(R)
Odg³osy diesla
W dniu 2017-01-27 o 09:52, Trybun pisze:
W dniu 2017-01-25 o 20:08, LordBluzg(R) pisze:

Niezupe³nie to tak wygl±da. Ten metaliczny odg³os pojawia siê dopiero
naci¶niêciu gazu,.

Jak dla mnie to normalny objaw w/wspomnianych ustawieñ komputera
zwi±zanych z rozruchem na mrozie. Nie wystêpuje to w wy¿szych
temperaturach otoczenia. To nie jest nawet optymalna temperatura pracy
silnika. Przyk³adowo ja nie "gazujê". Wrzucam od razu bieg i toczê siê
powoli (mam automat). Silnik maj±c obci±¿enie szybciej siê rozgrzewa a
po 5 minutach osi±ga temperaturê wy¿sz± ni¿ minusowa i po sprawie.


Byæ mo¿e masz racjê. Wczoraj mrozu nie by³o i sporo czasu zmarnowa³em
próbuj±c wywo³aæ ten metaliczny d¼wiêk. Na pró¿no - ów d¼wiêk siê nie
pojawi³.

Te¿ mam mniej wiêcej tak± technikê je¿d¿enia na zimnym silniku.

KIAñskie silniki CRDi tak maj±. Prawdopodobnie to pompa paliwowa wydaje ten d¼wiêk w³asnie z uwagi na przyspieszony wtrysk i wieksz± dawkê paliwa. Dowodem na to jest rytmika stuku tego d¼wiêku, która nie odpowiada rytmice palonych cylindrów a raczej w³asnie jest synchroniczna z prac± pompy. Kluczow± rolê pe³ni tutaj w³asnie ustawienie komputera, ¿eby podtrzymac obroty w ok 700-800 przy niskich temperaturach. To nie jest usterka i tak ma byæ.

--
LordBluzg(R)

Data: 2017-01-26 11:01:03
Autor: Marek
Odg³osy diesla
On Tue, 24 Jan 2017 12:07:44 +0100, Trybun <cheilimx@jachu.ru> wrote:
Co mo¿e byæ przyczyn± takich metalicznych odg³osów na nierozgrzanym silniku CRDI? Objawy wygl±daj± tak - silnik w³±czony i na luzie
klekocze
z prêdko¶ci± 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwa³towne
wci¶niêcie
gazu i wrrrr. pojawia siê metaliczny odg³os, na oko o parê razy
szybsza
prêdko¶æ obrotowa ni¿ prêdko¶æ silnika na biegu ja³owym. Jest to na
tyle
b³yskawiczne ¿e wydaje siê ¿e ten odg³os pojawia siê szybciej ni¿
zd±¿y
zareagowaæ wskazówka obrotomierza na wci¶niêcie gazu. Na ca³kowicie rozgrzanym silniku to zjawisko nie wystêpuje.

Stawiam, ¿e tak ma byæ. Mia³em kilka ropniakow ró¿nych marek od nowo¶ci i ka¿dy przy starcie zim±  grechota³ jakby wiadro lu¼nych nakrêtek w ¶rodku by³o. Oprócz grechotania, cykania i klapania by³o co¶ miêdzy wyciem a piszczeniem. Efekty ustêpowa³y po rozgrzaniu.
Dla spokojnosci porównaj te d¼wiêki z innym egzemplarzem.

--
Marek

Data: 2017-01-27 09:53:17
Autor: Trybun
Odg³osy diesla
W dniu 2017-01-26 o 11:01, Marek pisze:
On Tue, 24 Jan 2017 12:07:44 +0100, Trybun <cheilimx@jachu.ru> wrote:
Co mo¿e byæ przyczyn± takich metalicznych odg³osów na nierozgrzanym silniku CRDI? Objawy wygl±daj± tak - silnik w³±czony i na luzie
klekocze
z prêdko¶ci± 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwa³towne
wci¶niêcie
gazu i wrrrr. pojawia siê metaliczny odg³os, na oko o parê razy
szybsza
prêdko¶æ obrotowa ni¿ prêdko¶æ silnika na biegu ja³owym. Jest to na
tyle
b³yskawiczne ¿e wydaje siê ¿e ten odg³os pojawia siê szybciej ni¿
zd±¿y
zareagowaæ wskazówka obrotomierza na wci¶niêcie gazu. Na ca³kowicie rozgrzanym silniku to zjawisko nie wystêpuje.

Stawiam, ¿e tak ma byæ. Mia³em kilka ropniakow ró¿nych marek od nowo¶ci i ka¿dy przy starcie zim±  grechota³ jakby wiadro lu¼nych nakrêtek w ¶rodku by³o. Oprócz grechotania, cykania i klapania by³o co¶ miêdzy wyciem a piszczeniem. Efekty ustêpowa³y po rozgrzaniu.
Dla spokojnosci porównaj te d¼wiêki z innym egzemplarzem.


Niestety, moje auto to taki trochê bia³y kruk, przynajmniej w okolicy nie znam nikogo kto by mia³ takie samo auto.

Odg³osy diesla

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona