|
Data: 2017-01-24 12:24:33 |
Autor: sirapacz |
Odg³osy diesla |
W dniu 2017-01-24 o 12:07, Trybun pisze:
Co mo¿e byæ przyczyn± takich metalicznych odg³osów na nierozgrzanym
silniku CRDI? Objawy wygl±daj± tak - silnik w³±czony i na luzie klekocze
z prêdko¶ci± 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwa³towne wci¶niêcie
gazu i wrrrr. pojawia siê metaliczny odg³os, na oko o parê razy szybsza
prêdko¶æ obrotowa ni¿ prêdko¶æ silnika na biegu ja³owym. Jest to na tyle
b³yskawiczne ¿e wydaje siê ¿e ten odg³os pojawia siê szybciej ni¿ zd±¿y
zareagowaæ wskazówka obrotomierza na wci¶niêcie gazu. Na ca³kowicie
rozgrzanym silniku to zjawisko nie wystêpuje.
u mnie terkota³ tak ³añcuch rozrz±du na zar¿niêtej listwie zasilaj±cej i s³abym ci¶nieniu oleju (zar¿niêta pompa oleju) które nie by³o w stanie napi±æ napinacza na gêstym zimnym oleju. Na ciep³ym by³o chyba trochê lepiej (nie pamiêtam). 1.3 JTD
|
|
|
Data: 2017-01-24 15:09:42 |
Autor: Trybun |
Odg³osy diesla |
W dniu 2017-01-24 o 12:24, sirapacz pisze:
W dniu 2017-01-24 o 12:07, Trybun pisze:
Co mo¿e byæ przyczyn± takich metalicznych odg³osów na nierozgrzanym
silniku CRDI? Objawy wygl±daj± tak - silnik w³±czony i na luzie klekocze
z prêdko¶ci± 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwa³towne wci¶niêcie
gazu i wrrrr. pojawia siê metaliczny odg³os, na oko o parê razy szybsza
prêdko¶æ obrotowa ni¿ prêdko¶æ silnika na biegu ja³owym. Jest to na tyle
b³yskawiczne ¿e wydaje siê ¿e ten odg³os pojawia siê szybciej ni¿ zd±¿y
zareagowaæ wskazówka obrotomierza na wci¶niêcie gazu. Na ca³kowicie
rozgrzanym silniku to zjawisko nie wystêpuje.
u mnie terkota³ tak ³añcuch rozrz±du na zar¿niêtej listwie zasilaj±cej i s³abym ci¶nieniu oleju (zar¿niêta pompa oleju) które nie by³o w stanie napi±æ napinacza na gêstym zimnym oleju. Na ciep³ym by³o chyba trochê lepiej (nie pamiêtam). 1.3 JTD
Tu musi byæ inna przyczyna - silnik ma pasek rozrz±du.
|
|
|
Data: 2017-01-24 18:55:36 |
Autor: Cavallino |
Odg³osy diesla |
W dniu 24-01-2017 o 15:09, Trybun pisze:
W dniu 2017-01-24 o 12:24, sirapacz pisze:
W dniu 2017-01-24 o 12:07, Trybun pisze:
Co mo¿e byæ przyczyn± takich metalicznych odg³osów na nierozgrzanym
silniku CRDI? Objawy wygl±daj± tak - silnik w³±czony i na luzie klekocze
z prêdko¶ci± 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwa³towne wci¶niêcie
gazu i wrrrr. pojawia siê metaliczny odg³os, na oko o parê razy szybsza
prêdko¶æ obrotowa ni¿ prêdko¶æ silnika na biegu ja³owym. Jest to na tyle
b³yskawiczne ¿e wydaje siê ¿e ten odg³os pojawia siê szybciej ni¿ zd±¿y
zareagowaæ wskazówka obrotomierza na wci¶niêcie gazu. Na ca³kowicie
rozgrzanym silniku to zjawisko nie wystêpuje.
u mnie terkota³ tak ³añcuch rozrz±du na zar¿niêtej listwie zasilaj±cej
i s³abym ci¶nieniu oleju (zar¿niêta pompa oleju) które nie by³o w
stanie napi±æ napinacza na gêstym zimnym oleju. Na ciep³ym by³o chyba
trochê lepiej (nie pamiêtam). 1.3 JTD
Tu musi byæ inna przyczyna - silnik ma pasek rozrz±du.
Jaki?
1.6 crdi mia³ ³añcuch.
|
|
|
Data: 2017-01-25 09:48:44 |
Autor: Trybun |
Odg³osy diesla |
W dniu 2017-01-24 o 18:55, Cavallino pisze:
Tu musi byæ inna przyczyna - silnik ma pasek rozrz±du.
Jaki?
1.6 crdi mia³ ³añcuch.
1.5.
|
|