Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Odg³osy diesla

Odg³osy diesla

Data: 2017-01-25 09:38:38
Autor: LordBluzg(R)
Odg³osy diesla
W dniu 2017-01-24 o 12:07, Trybun pisze:
Co mo¿e byæ przyczyn± takich metalicznych odg³osów na nierozgrzanym
silniku CRDI? Objawy wygl±daj± tak - silnik w³±czony i na luzie klekocze
z prêdko¶ci± 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwa³towne wci¶niêcie
gazu i wrrrr. pojawia siê metaliczny odg³os, na oko o parê razy szybsza
prêdko¶æ obrotowa ni¿ prêdko¶æ silnika na biegu ja³owym. Jest to na tyle
b³yskawiczne ¿e wydaje siê ¿e ten odg³os pojawia siê szybciej ni¿ zd±¿y
zareagowaæ wskazówka obrotomierza na wci¶niêcie gazu. Na ca³kowicie
rozgrzanym silniku to zjawisko nie wystêpuje.

Przy niskich temperaturach (-5C) komputer daje bogatsz± mieszankê i przyspiesza wtrysk, do momentu rozgrzania tego silnika co powoduje w³asnie takie stukanie. Ten efekt nie wystêpuje przy wy¿szych temperaturach czyli w okolicach +5C na zimnym silniku. Dodatkowo, jesli masz turbinê nie zalecane jest ostre gazowanie na takim silniku do momentu uzyskania wy¿szej temperatury oleju. Po 5 min (¶rednio) stukot mija. Ponadto dochodz± stuki z mikroluzów nim silnik osi±gnie jak±¶ dodatni± temperaturê.

--
LordBluzg(R)

Data: 2017-01-25 18:35:54
Autor: Trybun
Odg³osy diesla
W dniu 2017-01-25 o 09:38, LordBluzg(R) pisze:
W dniu 2017-01-24 o 12:07, Trybun pisze:
Co mo¿e byæ przyczyn± takich metalicznych odg³osów na nierozgrzanym
silniku CRDI? Objawy wygl±daj± tak - silnik w³±czony i na luzie klekocze
z prêdko¶ci± 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwa³towne wci¶niêcie
gazu i wrrrr. pojawia siê metaliczny odg³os, na oko o parê razy szybsza
prêdko¶æ obrotowa ni¿ prêdko¶æ silnika na biegu ja³owym. Jest to na tyle
b³yskawiczne ¿e wydaje siê ¿e ten odg³os pojawia siê szybciej ni¿ zd±¿y
zareagowaæ wskazówka obrotomierza na wci¶niêcie gazu. Na ca³kowicie
rozgrzanym silniku to zjawisko nie wystêpuje.

Przy niskich temperaturach (-5C) komputer daje bogatsz± mieszankê i przyspiesza wtrysk, do momentu rozgrzania tego silnika co powoduje w³asnie takie stukanie. Ten efekt nie wystêpuje przy wy¿szych temperaturach czyli w okolicach +5C na zimnym silniku. Dodatkowo, jesli masz turbinê nie zalecane jest ostre gazowanie na takim silniku do momentu uzyskania wy¿szej temperatury oleju. Po 5 min (¶rednio) stukot mija. Ponadto dochodz± stuki z mikroluzów nim silnik osi±gnie jak±¶ dodatni± temperaturê.


Niezupe³nie to tak wygl±da. Ten metaliczny odg³os pojawia siê dopiero naci¶niêciu gazu,.

Jasna sprawa - zdaje siê tylko idiota b±d¼ kto¶ kto ¶wiadomie chce zniszczyæ swoje auto wdusza gaz "do dechy" na zimnym silniku. Rzecz dotyczy nie tylko silników z turbodo³adowaniem, dla ka¿dego zimnego motoru ostre przegazówki na mrozie to zbrodnia.

Data: 2017-01-25 20:08:45
Autor: LordBluzg(R)
Odg³osy diesla
W dniu 2017-01-25 o 18:35, Trybun pisze:
W dniu 2017-01-25 o 09:38, LordBluzg(R) pisze:
W dniu 2017-01-24 o 12:07, Trybun pisze:
Co mo¿e byæ przyczyn± takich metalicznych odg³osów na nierozgrzanym
silniku CRDI? Objawy wygl±daj± tak - silnik w³±czony i na luzie klekocze
z prêdko¶ci± 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwa³towne wci¶niêcie
gazu i wrrrr. pojawia siê metaliczny odg³os, na oko o parê razy szybsza
prêdko¶æ obrotowa ni¿ prêdko¶æ silnika na biegu ja³owym. Jest to na tyle
b³yskawiczne ¿e wydaje siê ¿e ten odg³os pojawia siê szybciej ni¿ zd±¿y
zareagowaæ wskazówka obrotomierza na wci¶niêcie gazu. Na ca³kowicie
rozgrzanym silniku to zjawisko nie wystêpuje.

Przy niskich temperaturach (-5C) komputer daje bogatsz± mieszankê i
przyspiesza wtrysk, do momentu rozgrzania tego silnika co powoduje
w³asnie takie stukanie. Ten efekt nie wystêpuje przy wy¿szych
temperaturach czyli w okolicach +5C na zimnym silniku. Dodatkowo,
jesli masz turbinê nie zalecane jest ostre gazowanie na takim silniku
do momentu uzyskania wy¿szej temperatury oleju. Po 5 min (¶rednio)
stukot mija. Ponadto dochodz± stuki z mikroluzów nim silnik osi±gnie
jak±¶ dodatni± temperaturê.


Niezupe³nie to tak wygl±da. Ten metaliczny odg³os pojawia siê dopiero
naci¶niêciu gazu,.

Jak dla mnie to normalny objaw w/wspomnianych ustawieñ komputera zwi±zanych z rozruchem na mrozie. Nie wystêpuje to w wy¿szych temperaturach otoczenia. To nie jest nawet optymalna temperatura pracy silnika. Przyk³adowo ja nie "gazujê". Wrzucam od razu bieg i toczê siê powoli (mam automat). Silnik maj±c obci±¿enie szybciej siê rozgrzewa a po 5 minutach osi±ga temperaturê wy¿sz± ni¿ minusowa i po sprawie.

--
LordBluzg(R)

Data: 2017-01-27 09:52:50
Autor: Trybun
Odg³osy diesla
W dniu 2017-01-25 o 20:08, LordBluzg(R) pisze:

Niezupe³nie to tak wygl±da. Ten metaliczny odg³os pojawia siê dopiero
naci¶niêciu gazu,.

Jak dla mnie to normalny objaw w/wspomnianych ustawieñ komputera zwi±zanych z rozruchem na mrozie. Nie wystêpuje to w wy¿szych temperaturach otoczenia. To nie jest nawet optymalna temperatura pracy silnika. Przyk³adowo ja nie "gazujê". Wrzucam od razu bieg i toczê siê powoli (mam automat). Silnik maj±c obci±¿enie szybciej siê rozgrzewa a po 5 minutach osi±ga temperaturê wy¿sz± ni¿ minusowa i po sprawie.


Byæ mo¿e masz racjê. Wczoraj mrozu nie by³o i sporo czasu zmarnowa³em próbuj±c wywo³aæ ten metaliczny d¼wiêk. Na pró¿no - ów d¼wiêk siê nie pojawi³.

Te¿ mam mniej wiêcej tak± technikê je¿d¿enia na zimnym silniku.

Data: 2017-01-27 11:02:04
Autor: LordBluzg(R)
Odg³osy diesla
W dniu 2017-01-27 o 09:52, Trybun pisze:
W dniu 2017-01-25 o 20:08, LordBluzg(R) pisze:

Niezupe³nie to tak wygl±da. Ten metaliczny odg³os pojawia siê dopiero
naci¶niêciu gazu,.

Jak dla mnie to normalny objaw w/wspomnianych ustawieñ komputera
zwi±zanych z rozruchem na mrozie. Nie wystêpuje to w wy¿szych
temperaturach otoczenia. To nie jest nawet optymalna temperatura pracy
silnika. Przyk³adowo ja nie "gazujê". Wrzucam od razu bieg i toczê siê
powoli (mam automat). Silnik maj±c obci±¿enie szybciej siê rozgrzewa a
po 5 minutach osi±ga temperaturê wy¿sz± ni¿ minusowa i po sprawie.


Byæ mo¿e masz racjê. Wczoraj mrozu nie by³o i sporo czasu zmarnowa³em
próbuj±c wywo³aæ ten metaliczny d¼wiêk. Na pró¿no - ów d¼wiêk siê nie
pojawi³.

Te¿ mam mniej wiêcej tak± technikê je¿d¿enia na zimnym silniku.

KIAñskie silniki CRDi tak maj±. Prawdopodobnie to pompa paliwowa wydaje ten d¼wiêk w³asnie z uwagi na przyspieszony wtrysk i wieksz± dawkê paliwa. Dowodem na to jest rytmika stuku tego d¼wiêku, która nie odpowiada rytmice palonych cylindrów a raczej w³asnie jest synchroniczna z prac± pompy. Kluczow± rolê pe³ni tutaj w³asnie ustawienie komputera, ¿eby podtrzymac obroty w ok 700-800 przy niskich temperaturach. To nie jest usterka i tak ma byæ.

--
LordBluzg(R)

Odg³osy diesla

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona